Któryś z tych największych.
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Jeżeli ciężko Ci odpala przy ujemnych temperaturach, ale jak odpali to zwróć uwagę czy na początku równo Ci silnik pracuje (przez kilka sekund). Jeśli nie, to któraś świeca do wymiany. Przy okazji wymień wężyki przelewowe wtryskiwaczy, koszt w moim przypadku wynosił 5zł. Przez to też mogą być problemy bo może zasysać przez te wężyki powietrze. Przerabiałem...
Filtr nie był wiemieniany , ale jest możliwość ze przez to nie odpala ?
A tester podłaczałeś? Jakieś błędy? Parametry?
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Znalazłem informacje na necie, że gdy nie ma komunikacji z poduszką z powodu przerwania taśmy w kierownicy to też meganka nie zapali ze względów bezpieczeństwa. Tak podobno ten typ ma. Czy to prawda? Bzdura jakiej już dawno nie słyszałem :shocked!: Rozebrałem blokadę, wszystko mechanicznie sprawne, silniczek sprawny (wyjęty i przetestowany w 2 kierunkach...
Niby? Sprawdzał to czy mu się wydaje?
Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione? Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
sam sterownik
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
Sprawdź na krótko rozrusznik
UCBIC ci się zepsuł, ciesz się że odpala.
Tak kolego
Megane IV 2017r Nie Odpala Po Wypadku, poduszki wystrzelone, czym odblokować komputer, czy trzeba czyścic sensor airbag żeby odpalić? Pozdrawiam
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Jutro sprawdzę :) dodam jutro kolejne filmy z wieczornego odpalania
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
Robiliście rozrząd?
Czego użyłeś do przestawienia rozrządu o ten1 ząbek?Na lince nie było odpalane??
Kompresja sprawdzona? Na plaka odpala?
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Wężyki przelewowe obejrzeć czy nie są wysuszone i nie zaciąga powietrza, prąd na świece idzie? Rano z plaka odpala?
podeslesz sterownik to usunę immo i nie bedzie wiecej kłopotów z odpalaniem.
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Bezpieczniki są dodatkowo między akumulatorem a prawym błotnikiem . Zerknij jest tam mała czarna puszeczka . Najlepiej widać po zdemontowaniu akumulatora .
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Od zabawki pasuje świetnie. Też właśnie takie zakładałem i działało.
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Żaden czujnik położenia wału! Napisałem wyżej co jest przyczyną.
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
Witam. Czy udało się rozwiązać problem braku zasilania na blokade kolumny kierownicy ? Mam to samo klient zgasił auto i na drugi dzień już nie wyjechał z garażu. Instalacje sprawdziłem tzn do blokady, wszystkie przewody mają przejście. Z UCH nie wychodzi 12v na blokade, podanie zew napięcia nie pomaga. Podmiana innego uch z kartą nie pomogło ( też nie...
Wystarczy tylko kasować....
Przecież rozładował się akumlator,podładuj i będzie dobrze.
No to działaj, usterkę znalazłeś więc temat uważam za zamknięty.
Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Oczywiście odpalanie na benzynie?
A wcześniej normalnie odpalało?.
Problem pojawia się na zimnym silniku. Po ingerencji w to złącze odpala natychmiast.
Problem rozwiązany. Za około 200 zł wymienione: komputer pokładowy, moduł UCH, moduł przy stacyjce z pętlą IMMO, kluczyk. Samochód odpala, wszystko działa :)
niestety nie mogę go otworzyć pilotem co za tym idzie wkładam kluczyk do stacyjki dioda w desce miga intensywnie silnik kreci ale nie odpala
Wymień wreszcie przepalony bezpiecznik lub napraw zaśniedziałe gniazdo i po kłopocie, może jeszcze być wina kostki stacyjki. Trzeba w pierwszej kolejności zająć się nie działającymi kierunkowskazami. Odczepcie się od pilotów itd , auto by nie odpalało.
Kolego grzegorz_sk, nie chce mi się szukać, ale o podobnym problemie (jeżeli nie takim samym) pisałem dotyczącym mojej corolli. W pewnym sensie znalazłeś na to radę w poście zakładającym temat, ale bez ciągu dalszego. Według mnie masz "zleżałe paliwo w baku", tzn. w duzym stopniu pozbawione najbardziej lotnych składników, które ułatwiają zapłon. Winien...
Witam, problem polega na tym, że po wyjęciu bezpiecznika od immo i po ponownym włożeniu przestała mrugać kontrolka immo. Teraz przy próbie odpalenia miga kontrolka świec żarowych i oczywiście nie odpala. Megane I, 1,9dti, 99r, po lifcie.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam, czy auto odpala?
Zrób pomiar poboru prądu na wyłączonym silniku w upalny dzień. Multimetr przełącz na amperomierz i wepnij się pomiędzy klemę a akumulator. To na początek. Druga sprawa piszesz że akumulator zachowuje się JAKBY był rozładowany. Żeby odpalic musisz naładować aku czy wystarczy że wystygnie i odpala?
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
To przecież można przedłużyć. A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
Błędy w jaśkach jakieś są? Zobacz czy zamki życzą sobie się otworzyć. Zasilanie posprawdzaj na ABS. Mogły być odwrotnie podpięte kable rozruchowe, bardziej prawdopodobnie dostał szpilkę napięciową.
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
A to auto odpala i jeździ?
na 52 powinien być tylko gdy kręcisz rozrusznikiem!!! Dodano po 1 Przekaźniki posprawdzane? Dodano po 1 Masz tu 30 punktów, zassij schemat a nie pytasz o każdy kabelek!
Auto odpala z pomocą plaka czy chodzi tylko na plaku?
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
Witam co to za błąd df159?
Ależ można tą opcję wyłączyć w UCH :)
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
Problem rozwiązany płyta UCH upalona , Auto odpala . Pozdrawiam zainteresowanych
Panowie, zastanówcie się jak silnik może wejść na 5000 rpm, nawet mając dziurę w dolocie jak lej po bombie, w momencie gdy tps informuje sterownik o zamkniętej przepustnicy ? Odpalałem megane 16V bez kolektora ssącego, podłączyłem tylko przepustnicę i silnik krokowy do wiązki ecu, silnik pracował w miarę stabilnie na wolnych obrotach.
Witam. Mam dwie Renault Megane 1.5 DCI z 2010 roku na systemie wtrysku Delphi. Obydwie zapalały normalnie, jedna z nich szarpała na wolnych obrotach (ciśnienie paliwa spadało do 150 bar), wymieniłem regulator ciśnienia paliwa od tej działającej dobrze i auto zaczęło normalnie pracować, więc kupiłem używany regulator ciśnienia, po założeniu do tej Megane...
Panowie nie będę zakładać nowego tematu ale mam problem z odpaleniem takiej megane - kręci ale nie odpala. Błędów po podpieciu komputera (delphi) brak. Na desce również nic nie wyświetla . Pokazywał wcześniej jakieś błędy ale idąc za rada kolegi mechanika zmieniłem czujnik wału i błędów jak wyżej pisałem już brak ale nadal nie odpala.
Widać blokada uszkodzona
Nie kojarzę w tym modelu przekaźnika chyba go już tam nie ma.
Witam wymieniłem akumulator w Renault Megane II 1,9 TDI na nowy Auto nie odapala pomóżcie.
Tak,tylko jedna była wymieniana bo w tedy auto cały czas gasło i w jednym momencie tylko cos strzeliło i nawet nie odpaliło sie czy czego kolwiek na lawecie zawożone było.Może w sumie więcej mechanik rzekomo dobry,ale nie potrafił powiedzieć w prost krok po kroku co zostało wymienione a 600 zł sie zapłaciło...
mam dwie karty żadna nie działa, ale nawet radio się w samochodzie nie odpala,
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Podczas jazdy moja meganka straciła moc po dociśnięciu pedału do końca zaczęła dusić się i zgasła po dolaniu paliwa odpaliła bez problemu po włączeniu biegu nie miała siły ruszyć i zgasła w przeciwnym razie do biegu w tył obecnie nie chce odpalić w ogóle próbuje załapać ale bez rezultatu PROSZĘ O POMOC!!
No ale co jest grane,kręci a nie odpala czy wcale nie kręci ?
Renault Megane Scenic 1.9 DTI paliwo dociera do pompy lecz z pompy na wtryski nie .na plaka odpala .
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Megane 1.6 1999r w sedanie
Witam i proszę o pomoc! *od roku auto kiepsko odpala * od pół roku doszedł drugi: zawsze przy temperaturze silnika ok. 20 st. na wolnych obrotach (skrzyżowanie, stop) auto gaśnie na benzynie . I już nie wiem co robić. Będę wdzięczny za każdy pomysł. Warto sprawdzić luzy zaworowe, jeśli nie były sprawdzane. Ten silnik ma ręczną regulację luzów ("śrubkowe")....
Oczywiscie, ze jest. Ladnie prosisz w ASO o kod blokady, wbijasz go przyciskiem centralnego i auto odpala!
megane odpala megane kręci odpala megane odpala razem
czyszczenie zmywarka indesit rozebra ekspres saeco bateria wkrętarka naprawa
thomson 40fd5406 thomson 40fd5406
Mozano Home przerywa pracę - diagnostyka i rozwiązania Ile paneli 1500W do ładowania akumulatora 200Ah, 48V?