Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
poszperałem jeszcze trochę i własnie wychodzi mi że to najprawdopodobniej długość kabla... czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czułośći czujnika [mv/g] ? np. miernikiem czy oscyloskopem...?
Jeśli nie czujnik spalania stukowego to co? Wczoraj zmieniłem świece,przewody,kopułkie z palcem i to samo,jeszcze myśle zmienić cewkie i sonde lambda ale może jest możliwość sprawdzenia miernikiem?
Masa na czujniku stukowego jest. Jak sprawdzam jej opornosc względem akumulatora (miernik ustawiony na 20k omh) pokazuje 2,30. Dobrze pokazuje?
Błąd jest opisany jako uszkodzenie obwodu, sprawdź opór miernikiem i będzie widać, niestety nie znam wartości.
czujnik temp powinien miec ok 200 300 omow na cieplym silniku powinienes go znalesc gdzies w glowicy i powinien miec niebieska wtyczke czujnik spalania stukowego sprawdzisz miernikiem-podlaczasz sie pod sygnalowy przewod pukasz w niego i powinno sie pokazywac jakies napiecie bo jest to czujnik piezoelektryczny
O to chodzi, że właśnie nie mam pewności. W każdym moim wpisie proszę o jakieś pomocne sugestie i porady rozwiązania problemu. Proszę napisz jak sprawdzić instalację, przedzwonić miernikiem? Zmierzyć rezystancję czujnika?
Wracając do tematu, dzisiaj wymieniłem aparat zapłonowy i zdemontowany czujnik spalania stukowego, wyczyszczony i ponownie zamontowany, niestety, znów wychwycił błąd "524-Czujnik spalania stukowego 1-G61-przerwa lub zwarcie do masy". Czy jest jakiś sposób sprawdzenia, czy czujnik działa lub gdzie jest przerwa? Miernik we wtyczce od czujnika coś mi pokaże?
są http://www.analog.com/en/parametricsearc... warto przeczytać http://www.analog.com/en/analog-dialogue... Dodano po 4 Z czysto mechanicznych powodów pomiar drgań o wyższych częstotliwościach będzie problematyczny. Myślę, że elementy piezoelektryczne lepiej nadają się do tego celu. Fakt moze...
Witam ponownie. Problem udało się rozwiązać. Więc od początku: Wskazania multimetru którym pierwotnie się posługiwałem okazały się być dalekie od prawdy. Przy zgaszonym checku rezystancja czujnika spalania stukowego była książkowa- 560 kohm ale w momencie gdy check się zapalał pomiar rezystancji czujnika sprawnym miernikiem wskazywał nieskończoność....
Czujnik spalania stukowego jest cały nie uszkodzony i przewody też. Ale jak go sprawdzić miernikiem bo tyle mam do dyspozycji. No i czy da się sprawdzić sondę przy użyciu samego miernika.
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
Czyli nie da się zastąpić tego czujnika rezystorem - na próbę aby nie wywalał błędu ? Dodano po 1 Do emeryt2 - pamiętam, ze był w np oplach korektor liczby oktanowej -przepinało się coś w złączce - podłączyłem pod czujnik omomierz z funkcjami "pików" bardzo szybki i normalnie pokazuje około 560k a jak zaczynam w niego stukać to nawet skoczy do 2mega,...
Nie można domniemywać. Jak się nie dowiesz, czy to błąd czujnika, czy błąd związany z wykryciem spalania stukowego i brakiem dalszej możliwości prawidłowej pracy sterownika wtrysku, to będziesz wymieniać i czyścić te czujniki do oporu, a nic to nie pomoże. Rzetelna diagnostyka, z podglądem parametrów zapłonu w czasie jazdy. Jak można taką diagnostykę...
Posiadam polo z 2003r. http://obrazki.elektroda.pl/2902116900_1... Silnik benzyna 1,4 FSI 16V, 63kW i mam problem z nierówną pracą silnika. Na wolnych obrotach zachowuje się tak jakby co jakiś czas /nieregularnie/ nie palił na jeden gar. Diagnostyka u mechanika wykazała: świece , cewka, czujnik spalania stukowego błąd stały nr 16712,...
Mój silnik też strasznie muli. Miernik pokazuje prawidłową oporność do masy 4000 OM. Natomiast po uruchomieniu silnika (czujnik odłączony od komputera) przy 900 obrotach powinien pokazywać napięcie 200 mV. Tak podaje Auto Data. U mnie pokazuje co prawda minus 150 mV. Podstawiłem na próbę zwykły rezystor 4000 OM do komputera i silnik nieco inaczej przyśpiesza....
Witam mam małe pytanie. bo wyswietla mi sie błąd 0335- nieprawidłowy sygnał z czujnika wału korbowego. i czy da sie go sprawdzić jakoś czy napewno padł?? np miernikiem. bo widze że większość ludzi ma z nim taki problem że sie zdziera izolacja i w tedy daje znac o sobie a u mnie on wygląda jak nowy i nie chce nadaremno kupować nowgo. i czy da sie sprawdzić...
Najprawdopodobniej znalazłem ten czujnik,znajduje się on poniżej głowicy w bloku silnika,idą od niego dwa przewody,mierząc opór czujnika nie ma żadnej reakcji na mierniku,tak jakby obwód był otwarty,to samo jest z wtyczką do czujnika,tak powinno być? Nadmienię jeszcze,że czujnik ma dwa wtyki,wtyczka tak samo dwu pinowa,a w wiązce przewodów do wtyczki...
W różnych samochodach jest różne "oczujnikowanie". Czujniki mierzą parametry, ich interpretacja należy do diagnosty. Błędy wskazują na usterki czujników - typu przerwa w obwodzie lub zwarcie. Spalanie stukowe potrafią wykryć o ile są od tego czujniki, a nie w każdym samochodzie są, no i są to czujniki akustyczne, więc wykrywają po prostu stukanie, komputer...
witam pytanie jak w temacie czy jest jakas opcja sprawdzenia go miernikiem to wyszlo po sprawdzeniu TECHEM 23:11:07 Udana inicjalizacja ECU. Keyword 2031 protokol Keyword #1: EF Keyword #2: 8F Nr VIN: W0L000036T1032993 Kod naprawczy lub Nr seryjny tester:S001001325 Data programu: 19970821 Nr części producenta: Nr części OPEL GM: 16202319 NL Nr wersji...
Z opornikiem po eksperymentuje jak znajdę winnego nieprawidłowego działania silnika. Zaobserwowałem jeszcze kilka anomalii w pracy silnika. Po uruchomieniu przez pierwsze 30sekund silnik pracuje jakby lepiej. Szybciej wchodzi na obroty i nie przydusza się przy dodawaniu gazu bez różnicy czy jest ciepły czy zimny. Po upływie tego czasu spada z obrotów...
Adrian źle myślisz. Nie możesz sobie regulować jak chcesz ciśnienia doładowania. Słyszałeś kiedyś o spalaniu stukowym? Wiesz że zwiększając znacznie doładowanie musisz obniżyć ciśnienie sprężania? To że zwiększysz ciśnienie nie znaczy że ecu od razu zwiększa ilość paliwa- zgoda, tak robi ale w pewnych granicach. Ecu korzysta z wgranych map i tyle. W...
Samochod po normalnej eksploatacji zostal pozostawiony na parkingu przez kilka miesiecy, po tym czasie nie mozna go bylo zapalic zostaly wymienione w kolejnosci - swiece przewody wys napiecia, modul zaplonowy - nic to nie pomoglo. Nastepnie zostaly sprawdzone za pomoca miernika - czujnik polozenia walu korbowego oraz czujnik polozenia walka rozrzadu...
NIe rozumiem co ma do tego akumulator, skoro rozrusznik kręci bez problemu. Moim zdaniem będzie to wina sondy lambda.Można ją sprawdzić zwykłym miernikiem. A co ma piernik do wiatraka ? Sonda Lambda działa dopiero po nagrzaniu, więc auto powinno palić bez względu na jej stan. Przeczytam resztę postów, to może napiszę coś konkretniejszego. OK, poczytałem....
Nie mam pojęcia gdzie, dlatego pytam :) Schematy pochodzą ze strony: http://forum.samnaprawiam.com/benzyna-w-... Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23....
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Musisz szukać zależności między każdą wartością osobno. Charakterystyki czujników podających napięcie do ECU(nie pamiętam już jaka jest ich konkretna nazwa) powinno się udać znaleźć w internecie, choć myślę, że łatwo będzie to sprawdzić - TPS sprawdzisz na zgaszonym silniku przykładowo, otwarcie przepustnicy odczyta normalnie. Ja osobiście spotkałem...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
Witam. :) Od kilkunastu dni mam problem z Simsonem S51. Silnik pracuje w miarę poprawnie tylko przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu wynoszącym co najmniej 9,5mm przed GMP (górnym martwym punkcie tłoka) zamiast przepisowych 1,4mm (pojemność 70cc, zapłon platynkowy). W stopniach: zamiast 20 kąt musi być ustawiony na co najmniej 50 stopni. Wiem, że...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
witam mam problem z ustawieniem zapłonu, po ustawieniu zapłonu według procedury sterownik na sto procent zablokowany i po póżniejszym odblokowaniu występuje mocne spalanie stukowe na vagu mam tylko błąd czujnika powietrza zasysanego podejrzewałem czujnik spalania stukowego i odpiąłem go ale rzadnej różnicy nie było sprawdzałem go metodami opisywanymi...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
spalania stukowego regulacja spalania stukowego czujnik stukowego spalania
kodowanie pilota pilota schemat agregatu prądnicy spawarka dławik powinien
akumulator trakcyjny unitra m7009
Awaria pompy wody w piecu Termet Ecodens Silver 25kW - przepalanie bezpiecznika Klawisz M w radiu BMW E39: Funkcje i zastosowanie