Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Czekam. Takie teksty to do Zochy rzucaj Co do dopasowania- co za różnica ile będzie piknięć na obrót wałka, 1 czy 4 skoro nie ma odczytu z wału( albo czasu pełnego obrotu wałka) Z wykresu autora nie wynika ile jest impulsów na obrót
Jak nie wysunie, to nie sięgnie zwora i nie ma prawa się obracać. (...) Nawet wywalony na maksa aku nie będzie powodował zgrzytów Zależność rozruchu od prądu została przeze mnie stwierdzona poprzez to, że nawet na nowym akumulatorze nie odpalał, ale po podłączeniu mocnego urządzenia rozruchowego odpalił dość szybko. Był to już drugi raz skutecznego...
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
Zrób tak:ustaw silnik w pozycji,,0'' i na pierwszym tłoku ustawic luzy,potem obrót o180stopni i na trzecim luzy,znów 180stopni i czwarty tłok,następne 180stopni i drugi tłok.W celu sprawdzenia jeszcze raz to samo i musi działac.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Na moje źle założyłeś "krzyżak", zrobiłeś obrót kierownicy w lewo lub w prawo względem przekładni, gdy skręciłeś kołami to zerwałeś taśmę w zwijaczu w kierownicy. Wciśnij ten klakson, jeśli nie będzie, to tak jak pisałem wyżej.
A jednak tak jak piszesz ,tylko przez utrzymanie obrotów.
6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny. Zalać należy łożysa ślizgowe a nie nie łopatki, jak co niektórzy.
Witam. Zabrałem się po amatorsku za wymianę rozrządu bo mi pociekła pompa i była to konieczność. Ale problem z tym, że olałem własne oznaczenia (co normalnie robię-zaćmienie mózgu miałem chyba) i założyłem że z fabrycznymi znakami sobie poradzę. Oczywiście pompę wymieniłem, rolkę i pasek na nowe a tu patrzę...znaków na wale brak. W sumie na kole zębatym...
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Witam. Niedawno miałem regenerowany rozrusznik. Od regeneracji ciężej kręcił. Oddałem więc na reklamację. Wymieniony został powtórnie bendix ale sytuacja pozostała ta sama. Powiedzieli że aku już pada. Jednak nie chce mi się wierzyć. Przed regeneracją kręcił jak głupi, tylko czasem robił cyk, jakby się bendix przycinał właśnie. Pierwszy obrót rozrusznika...
Witam ponownie. Cały nawiew razem z chłodnicą klimy wyjęty, niestety nie było to takie proste jak koledzy pisali , w tym modelu trzeba było ściagać wycieraczki , odciągać czynnik i odkręcać chłodnicę.I dopiero udało się to "cholerstwo"wyciągnąć z podszybia. No ale do rzeczy. Tryby są oczywiście wyrobione , nie ma żadnych krańcówek nie ma żadnych czujników...
Witam, skąd pochodzą dane odnośnie przebytej drogi do licznika kilometrów? Domyślam się, że z czujnika drogi, zatem czym charakteryzuje się taki czujnik? Po prostu podaje impulsy co obrót koła, czy może jakieś PWM? Zlokalizowałem pin w liczniku odpowiedzialny za prędkość i zliczanie kilometrów, ale nie mam oscyloskopu żeby zobaczyć jaki przebieg jest...
Williams zrób tak: JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin. Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz. Wstępnie...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
Witam. Mam problem z falowaniem obrotów w Megane I - nie udało mi się odnaleźć na forum. Mianowicie mam problem jak silnik się zagrzeje zaczynają się falowania obrotów od 900 do nawet 3500... nie mogę zdiagnozować co może powodować takie zachowanie? Auto nie traci mocy, przyspiesza poprawnie. Wymieniony silniczek krokowy na nowy - nie pomogło. Kwestia...
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
Nie, czujnik podciśnienia!
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Przyucz krokowca
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Witam, uporałeś się z tym problemem? Mam taki sam problem w Mégane 3. Ilość obrotów silnika pokazuje zero.
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Tam bywał problem z rezystancją na przejściach potencjometr-ecu, może ten rezystorek wyrównuje potencjały między masami ecu-buda , a L zdaje się być w lufcie, może go umasili. druga opcja to sterownik, a konkretnie brak masy Uref na potencjometr akceleratora.
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
A jak zachowa się klima przy założeniu że presostat ma przerwę? Nie włączy się.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Zdejmij przewód WN i załóż jakąś inną świece, ale takie podstawy powinieneś wiedzieć... pozdr
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Napotkałem ten sam problem, poznał ktoś rozwiązanie tej usterki ?
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Prawej strony siedząc. Megane 97r. 2.0 hatchback. Nawet stuka podczas zatrzymania samochodu ale przy wyzszych obrotach rzędu 1500 obr/min. Przy nizszych stukania nie ma.
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Problemem był źle zregenerowany alternator
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Witam.Mam małe pytanie. Posiadam renault megane 1.6 i falują mi obroty. Jak można to naprawić. Czy to może być od przepustnicy. Pozdrawiam.
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Witam, od dłuższego czasu w mojej Megane mam problem z obrotami , auto na luzie trzyma 1500/2000 tyś obrotów , ta sama sytuacja jest w trakcie jazdy , po którymś zgaszeniu i odpaleniu na nowo jest w porządku ale tylko na chwilę. Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Nie chcę w ciemno...
Mam problem z klimatyzacją w megane 2010 po włączeniu klimatyzacji wariują obroty a nawet po zejściu z obrotów silnik się wyłącza . Co może być przyczyną
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Widać obroty?
Najważniejsze żeby rozpędzać na obrotach w okolicy maksymalnego momentu a potem jechać tak żeby bez problemu utrzymywał prędkość przy jak najmniej wciśniętym pedale gazu, nie ważne jakie obroty.
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
Inne numery podejdą, ale wazna jest literka po 32 ( E,M,N) immo sticte nie usuniesz, tylko emulator-inaczej będa problemy z wolnymi obrotami albo z klimą ( mam taki czysty wsad). Potrzebujesz sterownik?
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
witam Witam znajomy mechanik wymieniał pasek rozrządu w silniku 1.6 w/w autka.Przyprowadzono mu w momencie gdy pekł pasek - ale: klinowy.Wymienił rozrząd , załozyl pasek klinowy, kobita wyjechała i za 20 min była z powrotem, kontrolka usterki komputera sie pali, silnik lata na wolnych obrotach, przgasa i przyspiesz w kołko.Czy ktos zgrupowiczów miał...
a jaki masz silnik?
Coś z tym pedałem przyśpieszenia a konkretnie 2 ścieżka, to nie jest raczej usterka mechaniczna, miałem kiedyś podobną sytuacje z Megane Scenic DTi tyle że on na wolnych obrotach czasem dodawał sobie do 1100. Stawiam na to, podmień drugi pedał i będziesz miał jedno wykluczone. Dodano po 1 Witam Podłączałeś CLIP, Kolego sądzisz że Saly podszedł do niego...
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
obrót megane megane wysoki obrót renault megane obrót
telewizor telefon skrzynka telekomunikacyjny radio concert
myjka ciśnieniowa stanley myjka ciśnieniowa stanley
Radionavi RNEG w Citroënie Picasso - problem z wyświetlaniem adresów Xerox 6605: Błąd ColorSpaceMismatch przy drukowaniu PDF