jak chcesz sprawdzić czy wszystko działa to na początek odepnij cewkę od całej reszty i podepnij na krutko + do cewki a drugi przewód z cewki dotykaj do masy i powinny być iskry( tak można w prosty sposób sprawdzić czy z cewką wszystko jest ok )jak cewka jest dobra to sprawdz hala też odpinając go od wszystkiego i podłącz na krutko plusa i masę i małą...
Za gaszenie silnika odpowiada idący od modułu zapłonowego kabel, czarny z białym paskiem. Po podłączeniu go do masy skuter powinien gasnąć.
Czerwone kabelki często się trzymają ale druciki wewnątrz są połamane. Trzeba urwać, wydłubać resztki ze złącza i równo obcięty przewód wcisnąć na nowo. Jeśli światła gasną z zapłonem (raczej otwarciem drzwi) to moduł UPC bym zostawił na koniec.
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy Hall w aparacie zapłonowym daje impulsy. Zobacz post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... W nim jest także link do innego "mojego" postu. Pozdrawiam.
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Nie zapominaj o module zapłonu z cewką.
To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny moduł zapłonu, przymocowany gdzieś pod,czy obok kopułki.
Sterownik silnika wraz z stacyjką i kąpletny imo wymieniony i nadal to samo. Po rozgrzaniu gaśnie i klikają przekaźniki, przestają klikać i odpala na chwile i gaśnie. Jak po włączeniu zapłonu klikają to nie zapali. Nie został podmieniony tylko moduł komfortu. Wszystkie części były podmienianie z sprawnie działających aut. Kończą mi sie pomysły. Skrzynka...
Trzeba wyczyścić jonizacje i powinien problem zniknąć :) Jeżeli świeczka się zapala, palnik nie reaguje to trzeba zacząć od wyczyszczenia elektrody jonizacyjnej. Jeśli to nie pomoże to moduł elektroniczny do wymiany - cena około 290 zł.
Najprawdopodobniej padł moduł zapłonu sie przegrzewa lub czujnik położenia wału. Dość częsta usterka szczególnie w autkach z gazem
To jest ewidentne wypadanie zapłonu. Sprawdź świece zapłonowe, kable WN. A jak to nie pomoże podmień moduł zapłonowy.
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
moduł zapłonu sprawdź.
a jak sie ustawia zaplon w tej pile bo tu nie ma przerywacza ?? Chyba tak jak we wszystkich innych, ustawiając/regulując odpowiednią przerwę/odległość modułu zapłonowego od koła magnesowego.
Jeżeli dzienne masz podłączone tak jak trzeba , podpinasz moduł po zapłonie a wyjście na sterowanie cewek przekaźników jeden do pozycyjnych drugi do mijania w twoim przypadku wystarczą zwykłe przekaźniki zwierne. Zasada działania włączasz zapłon palą się dzienne ,zadziała czujnik zapala pozycyjne i mijania razem i gasną dzienne prościej się nie da tego...
A może moduł sterujący zapłonem się przegrzewa
Masz halla w aparacie . Warto równiez sprawdzić moduł zapłonu.
Jeżeli jest na aparacie zapłonowym to ustaw przerwe na platynkach (0,6mm) i ustaw zapłon na lampe jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł (używka to niewielki koszt)
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
Witam, Mam problem za zapłonem Fiat Uno 1.0 1997r. Jest to samochód, który jest w rodzinie od samego jego początku, ale ma symboliczny przebieg (teść kupił jak już prawie nie jeździł). Obecnie, samochód spełnia rolę samochodu awaryjnego. Ta funkcja jest teraz pod znakiem zapytania, bo potrafi gasnąć bez ostrzeżenia. Odpala ponownie, ale czasami z problemem....
A gdzie ten opel ma moduł zapłonu?Wiesz moze?
Moduły tak mają hehe, nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Kat zapłonu ustawia się w tico kręcąc całym aparatem zapłonowym. Wystarczy że przed wyjęciem zrobisz sobie cechę (o ile takowej nie ma) i będziesz wiedział jak założyć. Chciałem tylko powiedzieć że to jest tylko moje zdanie że to ten moduł, ale miałem taki sam problem i też wtedy szukałem....
W zadnym sklepie nikt nie da modułu zapłonowego z opcja zwrotu, większośc art elektrycznych nie podlega zwrotowi. Tak jak napisałem może być to wina zasilania paliwem, a może byc to wina takze modułu zapłonowego.wydaje mi sie że element ten moze byc łatwo dostępny na tzw. szrotach, chociaż wpierw nalezałoby sprawdzić wogóle ustawienie zapłonu
Witam. Posiadam taką samą Skode ('99 - 130tyś) i miałem takie same dolegliwości, które nie zależą od przejechanych kilometrów tak wg mnie tylko od temperatury przy ciepłym silniku. Ogólnie brak zapłonu w jednym z cylindrów, świeca, moduł cewek, sporadyczne wypadanie jednego zapłonu, jeśli auto Ci jeszcze nie gaśnie a jedynie jest podsiad obrotów i wszystko...
Sprawdź (podmień na inny) moduł zapłonu.
Chyba APE ,ale teraz byłem w garażu i chodził z 10 minut i nie gaśnie
Z tym modułem nic nie zrobisz. Trzeba by ingerować wewnątrz modułu, by zmienić mu próg wyłączenia. Przekaźnik sterowany z gniazda ładowarki USB, jeśli takową masz i jest wyłączana po wyłączeniu zapłonu.
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Moduł komfortu odpowiada za odpowiednie gaszenie światła, światło i pewnie za brzęczyk też. Gdy masz włączony zapłon, światło powinno gasnąć od razu po zamknięciu drzwi. Przy zapłonie wyłączonym działa opóźniacz. Albo masz uszkodzoną krańcówkę albo moduł, albo jakieś połączenie od zasilania. Zacznij od diagnozy modułu komfortu przez komputer.
Najprawdopodobniej to moduł zapłonu. JK
Powinno działać. Napięcie po zapłonie masz na pinach 21 i 22 złącza XR4 tylnego modułu elektronicznego. Możesz tam się podłączyć bezpiecznikiem 5A. Chyba żebyś spróbował zrobić rozłączanie na bezpieczniku 37 bo to on powinien odpowiadać za oświetlenie wnętrza. https://obrazki.elektroda.pl/7340266800_...
wywal org modul i podepnij zwykły przekaźnik przełączny: 85 masa 86 postojowka + 30 +po zapłonie 87a +na swiatła dzienne lub jeśli masz moduł zabudowany w światła 85 masa 86 postojówka + 30 + po zapłonie 87 kabel idący do świateł dziennych opisany w instrukcji jako "do postojówki" :) Oryginalne moduły nie radzą sobie z obciętym napięciem na postojówkach......
strzały w tłumik to zbyt puźny zapłon :) jesli u cibie jest elektronik sprawdź inny moduł zapłonowy :)
To tym bardziej sprawdzić impulsator. Najczęstsza przyczyna i często uszkodzenie ma związek z temperaturą. W drugiej kolejności moduł zapłonu. Uszkodzenie cewek WN występuje stosunkowo rzadko, a w tym przypadku miałbyś iskrę na dwóch cylindrach, ewentualnie problemy z odpalaniem na ciepłym.
miałem to samo gasł -u mnie to był moduł wzmocnienia iskry
adaptacje tylko komputerem. Warto sprawdzić pod obciążeniem wiązki od lamp do modułu. Ale obie żarówki zawsze się włączają i gasną po jakimś czasie, nawet jak samochód stoi nieruchomo, np na włączonym zapłonie?
Sprawdż czy jest zasilanie na module ,czy wychodzą impulsy z aparatu zapłonowego w czasie kręcenia oraz sam moduł
Proponuję wymienić modul zapłonu. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie przez BSI idą światła. Masz za duże obciążenie na tej linii i dlatego wyłącza (moduł odczytuje jako zwarcie) Idąc tym tokiem rozumowania wrzuć na pozycję żarówkę lądową bez tak zwane CAN-busa (czyli bez rezystorów) Oczywiście twoje lampy nie mają homologacji na to by wsadzać do nich żarówki ledowe, natomiast za chwilę znowu ktoś mnie...
No to masz kupę roboty, pewnie "nasi" już tam byli nie jednokrotnie, Przycisk z aku (monostabilny) powinien załączać główny stycznik zawsze. Tzn działa to tak: wkładasz kluczyk do stacyjki, kręcisz nim we wszystkie strony i nic się nie dzieje - brak prądu; kluczyk wyjęty, naciskasz i włącza się główny, puszczasz - wyłącza się główny; kluczyk w pozycję...
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Najprościej założyć przekaźnik przy module. Jutro wyśle ci schemat.jaki rok auta?
A zerknij na moduł zapłonu, ten pod cewką.
Witam, kupiłem taki moduł zapłonowy jak na zdjęciu ponieważ mój skuter zaczął gasnąć po kilku metrach nie ważne czy na niskich czy wysokich obrotach. Wyrzuciłem z instalacji immobilizer i wsadziłem moduł na szybko złączkach do kabli bo kostka nie pasowała i wszystko się zgadza, skuter kręci tylko nie mam iskry - miał ktoś kiedyś taki problem i wie jak...
Po rozlączeniu alarmu przewody zostały połączone Pomierzyc napiecia na module zapłonu bezpiecznikach
Moduł zapłonu, byc moze coś przy cewce.
Auto po odpaleniu i około 3 minutach pracy gaśnie. W okolicach gaźnika, po tym jak auto gaśnie słychać coś w rodzaju zwarcia. Domyślam się, że to odcięcie zaworu paliwa. Auto miało wymieniony zawór i chwilowo problem ustał. Później znów zaczął gasnąć. Czy to wina modułu? Co może powodować ten problem?
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
suzuki zapłon moduł moduł zapłon agregat bezstykowy moduł zapłon
webasto sterownik mazda skrót oznaczenie czujnik wyświetlacz radia corsa
melitta passione systemy grzewcze serwis
Xiaomi TV nie włącza się, dioda świeci na czerwono – przyczyny, naprawa, eMMC, zasilacz Błąd E02 w zmywarce Bosch - jak naprawić?