Poprzednia generacja Atego ( z indeksem WDB 970) nie ma filtra DPF. Jest tylko AdBlue oraz katalizator. Filtr DPF pojawił się dopiero w obecnie produkowanej wersji z indeksem WDB 967
Ten silnik ma mieć stan 15.8 litra. Przy wymianie wlewasz minimum 15 litrów. Reszta to stary olej zostający w układzie. Skąd wziąłeś te 13 litrów??? Wyjmij ponownie filtr oleju i sprawdź czy przy wymianie nie został zniszczony zawór odpływowy z filtra. Jeśli po zalaniu 15 litrów masz na miarce nadmierny stan to na bank ten zaworek jest rozwalony. W...
przeczytaj na elektrodzie post Mercedes actros 2544 6*2 - adblue zamarzło i coś rozwaliło
Jak Ci na postoju wskazywał komputer 1,5 to bardzo dobrze. Trzeba było w czasie jazdy sprawdzać. Luz na ośce, luz jest zawsze, nie podajesz jaki ten luz. Zaolejenie wylotu też jest rzeczą normalną. Zależy od sprawności odmy, intensywności używania hamulca silnikowego i drożności dopływu powietrza. Turbinę ściągasz a filtr powietrza i chłodnicę sprawdziłeś?...
https://obrazki.elektroda.pl/4129549200_... Witam. Mam problem z moim atego 816 2015r euro 6 . Miesiąc temu wymieniłem filtr dpf na nowy bo stary był już zasyfiony. Po miesiącu jazdy kilku wypaleniach samoczynnie przez system. Przy kolejnym jest usterka końcówki obróbki spalin. Dodam, że czujnik nox wymieniałem już 4 razy przed wymianą...
Serwis wymienił mi wszystkie czujki od DPFa Wszystkich nie wymienili - tylko trzy. Auto ma już 660 tysięcy przebiegu - filtr DPF według producenta powinien już być wymieniony. Błąd 870E00 wskazuje na piąty (ostatni) stopień zablokowania filtra DPF i brak możliwości jego regeneracji. Są różne przyczyny tego, że filtr się sam nie regeneruje. Podeślij...
Dzień dobry, mam problem z wodą w układzie pneumatycznym, auto to Mercedes Atego 1323 2000r. Praktycznie codziennie muszę spuszczać wodę ze zbiorników powietrza. Wymieniłem kompletny osuszacz z grzałką (producent ProVia), wymieniłem sprężarkę powietrza (oryginalna Wabco) i nadal to samo codziennie ze zbiorników muszę spuszczać wodę, jest jej dość sporo...
Witam. To co do tej pory udało mi się ustalić. Żeby malutka odpaliła trzeba pokręcić tak z 10 sekund chyba ,że się po pompuje. Jak odkręci się filtr paliwa to paliwo szybko ucieka z obudowy. Myślałem że winny jest ten zaworek co znajduję się w obudowie ( taki czarny grzybek) ale przeczytałem temat o atego gdzie przyczyną takiego stanu żeby były filtry...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Witam Mam problem z moim samochodem Mercedes Atego rocznik 2000, Otóż nawiewy nie chodzą na biegu pierwszym drugim oraz trzecim a jedynie na czwartym Podejrzewam że na tej usterki jest przepalony bezpiecznik termiczny i stąd moje pytanie do was Czy wiecie może gdzie on się znajduje próbowałem go znaleźć pod maską od spodu pod kabiną (przy silniku),...
A jak wymieniales olej to wymieniales filtr paliwa?? Mialem niedawno podobny problem z Atego. Tez schodzilo paliwo jak troche postal. Okazalo sie ze problemem byly oringi na filtrze paliwa. Pomimo tego ze do nowego filtra (zamiennika chyba Hengst) byly dolaczone nowe oringi to po wymianie na oryginalne z ASO (za kilka zl za szt) problem ustal i juz...
W filtrze może być zarówno czujnik procentowego zużycia (pokazujący zużycie w procentach od 0 do 100) lub "switch" Tego nie wiedziałem, u mnie był czujnik Typu "switch", jeszcze fabryczny. Oprócz tego są wersje co najmniej dwóch producentów Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał. Opornik? Po co...
Mercedes Atego ciężko odpala gdy łapie trzeba pompować pedałem gdy złapie i odpali chodzi jak traktor co może być nie tak? Filtr paliwa wymieniony i odstojnik wyczyszczony.
Witam forumowiczów. Jestem w trasie i niestety auto uległo awarii. Wyskakuje błąd MR. Rozrusznik raczej pracuje normalnie, a problemem jest brak podawania paliwa. Otworzyłem filtr paliwa i paliwo uciekło, bo był praktycznie pusty. Samochód normalnie jechał natomiast po zatrzymaniu się na przerwę nie chce już odpalić. Czy to może być wina jakiegoś czujnika?...
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Masz zabity brudem filtr powietrza.
Najpierw się sprawdza filtr Panowie, zanim się zabierze za gmeranie przy regulatorze.
Poziom oleju, jego lepkość, filtr oleju i ciśnienie w układzie. Te rzeczy do sprawdzenia.
witam wszystkich Atego 818 2001r mam problem z uruchomieniem auta czasami odpali od razu i jest dobrze a innym razem tylko przy pomocy Plaka tak jakby był zapowietrzony filtr paliwa wymieniony proszę o pomoc
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Szef może nie wiedzieć, ale szofer powinien. :) Filtr osuszacza masz po lewej stronie za zbiornikami powietrza. Reset czujnika w INS robi się podobnie jak na obrazku reset błędów FR. Musisz tylko wejść w INS zamiast np. FR czy MR, błąd nie może być aktualny. http://obrazki.elektroda.pl/1188924600_1...
Kiedy wymieniales filtr osuszacza? Może masz wodę w filtrze i przy ujemnych temperaturach się zawór osuszacza przycina, możesz też sprawdzić tłumik zaworu czy nie zapchany, spuść wodę z zbiornika.
Podmienilem i na drugim jest ok dzisiaj wymieniam filtr od zakłóceń can ale raczej wątpię że to jest tego wina może coś podpowiedz kolego
Wywracanie trwa chwilę, jednak tych chwil masz tyle ile jest "kiprów". Z tego co piszesz wygląda mi na turbinę lecz nie do końca. Warto jeszcze raz przyjrzeć się odmie. Patent z butelką nie zawsze zadziała. Dzieje się tak dlatego że do butelki będzie "wolny wyziew" tzn. Skrzynia korbowa odda nadwyżkę ciśnienia i tyle. W sytuacji kiedy odma podłączona...
Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany. Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury i ciśnienia doładowania mają też...
Witam. Problem z Mercedesem Atego 818 2002 r. Autko miało fazy, że nie miało czasami mocy (głównie zimne) Sytuacja nasiliła się na tyle, że całkowicie stracił moc i nie odpalił po zgaszeniu. Wymieniłem filtr + pompkę mechaniczną i nie chce gadać nawat z plaka. Błędy jakie się świecą: FR 0004 INS 0014 MR 0414 HELP !
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Nie pamiętam w tej chwili kodów, ale jeśli to jest faktycznie kod doładowania proponuję sprawdzić czy się w intercoolerze nie zebrała woda. Atego ma tę wadę i trzeba od czasu do czasu "osuszyć" cooler. W drugiej kolejności filtr paliwa i cała paliwowa instalacja zasilania.
Walczyłem raz z fordem,objawy identyczne a winny był korek zbiorniczka płynu. Po wymianie na nowy przestało wyrzucać płyn. W tym aucie korek jest bez zaworu. Ma być szczelny. :) Zobacz jak Ci zareaguje gdy przed postojem zrzucisz powietrze. Możesz wykrecić np. końcówkę do pompowania kół w osuszaczu. Albo zluzować filtr osuszacza po zaparkowaniu. Jeśli...
Odgrzeję temat, problem również dotyczy ciśnienia paliwa w 4 cylindrowym atego, mam w swojej okolicy dwa takie przypadki i proszę o rady. Smok drożny, zaworki na wejściu do podstawy filtra wyczyszczone, filtr dokładny nowy odpowietrzenie drożne, filtr siatkowy wyczyszczony, zawór utrzymania ciśnienia podmieniany. Problem polega na tym że auto nie ma...
Problem polega na odpalaniu, zimny pali przyzwoicie (raz na jakiś czas zdarzy się że trzeba długo kręcić). W trasie, po zgaszeniu na ciepłym silniku nie można go ponownie uruchomić, trzeba kręcić i kręcić po 10 minut. Przewód zasilający od zbiornika do filtra jest ok, kubki wymyte (były drobne opiłki), wstawiłem zaworek zwrotny na zasilaniu. Czy problemem...
Wtryski po regeneracji. Pompy PLD po sprawdzeniu, diagnosta stwierdził ze są w dobrej kondycji. Filtry mam regularnie zmieniane. Przede wszystkim problemem jest że auto zaczęło więcej palić, i czasami po zapaleniu zaczyna prace od 300 obr/min i dopiero po ok. 1 min wskakuje na 600/700 obr/min. Filtr powietrza też zmieniony.
Dobry wieczór, jestem posiadaczem Mercedesa Atego z rocznika 2003. Mam problem w układem paliwowym, a mianowicie samochód się nagminnie zapowietrza. Wymieniłem zaworki zwrotne na powrocie jak i wlocie paliwa (przy filtrze paliwa) oraz odpowietrzyłem samochód aby zapalił. Problem chwilowo ustał lecz po kilku dniach nadal się zapowietrza. Otwierając filtr...
Dzięki za zainteresowanie się problemem. Faktycznie filtr był lepki od jakiegoś świństwa, chociaż wymieniany miesiąc temu. Wszystko przez moje "żydostwo". Miałem w kanistrze ok. 10l paliwa, które stało od zimy.Trochę było mało klarowne, a ja je wlałem razem z 50l świeżaczka do zbiornika.Zrobiłem może 5 km i pozamiatane. Dobrze że na tym się skończyło,...
Nie korek. :) Króciec dopływu paliwa do filtra.
Witam! W moim atego 1223 występuje następujący problem: po postoju, kiedy kręcę rozrusznikiem załapuje na 1-2 tłoki, po jakimś czasie zaczyna pracować na wszystkie. Później w czasie jazdy pracuje równo bez spadków mocy po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, po paru minutach sytuacja powtarza sie. Ostojnik czysty, filtr wymieniony, paliwo dobre. Prosze...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym prosic o pomoc w rozszyfrowaniu błędów w mb Atego 1217. Pojawiają się następujące błędy FR 1 7070 INS 2 4021 oraz świeci sie kontrolka EDC Podczas wyświetlania tych błędów wyskakuje również strzałka nad znaczkiem koła otoczonego okładzinami,(trzeci symbol od lewej) Bardzo proszę o pomoc. Dodam że samochód ciężko...
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Witam wszystkich! posiadam Mercedesa Atego 815 z 2003 roku z silnikiem OM904 LA.III/2-00 aktualnie 470tys km. Autko moim zdaniem jest troche slabe (nawet po wymianie turbo) Traci sile i predkosc przy najmniejszej gorce, obojetnie czy z zaladunkiem czy bez. Podejzewam ze moze ktorys blad jest za to odpowiedzialny. Wymienilem w autku olej+filtr i wszystkie...
Przyczyny EDC mogą być różne * Filtr paliwa * Wypięta kostka od któregoś wtrysku * Do wymiany tylni czujnik na listwie * Czytałem też, że origin na zaworze może być przyczyną Najlepiej myślę zabrać samochód na porządną diagnozę.
Witam, problem dotyczy samochodu jak w temacie- atego 1823 z 2001 roku, przebieg 690000 km. Moje atego czasami podczas jazdy nie pali na 1 cylinder. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa (kupiłem oryginalną), po jej wymianie dynamika auta poprawiła się, ale....po jakimś czasie auto zaczęło mi przerywać. Okazało się, że oring na 6 króćcu (wtrysku) był nieszczelny-...
Panowie mam problem z tym autem. Intercoller szczelny ,sprawdziłem cały dolot jest bez zastrzeżen/wymieniłem przy okazji filtr powietrza/.Łopatki turbiny ok. Wymienione filtry paliwa. Wtryski po wymianie końcówek.A auto jak nie miało mocy tak nie ma.Turbina na 6 biegu daje nie więcej jak 1900 bara. Jeżeli macie jeszcze jakiś pomysł to proszę o poradę...
Witam. Panowie mam problem z samochodem atego 2628 ,6X4, 2000r. Ogólnie samochód chodzi idealnie jednak od jakiegoś czasu raz na jakiś czas zdarza mu się nie chcieć odpalić. tzn mogę jeżdzić tydzień i pali za pierwszym razem a raz wyszedłem do sklepu na pól godziny i po powrocie nie chciał odpalić muszę go kręcić parę minut i dopiero odpali. czasem...
Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem. Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych. W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji...
Witam. Od paru dni meczy mnie brak wspomagania w lewą strone. opisze teraz co wykonałem zeby wspomóc waszą diagnozę : Pod lewarowałem przód i kierownica lekko chodziła w obydwie strony po opuszczeniu brak wspomagania w lewo. Nasmarowałem obie zwrotnice przez "kalamitki" wspomagania dalej brak. wymieniłem filtr od wspomagania tez nie pomogło. wspomaganie...
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
Witam wszystkich milosnikow energii (przepraszam nie mam polskich liter). Chcialbym dodac cos od siebie bo jestem zainteresowany tematem. Moje pomysly; ja podjalem decyzje o budowie instalacji pradu stalego 48v, dlaczego? po co robic inventery na 230v i z powrotem na 12 24 48 v przetwornice dc dc sa proste, swiatlo chcemy z ledow, a wiekszosc nowych...
Dokładnie uszkodzony sam termik, lub wygrzana kostka. Sprawdzić stan filtrów i wentylatora.
Witam, dziś przy czyszczeniu filtrów itp zauważyłem coś dziwnego mianowicie przy wlocie i wylocie z filtra paliwa mam wkręcone identycznie dwa zawory zwrotne, jeden według mnie prawidłowo a drugi myślę że przeciwnie, tylko dlaczego i dlaczego mimo to auto normalnie jeździło? O ile wlot jest dobrze założony to wylot już nie ale tego zaworu nie da się...
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
Witam wszystkich mam problem z atego II 916 2007r brak mocy zero błędów filtru wymienione proszę o pomoc
Przejrzyj forum i potem działaj wg wskazówek. :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph... Wymiana filtra to niewielki ułamek czynności do wykonania.
Mam problem w samochodzie Mercedes Atego 817 z 1999 roku. Na wolnych obrotach silnik szarpie, przerywa i gaśnie. Na pulpicie wyświetla błędy 0312 i 3620. Wcześniej pokazywało 0309, teraz 0312. Co to może być? Wymieniłem filtr paliwa.
Pierwszy i kolejne
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zużycia filtra powietrza lub zasilanie -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam koledzy. Przeszukałem forum jak również próbowałem znaleźć przez wujka google ale nic na ten moment. Chciałbym zdiagnozować błąd, który czasami pojawia się na desce. W instrukcji bardzo podobna ikona odpowiedzialna jest za filtr powietrza ale jednak jest ona trochę inna i na dodatek filtr jest fizycznie nowy w aucie. Pacjent Atego 1223 2002r....
Dokładnie tak jest. Masz tu procedurę naucznia podawaną przez kolegę Geri: PROCEDURA NAUCZANIA PEDAŁU GAZU W NIEKTÓRYCH SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH "MERCEDES" (bez użycia komputera serwisowego) - włączamy zapłon - klawiszem "SYSTEM" odnajdujemy wskazanie FR (lub FMR) LEARN - wciskamy RESET i QUIT jednocześnie - na wyświetlaczu pojawi się "- - - - " (nauczanie...
Uszkodzony czujnik filtra powietrza.
A znaczy to dokładnie co kolego napisałeś ;) Przy okazji polecam koledze sprawdzić/ wymienić filtr AdBlue.
Jakie jest ciśnienie paliwa za filtrem na wolnych obrotach bo tego nie podales
ja miałem podobny przypadek w atego 1228 okazało sie że oring na filtrze paliwa był zbyt cienki i łapał powietrza
- wymiana NOx przed i za. Oryginały czy zamienniki? Niestety - zamienniki bardzo często nie działają prawidłowo. - wymiana czujników ciśnienia przed i za filtrem dpf. Rurki czujników drożne? Błąd ACM 0C1112 był już sporo razy na forum omawiany. Poczytałeś?
Zmierz w pierwszej kolejności ciśnienie manometrem. Nie zaszkodzi jak sprawdzisz zaworek odpływowy pod filtrem czy się nie rozleciał, częsta usterka nieumiejętnej obsługi filtra oleju.
Do filtra układu wspomagania zaglądałeś / wymieniałeś?
Jak wstawiłem nowy czujnik poziomu płynu chłodzącego to nadal pokazuje że jest za mało płynu, czyli jeżeli jest nie dobry czujnik filtra powietrza to tak może się dziać.
Mercedes atego E6 WDB 96702510063432 olej w fitrze paliwa i osuszaczu, przebieg 320 000 km silnik ma lekki przedmuch, czyżby silnik do remontu, czy raczej dwie turbiny?
Witam. Mercedes Atego rocznik 2006 r. Silnik 4249 cm³. Problemem jest płyn chłodniczy w paliwie. Po wyczyszczeniu układu, zalaniu paliwem 20 l i odpaleniu, po około 15 min zaczął przeplatać. Po wypompowaniu paliwa ze zbiornika okazało się, że w paliwie jest około 7 l płynu, i moje pytanie, gdzie może być przeciek? Podstawa filtra sprawdzona, z resztą...
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
ABS 1 3022 ABS 1 3023 Zawór elektromagnetyczny ABS przy osi przedniej z prawej strony ma zwarcie z masą, biegunem dodatnim itd. FR 0 3130 Uszkodzony przełącznik poziomu płynu chłodzącego lub czujnik kontroli filtra powietrza, lub zwarcie
Witam. Posiadam atego 1823 rok 2001. Na wyświetlaczu i kompie odczytałem błąd FR 7060. Co oznacza? Pyt 2: jak wykasować ( których przycisków użyć)w WS pozycje Tour?rozumiem, ze po wyzerowaniu auto zacznie na nowo naliczać km oraz wyliczy mi na nowo spalanie. Pyt3: czy analogicznie mozna wprowadzać dane na temat rodzaju oleju sinikowego oraz terminów...
Czy ktoś ma możliwość poratowania jakimś schematem tej wiązki miedzy modułem SCR a CAN?? Czy na tej samej wiązce są również czujniki: na zbiorniczku wyrównawczym i na filtrze powietrza?? Wyświetla mi się błąd FR 3130 i wymiana obydwu czujników nie przyniosła efektu. Podejrzewam zatem że czeka mnie prucie wiązki.
To nie ma nic wspólnego z filtrami: 1223 - wyłącznik nad pedałem sprzęgła: przerwa w obwodzie lub nieprawidłowe ustawienie.
Czujnik poziomu płynu jest włącznikiem sterowanym magnesem w zbiorniku. Musisz albo bardzo powoli wysuwać, by miał czas na zwarcie styków, albo chyba zworkę zrobić na wtyczce. Przy zworce powinno piskać w kabinie, jak cisza to coś w kabelkach. :) Czujnik filtra powietrza jest też włącznikiem. :) Kontrolka Ci na tych wtyczkach nie zaświeci. :)
Witam. Zauważyłem że w zbiorniku wyrównawczym na wierzchu jest paliwo. Jest tego spora ilość. Którędy się dostaje do ukł. chłodzenia, gdzie może być nieszczelność? Oringi na pompkach, wtryski, coś z podstawą filtra paliwa? Proszę o radę może dam radę samemu ogarnąć na placu pod chmurką? Silnik pracuje poprawnie i nie ma trudności z rozruchem.
mialem przy swoim 815 błedy mr..silnk byl slaby i wpadal w prace jakby nie ciagneła turbina.mr to błady w nie szczelnosci silnika,ja mialem niewielka dziure w rurze dolotowe do turbyny,aluminiowej,bral wowczas fałszywe powietrze i turbina zle chodzila.Proponue sprawdzic szczelnosc wszystkich dolotów do turbiny,filtra powietrza,silnika.
Witam Problem z Atego od jesieni jak stał dłużej (doba lub kilka godzin) trzeba było kręcić z 10 sekund zanim zapalił. Jak się go zgasiło o od razu zapalało nie było problemu. Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Żadnych błędów nie pokazuje. Pozdrawiam
Układ TN S. Jest rozdzielony N i PE. N nie jest wykorzystany w urządzeniu. Do uzyskania 230V jest trafo 400\230V. Maszyna ma już pare lat. Serwisant atego urządzenia twierdzi że zainstalowane tam filtry przeciwzakłóceniowe generują prąd upływu ok. 100mA. Różnicówka 30mA po prostu wybijała. Prąd wyłączenia zainstalowanego RCD to 234mA, czas 13msek. Reasumując,...
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Czujnik poziomu płynu chłodzącego , albo czujnik monitorowania filtra powietrza. Zrób mostek na wtyczce czujnika poziomu płyny , jak będzie słychać brzęczyk to wymień go.
1 04 09 - camshaft position sensor: camshaft sensor open circuit fault - check wire N3/1 - N3/20 for open circuit, replace if necessary - nominal value: 1.2 kOhm 1 04 12 - camshaft position sensor: camshaft time-out (no camshaft signal) - if fault codes 10408 and 10409 are current, remove them first - pull out position sensor B16 during engine standstill...
Stary temat ale odpowiem. Euro 6 to nowa rodzina Mercedesów tak jak Sprintery.Po całkowitym osuszeniu silnika z oleju tak jak po wymianie uszczelki głowicy należy najpierw zalać magistralę olejową . Są w bloku specjalne punty gdzie można to zrobić . Jeśli nie lub nie możemy znaleźdź dolewamy olej do stanu przez magistralę filtra oleju np. bezpośrednio...
Odkręć złączkę doprowadzającą paliwo do filtra i króciec łączący przewód z filtrem, sprawdź czy nie siedzą tam jakieś paprochy. Możesz też sprawdzić zawór zwrotny na bloku silnika, ma mieć pełne otwarcie dopiero przy 4,5 bara.
dzieki za info a czytałem też na innym poście że może to być Króciec dopływu paliwa do filtra musze to też sprawdzić jak bede cos wiedział wiecej bede sie odzywał
Gdy wchodzę w komputerze samochodu i lecę po kolei wszystkie sterowniki (mr, fr, ins itd) wszędzie pokazuje "ok". Dziś zauważyłem że gdy stanę np na światłach na luzie to kontrolka po chwili zaczyna migać, wystarczy że dodam gazu to świeci ciągle. Podejrzewam że coś z paliwem na zasilaniu, bo gdy odkręcę np jeden przewód od obudowy filtra paliwa i wkręcę...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa-Atego 1518L 2006 rok przebieg 330000km . Od jakiegoś czasu po wymianie filtrów i oleju nie chce odpalać rano albo ciężko mu to idzie . Czasami jest tak że odpali od dotyku a czasami muszę go kręcić dwa a nawet trzy razy żeby zapalił, filtry + oringi oryginał Mercedes. Druga rzecz z jaką mam problem to po...
"Tak , wodę spuściłem z dwóch zbiorników i z obudowy filtra" To sprawdź jeszcze raz czy czujnik jest suchy. Samo spuszczenie wody i przedmuchanie czujnika nie wystarcza. Trzeba przedmuchać wszystkie zbiorniki i zawory. A zwłaszcza ten najmniejszy zbiorniczek. Sprawdź też piny czujnika. :)
1/Czujnik poziomu płynu chł. lub filtra powietrza, uszkodzenie lub zwarcie. 2/Wyjście X4 18/7 lub X3 15/8 ma zwarcie z masą, lub przewód masy zaworów Y29 - Y30 ma zwarcie z masą.
Popsuty czujnik płynu chłodniczego lub czujnik zużycia filtra powietrza. Może być również brak zasilania. Zresztą: BYŁO. Wystarczy POszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Prawie 12 barów to jeszcze nie tragedia, ale sprężarka się męczy, i zawory. 10,5-11 może być, jak z przyczepą to nawet lepiej bo szybciej uzupełnia układ przyczepy. Czyściłeś podstawę osuszacza i zbiorniki? Jeżeli wielodrożny pracuje właściwie, pomierz ciśnienia na obwodach, i każdy układ jest napełniony to zostaje tylko podstawa osuszacza. Po wykręceniu...
Kolego nie wiem czy nas dobrze zrozumiałeś, piszesz że na zaciągniętym ręcznym niema różnicy w ubytku powietrza. Uszczelnij najpierw wycieki , a wymianę siłowników odłóż na jakiś czas , nie sądzę żeby siłowniki miały winę ,przynajmniej tak wynika z twojego opisu. Przyjrzyj się dobrze sprężarce powietrza czy nie puszcza powietrza z powrotem do filtra...
Dodatkowe info? Brak podstawowego, numeru VIN. Wg WDB 950... 1/ Sygnał klemy W nieprawidłowy 2/ przełącznik /czujnik/ biegu N 3/ Wyjście GSV1 - zwarcie z plusem 4/ Czujnik poziomu płynu lub czujnik filtra powietrza 5/ Brak lub błąd CAN z zestawu wskaźników INS ABS 1-3/ Os tylna z lewej strony; Czujnik ABS, wieniec, szczelina 4-5/ Oś przednia i tylna...
Możesz wymienić dziesięć pedałów gazu i będziesz miał to samo. Na postoju Atego nie wykręci Ci więcej jak 1500 obrotów. Taki ma program. Wrzuć bieg i popuszczaj pedał sprzęgła by FR nie widział wciśniętego, zobaczysz do ilu obrotów Ci wykręci. Tachografy też możesz zmieniać, wypinać i cuda wyprawiać. :) P.S. Z tego wszystkiego zapomniałem o kodach....
Witam, borykam się z problemem dwóch błędów w Actros MP4 1830 — tak, to ten z mniejszym silnikiem od Atego (OM936). Podczas jazdy wyrzuca błąd 0C1112, nie zawsze on rozpoczyna regenerację filtra DPF, a czasem razem z nim uruchamia się regeneracja. Sprawdzałem w różnych przypadkach po kasowaniu błędów — regeneracja załącza się dosyć często, bo raz 500...
Witam, po wymianie filtra paliwa, i oleju, kasowanie inspekcji, mam następujący problem. Samochód zbyt gwałtownie reaguje na gaz, przy delikatnym wciśnięciu rwie się jakby był do dechy. Po opuszczeniu zwalnia jakby hamowal hamulcem na wydechu (ale go nie słychać) na golenie nie da się jeździć, dodam ze przytrzymanie go do odcięcia przez ok 3 sekundy...
Jasne jak Słońce! Ja nie zamierzam nic robić sam, a wtryskiwacz, który wyciagnę (tzn warsztat) zawiozę do specjalisty w tej dziedzinie, aby to on określił rodzaj końcówki, ewentualnie odrazu sprawdził go. Nie jestem upośledzony, abym wziął wtrysk i go rozkręcił jak obudowę filtra powietrza:) a potem wsadził i pojechał:))) Skoro juz tak drążymy temat-...
Witam tak jak wyżej w temacie mam wodę w układzie paliwowym. Mam duże ubytki w układzie chłodzenia przyszły mrozy i rozsadziło mi obudowę filtra paliwa. Co może być przyczyną wtryski pęknięta głowica? Bardzo bym prosił o pomoc
Przepraszam, że post pod postem. Dziś sprawdziłem kable i rzeczywiście był przerwany u nasady lewarka, polutowałem wszystkie i półbiegi ruszyły. Błąd FR 0 1923 zniknął, ale pojawił się nowy FR 0 3130 - czujnik poziomu płynu lum filtra powietrza. Co do hamulców I osi. Zdjąłem koła, tarcze są do wymiany bo mają 38 mm, klocki są w miarę równo starte po...
filtr atego mercedes atego filtr atego filtr paliwa
usunąć konto mcafee testy akumulatorów pendrive wymaga sformatowania
termet ecocondens silver słuchawki radiowe
Lokalizacja bezpiecznika świateł w skuterze Zipp Jak wpisać współrzędne w Google Maps?