A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Nie, czujnik podciśnienia!
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Przyucz krokowca
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Witam.Mam małe pytanie. Posiadam renault megane 1.6 i falują mi obroty. Jak można to naprawić. Czy to może być od przepustnicy. Pozdrawiam.
Prawej strony siedząc. Megane 97r. 2.0 hatchback. Nawet stuka podczas zatrzymania samochodu ale przy wyzszych obrotach rzędu 1500 obr/min. Przy nizszych stukania nie ma.
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
A jak zachowa się klima przy założeniu że presostat ma przerwę? Nie włączy się.
Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Albo nie dałeś mu na to czasu albo to tylko wymieniacz.Falowanie to nie jedna przyczyna a kilka.Np.ECU,przepustnica,pedał gazu,wiązka ,lewe powietrze itp.Widzisz?Potrzebna diagnoza.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Problemem był źle zregenerowany alternator
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
witam Witam znajomy mechanik wymieniał pasek rozrządu w silniku 1.6 w/w autka.Przyprowadzono mu w momencie gdy pekł pasek - ale: klinowy.Wymienił rozrząd , załozyl pasek klinowy, kobita wyjechała i za 20 min była z powrotem, kontrolka usterki komputera sie pali, silnik lata na wolnych obrotach, przgasa i przyspiesz w kołko.Czy ktos zgrupowiczów miał...
Napotkałem ten sam problem, poznał ktoś rozwiązanie tej usterki ?
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
Tam bywał problem z rezystancją na przejściach potencjometr-ecu, może ten rezystorek wyrównuje potencjały między masami ecu-buda , a L zdaje się być w lufcie, może go umasili. druga opcja to sterownik, a konkretnie brak masy Uref na potencjometr akceleratora.
2- 2,5 tys. obrotów i spokojna jazda.
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
Widać obroty?
Mam problem z klimatyzacją w megane 2010 po włączeniu klimatyzacji wariują obroty a nawet po zejściu z obrotów silnik się wyłącza . Co może być przyczyną
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
mam mały problem z silnikiem.... dokładnie chodzi o obroty. silnik gdy jest zimny po odpaleniu utrzymuje obroty ok 2000 po dodaniu gazu obroty silnika zaczynają wariować.... byłem w salonie u różnych mechaników powymieniałem silnik krokowy, czujnik przemieszczenia przepustnicy przepustnica została wyczyszczona.... oczywiście po wymianie silniczka krokowego...
Normalne obroty to 620-650. Podsysa ci oringiem
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Mam pytanie czytalem forum troche bylo ale nie tak jak u mnie. Mam megane 2002 1.6 v16 wersja 88kw. Po odpaleniu wchodzi od razu na 2200obr.i faluje do nawet 3000obr. na luzie po wrzuceniu biegu zwalniam sprzeglo a obroty lecą w dół aż do zgaśnie lub ruszy ale szarpie jakbym ruszał z 2-3 biegu. Gdy ruszam z 2-ki do powolnie rusza ale mega powolnie,...
Tyle , tylko ,że druga sonda nie ma nic do obrotów silnika , jest tylko diagnostyczną KATALIZATORA!
A na PB jeździ dobrze ?
Węże sprawdzałem, ale myślę że gdyby było lewe powietrze to i z odłączonym krokowcem coś by się działo z obrotami ...a jest ok.
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
a zrób że diagnostykę
Zanieczyszczona przepustnica.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Jesli po zatrzymaniu obroty spadają, nie falują, wszystko ok.
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
Witam ponownie dziś byłem na kompie sprawdzić błędy i nic nie było z błędów ale mechanik sprawdził jeszcze inne parametry silnika i stwierdził ze ciśnienie paliwa skacze (z resztą sam widziałem wykres idealnie rytmiczne się waha ciśnienie) i mechanik powiedział że albo któryś wtrysk albo regulator ciśnienia w pompie siedzi ale raczej wtrysk. I poradził...
Dziękuje za pomoc samochód jeździ :)
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Przepustnica ok. Świece mam bosha juz wymieniane z tym że kabli nie wymieniłem. Też obstawiałem żeby je wymienić ale chciałem się upewnić. Zobaczymy co będzie po wymianie kabli. Tylko że te obroty nizmiernie denerwują.
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Koledzy czytajcie co pisze autor :D , a po odpaleniu na luzie wkręca się na obroty?
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Wiec mam dla ciebie chyba lekarstwo. Mam ten sam model i nad glowa masz infrared i immobilaiser tzn tam gdzie swiecisz swiatlo i kierujesz szyberdachem.Jesli masz szyberdach to jest tam taka uszczelka dookola szyby ktora po paru latach sie odksztalca i woda sie dostaje pod szybe a dalej na elektronike immobilasera mi przez to auto nie chcialo palic...
obrót megane megane wysoki obrót megane obrót niski
czujnik komory lodówki strumienica zamiast katalizatora amplituner instrukcja
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Skoda Octavia 2 1.6 MPI gaśnie i wyrzuca bieg Peugeot Boxer - kontrolka "sprawdź silnik" po wymianie silnika