Któryś z tych największych.
proponuje zacząc od sprawdzenia swiec zarowych czy wszyskie grzeja lub czy dochodzi do nich wogole napiecie . Bynajmniej u mnie był taki problem w tdi ze 4 swiece były skopcone ,pozdrawiam
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
A tester podłaczałeś? Jakieś błędy? Parametry?
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Znalazłem informacje na necie, że gdy nie ma komunikacji z poduszką z powodu przerwania taśmy w kierownicy to też meganka nie zapali ze względów bezpieczeństwa. Tak podobno ten typ ma. Czy to prawda? Bzdura jakiej już dawno nie słyszałem :shocked!: Rozebrałem blokadę, wszystko mechanicznie sprawne, silniczek sprawny (wyjęty i przetestowany w 2 kierunkach...
Niby? Sprawdzał to czy mu się wydaje?
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione? Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
sam sterownik
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
dokładnie niepamietam ile kabli wchodzi do tego typu ale napewno dwa sa grzube +co idzie od akumulatora a drugi do rozrusznika.musi byc tez trzeci cienki doprowac do niego +plus z akumulatora na chwilke jak zakreci rozrusznik to bedzie elektro magnes ok a jak nie to wymien elektro magnes ,a jezcze mozesz odkrecic grube kable i oczyscic je z korozi w...
Sprawdź na krótko rozrusznik
Wystarczy tylko kasować....
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
W nowszych czujniczek wyemigrował do kapy zaworowej rozmawiając z wałkiem.
Tak kolego
Witam. Czy udało się rozwiązać problem braku zasilania na blokade kolumny kierownicy ? Mam to samo klient zgasił auto i na drugi dzień już nie wyjechał z garażu. Instalacje sprawdziłem tzn do blokady, wszystkie przewody mają przejście. Z UCH nie wychodzi 12v na blokade, podanie zew napięcia nie pomaga. Podmiana innego uch z kartą nie pomogło ( też nie...
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Bezpieczniki są dodatkowo między akumulatorem a prawym błotnikiem . Zerknij jest tam mała czarna puszeczka . Najlepiej widać po zdemontowaniu akumulatora .
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
Żaden czujnik położenia wału! Napisałem wyżej co jest przyczyną.
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Od zabawki pasuje świetnie. Też właśnie takie zakładałem i działało.
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Filtr nie był wiemieniany , ale jest możliwość ze przez to nie odpala ?
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Ależ można tą opcję wyłączyć w UCH :)
Witam i proszę o pomoc! *od roku auto kiepsko odpala * od pół roku doszedł drugi: zawsze przy temperaturze silnika ok. 20 st. na wolnych obrotach (skrzyżowanie, stop) auto gaśnie na benzynie . I już nie wiem co robić. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Warto sprawdzić luzy zaworowe, jeśli nie były sprawdzane. Ten silnik ma ręczną regulację luzów ("śrubkowe")....
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Przecież rozładował się akumlator,podładuj i będzie dobrze.
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
No to działaj, usterkę znalazłeś więc temat uważam za zamknięty.
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
Podczas jazdy moja meganka straciła moc po dociśnięciu pedału do końca zaczęła dusić się i zgasła po dolaniu paliwa odpaliła bez problemu po włączeniu biegu nie miała siły ruszyć i zgasła w przeciwnym razie do biegu w tył obecnie nie chce odpalić w ogóle próbuje załapać ale bez rezultatu PROSZĘ O POMOC!!
Widać blokada uszkodzona
Kolego grzegorz_sk, nie chce mi się szukać, ale o podobnym problemie (jeżeli nie takim samym) pisałem dotyczącym mojej corolli. W pewnym sensie znalazłeś na to radę w poście zakładającym temat, ale bez ciągu dalszego. Według mnie masz "zleżałe paliwo w baku", tzn. w duzym stopniu pozbawione najbardziej lotnych składników, które ułatwiają zapłon. Winien...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
Oringi plus samostart i obydwie palą bez problemu.
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
na 52 powinien być tylko gdy kręcisz rozrusznikiem!!! Dodano po 1 Przekaźniki posprawdzane? Dodano po 1 Masz tu 30 punktów, zassij schemat a nie pytasz o każdy kabelek!
odwiedziło serwis u elektryka po czym nadal nie wiadomo w czym tkwi problem Ale co zawsze nie ma jałowych obrotów? Jaki silnik i czy ma lpg.
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
Jutro sprawdzę :) dodam jutro kolejne filmy z wieczornego odpalania
Auto odpala z pomocą plaka czy chodzi tylko na plaku?
Witam co to za błąd df159?
MEGANE 2SILNIK ODPALA BEZ PROBLEMU ALE PODCZAS JAZDY SINIK PRZERYWA JAK BY BRAKOWAŁO PALIWA WYMIENIONO FILTR PALIWA ORAZ PALIWO NA WYŚWIETLACZ WYŚWIETLA SIĘ ELEKTRONIC FAULT ISERWIS
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
do renault megane jaki gaz? rocznik96 poj.1.6
Oczywiście odpalanie na benzynie?
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
Megane 1.6 1999r w sedanie
Nie kojarzę w tym modelu przekaźnika chyba go już tam nie ma.
Przestawiony rozrząd
Wszechwiedzący kolego, Pewnie walnąłem babola w tym zdaniu, z mechaniki nigdy nie byłem kozakiem. Po tonie Twojej wypowiedzi wnioskuję, żeś omnibus. Będę zatem wdzięczny za poprawienie mnie - chętnie dowiem się, jak fachowo nazywa się ta konstrukcja stosowana w rozrusznikach. Boa.
Równie dobrze padł wtryskiwacz tu test na przelewy lub zablokowany EGR. Obie rzeczy łatwo sprawdzić.
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
UCBIC ci się zepsuł, ciesz się że odpala.
a czujnik temperatury cieczy sprawny
WITAM WSZYSTKICH!PROSZE O PORADE W RENAULCIE MEGANE?PRZY ODPALANIU NA ZIMNYM SILNIKU GASNIE!ODPALE GO POCHODZI 10 SEKUND I GASNIE CZYNNOSC WYKONUJE KILKA RAZY,JAK JEST CIEPLY JEST OK,CZASAMI TEZ SZARPIE PRZY ZMIANIE BIEGOW NA NISKICH OBROTACH...PROSZE O POMOC I Z GORY WSZYSTKIM ZYCZLIWYM DZIEKUJE..POZDRAWIAM..
A jak to naprawić, bo ja się trochę średnio znam. Po krótkiej przejażdżce po mieście, nie wyłączałem silnika bo bałem się, że potem nie odpalę. Auto po wyłączeniu silnika już na parkingu i ponownym uruchomieniu, auto na początku nie chciało odpalić potem zaskoczyło i teraz odpala już za każdym razem bez problemu. Także kurcze nie wiem
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Jedna kluczowa rzecz: działa blokada kierownicy ? Jeśli nie to samochodu nie da się uruchomić. W upc jest jeden przekaźnik, który działa "na odwrót" tj ma styk NC i podaje +12V na blokadę gdy zapłon jest wyłączony
w renault jest bezpiecznik awaryjny pod maską jego trzeba wcisnąć on odpowiada za odpalanie samochodu i tym podobne.To bezpiecznik awaryjny gdy coś się dzieje z autem to wyskakuje żeby nie narobić większego bałaganu a tak wo gule to podepnij pod kompa:|
Mam scenika z 99r i przejeździłem paru mechaników trzy razy na komputerze i nic auto raz na tydzień nie chciało palić 4 osoby miały taki sam problem tu na tym forum i podziękowali za radę na 99% wina tego czujnika. A ty elektrit odorać, co może zrobić żeby paliło a nie sprawdzaj zkąt mam skopiowane, bo to prawda komuś to opisywałem i przenoszę, bo wolno...
Wężyki przelewowe obejrzeć czy nie są wysuszone i nie zaciąga powietrza, prąd na świece idzie? Rano z plaka odpala?
Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
Już mam przyczyne. Zerwany pasek rozrządu :-( Wiem że jest to rozrząd kolizyjny więc pytanie jaka jest szansa że nie poniszczyło innych części? jak prosto sprawdzić? Do moderatora: proszę o przeniesienie tego tematu na odpowiednie forum.
Czego użyłeś do przestawienia rozrządu o ten1 ząbek?Na lince nie było odpalane??
No ale co jest grane,kręci a nie odpala czy wcale nie kręci ?
Wizualnie się nie sprawdza tylko probówka od bidy multimetr.
Paliwo się cofało więc przed wymiana gruszki również zrobiłem taki myk i później wymieniłem gruszkę i się poprawiło. Na 2-3miesiące był spokój teraz znów się zaczęło. Przed wymiana gruszki jak pod pompowałem tą gruszką to odpalał na strzała, a teraz napompowanie nic nie daje.
Najpierw go znajdz.
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
Problemem rozwiązany tak jak wyżej napisałem.
Kup czystą blokadę i ją załóż, sama się przyuczy i będzie git
Problem pojawia się na zimnym silniku. Po ingerencji w to złącze odpala natychmiast.
odpala megane megane kręci odpala megane odpala razem
baterie słoneczne prania wstępnego skoda 16555
philips 22dc711 niszczenie dysków
Dlaczego ktoś jest zawsze dostępny na Messengerze? Diagnostyka pamięci Flash w projektorze HY300