12V, na stronie pierwotnej układu zapłonowego też większe nie występuje. Strony wtórnej, czyli WN Kolega nie rusza.
Wiesz mam parę sposobów stary przyrząd owijany wokół przewodu zapłonowego pokazuje mi też obroty i nowsze gdzie przyklejam naklejkę w dowolnym miejscu na przykład ściągam rozrusznik odpalam i już sobie mierzę.
Witam! Moduł zapłonowy CDI wygląda jak niżej, rozumiem że żeby sie dostać do cewki muszę go rozebrać? http://obrazki.elektroda.net/6_122527838... Na obrazku filtra przy wyjściu w szereg z rezystorem ją dać tak? http://obrazki.elektroda.net/41_12252782...
W silniku 4 cylinr. masz 2 iskry na obrót więc obr. zliczysz w 1/2 sekundy. Jak chcesz liczyć z dokładnością 10 obr/min to czas jest 1/20 sekundy. Czy teraz wszystko jasne?
Mierzyłeś na obrotach silnika 2000, czy na jałowym biegu?
Po długiej walce problem rozwiązany. Mianowicie podł czujnik obrotów, a konkretnie czujnik pola magnetycznego (halla), który mierzył obroty silnika. Właściwi nie wiem po co ja to piszę i tak nie było zainteresowania tym tematem. Temat zamknięty.
potrafią mierzyć... obroty silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu! teraz takie ktoś robi? :D Nie kąt wyprzedzenia zapłonu tylko kąt rozwarcia styków przerywacza (pośrednio przerwy przerywacza) Teraz takich nikt nie robi bo też nikt nie robi samochodów z przerywaczem. A do tych starych co są wystarczą te stare mierniki co są :)
Witam. To drugie to raczej czujnik indukcyjny. Mam taki i wygląda identycznie. To oczko z przodu, to rdzeń czujnika wykonany z magnesu (będzie lekko przyciągał żelazne elementy). Na tym rdzeniu nawinięte jest uzwojenie i wyprowadzone z niego przewody. Strumień magnetyczny magnesu z przodu czujnika zamyka się przez powietrze, a jak zostanie przesunięty...
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Potrzebuję porady w temacie sterowania silnika krokowego przez Arduino. ... Wiem, że każda instrukcja w kodzie programu zajmuje jakiś czas procesora i to mnie właśnie zatrzymało. Niestety nie mam oscyloskopu, żeby precyzyjnie mierzyć obroty silnika . Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Stosując stepstick czas trwania...
Generowane napięcie zależy od obrotów silnika - jak mierzyłeś na niskich obrotach, to mogło być za małe.
Która opcja dla tego silnika będzie mierzyła obroty i mth?
A jeżeli ustawie trymerami elektronicznymi tak, aby nie obracał się wcale? Może są urządzenia które mierzą obroty silnika? Bo żyroskop chyba nie mierzy prędkości silnika (wirnika).
Na maszcie masz elektrownię i nie masz jak zasilić? :D . Jak ogarniesz zasilanie to jako źródło sygnału możesz wykorzystać gotowca np . czujnik położenia wału od silnika samochodowego
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Witam! Mam VW Passata 94r. Chcę zrobić urządzenie które będzie mierzyć obroty silnika, prędkość i chwilowe spalanie. Obroty mierzy się wpinając się w cewkę, a co z prędkością i spalaniem? Podobno przy skrzyni biegów jest jakiś encoder, który podaje kilka impulsów na obrót i wystarczy zmierzyć częstotliwość - czy to prawda? A co do spalania... czy wystarczy...
W zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Układ mierzyłby obroty silnika i przy spadku obrotów otwierałby przepustnicę gaźnika a przy wzroście ponad pewną granicę zamykał.Problem polega na tym, że regulacja (np. silnik elektryczny z przekładnią slimakową) musi działać dość szybko.Zasilanie układu można podłączyć do prądnicy silnika. Pozdrawiam
Problem z nieliniowością i regulacją napiecia na mostku nie da się tak prosto załatwić. W konstrukcji UCY74 podejrzewam, że winę ponosi za mała częstotliwość PWM'a, silnik ma po prostu za małą indukcyjnośc uzwojeń,dlatego takie dziwne objawy. Polecam sprawdzenie przebiegu prądu oscyloskopem na gałęzi mostka. Natomiast nieliniowość obrotów przypuszczam,...
Dokładnie. Na jakiej podstawie miałby to robić? Czas podnoszenia? Tyle że czas podnoszenia byłby różny, zależny od obciążenia na biurku, czy nawet temperatury w pomieszczeniu, praca silnika elektrycznego bez dokładnej kontroli obrotów jest w znaczny sposób zależna od całej masy warunków. Wracamy tutaj albo do krańcówek, tak jak pisali Koledzy, albo...
Garażówki (w tym twoja) przeważnie nie mają żadnych krańcówek a bazują na czujniku obrotów (enkoderze) często sprzężonym z mierzeniem prądu silnika (amperometryką) więc podpiąć się nie ma specjalnie gdzie. Sprawdzi się neodymowy magnesik na wózku i kontaktron od alarmu domowego na szynie.
Sprzęgiełkiem (stożkiem gumowym) stosowanym w normalnych tachometrach. Mierzą tą metodą do 20000rpm.
Witam, Musze mierzyć obroty silnika komutatorowego uP 8051 i chce wykorzystać transoptor szczelinowy. Plan jest taki żeby wykorzystać licznik T1 i przerwanie od zbocza opadającego, tylko problem w tym ze nie za bardzo wiem jak to zrobić i czy mógłby ktoś mi napisać sam algorytm jak to mniej więcej by miało być, a sam program bym sobie jakoś na podstawie...
A dlaczego tak trzeba 2 pomiarów? potrzebuję mierzyć obroty dwóch silników (max 1500 obr/s)
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Witam Oczywiście że uzwojenie robocze ma mniejsża rezystancje.Dla nidowiarków polecam http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... Jest tam schemat oraz pisze jak mierzyć,połączyć i zmienić obroty w takim silniku. pozdrawiam
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Witam serdecznie. mam takie pytanko. Chciałbym sobie kupić jakiś obrotomierz bądź coś na czym sprawdzę obroty silnika w aucie. Na aukcji znalazłem coś takiego: Niby jest napisane ,że pokazuje obroty generalnie wielo-cylindrowych silników. Tu mam pytanie czy ktoś może to potwierdzić? Czy to jest dobre np do ustawienia obrotów jałowych i ogólnie obrotów....
"Kewstia tego czym ustalic potem to napiecie wzorcowe dla PWM" A po co ci napięcie wzorcowe? Jeśli ustalisz że przy PWM=150 masz 12V, to zapisujesz to w pamięci. Jeśli układ się zresetuje to odczyt parametrów z pamięci spowoduje wprowadzenie danych do PWM. Układ nie ma zmiennego obciążenia, dlatego nie trzeba wprowadzać automatycznej korekty PWM. Jeśli...
Bardzo ciekawy projekt. Zawsze chciałem zbudować coś co mierzyło by obroty silnika. Czy długo obliczałeś układ i ile zajęła czasu jego budowa P.S Masz bardzo fajny warsztat :) Pozdr michgur
Witam, nie wiem czy w dobrym dziale ale zapytam :D Od jakiegoś czasu bawię się Paralotnią i chciałbym zbudować układ który będzie mierzył obroty silnika bądź śmigła i temperaturę głowicy, a całość pokazywał na jakimś wyświetlaczu LCD Obroty silnika można pobrać z przewodu od świecy, ew. można próbować pobrać obroty ze śmigła za pomocą fotoelementu....
Ok. Jakie wartości i jak mierzyć czyli jakie obroty silnika? Ciśnienie pewnie będzie ok, bo do tyłu dobrze ciągnie. Lampka mrygała, ale nie zwracałem uwagi.
Można mierzyć moment i obroty.
Mam problem tego typu, iż po uruchomieniu ciągnika wskaźnik ciśnienia oleju znajduje się na czerwonym polu między 5 a 6 przy normalnej pracy silnika bez względu na obroty. A to ciśnienie mierzysz na ciepłym czy na zimnym silniku? Bo jak na zimnym to tak powinno być, że ciśnienie sięga 6 atmosfer, natomiast po nagrzaniu się silnika i oleju do temperatury...
Z tej strony, co są szczotki w silniku, mierzy obroty silnika na wirniku.
Jak najbardziej. Wystarczy umieścić na kole magnes i zbliżyć czujnik halla, aby mierzyć czas obrotu. Dokładnie tak samo, jak w licznikach rowerowych.
A wiesz jak się mierzy prąd w zasilaczu? Masz opornik szeregowo z obciążeniem i mierzysz napięcie jakie odłoży się na oporniku. To najprostszy przetwornik prąd-napięcie. Jakie czasy będą mierzone, to można sobie wyliczyć z obrotów silnika i wielkości przekładni oraz obwodu tarczy i wymiarów szczeliny. Możesz pół tarczy zamalować na biało i czasy światło/brak...
Trzeba jeszcze zastosować sprzężenie zwrotne z opornika mierzącego prąd.
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Powiem, że chyba muszę się douczyć. Do silnika po naprawie nie podłączasz prądu. Jeśli obraca nim dobry silnik i mierzysz obroty, tzn. dobry silnik jest zasilany przez falownik (lub regulujesz pierścieniowym) i chcesz ustawić jakieś obroty do pomiaru. Tylko, jeśli nie podłączysz niczego do silnika po naprawie (przewody), to jak ma popłynąć prąd?
Dzięki wszystkim za pomoc, muszę się trochę dokształcić i poczytać o wzmacniaczach operacyjnych. Nie wiem jaka rozdzielczość by mnie satysfakcjonowała, moim zadaniem jest mierzyć predkość obrotów silnika (w obie strony) za pomoca tachopradnicy, ktora daje wlasnie napiecie z takiego zakresu. Pozdrawiam
"Nie widzę" na czym i jak mierzysz te km/h ale chyba trzeba podzielić "ilość kilometrów" przez obwód wału i przeliczyć jednostki.
Masz hallotron on off ,a nie liniowy. Dodano po 1 PO drugie jaki odczyt ma serwo? PO trzecie jak mierzysz obroty?
Na razie niczego nie odpinałem i nic nie mierzyłem.
W załączeniu przesyłam Ci moje rozwiązanie, które jak pamiętam napewno mierzyło obroty w silniku spalinowym. Można było ustawiać ile celindrowy jest silnik. Docelowe miał wejści które miało umożliwiać pomiar konta zwarcia przerywacza. Teraz jest to już przeżytek bo samochody nie posiadają klasycznych przerywaczy a te na halotronach się nie zużywają.
Za bardzo nie wiesz co mierzysz...Jeżeli przełączanie obrotów silnika realizowane jest na tranzystorach - należy je sprawdzić, jeżeli są sprawne, to ich działanie steruje układ. Dostaje on sygnały z krańcówek.
Jeśli chodzi o trójfazowe asynchroniczne silniki to np. Tamel ma w swoim katalogu najsłabsze wersje: 0,18kW / 2800 0,12kW / 1400 waga lekko ponad 3kg W kwestii stabilności obrotów, falownikiem ustawisz prędkość synchroniczną dla silników. Możesz np mierzyć obroty jednego z silników i na tej podstawie falownik będzie ustawiał żądaną częstotliwość ale...
Ostatnio mierzyłem pobór mocy Sprężarka Hs11 obroty przeliczeniowe ok 1550obr/m . Przy ciśnieniu 0bar silnik pobiera 980W przy 10bar 1600W.
1. Wolne obroty, silnik rozgrzany: 0,12 MPa 2. Podwyższone obroty: 0,4 MPa Na zimnym nie mierzyłem. Miska olejowa nie jest pognieciona.
Rozwiązanie może byc również inne: Każde auto ma w jakiś sposób mierzone obroty silnika(aparat zapłonowy,czujnik Halla,alternator) .Wystarczy dorobić jakiś układ do pomiaru prędkości wału za skrzynią(auta z AS to mają fabrycznie) i porównać obydwa sygnały wg zadanych progów...Mozna też wykorzystać do porównania sygnał ABS. Dobrze że temat został poruszony,...
Jak widać na schemacie , silnik jest 1-fazowy. Jeżeli buczenie występuje na wszystkich kierunkach obrotów , to winny będzie kondensator rozruchowy (5µF ). Nie mierzyć tylko od razu wymienić
Witam, Chcę zrobić sobie na uc czujnik, który będzie mierzył ilość obrotów silnika. Na silniku zamontuje sobie diodę IR, a na przeciwko umieszczę fototranzystor, który podepnę do uC. Chcę aby przy słonecznym dniu również mi to działało, więc przydałby się jakiś potencjometr, którym mógłbym regulować czułość. Więc myślę sobie tak, Do kolektora fototranzysotra...
Odłącz kondensator i sprawdź przejście między żółtym przewodem a pozostałymi prócz czarnego. Oczywiście musisz odlutować silnik od płytki sterującej, masz mierzyć sam silnik.
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
Luzy zaworowe kiedy ostatnio mierzone?
Powietrze ma doplywac do silnika poprzez przepustnice i ew. regulator wolnych obrotów. (bypas pwm, krokowy, termostatyczny). Musi być ono mierzone w silnikach które nie używają tylko MAP sensora do obliczenia obciążenia.
nie chodzi mi o całkowicie jednolitą powierzchnię, bo tego nic nie da rady pomierzyć. Ale są liczniki, co bezproblemowo mierzą obroty koła pasowego w silniku, bez dodatkowych nalepek.
Mając napięcie na drenie, napięcie VCC i pewną moc obliczeniową ESP, możesz obliczać napięcie na silniku. Pytanie tylko, czego oczekujesz od silnika. Obecność 19 V nie świadczy np. o tym, jakie ma obroty czy moment. Pełniejszy obraz sytuacji daje pomiar prądu i prędkości obrotowej.
Witam Chciałbym zbudować obrotomierz jak w temacie i nie bardzo wiem jak to ugryźć. Obrotomierz ma mierzyć obroty silnika spalinowego jednocylindrowego w zakresie do 50 000obr/min, czyli częstotliwość podstawowa jest mniejsza od 1[KHz], wystarczy mi jeżeli pomiar będzie wyświetlany raz na pół sekundy lub sekundę. Generalnie chodzi mi oto aby z sygnału...
A mierzyłeś jakie napięcie jest na silniku po podłączeniu do sterownika?
Sonda jest jednoprzewodowa, mierzę na gorącym i zimnym silniku, na wolnych obrotach i podwyższonych. Mierzę wypiętą sondę z ecu. Sam przewód sygnałowy.
Witam w jednym z rozwiązań zastosowano płytkę z 6 mm aluminium która zasłania magnest stojacy z jednej strony i powoduje poprzez indukowanie się w niej sem powstanie tka jak by odwrotnego pola zasłaniajacego magnes, próbuję to zweryfikować w następujacy sposób na talerzu HDD mam dwa mganesy okrągłe i on się obraca napędzany silnikiem, mierzę pobór prądu...
Czujnik tam powinien być na 1,4 bara. Jak będziesz mierzyć to zwiększaj powoli obroty i patrz przy jakich osiągnie te 1,4, ale to dopiero na dobrze rozgrzanym silniku. Są też czujniki na 0.9 bara, przeznaczone do padlin które już kończą swój żywot.
Podoba mi się pomysł takiego komputerka. Od jakiegoś czasu sam myślę o czymś takim do swojego samochodu. Nie skupiał bym się nad tym jakie dane ma wyświetlać, tylko jakie czujniki są potrzebne (ew. jakie układy wyjściowe). Mając np. dane dotyczące obrotów silnika, obrotów koła, oraz czas wtrysku, można wyliczyć zużycie paliwa średnie/dzienne/chwilowe/podrozy/itd.......
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Witam, zbudowałem miernik częstotliwości na ATmega8 wykorzystując przerwanie INT0 (reakcja na niski stan linii, podciągnięty wewnętrznie). Chciałbym indukcyjnie mierzyć obroty silnika w autku. Niestety mimo próby filtrowania tych impulsów nadal w sygnale jest bałagan mimo zastosowania transoptorka 6N137 z bramką Schmitta. Jak się domyślam, w takiej...
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
Może trochę będzie nie na temat ale widziałem fajny projekt który działał jak komputer pokładowy w bogatszych wersjach aut. Mianowicie zliczał zużycie paliwa, dystans możliwy do przejechania względem ilości paliwa w baku i parę innych rzeczy. Wykorzystano w nim czujnik obrotów silnika, mierzono czas otwarcia wtryskiwaczy, obroty koła samochodu. Pomiar...
Najczęściej spotykam sie z zakresami 3-4, dla porownania gdy sprawdzałem passaty ktore sprowadzalismy z niemiec często były to bardzo zadbane samochody z niewielkimi przebiegami, dawki miescily sie tam w przedziale 4-5,6 i myśle, że byłoby to zblizone do 'fabrycznych ustawień', oczywiście mierzone na wolnych obrotach. Gdy z 3,2 zmienisz na 5,2 odczujesz...
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Ciśnienie na biegu jałowym w okolicach 1 Bara a przy wyższych obrotach 4 Bary (dla diesla 5-6 Barów). Zależy też od silnika więc warto zerknąć do instrukcji danego auta. Oczywiście mierzyć tylko na gorąco.
Sam ne555 nie zamieni raczej tego sygnału na odpowiedni. Nie wiem jaki sygnał na wyjściu daje ten sterownik ale jeśli to jest sygnał napięciowy (im wyższe napięcie tym większe obroty) a oryginalny obrotomierz działa na częstotliwość impulsów to potrzebujesz przetwornik napięcie-częstotliwość. Ale to najpierw trzeba sprawdzić jak ten sygnał wygląda....
akurat triaka można śmiało mierzyć na płycie po rozłączeniu wtyczki silnika, bo to uzwojenie silnika przez przekażnik zmiany obrotów zamyka obwód triaka , więc po zdemontowaniu modułu można śmiało go mierzyć bez przekłamania. Jesteś w błędzie, no ale Ty masz zasady. Kolego Nogreg jęsli obwód grzałki będzie ok radziłbym jeszcze sprawdzić obwód ntc,...
Fakt to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedz masz rację... fakt czujnik ten mierzy temp. powietrza wlotowego czyli inaczej już ogrzanego w kabinie przez piec..... (czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą...odebrałem to jak czujnik na wylocie pieca) co to hallotronu ....tak mierzy on obroty silnika poprzez magnes wbudowany w wiatrak...
A co ten kontaktron mierzy? Obroty silnika czy dojście całego skrzydła na swoje miejsce? Chodzi o to czy częstotliwość ma cokolwiek do rzeczy? Ps. jak kupisz taki za 2zł przylutujesz kabel od starego i dasz na próbę, to wiele nie ryzykujesz. Potem, jeśli zadziała, jakaś izolacja / klej i zrobione.
Witam Ponownie długo nie po jeździł ten ciągnik pojawił się problem z jazdą pod górkę bez podania obrotów silnika nie pojedzie i wyrzuci błąd różnicy prędkości. Bedę mierzył ciśnienia.
Dobra, powiem ci że max to 150zł i to ma być obrotomierz, moze być na wyświetlaczy segmentowym i też będzie ok, ma mierzyć obroty z dobrą tolerancją, silnik ma 4,6 kW, znamoinowe obroty to 1450... co mogłem przybliżyłem, teraz prosze o opinie i mozliwości, co moge zrobić...
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
To czujniki Halla. Mierzą pole magnetyczne, w tym przypadku mierzą w którym momencie obrotu znajduje się wirnik. Poszukaj zwykłego kontrolera silników BLDC trójfazowych, obsługujących czujniki Halla (są też takie bez).
Osłona na pasek będzie, jak tylko dokupię szajbę na silnik i sprężarkę na dwa pasy, bo się ślizga oO Na razie ustawiony jest na 6 bar i do tej wartości potrzeba ok 90-120 sekund, dokładnie nie mierzyłem. Obroty na silniku 1460, przełożenie 1:1. Nie wiem czy nie zrobić większego, producent sprężarki pisze, że może mieć ona 3000 obr. Ale wszystko wyjdzie...
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Witam, ciekawi mnie zagadnień konstrukcji a mianowicie, dlaczego: - podpory wałków osi Y są tylko w znikomych miejscach i jak wygląda strzałka ugięcia przy najniższym punkcie osi Z przy max. oporach toczenia; - dzielisz kroki silnika (pytam z uwagi na zbliżony do logarytmicznego spadek momentu pracy) i czy podział jest stały czy zależny od stanu pracy;...
A jak z kompresją? Mierzyłeś?
Silnik jest bez szczotkowy, uzwojenia silnika są dobre,nie wiem gdzie szukać tego zabezpieczenia termicznego. Co do tezy,że "przy uszkodzeniu cewki silnik ruszyłby na pełnych obrotach" mierzyłem miernikiem obwód cewki się nie zamyka,a silnik pzy włączeniu tylko minibalnie drgnął. A czy same cewki są do kupienia
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Czujnik indukcyjny do liczenia obotów, jeżeli chcesz mierzyć obroty bezpośrednio na silniku to trzeba poszukać takiego, który będzie miał częstotliwość przełączania przynajmniej 2 kHz, do tego jakiś licznik programwalny np. coś z serii codix kublera i trzeba by to spiąć z istniejącym układem, żeby po odliczeniu określonej ilości impulsów wyłączyć silnik...
mógłbym zastosować enkoder 5000 imp/obrót ale wtedy potrzebuje potężniejszego procka żeby ogarnął ten enkoder oraz LCD i sterowanie z PC. Przepraszam, że późno, ale jakbyś przepuścił przez prosty licznik (np. żeby zrobić 10 imp/obrót) i wtedy mierzyć i stabilizować czas pomiędzy imp. (czyli stabilizować prędkość obrotu).
Ale co mierzysz? Zasilanie, sygnał?
Przycisk działa prawidłowo. Mierzony miernikiem. Przy odpalonym silniku mogę np. klikać w przycisk, żeby pracował co drugi obrót, i nic się nie dzieje. Iskra znika dopiero po odczekaniu kilku minut. Rigami się jeździ, jako "rowerami z silnikiem pomocniczym"? Na OLX niektórzy piszą "bez dokumentów".
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
Mierzone manometrem. Zamiast wzrastać, to spada do 0,5 bar.
Sooooooory wszystkowiedzący. Słówek się czepiasz. W vagu którego używam wchodzę w grupę Select Control Module i tam wybieram 01 żeby się podłączyć do silnika, sczytać z niego błędy, wykasować je i ponownie sczytać. Ot i tyle - dalej bredze? aha, zapłon musi być przekręcony. bredzisz kolo błędy są dla pół..... wiesz co to są bloki wartości mierzonych?
Coś z tym uchybem 20cm przesadziłeś. Biorąc pod uwagę silnik 200 kroków/obrót napędzający w uproszczeniu bezpośrednio śrubę kulową ze skokiem 10mm/obrót oraz sterownik (aby nie przesadzać z mikrokrokiem) powiedzmy 32 masz rozdzielczość ok 6,4 mikrokroku na 0,01mm. Dokładność to inna kwestia. Można stosować enkodery, z których sygnał służy do sterowania...
Jak może tam działać przewijanie przy 1V ? Źle coś mierzysz , zmierz napięcie na samym silniku
Wszystko sprawdzone, prąd dochodzi do szczotek. Czy przyczyną będzie regulator obrotów i jak go sprawdzić? Jeżeli napięcie o wartości ok. 230V (bo nie piszesz jaka jest wartość napięcia) dochodzi do szczotek i stojana, to regulator obrotów masz sprawny. Przynajmniej do tego stopnia sprawny, że silnik powinien ruszyć. Pytanie jak mierzysz i czym mierzysz...
wolne obroty ,sprawdz w silniku ,wartosci mierzone kanał 212 wiersz 1 ma byc 79 ...81 jak nie ustaw aparatem.
Silnik Perkins A4.236 W specyfikacji technicznej (poniżej) podają, że ciśnienie oleju to 5,9bar. Podpowiecie przy jakich obrotach to mierzyć i czy przy zimnym lub rozgrzanym silniku? https://obrazki.elektroda.pl/3614783000_...
Jaki silnik, jaki rok i czy z gazem? Jednak na poczatku przydalaby sie diagnoza sprzetem, odczyt ewentualnych usterek oraz parametrow mierzonych.
Nie da się tak prosto. Zależy od osprzętu. DIN i GOST podawały moc silnika tzw netto, czyli uwzględniając pobór osprzętu (chłodzenie, ładowanie, wspomagania itp), ASA podawała moc brutto czyli nie uwzględniając poboru mocy przez osprzęt. Silnik spalinowy jest bardzo niewdzięczną maszyną do podawania mocy, bo się ta jest zależna od jego szybkości obrotowej....
Nie potrzeba mierzyć obrotów, wystarczy popatrzeć na średnicę wirnika, silniki EMA-Wiefamel na 2700obr/min miały wirniki o mniejszej średnicy od tych na 1450obr/min. Przypomnij sobie czy średnica wyłącznika odśrodkowego ( część na wirniku ) wystawała poza obrys średnicy wirnika ? Jeśli tak to silnik ma 2700obr/min.
1) Czujnik - impulsator zamontowany gdzieś na silniku lub którymś kole 2) Wyłączać silnik na kilkadziesiąt ms (czas do ustalenia) i mierzyć napięcie indukowane przez silnik które jest proporcjonalne do obrotów
A czy taki miernik częstotliwości można zastosowac do mierzenia obrotów silnika jednocylindrowego:?:
mierzyć obrót mierzyć temperatura silnik mierzyć uzwoić silnik
włączenie laptopa przycisku mazda awaryjne pobiera oleju przez silnik
uszkodzony zasilacz uszkodzony zasilacz
Symbol "-p-" na pralce Bosch - co oznacza? Prawidłowy odczyt MAP w VW Passat B5 FL 1.9 TDI