To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Bateria w mierniku nowa?
Tylko że w tym drugim przypadku wystarczyło dosłownie musnąć (nie podłączać) prostownikiem i aku "wstawało". Chodziło mi bardziej o pokazanie jak dziwne mogą być usterki akumulatorów. użyj miernika, który ma 20 kΩ/V to nie będziesz się czuł oszukany przez akumulator. Widzę ikonkę , więc sam dobrze wiesz że taki miernik pomoże jak..........
Miernik.
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
Jakiej klasy jest woltomierz używany do pomiarów? Może błąd tkwi w mierniku.
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
High Voltage - to tak ostrzegawczo
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Witam. Kolego to że rozjaśniają się światła nie znaczy że alternator odpowiednio ładuje a tylko że podaje jakieśnapięcie, masz przyczynę nie sprawny alternator weź mierniki zmierz napięcie i samsię przekonasz. Pozdrawiam
No to one padały. Tylko jeszcze sprawdż ładowanie miernikiem.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Sugerujesz padnięty miernik?
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Tak dokładnie do tej wsuwki, gdy do kontrolki zamiast plusa ze stacyjki podłącze mase, kontrolka się świeci. Sprawdzałem miernikiem alternator ładuje nawet bez podłączonej kontrolki. Prąd jest mozna powiedzieć że na każdym wyjściu, na śrubie cieńszej na dole i na wsuwce na dole tez jest prąd.
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
Dodatkowo , jak jest bateria w mierniku , pewno słaba.
Witam, jak można sprawdzić miernikiem czy alternator poprawnie ładuje akumulator? Napiszcie co gdzie podłączyć, nawet na zwykłym mierniku jak ustawić. Bo szukałem tu tematów o tym, ale było tylko podłącz i sprawdz napięcie, a mi chodzi co, gdzie i jak podłączyć. Teksty w stylu "lepiej jedz do elektryka" sobie darujcie bo mnie nie stać na "fachowców"...
Tak zrobiłem, Przy wpiętym kablu wzbudzania do alternatora i włączeniu wszystkiego jak mówiłeś na mierniku mam poniżej 12V, i ewidentnie alternator nie ładuje, tak już rozładowałem akumulator 5 razy i jeżdżę z odpiętym kabelkiem od 2 miesięcy i wszystko jest ok, ale nie rozumiem dlaczego tak, jak wcześniej było wszystko zapięte
witam mam problem ze wzbudzeniem alternatora mimo tego ze zaraz po właczeniu zapłonu kontrolka ładowania sie swieci jednak alternator nie ładuje, mierzyłem miernikiem, zaczyna ładowac dopiero po podaniu wzbudzenia z akumulatora
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
Prądu ładowania nie zmierzysz. Żeby zmierzyć prąd (nie napięcie) trzeba wpiąć miernik w szereg z przewodem prądowym alternatora.
Jak dla mnie alternator za słabo ładuje według tego miernika, podjedź do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami i poproś o sprawdzenie ładowania itd. Powinni zrobić to za darmo lepszym sprzętem...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Witam Mam pytanie coś rozładowuje mi akumulator, do tej pory wszystko było ok 1. przy włączonym zapłonie brak podświetlania kontrolki ładowania 2. Z tego co mierzyłem miernikiem bardzo słabiutkie ładowanie Czy alternator może być przyczyną rozładowania akumulatora ?
Alternator na stół,miernik w dłoń i do roboty.
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
Wpierw sprawdź swój miernik.
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
Masz spadek na klemach, co jest typowe w tych autach, albo miernik kłamie.
Witam. Wczoraj podczas jazdy w trasie padł mi alternator, zapaliła się kontrolka ładowania a potem czuć było zapach spalenizny. Dzisiaj rano zmierzyłem miernikiem napięcia ładowania, wynik alternator nie ładuje. Ale po kilku minutach robi się strasznie gorący, tak jakby miał wewnątrz zwarcie. Problem w tym że jestem prawie 70 km od domu i chciałbym...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Do głowy przychodzi mi tylko złe podłączenie alternatora albo wadliwy egzemplarz.Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie czy go nie ma.
Ale co nie jest prawdą? To , że kontrolka informuje kierowcę o stanie ładowania akumulatora? Dla przeciętnego użytkownika pojazdu to podstawowa informacja, kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika , jest ok, nie gaśnie, coś się dzieje z alternatorem, i nikt raczej nie sprawdza codziennie miernikiem, czy ładowanie jest w odpowiednim zakresie.
W amerykańcach masz przeważnie opis na skrzynce albo jej pokrywie. Jak jest jakiś bezpiecznik to będzie jakiś gruby np 150A. A opisy na necie są. Jak masz miernik to sprawdź ładowanie i napięcia na alternatorze jak jest dostęp. Jak bym miał zgadywać to raczej alternator do roboty.
Jakie masz obroty biegu jałowego? Sprawdź czy napięcie wzrasta po dodaniu gazu. Trzeba było zacząć od zmiany paska i baterii w mierniku lub sprawdzeniu miernika.
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Sprawdź miernikiem czy masz ładowanie, diody w alternatorze nie lubią zmiany polaryzacji akumulatora :D
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Jestem po kolejnych testach. Dzisiaj rano przy pierwszym odpaleniu nie ładował. Przy drugim zaczął ładować. Ale po przejechaniu 20 km nagle przestał i już nie ładuje. Teraz przy dokładnych testach na postoju pod domem rozpoczął ładowanie przy 5 odpaleniu. Ale zauważyłem, że po odpaleniu przez ok. 1 sekundę ładuje i kończy ładowanie. Na mierniku ledwo...
Masz bład komunikacji pcm-alternator. Cieńki przewód ugnity. Ale powinien wtedy awaryjnie ładować 13,8V . Bateria w mierniku ok ?
Posiadam Kangoo 1 1998 rok 1,4 8v, dziś przestał ładować akumulator oraz nie działa wspomaganie. Świeci się kontrolka czerwona akumulator. Brak ładowania jest, bo sprawdzałem miernikiem. Zasilanie 12v jest na przewodzie wzbudzającym alternator. Akumulator jest nowy.
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Mierzyłes to napięcie bezpośrednio na alternatorze?? Plus i masa miernika z alternatora
Witam. Po wymianie alternatora przestał chodzić obrotomierz i świeci kontrolka ładowania, a alternator ładuje. Po zmierzeniu miernikiem pokazuje 27,2V - 27,8V, więc tu jest wszystko OK. Miał ktoś podobny przypadek? Dzięki za odpowiedzi. Pozdro
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Najprostrzą metodą sprawdzenia czy ci ładuje alternator nawet bez miernika jest zapalenie silnika włączenie świateł i obserwując nawet wewnętrzne światełko przygazuj kilka razy jak alternator cokolwiek ładuje powinno ci to światełko się rozjaśnić. A co do rozrusznika to w tamtym warsztacie mogli mieć rację jak są wyrobione tulejki to rozrusznik może...
Alternator odpada możesz sprawdzić ładowanie podepnij miernik na klemy i sprawdź czy masz 14.4V /14.2V jeśli tyle jest alternator sprawny.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora . No dobra, ale tak to co najwyżej stwierdzisz:...
Jak w temacie , kompletnie straciło mi się ładowanie , wcześniej zdarzało się że podczas jazdy świeciła się chwilami kontrolka od ładowania , a teraz padło całkiem . Sprawdziłem i to nie wina regulatora zamontowanego z szczotkotrzymaczem , wymieniłem go na nowy i nadal nic . Po zapaleniu silnika napięcie nie podnosi się nawet o 0,1 V . Jak sprawdzić...
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK.
Witam mam pytanie Renault Trafić 2009 zapaliła się kontrolka stop akumulator, raz się pali po jakimś czasie gaśnie.Dodam że pierwszy raz miałam taki przypadek 2 lata temu zapaliła się 2 razy i później już nie,to samo w ubiegłym roku. Po odpaleniu auta dzisiaj kontrolka się pali Sprawdzone miernikiem ładowanie na odpalonym silniku 11.40. Czy to alternator...
Po teście żarówki alternator wystartował od razu, znaczy to że próbówka się nie nadaje Zawsze działała bez problemów. A masz probówkę z żarówką czy jakiś wynalazek z diodą? Zapomniałem o tym napisać i potraktowałem wszystkie na równi,ale tych z diodami się nie używa bo po prostu Cię uszukają tak samo jak miernik w wielu przypadkach.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Sprawdziłeś miernikiem po odpaleniu auta czy akumulator jest ładowany z alternatora?
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Za wysokie ładowanie, coś z alternatorem chyba że miernik przekłamuje.
Sprawdz ten wirnik ,to jedyna przyczyna. Chyba że bateria w mierniku leży i pokazuje głupoty.
Witam. Zamontowałem sobie ku własnemu utrapieniu miernik napięcia w Espace IV. I teraz wyniknęły problemy. Miernik wykazuje mi z napięcie ładowania od 13.8 do 14,1 V. Zdarza mu się błysnąć informacją o 17 V, zadko. Pytanie - na ile to wiarygodne? O co kaman? Elektryk sprawdził napięcie ładowania i wskazania miernika są wiarygodne. Alternator jaki posiadam...
Witam kolegów problem jest ze Scanią, alternator ładuje akumulatory cały czas 29,9V mierzymy miernikiem przy akumulatorach i przy alternatorze i jest takie samo, więc cały czas trochę za wysokie alternator wyjęty sprawdzony na maszynie i ładowanie jest prawidłowe 28V, gdzie szukać i co może być przyczyną z góry dzięki za podpowiedzi. Dodam że alternator...
No a wracając do tematu, to o czym chciałeś napisać? Bo chyba nie miernikach, które tu nie mają żadnego zastosowania?
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Myślę też, że posiadasz w zasobach lampkę kontrolną, trochę przewodu i akumulator. Miernik także by się przydał.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Witam nawiązując do tematu ,mam problem z ładowaniem w nissanie almera n15 , pali się bezpiecznik od liczników ,np jadę samochodem nagle liczniki przestają działać ,spalony bezpiecznik poz 9 ,od liczników ,samochód nie gaśnie jedzie dalej lecz nie mam ładowania,żadna kontrolka się nie zapala ,zakładam bezpiecznik i znów to samo .po podłączeniu bezpośrednio...
Przyczyną awarii jest najprawdopodobniej brak ładowania akumulatora bądź uszkodzony akumulator. Sprawdź miernikiem czy i jakim napięciem ładuje alternator (filmy instruktażowe znajdziesz w necie) Sprawdź czy akumulator ma dobrze dokręcone klemy, a jeżeli jest dość leciwy to może trzeba będzie wymienić. Jeżeli jesteś takim totalnym laikiem w tych sprawach...
Witam Wymieniona prądnica na alternator odpala, ładuje, ale chyba nie pomyślałem o zegarach temperatura, miernik paliwa nie działa. Jakie sugestie? Albo porostu dostawka zegarów z Zetora.
Mierniczek jest ok a nawet dwa Mastech-y (Pracują w firmie i są co roku kalibrowane) a po za tym by wykluczyć błąd miernika obok stał lanos i zafira i tam jest w normie do 14.4V tak więc napewno to nie miernik....
Witam, wygląda to na usterkę czysto prądową, trzeba zacząć od podstaw skoro klemy wyczyściłeś to należało by najpierw sprawdzić miernikiem ładowanie na akumulatorze i na alternatorze, potem dotknij jedną igłą - na akumulatorze a drugą silnika miernik ustawiony na woltomierz, jeśli wartość będzie bliska 0,00 to masa na silniku jest dobra jeśli warość...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Czy uporałeś się z tym ładowaniem ?? U mnie podobnie Passat b7 , 14,9 ładowanie pokazuje na mierniku , wymieniłem cały nowy alternator , dalej to samo . Podmieniłem akumulator na całkiem nowy pokazywało 15,4 na mierniku . Często podnosi obroty do 1000 , jakiś mechanik powiedział mi ze to przez to ładowanie , ze potem zacznie po kolei odłączać wszystko...
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
kolego sprawdz sobie moze napiecie paska czy dobrze jest napiety i zobacz jeszcze przewody czy nie ma na nich korozji, sprawdz sobie jeszcze czy masz dabra mase najlepiej podaj bezposrednio na alternator np przewodem do odpalania, przedewszystkim sprawdz sobie miernikiem jakie masz ładowanie na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze,
Witam wszystkich!! Tak jak w temacie mam problem z alternatorem w Transicie! Po przekręceniu kluczyka wogóle nie zaświecała sie kontrolka od ładowania, ale i alternator tez nie ładował po sprawdzeniu napięcia miernikiem było poniżej 12 V! Po rozebraniu alternatora stwierdziłem wytarty komutator i brak szczotek po wymianie i wsadzeniu z powrotem do auta...
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Alternator sprawdziłem miernikiem i nie było ladowania więc o co tobie chodzi
alternator miernik mazda alternator ładować toyota ładować alternator
opalarka regulacja temperatury zaczernienie wydruku parametr maszynowy
wideodomofon leelen wideodomofon leelen
Bezpiecznik spryskiwacza Mercedes W211 2008 - lokalizacja i wymiana Jak testować liniał cyfrowy Fagor: krok po kroku