W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
http://obrazki.elektroda.pl/9420703000_1... Modul z Suzuki gn 125 8 pin odblokowany bez blokasy obrotow. 1 - empty 2 - empty 3 - empty 4- cewka 5- impulsator 6- impulsator 7 - minus 8- plus
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Ten układzik to zwykły przełącznik, któru będzie podawał napięcie na cewkę WN a zniej na świece. DOŚWIADCZENIE: Wymontować cewkę (powielacz) i świecę, podłączyć cewkę przewodem WN do świecy, gwint świecy i obudowę do minusa a nawejście zasilania cewki dotykać plus oczywiście 12V i jednocześnie obserwować przerwę świecy.
Ja bym szukał przytarcia gdzieś do plusa przewodu między modułem a cewką ( jeśli tam jest klasycznie - plus na cewkę a minus z modułu- chociaż w Tico zdaje się że było wszystko odwotnie ) Pozdr.J.
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
Przemyślałem trochę temat i doszedłem do tego że źle zrozumiałem tłumaczenie - nie chodzi o cewkę na kablu zapłonowym tylko o minus z cewki zapłonowej auta. Co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu ? Bezpiecznik na wyjściu ? Jeśli chodzi o elektronikę to jestem naprawdę zielony w tym temacie. Wiem że V-out ma iść na kanał w Jacku a GND na masę w Jacku...
Witam Samochód: Ford Mondeo 1.8 V16 rcznik 95 Mam pytanko: Gdzie podłączyć wejście komputera gazowego na którym ma być podawany sygnał obrotów Znalazłem informacje że należy podłączyć do minusa cewki zapłonowej lub z czujnika Halla, czy ktoś wie który to przewód w cewce lub na czujniku Halla? Pozdrawiam
Ma być tak podłączony zapłon w 126p, plus po stacyjce do "plusa" cewki, z "minusa" cewki do śrubki od przerywacza w aparacie zapłonowym. Cewka ma być przykręcona do masy, może być do nadwozia. Ze środka cewki kabel WN do środka kopułki, z boków kopułki przewody WN do świec. Tak jak na tym rysunku: https://warsztatowiec.info/wp-content/up...
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
czy nóżkę 1 (input) mogę podłączyć bezpośrednio pod obrotomierz? (minus cewki zapłonowej). Fig23 PDF -dzielnik2/3
Trigger-impulsator, ground- minus masa, battery- plus zasilania 12V, ignition- prawdopodobnie cewka zapłonowa...
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
W cewce masz 2 pary ++ --, czerwone kable do +, zielony do minus
Napewno masz błąd przy przerywaczu, powinien pracować na minusie cewki zapłonowej, bo usmażysz instalacje jak zatrzyma się w pozycji zamkniętej.
https://obrazki.elektroda.pl/9442592600_... To komplikuje schemat. Na początek użyję tego schematu z MOSFET-ami, które posiadam z wylutu, np. IRF9530, i zobaczę w praktyce, jak to funkcjonuje. Nie chcę modyfikować oryginalnej instalacji, dlatego takie sterowanie jest. Aktualnie jest przekaźnik zwykły zamiast modułu w ten sposób, że...
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
w zwykłym obrotomierzu sygnał bierzesz z minusa cewki zapłonowej -kabel zielony i odpowiedz 2 zegary LCD-digital to wieksza zabawa i to tylko dla dobrego elektryka + odpowiednie koszty wiec nie polecam
Żółty do elektrozaworu benzynowego, brązowy do minusa cewki zapłonowej, czerwony do plusa cewki zapłonowej, niebieski do elektrozaworu gazowego i cewki na reduktorze, biały do wskazania od zbiornika gazowego, czarny masa.
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Cewka jest zasilana plusem i minusem. pod te dwa styki dać żaróweczkę 12v 5wat naprzykład. Powinna migać w momencie kręcenia .
Ta cewka nie ma modułu zapłonowego.Podłącza się tak jak Ci Błażej powiedział,tylko że te minusy(skrajne) to powinny być sygnały z modułu zapłonowego.Te cewki najczęściej się przepalają w taki fajny sposób,że nie ma iskry na 1 i 3 a na 2 i 4 jest,lub odwrotnie.Kiedyś zrobiłem z dwóch przepalonych "jedną"sprawną.trochę dziwnie to wyglądało,ale działało:D
Ten kabel powinien być podłączony do minusa cewki zapłonowej (kabel brązowy w wiekszości dostepnych na rynku centralek). Jeżeli centralka jest uszkodzona może obciążać sygnał na tym kablu i silnik bedzie kepsko pracował. Nie ma znaczenia na ktorym kablu. To tylko informacja dla centralki czy silnik pracuje i czy mozna otworzyć zawór gazu. Pozdrawiam.
Mam zamiar zamontować gaz kme diego w focusie 1,6 2000 r . Czytałem o gazie w fordzie - pomijam ten temat. Chodzi mi o podłączenie impulsów obrotów z minusa cewki zapłonowej. Są tam 3 przewody zielony , czarno -czerwony , czarny. Do którego mam się podpiąć.
Cewka zostaje , i jeśli masz obok cewki 3 pinową końcówkę mocy to też zostaw , moduł zapłonowy będzie miał lżej . Jeśli dobrze pamiętam to ten trzypinowy moduł sterowany jest plusem a ten moduł od golfa steruje minusem... jeśli dobrze pamiętam
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
Dzis samochód stanął mi na drodze. Okazało się że nie ma iskry na cewce WN. Podejrzewam moduł w aparacie zapłonowym, cewka w aparacie jest ok, 800 om. Wykręciłem aparat i kręcąc go wtrysk podaje paliwo a iskry nie ma. Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić ten moduł ? Gdy podam bezpośrednio minus na cewkę, iskra jest.
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Wystarczy odpowiedni układ wejściowy zbudowany na ne555 a pozniej tranzystory z potencjometrami do ustalenia progu załączania shift-lighta czy innych urządzeń -układ podłącza się na minus cewki zapłonowej. Kolejna prosta metoda to nawinięcie drutu na kabel wysokiego napięcia, wyprostowaniu tego napięcia zmniejszenia tętnień za pomocą prostego filtru...
1 cewka zapłonowa 15 zasilanie (plus) 31 masa (minus) G sygnał z impulsatora nie rozumiem dlaczego twierdzisz że 31 i G są zwarte - to nie miałoby prawa wygenerować żadnej iskry podłącz impulsator jednym końcem do masy a drugi daj na G jeśli efekty nie będą zadowalające zamień miejscami przewody od impulsatora a jeśli nadal będzie nie tak tzn że w ten...
Też wtrącę swoje 3 grosze , kolega 5W i koczis macie racje. Ten schemat musi działać a ten skomplikowany wynalazek na tyrystorach to jakiś niesmaczny żart. Magazynowanie ładunku w kondensatorach , masy itd. , czytam i oczom nie wierzę jak można zabierać głos nie mając na dany temat zielonego pojęcia. Jednym wielkim kondenastorem to jest akumulator z...
Masy idące do sterownika silnika sa w 100% dobre, sprawdzałem pod obciążeniem dla większej pewności. Czujniki (według schematu) nie mają połączenia bezpośrednio do masy... Włącznik pedału hamulca ma +12V po stacyjce a minus ze sterownika silnika. Sonda lambda +12V z przekaźnika pompy paliwa a minus również ze sterownika silnika. Elektrozawór z węglem...
Napięcie jest cały czas a do drugiego zacisku jest minus z przerywacza i jak styk przerywacza się rozwiera wtedy indukuje się wysokie napięcie.
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Plus po stacyjce i masę którą podaje ECU podpiołem pod przekaźnik 167 i to samo dalej tykał i gasł. Więc odpiołem kostke z pompy paliwa i dałem bezpośrednio z akumulatora plus i minus na pompe paliwa i bez zmian to samo tykał i gasł. Więc sprawdziłem czy plus i minus nie zanika na cewce zapłonowej i napięcie na cewce ok nie zanika. Sam jusz nie wiem...
Rozumiem, że wcześniej wejście sygnału obrotów miałeś podpięte pod minus cewki zapłonowej. Podpytuje bo ja mam troszkę inny problem tzn. telepie mi silnikiem w mojej Feli 1.3 MPI na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ( tak jakby nie było ssania), wszyscy twierdzili, że to czujnik temperatury cieczy no i go wymieniłem i nadal jest tak samo, może właśnie...
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować ponieważ niemoże on zabardzo przeszkadzać, a także...
W wsk 125 jest zapłon iskrownikowy. Ty tutaj masz zapłon BATERYJNY. To co innego. Przerywacze są dwa, bo w dwusuwach często stosowało się jeden blok zapłonowy na jeden cylinder - jeden cylinder, to jeden przerywacz, kondensator i cewka, dwa, to wa takie zestawy, w 105 i wartburgu był już potrójny układ. Nie wiem, czy tutaj nie ma plusa na masie. Więc...
może być któryś z czujników wału jeśli sterownik silnika odczyta błędne położenie wału blokuje nie poda minusa na przekaźnik pompki paliwa i cewkę zapłonową jest to jeden przekaźnik Dodano po 6 wtedy rozrusznik kręci ale nie ma iskry i pompka nie pracuje sprawdź czy jest masa na przekaźniku po włączeniu zapłonu słychać będzie jego pracę jeśli go nie...
Ja kiedyś w mojej maździe ( diesel ) słyszałem delikatny świst w głośnikach przy zwiększaniu obrtów . Pomgła cewka zapłonowa z fiata 125 . Napięcie przechodziło przez te dwa nagwintowane konektory . Jedyny minus to to ,że niekiedy mnie kopnęło przy wysiadaniu z auta .
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Witam nie będę robił nowego tematu. Mam problem z tą iskrą ;/ Zrobiłem parę zdj modułu zapłonu prostownika i wyjść i wejść z modułu i schemat całej instalacji. Sprawdzałem czujnik położenia wału odkręciłem przewody z czujnika zostawiłem tylko masę . Jeden czerwony przewód to zasilanie, drugi podaje impuls na moduł zapłonowy. Minus jest na blaszanej...
Trzypinowa-skrajny plus, środkowy impulsy sterujace, drugi skrajny minus.
Sprawdź połączenia stałego"+" czerwony przewód z wiązki gazowej do akumulatora; "-" czarny przewód z wiązki i powinien być na silniku ale niektórzy kręcą go do minusa akumulatora; i obroty "szary" przewód z wiązki podpięty pod cewkę zapłonową a nie owinięty na kablu WN. Pozatym zasil na "krótko" podpinając pod "+" cewek elektrozaworu lub reduktora kabelek...
cewka która siedziała w instalacji AC zadziała w instalacji DC Tak zadziała czujnik położenia wału wychodzi z niego dwa przewody gdzie podłaczyc drugi do masy(minus aku) z cewki zapłonowej tez dwa zielony i czarny który gdzie zielona masa (-aku), czarny do CDI
Może sprecyzuj po co chcesz tą cewkę podłączać na sucho ,do jakiego to jest urządzenia, na jakie napięcie.Z tego co widzę to na śrubie masz masę czyli minus,a te dwa kabelki to w jednym jest plus a w drugim jak by to nazwać sygnał podani\a iskry.
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Zasadę działania znam, jeżdżę tymi pojazdami już 13 lat. Po prostu pojawiły się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:) Uzwojenie wtórne i pierwotne są mi znane, tak samo ich oporności i diagnozowanie. Napisałeś, że po każdym nawinięciu zwoi(nazwijmy to "serią" czyli nawinięciem całej powierzchni od lewej do prawej...
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Witam. Cewka zapłonowa w tym modelu nie współpracuje z masą silnika - jest sterowana minusem ze sterownika silnika, a plus ma na stałe z głównego przekaźnika (zobacz schemat). http://obrazki.elektroda.pl/5901023100_1... 11 to cewka - pin_4 plus z przekaźnika - ZG3 i ZH3 sterowanie ze sterownika na pin 1 i 2 cewki. Pomiar oporności cewki jest...
Nie no na Elpigaz nie zmieniaj jesli wogole to jak radzi kolega wsadz Bingo. Przelaczanie moze tez byc wina słabego sygnału predkosci obrotowej,czyli minusa na cewce/aparacie zapłonowym.
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
A jak można sprawdzić czy to Cewka jest powodem, bo jak podłączam miernik minus pod masę a plus pod wyjście z cewki pod kabel win to jest 12v. Bo niechciałbym kupić kopułki a okazało by się że to Cewka
dzięki , żebym to wiedział to bym nie pytał , czyli mirnik w łapę i naprzód. Czerwony jest plusem niebieski jest sygnałem a czarny jest minusem . Po przekręceniu stacyjki załącza się plus na cewkę wystarczy że podłącze masę do niebieskiego powinna wyzwolić się iskra . Dobrze kombinuje
Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN. Proszę oto zdjęcia.Prawy kabelek przy cewce to chyba minus ponieważ ma jeden boczny kabelek do śrubki.A i sprawdzałem cewkę WN za pomocą baterii 9v iskra jest na...
Witam! Już jakiś czas temu zabrałem się za maluszka, który stał na podwórku przez około 6 lat, w ogóle nie ruszany. Jest on w opłakanym stanie, ale nie o tym tutaj. Męczę się teraz z silnikiem. Już od ponad godziny czytam tematy związane z zapłonem, bo tutaj jak na razie leży mój problem. Raz czytam, że podczas ustawiania zapłonu żaróweczkę podłączamy...
Impulsy z cewki zapłonowej z minusa
Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane Chylę czoła! Po wypreparowaniu samej cewki, łącznie ze zdjęciem fajki, i połączenia jej razem z kondensatorem, a następnie zasileniu jej z zasilacza laboratoryjnego (minus na mase), ktorego plus chwilowo przytykany jest do wyjscia NN cewki jest iskra nawet przy zasilaniu napieciem...
Szkoda nerwów . Jak nie masz pojęcia co robisz , to podjedź do sklepu , kup cewkę zgodną z napięciem instalacji , świecę , krzywkę , kondensator i przerywacz - plus na cewkę minus do przerywacza (zaciski oznaczone) - ustaw zapłon i śmigaj . Masz drugą opcję , poczytaj i poznaj zasadę działania poszczególnych elementów i je sprawdź . Kiedyś cewki zapłonowe...
Witam, Kupiłem to auto z dwa lata temu przez pierwsze pół roku wszystko było ok, a po czasie zaczął powiać Check, więc kupiłem Lexie i odczytałem błędy: - P0011 - P0053 - P0038 - P0130 - P0011 - P2178 Opis usterki: Nie ma określonego ściśle czasu kiedy pojawia się check ale po skasowaniu i po ponownym odpaleniu od razu jest błąd podgrzewania tylnej...
Tworzy się pętla masy. Prąd silnika wciągarki płynie przez ramę, a ta jest najczęściej połączona z akumulatorem poprzez wiązkę instalacji elektrycznej. W tym przypadku masa instalacji jest podłączona do ramy w miejscu cewki WN, lub jest to przypadek że cewka WN przewód masowy podłączony z rdzeniem przykręconym od masy. Z tego co widzę, bieguny silnika...
Iskrę on wgl ma? Skoro wcześniej wymiana świecy pomogła, to mogła się skończyć cewka WN lub moduł zapłonowy. Ogólnie fajnie jakbyś posprawdzał wszystkie kostki. Rozbierz skuter, widzisz jakąś kostkę z kablami - rozłącz, popatrz czy nie jest zasyfiona i podłącz jak było. Jeśli są jakieś kable przykręcone do masy - też to sprawdź. Słaba masa może powodować...
Koledzy centralny działa ok ,sterowanie jest z pinu 27 sterownika problem iż nie mam oscyloskopy aby ten sygnał sprawdzić . jak domowym sposobem mogę sprawdzić ten sygnał , czy podłączając diodę będzie mrugać?? Jak na początku napisałem jeżeli kontrolkę podłączę pod plus i dotykam przewodu sterującego cewką to iskra przeskakuje jeżeli podłączę kontrolkę...
ze stacyjki wychodzi plus na cewkę przekaźnika rozrusznika, bo jak napisałem podałem minus na cewkę z masy i rozrusznik zakręcił po przekręceniu kluczyka, tylko nie wiem dlaczego tam nie ma masy na tym przewodzie żółto czarnym? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, dochodzi plus na cewkę zapłonową w środku trój złączki. Nie wygląda...
Witam!!! Na środkowym pine cewki jest +12V. A na którym pinie na module ma być zasilanie +12V ?.Z którego pinu z modułu wychodzą impulsy na cewkę. Czy na cewkę jest podawany minus jako impuls sterujący cewką. Czy jest możliwość zamiany modułu ESC na moduł EDIS gdyż do tej rurki na module nic nie jest podłączone a wtyczki są takie same.Pozdrawiam.
Witam Mam problem w quadzie opisany powyżej, zostały już podmienione takie części jak: -cewka zapłonowa -moduł zapłonowy -przewody,fajka -własna instalacja taka aby tylko była tylko iskra. Cewka sprawdzona miernikiem opory są w porządku czyli cewka od ładowania ma wartość coś ok 300 a impulsator 141, więc jest ok, masa jest wszędzie, problem leży dokładnie...
Co to jest to kluczowanie cewki, czyli minus? z cewki wychodzi jeszcze jeden wtyk który spina się z czujnikiem wałka rozrządu, nie wiem do czego on ma zastosowanie. Ale powiedzmy że robię otwór w kopułce na 4mm śrubkę to wtedy ta śrubka musi się jakoś łączyć w środku w kopułce z przewodem zasilającym palec,tak? czy jeśli będzie tak połączone to wtedy...
Z cewki oświetleniowej wychodzi tylko jeden przewód AC (drugi jest z masą). Nie wydaje mi się, aby było możliwe ładowanie dwupołówkowe- jak podłączyć bieguny mostka? Co do bilansu akumulatora. Przy 50W dla 5000 rpm wychodzi 8,3A zasilania. Odbiory: Stop 3,5A, pozycje 1,3A, licznik 0,4A, cewka zapłonowa - uśrednione 2A, kierunki 7A (uśrednione 3,5A)....
sprawdziłem czy działa cewka zapłonowa na necie był filmik jask gość pokazywał jak sprawdzić jej działanie czy jest sprawna i multimetrem jedne przewód dop środka cewki a drugi na obudowę masa i powinna wartość jakaś tam wyskoczyć a u mnie nic zero wskazać na multimetrze żadnej wartości tak samo środkowy pin do tej cewko jeden przewód wkłądasz od multimetra...
witam, proszę o pomoc. opel astra 93rok, 1.4 benz+gaz, silnik CN14NZ. Objaw - nie można uruchomic silnika, akus kręci, nie wiem , ale raczej nie słyszę pracy pompki paliwa, paliwa nie czuje by śmierdziało. Obmierzyłem moduł zapłonowy i cewkę. na module lewy skrajny pin w stosunku do masy (radiatora) ma ok 1,2 kom, 2 z lewj ma - dużo, 3 z lewej 0om,...
Witam Dzięki za odpowiedzi, sugestia kolegi Doktorr ,że przekaźnik załącza się przy starcie pomogła, przekaźnik działa, pozostała kwestia cewki zapłonowej na moim schemacie dochodzi plus z 15 po wł. zapłonu, minus i dwa sterujące, a faktycznie mam 6-ć przewodów i zasilanie zaczyna dochodzić dopiero przy rozruchu, cewkę sprawdziłem, wykręciłem wpiąłem...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Stan na dzień dzisiejszy i pełniejszy opis dla jasności: Dane auta i instalacji: Mitsubishi Colt 1.6 1997 kme bingo s4 Samochód przestał przełączać się na gaz po naprawie blacharskiej i długotrwałym postoju-rok Inne objawy: brak świecenia się jakichkolwiek diod-nawet po naciskaniu przełącznika na pulpicie sterowania. Ostatnio auto momentami chodzi na...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Witam jeśli się nie mylę to do cewki idą trzy kable (+/- i sterowanie z modułu zapłonowego lub komputera) sprawdz czy przy kręceniu silnikiem masz zasilanie na cewkę +12 V/- 12V sprawdzaj miernikiem bez pośrednio z klem akumulatora (minus do klemy akumulatora minusowej i szukaj plusa w wtyczce zasilającej cewkę i w ten sam sposób szukaj minusa ale oczywiście...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
ja nadal upieram się żebyś kupił sobie zwykły przełącznik gaz/benzyna jak z linku allegro i a to wywalił, ale jak tak straszliwie chcesz to możesz to podłączyć tak: tpsa lepiej nie podłączaj do tego gazokomputerka, bo to wpływa na odczyt pozycji dla komputera benzynowego (nie powinno, a jednak wpływa) i wolne obroty falują albo są w ogóle za wysokie...
Wydaje mi się, że aby tylko sprawdzić czy dynastarter "kręci" należy do zacisku S1 podać minus , zacisk D spiąć razem z S2 i tą parę do plusa zasilania. Lub S1 spiąć z D i podać plus a na S2 minus zasilania. Zaciski cewek zapłonowych raczej do sprawdzenia prądnicy nie są potrzebne. Chyba coś pokręciłem. P.S. Gustaw zamierzasz ten silnik zaaplikować...
Wystarczy na środkowy dać minus i wszystko wiadomo, jak będzie iskra i włączy się pompa paliwa - jak nie to trzeba sprawdzić co dochodzi do czujnika, co odbiera a co brakuje żeby zapalił. Pozdrawiam.
Witam Wszystkich forumowiczów. Problem jak w temacie mianowicie brak iskry. Mierzyłem miernikiem przewody w kostce przy aparacie zapłonowym ta dwu pinowa i jest problem. Mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce i podłączeniu miernika, czyli kabel od miernika plusowy do kabla we wtyczce do cewki a drugi przewód miernika do minusa akumulatora pokazuje...
Witam. Jako że posiadam maluszka to chciałem go poprawić i trochę wytestwować ale... po usunięciu większości usterek nadszedł czas na zapłon no i przedstawię co i jak zrobiłem(proszę nie śmiać się ani nie obrażać mnie piszę tylko po to ażeby dostać poradę) był to maluszek z cewką dwubiegunową ale że takowa się spaliła założyłem od seata toledo '94 (coś...
Nr. 1 podłączasz do cewki zapłonowej, plus i minus wiadomo. Pozdrawiam.
Rozszerzę trochę myśl kolegi barton21 Możesz sprawdzić również czy nie ma zwarcia miedzy czarno białym a zielonym przewodem gdy stacyjke ustawioną masz na włączony zapłon Przewód czarno-biały podłączony do modułu zapłonowego (dla układów zapłonowych AC) odpowiada za wyłączenie iskry - zgaszenie silnika po wyłączeniu kluczyka lub zadziałaniu zabezpieczeń...
Witam mam takie pytanie. Jak w temacie auto nie odpala słychać że pompka chodzi przy przekręceniu zapłonu. Natomiast sprawdzałem nie ma iskry, zmieniłem cewkę zapłonową (używana ) później druga też używana i dalej to samo. Pytanie moje jest takie, jest tam podwójna cewka w chodzą tam 2 kostki i w obydwóch + i - , i tak jak włączam zapłon i przykładam...
jakie prądy dochodzą . po kluczyku jesyt tylko plus a minus dostac powinien z ecu jak chcesz sprawdzic caly modul to po przekreceniu kluczyka podaj na czrno bialy kabelek w tej kostce co idzie ich osiem i powinna byc iskra .
instalka zrobiona na krótko czyli kabel czerwony z aparatu zapłonowego dany bezpośrednio na cewkę zapłonową, doradzcie mi co mam sprawdzić aby wykryc brak iskry w moim motorku ,cewkę już zmieniałem więc to chyba nie cewka, na deklu aparatu mam napisane :(światła 12V , ładowanie 6V moc 50W), może coś miernikiem mógłbym sprawdzić,[/quote] jeśli akumulatora...
Witam. Mam problem ze swoim pojazdem. Jest to fiat 126p (rok 1986). Już do wszystkiego doszedłem i wiem, że jest winna cewka. Po prostu chodzi mi o napisanie w prostym języku, co gdzie podłączyć (czyli np. gdzie w cewce podłączyć plus, minus itp.). Więc jeśli to nie żaden problem, proszę o jasne wytłumaczenie np: "plus idzie do tej wtyczki z lewej u...
Coś nie jest git skoro nie działa. Sugerowałeś na początku cewkę, teraz piszesz że cewka jednak git? To wymieniałeś ją czy nie? Zresztą. Możesz zrobić pomiary rezystancji. Masz 3 punkty pomiarowe. Kabel WN, pin gdzie podłączasz "prąd z modułu" oraz masę. Jeśli ustawisz miernik na pomiar rezystancji to pomiędzy wszystkimi pinami powinieneś mieć jakieś...
Już wielokrotnie pisano jakie mają opory cewka pierwotna i wtórna, pierwotna rzędu ohma wtórna rzędu 10 kilo ohma. Po sprawdzeniu oporności do gniazd uzwojenia wtórnego WN ja wkładam krokodylki i ustawiam tak, aby odległość między ich końcówkami na zewnątrz cewki wynosiła 1-2 mm. Do jednego końca uzwojenia pierwotnego podłączam minus z zasilacza 12V...
Witam podepne się . Kawasaki klx300R 2002r. Elektryka ma dwa układy jeden zasila cdi i cewkę zapłonową z masą na ramię. Drugi układ zasila osprzęt świtał itp bez masy na ramię 12vDC. Przeróbka na potrzeby własne. Kupiłem bardzo fajny licznik z funkcją bluetooth i mam podobny problem obrotomierz jest sterowany sygnałem ujemnym.. Próbowałem podłączyć...
Mam pytanko odnośnie tematu. Podłączam w focusie 1,6 gaz z którego kabla cewki zapłonowej mam podłączyć minus?
elektryka jest zrobiona na podzespołach z WSK - 2 cewki zapłonowe, 1 cewka świetlna, 2 przerywacze i 2 kondensatory, silnik 2T dwucylindrowy, pojemnosc 744ccm. Chodzi o poprawienie sprawnosci silnika, na czas zawodów, bo to rozwiazanie to porazka i czasami juz rece opadaja przy tych układach zapłonowych. Praca pompy wraz z rozgrzaniem przed startem...
Ok.Spokojnie.O jakich parametrach ma być ta cewka,jeśli można?? Już wiem jak może to być cewka :) http://img502.imageshack.us/img502/9747/... Zastanawiam się gdzie podłączyć plus,a gdzie minus z nowej cewki?Chodzi mi o te dwa druciki z oczkami na końcu zamocowane w module na drugim zdjęciu powyżej. Jak to sprawdzić??Próbowałem miernikiem...
Jedno co mnie dziwi: na cewce zapłonowej jest plus i minus, a na oby dwóch kablach jest +. Paliwo leci tylko iskry nie ma. Pozdrawiam forumowiczów. Proszę o rady Spróbuj zapuszczać i mierz czy jest plus i minus.
minus cewka cewka zapłonowy mercedes honda cewka zapłonowy
wyłącznik różnicowo prądowy zasada dioda ograniczenie prądowy philips 32pfl
satel uszkodzone wyjście automatyka przemyslowa
Kontrolka akumulatora, gaśnięcie silnika po rozgrzaniu – alternator, ładowanie, diagnostyka Kondensatory KSF (styrofleksowe, polistyrenowe) – zastosowania, właściwości, zamienniki