Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Ja dałem dodatkowy przewód masowy (4 lub więcej mm2) pomiędzy obudową alternatora a masą. Wykorzystałem mocowanie sygnału dzwiękowego i jedną ze śrub M5 obudowy alternatora. Bieguny akumulatora i klemy przetarte płótnem ściernym.
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Witam czy możecie mi napisać z jaką siłą Nm dokręcamy następujące śruby w Mercedesie W211 E240 177KM silnik M112 rok 2002 -Śruby pompy wody -Śruby alternatora (Mocowanie) -Śruby napinacza paska -Śrubę rolki prowadzącej pasek -Koło pasowe pompy wody (Dekielek co przychodzi na pompę wody i na nim jest pasek klinowy 4 śruby) Dziękuję za informacje.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
Witajcie męczę się od wczoraj z wymianą pompy wody w Galaxy MK1 97r. TDI AFN 110koni. Mianowicie aby ją wyciągnąć musze się pozbyć alternatora i sprężarki te już wyciągnąłem lecz nie moge zdjąć łapy alternatora która przeszkadza mi w odkręceniu pompy. Czy są tam jakieś ukryte śruby, nakrętki? Miał ktoś z tym doczynienie? Załączam zdjęcie z zaznaczonymi...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Przeważnie masa alternatora połączona jest metalicznie poprzez śruby mocujące alternator z blokiem silnika i to wystarcza. Można spotkać przewód łączący blok silnika z obudową alternatora. Jeżeli przewód od kontrolki po dotknięciu do obudowy alternatora zapali kontrolkę, to przyczyną będzie regulator lub wirnik. Pozdrawiam
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
Ja też mam przykręcone śrubami M8 już trzeci rok i się nic nie urwało I wszystko trzyma się na słowo honoru. Daje się na górne mocowanie (jesli masz stary alternator z PF125p albo z Żuka) dlugą szpilę i kawałek rurki żeby wypełnić przestrzeń pomiędzy tylnym uchem mocowania a alternatorem, i rozwierca się dziury w mocowaniu na Φ10. Wtedy jest sztywno...
Trzeba mocno szarpnąć i tym oddzielić alternator od bloku silnika, trzymają go niewidoczne kołki ustalające. Oczywiście wpierw odkręcić mocujące go śruby.
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
ok wielkie dzięki najprawdopodobniej w kablach nic nie jest namieszane bo ładowanie było przez rok i nic tam nie grzebałem .wziołęm sobie do serca propozycje kupna alternatora ze szrotu i tak uczyniłem dokonując zakupu alternatora od forda fiest 1,8 diesel 14,v/70a ze względu na ilość amperów jak i mocowanie na 2 śruby od dołu i możliwość zmiany na...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Dopiszę tak od siebie z moich doświadczeń. Alternatory VALEO w tych samochodach wytrzymują ok 120 tys km. Potem wymiana na nowy. Zbyt mocno naciągnięty pasek sprawi że stopa alternatora wyrwie się z bloku. Jak wymieniacie alternator to zróbcie pod stopę podstawkę z blachy 8-10 mm przyspawajcie do niej stopę alternatora - i przykręćcie to 3 śrubami -...
Z klimatyzacją. Plan mam taki, że zdemontuję zderzak, a potem wykręcę 3 śruby mocujące alternator od przodu i potem mam kłopot, bo jest pasek do usunięcia. Zastanawiam się, czy po wyjęciu śrub alternatora to da się jakoś zsunąć pasek z tych plastikowych rolek? Dodano po 11 Znalazlem taki rysunek od Clio, wygląda podobnie jak u mnie. Tutaj niby do poluzowania...
No większość chyba alternatorów ma mocowanie wahliwe plus ucho ustalające położenie, nie wiem, jak chcesz rozwiązać mocowanie na stole testowym, wydawało mi się, że właśnie w podobny sposób, jak na silniku w aucie :) A śruba robiąca za oś mocującą ma chyba w większości przypadków gwint zewnętrzny M10 do M12. Oczywiście, mogą też być inne, ale oczko...
Od strony komory silnika masz śrubę na osi alternatora. Sprawdź najpierw czy cała obudowa jest dobrze skręcona, bo bywało tak ,że obudowa była luźna i wiatrak o nią zahaczał.Opisz dokładnie o jaką nakrętkę ci chodzi?!
Zapłon będziesz miał bo jest ciągnięty od stacyjki. Na rozruszniku na tej śrubie jest (tak jak wcześnij napisano) połączenie z akku i z alternatora. Jeżeli jest tam słabe mocowanie lub coś odłamane do d..pa blada. Nie będzie kręcić i/lub ładować. Sprawdź to połączenie (najlepiej w tym czasie odłącz klemę, bo możesz mieć fajerwerki, blisko do masy!)...
Panowie wracam do tematu i to dosyć tragicznie. Kupiłem alternator o oznaczeniu 038903018GX jest to alternator prawdopodobnie od ostatnich poFL-ów i prądem 150 A Oczywiście alternator nie pasuje idealnie. Inny regulator napięcia, w starym miałem przykręcane oczko na wzbudzenie a tu jest kostka i oczywiście troszkę inne mocowanie. PreFL mają na górze...
Kontrolka ładowania ma osobny przewód.Zacisk kontrolki ładowania na alternatorze oznaczony jestD+. Blaszka widoczna na zdjęciu musi być czysta, bez nalotu. Tą blaszką jest zasilany regulator napięcia. Miejsca na obudowie alternatora, gdzie wchodzą śruby mocujące regulator muszą mieć dobry kontakt z regulatorem(miejsce styku regulatora z obudową). Te...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
W końcu to tylko elektroda, szkoda się stresować. Na ile łap masz mocowany alternator? Bo ja wiem, że w 1,1 jest mocowany na 3 łapy. Jaki masz rozstaw śrub? I konkretnie- masz klimatyzację?
Mocowanie śruby jest jednoczesnie radiatorem diod dodatnich, może któraś dioda(może nie jedna|) podbrzewa ten element? Spotkałem się już z półprzewodnikami mocy, które po nagrzaniu prezentują ogromny opór a po schłodzeniu wszystko wraca do normy...
Jedyny trzeci kabel koło rozrusznika to brązowy, masa bloku. Teoretycznie przykręcany do tej samyj śruby co mocują rozrusznik. Alternator jest blisko więc może jaki rzeźbiorz pruł wiązkę lub co sztukował i wisi wszystko na około? :D
Nie no oczywiście że moja wina i ja tego nie neguje. Założyłem go do ciągnika który ma inne mocowanie niż żuk i stąd ten efekt. Dlatego zmieniłem obudową na taką z dwoma uchwytami i teraz jest super prościutko. Natomiast nie ładuje. A alternator chyba 6 diodowy. 3 diody w obudowie i 3 diody w mostki. Z tego co patrzyłem na zdjęciach z grafiki google...
Niewątpliwie, z punktu widzenia elektrycznego, problemów z alternatorem jest mniej niż z prądnicą, wystarczy podłączyć do systemu i problemy z regulacją prądu lub napięcia odpadają, także na pewno jest dobrze mieć zapas mocy. A teraz porównanie: Jak porównamy bilans mocy, to już nie jest tak różowo bo: żarówka reflektora = 35W, żarówka postojowa =...
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Śruby mocujące kompresor popuścić i regulować śrubą pod kompresorem.(ta skierowana w stronę bloku)
Widac ze na śruby mocowany. Zwarcie na głównej wiązce lub alternatorze
Zico63 rozumiem to co chcesz mi przekazac ale u mnie na rozruszniku jest jedno mocowanie na śrubę przy nim jest przewod od akumulatroa + a drugi jest na zacisk oba przewody idą do stacyjki a od tego na śrubę idzie tez kabel na alternator Dodano po 4 seta666666 od rozrusznika do stacyjki idzie przewod 3mm średnicy wiec chyba powinien być ok ?? od alternatora...
To c330 oryginalnie miał alternator? Nie miał. Koledze zapewne chodzi o obecnie produkowane alternatory dedykowane do c 330, które mają odpowiednie mocowanie, nie wymagające przeróbki. Te dedykowane nie różnią się niczym od tych z Fiata 126p, Poloneza i innych polskich maszyn prócz tego że są chińskie i padają jak muchy. Jedyny dodatek to rurka dystansowa...
kluczami nie rozumiem co ma pan na myśli . Ze alternator trzeba odkrecić kluczami to wiadoma rzecz .A może mi pan podpowiedzieć jak dojść do dolnej śruby mocującej?
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
Duży problem bo żeby dostac sie do alternatora to trzeba,podniesc autko i odkręcac osłone silnika,z góry jest to praktycznie niemożliwe.Wszystko zasłania Turbina+mocowanie akumulatora.Ewentualnie można odkrecic kratki w zderzaku ale i tak widac tylko przód alternatora.Z tyłu jest załozona osłona do której jest podpieta kierownica powietrza(chłodzenie)nie...
Chyba jednak coś Ci się pomyliło bo te śruby są od mocowania "poduszki" na której trzyma się łapa silnika. To jest mocowanie amortyzatora http://obrazki.elektroda.net/27_12662575... W katalogu są podane 3 poduszki lewa "L" prawa "R" tylnia "H" Silnik się przesunął ponieważ łapa trzymająca skrzynie biegów się przesunęła a co idzie za skrzynią cały...
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
To nie prawda że alternator idzie wyciągnąć tylko odkręcając przód ja właśnie jestem po wymianie i wyjąłem go dołem nie wiem czy mniej roboty to niech ocenią specjaliści ,aby wyciągnąć alt. dołem trzeba odkręcić na dole tak -przy alt. śrubkę od plusa (oczywiście na samym początku odłączyć klemę od aku.) i wyciągnąć wtyczkę -teraz idziemy na górę i odkręcamy...
Za stówę lub mniej można kupić alternator od Golfa 2 lub innego VW na pasek 13 i mają już wbudowane regulatory napięcia. Podłączenie to pikuś. Natomiast mechanicznie - potrzebny będzie tylko kawałek rurki wodociągowej o wewnętrznej ø 10,5 mm lub większej (kilkucentymetrowej długości), by wstawić na śrubę mocującą bo alternatory są znacznie krótsze.
Co żeś napisał, zastanów się. Od kiedy W to kontolka? W w starych Valeo (rodziny A13N, bo pewnie o takim mowa) szło z mostka, z jednej ze śrub mocujących go.
odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
U mnie problem rozwiązał się dopiero dzisiaj. Ku przestrodze: - Najpierw szarpało bez reguły. Sprawdziłem świece i kable wysokiego napięcia, wszystko ok. - Po jakimś czasie zauważyłem, że przy zwiększonym odbiorze prądu (włączony nawiew i ogrzewanie tylnej szyby) silnik szarpie w rytm kierunkowskazów. Myślałem, że może przekaźnik albo zwarcie gdzieś...
Wymontowanie alternatora nie jest aż takie trudne pod warunkiem, że do korpusu silnika przykręcony jest śrubami (nie szpilkami). Trzeba zdjąć grubą rurę ssącą i kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę przez otwór blokując jednocześnie koło pasowe. Przed odłączeniem przewodów elektr. warto zdjąć klemę z akumulatora. Po podwieszeniu/podbudowaniu silnika oraz...
rozrusznik nie przekazuje prądu do akumulatora W niektórych samochodach przewód ładowania ( gruby ) z alternatora mocowany był do automatu rozrusznika , tam na jednej śrubie łączył się z przewodem rozruchowym. Mechanik to miał na myśli .
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
W0L0AHL4845222062 W0L: General Motors 0: Pojazd Nie Specjalny A: Astra Platform H: 2004 Platform Generation L48: 5 Drzwiowy HATCHBACK 4: 2004 5: Antwerp 222062: Serial Number silnik Z18XE nr silnika20DJ2004 typ nadwozia L48 kod modelu 0TS48 Kod GM Drive XXQT REG : WF-SH 457 kod daty 02 07 2004 2H9 = SILNIK BENZYNOWY 1.8 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE...
I przy pomiarze oporu elektrycznego, jak również elementów półprzewodnikowych mają biegunowość. Czyli najpierw mierzysz w jedną stronę, a później zamieniasz miejscami przewody pomiarowe i powtarzasz pomiar. Z tego co piszesz, rozumiem, że jedna faza to dwa końce drutów, tworzące obwód, czyli muszą być odłączone od mostka w czasie pomiaru. Tylko jak...
Nie bardzo w dół i rwać do między wahaczami bo nie puści rama podsilnikowa. Można by ją od biedy popuścić, ale wiesz jak jest w tych alfach-zazwyczaj podłuznice się już sypią, ruszysz śrubę i Bóg wie z czym ją wykręcisz. Gdyby wyrwać półoś, odkrecić dolną łapę (skrzynia->nawozie), gibnąć blok napędowy pewnie by wyskoczył; tak jak się wyciaga w doblo...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
Witam! Pacjentem jest ursus 3512 i występują w nim dwa mankamenty: 1) Drobne wycieki oleju na wyjściu WOM. Czy mógłby ktoś przybliżyć jak się dobrać do tego uszczelniacza? Próbowałem dzisiaj to rozebrać, ale po zdjęciu osłony, okazuje się, że chyba konieczne jest zdjęcie całego zaczepu ze względu na to, że śruba dwustronnie gwintowana, która go wzmacnia...
Schemat podłączenia żarówki testowej http://obrazki.elektroda.net/56_12645214... W momencie gdy styki są zwarte żarówka nie świeci, gdy styki są rozwarte musi świecić. Aby zrobić to porządnie odłącz od śruby przewód który idzie z cewki oraz kondensator który jest też do tej śruby podłączony. Weź żarówkę kontrolną np 12V 5W z przewodami, jeden...
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Najpierw luzujesz napinacz tzn. popuszczasz tą śrubę (na pierwszym i na trzecim zdjęciu od wewnątrz 14 lub 12), potem kręcisz tą długą śrubą aż swobodnie zdejmiesz pasek. Dodam jeszcze że musisz poluzować także śruby które mocują pompę i alternator do konstrukcji. Dasz sobie radę, to proste.
Tak całkiem z dowolnego to nie - musisz popatrzeć gdzie się da przykręcić. Śruba musi mieć odpowiednią średnicę. Nie pamiętam zbytnio co znalazłem na silniku. W alternatorze mam na pewno z śruby mocującej ( ale uwaga – trzeba ponownie ustawić naciąg paska). Paski miedziane można kupić chyba w każdym sklepie i to o różnej długości. Więcej na ten...
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Najczęściej siadają pompy wodne. Ewentualnie posypał się napinacz. Najepiej ściągnij tą metaolą czarną osłonę z rozrządu przykręcona jest dwoma śrubami do osłony klawiatury w głowicy i śrubą do głowicy od przodu imbusem. Będziesz mógł łatwiej znależć usterkę. Aby zdjąć pasek z alternatora musisz jak dobrze pamiętam poluźnić śruby mocujące pompe wodną,...
no ja w swoim LUPO 1.2 TDI mam 14,6, niestety coś mi rozłądowuje akumulator jak postoi dłużej, pobór prądu wynosi 50 mA ale to już inny temat. Jeśli chodzi o problem kolegi to ja miałem dokładnie to samo i okazało się że poluzowała się śruba mocująca przewód prądowy od alternatora, może u Ciebie jest podobnie, a może całość zaśniedziała, radzę to sprawdzić....
A przewód masowy . Czy aby tam nie jest na śrubie mocującej rozrusznik ?
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
http://obrazki.elektroda.pl/2561326500_1... Kierunkowskazy z przerywaczem. http://obrazki.elektroda.pl/1244273100_1... Jest to modyfikacja kierunkowskazów sprzedawanych w internecie z przeznaczeniem dla jednośladów, quadów z 12 V instalacją elektryczną. Zamiast żarówki 12 V / 10 W świecą diody LED. Użyłem 10 białych...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź Nie, nie grzała się nigdy, bo też o tym czytałem, kiedy walczyłem z problemem. Sprawdziłem, między plusową śrubą alternatora, a plusem akumulatora napięcie, był spadek 1V, co było nie do przyjęcia. Dołożenie plusa(25mm²) rozwiązało problem ładowania, a...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Witam kolegów Mam pytanie czy alternator z seicento 1.1 pasuje do seicento 900. W moim 1.1 ionstalacja standardowa, są tylko elektryczne szyby i nic poza tym, ale przede wszystkim chodzi mi o to czy wygląda tak samo tzn. rozstaw śrub mocujących i przyłącze przewodów instalacji będzie pasowało? Dziękuje za pomoc
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
I uważaj na stopy. :D Czy przypadkiem wirnik w miejscu wejścia śruby mocującej nie ma gwintu na trochę większą śrubę? W zasadzie byłby to prawidłowy sposób zdejmowania czegoś mocowanego na stożku. Tak mają wirniki prądnic i alternatorów motocyklowych. W sytuacji małej masy wirnika względem masy wału klepanie młotkiem do niczego dobrego nie prowadzi....
Kolego masz tu zdjęcie chyba identycznego, znalezione w guglu ale pochodzi z Elektrody. Widać ładnie podłączenie. Poza tym nadal nie wiadomo, czy masz sprawną kontrolkę ładowania (żarówkę) i drożny kabelek od niej do altka. Widzę na twoim zdjęciu brak jednej śruby mocującej regulator. Powinieneś wyjąć ten alternator i trochę go sprawdzić i doprowadzić...
Sprawa prosta do minusa regulatora podpinasz minus z akumulatora do plusa plus a do szczotek żarówke 21W i powinna zaświcić jak sprawny regulator. Minus pod śrubą mocująca a plus to ten języczek wystający z alternatora.
Przed podłączeniem nowego akumulatora o większej pojemności stary był wiele razy odpinany(np przed zmianą komputera), więc nie jest to wina układu adaptacji. Zastanawia mnie czy wahania napięcia nie powodują np restartów komputera. Kondensator "wygładził" by spadki napięcia. Myślę również o odłączenia alternatora i sprawdzeniu jak się auto będzie zachowywało....
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Dzięki. Alternator udało mi się wymontować. Tak jak napisałeś wyciąga się go od dołu. Łatwiej jest go wyciągnąć razem z mocowaniem, wspornikiem. Wspornik jest przykręcony dwoma śrubami (klucz 14). Zmieniłem temat. Na demontaż alternatora. W wolnej chwili dołączę krótki opis i kilka zdjęć. Może komuś się przyda.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Witam, zacznę od off top króciutko jeżdzę oplem astra pierwszej generacji w kompletnie ubogiej wersji wyposażenia. założyłem obrotomierz centralny i elektryczne szyby ale wspomagania nadal brak. a że teraz ma używać go kobieta to chciałbym to dołożyc. z zebranych informacji wiem ze to możliwe nawet niedrogim kosztem. mam kilka pytań związanych z tym...
witam jak zdemontować pompę wspomagania, znajduje się ona pod alternatorem, odkręcić koło pasowe oraz 3 śruby mocujące do aluminiowej podstawy lecz nie chce wyjść? .Co trzeba zrobić by pompa wyszła? na obrazku jak to wygląda chodzi o rozdzielenie obudowy od pompy http://obrazki.elektroda.net/44_12570288... http://obrazki.elektroda.net/62_12570290...
Tak jak stary a trzecie wejście regulatora to pewnie było D- lub 31 czyli masa (do żelaza). Ten masę dostaje przez śrubę mocującą. 67 regulatora do 67 lub DF alternatora (szczotka); 15 regulatora do D+ lub nieoznakowanego (wyjście) w alternatorze ORAZ do przewodu od lampki kontrolnej. Zakładam, że jest tam dedykowany do C385 alternator A124F.
Witam, Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem...
Jeszcze chciałem zapytać, czy jest niezbędne zrzucanie łapy silnika przy wymianie pompy wody w tym silniku? W zasadzie patrząc na konstrukcję tego wszystkiego, to mógłbym zrzucić pasek z napinacza i alternatora, odkręcić koło pasowe z pompy wody a następnie wszystkie śruby mocujące pompę wody. Wyjdzie ona "bezkolizyjnie", ponieważ łapa silnika nie blokuje...
Mocujesz go na tylnej obudowie, na zewnątrz. Jak przeszkadza vacumpompa to łapiesz na jedną śrubę.
Rzeczywiście, są dwie śruby. Jedna mocuje szczotki, druga jest podporą dla złącza. Mimo wszystko do wymiany małe diody w obwodzie wzbudzenia alternatora.
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Obawiam się czy to fachowo zrobiłeś -miejsce na alternatorze do którego mocujesz mostek ma być zmyte do golego metalu i nałożona nowa warstwa pasty termoprzewodzącej -śruby mocujące dokręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
DZIĘKUJĘ ZA RADĘ! CZYLI NIE MUSZĘ DODATKOWO ODKRĘCAĆ ŚRUBY MOCUJĄCEJ KOŁO PASOWE? WIRNIK RAZEM Z POKRYWĄ WYJDZIE PO PODWAŻENIU.ALE CZY NIE POŁAMIĄ SIĘ SZCZOTKI?
Nr nadwoziaWAUZZZ8P9BA087930 modelAudi A3 Sportback 1,6 TDI A3 Data produkcji20.11.2010 Rok modelowy2011 typ handlowy8PAAE4 Kod silnikaCAYC Kod przekładniLUB numer napedu osiowego5S WyposazenieMB kolor dachuC8 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruC8 / Y3J Wersja specjalnaE0Abez wykonania na akcję Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
Wg katalogu fordowskiego numery alternatora dla silników Transita 2,0 i 2,4 oraz Mondeo 2,0 są te same. http://eucatparts.com/?action=cat_ford Ja przekładałem słupek z Mondeo 2,0 tdci do Transita 2,0 tdci i z alternatorem nie było większych problemów. Z tego co pamiętam - w Mondeo mocowany jest na wkręconych szpilkach, w Transicie 2,0 na wkręcanych...
Ten co idzie do szerszej złączki to lampka, zresztą na regulatorze jest napisane zółtą czcionką L. Sprawdził bym wpierw czy są dokręcone śruby mocujące regulator, na torxa T25
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
mocowanie alternatora urwana śrubami mocowanie resorów
zapis kamery kupić pralkę miele rejestracja przebiegu
wentylator chłodnicy matiz ogrzewanie basenu
Elektropneumatyczny układ z 2 siłownikami – diagram GRAFCET, stress-test, Festo, SMC, ISO 4414 Electrolux COB8S39WZ – niedopieka od dołu, dolna grzałka nie grzeje, diagnostyka i naprawa