Poprzednia generacja Atego ( z indeksem WDB 970) nie ma filtra DPF. Jest tylko AdBlue oraz katalizator. Filtr DPF pojawił się dopiero w obecnie produkowanej wersji z indeksem WDB 967
Ten silnik ma mieć stan 15.8 litra. Przy wymianie wlewasz minimum 15 litrów. Reszta to stary olej zostający w układzie. Skąd wziąłeś te 13 litrów??? Wyjmij ponownie filtr oleju i sprawdź czy przy wymianie nie został zniszczony zawór odpływowy z filtra. Jeśli po zalaniu 15 litrów masz na miarce nadmierny stan to na bank ten zaworek jest rozwalony. W...
Jak Ci na postoju wskazywał komputer 1,5 to bardzo dobrze. Trzeba było w czasie jazdy sprawdzać. Luz na ośce, luz jest zawsze, nie podajesz jaki ten luz. Zaolejenie wylotu też jest rzeczą normalną. Zależy od sprawności odmy, intensywności używania hamulca silnikowego i drożności dopływu powietrza. Turbinę ściągasz a filtr powietrza i chłodnicę sprawdziłeś?...
Odgrzeję temat, problem również dotyczy ciśnienia paliwa w 4 cylindrowym atego, mam w swojej okolicy dwa takie przypadki i proszę o rady. Smok drożny, zaworki na wejściu do podstawy filtra wyczyszczone, filtr dokładny nowy odpowietrzenie drożne, filtr siatkowy wyczyszczony, zawór utrzymania ciśnienia podmieniany. Problem polega na tym że auto nie ma...
Serwis wymienił mi wszystkie czujki od DPFa Wszystkich nie wymienili - tylko trzy. Auto ma już 660 tysięcy przebiegu - filtr DPF według producenta powinien już być wymieniony. Błąd 870E00 wskazuje na piąty (ostatni) stopień zablokowania filtra DPF i brak możliwości jego regeneracji. Są różne przyczyny tego, że filtr się sam nie regeneruje. Podeślij...
Dzień dobry, mam problem z wodą w układzie pneumatycznym, auto to Mercedes Atego 1323 2000r. Praktycznie codziennie muszę spuszczać wodę ze zbiorników powietrza. Wymieniłem kompletny osuszacz z grzałką (producent ProVia), wymieniłem sprężarkę powietrza (oryginalna Wabco) i nadal to samo codziennie ze zbiorników muszę spuszczać wodę, jest jej dość sporo...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Witam Mam problem z moim samochodem Mercedes Atego rocznik 2000, Otóż nawiewy nie chodzą na biegu pierwszym drugim oraz trzecim a jedynie na czwartym Podejrzewam że na tej usterki jest przepalony bezpiecznik termiczny i stąd moje pytanie do was Czy wiecie może gdzie on się znajduje próbowałem go znaleźć pod maską od spodu pod kabiną (przy silniku),...
Mercedes Atego ciężko odpala gdy łapie trzeba pompować pedałem gdy złapie i odpali chodzi jak traktor co może być nie tak? Filtr paliwa wymieniony i odstojnik wyczyszczony.
przeczytaj na elektrodzie post Mercedes actros 2544 6*2 - adblue zamarzło i coś rozwaliło
W filtrze może być zarówno czujnik procentowego zużycia (pokazujący zużycie w procentach od 0 do 100) lub "switch" Tego nie wiedziałem, u mnie był czujnik Typu "switch", jeszcze fabryczny. Oprócz tego są wersje co najmniej dwóch producentów Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał. Opornik? Po co...
A jak wymieniales olej to wymieniales filtr paliwa?? Mialem niedawno podobny problem z Atego. Tez schodzilo paliwo jak troche postal. Okazalo sie ze problemem byly oringi na filtrze paliwa. Pomimo tego ze do nowego filtra (zamiennika chyba Hengst) byly dolaczone nowe oringi to po wymianie na oryginalne z ASO (za kilka zl za szt) problem ustal i juz...
Masz zabity brudem filtr powietrza.
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Szef może nie wiedzieć, ale szofer powinien. :) Filtr osuszacza masz po lewej stronie za zbiornikami powietrza. Reset czujnika w INS robi się podobnie jak na obrazku reset błędów FR. Musisz tylko wejść w INS zamiast np. FR czy MR, błąd nie może być aktualny. http://obrazki.elektroda.pl/1188924600_1...
witam wszystkich Atego 818 2001r mam problem z uruchomieniem auta czasami odpali od razu i jest dobrze a innym razem tylko przy pomocy Plaka tak jakby był zapowietrzony filtr paliwa wymieniony proszę o pomoc
Podmienilem i na drugim jest ok dzisiaj wymieniam filtr od zakłóceń can ale raczej wątpię że to jest tego wina może coś podpowiedz kolego
Wywracanie trwa chwilę, jednak tych chwil masz tyle ile jest "kiprów". Z tego co piszesz wygląda mi na turbinę lecz nie do końca. Warto jeszcze raz przyjrzeć się odmie. Patent z butelką nie zawsze zadziała. Dzieje się tak dlatego że do butelki będzie "wolny wyziew" tzn. Skrzynia korbowa odda nadwyżkę ciśnienia i tyle. W sytuacji kiedy odma podłączona...
Witam. Problem z Mercedesem Atego 818 2002 r. Autko miało fazy, że nie miało czasami mocy (głównie zimne) Sytuacja nasiliła się na tyle, że całkowicie stracił moc i nie odpalił po zgaszeniu. Wymieniłem filtr + pompkę mechaniczną i nie chce gadać nawat z plaka. Błędy jakie się świecą: FR 0004 INS 0014 MR 0414 HELP !
Walczyłem raz z fordem,objawy identyczne a winny był korek zbiorniczka płynu. Po wymianie na nowy przestało wyrzucać płyn. W tym aucie korek jest bez zaworu. Ma być szczelny. :) Zobacz jak Ci zareaguje gdy przed postojem zrzucisz powietrze. Możesz wykrecić np. końcówkę do pompowania kół w osuszaczu. Albo zluzować filtr osuszacza po zaparkowaniu. Jeśli...
Nie pamiętam w tej chwili kodów, ale jeśli to jest faktycznie kod doładowania proponuję sprawdzić czy się w intercoolerze nie zebrała woda. Atego ma tę wadę i trzeba od czasu do czasu "osuszyć" cooler. W drugiej kolejności filtr paliwa i cała paliwowa instalacja zasilania.
Wtryski po regeneracji. Pompy PLD po sprawdzeniu, diagnosta stwierdził ze są w dobrej kondycji. Filtry mam regularnie zmieniane. Przede wszystkim problemem jest że auto zaczęło więcej palić, i czasami po zapaleniu zaczyna prace od 300 obr/min i dopiero po ok. 1 min wskakuje na 600/700 obr/min. Filtr powietrza też zmieniony.
Dzięki za zainteresowanie się problemem. Faktycznie filtr był lepki od jakiegoś świństwa, chociaż wymieniany miesiąc temu. Wszystko przez moje "żydostwo". Miałem w kanistrze ok. 10l paliwa, które stało od zimy.Trochę było mało klarowne, a ja je wlałem razem z 50l świeżaczka do zbiornika.Zrobiłem może 5 km i pozamiatane. Dobrze że na tym się skończyło,...
Dobry wieczór, jestem posiadaczem Mercedesa Atego z rocznika 2003. Mam problem w układem paliwowym, a mianowicie samochód się nagminnie zapowietrza. Wymieniłem zaworki zwrotne na powrocie jak i wlocie paliwa (przy filtrze paliwa) oraz odpowietrzyłem samochód aby zapalił. Problem chwilowo ustał lecz po kilku dniach nadal się zapowietrza. Otwierając filtr...
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Witam wszystkich! posiadam Mercedesa Atego 815 z 2003 roku z silnikiem OM904 LA.III/2-00 aktualnie 470tys km. Autko moim zdaniem jest troche slabe (nawet po wymianie turbo) Traci sile i predkosc przy najmniejszej gorce, obojetnie czy z zaladunkiem czy bez. Podejzewam ze moze ktorys blad jest za to odpowiedzialny. Wymienilem w autku olej+filtr i wszystkie...
Panowie mam problem z tym autem. Intercoller szczelny ,sprawdziłem cały dolot jest bez zastrzeżen/wymieniłem przy okazji filtr powietrza/.Łopatki turbiny ok. Wymienione filtry paliwa. Wtryski po wymianie końcówek.A auto jak nie miało mocy tak nie ma.Turbina na 6 biegu daje nie więcej jak 1900 bara. Jeżeli macie jeszcze jakiś pomysł to proszę o poradę...
Witam. Od paru dni meczy mnie brak wspomagania w lewą strone. opisze teraz co wykonałem zeby wspomóc waszą diagnozę : Pod lewarowałem przód i kierownica lekko chodziła w obydwie strony po opuszczeniu brak wspomagania w lewo. Nasmarowałem obie zwrotnice przez "kalamitki" wspomagania dalej brak. wymieniłem filtr od wspomagania tez nie pomogło. wspomaganie...
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Dokładnie uszkodzony sam termik, lub wygrzana kostka. Sprawdzić stan filtrów i wentylatora.
Te zawory dzialaja prawidłowo, w momencie wkręcenia przewodów paliwowych zostają otwarte, dlatego samochód działał prawidłowo.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zużycia filtra powietrza lub zasilanie -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Mam problem w samochodzie Mercedes Atego 817 z 1999 roku. Na wolnych obrotach silnik szarpie, przerywa i gaśnie. Na pulpicie wyświetla błędy 0312 i 3620. Wcześniej pokazywało 0309, teraz 0312. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa.
Pierwszy i kolejne
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Przejrzyj forum i potem działaj wg wskazówek. :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph... Wymiana filtra to niewielki ułamek czynności do wykonania.
Dokładnie tak jest. Masz tu procedurę naucznia podawaną przez kolegę Geri: PROCEDURA NAUCZANIA PEDAŁU GAZU W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH "MERCEDES" (bez użycia komputera serwisowego) - włączamy zapłon - klawiszem "SYSTEM" odnajdujemy wskazanie FR (lub FMR) LEARN - wciskamy RESET i QUIT jednocześnie - na wyświetlaczu pojawi się "- - - - " (nauczanie...
A znaczy to dokładnie co kolego napisałeś ;) Przy okazji polecam koledze sprawdzić/ wymienić filtr AdBlue.
Jak wstawiłem nowy czujnik poziomu płynu chłodzącego to nadal pokazuje że jest za mało płynu, czyli jeżeli jest nie dobry czujnik filtra powietrza to tak może się dziać.
Zmierz w pierwszej kolejności ciśnienie manometrem. Nie zaszkodzi jak sprawdzisz zaworek odpływowy pod filtrem czy się nie rozleciał, częsta usterka nieumiejętnej obsługi filtra oleju.
ja miałem podobny przypadek w atego 1228 okazało sie że oring na filtrze paliwa był zbyt cienki i łapał powietrza
Witam. Mercedes Atego rocznik 2006 r. Silnik 4249 cm³. Problemem jest płyn chłodniczy w paliwie. Po wyczyszczeniu układu, zalaniu paliwem 20 l i odpaleniu, po około 15 min zaczął przeplatać. Po wypompowaniu paliwa ze zbiornika okazało się, że w paliwie jest około 7 l płynu, i moje pytanie, gdzie może być przeciek? Podstawa filtra sprawdzona, z resztą...
Mercedes atego E6 WDB 96702510063432 olej w fitrze paliwa i osuszaczu, przebieg 320 000 km silnik ma lekki przedmuch, czyżby silnik do remontu, czy raczej dwie turbiny?
ABS 1 3022 ABS 1 3023 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą, biegunem dodatnim itd. FR 0 3130 Uszkodzony przełącznik poziomu płynu chłodzącego lub czujnik kontroli filtra powietrza, lub zwarcie
Czy ktoś ma możliwość poratowania jakimś schematem tej wiązki miedzy modułem SCR a CAN?? Czy na tej samej wiązce są również czujniki: na zbiorniczku wyrównawczym i na filtrze powietrza?? Wyświetla mi się błąd FR 3130 i wymiana obydwu czujników nie przyniosła efektu. Podejrzewam zatem że czeka mnie prucie wiązki.
Stary temat ale odpowiem. Euro 6 to nowa rodzina Mercedesów tak jak Sprintery.Po całkowitym osuszeniu silnika z oleju tak jak po wymianie uszczelki głowicy należy najpierw zalać magistralę olejową . Są w bloku specjalne punty gdzie można to zrobić . Jeśli nie lub nie możemy znaleźdź dolewamy olej do stanu przez magistralę filtra oleju np. bezpośrednio...
1 04 09 - camshaft position sensor: camshaft sensor open circuit fault - check wire N3/1 - N3/20 for open circuit, replace if necessary - nominal value: 1.2 kOhm 1 04 12 - camshaft position sensor: camshaft time-out (no camshaft signal) - if fault codes 10408 and 10409 are current, remove them first - pull out position sensor B16 during engine standstill...
Witam. Zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym na wierzchu jest paliwo. Jest tego spora ilość. Którędy się dostaje do ukł. chłodzenia, gdzie może być nieszczelność? Oringi na pompkach, wtryski, coś z podstawą filtra paliwa? Proszę o radę może dam radę samemu ogarnąć na placu pod chmurką? Silnik pracuje poprawnie i nie ma trudności z rozruchem.
mialem przy swoim 815 błedy mr..silnk byl slaby i wpadal w prace jakby nie ciagneła turbina.mr to błady w nie szczelnosci silnika,ja mialem niewielka dziure w rurze dolotowe do turbyny,aluminiowej,bral wowczas fałszywe powietrze i turbina zle chodzila.Proponue sprawdzic szczelnosc wszystkich dolotów do turbiny,filtra powietrza,silnika.
To nie ma nic wspólnego z filtrami: 1223 - wyłącznik nad pedałem sprzęgła: przerwa w obwodzie lub nieprawidłowe ustawienie.
Czujnik poziomu płynu chłodzącego , albo czujnik monitorowania filtra powietrza. Zrób mostek na wtyczce czujnika poziomu płyny , jak będzie słychać brzęczyk to wymień go.
Witam od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa-Atego 1518L 2006 rok przebieg 330000km . Od jakiegoś czasu po wymianie filtrów i oleju nie chce odpalać rano albo ciężko mu to idzie . Czasami jest tak że odpali od dotyku a czasami muszę go kręcić dwa a nawet trzy razy żeby zapalił, filtry + oringi oryginał Mercedes. Druga rzecz z jaką mam problem to po...
dzieki za info a czytałem też na innym poście że może to być Króciec dopływu paliwa do filtra musze to też sprawdzić jak bede cos wiedział wiecej bede sie odzywał
Witam Problem z Atego od jesieni jak stał dłużej (doba lub kilka godzin) trzeba było kręcić z 10 sekund zanim zapalił. Jak się go zgasiło o od razu zapalało nie było problemu. Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Żadnych błędów nie pokazuje. Pozdrawiam
Przyczyny EDC mogą być różne * Filtr paliwa * Wypięta kostka od któregoś wtrysku * Do wymiany tylni czujnik na listwie * Czytałem też, że origin na zaworze może być przyczyną Najlepiej myślę zabrać samochód na porządną diagnozę.
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
"Tak , wodę spuściłem z dwóch zbiorników i z obudowy filtra" To sprawdź jeszcze raz czy czujnik jest suchy. Samo spuszczenie wody i przedmuchanie czujnika nie wystarcza. Trzeba przedmuchać wszystkie zbiorniki i zawory. A zwłaszcza ten najmniejszy zbiorniczek. Sprawdź też piny czujnika. :)
Odkręć złączkę doprowadzającą paliwo do filtra i króciec łączący przewód z filtrem, sprawdź czy nie siedzą tam jakieś paprochy. Możesz też sprawdzić zawór zwrotny na bloku silnika, ma mieć pełne otwarcie dopiero przy 4,5 bara.
1/Czujnik poziomu płynu chł. lub filtra powietrza, uszkodzenie lub zwarcie. 2/Wyjście X4 18/7 lub X3 15/8 ma zwarcie z masą, lub przewód masy zaworów Y29 - Y30 ma zwarcie z masą.
Kolego nie wiem czy nas dobrze zrozumiałeś, piszesz że na zaciągniętym ręcznym niema różnicy w ubytku powietrza. Uszczelnij najpierw wycieki , a wymianę siłowników odłóż na jakiś czas , nie sądzę żeby siłowniki miały winę ,przynajmniej tak wynika z twojego opisu. Przyjrzyj się dobrze sprężarce powietrza czy nie puszcza powietrza z powrotem do filtra...
Popsuty czujnik płynu chłodniczego lub czujnik zużycia filtra powietrza. Może być również brak zasilania. Zresztą: BYŁO. Wystarczy POszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Dodatkowe info? Brak podstawowego, numeru VIN. Wg WDB 950... 1/ Sygnał klemy W nieprawidłowy 2/ przełącznik /czujnik/ biegu N 3/ Wyjście GSV1 - zwarcie z plusem 4/ Czujnik poziomu płynu lub czujnik filtra powietrza 5/ Brak lub błąd CAN z zestawu wskaźników INS ABS 1-3/ Os tylna z lewej strony; Czujnik ABS, wieniec, szczelina 4-5/ Oś przednia i tylna...
Możesz wymienić dziesięć pedałów gazu i będziesz miał to samo. Na postoju Atego nie wykręci Ci więcej jak 1500 obrotów. Taki ma program. Wrzuć bieg i popuszczaj pedał sprzęgła by FR nie widział wciśniętego, zobaczysz do ilu obrotów Ci wykręci. Tachografy też możesz zmieniać, wypinać i cuda wyprawiać. :) P.S. Z tego wszystkiego zapomniałem o kodach....
Witam, po wymianie filtra paliwa, i oleju, kasowanie inspekcji, mam następujący problem. Samochód zbyt gwałtownie reaguje na gaz, przy delikatnym wciśnięciu rwie się jakby był do dechy. Po opuszczeniu zwalnia jakby hamowal hamulcem na wydechu (ale go nie słychać) na golenie nie da się jeździć, dodam ze przytrzymanie go do odcięcia przez ok 3 sekundy...
Witam tak jak wyżej w temacie mam wodę w układzie paliwowym. Mam duże ubytki w układzie chłodzenia przyszły mrozy i rozsadziło mi obudowę filtra paliwa. Co może być przyczyną wtryski pęknięta głowica? Bardzo bym prosił o pomoc
w pojeżdzie najpierw zostały zrobione wtryskiwacze ,a przed przyjazdem do mnie pompy pld.Auto zachowuje się tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry.Po wstepnym przejrzeniu w zaworku na głowicy znalazłem piasek .Po wydmuchaniu układu i odpowietrzeniu na przewodach wysokiego ciśnienia silnik pracuje równo na jałowych jak i na wysokich obrotach.W...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
My na Poczcie mamy same Iveca Eurocargo 5 lub 6 180 KM lub 220 KM. Poczta Polska zakupiła totalne włoskie badziewia na resorach, bez zawieszenia pneumatycznego, zbiorniki paliwa 120L, codziennie trzeba tankować je po trasie około 300 km, palą jak smoki te solówki 23L/100 km, są awaryjne cały czas, albo DPF się zapycha w nich, albo kontrolki oczyszczania...
filtr paliwo mercedes atego filtr paliwa mercedes atego atego filtr
piekarnik katalityczny czyścić zwalnia zasoby compal bateria
navitel bateria philips upgrade loader
Moment dokręcenia śrub panewek korbowodu Audi A8 4.2 Polaryzacja przewodów w zasilaczach HP: biały, czarny, czerwony