Witam Mam problem z Mercedesem B150 z 2010 roku w automacie. Na początku podczas jazdy na krótko zapalała sie kontrolka sinika i szarpał jak by był problem ze skrzynią biegów. Potem zaczął już gasnąć, po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu można było jechać kilka lub kilkadziesiąt km, aż znowu...
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną,...
Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew....
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Witam. W nawiązaniu do Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny punkt...
Stary mercedes, więc regulator starego typu, kątowy. Załóż zatem szczotkotrzymacz bez regulatora, taki jak był np w Zastavie 1100-taki jak widzisz tu w poście numer #6 (bądź wyprowadź się przewodami ze swojego) i dorób regulator w którym do woli będziesz mógł regulować końcowe napięcie. Dawno temu...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną...
Witam. Mercedes 814 eco power silnik 4,2 rocznik 96. Mam zapytanie do Kolegów elektryków.Chodzi o to,że po włączeniu zapłonu(zapaleniu się kontrolek) kontrolka ładowania lekko się żarzy.Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się źarzy ale po 3 sekundach zapala się również kontrolka FMR.Ładowania...
Auto jak w temacie, problem jest z ładowaniem i brakiem wspomagania.Pali się kontrolka ładowania, alternator ma wymieniony regulator, sprawdzany na stole.Jest wszystko w porządku pracuje poprawnie. Natomiast w samochodzie ładowanie pojawia się przy większych obrotach ale kontrolka nie gaśnie, i brak...
Mam nietypowe pytanie dotyczące alternatora. Znalazłem jeden artykuł który opisuje taką pracę, a mianowicie. Będąc na wakacjach i wracając do domu, padło mi ładowanie w mercedesie a klasy 1,6 pb. Nie było innej opcji z powodu braku czasu, musiałem samochód zostawić i wrócić do domu. Zakupiłem używany...
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
pozatym jak nie ma ładowania to by świeciła ikonka podczas jazdy POZA TYM to kontrolka ładowania oraz większość kontrolek licznika (poza kontrolką świateł drogowych, hamulca ręcznego oraz kierunkowskazów) ma się zapalać po włączeniu zapłonu oraz gasnąć po uruchomieniu silnika. Kontrolki Airbagu...
Witam, po odpaleniu auta nie nie ma ładowania obrotomierz też nie działa ,gdy przygazuje obrotomierz się załącza i już jest wszystko dobrze ładowanie jest cały czas aż do ponownego uruchomienia, kontrolka od ładowania też nie dziala, dodam że regulator wymieniłem i nic nie pomogło
Cześć E200 120KW 2004 słabe ładowanie w okolicach 13.6V po włączeniu wszystkiego 13.3V oba akumulatory wymienione na mierzyłem jeszcze raz i tak na Aku 13.3V a na alternatorze 13.7V 1.Czy winny może być regulator napięcia ? Jeśli tak to czy wymienię go bez wyciągania alternatora. 2.Czy można wypiąć...
Witam trafiła mi się maszyna jak w temacie.Kontrolka ładnie gaśnie a ładowania brak.Na prawym błotniku,zaraz przy aku. przykręcone jest jakieś magiczne urządzenie,które według mnie służy do kontrolowania ładowania.Na zacisku (G) idącym od alternatora jest 19.2V :cry: Wewnątrz tej puszeczki jest przekaźnik...
Naprawiłem alternator Bosch 0 124 325 046. Zostały w nim wymienione: wirnik oraz regulator napięcia. Został on sprawdzony nas stole probierczym, ładował prawidłowo. Po zamontowaniu w samochodzie kontrolka po uruchomieniu silnika świeci się ciągle, chociaż ładowanie akumulatora jest prawidłowe. Jak jest...
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał...
Witam! Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego. Temat zamykam.
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Rzeczywiście to prawda. Regulator nie działa "sam w sobie", ale połączony jest kablem komunikacyjnym ze sterownikiem silnika który wymusza odpowiedni w danym momencie prąd ładowania. Taki przykład: jak obroty silnika z jakiegoś...
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Problem pewnie jest w ładowaniu, pomierzyć napięcie na samochodzie, wyciągnąć altka dokładnie sprawdzić szczotki, regulator, diody a po remoncie na auto i zobaczyć co się dzieje.
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia...
Idę podmienię kostkę stacyjki i znowu zostawię do testów na noc na zapłonie. Wywalę wszystkie zbędne bezpieczniki. Zobaczyy co będzie jutro. Dodano po 2 a regulator napięcia tam jest wbudowany w alternator czy jeszcze zewnętrzny? to wygląda jak uszkodzony regulator (przegrzewający się? słaba...
gerri, jak deska nie jest zasilana to nie zaświeci się kontrolka alternatora. Oczywiście masz rację. Jednak pobieżna analiza schematu wskaźników dowodzi, że kontrolka ładowania (czerwona, z akumulatorkiem) ma inne zasilanie (z bezpiecznika nr 6) natomiast "kontrola kontrolek" (czyli ich podświetlenie...
tak - dioda zenera , chyba że się przewidziałem, ale na alternatorze jest biała kostka właśnie z symbolem diody zenera. W każdym razie nieważne. Okazało się, że jednak winny był regulator napięcia. Dwa lata temu jak mi się zepsuł oryginał kupiłem polski zamiennik, był trochę droższy niż chiński,...
Ładowanie jest, ale żeby było prawidłowe trzeba obciążyć alternator. Bez załączonych odbiorników na biegu jałowym jest 13,4V a na wyższych obrotach ok 16V. Klient jeździ i nic się nie dzieje. Usterka nie jest usunięta, a jakoś zamaskowana... Z tym brakiem negatywnych skutków też bym się wstrzymał... Podaj...
Zamieszczam fotografie regulatora w którym był rezystor i tak jak pisałem wcześniej łączy D- z D+, może ktoś wytłumaczy w jakim celu ? Na drugim zdjęciu widać mój przerobiony regulator, dwie diody zasilają szeregowo regulator i wirnik. Kupiłem dziś nowy regulator CQ z napięciem ładowania 14,7V po zainstalowaniu...
"Undervoltage consumer defective" tłumacząc na polski " Uszkodzenie odbiornika podnapięciowego". Po czym przestało działać wspomaganie kierownicy. Wie ktoś co to takiego może być i gdzie znajduje się ten odbiornik? Nie ma takiego odbiornika. Wedug mnie po prostu źle tłumaczysz. To są dwa osobne...
Witam. To co napiszę jest może trochę jak z innej bajki, ale to fakt. Naprawiałem alternator siedzący we Vito. Auto przestało ładować, uszkodzeniu uległy diody, przed tym zdarzeniem poleciał dym z altern.. Niyby nic dziwnego, ale po wymianie diod, doładowaniu akumulatora (nowego) i odpaleniu auta bez...
Panowie nie mam ładowania :cry: . Napięcie na włączonym silniku jest ok 12,5v. Czy to oznacza że mam regulator rozwalony i trzeba diody prostownicze wymienić :?: Dajcie jakiegoś tipsa. Dziękuje z góry Darek
mostek wygląda ok, bo w mercedesie regulator jest ze szczotkami i jest duży otwór gdzie wszystko widać, ale mostek to chyba tylko od kontrolki ?, a alternator nie ładuje.
Witam Jeśli silnik jest zimny ładowanie jest bardzo słabe do 5 A. Po włączeniu świateł jest to już -10 A. Gdy silnik się rozgrzeje ładowanie jest już w porządku. Regulatory zmieniałem to samo. Jest zmieniony alternator na nowy i znowu to samo. Alternator jest 55A czyli ok. Czy tam jest jakieś dogrzewanie...
Regulator napiecia jest z alternatorem. Alternator jest chlodzony cieczą. Jest on regenerowany jest to drugi alternator, ktory wkladaja w mercedesie i mnie kasuja. a nadal jest problem z malym napieciem wychodzacym z alternatora.Sprawdzalem napiecie wychodzace z alternatora oraz napiecie dochodzace do...
Wymiana regulatora nie pomogła. Nadal ten sam objaw. Dodatkowo po sprawdzeniu ładowania okazuje się , że alternator nie ładuje. Czy możliwe aby przez te kontrolki gasnące alternator się nie wzbudzał ??
Regulator napięcia ze szczotkami możesz wymienić we własnym zakresie jak posiadasz dostęp do kanału.
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
Witam wszystkich mam taki problem z A klasą a dokładnie nie było ładowania po wyciągnieciu alternatora rozebraniu były spalone 2 diody które oczywiście zmieniłem po ok. 2 tygodniach powrót brak ładowania rozebrałem zmieniłem na nowy mostek + regulator no i po 3 tygodniach powrót spalone diody Może...
Stary reguator wizualnie był inny, bo ten kabelek montowany był nie przez kostke, a "na śrubke" tak to nazwijmy. Jeśli się orientujesz, to wyjaśnij mi dlaczego te regulatory mają kostkę na 2 piny (ten regulator który mam zamontowany oraz ten który był wcześniej), a w samochodzie jest tylko 1 kabelek,...
Sprawdziłem i zabezpieczyłem praktycznie wszystko jeśli chodzi o przewody. Rozebrałem nieco alternator i praktycznie brak szczotek na regulatorze. Jest tam również rezystor o rezystancji ok 300 ohm. Podmienię regulator na nowy i zobaczymy. Co ciekawe jeśli z D+ alternatora podłączonym do masy przekręcę...
Ładowanie troche za duże tak jak kolega wyżej napisał. Kontrolka od ładowania się nie zaświeca ? Wykręć alternator i oddaj do sprawdzenia. Wydaje mi się że może być walnięty regulator w alternatorze. Albo coś z masą :)
Normalne zachowanie. Tak skonstruowano regulator napięcia w tym aucie.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania...
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem i podpowiedzi, temat zamykam bo rozwiązanie przyszło wiedzą, sprawdziłem alternator po swojemu i okazało się że zamiennik był nie ten do tego auta. Występują dwa typy regulatorów i na jednych jest napięcie do wzbudzenia a drugich nie ma. Po wymianie na odpowiedni...
Poniżej przedstawiam odpowiedź jaką otrzymałem ze złożonej reklamacji na nowe alternatory ,które po tygodniu przestały "ładować". Tematem uszkodzeń we wszystkich przypadkach okazały się szczotki.Pojazd użytkowany ,jak to zwrócono uwagę w ciężkich warunkach,a mianowicie na żwirowni i betoniarni.W pojeździe...
Czy ktoś może mi pomóc? Mam mercedesa TIM START 814 i podczas jazdy mocno grzeją się akumulatory. Poradzono mi wymienić regulator napięcia w alternatorze i to zrobilem nic nie pomogło. regulator 28v?
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach...
witam szanowne grono więc tytuł wszystkiego nie mówi temat już możliwe że był ale forum jest tak duże i prężnie działa że wczorajsze tematy potrafią być odległą przeszłością mianowicie moją bolączką jest znikający prąd i jakieś spinanie się gdzieś czegoś bo po doładowaniu akumulatora prostownikiem...
Hej , w żadnym wypadku nie powinno spadać napięcie poniżej 13,7-14.2 V , a jeżeli masz 10 V tylko to : alternator [prądnic już dawno sie nie stosuje] uszkodzony i jedziesz na akumulatorze. W alternatorze sprawdz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, dziwne ,że nic nie piszesz o kontrolce...
sprawdź sobie naciąg paska i ładowanie akumulatora bo może czasem być uszkodzony regulator albo coś innego możesz terz mieć niesprawny akumulator co do lampki abs to powinno być tak ze jak włączysz zapłon to nachwile powinna się zaświecić a zaraz zgasić w różnych autach może się ten czas różnić niewiem...
Nie bardzo wiem wszystko - czy nie działają poszczególne funkcje żółtych kontrolek (czyli nie sygnalizuje np. braku płynu w spyskiwaczu czy chłodnicy) ? W to nie bardzo wierzę, bo również tym napięciem zasilane są w liczniku paliwo, olej oraz temperatura - zauważyłbyś że nie działąją. Czy może nie...
Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok w momencie dodania gazu i wejscia silnika na obroty gasnie wszystko tzn radio, kierunkowskazy, swiatło kabiny, atumatyczna skrzynia biegów nie zmienia biegw itp działaja tylko swiatła mijania i dlugie zaświeca się też na obrotach kontrolka ABS i poduszki, w momencie...
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych...
sprawdziłem prąd ładowania i......... kupiłem na razie nowy regulator . po wymianie zobaczymy. wielkie dzięki za pomoc laikowi
Diagnozowane to było KTSem. Ten błąd jest w sterowniku silnika. Od razu po włączeniu zapłonu lub wykasowaniu błędu jest ten błąd oraz temperatura za wysoka, a po jakimś czasie jest zwarcie do masy. Mierzyłem sterownik silnika między pinem 54 a 53 ma 123Ohm, a z instalacji 119Ohm czyli tyle ile powinien....
Witam, nie działa mi w moim mercu pompowanie fotela oraz klimatronic; nie zmienia na nogi i twarz, tylko stale wieje na szybę. Co tam można zrobić, żeby to zrobić. :) Ładowania też nie ma nawet po wymianie regulatora. Dzięki za odp. Pozdr
Nauczanie zacisku W robiłem i przerywało z komunikatem klemme W, w wartościach FR obroty silnika pokazywało z can 600rmp a z zacisku alternatora obroty 0 i herce 0, przy wymianie regulatora okazało się że kostka chyba nie łączy. Bo obroty na zacisku W pojawiły się na moment. Ale masz dobrego czuja bo...
I = U / R. Teoretycznie nie. Chyba, że nowe regulatory jakoś dodatkowo ograniczają prąd, ale taka wiedza jest mi obca. Jednak dalej nie masz ładowania. Sprawdziłeś, czy alternator w ogóle podaje prąd? Najprostszy miernik to 20zł, a się przyda na pewno kiedyś.
jeśli miałeś ładowanie pow 15V to regulator w alternatorze do wymiany a aku nie ma tu znaczenia, na tym nowym też pewnie takie będzie.
Być może, warto najpierw sprawdzić napięcie ładowania - jeżeli poprawne, to elektronika regulatora w .........Szczątkach. :D
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś :
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia...
kiedyś zrobiłem taką rzeźbę tzn regulator napięcia bosch z mercedesa beczki wzmocniony podpiąłem go pod malacza i ładowanie było wyższe niż na oryginale
Witam kolego asthor w Mercedesach 124 diesel tak jest to jest za niskie napięcie taki jest regulator napięcia 14v co na nim pisze jest jedno wyjście przeróbka na inny regulator koszt 25 zł jak sobie sam zrobisz ja tak w bardzo dużo przerobiłem i to zdaje egzamin
Witam, Gerri Piotr36 napisał: Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Gerri napisał: Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... Neutral Zamiast obrażać ludzi popatrz na to co sam przepisujesz...
Tam jest typowe wejscie L-DFM. Ile kabli we wtyczce regulatora? Raczej nie komputer. Nie ma czasem 2 baterii małej takiej jak w Mercedesie do podtrzymania? Regulator ma wtyczke na 2 kable. Baterii mysle, ze niema. SAAB ASO powiedzial ze jest jakis blad w podlaceniu alternatora.
Jeśli dobrze kojarze to powinnen być tam taki regulator:
Witam Wszystkich bardzo serdecznie a w szczególności autora tego zacnego tematu, który zanim się zalogowałem przeczytałem "od deski do deski" ;) Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem zestawu 24 paneli polikrystalicznych ZNSHINE 240Wp oraz inwertera trójfazowego 5kW SMA Sunny Tripower 5000TL-20....
Mercedes A ma soft start taki, wstaje po kilku sekundach i powoli rośnie. Taki jest regulator .
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie dotykami cienkim kabelkiem, koloru niebieskiego, który jest przykrecony do alternatora na D+ (nakrętka na klucz 8) do masy, powinna zapalić się kontrolka od ładowania. Jeżeli się nie zapali to sprawdzamy żarówkę w kontrolce potem wiązkę.
To nie są to takie koszty- panel 450 zł, regulator ładowania 100 zł. Montaż własny. Przegląd na zmiany 250 zł?. Elementy policzyłem dość drogie: panel 330W, regulator też nie najtańszy. Jak w alternatorze padła jedna strona prostownika to będzie ładował za małym prądem (napięcie dobre bez obciążenia). Zmierzyć...
Mógłby się Kolega pochwalić tą balkonową instalacją, co zasila, jak magazynuje, jak się zwraca? Pozdrawiam, Jan Jasne, Na balkonie 7xSolibro SL2 130WP (nowe) rozciągnięte na długość balkonu 10 metrowego. Cena: 1000zł /OLX Regulator ładowania eSmart 60A MPPT (Na niższe napięcia są tańsze...
Witam serdecznie, Korzystając z powypadkowego czasu wolnego, chciałbym podzielić się z Wami moim rozwiązaniem na rosnące w zawrotnym tempie ceny energii. Otóż, w ostatnich latach powstał trend inwestowania w OZE wszelkiej maści z atrakcyjnymi dofinansowaniami z różnych funduszy, pod przykrywką oszczędności,...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki....
Witam Kto wie gdzie przyczyna ? - proszę pisać. Artykuł dotyczy problemu ze sprinterem 906 - model 313 cdi - rok 2010 Brak wcześniejszej historii auta co się z nim działo Naprawiam sprintera w którym jest uaktywniony tryb awaryjny po podłączeniu kompa błąd - nieciągły p2263 (regulacja...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2....
W dyskusji jest kilka trafnych spostrzeżeń, lecz faktycznie brak kompleksowej porady. Co do miejsca gdzie kupisz akumulator istotne jest jaką rotację maja akumulatory na magazynie. Każdy magazynowany akumulator w naturalny sposób traci potencjał (napięcie). Ważne jest, by to napięcie nie spadło poniżej...
Sorry, ale nie leży mi to. Gdyby te wszystkie ECU, BSI, BSM nie były odcinane po kilku minutach od wyłączenia zapłonu to aku poszłoby się kochać bardzo szybko. Sama upływność kondensatorów, dziesiątków kondensatorów, to trochę więcej niż dopuszczalna wartość prądu spoczynkowego. Sam akumulator jest...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda...
Kolego w głównej mierze odpowiada tu ładowanie, które jest zbyt niskie np. Mercedes mp4 ma ładowanie około 28,1v a to za mało w renault bedzie podobnie. Kolejna sprawa to umieszczenie tych nieszczęśliwych baterii które w zaden sposob nie sa zabezpieczone przed drganiami i wibracjami a w przypadku...
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką...
W zasadzie wypowiedź mojego przedmówcy, jaga134, podsumowała temat, ale zwrócę uwagę na pewne sprawy: I tak, autor tematu zaznaczył, że jest to prostownik do szybkiego doładowania "padniętego"- moje zdanie, akumulatora , a tylko zaznaczył,że uruchamiał silnik bez jego odłączania. I wszystko się zgadza,...
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : Zastosowałem swój MPPT : A co do Alternatora to jest to stary Bosch 35A i szczotko trzymacz to jedynie dostaniesz...
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.