Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
Albo uszkodzony wtryskiwacz leje do cylindra, co moze spowodowac nawet wypalenie dziury w tłoku. Metaliczny stuk = dawka bogata i czarno z tyłu.
To jest pompa A czy MW? Dawka startowa jest stała dla danej pompy i jest blokowana automatycznie po osiągnięciu 150-200 obrotów przez pompę, jeśli jest problem z rozruchem i wolnymi obrotami na ciepłym silniku to sekcje są zużyte. Dawkę doraźnie można zwiększyć na A pompie.
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
Witam mam problem sprinter 906 OM942 3.0 V6. Samochód tylko po ruszeniu i dodaniu gazu kopci na biało zaraz po zatrzymaniu na biegu jałowym przez kilkanaście sekunda w czasie jazdy tylko przy zmianie biegu puści chmurkę białego dymu. W momencie kiedy zaczyna się kopcenie w silniku zaczyna coś buczyć, ucicha buczenie nie kopci. Spaliny są przytym bardzo...
Może dawka rozruchowa nieprawidłowa? Są w tym czasie jakieś błędy na kompie? Temperaturę silnika i powietrza komputer widzi widzi prawidłowo?
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Bo ECU wpada w tryb awaryjny i sobie uśrednia dawki , nie reaguje dynamicznie na zmiany , przez to będzie dużo palił bo jest zwiększona dawka paliwa , coś koło tego , mi się wydaje że tak na pałę szkoda wydawać kasę na części, bo pierwsze trzeba sprawdzić jakie parametry ECU widzi, pierwsze myślałem że ktoś z mapy powyrzucał błędy żeby nie świeciły...
W rozwiązaniu problemu pomógł mi mechanik. Specjalista od mercedesów. Problemem była zbyt duża dawka paliwa.
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Za duża dawka paliwa trzeba zmniejszyć. Jak? to już inny temat ;)
ZObacz czy w tym czasie dawka paliwa rośnie czy spada. Raczej zrób test przelewu wtryskiwaczy.
Typowy przypadek dla EDC LUCAS 2.2 litra . Pierwsze sprawdz czy nie pojawia się powietrze w przewodach paliwowych. Zapowietrzenie daje takie same objawy jak uszkodzenie/zatarcie regulatora dawki lub samej sekcji tłoczącej . Jeżeli możesz to podłącz STARA , HHT lub SPRINT12 , zczytaj błędy i zobacz na regulację dawki . Jeżeli dawka "pływa" w szerokim...
przy kręceniu rośnie do prawie 50 Mg. To jest dawka rozruchowa, sprawdź dokładnie wtyczki na wtryskach, bo jak któraś nie będzie łączyć to auto nie odpali.
oki dzis po pracy sparwdze szczelnosc i stan tych wezy napisze o efektach a tak wogole dawka paliwa na pompie jest ustawiana komputerowo czy mozna to zrobic recznie
Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają objaw typowy dla problemów z dawka paliwa.
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Wypalanie zostaje uruchamiane przez sterownik okresowo - to nie jest tak, że powinno się wypalać cały czas. W momencie uruchomienia procedury zostaje zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa, załączają się świece żarowe i zmniejsza się ilość dostarczanego do cylindrów powietrza. Takie wypalanie trwa ok. 10- 20 minut. Zapamiętany błąd z niskiego ciśnienia...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Problem rozwiązany, winne były wtryski, które "lały" i generowały mi błąd. Szybki test i wymiana pomogły :) Dodam jeszcze, że mieliśmy Actrosa, który nie miał żadnych błędów w systemie, ale ne miał też kompletnie mocy. W tym przypadku problemem była zbyt mała dawka maksymalna wtryskiwanego paliwa. Tutaj również wymiana wtrysków pomogła. Temat zamykam,...
Jest w temacie. C180. 1.8 benzyna. Świece, kable ok. Oleju nie bierze. Dym biały nie niebieski. Dodam że świece po wykręceniu były brązowe a jak to dziadzia mówi świece brązowe to dawka jest dobra.
A początek tłoczenia jak jest sterowany? Dodano po 5 Dawka paliwa w zależności od doładowania? Kroplówka była?
Miałem identyczny problem. Po pierwsze wyłącznik stopu jest walnięty. Musisz sprawdzić też przepływomierz . czy dawka powietrza jest zmienna.
Witam , Mam mercedesa 3.0 tdi , spalanie w cyklu mieszanym to ok. 15L - 100km. czy jest to normalne czy moze na pompie ( jesli wogole sie tak da) jest ustawiona duza dawka paliwa ? Czy mozna jakos zmniejszyc jego spalanie ?
Einspritzpumpe kaput ;-) Pompa do roboty. Jeśli byłaby słaba kompresja mocno dymiłby na biało, na starcie występuje tak wielka dawka że musi palić. Kompresja słaba pompa i pewnie wtryski wydatki czekają!
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
wygląda jakby próbował regenerować. co pokazuje DAS w parametrach DPF ? jaka dawka wtedy kiedy tak dymi ? jaka historia choroby (czy było ok, czy auto kupione z usterką) ?
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Te pompy bardzo dobrze naprawiali w Krotoszynie. Nie wiem co Ci ktoś mógł zaproponować za 1,5 tysiąca, może samą pompkę zasilającą. :) Jak palił na dotyk trzeba było pompy nie wyciągać, szukać w wydechu, doładowaniu powietrza, czujnikach fr, wtrysku sterującym. Wtryski przy wymianie końcówek były wyregulowane właściwie? Jakie immo? W pompie masz elektromagnesy...
Zobacz czy na pompie nie masz takiego małego amortyzatorka ,na dźwigni gazu miedzy pompą a głowicą . On jest odpowiedzialny za liniowe przesuwanie tej dźwigni.Jeśli jest pusty to dźwignia przesuwa się tak jak pedał gazu =za szybko =za duża dawka paliwa = kangury przy ruszaniu . Mala rzecz a cieszy ... Pozdro
Dawka do ustawienia u fachowca na stole probierczym. Jeżeli masz drugą pompę to należy przełożyć,będzie taniej niż ustawienie pompy. Nie wszyscy podejmują się naprawy pomp mercedesa. Do sprawdzenia również końcówki wtryskiwaczy, czy aby na pewno są do tego silnika. Mogą być założone jakieś podobne o mniejszej przepustowości.
W iveco masz 2 tryby wypalania filtra zaleznie od tego jak bardzo zapchany jest filtr. Z reguly jesli zapali sie kontrolka i klient przyjedzie od razu to wystarczy wypalic filtr na warsztacie, wymienic olej i po temacie. Jak klient gania autez z palaca sie kontrolka dlugi czas to filtr potrafi sie zapchac dosc konkretnie tak, ze nawet slychac ze cos...
Jeśli wtryskiwacz przelewa dawkę na sów pracy to dzieje się tak za każdym razem, sterownik nie jest w stanie sprawdzić jak się zachowuje wtryskiwacz i na pewno z tego powodu nie wyświetli się żaden błąd(błąd pojawia się jeśli sterownik wykryje uszkodzenie cewki co uniemożliwia mu podanie paliwa do cylindra. Może jedynie przeliczyć dawkę i odpowiednio...
witaj na reduktorze masz 2 śrubki do regulacji , biegu jałowego . Jedna to naprężenie membrany a druga to stała dawka gazu nie zależna od podciśnienia .Na wężu gumowym regulujesz registrem moc a zużycie ,najlepiej jak sobie przykręcisz tak jak nie chce jechać i wykręcaj po pół obrotu tak aż będzie jechał normalnie .
Jak kopci na czarno to jest niespalane całkowicie paliwo, daje wtedy na czarno sadzą.Filtr powietrza sprawdzałeś? cyt książkowy Czarny dym powstaje wskutek niezupełnego spalania paliwa, w wyniku czego wydzielają się cząstki węgla (sadzy). Świadczy to, że w spalaniu bierze udział zbyt mała ilość tlenu, gdyż albo dostarczana dawka paliwa jest zbyt duża...
Witam serdecznie Wczoraj po obfitych opadach deszczu wsiadam sobie do swojego Mietka V-Klasa W638 z 2000roku, garażowanego niestety pod chmurką i na kolana wylała mi się spora dawka wody. Prawdziwe jaja zaczęły się dzisiaj. Po przejechaniu ok 5km włączył się klakson i trąbi jak najęty. Zatrzymałem samochód i zgasiłem. Klakson ucichł. Po ponownym odpaleniu...
Witam, mam mercedesa 190D z silnikiem 2,5 diesel (oczywiście 5 cylindrów). Auto kopci mi dokładnie tak, jak przy niewłaściwym spalaniu (niebieski gryzący dym) i nierówno pracuje. Diagnoza mechanika - lejące wtryski. Wtryski wymieniłem (razem z filtrem), jednak poprawy nie ma (choć stare wtryski faktycznie wyglądały bardzo ciężko). Co prawda auto nabrało...
Do sprawdzenia pompa paliwa, jest w zbiorniku, może poprzednik zatarł ją jeżdząc oszczędnie na pustym zbiorniku, a może padł przekaźnik od pompy. To że strzela ci w filtr powietrza, to dlatego, że dawka gazu jest żle ustawiona, czasami przy instalacji mieszalnikowej czyli bez wtrysku gazu wstawia się w filtr powietrza takie klapki, tzw antystrzały,...
witam,nie podajesz typu instalacji, ale na pewno nie jest to 'sekwencja',prawdopodobnie masz regulacje poprzez atuator /nie wiem gdzie masz umieszczony mikser gazu/ , a w tym systemie trudno jest ustawic dawke gazu wolnych obrotow.prawdopodobnie jak 'sprowadzisz' powoli silnik z obrotow to nie zgasnie ,a kiedy z wyzszych obrotow puscisz pedal to silnik...
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Cześć, faktycznie wtryski poszły na test, wyciągnięte i okazało się, że 3 były uszkodzone, wymieniłem wszystkie i w końcu auto śmiga, ale najdziwniejsze to, że na rezerwie chodził normalnie, może na rezerwie komputer coś zmienia z dawką paliwa i wtedy działało.
Wyjąć wtryski i zobaczyć czy podają dawkę. Komp został stary ?
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Ostatnio wymieniłem cieknącą uszczelkę pod nastawiaczem dawki paliwa i nie zrobiłem sobie cech. Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być i wszystko ok poza tym, że ciężko odpala na zimnym silniku prawdopodobna przyczyna .
ustawić to pojęcie względne,,, przy tej pompie jest co najmniej perę rzeczy do regulacji np.początek tłoczenia ,dawka początkowa ,dawka główna,przestawiacz kąta wtrysku,obroty ,itp może się tak określisz co chcesz regulować
Sonda generalnie jest jednym z czujników odpowiadających za dawkę paliwa
zmiana dawki przy rozruchu na zimno
dawka paliwo mercedes mercedes dawka paliwo mercedes dawka paliwa
volvo silnika sterowanie wyświetlaczem cyfry zmiana liczba tekst
czujnik renault niebieski najlepszy termostat pokojowy
Gdzie wlać płyn do prania i płukania w pralce? Jaki zawór termostatyczny do grzejnika żeliwnego?