Skoro chce kontrolkę rezerwy to raczej nie ma tam w ogóle wskaźnika moim zdaniem i manewr z odczytem napięcia nie przejdzie. Pewnie to jakiś traktor. Nie wiem jak to chcesz odczytywać z termistora ale termistor w metalowej obudowie z gwintem zewnętrznym znajdziesz np w Peugeocie 406, Megane I - czujnik temperatury silnika.
Pompa wody była ostatni raz wymieniana wraz z paskiem rozrządu jakieś 30tys km temu.
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Jeżeli odpalisz bez paska to po jeżeli 1-2 minucie temperatura nie będzie groźnie wzrastać to można jechać. Ja swoją Megane z 2001 roku po zerwaniu paska jechałem nocą po Warszawie kilkanaście km do miejsca garażowania pilnie obserwując wskaźnik temperatury silnika. Rano zajechałem jeszcze kilka km do mechanika. Założył pasek i w drogę.
Np. brak termostatu lub zablokowany termostat w pozycji otwartej. Podjedz do mechanika bo jak termostat zablokuje się w pozycji zamkniętej to będzie wielki problem.
Temperatura silnika spada poniżej temperatury otoczenia - proponuje zostawić tego ELMa i poszukać kogoś z Clipem.
A ktoś sprawdził czujnik temperatury silnika.
teoretycznie masz racje. Jednak biorąc pod uwagę że skrzynia biegów ( dokładniej mówiąc jej chłodzenie ) jest na końcu tego łańcucha pokarmowego, niskie ciśnienie ( nie mówię o jego braku ) może powodować nie odprowadzenie ciepła z niej. Tym bardziej że - TEMPERATURA SILNIKA A TEMPERATURA SKRZYNI BIEGÓW to dwie różne rzeczy.
a czujnik temperatury cieczy sprawny
Witam Nie wiem czy to odpowiedni dział jeśli nie to sorki ale nie wiedziałem gdzie wrzucić. Auto jak w temacie Megane 1.e benzyna auto szarpie. Gdy jest zimne jest wszystko super pali od razu jedzie płynnie to samo po nagrzaniu. Problem w tym że jak wskazówka jest mniej więcej w połowie na liczniku temperatury (pomiędzy zimnym silnikiem a ciepłym) auto...
Nie ma to związku z temperaturą.
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
Pomoc kolegów.
ok, sprawdze i napisze, dzia :)
Czujnik temperatury silnika sprawdz .
Diagnoza nic nie wykazala, a z przepustnicą wszystko w porządku Dodano po 1 Mechanik powiedział że prawdopodobnie jest to sterownik silnika, a elektromechanik mówi że to prędzej jakąś część mechaniczna 🤷🏿♂️
Termostat jest winowajcą. Jest cały czas otwarty na obieg długi, przez co silnik nie może się nagrzać do temperatury roboczej.
Do sprawdzenia termostat ( ewentualnie czujnik temperatury ) .
Skoro byłeś u elektryka i został stwierdzony czujnik temperatury silnika-to trzeba było wymienić-a czy pomoże to inna sprawa.
A jak to sprawdzałeś? Może tylko wskaźnik wariuje? Odpal auto i niech sobie pochodzi aż się zagrzeje. Zobacz przy jakiej temperaturze wg wskaźnika włączy się wentylator chłodnicy.
Raczej za dużo paliwa. Kup fejsik ICar, do tego apka PyRen i za 5 dych sam popatrzysz co widzi sterownik silnika. Trzeba zobaczyć temperaturę silnika, napięcie z sond lambda, ciśnienie w kolektorze. To tak na początek.
Sondy sprawne. Sprawdź czujnik temperatury silnika i działanie termostatu.
Wypnij czujnik temperatury silnika i pal!
to był czujnik temperatury dzięki
z komuptera nic nie wyszło Nie wyszło bo diagnosta był kiepski. Podstawa ciśnienie na szynie. Świece se odpuść bo to CR ,a tym bardziej w tych temperaturach.
Nie przepustnicva to to w niebieskim kółku pozdro i daj znać oc i jak. ----------------------------------------... no więc ja to już dzisiaj poczyściłem i dalej nic...jak gasł tak gaśnie... Sprawdziłem że jak mi gaśnie to czujnik temperatury pokazuje ok 3kohm czyli jakieś 20 oC może za wcześnie pokazuje ze sie ciepło robi?
Nie wiemy, dlaczego ? Bo nie podałeś marki, modelu, silnika itp. Tu nie ma wróżek.
Sprawdziłeś coś sam?może zacznij od cewek,świec i informacji o temperaturze silnika do ECU.
Renault Megane I PH 2- silnik K4N 1.6 16V, - rocznik 2000
Jedo pytanie, poza garażem jest taka sama temperatura? Stawiamna silnik krokowy!
Ja bym jednak stawiał na czujnik temperatury płynu.
Sprawdź czujnik temperatury do ECU
Cofanie paliwa w benzynie? Sprawdź parametry, odczyty z czujników temperatury.
I co, nikt nie ma choćby jakiejkolwiek sugestii? Ja nie mam i dlatego zaznaczyłem śledzenie tematu, żeby zobaczyć jaką inni będą mieć optykę. Gdyby nie ta uwaga Przy 120 i dociskaniu pod górę temperatura wskakuje na 3/4 skali. Do tego mam wrażenie że jest głośno w środku i ogólnie słabo idzie, ale z pustą rurą też było podobnie z głośnością i mocą....
schematy mmo wszystko nie dokładne, ale przyczyne znalazłem. brak masy lub słaba masa na czujniku temperatury
Film już jest. Temperatura wzorowa, nie czepiaj się.
gdzie znajduje się czujnik temperatury W termostacie.
płukanie listwy w zasadzie nic nie daje bo i tak ma w środku dodatkowo dwa filtry, jeden na wejściu i jeszcze drugi mały pod regulatorem. Jeżeli regulator jest jeszcze na "chodzie" pomaga tymczasowo zdjęcie pokrywy silnika i włączanie klimatyzacji gdy samochód się zatrzyma. Załącza się wtedy wentylator i trochę obniża temperaturę w komorze silnika.
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
Kable są w peszlu i nie chciałbym wszystkich poprawiać. To niech Ci się zachce. :) Na początek wszystkie złącza poczyścić odpowiednim do tego środkiem. Tylko nie żadne WD40, bo to więcej niszczy niż pomaga. Niestety mogą być też przerwane żyły nawet wewnątrz izolacji tak że nie będzie widać. W pobliżu termostatu jest czujnik temperatury silnika.
Witam, Od niedawna zauważyłem dziwne klekotanie silnika w moim Scenicu. Zaczął pracować podobnie do diesla. Odgłos ten słychać nawet w kabinie. Po wymianie oleju klekotanie trochę ucichło, ale i tak, moim zdaniem silnik nie pracuje tak jak kiedyś. Objaw ten występuje cały czas, niezależnie od temperatury silnika. Mieliście podobne problemy? Renault...
Jest tam czteropinowy , podwójny czujnik temperatury , on również może robić takie niespodzianki.
Temperatury zewnętrznej czy silnika? Przepraszam, następna strona zgubiłem kontekst :D
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Dzieki, postaram sie to dzisiaj po sprawdzac. Czujnik temperatury który daje sygnał do kompa sterującego silnikiem to nie jest ten sam co czujnik temperatury wody?
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
Reguluj zawory i pomierz czujnik temperatury do ECU.
Koledzy Dodam jeszcze że po zapaleniu się tych kontrolek wykasowana mi błędy ale od tamtej pory mam dziwną sytuacje a mianowicie gdy jadę stałą prędkością i chcę przed światłami wyhamować do zera obroty normalnie spadają po wciśnięciu sprzęgła ale zamiast od razu silnik klekotac to słychać takie brum brum brum brum i dopiero klekocze tak jakby obroty...
Witam man problem Renault megane 1600 1996r. samochód gdy dodam gazu szarpie,gdy wcisne sprzęgło puszcze gaz gaśnie,temperatura,silnika jest za wysoka, przestało działać ogrzewanie w samochodzie ledwo dojechałem do domu prosze o pomoc co to może być.
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika,może odczytuje wyższą temperaturę niż jest i przez to sterownik załącza świece na zbyt krótki czas.
a sprawdzales czujnik temperatury silnika (ten co daje sygnal na komputer silnika)??
Nagrzewnica nigdy nie bierze udziału w bilansie cieplnym silnika jeśli chodzi o przekraczanie dopuszczalnych temperatur. W drugą stronę tak (jeśli jest włączone ogrzewanie - nie przepływ!- w tym autku przez nagrzewnicę cały czas przepływa płyn,brak zaworu,tylko klapki wymuszają przepływ powietrza od nagrzewnicy do wnętrza,lub nie). Reasumując - wyrzucając...
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Nie dolewaj wody bo obniżysz temperaturę zamarzania. Coś zawsze w środku zostanie. Wszystko ok bez dolewania wody.
no no rozumiem tylko dlaczego tak się dzieje tylko i wyłacznie jak temperatura wzrosnie i auto sie zagrzeje .
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
lewe powietrze jest chyba najczęstszym powodem.obejrzyj wężyki przy przepustnicy. Przeczyszczona została przepustnica i silniczek krokowy - jest lepiej, ale zdarza się, że gaśnie na benzynie. Na gazie jest znacznie gorzej Niestety ciagle jest to samo. Przewody i wężyki - OK. Zdecydowana większość opinii na ten temat winą za takie objawinia silniczek...
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
Możliwe że nie ponieważ na ssaniu jak jest zimny potrzebuj więcej powietrza, ale jeszcze bym sprawdził czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za wyłączania ssania tzw. ECT. Podam Ci oporności w ohm: Przy temperaturze silnika 20 st.C - 3060 - 4045 ohm Przy temperaturze silnika 80 st.C - 300 -370 ohm. Pozdrawiam Wojciech Bielenin iwexautogaz(at)wp.pl
Szarpanie i dławienie na zimnym renault Megane 2 2004r 1.6 16v 110km Panowie sprawa wygląda następująco samochód na zimnym silnik szarpie dławi się jak jest ciepły to jest ok Wymieniony map sensor czujnik temperatury cieczy. Nowe świece nowe cewki . Nowy rozrząd wraz z oryginalnym kzfr od renault. I teraz zamówiłem zawór kzfr z nadzieją że pomoże bo...
Cześć, wymieniłem zegary z ph i na ph ii (na wersje po lifcie) podłączyłem na 100% dobrze wszystkie kabelki. Ale nie działa mi wskazówka od temperatury. W poprzednim liczniku działała mi wskazówka. Wie ktoś może jak to rozwiązać? Silnik to 1.6e czyli K7M
Koniecznie sprawdź czujni temperatury silnika który dostarcza dane do sterownika,częsta przyczyna opisywanych objawów.
Nie temperatura i nie świeca, silnik pracuje awaryjnie. Diagnostyka prawdę Ci powie.
Oba termostaty reagują tak samo , jeden jest nowy oryginalny . Mnie martwi tylko ten pierwszy skok , przy rozgrzewaniu silnika , kiedy totalnie zimna woda miesza się z gorąca w bloku silnika , jest to normalne zachowanie ??
Tak i tylko po dłuższym postoju. Ale wygląda to tak że jak juz zapali i od razu go zgasze (wiec temperatura silnika zwiększy sie tylko nieznacznie) to kolejnym razem pali od strzała.
Klimatyzacja manualna. Był błąd czujnika temperatury silnika i czujnika wałka rozrządu. Ja tego nie widziałem, odczytał mechanik.
Tak już jest na forach. Wszyscy chcą, żeby im podać rozwiązanie na tacy. Auto do prawdziwego mechanika. Clip połączony auto po nocy odpala i w drogę. Po nocy bo będą miarodajne odczyty z czujnika temperatury.
Renault Megane 1997 r. 1.4 Usterka Podczas jazdy w korkach ulicznych gdy temperatura silnika osiągnie połowę skali przestaje działać silnik!! Usterka powoduje brak możliwości odpalenia auta do momentu kiedy nie ostygnie. Elementy sprawdzone: cewka wraz z modułem, czytnik obrotów koła zamachowego. Proszę o pomoc
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Dziwne że plastiki bedący przy silniku się topią. Temperatura silnika jest bardzo wysoka lecz nie jest ona wyświetlana na desce najprawdopodobniej jest coś uszkodzone.
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego on może być przyczyną.
Jak padnie aku w niskich temperaturach poniższej zera, to czy w/w prostownik jest w stanie odpalić za pomocą wspomagania rozruchu, samochód osobowy Renault Megane II z silnikiem diesla o pojemności 1,9 dci ?? Jak zwykle wszystko jest względne. Nawet bardzo wzgledne. Na pytanie "czy prostownik jest stanie odpalic auto" odpowiedz jest zdecydowanie negatywna....
Witam Posiadam auto Renault Megane 2 z silnikiem 1.5 dci. Problem wygląda następująco że przy temperaturze 0 lub ujemnej ma problem z odpalaniem akumulator kręci lecz nie odpala, gdy temperatura jest dodania odpala od strzała, zostały wymienione świece żarowe jak i akumulator i problem się powtarza gdy robi się zimno na dworze. Z góry dziękuję za pomoc
Jesli masz instalke na Waltekach to srednica dysz powinna byc 1,5 w zupełnosci wystarcza i najlepiej 3omowa czerwona listwa a temperatura przejscia teraz przy takiej pogodzie na zimmnym silniku 40 C przy ciepłym moze byc 49 C
Za włączanie wentylatora chłodnicy odpowiedzialny jest inny czujnik temp.zainstalowany przy chłodnicy. Napewno? Bo antipercolate w tym modelu pozostaje chyba w gestii sterownika silnika.
Jeżeli ciężko Ci odpala przy ujemnych temperaturach, ale jak odpali to zwróć uwagę czy na początku równo Ci silnik pracuje (przez kilka sekund). Jeśli nie, to któraś świeca do wymiany. Przy okazji wymień wężyki przelewowe wtryskiwaczy, koszt w moim przypadku wynosił 5zł. Przez to też mogą być problemy bo może zasysać przez te wężyki powietrze. Przerabiałem...
Z tego co piszesz to masz instalację II generacji z silniczkiem krokowym i w każdym sterowniku takiej instalacji można wyłączyć opcję przełączenia po osiągnięciu minimalnej temp. To prawda że reduktor trochę szybciej się zużywa ale i tak przejedziesz spokojnie 40 tyś km, skoro na dwa tankowania Gazu tankujesz PB za 100 zł to po 4 tankowaniach będziesz...
Witam pacjent renault megane 1 2002 , 1.6 16v k4m 107 KM objawy : 1. Na rozgrzanym Obroty falują między 500 -1000 obr 2. Na zimnym, jak i minusowych temperaturach obroty ustawiają się powyżej 1200 / 1500 obr 3. Silnik nierówno pracuje na wolnym biegu zauważalne trzęsienie jakby na 3 gary chodził ale nie to . Sprawdzono / wymieniono : - Silnik krokowy...
silnik krokowy wymieniony jeszcze sprawdzę czujnik temperatury ale to dopiero w piątek jak wrócę z trasy.
Jakie ciśnienie podczas rozruchu i jaką temperaturę widzi sterownik a jaka jest temp otoczenia?
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Sprawdź parametry.Takie jak temperatury i czy sterownik "widzi" bieg jałowy.Zawory też nie zaszkodzi.
zastanawiam się czy mogę tak jeździć jeżeli wskaźnik temperatury wskazuje prawidłową wartość, ale pali się kontrolka przegrzania? Czyżby termometry do obu tych urządzeń były w innych miejscach układu chłodzenia/silnika i czy możliwe aby tam były tak odmienne temperatury?
Sprawdź na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik silnika, moduł świec jest sterowny z ECU silnika 8 i 9 pin. Myślę że brakuje masy ze sterownika.
Sprawdź te masy na silniku które są są z tyłu silnika o krórych pisał ci przemo. Objawy są podobne bo nie działa też map sensor, żadnej reakcji na pedał i złe wskazania temperatury. Są to masy odpowiedziałne za większość czujników. A swoją drogą Piszesz jakbyś Chiał sprawdzić umiejętność forumowiczy , co chwile jakiś problem z autem Dodano po 1 poszarp...
Jaka instalacja?? Ja się nie znam-ALE... pozwól silnikowi nabrać deczko temperatury i będzie oki. Wyreguluj temperaturę przełączania...
To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały...
pytanie 1 na jakim paliwie to sie dzieje 2 jaka generacja instalacji czy były odczytana zawartośc sterownika pod wzgledem błedów i wartości mierzonych 3 czy jest to zależne od temperatury
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
No tak ale przed wymianą termostatu wszystko było jak najbardziej ok żadnego falowania temperatury nie było, wszystko śmigało jak należy, oprócz nie dogrzewania się silnika. Dopiero po wymianie termostatu powstały nie oczekiwane niespodzianki.
od kilku dni gdy temperatura zeszła poniżej + 5 stopni objawy powróciły.Teraz będę się konsultował ponownie z elektrykiem który w ubiegłym sezonie nie uporał się z problemem.Do przypomnienia całkowicie zimny silnik przy temperaturze zewnętrznej +5 i poniżej przy natychmiastowym wyjeździe na trasę przez około 4 km utrzymuje na luzie 1500 lub więcej obrotów...
A nie zacina się po prostu linka, bądź przepustnica? - sprawdź czy jak wejdzie na obroty to przepustnica spoczywa na zderzaku. Czujnik temperatury może szwankuje i cały czas jest "ssanie".
Najprawdopodobniej następuje za wczesne przełączanie na LPG. Parownik odrazu po odpaleniu samochodu nie jest jeszcze dostatecznie nagrzany. Pozatym nowe membrany przez jakiś czas wymagają "ułożenia się". Proponuję domontować czujnik temperatury na reduktor, dzięki któremu sterownik będzie przełączał na zasilanie LPG biorąc pod uwagę nie tylko obroty...
Dopływa prąd do cewki.. A może nie ma kluczowania? A może pod wpływem temperatury dochodzi do zwarcia międzyzwojowego?
Witam. Przyczyną braku mocy silnika mojej renówki był pęknięty katalizator ,który pod wpływem wysokiej temperatury topił się ,co spowodowało brak swobodnego przepływu spalin i braku mocy.
Witam, borykam się z następującym problemem: W grudniu kiedy temperatury spadły poniżej 0, na wyświetlaczu świecił się komunikat "check injection". Po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu go i ponownym zapłonie komunikatu już nie było. Przy temperaturach <-10C Ciężko odpalał. Kiedy spadło do -20C na początku stycznia, nie odpalił i tak już zostało. Okazało...
No cóż. Rok produkcji chyba wyjaśnia sprawę. Niestety zabrudzony układ chłodzenia. Może to być szlam ale moze też kamień. O ile pamiętam to w Megane jest tak iż wentylator może się włączyć tylko podczas pracy silnika (włączony zapłon). Stąd po zakończonej jeździe kiedy następuje wychładzanie bloku silnika a brakuje wzmożonego odbioru ciepła nastąpi...
Dopisałem że przegrzanie silnika lub awaria wtrysku. Przegrzanie raczej w parze z podniesioną wskazówką od temperatury. Mój błąd z poprzednim postem.
temperatura silnika megane renault megane temperatura silnika megane temperatura
wymiana żarówki punto strumienica zamiast katalizatora wymiana drzwi pralka bosch
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Hulajnoga Blaupunkt nie działa po wymianie złącza baterii Yamaha RX-V373 Intermittent Power and Display Issues