Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
No może magneto się kręci w drugą stronę niż w kymco?
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
W jakim celu zmieniać stator? Układ zapłonowy wydaje się być identyczny we wszystkich wersjach, jedynie chyba taka różnica ze ECU może odciąć zapłon gdy wyskoczy błąd. BTW, na magnecie ta "wypustka" do impulsatora jest dłuższa znacznie od tych które można zobaczyć w internecie. Ale wyprzedzenie zapłonu chyba jest stałe? Czy może ECU steruje wyprzedzeniem?...
Witam posiadam WSK 125 z zapłonem CDI i sprawa jest taka że iskra raz jest normalna a raz jest tylko przy bardzo mocnym kopnięciu gdzie magneto obkreci się z 5 razy przeskoczyć może raz wymienialem cewkę WN moduł zapłonowy sprawdzalem czy nie ma nigdzie zwarcia do masy i nadal to samo
A jakie moze tu byc inne podejscie szukasz magneta z pasujacym stozkiem do twojego wału potem dobierasz czujnik położenia wału nastepnie jakis moduł z chinskiego skuterka ale musisz wiedziec w jakim miejscu ma byc czujnik czy wyprzedzenie zapłonu jest ok mozna by wykorzystac ori magneto zapewne masz wiecej niz jeden wypust trzeba by je zszlifowac dolozyc...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Magneto jest na 100% sprawne ale w tym momencie nie ma tu nic do sprawy magneto. Zasilanie zapłonu jest z aku. a aku jest mocny i nawet gdyby bło magneto nie sprawne to by silnik dosyć długo działał. Widać to po tym jak mocno kręci rozrusznik.
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Tak, to zapożyczyłem z internetu bo tam był ten symbol (umo 04) http://tomos.11.forumer.com/viewtopic.ph... świece wkładałem różne, na wszystkich czasem pojawia się słaba iskra więc może jednak moduł zapłonowy ale jak można sprawdzić magneto czy nie jest rozmagnesowane?
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
ok posprawdzam wszystkie połączenia,szczególnie te przy module ponieważ kiedyś miałem podobną sytuację i wystarczyło przeczyścić styki na module. Dodam,że styki terqaz też były czyszczone ale może wina leży ze strony kabla.Mam jeszcze jedno pytanie: czy możliwe ze przyczyną może być zbyt oddalony impulsator od magneto ?
Zapłonowi tego typu (ale każdemu innemu również) jest obojętne w jakim silniku pracuje.. O dziwo MAGNET stosowano w prostych 4T. Dawały iskrę dwa razy częściej niż potrzeba, co w niczym nie przeszkadzało. Praktycznie wszystkie kosiarki 4T mają zapłony oparte na tym pomyśle. Jednak w kosiarkach jest inne magneto a moduł (cewko-moduł) ma wszystkie połączenia...
Wytłumacz mi jakim cudem zdjęcia które tutaj dodałem są od układów cdi dc skoro magneto bez regulatora i prostownika tworzy prąd AC. Podłączając moduł do chińskiego skutera na tzw pająka podłączam go tylko do statora, masy oraz cewki wysokiego napięcia (przewód do gaszenia pomijam) motocykl ma iskrę i odpala bez najmniejszego problemu, powiedz mi skąd...
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Panowie, ja również mam problem z brakiem iskry z tym że u mnie wcześniej quad zapalał, ale tylko na pycha. Potem już nawet na pycha nie chciał zapalić, sprawdzałem wszystko po kolei no i doszedłem do wniosku że to moduł zapłonowy ponieważ delikatnie moduł się nadtopił w jednym miejscu i było widać ze spuchł kondensator. Zamówiłem moduł zapłonowy, podłączyłem...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Witam. Mam problem z odpaleniem skutera. Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie. Magneto nie kręci się chyba prawidłowo, lekko bije, nie wiem jak to wyprostować. Moduł zapłonowy został wymieniony na nowy, nic to nie dało. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo na punktach. Bardzo proszę o sugestie, co może być powodem tego niesynchronicznego wytwarzania...
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
prąd z magneto wychodzi,dostarczany jest do modułu ale już na cewkę nie idzie,cewkę sprawdzałem na innym silniku i działa. A co do modułu to nie prościej naprawić bo się nie znam na tym za bardzo("nie bawię się w takie klocki")
Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku...
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
Powiedz jaki kolor ma świeca po która pracowała w cylindrze. Jeśli twierdzisz ze to wina zapłonu to najpierw ściągnij magneto i sprawdź co pod nim jest. Według mnie jeśli iskra jest to będzie wina złego złożenia lub złego dobrania tłoku. Powiedz z jakiej przyczyny miałeś remont ?
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Witam szanownych klubowiczów Chce wykorzystać w silniku ETZ150 moduł zapłonowy od urządzenia Stihl. (Musi być mały, niezawodny i lekki). Posiada Magneto (symbol 4134 400 1200) oraz cewkę wysokiego napięcia (Bosh). Jest to kompletny BEZSTYKOWY, BEZOBSŁUGOWY układ zapłonowy od pilarki spalinowej (chyba). Zamocowałem magneto na wale. Problem w tym, że...
Mam ten sam problem;/ Ale sprawdzajac napięcie w w kablach od statora (zasilanie, impuls, i gaszenie) na każdym kablu jest napięcie po kilka wolt, oczywiście jak wprawiam w ruch magneto wiertarką. Wydaje mi się trochę dziwne ;/ I to raczej jest prawidłowe. Wyłączanie zapłonu odbywa się przez podanie masy na moduł zapłonowy (kabel biało czerwony) przez...
Witam Panowie potrzebuję dopasować moduł zapłonowy do skutera Mio50(chiński). Mam moduł taki http://obrazki.elektroda.pl/5465777200_1... http://obrazki.elektroda.pl/9706608700_1... Opis pinów co udało mi sie pomierzyć: 1 - Zasilanie AC z magneto 2 - Gaszenie masą 3 - Masa 4 - Wyjscie na cewke WN 5 - Czujnik impulsów 6...
Dziś przełożyłem tę cewkę do innej wski i iskry nie ma co jednogłośnie świadczy o uszkodzeniu cewki, porównałem też instalacje zapłonową i też jest w porządku. Przed chwilą wsadziłem moją ostatnią sprawną cewkę i gdy zakręcę ręką magnetem to iskra jest ale gdy odpaliłem motor sytuacja się powtórzyła, iskry nie ma. A urwać się nie miało nic prawa bo...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Witam To moja pierwsza pomoc na tym forum ale mam nadzieję że pomogę. Ja miałem to samo i długo szukałem przyczyny. Moje rady (to znaczy to co ja znalazłem u siebie): 1. sprawdź czy przewód wysokiego napięcia od modułu dobrze siedzi w fajce (w moim przypadku była pęknięta sprężynka (blaszka) zaciskowa, taka co zaciska końcówkę przewodu na końcówce fajki...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
To pewnie coś z magneto nie tak jeśli wszystko sprawdzone inne
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
I oznaczenia jakie tam powinny być: G- ground /masa S-starter/rozrusznik M-magneto/moduł zapłonowy B-battery/ zasilanie z akumulatora L-live/zasilanie po zapłonie A- alternator
Wymiana statora i cewki zapłonowej rozwiązała problem.
Zapłon typu MAGNET to nie to samo co MAGNETO! Jedna literka "o" a słowo opisuje coś innego... Pierwsze jest ideą, pomysłem metodą a drugie po prostu rzeczą. Poczytaj sobie o zapłonach nazywanych "magnet". Dla ułatwienia napiszę, że jest to układ zapłonowy bez impulsatora. Cewka ładująca jest równocześnie cewką wyzwalającą. W 4T zapłon magnet generuje...
Daj więcej informacji. Silnik 2T czy 4T? Zrób dobrej jakości zdjęcia układu zapłonowego. Tzn. modułu i cewek magneta. Czy moduł jest rozbieralny? Na razie go nie rozbieraj! Czy masz miernik i umiesz robić pomiary elektryczne?
Zapłon na pewno nie będzie działał. Do nowego koła trzeba mieć do kompletu uzwojenia ze środka magneta i moduł zapłonowy. Cewki mogą być stare jeżeli w tym silniku też jest zapłon elektroniczny a nie na przerywaczach.
Ciekawe co było przyczyną takiego uszkodzenia cewki?W kosiarce widziałem takie rozwiązanie i tam nie było modułu zapłonowego.
Jaki moduł zapłonu moge podłaczy magneto jest takie same jak w aprili suzuki katana
Trzask mógł spowodować uszkodzony regulator napięcia,moduł zapłonowy itp.
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Magneta niestety nie odkręcę...
Musi być moduł zapłonowy, impulsator i oczywiście zasilanie z magneta oraz cewka WN. Obwód świateł nie musi być podłączony.
Panowie w Mińsku 125 400A jest standardowe magneto. Moduł zapłonowy jest zintegrowany z reg. napięcia. Chcąc poprawić oświetlenie i ładowanie należy zmodyfikować instalację oraz dodać zewnętrzny prostownik (mostka Gretza) na wejściu do regulatora. Ze schematu modułu zapłonowego wynika, że pomiędzy wyjściem O2 a O1 mamy prostownik jednopołówkowy (dwie...
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Witam. Mam mały problem z quadem 110 produkcji chińskiej, otóż zrobiłem w nim remont: głowica, cylinder, tłok, magneto z cewkami i kilka innych części. Problem polega na tym, że iskra jest, ale słabiutka i za nic nie chce odpalić. Próbowałem różnych modułów, różnych świec i różnych cewek zapłonowych. Wydaje mi się, że to może być coś z magnetem, że...
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Sprawdź czy miedzy przewodami zielonym i czerwonym wychodzonymi z prądnicy jest generowane napięcie zmienne podczas kręcenia silnikiem. Sprawdź czy między niebieskim a zielonym przewodem generowany jest impuls przy pełnym obrocie magneta. Sprawdź czy moduł zapłonowy podaje impuls na cewkę. Sprawdź czy cewka wygeneruje iskrę podając jej ręcznie impuls....
Witam sprawdź czy z magneta wychodzi wysokie napięcie.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Po podpięciu odwrotnie kabli nadal nic to nie daje, obstawiam że ten nowy jest uszkodzony co do napięcia faktycznie napięcia wynoszą 26.5v A podczas kręcenia spada do 15v czyli cewki do wymiany. Impulsator nie ma żadnej regulacji więc chyba nie ma opcji że jest jakoś za daleko od magneta
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Do pokazania modułu zapłonowego i układu wtryskowego ściągacz magneta ci niepotrzebny. Będzie potrzebny jak z pomiarów wyjdzie, że masz do wymiany którąś z cewek. Ja jednak trzymałbym się tego immobilizera i modułu zapłonowego. Było trochę postów ludzi borykających się z tymi zabezpieczeniami. Ja nie znam tej konstrukcji, ale może dzięki zdjęciom ktoś...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
Witam, dodam zdjęcia tego modułu , ale później bo rower jest w innym miejscu. Opisowo: to jest kostka z 3 przewodami (dwa na cewki magneta, trzeci do przerywacza zapłonu , oraz przewód z " fajka " na świece). Dołączam zdjęcia jakie mam aktualnie (z wyjęta cewka z magneta)
W tym pojeździe NIE MA iskrownika! Jest magneto i moduł zapłonowy. To raz. Przewód czarny z białym paskiem, to gaszenie poprzez podanie masy. W czasie pracy silnika, kiedy wyłącznik silnika w pozycji praca, stopka boczna złożona (jeśli jest czujnik), to przewód ten ma połączenie tylko w modułem. Więc jest możliwe, że go uszkodziłeś. Bezpiecznik z reguły...
ale wydaje mi się że napięcie wytwarzane przez magneto w silniku rowerowym może być za niskie dla tej moduło-cewki zwłaszcza w początkowym stadium kiedy silnik trzeba odpalić. No chyba że też pokombinuje i zastosuje patent z filmiku :D Jest to jakiś argument. Sensowny. Ale dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. A raczej dopóki nie sprawdzimy....
Ja w takiej sytuacji podłączam: moduł, cewkę wysokiego napięcia, impulsator i zasilanie z cewki pod magnetem, poza instalacją pojazdu, to są dosłownie 4 przewody i jak wszstkie te podzespoły są sprawne to iskra musi się pojawić. 4 przewody: 1 - masa na moduł zapłonowy, spod dowolnej śrubki na silniku, 2 - przewód od modułu na cewkę WN (cewka WN też...
Czy mi się wydaje, czy widać tam przegrzanie ścieżki? Na dnie tej obudowy nie pa przykręconych jakiś większych elementów? Zmierz oporność obu cewek i porównaj wyniki. Jak wygląda magneto?
ok tylko ja mam elektronika, ma moduł zapłonowy(tu nie jest ukazany) , z magneta wychodzi 5 kabelków:) Dodano po 2 a fotke stacyjki dodam jutro może, bo nie mam aparatu chwilowo :)
Mam problem z zapaleniem agregatu prądotwórczego Hondy. Iskra jest ale w nie odpowiednim momencie, czasami jest dobrze i da się zapalić, ale po zgaszeniu znowu nie pali. System zapłonowy składa sie z magneta z jednym magnesem na obwodzie, cewki (prawdopodobnie jest w niej kondensator lub elektronika) i elektronicznego modułu zapłonowego (nierozbieralny)....
One chyba nie mają zasilania na moduł zapłonowy, wiec zobacz czy nie ma gdzies przebica koło cewki zapłonowej i zobacz tez czy cewka jest wystarczająco blisko magneta. Zrób zdjęcie modułu zaplonowego, bo to moze byc nie wiadomo co.
Na wyjściu z magneta przy kręcenia jest napięcie skaczące zależności od kręcenia od10 do5V. Z modułu na cewkę zapłonową jest bardzo zbliżone. Na cewke dałem prąd z prostownik i powinna pokazać się iskra ? Iskry brak. 360ohm wychodzi na przewodach od magneta, jak kręcę to zmienia się wartość w pewnym momencie spada do kliku ohm. Impulsatot około 120ohm
Jak rozumiem wejście AC jest z cewki z magneta? Jeśli tak, to chyba pracuje na zasadzie jest masa z wyłącznika - jest iskra, brak masy - brak iskry. Łatwo sprawdzić, nie podłączaj wyjścia „wyłącznik” i sprawdź czy jest iskra, potem podepnij wyłącznik do masy i zobacz co się zmieniło.
Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.
Spróbuj jeszcze odkręcić fajkę z przewodu i sam przewód przyłożyć w odległości kilku milimetrów do metalowej części silnika, może z fajką coś nie tak.. A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ? Musiałbyś odkręcić osłonę wentylatora z prawej strony silnika, odkręcić wentylator i najlepiej magneto wtedy na stożku...
Witam, proszę o pomoc w reanimacji instalacji w motorowerze cobra 3g, chodzi mi o magneto, nie ma tam platynek ani miejsca na nie więc jest bezstykowy, zastanawia mnie to że brak wewnątrz i na zewnątrz czujnika położenia wału oraz miejsca na niego, jeśli ma ktoś schemat lub zdj magneta z cewkami oraz podłączeniem na krótko modułu zapłonowego oraz cewki,proszę...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC, okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami, zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I. I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio...
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Tam bedzie tyrystor a nie triak. Sprawdź sobie schematy modułów do simsona i charta. Jeśli w module nie ma jakiejś mapy wyprzedzeńi odpowiada on tylko za generację iskry, to da się go zastąpić innymi. Ważne będzie tylko napięcie zasilające z magneta.
Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem. Sprawdzona. I to kilka razy. Obstawiam że magneto kręci się luźno względem wału. Także sprawdzone. Przeze mnie, a wcześniej przez mechanika, który sprzęt robił i mu nagle zgasł.
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
zobacz tutaj http://www.edw.com.pl/ w ostatnich numerach sierpień i wrzesień tego miesiąca jest obszerny artykuł na temat samochodowych urządzeń zapłonowych. Może jeszcze uda Ci się kupić. Niestety nie mam tych gazet. Oprócz tego w PRAKTYCZNY ELEKTRONIK nr 2\2001 jest pierwsza część na temat ELEKTRONICZNY ZAPŁON DO SAMOCHODU tam właśnie jest głównie...
Okazało się że nie mogę dostac modułu GL200. :cry: Koleś na złomie pokazywał mi moduł wylądem jak GL200 a na aluminiowej obudowie było wytłoczone GL118 a to już na czujnik halla. A może dało by radę wpasowa ten czujnik jakoś pod magneto? I pytanie z innej beczki w którą stronę kręci się alternator od maluszka, patrząc od przodu, od zderzaka tylnego?...
Nic tam w tym module nie ma połączenia z akumulatorem 15-cewka 31-masa 3-impulsator 2-gaszenie do masy 14-zasilanie z cewki z magneta wszystko w temacie, więc już wiadomo gdzie badać napięcia Dla nie zorientowanych, cewka wtórna jest inna w elektroniku
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
Eee to co na fotach to nie moduł. to "magneto" wra z ceweczką impulsową. To jest dopiero podłączane do "modułu" czyli zapłonu elektronicznego a dalej do cewki WN. Ewentualnie cewka WN jest zintegrowana z modułem - nie wiem jak to konkretnie w tym przypadku. Tam masz podane rezystamcje, zmierzyć co i jak. A tak na moje to sie pewnie gdześ masa uksyła..
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Jeżeli jest to małe magneto z modułem tyrystorowym to normalne napięcie zasilające cewkę zapłonową ma 120 - 300V. Jeżeli jest to modół tranzystorowy (masz tam akumulator?) to napięcie sterujące cewką ma 12V (6V) ale występują przepięcia rzędu 200 - 400V. Tak czy inaczej źródłą sygnału są koszmarne. Transoptor + dioda zenera (transil) na jego wejściu...
Witam! Wszedłem w posiadanie uszkodzonego silnika o oznaczeniu 139fmb, który ma pęknięty klawisz klawiatury rozrządu i coś ze skrzynią biegów (pierwszy bieg coś nie wchodził podobno). Silnik jest cały, kompletny, z gaźnikiem, rozrusznikiem. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest moduł zapłonowy oprócz cewki? Zauważyłem że pod deklem od strony magneta...
A jak stary jest ten traktorek? Podejrzewam że ma swój moduł i to lepiej dostosowany do "samego siebie" przez konstruktora niż ty mógłbyś to zrobić! Sprawdź najpierw na czym stoisz, a potem kombinuj! O module od Poloneza zapomnij. To zupełnie inna bajka. Widać że masz małe pojecie o układach zapłonowych, a to że chcesz przerabiać coś o czym nie wiesz...
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy cinquecento moduł zapłonowy moduł zapłonowy suzuki
przekładnia ślimakowy falownik kolumny melodika czujnik tlenku węgla czadu
sterownik pompy ciepła zgrzewarki kondensatorowe
Rozłączanie MP3 po podłączeniu do gniazdka zapalniczki Schemat elektryczny ABS Opel Sintra 1996-1999