Zasysa do silnika przez przewód powrotny, zwraca nadmiar przez przewód pobierający i "smok" w baku. Różnica jest taka, że przewód zwrotny (którym paliwo jest w tej chwili pobierane) kończy się dużo powyżej dna zbiornika. W związku z tym paliwo nie jest do końca wysysane. To takie domniemania, ale się zdarza.
Te silniki nie mają żadnej procedury odpowietrzania. Wlewa się paliwo do baku, kręci się rozrusznikiem i układ odpowietrza się sam.
Gdzie znajduje się zawór zwrotny paliwa w Mercedesie A170 CDI? Sprawdź możliwe lokalizacje: pompa zasilająca, przewód paliwowy, filtr paliwa, śruba banjo przewodu powrotnego.
Sprawdź dokładnie jeszcze raz układ zasilania paliwem bo wygląda jak by się paliwo cofało, skoro najpierw zapala to na tym paliwie co jest w filtrze paliwa, a następnie trzeba długo kręcić żeby się odpowietrzył.
Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
Miałem podobny przypadek i padły pompy wszystkie. Przyczyna-kiepskie paliwo na "dobitkę" jakiś geniusz potraktował układ sprężonym powietrzem 10 bar:)
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
lampka ABS nie ma z tą usterką nic wspólnego, problem tkwi tylko i wyłącznie w obrębie modułu Jetronic Skoro wiesz lepiej - to po co pytasz? Jeżeli początkowo zapalenie lampki ABS wiązało się z zakłóceniami w pracy silnika, to prawie na 100% były zaniki w zasilaniu obu sterowników (co wskazuje na "srebrny przekaźnik") Jeżeli elektronika silnika zostanie...
Ten filtr jest na ssaniu więc jak ma ci się tam lać paliwo jak nawet jeszcze nie dotarło.
Witam. Problem z silnikiem z beczki 2,0 D na dwóch pierwszych sekcjach w pompie paliwa Bosch jest brak podawania paliwa; 3 i 4 podają. Układ odpowietrzony. Co jakiś czas na pierwszej i drugiej sekcji jest to paliwo podane, ale znikome ilości. Wiem, wiem, można pompę wymienić, ale chciałbym się dowiedzieć, czym to może być spowodowane. Po odkręceniu...
To raczej nie kwestia podciśnienia, tylko problem z dawkowaniem paliwa na pompie. Skoro po przytkaniu dolotu obroty spadają, to znaczy, że silnik dostaje zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza – czyli klasyczne „rozbieganie się” diesla w lekkiej formie. Najczęstsze przyczyny: – Zawieszony regulator obrotów w pompie wtryskowej (wewnątrz pompy, przy...
"Po co jakieś głupie adblu dolewać? Paliwo trzeba - to czywiste. Ale adblu? Jakiś wymysł dla głupich..." No to teraz masz: zbiornik został opróżniony do zera, pompa nie miała co pompować, skład spalin się zmienił i układ odpowiednio zareagował. Teraz żadna dolewka po czasie nie pomoże. W zasadzie jedynie komputer serwisowy Star Diagnose: reset całego...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Proszę przyjrzeć się przewodowi łączącemu filtr paliwa z pompą wstępną,zazwyczaj na wolnych obrotach w a 170 jest to niewidzialne dostają się odrobiny powietrza. Zauważalne jest przy wyższych obrotach pęcherzyki powietrza,auto nawet nie zapowietrza się,ale jest brak paliwa w układzie.Wówczas sonda dokłada dawki paliwa na wtryskiwacze,nie zdążając ją...
Zapowietrza się układ paliwowy. Prawdopodobnie jak wypali paliwo z filtra, gaśnie. Sprawdzić szczelność.
zapowietrza ci się układ paliwowy inaczej cofa się paliwo z powrotem do zbiornika . Odpala na chwile na tym co ma jeszcze w sobie pompa CR . Wymień wszystkie O-ringi na paliwowych przewodach plastikowych wraz z oringami na filtrze paliwa i sprawdź stan przewodów przelewowych i powinno pomóc.
Wyjąłem świece i przeprowadziłem obserwacje,po przekręceniu kluczyka świeca żarzy się na czerwono,po 10 sekundach, kontrolka gaśnie i jeżeli w ciągu 5 sekund nastąpi rozruch na świece podawane jest paliwo i świeca zapala się ogniem.Jeżeli nie nastąpi rozruch w ciągu tych 5 sekund świeca przestaje się żarzyć i podczas rozruchu nie jest podawane na nią...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Wypsiukałem juz prawie całego plaka, nie reaguje na niego. W filtrze paliwa jest pełno. Pompa dajaca ciśnienie na listwe wtryskowa podaje paliwo ale jakoś słabo leci jak dla mnie (nie sika tak na sały silnik tylko się jakby sączyło) po przykreceniu przewodu ---pompa cisnienia a listwa wtryskowa z przewodu nie leci paliwo. aaaa, jeszcze po zdjeciu przewodów...
potwierdzam to co kolega napisał . W moim c250 zauważyłem Przy unieruchomionym silniku- wystarczy odłączyć przewód nadmiaru paliwa na wtryskiwaczu-którykolwiek z nich - a już można zaobserwować w przewodach przy filtrze (przezroczystych) jak ropka zaczyna cofać się i powstają pęcherzyki powietrza . Po czym jeśli tak się stanie - a wystarczy że tak na...
[quote="szymon_V8"]Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich serdecznie. znalazlem taka charakterystyke w necie: Ze względu na spore zużycie paliwa Mercedes W126 często przerobiony jest na gaz. Jeśli instalacja była założona niedawno, nie będzie problemów z eksploatacją. Jednak jeśli mamy pod maską instalację starszą niż pięć-sześć...
Luzujesz każdą z rurek wtryskowych a drugi kręci rozrusznikiem. Jak się pojawia paliwo - dociągasz i po zawodach. Minuta roboty - mniej niż czas potrzebny aby dokonać wpisu na forum.
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Czy może mieć to związek ze złej jakości paliwem? Prawie stuprocentowo tak. Jak napisałem - nie wiadomo, co to może być, bo sterownik żadnego feleru na wyświetlaczu nie melduje - "zjechać na serwis" i tam się wszystko okaże.... Z praktyki wiem, jakie spustoszenia w silniku CDI potrafi zrobić ropa naszych wschodnich sąsiadów :| - wysoka zawartość siarki,...
Przecież tam nie ma listwy tylko jest rozdzielacz. Odłącz elektronikę i sprawdź, czy odpali. Jak nie, odkręć przewody wysokiego ciśnienia od wtrysków, włóż je do butelek albo słoiczków i przekręć kluczyk. Jeżeli paliwo leci ze wszystkich przewodów to układ zasilania paliwem wstępnie wygląda na sprawny. Sprawdź jeszcze, czy dobrze podłączyłeś przewody...
podłącz się pod komputer żeby zdjagnozować problem. Jeśli ten dogrzewacz włączasz samym przyciskiem na panelu regulacji nawiewu nad radiem i nie masz zegara i pali ci się tylko dioda to zobacz najlepiej w kanale czy pod samochodem za sankami(wózkiem) zawieszenia przedniego jest dogrzewacz firmy eberspacher d5wz. Jeśli jest to sprawdź czy nie odczepiły...
Może nie jest to zbyt fachowy sposób, ale po prostu biorę niewielka strzykawke i w rurkę paliwowa od strony baku zapodaje kilkanaście mililitrów paliwa. Jak dotąd zawsze pomagało. Układ nie musi być zapowietrzony, ale jak nie jest uruchamiany całe lato może być rownież problem z jego uruchomieniem wskutek utraty właściwości przez paliwo (zwłaszcza widoczne...
Mam problem z mercedesem 220 C DISEL rok 1997,po przejechaniu około 7 km kiedy płyn hłodzący osiąga temperaturę 85 stopni i następuje otwarcie termostatu zapala się kątrolka EPC i silnik zaczyna pracować jak na trzech cylindrach, pedał przyśpieszenia nie reaguje na polecenie więc staję i gasze silnik. Po trzech minutach odpalam i wszystko jest idealnie...
pompa jest rzędowa, zachowanie układu jest takie jak by był zapowietrzony jednak próbując odpowietrzać pompując pompką ręczną układ jest zalany .Mam pytanie czy w pompie wtryskowej listwa jest sterowana podcisnieniowo czy mechanicznie bo wygląda jakby paliwo nie dochodziło na wtryski
Nie znalazłem świecy na 24V z bimetalem , która sama puszcza sobie paliwo do świecy po nagrzaniu . Chodziło mi właśnie o taką świece żeby nie ingerować w układ wtryskowy samochodu i nie podłącza zasilania z pompy wtryskowej
Witam Mercedes Vario 614d WDB6683531N081977 mam nastepujący problem przytarła sie pompa paliwa zasilajaca została wymieniona na nowa i został wyplukany układ paliwowy od pompy do pompowtrysków, po odpowietrzeniu uklady odpalił bez problemu po przejechaniu ok 100km silnik przestal pracowac na jednym cylindrze, po odczekaniu ok pol godziny auto odpaliło...
Jest taki program serwisowy WIS (dla Mercedesa) I jest w nim dokładna instrukcja montażu Webasta dla Vito model 639. Dokument ma numer AN83.70-S-0001S Podjedź do ASO, daj komuś czekoladę i niech ci ten dokument wydrukuje ;) Niestety, nie dało rady;/ Mam problem ze zlokalizowaniem, gdzie wpiąć wodę i paliwo - do paliwa trzeba zrzucać zbiornik, a ja...
Taki Mercedes w paleniu, przypomina znany "majzel 28" Najtańszym rozwiązaniem jest zamontować świecę płomieniową, bez sterownika od ciągnika MF. Trzeba wkręcić ją w kolektor aluminiowy, (dolot) koszt ok 30 zł. Potrzeba tylko dostarczyć napięcie +12V, oraz paliwo (ON) z przewodu zasilającego pompę wtryskową. Ja zamontowałem taki zestaw w koparko ładowarce,...
WItam. Może i ja się dołącze do dyskusji. Miałem 3 takie auta i w każdym przerabiałem temat braku mocy. Przyczyną był zawsze zapchany układ paliwowy na odcinku zbiornik - filtry - pompa. Zbiornik czyściłeś? Na dole w zbiorniku jest filtr na korku. Proponował bym zacząć od wypompowania paliwa ze zbiornika i wykręcenia tego korka z filterkiem. Potem dobrze...
Witam, z tym zjawiskiem walczę już jakiś czas wymieniłem czujniki na listwie,pompę wstępną, filtr dwa razy, wszystkie oringi zawory na filtrze sprawdzony cały układ paliwowy wyjęty zbiornik paliwa i zabawa trwa dalej. Zauważyłem różnice, że na pustym zbiorniku gaśnięcie jest o wiele rzadsze i występuje tylko przy dużych obrotach, przy pełnym baku gasł...
Witam. Miałem podobnie. Ciężki rozruch rano lub po kilu godzinnym postoju. Jeśli w czasie gdy w końcu zaczyna łapać telepie silnikiem to nie mam dobrych wieści. U mnie był zasyfiony rdzą cały układ wtryskowy. Paliwo z BLISKIEJ musiało być odbarwianym olejem opałowym a odbarwia się go jakimiś kwasami. Kompletny układ wtryskowy poszedł do śmieci. Zbiornik...
Witam, mam problem i nie mogę się uporać, jest to Mercedes w140 3.2 92r zegary analogowe, podczas jazdy stanął zegar od przebiegu całkowitego i dziennego oraz nie wiem czy ma to coś wspólnego czy już wcześniej nie działało (nie zwracałem uwagi) zegarek też nie działa i nie da się go ustawić, przy próbie ustawienia wskazówka skacze 2 mm i wraca. Ma ktoś...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Masz samochód z silnikiem Diesla? Jak masz, to go szanuj,napraw to z czym się ociągałeś,poklep go ,kopnij z czuciem w oponę, bo nowego już nie kupisz.A jak kupisz to popełnisz błąd. ale po kolei ... Słowo Diesel do dzisiaj kojarzy mi się z Panem Mieciem(świeć Panie nad jego duszą) taksówkarzem,co jak nad ranem zjeżdżał z nocnych kursów to klekot jego...
Nie w pewnych okolicznościach zapala się kontrolka EPC tylko pali sie ciągle, aż w oczy razi, czasami nie chce zapalić. Jedyne wyjście to podgrzać świece, kluczyk z powrotem w lewo i zapalać bez podgrzewania świec. Wygląda na to że masz jeszcze układ zapowietrzony. Jeśli dobrze poszło paliwo z poluzowanych przewodów wtrysków i nie chce zapalić "kluczykiem...
Pocący się wtrysk jak dla mnie oznaczał by też zapowietrzanie się układu. Masz ciężki rozruch bo dostaje się powietrze do wtrysku. Tak bym sobie to tłumaczył. Wymień uszczelniacze i zobaczysz co będzie się działo. Spróbuj odpowietrzyć sobie wtryski. TO nie jest trudne. Odpalasz silnik - nagrzewasz - i na pracującym silniku odpowietrzasz po kolei całość!...
Witam, kupiłem Vito 110 CDI, 99 r. 90 tys. km w automacie. Problem: samochód palił na dotyk, jazda bez zarzutów aż do momentu gdy któregoś dnia zjechałem do domu i zaparkowałem. Na postoju silnik jeszcze chodził kilka minut i sam zgasł (tzn. bez kluczyka). Po próbie ponownego odpalenia silnik zaskakuje na jakieś 1-2 sekundy i gaśnie. Na desce kontrolka...
Korzystając z okazji zapytam: Czy jest coś takiego jak kody migowe błędów w Vito TD 1998r?? Jak to odczytać? Nie ma czegoś takiego. To już nie ten rocznik i nie ta technika :D Odnośnie tematu: Są dwa rodzaje układów wtryskowych i dwa rodzaje (w związku z tym) przekaźników świec żarowych. Pierwszy ma opis na sterowniku silnika jako MSA 15, i ma całkowicie...
POMPA NIE ZACIĄGa PALIWA.: Pompa już kiedyś była zmieniana u poprzedniego właściciela i jest suchutka-powiedzieć wygląda jak nowa. Na krótkim Kablu. Autko jest 97rok z automatem 5d. Co to może być: Zdarzyło się parę razy w Mietku ze jak wcisnęło się gaz na maksa to wtedy zareagował EPC Zaczął chodzić nierówno na "3 cylindry" i dymił. Wystarczyło go...
Witam! To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x Pokrótce się uściślę: Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski: -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia. >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry...
Mogło nazbierać się paliwa w układzie wydechowym i w miarę nagrzewania się układu paliwo odparowuje.
Witam. Układ paliwowy do diagnozy. Na dzień dobry proponuję nowy filtr paliwa.
prawdopodobna przyczyna to układ paliwowy:) możliwe że nawala pompa paliwa
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
Wymiana uszczelniaczy na wtryskach rozwiązała problem.
Widocznie pompka z baku zasysa te paliwo z powrotem do baku jeśli chodzi o te cofanie się paliwa. A co do tego, że nie ma paliwa w układzie to może być wina pompy paliwa. a jak już zapali to chodzi silnik normalnie ?
układ paliwo mercedes mercedes układ paliwo schemat schemat układ paliwo mercedes
zlecenie naprawy sterownik silnika pojazd płyta whirpool
domofony cyfrowe reason instrukcja
Vitodens 100-W B1HF a kompatybilność z OpenTherm Remapowanie klawiszy: :, ;, L jako Enter na klawiaturze