Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
W rozwiązaniu problemu pomógł mi mechanik. Specjalista od mercedesów. Problemem była zbyt duża dawka paliwa.
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
niestety nie posiadam tej zabawki. Czy czujnikiem zegarowym da się jakoś ustawić dawkę paliwa?
Sonda generalnie jest jednym z czujników odpowiadających za dawkę paliwa
Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają objaw typowy dla problemów z dawka paliwa.
Cześć, faktycznie wtryski poszły na test, wyciągnięte i okazało się, że 3 były uszkodzone, wymieniłem wszystkie i w końcu auto śmiga, ale najdziwniejsze to, że na rezerwie chodził normalnie, może na rezerwie komputer coś zmienia z dawką paliwa i wtedy działało.
Jest wężyk podciśnienia na przepustnicy. Jutro sprawdzę czy otwór w przepustnicy jest drożny. Nie orientujesz się czy w przepustnicy jest jakiś potencjometr (czy coś w tym stylu), który w zależności od wychylenia klapki przepustnicy reguluje dawką paliwa?
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
p1223 Distribution shaft position sensor or Fuel Rack Position Sensor. Na 99% masz przytarty zaworek regulujący dawkę paliwa na pompie.
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Za duża dawka paliwa trzeba zmniejszyć. Jak? to już inny temat ;)
ZObacz czy w tym czasie dawka paliwa rośnie czy spada. Raczej zrób test przelewu wtryskiwaczy.
zepsuty czujnik dawki paliwa w liswie cdi od strony podszybia
Sprawdziłbym ustawienie rozrządu, albo w pompie jest źle ustawione ograniczenie dawki paliwa. Mając drugą pompę spróbowałbym zrobić podmianę.
Witam. Dawkowanie paliwa obroty itp reguluje sie na pompie wtryskowej, powinien przy mocniejszym przygazowaniu kopcić na czarno poniewaz to nie jest nowy silnik i turbinka napewno też już przepuszcza olej, i jeśli rano kopci mocno na biało to znaczy ze jest źle ustawiony zapłon. Ja na twoim miejscu najpierw sprawdził bym ustawianie zapłonu a potem szukał...
mi wyskakuja głupoty jak diagnozuje błąd P 2203 TO PISZE MI zewnetrzny regulator dawki paliwa ... ale to jak sprawdzam silnik ... sugerujesz ze wszystkie błędy sa od Chamulców?
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Wydaje mi się że silnik nie był w stanie spalić dawki paliwa przez chipa ale jako że nie odpowiednia mieszanka paliwa
Dawki paliwa na dobrym poziomie są ? Najlepiej komputer podpiąć i zdiagnozować
Tyle to sam wiem, pytam o te klapy wirowe. I czy ktoś zna inne przypadki przez co jeszcze samochód może tyle więcej palić. Dodano po 57 Dawkę paliwa na zimnym silniku komputer pokazuje 13 mm3 na skok
http://www.ruddies.business.t-online.de/... Instrukcja regulacji gaźnika 175cdt.
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
Witam , Mam mercedesa 3.0 tdi , spalanie w cyklu mieszanym to ok. 15L - 100km. czy jest to normalne czy moze na pompie ( jesli wogole sie tak da) jest ustawiona duza dawka paliwa ? Czy mozna jakos zmniejszyc jego spalanie ?
oki dzis po pracy sparwdze szczelnosc i stan tych wezy napisze o efektach a tak wogole dawka paliwa na pompie jest ustawiana komputerowo czy mozna to zrobic recznie
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
Witam. Mam problem z moją kaczką musze cały czas jej cisnąć i przeciągać na biegach żeby jechać chociaż 80km/h. Silnik po remoncie, zapłon ustawiony, nowe końcówki wtryskiwaczy, dymku nie puści nigdy więc pozostaje tylko zwiększyć dawke paliwa. Czy ktoś może juz to przerabiał i podzieli sie wiedzą. Z tego co znalazłem to z tyłu pompy pod deklem są 3...
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Iluż to ja znam "mehanikuf"którzy twierdzą że w dieslu jest przepustnica, nie mylić z klapą gaszącą. w starych mercedesach była przepustnica wykorzystywana do zmian podciśnienia, które poruszało membraną w pompie wtryskowej, do której była zamocowana listwa regulująca dawkę paliwa.
Jak zgasić silnik Mercedes OM 605 z pompą mechaniczną odpalony na stole? A jak to było zrobione w samochodzie? Pompy mechaniczne w zasadzie miały następujące systemy gaszenia: - dźwignia gazu przez ustawienie dawki paliwa na 0 - tak miał kiedyś np URSUS C330 - miał tak zwany "ręczny gaz" i trzeba było dźwignię ustawić na minimalne obroty aby silnik...
To raczej nie kwestia podciśnienia, tylko problem z dawkowaniem paliwa na pompie. Skoro po przytkaniu dolotu obroty spadają, to znaczy, że silnik dostaje zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza – czyli klasyczne „rozbieganie się” diesla w lekkiej formie. Najczęstsze przyczyny: – Zawieszony regulator obrotów w pompie wtryskowej (wewnątrz pompy, przy...
witam ...zmienić mulitiaplikator rozruchu, standard wynosi 1.000 zmień na 2.500 pomoże na pewno , ale na jak długo? Jak po uruchomieniu na plaka nie łapie obrotów i gaśnie, to zmiana dawki startowej już w niczym nie pomoże. SD - komputer serwisowy. Bez tego chyba sobie nie poradzisz, bo wyciąganie pomp, sterownika, czujników na chybił trafił, doprowadzi...
To jest koska od wtryskiwacza rozruchowego, przewód idzie do przekaźnika silnika (nie bezpośrednio do sterownika silnika!), jak jest zimno, sterownik w momencie rozruchu podaje dodatkową dawkę paliwa poza wtryskiem mechanicznym. Jeśli masz tam podłączenie gazu, mechaniczne to musisz usunąć i wstawić wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli mówisz o podłączeniu...
Dawkę wytwarza sekcja tłocząca i jest niezmienna jeśli chodzi o start, a problem z uruchomieniem to nie jest wina samej pompy ale i kompresji, wtryskiwaczy, paliwa itp.
Problem jest z dawką paliwa i pewnie z kątem zapłonu, podłączyć pod kompa jak się da i sprawdzić ile dostaje paliwa. Prawdopodobnie rozbiegały mu się adaptacje.
Witam serdecznie Jeśli ma ktoś jakieś informacje bardzo proszę o pomoc. Mam Mercedesa VIto w639 2009 r. Wymieniłem wtryskiwacze po regeneracji i silnik bardzo nierówno pracuje tak jakby któryś cylinder dostawał spóżnioną dawkę paliwa. Obroty w trakcie jazdy nie mogą wzrosnąć powyżej 3200 obr/min przy tym jeszcze bardzo kopci na czarno. Pozdrawiam
Twoje vito ma zwykłą mechaniczną pompę wtryskową bez żadnego kompa ! Każdy doświadczony mechanik od diesli podniesie Ci moc regulując dawkę paliw - sam tak kiedyś zrobiłem w swoim vitku i (subiektywnie) zyskał 10-20% mocy i lepiej się "zbierał" już od niskich obrotów .
Problem rozwiązany, winne były wtryski, które "lały" i generowały mi błąd. Szybki test i wymiana pomogły :) Dodam jeszcze, że mieliśmy Actrosa, który nie miał żadnych błędów w systemie, ale ne miał też kompletnie mocy. W tym przypadku problemem była zbyt mała dawka maksymalna wtryskiwanego paliwa. Tutaj również wymiana wtrysków pomogła. Temat zamykam,...
Sprężania nie mierzyłem, ale oleju nie bierze to chyba raczej w normie. Co do dawki paliwa to ja nic nie przestawiałem, może poprzedni właściciel nudy miał i przestawił.
Bo ECU wpada w tryb awaryjny i sobie uśrednia dawki , nie reaguje dynamicznie na zmiany , przez to będzie dużo palił bo jest zwiększona dawka paliwa , coś koło tego , mi się wydaje że tak na pałę szkoda wydawać kasę na części, bo pierwsze trzeba sprawdzić jakie parametry ECU widzi, pierwsze myślałem że ktoś z mapy powyrzucał błędy żeby nie świeciły...
obroty reguluje się także śrubą z tyłu pompy. Nie obroty lecz dawkę, przy czym zmieniają się obroty 3 pin to jest czujnik temperatury Immo jeżeli jest to jest przykręcone do pompy na zasilaniu paliwa.
Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D W tym układzie kłania się szczelność i jeszcze raz szczelność, łącznie z uszczelnieniami silnika. Sprawdź czy klapa spiętrzająca nie zacina się, szczelność kalosza, działanie zaworu termicznego. Masz dwie pompy paliwa? Pompa paliwa jest jedna, jest sonda lambda. Po uruchomieniu...
dzieki gerii za wyczerpujaca wypowiedz. teraz moge diabla za rogi chwycic :D to jest akurat 132 KM wiec KAT Dodano po 6 czy przy zdjetej wtyczce regulsator ustawiony jest na duzą dawkę czy malą? przy zdjetej wtyczce nadal leje paliwo.
nie no bez przesady, zdaję sobie sprawę, że tak się nie robi z wtryskami, ale czy to faktycznie ma bezpośredni wpływ na takie objawy??? W dodatku on jest na 4 cylindrze a komp wskazuje na 3 cylinder. Wcześniej na lejących wtryskach podobnie chodził podobny obłoczek puszczał (ale 4szt. o jednakowym numerze)Dół silnika jest po remoncie, i sprężanie ma...
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale skoro świeci ASR, to znaczy że komputer otrzymuje informację o różnicy prędkości poszczególnych kół, w związku z czym ogranicza dawkę paliwa. sprawdził bym połączenia czujników ABS. Zima, woda, sól, może jeden z kabelków naderwany na słabym styku indukuje sygnał.
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
mercedes dawka paliwo dawka paliwo mercedes dawka
podłączenie pieca kondensacyjnego dobór agregat chłodniczy xiaomi redmi zawiesi
Pilot BFT nie zatrzymuje bramy podczas pracy Zielony ekran na programach 1 i 2 po podłączeniu dekodera