może byc i tak a może i dziurka w intercoolerze i w kolektorze
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
Nie trzeba wyciągać. Wystarczy odkręcić śrubkę (jeśli się da), zastosować większe podkładki (pod osłoną i nad nią) i gotowe. Wiem, że tam kolektor wydechowy jest od strony przegrody i dostęp jest fatalny. Miałem podobną sytuację w Nissan Micra i śrubka się nie chciała wykręcić, więc tą osłonę po prostu przyspawałem migomatem, bo wiedziałem, że i tak...
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
Kolektor ssący nie ma tam kanału chłodzącego.
Szukaj nieszczelności w kolektorze po podciśnieniu widać że jest dziura .
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Jeszcze od czerwca męczysz bułę z tym rozrządem????
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
sprawdź szczelność kolektora ssącego
Sołtysie, to sprawdźcie co mu brak jak nie pali. Iskra jest? Swiece zalewa? A może suche, to sołtys chlapnie z kielonka benzyny do kolektora.
To jest ten czujnik temperatury powietrza doprowadzanego do kolektora ssąceg?
Rocznik 2000. złączka 4-przewodowa pod kolektorem ssącym.
No to co się czaisz? Odkręć rurkę zapakuj mu blaszkę i jazda. Tam nie ma takiego egra jak jest w scenicu/megane. Jest połączenie kolektorów tą badziewną rurką z opaską. Czkam na zaślepkę, albo zaspawam rurke od środka.
Df 012 napiecie zasilania czujnika nr 2: – czujnik temperatury powietrza, – potencjometr pedału ścieżka 2, – czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, – czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To wiem.
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego.
Jeśli się tyczy dostępu to jestem pełen podziwu dla konstruktorów 1.6 w Megane I. Zwłaszcza kolektory i rozrusznik. Na szczęście większość już się rozsypała blacharsko. Zresztą amortyzatory w Mondeo II też sobie z jakiegoś powodu życzą serwisowych kluczy (udziwnień) lub dorabianych :D. Fusion i śruby mocowania gniazd tylnych amorów (jak się zapieką...
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
o ile dobrze pamiętam, to z prawej strony w kolektorze ssącym
może kolektor wydechowy pękł
Sprawdz sobie czy nie jest dziurawy wezyk od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. Czujnik ten jest podpiety za pomoca gumowego wezyka z kolektorem ssacym i jest zamocowany na przegrodzie silnika. Jesli dostaje lewe powietrze to szaleje i zaswieca sie kontrolka wtrysku. Pozdrawiam.
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Nie bardzo. Jako tranzystor wykonawczy w nadajniku prędkościomierza siedzi smdziak o prądzie kolektora 100mA
A skąd. Pewnie zaklinowała się przepustnica ( np zatarta linka) albo dura w kolektorze ssącym.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Przyszła odwilż problem sam zniknął. Dzięki
W kolektorze wylotowym jest wkręcona.
Pomiędzy regulator ciśnienia wstaw wakuometr i powiedz jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym.ok.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
W Megane II uszkodzony elektrycznie EGR wywala błąd na desce. Skoro czyściłeś EGR to należało też wyczyścić intercooler i kolektor dolotowy. Konieczna diagnoza Clipem.
Może ssie lewe powietrze pod kolektorem ssącym.Sprawdz też zaworek przy pochłaniaczu par paliwa .tzn.zacisnij przewód idący od zaworka do kolektora ssącego.
Witam!! Dziękuję za zainteresowanie, w dniu wczorajszym sprawdziłem i okazało się, że można wymienić bez podnoszenia. Po lewej stronie silnika od kolektora jest dojście.
To się sprawdza, czy jest napięcie na bezpieczniku ALIM UCH.
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
Panowie, zastanówcie się jak silnik może wejść na 5000 rpm, nawet mając dziurę w dolocie jak lej po bombie, w momencie gdy tps informuje sterownik o zamkniętej przepustnicy ? Odpalałem megane 16V bez kolektora ssącego, podłączyłem tylko przepustnicę i silnik krokowy do wiązki ecu, silnik pracował w miarę stabilnie na wolnych obrotach.
sprawdż szczelność połączenia kolektora z czujnikiem podciśnienia
nieszczelny kolektor ssący,lub przewód serwa.
Koszt samej używanej turbiny to 500-1000zł. A gdzie reszta (kolektory, sterowanie turbiny intercooler)?
są dwie jedna biała i czarna i tak samo na cewkach, a samych cewek nie ma możliwości zamiany miejscami ,inaczej nie pasują .
Zasilanie grzałek idzie zna stałe z przekaźnika,ecu dołącza tylko tam mase w celu kontroli grzania.Poszukaj przerwy na wiązce.A obroty to oringi na kolektorze i przepustnicy
Może być zaworek na przewodzie od kolektora do serwa.
Jakie propozycje poza wymianą uszczelki kolektora? Sprawdzić impulsy sterujące na wtryskiwaczu.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Pod kolektorem ssącym obok cewki zapłonowej pierwszego cylindra (od skrzyni biegów)
o ile dobrze pamiętam to uszkodzony był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Jak w temacie kupie kolektor wydechowy do Renault Megane 96r. pojemnosc 1.6
schyl się pod auto a druga osoba niech przytka koniec tłumika, może ujrzysz gdzieś nieszczelność, bulgotanie na nią właśnie wskazuje, być może w okolicach kolektora wydechowego bądź złączki elastycznej.
Sorry, że tak długo wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i na razie jest cisza.
świece wymienione a kabe wymieniał poprzedni własciciel miesiac temu ale chyba nie WM nie znam sie zreszta po czym to sprawdzic czy WM Dodano po 53 ale czy zalezało by to od kabli jak jest zimny jest ok a jak temperatura wzrasta wtedy zaczyna się szczelanie w kolektor
Na ostatnim obrazie możemy zobaczyć silnik z kolejno zaznaczonymi: 1.Czerwona podwójna strzałka - kolektor dolotowy (plastikowy) 2 Żółta podwójna strzałka - przepustnica 3.Zielona podwójna strzałka - obudowa filtra ( ślepa kiszka) 4.Niebieska linia - miejsca diagnostyki uszkodzonych uszczelek ( patrz dalej opis)
Wczoraj robiłem głowicę w 1.4 16v benzynie, jak miałem ściągnięta pokrywę głowicy, wyszła z problemami, nie wyobrażam sobie demontażu tego, jak na głowicy jest kolektor ssący i obudowa odmy.
Witam ponownie Niestety nikt z was nie mial racji:). Problem tkwił w tym, ze katalizator byl zapchany a także kolektor był pekniety. pozdrawiam
Co do czujnika temp. to 39'C pokazuje gdy jest zarejestrowane uszkodzenie czujnika. Z reguly przy takich dolegliwosciach trzeba szukac 'lewego' powietrza, sprawdz cisnienie w kolektorze odczytywane z MAP.
znaczy filtr paliwa na poczatek i przewod gumowy miedzy kolektorem ssacym i map sensorem umieszczony przy grodzi silnika po stronie kierowcy. Cisnienie jak wyzej napisane rowniez silnik krokowy wykrec i wyczysc na poczatek znajduje sie zaraz za rura dolotowa z filtra na kolektorze ssacym.
wzrosło spalanie?wygląda na nieszczelność przy kolektorze dolotowym.jak jedziesz nie szarpie,przyśpiesza ładnie?
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
Oringi na kolektorze masz już wyklepane i twarde.Nowe orginalne założyłeś.?
Sprawdź szczelność kolektora ssącego czy nie zaciąga lewego powietrza ciśnienie paliwa.
Witam.Ja wyczysciłem zawór egr i na jakiś czas pomaga ,musisz go wymontować i wyczyścić.Jest to dość prosta czynność .zawór jest na kolektorze ,na pewno go znajdziesz .
Sprawdzałeś pod względem szczelności kolektor (map , evap , przewód serwa itd.) ?
Ciśnienie paliwa w porządku, Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ok, silniczek krokowy ok. W takim razie ile dokładnie wynosi ciśnienie przed i za listwą oraz jakie wartości podaje czujnik w kolektorze? Silniczek mnie nie interesuje.
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Witam . Mam problem z moim renault megane II . Otóż przy odpalaniu a także podczas jazdy auto dymi i to nawet mocno . Sprawdzałem już turbinę na temat której już wypowiedziało się kilku fachowców i ona sama jest dobra . A więc co może być przyczyną tego że samochód tak mocno kopci ??? Dodam też ze w kolektorze ssacym pojawił się olej .:D
Jeśli czuć spalinami, to nie demontuj od razu kolektora tylko przyjrzyj się od spodu połączeniu elastycznemu pomiędzy elementami wydechu.
Kolego jackyz, do kolektora podlać?żeby wszedl na wyższe obroty? % też jakaś opcja ;)
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
Witam Sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym. Opis poniżej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
a co to za kłopoty? dłużej kręci? strzela w kolektor odpala za którymś razem? jaki silnik 16v czy 8v
Podpalony zawór objawiałby się spadkiem sprężania na którymś cylindrze, ale z podpartym może być strzał w dziesiątkę - dzięki za sugestę. Niekoniecznie, sam się na tym sparzyłem. Pasowało by sprawdzić który cylinder kuleje. Zrobisz to tak-zapalisz zimny silnik na około 10-15 sekund, zgasisz, i dotkniesz kolanek kolektora wydechowego. Wyraźnie chłodniejsze-ten...
Posprawdzaj jeszcze węże podciśnieniowe od kolektora ssącego może któryś sparciał/przetarł się i ciągnie lewe powietrze..
odkręcałem kolektor wydechowy żeby sprawdzić czy odezwie się lecz to też nie poskutkowało
moze i tak ja to bynajmniej tak zawsze zwalem,,,,, ale jest to przykrecone na torxa na aluminiowym kolektorze ,,,i kolega powinien sam sobie z tym poradzic,
Jest dziura w kolektorze trzeba ją znaleźć. Albo regulator b.j. nie pracuje,albo rozrząd źle.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Jedź gdzieś na diagnostykę i podłącz clipa a nie jakieś wynalazki które często wprowadzają w błąd.jesli chodzi o nieszczelnośc to na ucho a najlepiej jakiś zmywacz w spray i jazda po kolei po kolektorze z przodu z tyłu itp.
Jeśli chodzi o kopcenie to sprawdzałem na postoju, nic nie kopci. Najlepiej sprawdza się to jak samochód jest obciążony (czyli podczas jazdy). Wystarczy wyjechać na drogę, zwolnć do około 5km/h i gwałtownie dodać gazu. Jeżeli kopcił to będzie to widać w lusterku. W ASO podpinali pod tester powiedzieli ze jest 40% spadek mocy, i przyczyną jest rura...
Na benzynie czy na gazie się tak dzieje? Przewód między czujnikiem podciśnienia a kolektorem cały? Masy sprawdzone? Zasilanie rozrusznika? Luzy zaworowe? Kompresja?
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Nie wiem ale to już kolejna megana z tym silnikiem i miała znaki..wcześniej robiona była cabrio (rozrząd wymieniany też) i znaki również były. Bynajmniej jak te niby znaki się nie zgadzały to i blokady nie pasowały...dopiero po przestawieniu o ząbek na walku ssącym chyba blokady spasowały. Ale nie o tym rzecz...chyba trochę odbiegamy od problemu. Pozostaje...
zaciągania spalin Dlatego pytałem o blokadę. Pręt blokady wchodzi na wylot przez lewarek nad tłumikiem środkowym, chociaż to chyba głupi trop ;) A jak kolektor wydechowy wygląda? Pękały te kolektory. Połączenie kolektora z rurą katalizatora jak wygląda? Siatka elastyczna jak wygląda?
Tak, możliwe, że gaz w nocy gromadzi się w kolektorze dolotowym, stąd długie kręcenie przy pierwszym rozruchu. Powszechna usterka aut z LPG.
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
Kolego-rozrząd. Sprawdź rozrząd. I ciśnienie w kolektorze ssącym, np. wakuometrem urzywanym dawniej do silników gaźnikowych. Jeśli nie chcesz-Twoja sprawa, jeśli chcesz rady-sprawdź te dwie rzeczy w wymienionej kolejności. Odnośnie rezystancji cewek_nie sygnalizujesz w swoim poście objawów towarzyszących, charakterystycznych dla układu zapłonowego,...
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Miałem Lagune I z 1999r z sinikiem 1.6 16V ,była tam jedna sonda lambda umieszczona za katalizatorem ,tylko że tam były dwa katalizatory ,jeden zintegrowany z kolektorem wydechowym i na końcu tego była wkręcona sonda lambda,drugi katalizator był dalej w tunelu. Więc może oto chodzi w tej instrukcji. Tylko że ten kolektor lubił pękać na zgięciach ,i...
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Witam, w moim: Renault Megane II 1.4 2005 rocznik w benzynie, dopiero przy 3000 obrotów widać że chce mu się jechać, ale strasznie zamula do tych 3000, przy 2500 tak samo słaby jak przy 2000. Co jest grane ? Wiem że to tylko 1.4 silnik ale bez przesady żeby był tak słaby. Ja osobiście wymieniłem tylko świece i wyczyściłem dość mocno zanieczyszczony...
1.6 benzyna 55kW, 75KM pierwsze słyszę, ale spoko... chyba ze K7M 720 ale to rzadko Rzut oka na małą kostkę po prawej stronie jak otworzysz klapę, bliżej podszybia http://imageshack.us/photo/my-images/84/... w niej siedzi zielona kostka. Sprzwdz szczelność przewodu który idzie od niej do kolektora ssącego. Check się zapala?
Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór strujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa, a najprawdopodobniej przepływka. Dodano po 5 Proponuję podjechać na diagnozę bo bez tego to szukanie igły w stogu siana. Może to turbina, zawór sterujący, nieszczelność w kolektorach, ciśnienie paliwa,...
witam Ja też miałem podobny problem. Posiadam Megane 99r.wiadomo, niemlode już auto i trzeba o nie dbać.Problem był z obrotami na zimnym silniku silnik szalał od 1000 do 4000 . Wymieniłem wszystkie gumowe uszczelki tj. na kolektorze i przepustnicy, PROBLEM ZNIKŁ JAK RĘKĄ ODJĄŁ(teraz silnik mruczy jak kotek) TEŻ DOWIEDZIAŁEM SIE Z FORUM CO TRZEBA ZROBIĆ...
megane kolektor wydechowy renault megane kolektor megane uszczelka kolektor
sharp migające podświetlenie skrzynia garbusa ilosc oleju
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Gaśnięcie silnika Seat Alhambra 1999 1.9 TDI przy biegu wstecznym Brak komunikacji pilota z samochodem: przyczyny i rozwiązania