Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Kupi ten moduł bez problemu,albo podróbka z Transpo lub Huco,albo oryginalny OKI
Mam Hondę civic VI d14a8 parę dni temu zgasł podczas jazdy sprawdziłem i nie było iskry wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie i źle go potem zamontowałem itd ale iskra wróciła ale chyba przestawiłem cały zapłon itp bo nie odpala a iskra jest. Jak teraz ustawić to wszystko od nowa albo chociaż sprawdzić czy jest dobrze znaki na kole aparacie itp. Próbowałem...
https://obrazki.elektroda.pl/4922862100_... Taki moduł ? ilo pinowy ?
temat rozwiązany tak jak kolega wyżej pisze, zmienili, albo poprostu producent modulu inny. Zasilanie tego modułu było w drugim pinie obok a ten w którym na początku było zasilanie jest (wolny) nic tam nie podłączamy. Tak na przyszłość dla innych moduł był zamawiany z motorozwad.pl, najprawodopodniej chiński moduł. Dziękuje pozdrawiam!
Ok dzieki, wolałem zapytać kogoś kto się zna lub to przerabiał, znajomy niby sprawdzał to Prąd idzie normalnie do modułu zapłonowego ale z modułu już nie wychodzi i powiedział że mam kupić nowy moduł , a nie mam zamiaru teraz kupować wszystkiego co mi powie jeśli to nic nie pomoże,
A bezpieczniki sprawdziłeś? Stacyjkę? Kostki? Wyłącznik na kierownicy? Masy na ramie? Nie wiem jak jest w tym modelu, czy przekaźnik jest tylko na rozrusznik czy też ma w sobie drugi mini przekaźnik na inne rzeczy. Mówisz że wymieniałeś iskrownik i moduł - na oryginalne czy chiński szajs, który potrafi być uszkodzony fabrycznie? W jakim stanie jest...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
W żadnej hondzie nie było halla w aparacie, ale bojki piszecie. OK to moduł RSB-57 :)
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Witam mój temat dotyczy instalacji CDI w chińczyku na silnik Hondy cbf 125 2010 r, w tym nie mogę uzyskać iskry , moduł zapłonowy hondy zasila 33 kable a poprzedni miał tylko 6 ,poza tym zapłon chińczyka generuje prąd a honda nie w skutku nie mam iskry . Dziękuje za pomoc
Najczęściej padały moduł i cewka umieszczone w aparacie
Zamiast cewki podłącz żarówkę 10W zakręć i zobacz, jak miga (a iskry nie ma) to uszkodzona cewka, jak nie to moduł albo impulsator
Witam Moja Hania zastrajkowała poprostu nie odpala. Mianowicie otrzymała nową kopułkę palec i cewkę zapłonowa a ona nic pompa paliwa podaje bo zalewa ale iskry brak Niewiem czy moduł zapłonowy czy jakiś czujnik POMOCY z góry dziękuję
wymieniłem moduł z zakupionego używanego aparatu za 80zł, zakręciłem 3 razy i nic... wymieniłem cewkę zakręciłem 3 razy i nic, za czwartym dłużej przytrzymałem - odpaliła:) po wymianie samego modułu już momentami trochę inaczej kręcił więc możliwe, że by też odpalił gdybym też dłużej przytrzymał, jeszcze to sprawdzę jak będę miał czas wkręcę stary moduł,...
A wiec walczę z hondą civic VI gen 5d 1.4 16V D14A2. I problem polega na tym, że nie ma iskry. Pompa paliwa i wszystko inne chodzi. Iskra przeskakuje tylko na cewce gdy przekręcasz kluczyk na zapłon, podczas kręcenia iskry już nie ma. Kupiłem drugi aparat taki sam miał być sprawny a iskry nadal nie ma. Wiec nie wiem czy to wina aparatu czy coś innego?...
niestety cewka sie nie zmieści pod magnetobo jest tam taki niby alternator ;) plan jest zakupic moduł dc z 4ma pinami i regulator koszt nie wielki wiec moge spróbowac,
Sprawdż moduł w aparacie zapłonowym oczywiście iskry nie ma ?
to był moduł
witam mam podobny problem z civikiem moduł wymieniony i nadal pali sie ta kontrolka check ps jak wygląda ten przekaźnik od pompy -pytam bo straszny tam bałagan jeśli chodzi o instalacje i nie wszystko jest na swoim miejscu
Na czarno czerwonym kablu jest napięcie ale do cewki już nie dociera Dodano po 10 Udało się iskra jest. Okazało się że ten nowy moduł nie daje iskry więc założyłem stary i jest jak należy. Wielkie dzięki za zaangażowanie i pomoc w rozwikłaniu tego problemu.
Najprawdopodobniej uszkodził się moduł zapłonowy w aparacie, efekt braku obciążenia cewki wn świecą zapłonową
Pozdrawiam całe forum Elektroda. Piszę ten post ponieważ mam poważny problem z motocyklem Honda Nsr125. Czytałem bardzo dużo w sieci na temat zanikania iskry zapłonowej w tymże modelu motocykla lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Moduł zapłonowy wymieniałem trzy razy bez żadnego skutku. Motocykl zaprowadziłem do elektromechanika, ten...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
sprawdź czy moduł nie ma jakiegoś przebicia. Ewentualnie możesz zajrzeć tu może coś znajdziesz http://swiataut-motoryzacja.blogspot.com...
Witam Moim problemem jest brak iskry w Honda Civic 92r 1.5. Cewka na sprawna, na przemiennikach magnetycznych wałku rozrządu które znajdują sie w aparacie jest 300 Ω czyli sprawne. Jak sprawdzić moduł?? Co jeszcze może być przyczyną??
Po przejechaniu około 15 km auto po prostu zgasło mi podczas jazdy i nie mogę go odpalić. wszystkie bezpieczniki ok, paliwo nie dochodzi do gaznika ( nie słychać pompki paliwa ) i nie ma w ogóle iskry. Czy to może być moduł ?
Wymieniony moduł i po problemie.
moduł w aparacie do wymiany
Nie mogę otworzyć obrazka z wartościami rezystancji. Tam zapewne jest moduł zapłonowy podobny jak przy chińskich skuterach 4T GY6, podłącz taki na próbę i sprawdź czy będzie iskra. Na podłączonej cewce WN nie powinno występować napięcie dające się zmierzyć. Sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i ew. podstaw inną.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
Paweł to będzie coś jak w tym wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Najczęściej pada wzmacniacz iskry (zapłonnik) oraz cewka. Tanie rozwiązania używka albo fachowiec co zrobi zastępczy wzmacniacz. (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu)
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Czy jest iskra? Wtryski podają? to na początek sprawdz.Jak wtryski podają a nie ma iskry to padł moduł w aparacie.Typowa usterka hondy.
Podobny miał kumpel w motorku też mu to zdechło i też nie miał iskry Ja stawiam na ten moduł bo to już tak jak w autach robią z elektroniką w środku
W ogóle chodzi jak czterosuw. Zacznij od sprawdzenia charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu, czy właśnie moduł nie jest uszkodzony i na niskich obrotach nie daje iskry gdzieś w okolicach GMP. Następnie gruntowne sprawdzenie silnika: tłoka, cylindra, zaworu membranowego, szczelności skrzyni korbowej. Na koniec dogłębne sprawdzenie i regulacja gaźnika
Widzę, że teraz na mnie kolej w walce z aparatem zapłonowym - podobne wątki 08 Kwi 2011 12:33 honda civic 1.4 5D MA8 zgasła podczas jazdy, kręci, brak iskry Proszę o info jaka powinna być rezystancja uzwojenia pierwotnego i wtórnego w cewce zapłonowej CM1T231 z aparatu zapłonowego D4T94-04. Chciałbym wykluczyć czy to tylko moduł RSB-57 czy też i cewka...
A ja podmieniłbym na Twoim miejscu moduł (ten w aparacie zapł.) ponieważ w tych hondach to było częstą usterką (sama cewka też). Jak sprawdzić pisał nie będę bo jest o tym na forum. A sprawdzałeś stacyjkę czy podaje prąd do aparatu w momencie kręcenia rozrusznikiem? To też kilka razy robiłem (wypalona kostka stacyjki). Więcej na razie do głowy mi nie...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Kolego najczęściej ulega uszkodzeniu mała szklana dioda w stacyjce. Do każdego modułu ma inna wartość jak podepniesz inny moduł już iskry nie zobaczysz na żadnym. To jest taki sposób zabezpieczenia bez przekręcenia kluczyka w stacyjce nie wprowadzisz tej diodki w obwód i moduł nie da iskry tak jak byś chciał odpalić na krótko poprzez zwarcie kabli poza...
A czy gdyby padł moduł paluch by się kręcił??
Tak, moim zdaniem zdecydowanie plusa na styku VC ten moduł zapłonowy wymaga. Ewentualnie w poszukiwnaiu zaginionej iskry trzeba jeszcze obadać wyłącznik od stopki i czy impulsator impulsuje.
Skoro tak to może być wszystko: 1.Cewka 2.Moduł 3.Impulsator 4.Palec 5.Kopułka Musiał byś wszystko po kolei sprawdzić.
O jakiej pompie mowa? Cewka zapłonowa i moduł zapłonu są zasilane ze stacyjki. Sprawdź czy miga dioda w EDU Kolego ale to, czy występuje napięcie to chyba Ty masz stwierdzić??
Zawory ponoć są ok. A ssanie jest reczne wiec tylko odpalam i zaraz wylaczam bo to zwykly gaznik. Dodano po 1 Zawory ponoć są ok. A ssanie jest reczne wiec tylko odpalam i zaraz wylaczam bo to zwykly gaznik. Dodano po 10 I tak. Wczoraj kupilem nowe świece. A moduł zapłonowy wymontowalem na noc żeby nie nawilgł, no i o dziwo nie zgasł i normalnie dojechałem...
Witam ! Wczoraj u kolegi "walczyłem" z jego Hondą Concerto 1.6 16V 1994r. Okazało się, że powpdem braku iskry jest uszkodzony moduł zapłonu. Moduł oczywiście rozebrałem :D i stwierdziłem uszkodzenie tranzystora mocy (odkroił się od podłoża). Testy modułu przeprowadzam poza autkiem. Próba zastosowania tam tranzystora bipolarnego raczej nie przyniosła...
Mam problem z moim motorem. Nie miałem iskry i dałem go do elektryka, elektryk powiedział ze mam zrypany moduł, a teraz nie mogę go nigdzie znaleźć, nowy moduł w salonie Hondy kosztuje około 1000zł (tak mi mówił gościu w jakimś salonie motocyklowym) mianowicie moje pytanie brzmi następująco, gdzie kupie taki moduł przynajmniej o połowę tańszy od tego...
iskry honda honda iskry honda civic iskry
drgania mostu philips głośna praca nagrzewnica indukcyjna temperatury
behringer b1200d behringer b1200d
Schemat podłączenia monitora do Uni-Trol 2050 Opel Insignia – elektronika, typowe usterki, czujniki, IntelliLux, Twinster, DPF, NOx