To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Cewka od poloneza,ale nie elektronika Typ BE200B lub 4232 (zdaje się...)
jaki moduł?Do współpracy z aparatem zapłonowym czy z dwiema cewkami?
Przewody są dobre.Jak nie było iskry to postukałem po module na aparacie i się znalazła.Czy powodem słabej iskry może być też moduł ?jest koloru żułtego i bez mocy.podczas jazdy w gazie wyczuwane są dziury -ciągnie i nie jak by wypadał zapłon.
Witam to znowu ja :-) Doszedłem ze to jednak padł moduł na 100%. Teraz mam dylemat, czy kupić nowy oryginalny DELCO czy nasz (po regeneracji) firmy AEP http://www.ape.com.pl/ ten moduł na końcu strony. W APE kosztuje on 165 zł. Czy Ktoś z Was miał moze do czynienia z tymi modułami, i wogóle wyrobami AEP ??? POZDRAWIAM
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
pewnie że moduł.
aparat pszesyla impulsy do modulu ten na cewke cewka na rozdzielacz czyt. kopulke wiec pies jest pogrzebany w tych elementach ktore wymienilem pozdr
To co mam z katalogu. Masz dwa złącza. Patrząc od strony zlącz. Lewe: styk poziomy - B, styk pionowy, przesunięty w bok - C. Prawe: Styk pionowy - W, styk poziomy - G. B - zasilanie +12V (do zasilania cewki), C - wyjście do cewki (tam gdzie przerywacz), G - czujnik magn., W - czujnik. magn. Może się okazać że będziesz musiał eksperymentalnie dobrać...
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Sprawdź ciągłość przewodu sygnałowego pomiędzy aparatem zapłonowym a modułem, częsta przypadłość poldka.
Czy głowica magnetofonowa będzie w stanie wysterować moduł GL-118 z poloneza?
Czy jest mozliwosc adaptacji modulu zaplonu od poloneza do 126 el Pozalozeniu modu do 126 el samochod zapala i pracuje Lecz po przejechaniu 200 m gasnie Radiator zimny a modul sie uszkadza
Normalnie zapłon ustawiasz zakładająć końcówki na cewki modułu.
Układ w sumie podobny do abimexu polonezowego, jak kluczuje wtryskiwacze przy kręceniu, to padł moduł z cewkami
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Cześć ! Zerknij tutaj : http://www.fso.ptk.prv.pl/ Dział : TECHNIKA Rozdział : ZAPŁON Może coś Ci się przyda.
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Cewka ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 0,6 oma (elektronik) lub okolo 3 omy (klasyczny,przerywaczowy) cewka oznaczona jako 4226(na bakielitowym izolatorze)-elektroniczny zapłon cewka oznaczona jako BE200B lub 4232(na bakielitowym izolatorze)-zaplon klasyczny (przerywaczowy)
Kazdy bosch do indukcyjnego aparatu podejdzie. I Polonez, Fiat 125p z zapasów. https://www.autospark.eu/auto-parts/inje... 035 906 083, 191 905 351 A, 191 905 351 B, 191 905 351 C, 211 905 351, 211 905 351 A, 211 905 351 D, 211 905 351 E, 35 906 083, 0 227 100 137, 0 227 100 142
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Ale było to rozwiązanie awaryjne podobnie jak zapłon elektroniczny z Poloneza a konkretnie kabelki rozdzielacz -moduł.
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał. A jak się tam ustawia zapłon? Powiedz, bo mam takiego poloneza i za cholerę nie mogę zatrybic jak. Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. Miałem taką sytuację w Volvo 360, zapłon z modułem, iskra jest paliwo też a palić nie chce, na stroboskopie wyszło że poszedł zapłon do...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
To jest na gaźniku i na 100% przerywa właśnie ten ekranowany kabelek z modułu do cewki w rozdzielaczu.
Temat jakis czas długo wałkowany, tym szpecem od naprawy modułów jest Elektrit, dogadaj sie z nim.
Sprawdz zapłon i czujnik temperatury i czy moduł zapłonowy ma dobrą mase
A może by tak moduł z Poloneza/125p ale GL (Hybrydy są rzekomo awaryjne) ? Tak wiem w Poldku nie ma Halla, lecz zasada działania jest ta sama impuls>zapłon. Koszt ?? Na szrocie sprawy groszowe. Ostatnio kupowałem bo mój odmówił współpracy to dałem całe 12zł (czteropak).
moduł od poloneza jest do poloneza a od hondy do hondy pozdro
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
Wkładali moduły wyprodukowane przez dwie firmy.W jednym da się dokopać do uszkodzonego tranzystora,a w drugim tak jest zalane ,że ciężki temat.Zobacz może u ciebie da się dokopać?Padają tylko tranzystory także nic strasznego.Temat jaki podstawić napewno był wałkowany.Poczytaj stare posty.
kup uzywany ja kiedys chciałem naprawic i mnie szlak trafił,na giełdzi 20zł
Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik). Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem w książce naprawczej tj: - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla), zwierałem kolejno styki...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
autko jak w temacie. Usterka pojawiła sie po próbie ponownego uruchomienia silnika po prostu nie palił na 2 garze na pozostałych ok . diagnoza brak iskry podstawiłem więc cewkę i usterka sie pogłębiła a mianowicie nie pali teraz na dwóch garach na 3 i 2 , podstawiłem więc moduł i nic to samo . Podstawiałem również komputer i brak jakiejkolwiek poprawy...
Jak to co robić?Odpinasz osławiony zieloy kabel od modułu i mierzysz rezystancję pomiędzy pinami.Masz mieć 1500 om.Jeżeli nie ma to patrzysz czy kabel nie urwany w aparacie,zaraz przy cewce nadajnika,albo czy nie leży sama ceweczka
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Czyli problem jest głębszy i nie wiem czy da radę Kolega to wykryć. Bo jeśli napięcie na cewce i module jest, a żaróweczka nie miga - przyczyną może być czujnik obrotów bądź sam moduł. Najpewniejszym sposobem wykrywania "w domu" takich awarii to podmiana części z drugiego, sprawnego i stojącego obok ( :D ) Poloneza. Kupowanie aż się "trafi" jest zbyt...
Wstw jakiś moduł zapłonowy, (zapłon elektroniczny) i iskrę będziesz miał co sie zowie.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!! Gdzie ???? <szok> 1,6 GLE to pełny gaźnikowiec jeśli o to koledze chodzi. Zapłon jesli mozna go nazwać elektroniczny bo z modułu. ale i tak rozdziela go kopułka.
Mnie padł moduł przez brak masy.
Cewke mam 1,5 Ohm, chcialem to podłączyć jak sie da z czystej ciekawości. Zobaczyć jak się będzie zachowywał zapłon, tylko nie wiem jak to podłączyc, a jakoś powinno sie dać
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Witaj! Jak dostałeś się do środka modułu to sprawdź na zwarcie duże elementy. Uszkodzony będzie zwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać to sprawdź na innym pojeździe ten moduł. Mechanik nie mając możliwości /urządzeń/by go sprawdzić mówi , że jest uszkodzony moduł. Sprawdzić należy aparat zapłonowy jest bez stykowy - jest tam cewka ,którą należy sprawdzić,...
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Tą żywicę dłubać to masakra jest, ale się da. Jak nie chcesz to zapłon bateryjny i tu przychodzi mi na myśl moduł z poloneza oczywiście z cewką w komplecie. Wykorzystasz tylko czujnik. Na próbę możesz zmutować tylko jeden cylinder. Jeśli będzie działało to docelowo potrzebujesz dwa takie moduły i dwie cewki. Cewki nie muszą być od "poldka", mogą być...
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Gdzie ten czujnik szę znajduje na gazie można domontować moduł który wyprzedza zapłon tylko na gazie na bęzynie jest normalnie podobno ma leprzego kopa i mniej pali
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
Jeśli w module nie ma zaszytej jakiejś mapy zapłonów, to można spokojnie podmieniać, a nawet wymienić na bateryjny. Podejrzewam, że moduł z poloneza APE05 dałby sobie radę, pracując na tej cewce wyzwalającej (jeśli masz instalację 12V w tym motorku oczywiście).
W wsk i maluchu występuje jeden zapłon na jeden OWK. Więc nie ma problemu. W junaku jest jeden zapłon na dwa OWK. Skoro zakładasz obrotomierz, to może warto też zmienić zapłon? Bo oryginał junaka nie należy do udanych. Nawet po przerobieniu (często koniecznym) na zapłon bateryjny, są problemy związane z umieszczeniem przerywacza (obrywa wodą spod przedniego...
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Witam. W sumie to prawda ale czy taki czujnik będzie aż tak precyzyjny jak oryginalny czujnik halla? Mój kuzyn zakładał zapłon bezstykowy do jawy 350. Był to zapłon z poloneza tylko zeszlifował 2 rogi tego namagnesowanego "śmigiełka". Załozył moduł zapłonowy i cewke chyba z malca. Napisz ilo cylindrowy jest ten motocykl. Jeśli potrzebujesz taki aparat...
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
hmm, nie wiem jak tam wygląda zasilanie modułu, czy ma swoją cewkę zasilającą, czy jest zasilany z akumulatora ?. W pierwszym przypadku trzeba zbudować CDI, w drugim można się pobawić np modułem z poloneza, kadeta, uno (auto z czujnikiem indukcyjnym w aparacie, nie z halla)
dzieki! a Ty kolego co bys mi poradził?odtwarzac oryginalny zapłon czy bawic sie z aparatem zaplonowym ,wymiana wałka itd? Drugie pytanie,jesli bym sie zdecydował odtworzyc stary zapłon ten abimexa to jesli bym dodał jeszcze sterownik+ te wszystkie rzeczy które posiadam(czujnik polozenia wału,sonde,czujnik w kolektorze,moduł )wszystko podłaczone najprosciej...
Kod 42 to albo Hall albo DIS - moduł zapłonu. Problem omawiany juz wczesniej , poszukaj moich postów. Ale trzeba zaczac od odłaczenia i ponownego wpięcia wszystkich kabli do modułu zapłonu, równiez te od czujnika halla. najczestrza przyczyna braku zapłonów to uszkodzenie modułu, pali wtedy na 1-4 lub tylko 2-3 cylindry i stąd te strzelania i trudny...
Po co go sprawdzać w domu - wyjmij świece i zobacz co się dzieje - w tych modułach to nagminne. Poszukaj na forum ostatnio też była dyskusja jak naprawić taką usterkę. Ale właśnie sobie przypomniałem wystarczy że wyjmiesz sam moduł razem z cewką indukcyjną i po podaniu zasilania i odpowiednim podawaniu impulsów na wejściu powinien działać. W koncu to...
no nie przesadzaj.40-45 zł nowy moduł do poloneza. Najlepiej Jezpol.
Jasiek14 - np. brak iskry na świecach wcale nie musi oznaczać że winny jest moduł i na odwrót, to że masz iskrę na świecach wcale nie oznacza że moduł jest dobry. Po co Ci doradzać np wymianę modułu jeżeli on będzie dobry a okaże się że masz przestawiony zapłon lub uszkodzony tylko przewód WN? Poniesiesz wcale nie mały koszt zakupu nowego modułu i będziesz...
Silnik s-21 musi tyle palić (15-20l) na to jest jedna rada wymiana silnika na zupełnie inny. Ja tego silnika nie widze w terenówce. Co do mocy to tylko przez zwiekszenie "spozycia" a ty chcesz obniżyć. "Wsadz" diesla 3 litrowego z osobówki. Moduł zapłonu jaki posiadasz od poloneza na pewno nie będzie pracował poprawnie z przerywaczem.
Od niedawna stałem się posiadaczem hondy xl 500r oczywiście motocykl nie był sprawny. Wyremontowałem silnik, a teraz walczę z elektryką i mam problem z iskrą, a mianowicie jest, tylko bardzo słaba i zalewa świecę przy próbie odpalenia. Jak wzmocnić iskrę, a może da się jakoś przerobić instalację i zamontować np. moduł zapłonowy od poloneza?
Reanimuję starego GSX550ES z 1985 roku. Okazało się że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Ceny nowego przyprawiają o zawrót głowy (ok. 600 Euro), a używany ciężko trafić, a jak jest to za 700 zł. W związku z tym chciałbym zapytać czy byłaby szansa włożyć inny moduł zapłonowy, od innego pojazdu? Jest to typowy moduł DC, dwa impulsatory, 2 dwustrzałowe...
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
To czyli lipa bo ja tego Koła raczej w Moto nie zamontuje:/ wiem że jeszcze da się zrobić takie coś zamontować moduł od poloneza a cewkę od malucha czyli tą co mam i wiem że to działa, a na zapłon w Moto się stosuje normalnie kawałek blaszki prostokątnej na wał i czuinik Hala i to działa, co o tym myślisz?
Z tą diodą to nie chodzi o natężenie prądu ale o napięcie 1000V zabezpiecza ona mofeta przed spaleniem. Ten rezystor 300Ω musi być ponieważ on daje napięcie dodatnie na przerywacz gdy on jest zamknięty i go oczyszcza. Może być 330Ω 1W a jeśli to by miało działać to na 6V to 150Ω takie na pewno dostaniesz w sklepie.Do tego mofeta jeszcze...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
A podwiesiłeś wejście modułu GL118 rezystorem do zasilania? Bo generalnie ten moduł pracuje z układem bezprzerywaczowym. I aby go połączyć z przerywaczem to trzeba go oszukać rezystorem. Nie próbuj tego z modułem APE, który był stosowany w późniejszych polonezach, bo układ scalony, który tam jest nie nadaje się do pracy z przerywaczem. A takie palenie...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Witam! Moduł jet raczej oki! A cała przyczyna tkwi w ustawieniu zapłonu, lub dzieje się coś z aparatem. Moduł nawet można założyc i od poloneza po niewielkich przeróbkach na kablach i też będzie silnik pracował.
Opis przeniesiono do działu download samochody: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... yasiu.brzeg Wielkie dzieki ,tego mi wlasnie brakowalo :)
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
Domyślam się że chodzi o zapłon z Poldków gaźnikowych. pin pionowy bliżej środka modułu jest niepodłączony, pin pionowy pliżej brzegu modułu połączony jest z końcówką D cewki zapłonowej pin poziomy z końcówką B cewki zapłonowej. końcówka D jest tylko do modułu podpięta, a końcówka B do zasilania "po stacyjce"
sorki ojciec mo mowi ze to chyba niejest bosch jak poznac czy to jest bosch czy inny??Jak ma ktos schemat to boscha i do innych modolow co byly uzywane w Polonezie to prosilbym bardzo o nie
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
schemat moduł zapłon polonez polonez zapłon polonez moduł
oporność stator kostki kierownicą passat zalany klucz
samsung ww12k8402ow samsung ww12k8402ow
Potencjometr w mikrofonie – regulacja gain, czułości i progu w modelach USB, KY-037, LM393 Texalarm 3059 – zmiana kodu PIN, instrukcja krok po kroku, kody użytkowników