Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Uszczelka ci poszła na termostacie.
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Nowe Tylko aso
Witam czy może ktoś wie gdzie dostanę uszczelkę szyberdachu do Megane l
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Sitko masz w zestawie uszczelek
Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
A więc winą była uszczelka pod przepustnicą która stwardniała i zaczęła puszczać powietrze :D Problemy jak już wcześniej pisałem zaczęły się od obrotów ( dwa górne zdjęcia). Po wymianie uszczelki (dolne zdjęcie)
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Kawa pod korkiek to nie tylko uszczelka ale też i zima
Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
Na 99% uszczelka
sama wymiana uszczelki wystarczy ? na 99%
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
Uszczelka panowie i panie, uszczelka misy. Dzięki.
To tylko uszczelka
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
przem27 ma rację też miałem taki przypadek z clio II pękały przewody i lało korkiem. okazała się uszczelka.
Też byłbym skłonny do osądu, że to uszczelka pod głowicą, strata mocy, ubytek płynu, biały dym, wszystko wskazuje na uszczelkę.
To teraz głowica do zdjęcia, splanowania, masz do kupienia nową uszczelkę i nowe szpilki.
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
jeżeli jest takie samo rozwiązanie jak w reno 19,to za akumulatorem jest taka gumowa uszczelka przez którą przechodzi wiązka,myślę że tam dasz rade ja mam tak u siebie
Dobrze odpowietrz lub uszczelka do wymiany
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia powinien wyjaśnić dlaczego leci, bo prawdopodbnie problem z uszczelka głowicy. Wentylator pracuje?
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Skoro kompresja jest - cisnienie w normie to chyba zawory można wykluczyć. Podejrzewam że może jeszcze uszkodziła sie uszczelka przy montażu i ma jakies poważne przedmuchy ?
on jakos robi inaczej pod rozne uszczelki. nie Nie dostaniesz grubszej uszczelki niż 0,9
uszczelka pod głowica??
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką? Tutaj jest opis [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d...
Sprawa rozwiązana. Po plakowaniu działa poprawnie silnik. Uszczelki w kolektorze wymienione
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
Witam, czy można wymienić uszczelkę miski olejowej bez podnoszenia silnika w Megane Scenic ? Pojemność - 66.00kw Rocznik - 98 Silnik - 1,6
Miałem podobne w Carisma GDI, wejściowe 3atm, wyjściowe szaleje od 16 do 46, podłożyłem trzy pompy wysokiego ciśnienia, kombinowałem z uszczelkami pod nimi, cieńsza, grubsza aby krzywka na wałku bardziej lub mnie naciskała na rolke popychacza, podkladałem dwa regulatory, a problem robił potencjometr przepustnicy, fałszował zasilanie na regulator ciśnienia.
Tzn ?? Wymiana uszczelki pod głowicą??
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
Witam czy ktoś posiada instrukcję dokrecania śrub głowicy w Renault Megane 1,4 16V z 2004r. Zawsze była ulotka razem z uszczelką, niestety u mnie jej brak. Pozdrawiam
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ???
Rozrząd ma gdzieś 40 tys. przebiegu, za wcześnie na wymianę. Nie za wcześnie. Ja też kiedyś myślałem podobnie i po zrzuceniu głowicy, wymianie uszczelki w Megane 1 założyłem ten sam pasek. Nie miał 30 000 km. Założyłem stary pasek i zrobiłem niecałe 1500 km jak się zerwał. Narobiłem sobie tylko dużych kosztów, a chciałem zaoszczędzić. Nie warto. Wymień...
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Dominikr8 Bardzo uprzejmie proszę , podaj które konkretnie gumy trzeba wymienić. Bo mi też "fachowcy" sugerują wymianę świec, cewek wn., czujników i... wszystkiego, tylko nie uszczelek. Pozdrowionka
Jeżeli nie zajrzysz do środka to się nie dowiesz. Zaopatrz się w uszczelkę pod miskę i ściągaj.
a,czy jest dobrze odpowietrzony?
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Problem rozwiązany. Przyczyną falowania obrotów był zużyty reling (uszczelka) przepustnicy, na zimnym silniku był twardy jak plastikowa uszczelka. Temat można zamknąć. POZDRAWIAM.
Sprawdź ustawienie rozrządu
Może to "banalne", ale u mnie (escort) powodem "zaciągania" spalin była uszkodzona, (źle ułożona, skrzywiona) uszczelka tylnej klapy "bagażnika" :D .
Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy. Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
Jeśli uważasz że nie istotne to powodzenia w szukaniu części do megane V :lol: Wyczyść przepustnicę, oraz wymień uszczelki przepustnicy.
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Zapach benzyny a oleju raczej odróżniam .....czy mam auto holować do mechanika czy założyć nową uszczelkę i zobaczyć co się będzie działo
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
uszczelka pod glowica do wymiana czy to przez to szarpal ?
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Biały dym w zimie to coś normalnego, W innym przypadku, zwłaszcza gdy chcemy koniecznie aby była to awaria, a przy okazji ubywa nam płyn chłodzacy, a pod korkiem oleju robi sie zółty szlam to wskazuje na przepaloną uszczelkę pod głowicą.
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
Sprawdź lub wymień uszczelkę na przepustnicy, za dużo powietrza i takie objawy
Jeśli jest uszczelka walnięta pomiar ciśnienia, może nie dawać wiarodajnych wyników.
Jakie propozycje poza wymianą uszczelki kolektora? Sprawdzić impulsy sterujące na wtryskiwaczu.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
gimak jak moge spradzic czy to sa te przedmuchy i jesli okazaloby sie ze to jest ten problem potrzeba jest wymiana uszczelki zeby je zlikwidowac? Tutaj podaję [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d... bezpośredni do postu z testem, a tu do tematu [url=http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-...
Na nowych uszczelkach jest zawsze dokładny opis-kolejność i momenty.
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Wykręć świece i spróbuj zakręcić, uszczelka mogła dokonać żywota i płyn w cylindrze blokuje tłok
a gdy silnika złapie temp. to co sie dzieje w zbiorniczku wyrównawczym? Czy nie jest mokro koło zbiorniczka? jak zlapie temperature to przewaznie zaczyna grzac i sie odpowietrza ale jak sie wlaczy dmuchanie nawiewow na 3 poziom to znowu jakby zimne powietrze zaczynalo leciec i plyn sie cofa do tego zbiorniczka Dodano po 1 Porządnie odpowietrz ale pewnie...
Odnośnie wypowiedzi nerwowych kolegów Mogę tylko powiedzieć że w rodzinie były 4 renówki i 3 peugeoty różnych generacji od Cilio I i peugeota 406 po przez megane i lagunę i we wszystkich uszczelki szły a efektem było chlanie płynu chłodniczego i ładny biały dymek z rury. ostatnio w 406 2.0 po 240 tyś poszła uszczelka :)
Uszczelka anteny. Podsufitka jest na zatrzaskach, kołkach, spinkach. Zależy jak kto woli, podważać, odchylać, odciągać i zejdzie.
Witam, problem jak w temacie, cieknie mi płyn przy połączeniu drążka kierowniczego i maglownicy. Mam tam pękniętą gumę. Czy w maglownicy poszła uszczelka i czy samemu da się to naprawić?
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
No i klapa jak masz olej w układzie chłodniczym to wiesz co jest uszczelka do wymiany i kto wie czy też nie remont silnika
Uszczelka identyczna jak wcześniej. Głowica zebrana 0.1mm. A do GMP brakuje z 3mm.
To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.
Kod mechaniczny powinieneś mieć na karcie, która była z papierami od samochodu, chyba że jej nie dostałeś (albo Renault takich kart nie daje). Co do uszczelnienie anteny - odkręcić, wyczyścić, posmarować uszczelkę silikonem i przykręcić spowrotem.
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
jeśli się nie mylę tu chodzi o wymianę oleju i ogólny przegląd samochodu. Wymień olej, zmień filtr i daj nową uszczelkę pod korek i wtedy spróbuj skasować ten błąd metodą opisaną wcześniej.
Nie zauważyłem nalotu na korku. Na bagnecie sprawdzę jutro. A gdyby była to uszczelka to nie byłoby problemu z odpalaniem i pracą silnika.
Jedz na szrot i wykrec z takiego samego silnika, w sklepie sie dowiedz czy uszczelka jest wymienna, czy tylko odrobina sylikonu potraktowac i po klopocie.
Panowie! Czy wymiana uszczelki przy tym vacum moze wyeliminować wyciek? Mokro jest od spodu tej " puszki".
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
słuchaj,sprawdź czy kucz nadaje (tester podczerwini) i czy obiornik nie jest zalany wodą z przeciekającej uszczelki anteny. często się odlutowuje dioda led
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
Witajcie, Czy biała maź pod korkiem moży być objawem czegoś grożnego? Uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie- jak najłatwiej podłączyć centralkę czujnika cofania?
no u mnie w punciaka trzeba by było uszczelnić i szczerze mówiąc przegląd silnika konkretny by się przydał już..... i jest tylko w benzynie Myślę że fajnie by było gdyby młody kolega zastanowił się czasami co pisze. Autor wątku pyta o SAMOCHóD FRANCUSKI MARKI RENAULT, a kolega wyjeżdża z FIATEM PUNTO. Jak ma się jedno do drugiego ? Jeśli silnik jest...
Jeśli wymieniona została uszczelka bez sprawdzenia głowicy ,bez planowania jej to masz takie efekty, przykro ale powtórna robota i nie u tego mechanika!!!!!!!!
uszczelka megane uszczelka przepustnica megane megane uszczelka kolektora
oleju skrzyni biegów sharan rezystancja dynamiczna rodzaje instalacji elektrycznych
Najlepsza płytka antenowa do anteny siatkowej w Warszawie Sterownik Delta Dore - świecące diody czerwona i zielona