Dobry mechanik wywnioskuje z uszczelki dość dużo ona nie musi być przepalona. Korek w zbiorniczku jest ok trzyma ciśnienie takie jakie ma być? Węże wystarczy dotknąć i od razu wiadomo czy puchną czy nie.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Uszczelka ci poszła na termostacie.
Sitko masz w zestawie uszczelek
Nowe Tylko aso
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Witam czy może ktoś wie gdzie dostanę uszczelkę szyberdachu do Megane l
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
A więc winą była uszczelka pod przepustnicą która stwardniała i zaczęła puszczać powietrze :D Problemy jak już wcześniej pisałem zaczęły się od obrotów ( dwa górne zdjęcia). Po wymianie uszczelki (dolne zdjęcie)
Też byłbym skłonny do osądu, że to uszczelka pod głowicą, strata mocy, ubytek płynu, biały dym, wszystko wskazuje na uszczelkę.
Na 99% uszczelka
Kup coś ci tam pokaże koszt niewielki zaobserwuj sobie poziom płynu na zimnym bo jak się za grzeje to go przybędzie odkręć korek od płynu i obserwuj czy bąbelki nie lecą kolejna sprawa dym z rury po konkretnym nagrzaniu nie może lecieć biały taka para jak na zimnym zapach spalin jak czujesz nie tylko paliwo to może być problem twardość weży nie za duża...
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
To tylko uszczelka
przem27 ma rację też miałem taki przypadek z clio II pękały przewody i lało korkiem. okazała się uszczelka.
Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
Uszczelka panowie i panie, uszczelka misy. Dzięki.
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Być może że świece zapłonowe zostały zalane olejem , bo jest niesprawna uszczelka kapy zaworowej , od takiego zalania jest przebicie do masy i stąd wypadanie zapłonów.
Dobrze odpowietrz lub uszczelka do wymiany
To teraz głowica do zdjęcia, splanowania, masz do kupienia nową uszczelkę i nowe szpilki.
jeśli otworzysz korek umiejętnie to się nie poparzysz,a dowiesz się czy jest ciśnienie w układzie świadczące o przedmuchach spalin do układu chłodzenia czyli potencjalnie walniętej uszczelce pod głowicą
Rozrząd ma gdzieś 40 tys. przebiegu, za wcześnie na wymianę. Nie za wcześnie. Ja też kiedyś myślałem podobnie i po zrzuceniu głowicy, wymianie uszczelki w Megane 1 założyłem ten sam pasek. Nie miał 30 000 km. Założyłem stary pasek i zrobiłem niecałe 1500 km jak się zerwał. Narobiłem sobie tylko dużych kosztów, a chciałem zaoszczędzić. Nie warto. Wymień...
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia powinien wyjaśnić dlaczego leci, bo prawdopodbnie problem z uszczelka głowicy. Wentylator pracuje?
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ???
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
uszczelka pod głowica??
Sprawa rozwiązana. Po plakowaniu działa poprawnie silnik. Uszczelki w kolektorze wymienione
Tzn ?? Wymiana uszczelki pod głowicą??
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
jeżeli jest takie samo rozwiązanie jak w reno 19,to za akumulatorem jest taka gumowa uszczelka przez którą przechodzi wiązka,myślę że tam dasz rade ja mam tak u siebie
Dominikr8 Bardzo uprzejmie proszę , podaj które konkretnie gumy trzeba wymienić. Bo mi też "fachowcy" sugerują wymianę świec, cewek wn., czujników i... wszystkiego, tylko nie uszczelek. Pozdrowionka
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy. Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
Witam, czy można wymienić uszczelkę miski olejowej bez podnoszenia silnika w Megane Scenic ? Pojemność - 66.00kw Rocznik - 98 Silnik - 1,6
Jeżeli nie zajrzysz do środka to się nie dowiesz. Zaopatrz się w uszczelkę pod miskę i ściągaj.
Biały dym w zimie to coś normalnego, W innym przypadku, zwłaszcza gdy chcemy koniecznie aby była to awaria, a przy okazji ubywa nam płyn chłodzacy, a pod korkiem oleju robi sie zółty szlam to wskazuje na przepaloną uszczelkę pod głowicą.
Skoro kompresja jest - cisnienie w normie to chyba zawory można wykluczyć. Podejrzewam że może jeszcze uszkodziła sie uszczelka przy montażu i ma jakies poważne przedmuchy ?
Miałem podobne w Carisma GDI, wejściowe 3atm, wyjściowe szaleje od 16 do 46, podłożyłem trzy pompy wysokiego ciśnienia, kombinowałem z uszczelkami pod nimi, cieńsza, grubsza aby krzywka na wałku bardziej lub mnie naciskała na rolke popychacza, podkladałem dwa regulatory, a problem robił potencjometr przepustnicy, fałszował zasilanie na regulator ciśnienia.
Kolego gimak możesz przedstawić troszkę jaśniej jak wygląda ten test z butelką? Tutaj jest opis [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d...
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Sprawdz czy kat nie zapchany i uszczelki między kolektorem a głowicą nie dmuchneło.
Witam czy ktoś posiada instrukcję dokrecania śrub głowicy w Renault Megane 1,4 16V z 2004r. Zawsze była ulotka razem z uszczelką, niestety u mnie jej brak. Pozdrawiam
a gdy silnika złapie temp. to co sie dzieje w zbiorniczku wyrównawczym? Czy nie jest mokro koło zbiorniczka? jak zlapie temperature to przewaznie zaczyna grzac i sie odpowietrza ale jak sie wlaczy dmuchanie nawiewow na 3 poziom to znowu jakby zimne powietrze zaczynalo leciec i plyn sie cofa do tego zbiorniczka Dodano po 1 Porządnie odpowietrz ale pewnie...
Problem rozwiązany. Przyczyną falowania obrotów był zużyty reling (uszczelka) przepustnicy, na zimnym silniku był twardy jak plastikowa uszczelka. Temat można zamknąć. POZDRAWIAM.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
Może to "banalne", ale u mnie (escort) powodem "zaciągania" spalin była uszkodzona, (źle ułożona, skrzywiona) uszczelka tylnej klapy "bagażnika" :D .
Zapach benzyny a oleju raczej odróżniam .....czy mam auto holować do mechanika czy założyć nową uszczelkę i zobaczyć co się będzie działo
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
no u mnie w punciaka trzeba by było uszczelnić i szczerze mówiąc przegląd silnika konkretny by się przydał już..... i jest tylko w benzynie Myślę że fajnie by było gdyby młody kolega zastanowił się czasami co pisze. Autor wątku pyta o SAMOCHóD FRANCUSKI MARKI RENAULT, a kolega wyjeżdża z FIATEM PUNTO. Jak ma się jedno do drugiego ? Jeśli silnik jest...
uszczelka pod glowica do wymiana czy to przez to szarpal ?
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Jakie propozycje poza wymianą uszczelki kolektora? Sprawdzić impulsy sterujące na wtryskiwaczu.
Sprawdź lub wymień uszczelkę na przepustnicy, za dużo powietrza i takie objawy
a,czy jest dobrze odpowietrzony?
Jeśli jest uszczelka walnięta pomiar ciśnienia, może nie dawać wiarodajnych wyników.
Sprawdź ustawienie rozrządu
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Wykręć świece i spróbuj zakręcić, uszczelka mogła dokonać żywota i płyn w cylindrze blokuje tłok
Na nowych uszczelkach jest zawsze dokładny opis-kolejność i momenty.
Kod mechaniczny powinieneś mieć na karcie, która była z papierami od samochodu, chyba że jej nie dostałeś (albo Renault takich kart nie daje). Co do uszczelnienie anteny - odkręcić, wyczyścić, posmarować uszczelkę silikonem i przykręcić spowrotem.
Witam, problem jak w temacie, cieknie mi płyn przy połączeniu drążka kierowniczego i maglownicy. Mam tam pękniętą gumę. Czy w maglownicy poszła uszczelka i czy samemu da się to naprawić?
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
gimak jak moge spradzic czy to sa te przedmuchy i jesli okazaloby sie ze to jest ten problem potrzeba jest wymiana uszczelki zeby je zlikwidowac? Tutaj podaję [url=http://megane.com.pl/megane-i-phi-d... bezpośredni do postu z testem, a tu do tematu [url=http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-...
Jeśli uważasz że nie istotne to powodzenia w szukaniu części do megane V :lol: Wyczyść przepustnicę, oraz wymień uszczelki przepustnicy.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
To że klocki nie odbijają wystarczająco (przy założeniu że wszystko z nimi jest ok i dżwignia ręcznego swobodnie się wraca ) znaczy że tłok się nie cofa po odpuszczeniu hamulca. Jak się nie cofa to jest do d....y jego uszczelka . Zakupić reperaturkę i wymienić co trzeba.
No i klapa jak masz olej w układzie chłodniczym to wiesz co jest uszczelka do wymiany i kto wie czy też nie remont silnika
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Uszczelka anteny. Podsufitka jest na zatrzaskach, kołkach, spinkach. Zależy jak kto woli, podważać, odchylać, odciągać i zejdzie.
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
słuchaj,sprawdź czy kucz nadaje (tester podczerwini) i czy obiornik nie jest zalany wodą z przeciekającej uszczelki anteny. często się odlutowuje dioda led
Uszczelka identyczna jak wcześniej. Głowica zebrana 0.1mm. A do GMP brakuje z 3mm.
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
jeśli się nie mylę tu chodzi o wymianę oleju i ogólny przegląd samochodu. Wymień olej, zmień filtr i daj nową uszczelkę pod korek i wtedy spróbuj skasować ten błąd metodą opisaną wcześniej.
Nie zauważyłem nalotu na korku. Na bagnecie sprawdzę jutro. A gdyby była to uszczelka to nie byłoby problemu z odpalaniem i pracą silnika.
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Jedz na szrot i wykrec z takiego samego silnika, w sklepie sie dowiedz czy uszczelka jest wymienna, czy tylko odrobina sylikonu potraktowac i po klopocie.
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
Panowie! Czy wymiana uszczelki przy tym vacum moze wyeliminować wyciek? Mokro jest od spodu tej " puszki".
Witajcie, Czy biała maź pod korkiem moży być objawem czegoś grożnego? Uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie- jak najłatwiej podłączyć centralkę czujnika cofania?
Odpowietrzaj na zgaszonym, i musi być dobrze. Odpal auto, zdejmij z kolektora ten przewód i zatkaj palcem kolektor, sprawdź czy zasysa paluszek. Jak auto pracuje? Lewego powietrza nie zaciąga na uszczelce za przepustnicą?
Nagar na cylindrach u góry czyściłem miękką szmatką namoczoną w benzynie ekstrakcyjnej (cylindry są bez rys w ładnym stanie), natomiast resztki starej uszczelki wżartej w blok przetarłem na mokro papierem ściernym P800.
megane uszczelka uszczelka przepustnica megane megane uszczelka kolektora
wymiana matrycy aparat miernik uszkodzony pomiar rezystancji evohome honeywell
discharge battery odblokować nawigacja becker
Problem z odpowietrzeniem ekspresu Melitta OT 600 Salus: Nie znaleziono bramki internetowej - rozwiązania