A przez tą twarda pracę silnika, może się on gotować ? Teraz jechał trochę po górach i temperatura nie chce zejść poniżej 100stopni i sięga nawet 120stopni nawet teraz na płaskiej Autostradzie tak ma że się gotuje
Ta kontrolka ma sygnalizować zbyt niski poziom płynu w chłodnicy.
100% Do klejenia użyj kleju do szyb.
Wygląda na to, że w pompie. Nawet śladowa ilość oleju napędowego powoduje nieodwracalne uszkodzenie gumowych elementów w pompie.
Dokręcasz na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni
elektrozawór steruj https://obrazki.elektroda.pl/3244157600_... https://obrazki.elektroda.pl/1317827500_... ący sprężonego powietrza scr adblue
stare wyprasowac, nowe wprasowac na prasie pamietajac o otworze smarujacym nadmiar po bokach zeszlifowac i zrobis fazke na krawedziac co byly szlifowane. pozdrawiam
Podaj vin to sam sprawdzę. Przypomniałem sobie, że niezależnie od konfiguracji bezpiecznik kogutów jest na listwie dołożonej, poza modułem SAM.
Witam wszystkich.Mam problem z pewnym Actrosem.Otóż od dłuzszego czasu wyświetlają się w nim następujące błędy: FSS 1 0601 2 2120 2 2020 2 1520 2 1420 INS 0 1520 0 0607 1 2024 0 1942 PLD 1 1615 1 0412 1 0409 0 1015 1 1016 1 1616 EPB 1 5354 2 7392 1 5342 PSM 0 5080 Jest to samochód z 97r jego numer vin to WDB9501431K294132 Samochód służy jako wozidło...
Usterka powtarzająca się w wielu mercedesach jeśli chces coś więcej wiedzieć napisz na prv
Podpięcie pod komputer diagnostyczny pomoże . Warto sprawdzić zasilanie w konektorze 9-pin , jest on na prawym słupku w poniżej deski rozdzielczej , stamtąd przewód idzie pod nakładką progową do tyłu . Często pojawia się tam wilgoć itd. Sygnał załączenia najpierw idzie do MSF z niego do GM a po tym do sterownika ogrzewania . Sprawdź , czy można włączyć...
Masz pewnie zatarty mechanizm. Odłącz silnik od mechanizmu i sprawdź czy da radę ruszać wycieraczkami.
zaczynam sezon i obiecałem sobie ze kupie radio ale cos niewypaliło i niemam i teraz na szybko chce kupic czy alan 100+ bedzie dobry?? i jaks antena?? Uniden 510 XL(ew. 520 XL) będzie o wiele lepszy, ma filtr ANL (wycina szumy z instalacji elektrycznej samochodu. Innym super rozwiązaniem byłby stary President Herbert lub Alan 28. Antenek masz full...
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
GSII 28 Błąd wprowadzania: silnik nie jest uruchomiony.
Witam,mam identyczny problem z podswietlaniem licznika kilometrow i temperatury tyle,ze w Actrosie.Udało Ci sie rozwiązać problem?
Jak w tytule jest błąd 12219 Bardzo fajnie, że podałeś VIN, ale błędy występują w konkretnych modułach/sterownikach. Jeżeli nie podasz, w którym sterowniku występuje odczytany błąd, to trzeba przeglądać spis błędów po kolei dla każdego sterownika w aucie - aż się natrafi na ten właściwy. Czasami sterowników w aucie jest 50 - no i sobie szukaj! Na szczęście...
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Wkład wyjmujemy w pierwszej pozycji stacyjki (tej do słuchania radia) - ściągamy cewkę immo - wsadzamy kluczyk, przekręcamy w pierwszą pozycję - obracamy srebrną, stalową nakładkę o ok. ćwierć obrotu w lewo lub prawo. Teraz powinna się zesunąć z blokady jak pociągniesz. Ale się całkiem nie zesunie, bo w stacyjce tkwi kluczyk. Ciągniesz więc delikatnie...
Może żarówki 10W albo i większe włożone, mają być dwie po 5W. Ten moduł rzadko się psuje na tą uterkę. Dość często 1 na 100 A żarówki maja być wszystkie po 10W bo inaczej będzie usterka o przepalonej żarowce. Tak jest we wszystkich Actrosach MP2 i 3 W nowych MP4 są 5W!
Dolna żaluzja ma na 100% ręczną blokadę utrzymującą ją w pozycji zamkniętej. Jak jest na górnej nie pamiętam - ale powinno być to samo. Skoro przysłona się otwiera, to raczej jest sprawna - najlepiej byłoby przeprowadzić test zamykania i otwierania z wykorzystaniem komputera SD. Niektóre błędy mogą powodować wymuszanie pozycji otwartej żaluzji - tak...
01E4E7 - retarder ma wyciek wewnętrzny. W WIS-ie jest cała procedura sprawdzania takiego wycieku.
Zawór proporcjonalny Y76, ten największy. On odpowiada za przełączanie lewo, prosto, prawo.
Psują się - nie jesteś pierwszy. Jest specjalna procedura na wyprogramowanie ich, ale nie każde ASO to zrobi. Zamknąć można ręcznie - trzeba złapać za „skrzydełko” blisko końca (bliżej silniczka) i przekręcić do zamknięcia. Silniczek przekręci się na przekładni. Do zablokowania jest taki otworek w kółeczku na torxa widoczny od przodu. Przyjrzyj się...
nie wygląda to na dokładana lodówkę Są fabryczne zestawy do montażu lodówki już po zakupie auta. OK. Nieistotne. Musiałbym to jeszcze raz dokładnie sprawdzić. To czemu nie ma włącznika na desce? Auto jest z 2014 roku, wg VIN ma moduły SAM rozdzielone na moduł kabiny i moduł ramy, czyli skrzynka bezpieczników w kabinie powinna wyglądać tak: https://obrazki.elektroda.pl/9758839200_...
Wersja 2013 uszkadzała kalibrację zawieszenia w Scanii 4 i Mercedesie Actrosie MP2. Najlepiej chyba współpracuje z Volvo.
Takie objawy to miałem przy uszkodzonym sterowniku skrzyni biegów w eps w actrosie. Nie wrzuca biegów do ruszenia. Albo pojezdzi godzine a potem glupieje. Proces nauczania musi byc idealnie wykonany wszystkie czynnosci co do sekundy inaczej będzie walic błędami
Witam manetka do wymiany, ewentualnie wiązka uszkodzoną. Blad powinien być o ile dobrze pamiętam w sterowniku CPC
Bez. Wazne sa pomiary wszystkich tulei. a szczelinomierz to chyba jest dobry do luzu miedzyzebnego kola posredniego walkow. Najpewniejszy i wygodny jest czujnik zegarowy, Reszta na PW
Pracuję na Star C4 i nie miałem potrzeby sporządzania listy usterek, większość z ACM i MCM znam na pamięć. Kopiować całej listy nie będę ze względu na copyright. Sorry, nie będzie ograniczenia momentu w tej usterce. Będzie ograniczenie w takiej samej usterce, ale o takim kodzie: 0C1101 po następnym uruchomieniu silnika.
W załączeniu procedura. Myślę, że pomoże.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Jak masz zbitą szybę to czym się martwisz? Odkręcasz wszystkie śruby i wyciągasz. :)) Wymontuj klamkę zewnętrzną, lampkę podświetlenia stopni bo pod nią jest jedna śruba, wykręć śruby zamka i pozostałe od całej ramy mechanizmu. Górny plastik z ramy okna też wyjmujesz. Cały zespół lekko do góry bu uwolnic z dolnych zaczepów. Po odchyleniu odpinasz wtyczki...
Korzystanie z wyszukiwarki nie zwalnia tylko dlatego, że jest się "nowym" Spróbuj przeprowadzić "nauczanie skrzyni" - procedura była na forum co najmniej dwa razy (raz zamieszczałem ją osobiście). Link do drugiego posta widziałem nie tak dawno w postach o Actrosie.
http://obrazki.elektroda.net/100_1283533... Luzy 40/60
Do szuflady jest linka :)
Mogę. W zbiornikach musi być pełne ciśnienie robocze. 1.Wyłącz zapłon i zaciągnij hamulec pomocniczy 2.Wciśnij do oporu pedał sprzęgła i przytrzymaj 3.Naciśnij oba boczne przyciski na lewarku i trzymaj je naciśnięte przez cały czas nauczania. 4.Włącz zapłon. Zaczną migać strzałki półbiegów 5. Jak zacznie migać "N" uruchom silnik 6. Po pierwszym dźwięku...
Głowica: 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90* 6. 90* Łożyska główne: 1. 100 Nm 2. 200 Nm 3. 320 NM 4. 90* Łożyska korbowodowe: 1. 50 Nm 2. 110 Nm 3. 90* Koło zamachowe: 210 Nm i 90* Centralna śruba koła pasowego wału: 200 Nm Osłona głowicy silnika: 20 Nm Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy: 50 Nm Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 40...
Zastanów się może i napisz o co ci chodzi - bo na razie błąkasz się jak nawiedzony :-/ Chcesz wyłaczyć system AdBlue na drodze (awaryjnie) czy chcesz go wyłaczyć w ogóle (w warsztacie)? Na drodze na pewno nie zrobisz tego przez zwarcie kabelków, wyjęcie bezpiecznika lub odmówienie zaklęcia. Czyli ten filmik na youtube to ściema. Nie - to nie jest sciema....
Prawidłowa jest ostatnia podpowiedź - olej przekładni kierowniczej.
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Od tych bezpieczników https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/... Tylko takie zdjęcie na szybko znalazłem
Z oznaczenia A67 wynika, że chodzi o ostatni model Mercedesa MP4. Tutaj już nie da się "wyjąć wtryskiwacza i wypłukać" jak w poprzednim modelu, bo jest to cały, w zasadzie nierozbieralny podzespół zawierający wtryskiwacz i dwa czujniki. Żeby go wyjąć trzeba zdemontować chlapacz za prawym przednim kołem oraz jego wspornik (można to zrobić razem - dwie...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Czujnik masz na 1 tylnej osi. Sprawdź moze kable się przełamały. Sterownik FR kostka X3 15 pinowa pin 5 przewód liliowy i pin 9 przewód liliowo biały. Łatwiej jest sprawdzać na połączeniu kabina-rahmen X6.1 pin 1 i 2
Do podanego nru VIN A0015421718 A0035422518 A0055425818 Są zamienne.
Zakładasz i działa. Nic nie trzeba adaptować.
Chyba do tego niepotrzebne forum elektrody? Że to jest czujnik /włącznik/ ciśnienia oleju to widać gołym okiem. Czujnik będzie miał trzy piny, włącznik dwa.
mercede tourismo mercede atego mercede eprom
separator napięcia trzaski słuchawce wysokie przeładowanie akumulatora prostownik
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Jak uruchomić deskę elektryczną bez sterownika ESC? Najczęstsze usterki silników w radiomagnetofonach