Instalacja gazowa. Filtr lub membrana w parowniku pęknięta.
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
By pasem leci gaz (bo skąd tam miałoby się wziąć powietrze). Nie wiem którą membranę nazywasz główną ale może posługujmy się terminologią cienka/gruba. Bypass jest na zaworku/dźwigience cienkiej membrany. Jeśli dmuchasz w otwór po iglicy (zaworek cienkiej membrany zamknięty - np zatkany palcem albo nie za mocno dociskasz dźwigienkę) to powietrze ma...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
to jak ma 15 lat to 99% że ta membrana w parowniku jest pęknięta i do wymiany. cóż, sam sobie kupiłeś takiego wynalazka to teraz nie płacz że ciężko, ja je omijam dalekim łukiem :) tam niema do niczego dostępu i każdy to wie, nawet Prof. Chris pociął swojego na złom ;)
Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :) procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :) No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik...
Montuje się je swobodnie. Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
Panowie jak powinny wygladac membrany w parowniku? tzn. u mnie sa takie jakby sflaczałe, od brzegów pomarszczone. A słyszałem, ze powinna membrana byc całkiem sztywna, napieta. Prosze o podpowiedz. Niedawno wymieniałem membrany w parowniku Bedini Zdemontowana membrana fazy lotnej (ta cienka) jest wypukła w stronę na zewnątrz parownika i twarda jak...
Po godzinie skrobania całej fury ze szronu, postała na słońcu, doszła do 0st C, włożyliśmy aku, odpieliśmu parownik, no i odpaliła na plaku po czym po sekundzie zgasła :crazyeyes: No okej, jest nadzieja, próbowaliśmy powtórzyć rezultat i nic. podpieli parownik, oblali obficie ciepłą wodą, nic. No więc robimy nowy kluczyk z immo, podejrzanie że po sekundzie...
Witam. Odnośnie wypowiedzi vvaldka to się w pełni z nim zgadzam że może nastąpić taka sytuacja ale żeby ją wyeliminować ściągnij przewód podciśnieniowy z reduktora przerzuć na gaz wylącz auto i zaraz ponownie go uruchom jeśli odpali bez problemów to faktycznie uszkodzona membrana w parowniku ale jeśli problem nie zniknie to daj znać. Przewód +12V po...
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
A weź na noc całkowicie odepnij przewód od gazu między parownikiem a silnikiem. Miałem już dwa razy taką przypadłość, ale to w sekwencji, że membrana w parowniku była walnięta i prze noc zpełniało kolektor dolotowy gazem przez co silnik się zalewał przy próbie odpalenia.
Membrana w parowniku to po 2 latach daje nam popalić ,i mechanikom zarobić.Coś podregulują ,zgarną kasę i do następnego razu. Moim skromnym zdaniem,to membrany (membrana)-zależy jaki parownik- do wymiany.Jak masz czas,garaż i trochę wiedzy to sam to zrobisz.Części znajdziesz na internecie. Zasadniczo mam taki sam problem z parownikiem LPG,czekam w tej...
Obieg podgrzewania reduktora nie łączy się z membraną w parowniku więc membrana nie ma nic do tego. W reduktorze który mam zamontowany nie ma fizycznego połączenia miedzy membraną a czynnikiem chłodniczym(jest aluminiowa przegroda), ale w popularnym reduktorze Lovato owszem płyn podgrzewa bezpośrednio membranę.
witaj co do gazu to jeszcze mogła ci pójść membrana na parowniku tego sam nie zrobisz podjedz do mechanika niech ci sprawdzi parownik.
Moim zdaniem nie trzeba wypalać gazu. To na pewno jest Membrana na parowniku gazu. Miałem to samo w civicu.
W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo dlatego paliwo odpływało. Obydwie usterki...
jest to możliwe ale skoro była zrobiona regulacja to krokowiec powinien być ok Pięć lat to trochę dużo jak na membranę w parowniku Rozkręć parownik (płyn nie wyleci z niego) i zobacz czy membrana jest miękka - to nic nie kosztuje a wykluczysz możliwą przyczynę Z jednej strony parownika jest dostęp do membrany a z drugiej do komory z płynem chłodniczym
Membrana w parowniku może być już wyciągnięta i taki objaw,brakującego gazu.
Okazało się że padła membrana w parowniku , po wymianie jej odpala pięknie. Zamykam temat.
I wszystko jasne :) membrana w parowniku walnięta :( po wymianie wszystko wróciło do normy.pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
wygląda na to że membrana w parowniku zesztywniała - wymiana na nową albo wymiana całego parownika a potem regulacja
Witam membrana w parowniku musi być bardzo elastyczna (miękka) ponieważ ona reguluje dawkę gazu
Witam Jaką masz instalację gazową ( zwykła czy sekwencyjna ) W sekwencji nic nie zrobisz. Musisz jechać na komputer. Jeżeli masz zwykłą instalację możesz sobie sam wyregulować ( mogę opisać sposób regulacji jeżeli będziesz potrzebował; osobno reguluje się wolne obroty, a osobno dawkę gazu ). Jeżeli masz źle ustawione wolne obroty, albo dawkę, efekt...
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
witam ja też mam favoritkę od 5 lat jeżdżę na gazie cały czas czy to lato czy zima . Jeżeli chodzi o zapalanie na gazie w zimę to ja bez problemu zapalę nawet przy minus 20. Oczywiście musi być sprawny gaznik oraz urządzenie ssania w gazniku bez tego to raczej marne szanse zapalenia. Zapalanie na gazie w zimę może spowodować szybsze zużycie membrany...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wcześniej gasiłem i uruchamiałem auto na benzynie i zmian nie było, jednak nie wziąłem pod uwagę pojemności przewodów doprowadzających gaz i samego reduktora, gdzie zbiera się go całkiem sporo. Wczoraj zamknąłem dopływ na butli, trochę potestowałem w ciągu dnia i odpalał za każdym razem dobrze. Ale z werdyktem musze...
Odepnij doprowadzenie gazu miedzy parownikiem a kolektorem ssacym. Zawor w parowniku ,ktory sterowany jest membraną parownika jest nieszczelny i podaje gaz przez jakis czas po przelączeniu na benzynę.
Przy obecnie panujących temperaturach to całkiem możliwe,pewnie wózek stoi w nieogrzewanym pomieszczeniu lub na polu,próbowałeś spuścić z parownika kondensat(śrubą na spodzie parownika)Gaz w butlach jest czasem jeszcze bardziej zasyfiony niż na stacjach gazowych ,a butla do wózka ma specjalną konstrukcje pozwalającą w pozycji leżącej butli, na wyciągnięcie...
Proszę kolegów o poradę odnośnie sytuacji z instalacją jak w tytule. Po przejechaniu stosownego kilometrażu przyszedł czas na wymianę dwóch filtrów i membrany w parowniku bo okazało się, że membrana w parowniku pękła i ulatniał się gaz. Po włożeniu nowej membrany zaworków i uszczelek do parownika oraz filtrów, pojawia się sytuacja, że po przejechaniu...
Najlepiej wybrac sie do gazowników. Samemu można nieźle nawywijać - sam tego doswiadczylem. Ale jak gasnie na wolnych to moze wolne obroty trzeba podkrecic, albo membrana w parowniku pekła, filtr powietrza tez czesta przyczyna i filterek gazu warto przegladnąc.
A fe :( Czyszczenie filtru gazu - to tak jak czyszczenie filtra powietrza - można :P A tak na poważnie - polecam wymiane filtra i membrany w parowniku - membrana sztywnieje (szczególnie jak się jej używa na zbyt chłodnym silniku) i dlatego tak się zachowuje. Standardowo membranę powinno się wymieniać co około 60 - 100 tys km przejechanych na gazie (ja...
a jeszcze mi się przypomniało: filtr gazu kiedy wymieniany? do tego membrana w parowniku może być już stara i nie daje rady. mój jest na wielopunktowym wtrysku i jakoś w mieście sobie radzi.
Domeną posiadania instalacji gazowej jest to że pierwszy rozruch silnika jest z benzyny, po ogrzaniu płynu chłodzącego do około 40-50 st.C można jechać na gazie inaczej zamarza membrana w parowniku i silnik z braku paliwa gaśnie.
W takim razie jak sprawdzić: -czy nie zesztywniała membrana w parowniku -czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony Poziom płynu chłodzącego jest chyba w normie, jutro sprawdzę. przynajmniej na chwile nie włączaj ogrzewania to pozwoli na szybsze ogrzanie cieczy i reduktor nie zamarznie Czy chodzi o ogrzewanie wewnątrz samochodu?
Pierwsze co to jak masz zamontowany parownik?Przy zwykłej instalacji gazowej ma to znaczenie przy sekwencyjnej byle nie śrubą regulacyjną w dół,producent zazwyczaj daje instrukcje jak nie należy montować.Przy zwykłej instalacji parownik montuje się na wprost tzn tak by membrana wewnątrz nie poruszała się podczas przyspieszania lub hamowania tzn tył...
miałem też kiedyś poloneza, na początku tez palił jak smok wina była zbyt późnego zapłonu, trzeba by wjechać na warsztat przyspieszyć go i nie powinno byś już problemu. u mnie membrana w parowniku wytrzymała 110000km, ale na szczęście sprzedałem go wcześniej znajomemu i to on miał koszty:D
krokowy jest, sprobuje wyczyścić, ale z tego co wiem to w tej "instalacji" on i tak zostaje w swym poprzednim położeniu po odpuszczeniu gazu.. Sonda sprawna, ale membrana parownika rzeczywiście może być już do niczego. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak zamówić zestaw naprawczy ;) Bo jeżeli wolne obroty jako tako są, a zachwile ich nie ma i trzeba...
z tego co napisales wnioskuje ze zamroziles wtedy parownik jezeli tak sie stalo (ale troche to dziwne ze tak od razu bo nie powinno,tez kiedys zamrozilem parownik jak glowice zakladalem i nie odpowietrzylem dokladnie ukladu chlodzenia)to uszkodzeniu ulec mogla membrana w parowniku i stad tak duze zuzycie LPG. Jezeli odpalisz auto na LPG to czyspaliny...
Witam, obawiam sie że kolega joker1612 ma racje - membrana w parowniku sztywna, nie daje jednoznacznej mieszanki, silnik krokowy szaleje i obroty falują. Ale zacząłbym od odpięcia elektroniki, wstawienia w miejsce silnika krokowego zwykłej śruby do regulacji przepływu i próbie ustwawienia na tym. Odpadnie wtedy szalejący sterownik, skład mieszani z...
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Witam. Miałem tak samo w mojej Viki , pomogło dokładne czyszczenie parownika (Tomasetto).Ten syf w parowniku jak jest zimny to jest bardzo sztywny i wtedy ani membrana ani elektrozawór w parowniku nie pracują prawidłowo,dopiero po rozgrzaniu wszystko się normalizuje.Ten osad jest trudny do umycia a dobrze sobie z nim radzi aceton.
Po wymianie membran w parowniku AT90E spalanie gazu przekracza 20l/100km .Instalacja 2Gen .Jak ustawić ten reduktor .W tym samochodzie jest silnik 2.0. Spalanie gazu zamiast spadnąć wzrosło . W tym reduktorze mała membrana była dziurawa. Dziura była bardzo mała tak jakby igłą przebił. Próbowałem ustawić napięcie membrany na węża zanużonego w wodzie.Zakręciłem...
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
Ogólnie to może być wszystko. Może to być np. nieszczelna membrana w parowniku LPG. Znajomy miał podobne objawy jak gaz przedostawał się powoli do kolektora ssącego i tworzyło to tak bogatą mieszankę, że silnik odpalał dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Tak więc przyczyny mogą być różne. Jeżeli są jakieś usterki w układzie zapłonowym to trzeba...
wlasnie te objawy wystapily na 2 dzien po wymianie filtra gazu. Bylem na regulacji tak ze juz ladnie trzyma obroty i nie gasnie. Niestety pozostal problem z niemozliwoscia przelaczenia dopuki sie nie nagrzeje silnik (brak mozliwosci stwierdzenia tego faktu bez pozostawienia sam. na pewien czas). Przebieg na lpg to 25 tys. syf spuszczony. Mam nadzieje...
Nie będę się wypowiadał na temat tego wielozaworu, bo w ten który ja miałem była jedna rurka metalowa, która po zamontowaniu wielozaworu sięgała dna butli. Nie wiem jaką ma kolega instalację, ale bolączka o której kolega pisze raczej nie będzie związana z wielozaworem, a prędzej z parownikiem przy instalacjach podciśnieniowych. A konkretnie z zamontowaniem...
W jakich okolicznościach gaśnie na LPG czy na benzynie?? Musisz go gazować aż do rozgrzania - czyli jak sądze silnik pracuje na LPG wtedy?? Ja to widze tak: masz już starą twardą membranę w parowniku i kiedy silnik zimny to parownik słabo ogrzany a tym samym membrana sztywna. Silnik dostaje tak dużą dawke LPG że się zalewa i gaśnie. A dlaczego nie chce...
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
Cześć, koledzy mają rację. Źle zamontowany lub wyregulowany parownik. A więc: w parowniku jest membrana którą reguluję się za pomocą śruby (imbus, lub zwykła na śrubokręt). Tą właśnie śrubą regulujesz naciąg membrany tak aby na zakrętach siła odśrodkowa nie wpływała na elastyczność membrany. Według mnie masz ją za mało wkręconą i membrana jest zbyt...
Panowie przecież to czysta fizyka, w zimnym parowniku gaz się rozpręża i parownik zamarza (szroni się) - starzenie membrany, oringów i uszczelek, sztywna membrana nie pracuje i auto kiepsko chodzi i w krótkim czasie parownik do kosza itp itd. Może i komuś chodzi, ale krótko, a zimą kiedy parownik już ma temperaturę ujemną i jeszcze gaz się rozpręża...
Schemat który załaczyłem pochodzi od nowszego modelu i tam występuje sonda lambda. Membrana w parowniku jak dało mi się ustalić jest bardzo sztywna, dopiero kiedy ogrzeje się do maksa staje się w miarę elastyczna z czego wniosek - parownik do wymiany i to w podskokach (cena w Toruniu wraz z wymianą 360 zł, cena parownika Lovteck na allegro to 200 zł,...
łojezu - kręcąc śrubką ale nikt ci nie powie którą bo nic nie napisałeś o parowniku tzn jaki jest (marka typ) druga sprawa to ta twarda membrana - jeśli inst jest starsza niż dwa lata to można się tego spodziewać trzecia - jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia to lepiej pojedź do gazownika bo potem jak zdrowo pokręcisz będziesz pisał następne posty
Bedąc również użytkownikiem podobnego samochody mogę stwierdzić że on na gazie na zimno nie pali. a to fakt jest spowodowany tym żę olej nie rozgrzał się i membrana w parowniku jest sztywna. A ten cały parownik to jest to co dawkuje gaz i sztywna membrana nie daje go tyle co potrzeba i gaśnie. A co do palenia na benzynie to czy używasz ssania? Bo masz...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury. Takich bredni już dawno nie słyszałem. Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu....
Dzisiaj wyczysciłem silniczek krokowy i zawór pod cewką lecz to nic nie dało, postanowiłłem zerknąc na membrane . Odkreciłem ten czarny dekiel a na membranie kreska ok 1 cm jakby ktos przeciął nozem .Postanowiłem zakleic to ( samochód jest mi potrzebny nie mogłem zostawić rozkreconego wiec prosze bez hejtów ) tasmą z obu stron , ku zdziwieniu przełącza...
Membrana w żadnym mi znanym parowniku nie może powodować ubywania płynu na zasadzie zasysania, co najwyżej przedostający się do układu chłodzenia gaz spowodowałby wzrost ciśnienia w układzie i wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy (nie we wszystkich reduktorach jest to jednak możliwe). Jaki masz parownik? Nagrzewnica nie cieknie?Słodki posmak...
Jesli chodzi o instalalecje z parownikiem (reduktorem) firmy BRC to bedą do wymiany membrany a nie cały, koszt zależnie od punktu 90-120 zł materiały + robocizna jakieś 40- 50 zł. Wychodzi max 170 zł. Sam posiadam instalację BRC w AUDI 80 1,8 Coupe , wymieniłem zestawik membran bo też żarł mi niesamowicie ok 20 L /100 km, teraz mam zużycie ok 9,5 litra,...
Pompa paliwa ma pracować po przełączeniu na LPG cały czas i jest tak w każdej bryce z LPG. Odpalasz na benzynie i ciecz chłodząca płynąca przez parownik MUSI osiągnąć temperaturę minimum 35 st.C i po tym dopiero przewalasz na gaz. Jak ktoś wyłączy zasilanie pompy paliwa to na 100% zapieką się wtryskiwacze bo nie są chłodzone przez paliwo. Spróbuj odpalić...
Pomyslalem nad innym rozwiazaniem problemu.Zaczne sterowac elektromagnesem regulatora wolnych obrotow i bedzie to latwiejsze do wykonania.Kanal bedzie zamkniety to i mieszanka bedzie odcieta i jest wtedy mniejsza bezwladnosc ukladu,chodzi mi o czas dotarcia dawki gazu do kolektora ssącego. Ostatnimi czasy wywalilem calkowicie komputerek gazowy z racji...
podreguluj obroty na parowniku ,jak sie nie da to może być membrana do wymiany ,filtr jak brudny wymienić.:|
Nie znam się wogóle na instalacji II generacji stąd moje pytania, sam użytkuję I generację którą sobie sam ustawiam jak chcę śrubami. Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz...
Tutaj masz opis regeneracji, przedstawiający budowę Lovato. http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-reg... Jeżeli jest stosowany filtr siatkowy, to na wlocie parownika, ale nie zawsze jest on montowany. Innego sobie nie przypominam. Lovato ma zazwyczaj problem ze zużyciem membrany reduktora fazy ciekłej LPG (gruba membrana i sterowany nią zaworek...
Straszny badziew zrobiłeś, na częstotliwości radiowe nie robi się takich pająków, (robi sie pająki ale inaczej) przydało by się odprzęganie zasilania, minimalizacja powierzchni pętli prądowej i driver do sterowania tranzystorem. Ten tranzystor o czasie magazynowania 10x dłuższym od czasu impulsu, ręce opadają, jak już musi być tranzystor ze śmietnika...
Nie kolego ! Nie jest możliwe aby gaz z LPG przedostawał się do płynu chłodzącego i powodował powstawanie poduszki gazowej w układzie chłodzenia . Podgrzewanie parownika jest oddzielone metalowa scianką od komory gazowej z membraną i nawet gdy membrana czyli przepona jest uszkodzona to nie ma możliwości przenikania gazu do płynu chłodniczego . Stary...
Tytułem wstępu. Dawno nic nie pisałem na forum więc też dorzucę swoje dwa gosze :) Rok temu jak miałem świeżo zamontowaną sekwencję odpalałem na gazie przy -15C i nie było żadnego problemu. Od tamtej pory zrobiłem 40tys km i chyba membrana w parowniku trochę się postarzała bo teraz poniżej zera muszę odpalać na benzynie. W zeszłą zimę założyłem sobie...
Witam, Mam problem a właściwie 3 - z Kangurem 1.4 z instalacją Landi Injection System - w każdym razie centralka sie komunikuje pod tym programem. 1. Diabelnie szarpie przy przejściu z benzyny na gaz. Strasznie denerwujące w mieście jak sie rusza z 1, gaz do oporu, a on przy 2000 zaczyna hamowanie silnikiem, a po sekundzie wyrywa do przodu. Na programie...
Witam -dziekuję za zainteresowanie , co do instalacji to chciałbym troszkę sprostować(jaka jest różnica między pierwszą a drugą generacją )bo może cie wprowadziłem w błąd(nie ma silniczka krokowego tylko register) , ale postaram sie tak zrobić jak opisałeś(moim zdaniem jest to bardzo ciekawy sposób ) . A jeszcze chciałbym opisać dlaczego kręciłem tą...
wlot powietrz nie jest skierowany do przodu, przez te 25 000km nie było z tym problemu. Chodzi mi raczej o odpowiedź czy to możliwe, że po tak małym przebiegu membrana zesztywniała, a może coś w parowniku uległo zanieczyszczeniu(może jakiś zaworek) i czy bawić się w regenerację tego parownika czy dołóżyć i kupić Lovato lub Landi wiem, że na ten temat...
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z...
Witam:) Mam problem jak w temacie chyba kończy się smart bo auto chodzi troszke nie równo na wolnych obrotach tak jak by na jedną świeczke nie chodziło i go rzuca. Wymieniłem membrane w parowniku (BRC Genius) bo płyn mieszał się z gazem i wywalało w zbiorniczku wode. Myślałem że to pomoże także na to dławienie ale jest jak było. Membrana była już w...
jestem po wymianie membrany wodnej i gazowej ,stara membrana gazowa wcale nie była twarda ani brudna po 35tys km ,problem zapalania został ,znalazłem taką usterkę:elektrozawór na parowniku nie otwiera się odrazu tylko z opóźnieniem tak jakby potrzebowała się nagrzać cewka......Okazało się że tłoczek się klei ,przyszlifowałem gumę ,wyczyściłem dokładnie...
DZIĘKI! Wtryskiwacz-Sterownik sprawdził mi kolegą i jest OK. Po przełączeniu na gaz słychać "klikanie" zaworu. Po wyczyszczeniu rozebraniu i złożeniu reduktora-parowniczki jest lepiej - tzn. można jechać na LPG, ale nie pod obciążeniem no i oczywiście nadal gaśnie na wolnych obrotach. Podejrzewamy, że być może membrana w parowniku straciła już swoje...
to może być wysłużona membrana a powód jest jeden jak tu wszyscy mówią za niska temperatura na parowniku . w moim samochodzie było to samo i jest coraz gorzej teraz ale sie jeszcze meczę i myślę jak uzdrowić membrame bo pewnie jest sztywna jak blacha . raz namoczyłem w ropie z olejem delikatnie bo sie bałem by nie uszkodzić i naprawiłem ale na okres...
Na sekwencji będziesz jezdził połowę tej trasy na benzynie zanim przełączy się na gaz. Na instalacji II generacji możesz odpalać na benzynie i zaraz startować na gazie. Dlatego większą oszczędnośc uzyskasz na instalacji II generacji. Sekwencja jest tylko dobra na dalekie trasy. zarówno instalacja II i IV generacji wymaga odpalenia silnika na benzynie...
witam all. posiadam taki sam al-700,czujnik temp. ustawiony na [+]10* oczywiscie ,że istnieje możliwośc odpalenia na gazie bezpośrednio, ta funkcja MUSI byc uruchomiona w pamięci al-700-.Jeśli nie jest [pewnie dla bezpieczeństwa osób tzw"złotówa" ] można ją zaprogramowac. Tak samo można programowac temp.przełączania i obroty przełączania,oraz przełączanie...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
DO RKKILER Czasami wyżucałem parowniki lovato gdyż przy chamowaniu na luzie bardzo często gasły MUNDASY po prostu membrana przemieszcza się i przydusza dopływ gazu do silnika,a przy błotniku można tą gumę zdjąć i podwinąć pod filtr obudowę filtra pow.Jak się domyślam to twój komputer to autronik al 700 tam bardzo często wyskakuje nadwyżka powietrza...
Ewentualnie sprawdź membrany na parowniku jeśli są ślady wycieku oleju to membrany do wymiany i silniczek krokowy do sprawdzenia jeśli takowy instalacja posiada miałem podobny problem i po wymianie wyżej wymienionych wszystko jest już ok. (lub Elektro-włącznik krokowy)
miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
Tak bardzo częstym powodem gasnięcia samochodu na zimnym silniku są sztywne mębrany w reduktorze ,moze byc to spowodowane złym jakosciowo gazem lub tez nie spuszczaniem z reduktora tzw < gazoliny > nieczystosci z gazu jakie powstaja z jego odparowywania jeszcze jedno z byt wczesne przełanczanie silnika z benzyny na gaz a nie rozgrzanym silniku...
Witam. Padnięty parownik- a raczej jego membrany. Zrób prosty test. Od silnika do parownika idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie silnika załóż na niego pusta strzykawkę (ściśniętą)> Zrób to zaraz po zgaszeniu auta- takim normalnym jak zawsze. I obserwuj strzykawkę - czy tłoczek wypycha. Jeżeli tak to nic nie kombinuj tylko parownik do wymiany....
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Czyli mogę zakładać na pewniaka ? To dlaczego w tej malej membranie ma to takie znaczenie ? typ nowy 35mm typ stary 28mm ? A przyjrzałeś się jak ta mała działa i jak tam sprężyna wygląda?
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Możliwe uszkodzenie membrany w parowniku.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tu jest chyba wszystko na temat tego reduktora.
Może się zdarzyć, że będzie coś trzeba wymienić, skoro instalacja jest z 2002r. Jednak w Twojej sytuacji podstawą powinno być podłączenie do kompa i wnioskowanie z odczytów pracy i objawów, ktore opisałeś. Jeśli dusisz pedał, a sprzęt nie jedzie, to pewnie brakuje mu gazu. To może być zapchany filtr, zapchany przewód, starość membran parownika, ale...
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Zrobiło się ciepło i auto żyje. Poczekajmy aż się ochłodzi na dłużej - czyli październik listopad. No może grudzień bo mamy anomalie i problem powróci. Diagnoza - membrany parownika twarde jak podeszwa skórzanego buta. I jest opcja że płaszcz wodny nie wyrabia na parowniku. Parownik raczej a może i na pewno na pograniczu mocy auta albo i słabszy. Ile...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Witam intels.Jak zrobisz porządek z benzyna i będziesz regulował gaz, zerknij na parownik u samego dołu jest śruba do spustu osadzonego oleju w parowniku.Po jakimś czasie zbiera się tam olej i trzeba go spuścić.Nagrzej samochód aby parownik był gorący, wyłącz silnik i spuść olej, może tam być troszkę.Następną sprawa jest sprawdzenie membrany w parowniku...
membrany parowniku dziura parowniku króciec parowniku
rezystancja strat scenic alternator schematy ładowarek uniwersalnych
Montaż cewki zapłonowej Ford Kuga 1.5 EcoBoost 2015 Podłączenie pilota do centralnego zamka Citroën Jumper 2000