Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Z technicznego punku widzenia najlepszym sposobem będzie zdjęcie głowicy i wykręcenie świecy. Do wiercenia również będziesz musiał zdjąć głowicę, bo jeśli Ci naleci opiłków do cylindra to sam się domyśl co się stanie. Jeśli natomiast kawałek świecy wystaje to możesz sprubować wykręcić kluczem samozaciskowym, ale nie wiem gdzie można kupić, ja kiedyś...
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Głowica do zdjęcia i do zrobienia, sprawdzić ją także na szczelność. Silnik gruntownie wypłukać, układ smarowania i układ olejowy. Po złożeniu zalać olejem mineralnym. Włożyć sprawny termostat. Silnik załatwiłeś sobie sam, uderzyłeś w jego czuły punkt (przegrzanie).
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
Może kranzle nie tanie ale głowica mosiądz jak w K7 lub HD w karcherze. Jak ktoś poczyta moje posty zauważy że nie reklamuję żadnej marki ale staram się wydać opinię która da opinię o marce. Dla mnie kranzle od modelu k 1050 P do tych najdroższych to taki mercedes w124, ani on piękny ani szybki ale milony kilometrów potrafił przejechać. Kolego pisząc...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Wyrzuca mi płyn podczas postoju.
https://obrazki.elektroda.pl/1351018100_... Witam. Mam problem z moim 642 a mianowicie po ustawieniu rozrządu jak na schemacie, lewa głowica strasznie hałasuje. GMP ustawione, 1 cylinder na pracy i na 5 powinno być wahnięcie (jeśli się mylę poprawcie) i pytanie moje takie czy krzywki na wałkach możliwe, że się przestawiły?. Dodam,...
musisz wymienić krućce one są zamontowane w głowicy pod pokrywą zaworów każda głowica ma jeden kruciec one są odpowiedzialne za to żeby paliwo nie schodziło pozdrawiam
Witam, mam taki problem z Mercedes actros 2017. 3 razy już przedmuchało uszczelkę pod głowicą, na 6 cylindrze, raz po lewej raz po prawej stronie, głowica była już sprawdzana w łodzi i nie wykazała, że jest skoszona lub wykrzywiona, dostałem 2 sugestie żeby wymienić tuleje na tym cylindrze bo może się opuściła lub ma wadę fabryczną. 1 raz wydmuchało...
Siemano, jest ktoś w stanie mi pomóc? Poskładałem silnik tak, jak na schemacie powyżej, od strony kierowcy. Głowica jest zalana ropą, a auto kopci na biało, jakby nie było wtrysku w tym momencie.
wiesz co ja miałem ten problem podobny przebieg na Actrosie i okazało sie że tuleja była opuszczona /odkształcona nie wiem , ogólnie to musisz sprawdzić CO2 czy jest w układzie jak jest to najprościej zaczac od chłodnicy EGR , jesli nie to to pewnie uszczelka pod głowica , tylko żebyś nie narobił sobie problemów jak ja to niech ci sprawdza czy na pewno...
Zamykamy temat. W aucie wymienilem turbine, głowica została zregenerowana wynik auto dalej kopciło. Zdecydowałem wymienic na nowe pozostale dwa wtryski, auto chodzi jak zegarek. Usterka wadliwe wtryskiwacze. Dzieki wszystkim za informacje mam nadzieje ze komus sie przyda moja przygoda.Pozdrawiam.
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Czy głowica była sprawdzana na szczelność przy 90 stopniach celcjusza?
witam mam na kanale vito 2.3 td chciałbym ustawić rozrząd wałek i wał mam ustawione na znaki ale z pompom mam problem bo nie mam blokady proszę o pomoc pilne zdjęta była głowica nic nie znaczyłem sobie to był mój błąd
Zgadza się , na łańcuszku , vito jest z 2000 roku i schemat który kolega kowal tu podrzucił będzie tym co właśnie mi potrzebne . głowica już prawie zdjęta .Jak to wszystko ogarnę to dorzucę tu do tematu parę informacji którę mogłyby komuś siękiedyś przydać. na razie dzięki za pomoc
Kolego , to nie ten system; po pierwsze to nie mechaniczny wtrysk lecz elektroniczny; po drugie nie ma klapy spiętrzającej z głowica rozdzielacza paliwa! Może masz pod ręka "fotografa" , zrób zdjęcie głowiczki rozdzielacza ( najlepiej silnika)paliwa i wklej na forum lub poszukaj link do podobnego silnika.
Witam! Może i wstawianie nowych kondensatorów jest profanacją, ale ja na razie nie zbieram nowych lampowców, naprawiam to co przez 15 lat zgromadziłem. Nie były to odbiorniki szczególnie stare, wszystkie powojenne, najwięcej takich z UKF-em. Odbiorniki były zwleczone z flohmarktów z Niemiec, kupowane na giełdach, przeważnie za grosze. Radia po przeróbkach,...
Od drzwi kierowcy tez nie działa. Ani kluczykiem od stacyjki ani awaryjnym nie da się otworzyć. Wykręciłem narazie zamek ten od bagażnika. Udało mi się wyjąc ta głowice był jeszcze plastik który trzeba było podważyć i głowica wyleciała. Niestety nie mogę rozebrać bębenka na 2 zdjęciu widać śrube wyglada jak motylkowa niestety nie posiadam takiego klucza...
Głowica jednak do zdjęcia .
A głowica byla sprawdzana na szczelnosc??
No nie jest to łatwa zabawa z wymianą uszczelki, proponuje żeby robił to ktoś kto się zna na merckach bo jest tam parę takich haczyków które mogą sprawić problemy no i żeby po złożeniu wszystko dobrze działało. Do wymiany jest jedna głowica czy dwie i dlaczego?
W czasie rozruchu 4 bar. Jednak w tym przypadku winna jest głowica lub uszczelka.
witam wszystkich mam pronblem z mercedesem vario 815 ubywa mi płyn chłodzący nigdzie nie widać ubytku żadnej mokrej plamy pod autem wymieniłem pompe wody nagrzewnice i zaworek ogrzewania bo tam też był wyciek plynu dolewam około 15 litrów tygodniowo auto robi 400km dziennie po postoju po 2 godz. jest jescze cisnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to...
A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
Problem rozwiązany wszystkiemu winna okazała się dwumasa - wymieniona na nową i silnik przestał drżeć :-) Czasów otwarcia niestety nie udało mi się sprawdzić, choć teraz to już nieważne. Ale mam pytanie w związku z tym do użytkowników StarDiagnosis - czy to możliwe, że nowa głowica nie chce się łączyć ze starszymi pojazdami (auto z 2005), czy to po...
na filmiku koleś zakłada adapter z szybkozłączem do sprężarki zamiast wtryskiwacza. jak dla mnie trochę za póżno, bo powinien na samym początku. jeżli przed zaczęciem pracy ustawi się silnik w gmp cylindra który jest naprawiany /w trybie pracy oczywiście/ i poda się po ciśnieniem powietrze do cylindra na cały okres naprawy to wątpię, aby jakiekolwiek...
Głowica została splanowana w warsztacie a resztę robiłem sam. Chciałem się właśnie dowiedzieć dlaczego po złożeniu słychać to klekotanie. Już nie raz ustawiałem rozrząd w innych samochodach i wszystko było ok.
tak jak w temacie proszę o dokładne instrukcje jak poprawnie ustawić rozrząd, miło by było gdy by były zdjęcia :D potrzebuje tych informacji ponieważ nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica z góry dzieki za pomoc:D
Temat okazuje się grubo elektryczny.Ciśnienie paliwa wyszło ok ale na każdej z pomp korozja taka że ułamują się te małe śrubeczki trzymające styki elektr. auto jeżdziło jako solarka i pług,instalacja do tylnych lamp praktycznie przeżarta przez sól a cała głowica zardzewiała i ruda po zdjęciu pokryw.Oddałem autko bardziej cierpliwym.Dzięki za pomoc temat...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7721467500_1...
Pisząc o gnieździe i wyszczerbieniu miałem na myśli wyszczerbienie przy krawędzi komory spalania na głowicy. Jak sa na głowicy cztery okręgi a w nich po dwa gniazda (w moim przypadku) zaworowe to wyszczerbienie na było na krawędzi tego okregu (komory spalania w głowicy). Tam właśnie lał sie płyn chłodniczy. Głowice rozebrałem. Splanowałem. Zawory sa...
czyli przyczyną będzie uszczelka pod głowicą napowietrzania płynu chłodniczego ?? :) Nie istnieje coś takiego jak głowica napowietrzania płynu. :) :) Oddaj autko do mechanika bo coś popsujesz.
Odświeżam temat . Silnik już poskładany . Głowica splanowana, zawory dotarte i wymienione uszczelniacze. Silnik chodzi jak zegarek jedynie dymi na szaro. Możliwe ,że wypala to co się dostało do wydechu podczas czyszczenia. Pomiar ciśnienia od pierwszego tłoka 14,5 ; 14,0 ; 14,0 ; 15,0 Martwi mnie tylko ,że jak wykręciłem świece to te zewnętrzne były...
Nie wiem jak bardzo się zagrzał ale możliwe że mógł się odkształcić blok lub jest tam jakaś rysa przy kanale olejowym. Głowica przy wymianie uszczelki była sprawdzana na szczelnosc?
Po uruchomieniu wycieka, czy ciśnienie bije w układ chłodzenia i wyrzuca płyn całkiem? Głowica w 100% sprawdzona na szczelność? Jeśli sprawdzana głowica i sprężarka, a ciśnienie bije dalej w układ chłodzenia, to niestety przyczyną może być któraś tuleja.
Witam, posiadam sprintera 2.9 122km 98r w aucie od jakiegoś czasu dziwnie pracuje silnik, odpala na dotyk, ma moc, nie ubywa płynów, ale po odpaleniu (czy zimny czy ciepły to jest tak samo) pracuje równo ale tak dziwnie rechocze coś w silniku, jak dodam delikatnie gazu to zaczyna nierówno pracować, trochę tak szarpie silnikiem i jakby mocniej rechocze...
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
Witam , Mercedes C180 1996 rok. Stał 3 lata w garażu . Poszła uszczelka pod głowicą. Głowica po planowaniu, dotarte zawory , wymienione uszczelniacze. Pomiar ciśnienia w cylindrach : 15 , 14.5 , 14.5 , 15 . Problem polega na tym ,że pomiar CO wychodzi wysoko 0.98% do tego dymi na szaro . Czy możliwe żeby przyczyną były pierścienie olejowe ? . Jak to...
mam identyczny problem i walczę.dodam tylko że zrobiłem w tym silniku remont tzn.nowe tłoki ,panewki turbina nowa , głowica zrobiona , odma nowa.itd.sprinterek kilka dni po kupnie zatarł się klientowi , najdziwniejsze że przed zatarciem takie same objawy były czyli na postoju kopci. dziś spróbuje dopalić dpf i zobaczę .tak podejrzewam że to on jest...
Witam,posiadam od 2 miesięcy tego 2.5td i nie mogę znaleśc przyczyny klekotania na wolnych obrotach.Jest to rocznik 93,kilometów na liczniku 274000,lecz podejżewam że jest przynajmiej dwa razy tyle.Pali od kopa po zgaśnięciu świec żarowych,pali na niebiesko z rury sypią sie sadze,po chwili sadze się nie sypią lecz dalej pali na niebiesko,no ten smród...
Witam Od kilku dni mojego sprintera dręczy pewna przypadłość. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ( zwłaszcza rankiem, lub po długim postoju gdy ostygnie ) Włącza się kontrolka świec żarowych. Oczywiście po przekręceniu zapłonu kontrolka świec żarowych gaśnie, lecz ponownie zaświeca po około 20 sekundach od uruchomienia. Gaśnie dopiero po około minucie...
witam mam problem z Mercedesem W210 3.2 CDI 1999r. Właścicielem samochodu jestem niecały tydzień i kupowałem go z podejrzeniem ze może być wydmuchana uszczelka pod głowica albo głowica kaput. Otóż objawy są takie : temperatura silnika to 60 stopni c ale jak odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego to wybija wodę??. Ogrzewanie nie dmucha ciepłe chyba...
Ubywa płynu? Nabija duże ciśnienie do zbiorniczka? biały osad pod korkiem? Może głowica za słabo dociągnięta. Planowanie, szczelność, nowa uszczelka, wyczyszczony blok przed złożeniem - to wszystko zrobione?
Silnik do remontu.Najpewniej głowica - sprawdzić ciśnienie na zimnym i gorącym silniku. Pozdrawiam.
Dmuchanie w kolektor świadczyłoby o nieszczelności zaworów ssących , ale skoro piszesz że głowica była robiona to chyba tylko pomiar ciśnienia na cylindrach da Ci odpowiedż.
głowica mercedes mercedes głowica mercedes actros głowica
stopnie wyprzedzenie atmega8 pamięć flash błędy wtryskiwaczy jumper
Kody diagnostyczne C00-C15 w suszarce Electrolux EW8H358SP Ustawienie prądu spoczynkowego w magnetofonie M2405 S