Stawiam na uszczelkę.Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
diagnoza komp spr ciśnienia na reilu i ciśnienie na cylindrach
Ciśnienie sprężania w porządku na tym cylindrze?
No jest źle. CO przekroczone ponad 5 razy, HC tez w zasadzie wysokie. Silnik nie spręża na pierwszych dwu cylindrach, zrób próbę olejową.
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
Witam mam problem i nie jestem pewny na 100% , samochod kopci na bialo , pracuje na 3 cylindry , plyn wywala zbiorniczkiem ,czy to objaw padnietej uszczelki pod glowica ? jeszcze na 3 cylindrze jest niskie cisnienie 7bar
Zmierz ciśnienie w cylindrach ,zamień wtryski miejscami.
Ciśnienie jest ok na wszystkich cylindrach.
oczywiście podstawowe rzeczy takie jak filtry, rozrząd, węże żeby pompa nie łapała powietrza oraz ciśnienie w cylindrach sprawdzone ?
Jeśli paliwo jest podawane na niedziałający cylinder to świeca powinna być mokra. Kilka możliwości: Świeca sucha oznaczała by uszkodzony wtrysk lub jego zasilanie. Zamień przewód WN z innego cylindra. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Być może tylko zawory są za ciasne.
ciśnienie. Wypalony zawór.
Skoro ubywa płyn chłodzący, to wygląda na wypchana uszczelkę pod głowicą, zawsze możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
hmm zadziwia cie ? hehe niema co ta jednostka jest konstrukcyjnie dość stara sięga początku lat 90-tych a ja myślę ze powinien ci olej brać bo przy takich objawach masz na moje oko malutkie ciśnienie w cylindrach
Zawory są wyregulowane i sprawdzone ciśnienie w cylindrach - po 13 bar na każdym cylindrze.
a jak tam ciśnienie na tym cylindrze po wymianie paska co miał być gicio?
Ciśnienie w cylindrach jest, głowica jest Ok, Rozrząd jest dobrze ustawiony nie przeskoczył
Mierz ciśnienie tak jak ci kolega wyżej napisał. Płynu w zbiorniczku nie ubywa?
Wymieniłem świece,przewody,cewkę,filtr paliwa,wtryski zostały sprawdzone i maja sie dobrze,ciśnienie na wszystkich cylindrach w normie.Nie mam bladego pojecia co dalej robić.Moze ktos miał podobny problem. Nic nie sprawdziłeś, powymieniałeś zbędnie części tylko. Po pierwsze - prosze poprawić temat - slangu tutaj nie używamy. Po drugie diagnostyka -...
Witam Jest możliwe że przyczyną takiego zachowania silnika jest uszkodzona uszczelka pod głowicą ale możliwe też jest że możesz mieć problem z zaworami (nadpalone, podparte itd) i to może powodować niepoprawną pracę jak i zalewanie świec. Jeśli możesz spróbuj zmierzyć ciśnienie jakie masz na poszczególnych cylindrach. Pozdrawiam
Miałem podobny problem z meganką dusiła się i muliła ale z rury wydechowej zaczeła lecieć para.Jak się okazało poszła uszczelka pod głowicą .Po z planowaniu głowicy i wymianie uszczelki auto jeżdzi ale pali jak smok.Mechanik z serwisu Renault powiedział że nie powinno się planować głowicy w tych autach.Sprawdz ciśnienie w cylindrach to pewne żeczy wykluczysz.
Jak wzrasta ciśnienie to raczej nie jest wina świecy :D Na początek zobacz czy wałek nie ma zużytych krzywek.
Miałem taki podobny problem z tym że mój bolid nie ma takiej elektroniki(Polonez 89) gaźnikowiec wracałem z Wrocławia kiedy silnik na wysokich 5000 obr 140 na blacie nagle zaczął się dławić staje patrze i widze że filtr powietrza lata na wszystkie strony.wziełem kabel (zestaw naprawczy:P) obwinęłem już tak nie latał jade dalej ale już wolniej kontrolka...
A jak wlejesz trochę oleju do cylindra (do pomiaru ciśnienia sprężania to czy uszczelni(chodzi czy wina pierścieni)). " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara "
Wyłączyć całkowicie instalację gazową. Zrobić porządną diagnostykę: sprawdzenie błędów, ciśnienie paliwa , sprężanie na cylindrach , synchronizacja rozrządu. Stan świec zapłonowych kabli, sprawdzić czy nie zaciąga fałszywego powietrza. Pół godzinki roboty i wszystko wiadome.
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
mam problem mianowicie moja meganka rano długo kreci zanim odpali później już jest wszystko OK odpala od tyknięcia sprawiłem świece wtryski ciśnienie na cylindrach mam założony zaworek zwrotny paliwa i nadal ciężko pali zaznaczam ze jest na pompie LUKAS
Zakupiłem Renault Megane Coupe 2.0 16v z Silnikiem F7R-710 z zerwanym paskiem rozrządu.Chciałbym się dowiedzieć co konkretnie mogło zostać uszkodzone w głowicy z tego co się orientuje to na dwóch cylindrach jest ciśnienie a na 2 nie ma. Conajmniej skrzywione trzonki zaworów, a i tłoki dostały po łbach tylko nie wiadomo z jakim skutkami.
Mam taki problem z megane 2004 2.0 16v benzyna. Jak jest silnik zimny wszystko jest ok ale jak sie nagrzeje do 90 stopni i włączy wentylatory to zaczyna mrugać check i wypada zapłon na drugim cylindrze. Swiece i cewki nowe, ciśnienie w cylindrach zmierzone i brak pomysłów. Przeglądając internet jest kilka podobnych tematów problem rozwiązali ale nikt...
Zastanawiające jest ciśnienie w cylindrach wg.mnie za wysokie powinno byc około10atm.może to być kwestia regulacji zaworów (0,10-0,15 ssący i0,25-0,30wydechowy)lub była robiona głowica i coś popsuto
Tak ciśnienie paliwa na listwie bylo sprawdzane i jest ok... Wydajność pompy itd nie... Filtr paliwa tez został zmieniony na nowy wraz z filtrem powietrza (na dolot ze stożkiem), kablami, świecami itd... Ciśnienie na cylindrach sprawdzone i jest ok...No co sie dalo to zmienione i sprawdzone z mechanicznych rzeczy. A tą wydajność pompy paliwa jak sprawdzić??
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Nie ma LPG i nie było. Ciśnienie przed listwą wynosi 3,5 bara, za listwą nie da się sprawdzić, bo nie ma powrotu. Ciśnienie na cylindrach po 12 na każdym. Podmieniłem dodatkowo : przepustnicę, czujnik ciśnienia w kolektorze, czujnik temperatury w kolektorze i bez zmian. Ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi ok 550-600 na odpalonym silniku
Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
Pacjentka - Renault Megane 2 1.5 dci 2003 r. na osprzęcie Delphi. Sytuacja ma się następująco, dokładnie miesiąc temu oddałam auto do mechanika w celu wymiany pompy CR i całego osprzętu w związku z opiłkującą pompą CR. Kupiłam cały zestaw: pompa (bez tych 2 czujników na pompie, listwa z czujnikiem, wtryski, bak, przewody, filtr paliwa). Po całej wymianie...
Witam Mam pewien dziwny problem z pracą silnika na wolnych obrotach. Delikatnie szarpie na jałowym - nie pali też na jeden cylinder na jałowym, zarówno na benzynie jak i na gazie. Pomysłów było kilka więc sprawdzono - cewki zapłonowe -OK, przewody i świece - nowe, ciśnienie na cylindrach - jest niemalże książkowe, zawieszone / zapieczone zawory - sprawdzono...
Mam zamontowaną instalację gazową, a auto ogólnie ma przejechane 190tys.km z czego na gazie tylko 20tys.Mój problem polega na tym, że auto po uruchomieniu czasem nierówno pracuje i gdy jest jeszcze niezbyt mocno rozgrzane(przejazd ok. 2km)przy dodawaniu gazu np.ruszanie ze skrzyżowania, potrzeba nagłego zwiększenia prędkości,auto dusi się (objawy jak...
Panowie chyba wszystko jasne Dwa dni trzepania auta przez autoreno i mamy opinię na 3 cylindrze spada ciśnienie stad wypadanie zaplonu.a kontrolki które sie zapalaly esp abs to wina kostki przy skrzynce. Jest problem.podobno nie jest zle i auto pojezdzi jeszcze dlugo bez problemu ale ja nie lubie miec wad w aucie.zna ktos koszt naprawy i tak naprawde...
Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne sprawy kolegi odysik2 a jak juz pisałem cisnienie sprawdzone i jest.Kts widzi obroty więc czujnik położenia jest ok (był nawet podmieniany) zastanawiam się nad szyna paliwowa z reduktorem . Może reduktor jest zepsuty i daje mega dawke do cylindra. ?
dysze są za duże i spalanie nie spadnie. Piszesz ,że masz wtryskiwacze hana2000 - nie mają wkręcanych dysz więc nie ma co zalutować. Trzeba je wymienić na stosowne do wielkości mocy na gar. Jaki jest kolor Twoich wtryskiwaczy lub jakie mają oznaczenie ? Do Twojego silniczka powinny być najmniejsze , czarne ( lub inaczej typ C) o wydajności 20KM na cylinder...
Pacjent Megane 3, 1.5DCI z 2014 r, 90 KM. Problem: Komunikat: Możliwa awaria silnika. Silnik pracuje, auto się porusza. Sprawdzone launchem, błąd w sterowniku wtrysku DF053 (w załączeniu zdjęcie) błąd z Clipa być może będzie DTC008923, ale nie mam pewności, dodatkowo pojawia się błąd w ESC odnośnie momentu obrotowego, w tym samym czasie, wygląda, że...
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Jeśli po stronie zapłonowej wszystko w porządku, zasugeruj mechanikowi pomiar ciśnienia sprężania.
Witam, problem jak w temacie. Auto nie równo pracuje, pali 100 na 100, najgorzej reaguje na zdjęcie cewki na pierwszym i czwartym cylindrze, parametry pracy: Na wolnych map 380mbar, czas wtrysku około 3.5 do 3.8 ms., sonda oscyluje, czasem łapie błąd wypadania zapłonów na pierwszym lub czwartym cylindrze. Ciśnienie sprężania po 16 bar, silnik pracuje...
Na początek sprawdź stan i zapach cieczy chłodzącej i czy na uruchomionym silniku nie idą bąbelki oraz stan i zapach oleju być może że zamiast brać Ci oleju będzie go przybywało. Jeżeli coś będzie odbiegało od normy to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą, ale najlepiej by było zrobić test ciśnienia sprężania dla wszystkich cylindrów. Drugie co może...
no to jestem po wizycie w Polsce, i badania diagnostyczne wykazały mniejsze ciśnienie na 4tym cylindrze, ale nie to jest przyczyna ciężkiego odpalania. Przyczyna leży w rozruszniku jak jeden z kolegów już zauważył. Jest poprostu slaby i zamierzam wymienić go na zregenerowany już z allegro np cos takiego http://www.allegro.pl/item621660235_rozr...
tak masz rację,ale nawet przy najbardziej zajechanym wtrysku jakieś nawet najmniejszę ciśnienie powinno się pokazać,u mnie nic nawet nie drgneło. Odłączyłęm główny przewód od przelewów i nawet kropelka z 4 razem nie poleciała,a cylindry suche jak pieprz. na chłopski rozum,gdy nie ma ciśnienia na listwie komputer otwiera na maxa zawór na pompie,żeby...
W poniedzialek sprawdze cisnienie w cylindrach.
Byłem dziś u Pana mechanika :) gość wziął kleszczyki i po zaciśnięciu każdego wężyka łączącego wtryskiwacz z cylindrem stwierdził że wszystkie wtryski podają gaz.... sprawdził też ciśnienie... (tylko nie zrozumiałem gdzie:]) w każdym razie ok.... po sprawdzeniu spalin powiedział, że mam tylko mieszankę zbyt ubogą na benzynie i gazie ale ze on by tego...
Witam wszystkich serdecznie . Dopadł mnie nastepujący problem - otóż jakiś czas temu zderzyły się w reni tłoki z zaworami . Zawory wymienione , rozrząd wyminieniony kpl. - zgodnie z procedurą ustawiony . Auto przejechało około 500 km i problem . Nie chciało odpalić . Poszedłem odpaliło normalnie , przyjechałem do siebie , pracowało normalnie . za dwie...
Zdrowy motor odpali bez świec nawet przy -10 , osobiście widziałem takie audi a4 , spalone były wszystkie świece , zakładam że sprawdziłeś filtr paliwa , zrób kontrolnie pomiar ciśnienia na cylindrach , to rozjaśni nieco sytuację .
Witam wszystkich serdecznie , mam problem z renault megane 1,6 16 v 2001r. Jakiś czas temu pękł pasek wywaliło głowice została zrobiona , auto odpalone , wszystko ok. Minęło ze trzy dni auto przejechało ze 300km,.Kumpel dzwoni że nie pali , pojechałem kluczyk w stacyjkę pali od 1 strzała . Auto zabrałem , postawiłem u siebie na mrozku,rano przychodzę...
Sugeruje jeszcze sprawdzić działanie termostatu :idea: :idea: :D ,bo to może być winowajca ubywania płynu podczas jazdy :idea: :D ,pomiar ciśnienia na cylindrach może tylko to potwierdzić :idea: :D
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam. Poszukuję pomocy z Renault Megane 2 silnik 1,4 16v 2003r benz+lpg. Otóż zaczęło się od zapalenia kontrolki serwis + wtryski pojechałem do ASO. Skasowali błąd powiedzieli, że wina paliwa. Po pewnym czasie ponownie kontrolka sie zapaliła więc stwierdzili, że mam gaz. Więc jest do wymiany katalizator (wymieniłem), oczywiście kontrolki, serwis już...
Więcej danych na benzynie czy na gazie? Kompresje ktoś sprawdza? Tak na gazie jak i benzynie ciśnienie sprawdzane dobre Dodano po 1 moze byc zawor podgiety... Dodano po 31 moze byc zawor podgiety... zawory sprawdzane ustawione Dodano po 1 A ty kolego masz kopułkę i palec rozdzielacza czy dwie cewki,a na zaworach to chyba masz hydropopychacze który...
Witam mam problem z megane 98 rok silnik 1,4 . Błąd z clipa to błąd cewki zapłonowej 2.3 CC raz był CO . Cewka podmieniona i dalej to samo.Był też błąd czujnika ciśnienia ale wymieniony od vectry. Megane nie pali na 2 i 3 cylinder.
2 lata temu wymieniany zespół tylnych hamulców, tj wszystko prócz bębnów, powodem był niewielki wyciek z jednego cylinderka, wymieniając jeden wymieniłem i drugi oraz resztę osprzętu. Ja po jednej zimie ściągam bębny w autkach i co drugi, to korozja zjada samoregulację i dźwignie. Jak się to robi na czasie, to tylko wystarczy wymyć pod ciśnieniem z...
Są na rynku przyrządy, aby sprężonym powietrzem zwiększyć ciśnienie w zbiorniczku. Ale odpowietrzyć czeba, obojętnie czy cylinderki hamulcowe albo sprzęgła spuszczając płyn do jakiegoś naczynia (przez odpowietrzniki).
witam odczytałem testerem takie błędy: DF060 mysfire on cylinder2 DF062 mysfire on cylinder4 DF053 rail pressure regulation function 33,7,5,30 33,7,6,85 chodzi tutaj o 1.9dci strasznie ciężko pali na mrozie ,świece sprawdzone paliwo nie schodzi,skacze tylko ciśnienie na listwie na wolnych obrotach ma miec niby 229bar a skacze od 210 do 245 tylko czy...
Dzięki za pomoc i wyjaśnienia. Problem rozwiązany. Nie przypuszczałbym, że za takie zachowanie odpowiedzialne są... świece zapłonowe. Niby wyglądają ok, czyste, wygląda że spalanie dobre. A jednak po wymianie na inne nie ten samochód. Jedyne co mnie zastanowiło w dwóch świecach, to na korpusie ceramicznym na styku z metalem, widać brązowe odbarwienie....
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Megane 1,4 16v rok produkcji 2000 lift.Po naprawie rozrządu (silnik po kolizji rozrządu) po odpaleniu silnik zaczął pracować nierówno i po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że na 3 cylindrze nie ma kompresji.Po demontarzu głowicy okazało się że zawory wydechowe 3 cylindra są zgięte.Dodam że rozrząd składany był na blokady wałków rozrządu...
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Chodzi o to, czy rozgrzewa się dość szybko i w jakim zakresie pracuje. Możliwe, że grzałka w sondzie padła i sonda nagrzewa się od ciepła spalin, a to dłużej trwa. Trochę teorii. Sterownik silnika do rozruchu potrzebuje trochę "wiadomości" z czujników. Pierwsze to czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu żeby wiedział na który cylinder podać...
Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie...
Sprawdzenie wtrysków pod względem elektronicznym nie miało sensu. Jeśli któryś byłby padnięty, to dany cylinder nie pracowałby. Ja napisałem ogólnie, że wtryski uszkodzone, potem kolega sprecyzował jeszcze dokładniej, że zawór przelewowy lub czujnik ciśnienia lub sama pompa. O ile przelewy to jeszcze w warunkach domowych dałoby się sprawdzić, to całej...
Walczyłem kiedyś z audi a6 2,5tdi . Jak postała więcej niż 5 godzin nie chciała palić, po poluzowaniu przewodów wysokiego ciśnienia susza, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem nagle paliwko i pali na pozostałych cylindrach. Jeżeli stała krócej ,bądź w garażu paliła od strzała. Po rozebraniu pompy okazało się , że zatarty był tłok przestawiacza kąta wtrysku....
Witam kolegów i koleżanki. Wiem, że podobne tematy były już na forum ,jednak po ich przestudiowaniu, nie znalazłem rozwiązania, a niektórzy po jego rozwiązaniu po prostu nie napisali ,co było przyczyną. Przyszedł czas na wymianę rozrządu i zrobiłem to u znajomego mechanika, który zajmuje się wyłącznie marką Renault. Wszystko było w porządku ale po koło...
Witam, przerobiłem ten temat i u mnie wyglądało to tak: auto miało problemy z odpalaniem i przy wciśnięciu gazu do dechy zapalały się kontrolki od świec żarowych, STOP, i czerwony silnik. Z pomocą kumpla (mechanika z atoryzowanego serwisu) udało się jakoś to zrobić w miarę tanio ale trochę czasu upłyneło. Mianowicie- pompy z 1.5 dci do 2005 roku robi...
megane cylinder ciśnienie sprężać cylinder aster ciśnienie cylinder
centralny zamek kierunkowskazy posuw drutu migomat bester zasilanie manipulatorów integra
prostownik tyrystor neotec magnus
Piloty Yooda do rolet - funkcje i problemy Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y do Oleo-Mac 937