, Zamiennik uszkodzony. Napraw u elektronika swój orginalny i sprawdź tylko czy nie masz wypalonych styków w rezystorze.
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Objaw wskazuje na brak dobrego styku na złączkach lub wylutowanie się tranzystora w regulatorze ( "rezystorze" to częsta usterka tego modułu). poprawiałem te luty spoiwem wysokotemperaturowym. Chociaż w połączeniu z myjnią to obstawiałbym to pierwsze. Pozdr.J.
Jeśli moduł jest rozbieralny, to pokaż co jest w środku.
Problem jesli jest to z małą pojemnoscią akumulatora lub ładowaniem. Zmierz napięcie łądowania na akumulatorze przy właczonych światłach i nawiewie.
Za lewą kratką nawiewu pod kokpitem dojdzuesz po wiazce przewodow.
uszkodzone tranzystory w module regulacji
Kolego, nurkujesz pod auto, cała skrzynka jest pod autem, bliżej prawego boku, pomiędzy wózkiem a bakiem. Odkręcasz stalową ramę obejmującą skrzynkę, potem samą skrzynkę (osłonę) i masz wszystko prawie jak na dłoni. Obok wiatraka masz przykręcone (każdy dwoma wkrętami) dwa moduły, do każdego przychodzą dwie wiązki (zasilanie i sterowanie).
Renault Scenic II '04 (nawiew - klimatronic). Wymontowałem moduł nawiewu,tranzystor mocy jest sprawny .Co może być jeszcze uszkodzone ,i jak to sprawdzić?
Powinna być opornica, są na Allegro.
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Witam. Mam problem z zlokalizowaniem modułu regulującego pracę silnika nawiewu. Czytałem na forum renault iż ten moduł znajduje się pod akumulatorem w komorze silnika, lecz u mnie akumulator jest w kabinie pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten moduł? Podobno uszkadza się tam bezpiecznik termiczny i daje właśnie taki objaw.
Witam.O jakim mowa wentylatorze,dmuchawy nawiewu?
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Witam. Mam ten sam problem... Zamówiłem dwie opornice nowe i żadna nie działa. Mechanik stwierdził że muszę zamówić opornice razem z jakimś modułem który kosztuje 1800 zł??! Czy udało ci się rozwiązać ten temat? Proszę o jakąś pomoc.
Jak dmucha cały czas pełną mocą, to raczej masz klimę przynajmniej półautomat, nie manualną. Moduł powinien być w obudowie wentylatora, na podszybiu, z prawej strony (pasażera).
Dzięki, Jestem cierpliwy i pobawię się z tym modułem.
Witam,u mojego ojca w Scenicu I po FL 02' climatronic wariował,nie chciał się wyłączyć.Rozwiązaniem było wymiana jakiegoś elementu w elektronice albo całego modułu sterującego... pozdrawiam.
Poszukuje informacji jak naprawić moduł rezystora oporowego do renault megane z klimatyzacją rok 1998. Nawiew działa tylko na 6, po wymianie tranzystorów z opisów na forum nawiew tylko raz zadziałał prawidłowo. Później usterka była ta sama, nawiew działa tylko na 6 prędkości. Na płytce znajdują się jeszcze układy smd. Co mam jeszcze naprawić aby nawiew...
Czy te opornice od nawiewu to oddzielna część, czy to cały ten moduł?
Witam ponownie, problem rozwiązany. Winowajcą całego zamieszania był bezpiecznik, który to umiejscowiony jest poniżej całego modułu (chyba 70A). Najzwyczajniej się "wygrzało". Wszystko wróciło do normy. Dziękuję za wsparcie!
Sprawdzałem dzisiaj stronę podszybia od akumulatora i nic nie znalazłem. Szukałem regulatora oporowego, ale nic takiego nie znalazłem, może jest z drugiej strony. Znalazłem tylko moduł, gdzie na radiatorze znajdowały się jakieś 2 tranzystory mocy. A na płytce 2 tranz. SMD i kilka oporników SMD, ale nie wiem co to za moduł, bo nie było opisu. Cały moduł...
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Też myślę że bez schematu się nie obejdzie. Silnik pracuje na pełnych obrotach tylko na pozycji nr 6 i gdy wciśnięty jest przycisk klimy. Napięcie na żółto pomarańczowym jest 12.6V przy włączonym zapłonie. Podejrzewam że problem jest z modułem bo steruje on silnikiem po przez zmianę napięcia z tranzystorów mocy a rozbierałem przełącznik i badałem napięcia...
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Witam! W aucie Peugeot 307 SW 2.0 HDI r. 2003 u kumpla padł nawiew, a w związku z tym, że jestem elektronikiem zwrócił sie z tym do mnie. Gdy się robi coś tam z klimą, to generalnie coś tam się dzieje pod tapicerką, ale nawiewu ani rusz...Tak jakby klima działała, ale wentylatory nie. Bezpieczniki są OK. Robiłem jakiś czas temu coś podobnego w Renault...
Ale jojcycie, to brzęczenie to zepsuta klapa cyrkulacji, a usterka najczęściej we wtyczce w UCBIC. Wyciągasz te przyciski nad bezpiecznikami odkręcasz 3 torxy i 3 wtyczki od dołu modułu i wyciągasz moduł do tyłu i w dół.
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
Podaj więcej informacji.Z kimą czy bez ,z recyrkujacą??i ile masz prędkości nawiewu?I czy czasem nie pracuje na ostatniej prędkości?
Witam Auto to Renault Modus 1.5dci po włączeniu zapłonu lampka immo świeci ciągle, działa nawiew i radio, brak reakcji zegarów i brak komunikacji z modułami tak jakby nie włączył zapłonu albo zablokowany can, uch- ok podstawiane. Nie wiem jak wspomaganie, kiedyś robiłem wspomaganie ale włączał mi zapłon i komunikował się ze wszystkim, ktoś wie czy w...
Pewnie tranzystory mocy w module sterowania obrotami poszły i mają zwarcie.
Cześć! Wpadł mi w ręce moduł grzejny stosowany do ogrzewania przedniej szyby (przy włączonym nawiewie) w samochodzie Renault Scenic II, Renault Clio III, Citroen C2. Moduł jest produkcji Valeo i ma oznaczenie: CTP A86 1000w, 664447A - G. Napięcie zasilania: 12v, moc maksymalna: 1000W. http://obrazki.elektroda.pl/6896295900_1... Moduł...
Ceramika nie ważna . Ważny jest styk na połączeniach ( chyba że nie ma większej części ceramiki to moduł będzie się szybciej grzał, i może to przenosić temperaturę na złącze, ceramika jest odpowiedzialna za rozpraszanie ciepła).
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
A jak właśnie zrobić tę kalibrację? Konfiguruje się to w module klimatyzacji? Czy mogę to zrobić samemu? Silniczek ewidentnie do wymiany?
Moduł kosztuje 50zł, ale problem jest z zaprogramowaniem tego modułu w samochodzie, ponieważ potrzebna jest wiedza i sprzęt - bez tego silnik nie odpali. Tymczasem doraźnie ratuj się wymianą filtru nawiewu tzw. kabinowego.
Łatwo nie będzie. Rezystor ( elektroniczny moduł który go udaje) jest za środkiem tunelu , aby do niego się dostać trzeba zdjąć schowek, rurę nawiewu i ginekologicznymi rączkami dostać się do tego modułu. Rozumiem że bezpiecznik od dmuchawy sprawdzony? Sam moduł czasem da się naprawić przez przelutowanie elementów ( szczególnie wykonawczy tranzystor,...
Hmm po wyjęciu tego modułu wyglądał jakby dostała się do niego woda. Ale właśnie jest problem z tym modułem Do Megane z klimatyzacją ciężko dostać używkę a nowy kosztuje około 400zł na allegro. Jeździłem po rożnych szrotach i nic. Więc mam nadzieje ze uda się naprawić ten. Chociaż żeby wiedzieć co to za przekaźnik. Może wystarczyła by wymiana tylko...
U nas stoi SAAB 95 , woda była wszędzie nawet nawiewami leciała , narazie czekamy na silnik bo naprawa głowicy jest nieopłacalna w tym aucie. Moduł komfortu strzelił jak chcieli szybę otworzyć . Jak będzie silnik to się będzie trzeba martwić resztą.
Nie jest prawdą, że im mniejsze obroty tym większe straty w regulatorze. Ów regulator (niemal identyczny jak np w Renault Megane/Scenic II) pracuje w oparciu o modulację PWM. Grzanie się tego tranzystora świadczy albo o tym, że jest nie do końca wysterowany lub też ma za dużą R d-s, lub też zbyt leniwie sie wyłacza. To można łatwo sprawdzić. Moduł ten...
Witam Mam następujący kłopot. Padł mi nawiew w aucie. Dałem do mechanika i ten naprawił wszytko. Kłopot natomiast pojawił że odłączyli akumulator na 2 dni. Przychodzę po auto i okazuje się że nie działa wspomaganie. Daje do naprawy- auto idzie na komp. Programują wszytko i działa do chwili aż auto nie postoi trochę i ponownie jest brak wspomagania....
Znalazłem chyba przyczynę wyjęłam osobiście rezystor sprawdziłem zasilanie na kablu 19 V !!! Regulator padnięty mam Myślę że przy takim napięciu to po pierwsze co najmniej 2 modułu zaświeciły by kontrolkę awari na desce a po drugie akumulator by się zrobił okrągły jak piłka :D . No dostał samochód do naprawy stwierdził że trzeba rezystor wymienić który...
Witam. Proszę o radę: wentylator działał u mnie z max prędkością na wszystkich stopniach (od 1 do 6), czyli spalony tranzystor w module sterowania nawiewem. Ten wymieniłem (był buz342 jest irfp064n) i teraz nawiew we wszystkich położeniach działa z minimalną prędkością (albo jeszcze wolniej). Czy możliwe, że znów winny jest tranzystor? Zamiennik którego...
Witam. Mam problem z moją Renią auto kompletnie nie odpala wsiadam rano i nic podczas próby odpalenia świeci się czerwona, stop pojawiają się dwa pikniecia i nic, a po puszczeniu pedału sprzęgła dopiero odpala się zegar i nawiew a powinien jednocześnie i rozrusznik nie kręci wogole tylko odrazu wentylator chlodnicy się uruchamia, na popych też nic,...
....dziś postanowiłem zajerzeć pod podszybie, "poszarpałem" troszkę tym całym pierdolnikiem kolrou bordowego czy czerwonego (przekaźnik?moduł?) odpalam auto włączam klime... i po chwili na 5 i 6 biegu zaczał dmuchac na pozostałych słabo ale tez było wyczuwalne, oczywiscie przy klimie mocniej dmuchal bo bez klimy probował sie tak jak by rozruszac ale...
ja mysle ze to jest tak... w dzisiejszych czasach wszyscy nauczyli sie wyciagac i podmieniac gotowe moduly za kilkaset zlotych i od tego momentu zaczynaja nazywac siebie elektronikami... ale ten modul zbudowany jest z czesci.. a mnie interesuja te uszkodzone czesci... gdyby bylo inaczej to za naprawe przetwronicy w swoim projektorze DELLa zaplacilbym...
Linka może być zerwana w dowolnym innym miejscu (generalnie przy przekręcaniu pokrętła nastawnika powinien być wyczuwalny opór i słyszalne dźwięki). Możliwe popękanie plastików, co by utrudniło bardzo naprawę... W Internecie ciężko o dobre zdjęcie obudowy nagrzewnicy w scenicu, zobacz jak wygląda to w megane 19 (dość podobny moduł): http://obrazki.elektroda.pl/7513761200_1...
Witam jestem posiadaczem Renault Laguny III 2.0T benzyna + gaz i borykam się z problemem przegrzewania się auta gdy stoję w upale w korku przy włączonej klimatyzacji. Temperatura osiąga poziom 3/4 na wskaźniku a wentylator kręci się leniwie ewidentnie na pierwszym biegu gdzie już w tym momencie powinien robić wszystko aby schłodzić silnik. Pomaga dopiero...
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia . Konia z rzędem dla tego Pana :) Aktualizacja: podładowałem akumulator do 13V i zapiąłem. Dalej to samo...ale tak jak poleciłeś , włączyłem klime i podgrzewanie szyby...zacząłem mierzyć czas...po 8 minutach i 20 sekundach napiecie zaczęło...
Witam Posiadam Renault Megane Scenic 96 rok 1.6 8v. Od chwili zakupienia nie działał mi nawiew od 1-5 działał tylko na biegu 6. Dokładnie wczoraj padł całkiem. Przy przekręceniu pokrętła na 6 słychać załanczający się przeiaźnik w module sterowania montowany na podszybiu lecz nawiew nie reaguje. Dokonałem wstępnych pomiarów i ustaleń: - bezpieczniki...
Nikt nie odpisuje ale opisze co dalej poczyniłem z klimatyzacją. Niestety padła diagnostyka na zawór w sprężarce i osuszacz ale niestety klimatyzacja nadal działa w kratkę.. raz działa raz nie.. Nikt nie odpisuje, bo nic nie piszesz. Odpisujesz zdawkowo. Nie wiadomo czy coś zrobiłeś, czy nie. Nie dajesz żadnych informacji. Wydaje mi się, że miałeś...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
https://www.google.com/search?q=CLIO+II+... Patrząc po tym, choć czy to 100% z clio 2, nie zdemontujesz gniazdka bez "...trzeba zdemontować/wyjąć maskowanie...itd, itd" Widzisz wystające zatrzaski z...
Znajomy kupił ok. 2 lata temu Peugeota 407 1.6HDI teraz jeździ, ale zaraz po kupnie stał chyba z 3 miesiące z nim walczył. Najpierw urwał się grzybek zaworowy. Głowica do wymiany. Następnie 3x pod rząd wymiana turbo sprężarki i przewodu z sitkiem, pompa oleju. Dokładnie szczegółów nie znam co było w końcu przyczyną, ale już był dobrze zdesperowany....
Bezpieczniki i moduł jest ok.Objaw jest taki ,że silnik startuje tylko po uderzeniu w obudowę tunelu nawiewu.W ten sam sposób można go też zatrzymać.
Sterownik jest pod deską od strony pasażera.Aby go zdemontować trzeba: ściągnąć konsolę centralną(pod dźwignią zmiany biegów),odkręcić dwa wkręty mocujące obudowę panelu klimy(pod nią jest jeden z wkrętów mocujących schowek w desce),odkręcić i wyjąć schowek.Moduł jest w górnej części zespołu nawiewu i jest przykręcony jednym wkrętem(wchodzą do niego...
Witam jesli masz chwile czasu mozesz sprawdzic sam moduł sterowania, czy działaja funkcje przełaczania nawiewu, czy słychac "pyk" jak wlaczysz przycisk AC, czy regulacja siły nawiewu działa (poprostu sam sterownik i jego działanie). Jeśli juz on wykazuje jakies nieprawidłowe działania mozna go wyjac i zobaczyc czy z elektronika wsjo ok - czy przypadkiem...
renault nawiew nawiew renault moduł nawiew schemat
kluczyk renault kangoo głośniki przenośne ładowanie maksymalny obrót silnik
przecinarka plazmowa proste konstrukcje lampowe audio
Podłączenie NE555 do tranzystora: krok po kroku Philips LatteGo - Mokre fusy w ekspresie: przyczyny i rozwiązania