Witam, posiadam malucha z silnikiem 903ccm z fiata 127 na gaźniku i aparacie zapłonowym (wcześniej miałem silnik na wtrysku, ale się psuł to wymieniłem na gaźnik) Znalazłem temat na forum Kosmo111 (18 Paź 2005 20:56) zadziała w połączeniu z silnikiem czterocylindrowym, czy nie trzeba będzie wymieniać jakiś elementów na inne parametry :?: niestety tamten...
Jak założył koło z cienkiego, lub odwzorował zęby to lipa, bo silnik w cienkim kręci się w drugą stronę. Musi to zrobić wzorując się na maluchu albo lustrzane odbicie kola z cienkiego.
Skoro nie chcesz "na stałe" przerabiać instalacji, zrób możliwość odłączania modułu... W trasie padnie elektronika, przechodzisz na mechaniczne sterowanie zapłonem... Miałem kiedyś w "maluchu" taki moduł produkcji rosyjskiej, z dodatkowym przełącznikiem do odłączania elektroniki. W motorynce oczywiście też można go zastosować!
Witam, Mam Problem z tylną półką w maluszku... zamontowałem głośniki na tylnej półce wykorzystując "Kanał" którym dostaje się powietrze z zewnątrz do silnika... oczywiście kanał uszczelniłem pozatykałem a silnik pobiera powietrze zupełnie inną drogą;] więc można powiedzieć ze z tego "kanału" zrobiłem zamkniętą budę dla tych głośników... Głośniki to...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Mam malucha z 91 (fl) i chce sobie zmontować niedrogi elektroniczny zapłon czy ten który jest w załączniku spełni swoje zadanie i jakie mogą być koszty jego budowy, jeśli nie ten to prosiłbym o jakiś sprawdzony i wmiare tani układ (schemat itp.)
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem malucha z roku 1990. Chcę założyć do niego moduł zapłonowy z poloneza 1,5 (GL-118). Muszę dodać, że w moim maluchu mam przerywacz bezstykowy. Moje pytanie to: Czy jest to możliwe i co ewentualnie jeszcze potrzebuję do zrealizowania mojego zamiaru?
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
Swego czasu ( lata 80-te)przerabiałem uszkodzone moduły od poloneza ( padała elektronika sterująca a tranzystor przeżywał, był też spory kawałek radiatora) na zapłony elektroniczne do malucha. Styk przeżywał o wiele dłużej bo płyneło przez niego tylko ok 15mA, kondensator się wyrzucało,chodziło bezawaryjnie. Układ wziąlem z radioelektronika tylko pomysł...
Witam Wszystkich. Mam silnik z Visy,dwucylindrowy,w układzie"boxer",brakowało jednak do niego całego układu zapłonowego.Polecono mi zamontowanie kompletnego układu z Fiata 126p EL z modułem Nanoplex MED-213.Montaż wykonał zawodowy mechanik,wszystko podłączone jak w maluchu,jest iskra......ale silnik ani mru,mru....Układ paliwowy jest dobry,zresztą silnik...
Witam. Mam moduł zapłonowy od Fiata 125 i chcę go podłączyć do malucha (układ zapłonowy rozdzielaczowy). W jaki sposób można go podłączyć? Chodzi mi o schemat podłączeń do instalacji zapłonowej.
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
Fajna cena jak za dwa tranzystory z 5 rezystorów jedna dioda i maleńki radiator. Polecam zrobić coś samemu choćby ten opisany na tym forum (moduł do malucha) i jeżeli z instalacja 6V to zmienić rezystor 330Ω 1W zmienić na 150Ω 1W i tyle powinno starczyć. (zaplon.jpg) P.S. Na innym forum rozebrali ten niby mikroprocesorowy moduł produkcji mechanika32...
Proszę kolegów o wyjaśnienie czy jest możliwość zastosowania tego układu w silniku motoru Dniepr. Jest to dwucylindrowy silnik 0,75l, jedna cewka - jeden przerywacz. Iskra pojawia się dwa razy w ciągu jednego cyklu w każdym z cylindrów. Z braku oryginalnej cewki zapłonowej jest zastosowana od malucha. Co do wykonania kolegi: zakładajmy że to tylko prototyp...
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Ja to miałem założone w maluchu i fso1500 bez żadnych dodatkowych przeróbek. Umieszczony był w ciągu chłodnego powietrza, bo paru kolegom nawalił jak był umieszczony w komorze silnika w gorącej strefie. Jaki plus z jego zastosowania - styki przerywacza niezniszczalne innych zalet przy sprawnym układzie zapłonowym nie zauważyłem.
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to wlasnie tak, ze z rozdzielacza zapłonu wychodzi generator impulsow...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post :
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
Witam, mam silnik z quada 150ccm, ale nie posiadam do niego elektroniki i moje pytanie (może głupie, pierwszy raz mam do czynienia z 4-suwem) czy da się go odpalić bez modułu cdi i dlaczego nie? To cdi to to jest moduł zapłonowy który reguluje podawanie napięcia na cewkę zapłonową, dobrze myślę? Mam schematy, wiem jak to podłączyć ale, chcę lecę po...
Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ? Nie ma, bo nie ma prawa mieć. Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. Włóż np DET3 to sobie wystroisz mapę jaką będziesz chciał.
O mocy wydzielanej w module w trakcie pracy decyduje indukcyjność cewki i obroty silnika. Drut z malucha o ile pamiętam ma 1,7Ohma.
A tak przypadkiem nie grzebałeś w zaworach. Jak są ciasne tez nie odpali. Napisz dokładnie jaki Masz zapłon.Bezstykowy zapłon w maluchu nie ma aparatu zapłonowego.W lewej części komory silnika jest moduł i cewka.
tak 213A jest ze 126p ale wkładali do malucha też 210A i 211A więc wydaje mi się że podejdzie
Moduł z malucha hmm jeśli się nie mylę to maluch elegant który miał moduł mikroprocesorowy z mapa zapłonu i współpracujący z czujnikiem indukcyjności i podciśnienia pod gaźnikiem wiec to chyba nie za dobry pomysł.
i niech bezie wacha po 2zł Bo co sie stalo? co sie stało? --Piwo w żabce podrożało!!!!\ Dodano po 9 robie właśnie ten modul zapłonowy po sesji teraz na feriach ciekawe czy go zdołam zrobić dzieki piotrek za info powiem szczerze nie bardzo znam sie na tym schemacie ktory jest na poczatku postów macie może takie schemat jak co gdzie lutować tak jak tam...
Co do tych simsonów... Niestety niemam już tej maszynki, ale kiedy miałem Simla s51 na iskrowniku i oryginalny obrotomierz IFA do tego modelu (dokupiony, bo seryjnie chyba nie robili, niewiem) zimel spokojnie wykręcał pełną skalę (10 tys.), a na luzie przy pełnym gazie obrotomierz chciałby sie obracać kolejny raz. Zaznaczam ze silnik był w idealnym...
Ja miałem moduł GL100 zabudowałem go w maluchu w (roku 82 lub 83) w tunelu pod tylną półką w nawiewie zimnego powietrza do chłodzenia silnika. Później przełożyłem go do FSO 1500. Bardzo dobra rzecz. Odnośnie prądnicy w maluchu. Jak u mnie w zamierzchłych czasach, nawalił w regulatorze napięcia odłącznik prądnicy (wypaliły się styki) to je pominąłem...
Jeśli to moduł MED213, to taki jest też w maluchu EL. poszczególne piny mają takie funkcje: 1 i 5 - wejście z czujnika położenia wału / prędkości obrotowej 2 - wyjście sygnału do diagnostyki 3 - wejście z czujnika podciśnienia ( zwierany do masy) 4 - +12V 6 - masa 7 - cewka zapłonowa ( drugi koniec cewki do plusa) Lepiej modułu nie rozbierać, bo jest...
Witam, Idzie zima mam troszkę wolego czasu i wpadł mi do głowy pomysł "maluch i turbo=??" myślałem szukałem i na dzień dzisiejszy mam 2 koncepcje: 1. elektrycznie napędzana sprężarka z układem który zraz ze wzrostem obrotów wału będzie zwiększał obroty silnika sprężarki( zadanie ułatwione posiadam eleganta ELX z elektronicznym modułem zapłonowym można...
witam mam podobny problem z maluszkiem.fiat 126p el 1997rok.po rozgrzaniu silnika nie utrzymuje sie na wolnych obrotach i gasnie a potem nie odpale.wymieniłem gaznik bo miał luzy na osi przepustnicy, to samo, wymieniłem moduł zapłonowy i cewke oraz przewody WN, to samo, filtr wymieniony.jak jest zimny odpala bez problemu.w trakcie jazdy nie gasnie chyba...
Też kiedyś zrobiłem taki podobny zapłon do malucha i działał bardzo dobrze silnik pracował równiej i lepiej zapalał działa pewnie do dziś, co do tranzystora to mógł by być inny może buz100 a przede wszystkim ta dioda na nim powinna być szybka np. wyciągnięta z starego zasilacza komputerowego, po pewnym czasie ściera się słupek z platynek który trze...
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
to tam są dwie cewki zapłonowe albo jedna i aparat zapłonowy? wydaję mi się, że niema to znaczenia czy jest V czy rzędowa 2, w V oba korbowody są na tym samym czopie wału, a w maluchu/cc700 oba cylindry tez pracują razem (nie przeciwsobnie) więc wydaję mi się że maluchowy zapłon będzie pasował zależy tylko w którą stronę kręci się silnik, wtedy trzeba...
Jak zrobić opór w przewodach - 1 0hm oraz 1,5 ohm? można rezystory 12v 1 ohm tam wspawać jeżeli takowe są? czy taki "od cewki malucha" szukać? czy jakąś żarówkę po drodze wsadzić i potem mierzyć opór multimetrem?
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
Impulsator vape oryginalny Moduł zapłonowy odblokowany dc prad stały 4 pin Cewka maluch lub cienias
Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Niniejszym proszę zapiąć pasy i zapraszam do lektury zarówno tych którzy malucha pamiętają, jak i tych którzy mają przyjemność nie :D. Uprzedzam z góry że do zrozumienia niektórych opisywanych tu niuansów...
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
Mam już cewke od malucha i takie coś co rozdziela iskre na dwie swiece i teraz mam pytanie jak wygląda moduł do malucha?
Da się, ale musisz wymienić koło pasowe, na model z zębami (od el), rozwiercić dwa otwory w deklu rozrządu na tulejki ustalające wspornik czujnika, wytoczyć korek-zaślepkę aparatu zapłonowego. Oczywiście trzeba zamontować moduł, cewkę czujnik i wiązkę od el. Pamiętaj o wymianie kabla oporowego do cewki na zwykły
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Piorom - dobrze ,ze dopisałeś , że jest na" Piotrze z Burga" , bo czytam te posty i sprawdzam w mądrym"oknie"i za cholere nie wychodzi mi sterownik. W tych niemieckich "Maluchach"często mają slaby kontakt wsuwki na cewce zapłonowej , ale jak pisze , Kwok , zapłon ma też duże znaczenie. Pozdrawiam.
Orientuje się ktoś czy czy moduł zapłonowy od np. golfa uciągnie 2 cewki od malucha? Nawet i trzy pociągnie! Pozdrawiam.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Czy ktoś ma dokumentację tego scalaka? Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Jest tylko w chipdocs ale chcą za rejestracje prawie 100$. Scalak ten stosowany był w modułach zapłonowych do "maluchów" firmy obrem. Z góry dzięki za pomoc!
Tak jak w temacie poszukuje schematu elektrycznego tejze czesci czyli modułu zapłonowego od malucha. Dzieki za wszelką pomoc.
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Wygląda na to, że jednak będzie wina wałka rozrządu :[ szlag mnie trafia bo to już trzeci wałek w ciągu 20tys km (fabryczny). Wczoraj zaczął stukać popychacz. Czy te wałki są naprawdę tak niskiej jakości?? Czy jest jakaś przyczyna dla której padają jak muchy... Jeśli chodzi o głowicę to była robiona, uszczelka nowa, a pompa paliwa jest bodajże taka...
Witam kolegów Mały kłopot z w/w silnikiem. Silnik kupiony był z rosyjską świecą. Nie palił na niej, została zmieniona na używaną od malucha, ale praca na tej świecy trwała bardzo krótko- po 4-5 odpaleniu i pływaniu przestał palić). Ponieważ na stacji benzynowej gość miał tylko świece do kosiarek, kupiłem taką. Silnik odpalił od razu i chodził przez...
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
Ten przewód z cewką, to taki cudowny wynalazek rzemieślników. Przewód oporowy miał zdaje się 1.5 lub 2 omy, ale tu sobie ręki nie da uciąć. Natomiast ten przewód z diodą włączało się między wyjście elektromagnesu rozrusznika, czyli tam, gdzie się pojawia napięcie w czasie rozruchu, a bezpośrednio cewkę z pominięciem drugu oporowego. I działało to tak,...
Oryginalny moduł zapłonowy wyzwala raz jedną, raz drugą cewkę w zależności czy dostaje z hallotronu narastające, czy opadające zbocze sygnału prostokątnego. Trabant to nie maluch i rozwiązanie z iskrą traconą się nie sprawdzi, dwucylindrowy dwusuw napełnia mieszanką 2 cylinder w momencie zapłonu na 1, więc zbędna iskra mogła by zapalić jeszcze nie sprężoną...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
Zamontuj sobie moduł zapłonowy z cewką lub sam moduł od golfa 3, minimalne przeróbki a efekt tego będzie dużo lepszy niż modu zapłonowy od eleganta bez osprzętu Jeśli jest to wersja FL malucha, wiązka silnika posiada przewód rezystorowy na zasilaniu cewki
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
MAP MAPem ale TPS też musi być, jak już robisz to przynajmniej zrób moduł zapłonowy i bezrozdzielaczowy zapłon (wyeliminuje Ci to sporo problemów z zakłóceniami EM), samo wysterowanie cewek to już żadna filozofia w porównaniu z ICM, dwie podwójne cewki z malucha "eleganta" to też nie majątek. MAP - czujnik podciśnienia MAF - przepływomierz TPS - czujnik...
Moduł CDI nie nadaje się pod koło WSK ani koło Rometa Charta . Taki moduł działa poprawnie tylko z dwoma magnesami ustawionymi względem niego w momencie zapłonu, lub przed zapłonem, w zależności od skoku tłoka, pojemności, oraz obrotów maszyny. Coś mi się wydaję że takiego przerywacza nie wymyślisz. A przynajmniej ja sensu nie widzę. Osobiście założyłem...
Miałem to samo z moim maluchem przerywał, szarpał, gasł. Wymieniłem sensor połozenia wału ,moduł zapłonowy i tez nic nie pomogło. Okazało sie że były przepalone kable które wychodzą ze stacyjki wymieniłem kable i maluszek pali na dotyk.
A z kąd wiecie kol. KingKong i IGI84 że to nie jest 126el i że nie ma elektronicznego modułu zapłonowego albo innej elektroniki.Zasada jest taka że tak się nie robi. Możecie oczywiście eksperymentować ale raczej proponuje na swój koszt Ja mam drogi kolego elx-a u mnie nic sie nie zjaralo robilem prace dyplomowa na podstawie malucha gdzie wszystko tam...
Szukam dobrego programu do cinqueccento 700, gniazdo posiada 3 wtyki do niego są podłączone dwa kabli podobne gniazdo diagnostyczne posiada Fiat 126 el. Czy jest to taki sam program czy inny niż w Fiacie cc 700 Cc 700 ani malucha nie zdiagnosujesz przynajmniej ja tak sadze . Te wtyczki sa do modułów zapłonowych a nie do kompa . A cc 700 nic pozatym...
sprawdź tą iskre tak jak w maluchu najlepiej wtedy gdy już ci motor padnie zdejmi też pokrywe filtra i obserwuj w trakcie kręcenia rozrusznikiem czy wtryskiwacz podaje paliwo ( pstryka) jeśli podaje a iskry brak to tak jak kolega wcześniej napisał zawęzi to zakres poszukiwań ja typował bym moduł zapłonowy
Albo nie zauważylem albo tam są same schematy na samych lm... A mi potrzebne żeby stabilizował mi napięcie w całym motoroweże bo w tylniej lampie mam diody a moduł zapłonowy i ceka długo na 20V nie wytrzymaj. Może coś takiego jak regulator w maluchu (do alternatora) by był tylko zmienić diode zenera z 7,5V(taka tam jest orginalana i Bdx53C i daje 14,5V)...
Witam wszystkich. Ja wykonalem moduł zapłonowy do swojego fiat 126. Czujnik był indukcyjny, trzy zęby na filtrze odśrodkowym (czyli wale korbowym) tak jak w maluchu EL po modernizacji. Procek AT89C51 z zegarem 6MHz i to wystarczy do obsługi do 7000tys obr/min silnika. Przełącznik podcisnienia pod przepustnica. Procesor mial wpisane dwie krzywe dla dużego...
Witam!! Mam malucha rocznik 89, moduł zapłonowy, tzn tranzystor zamiast kondensatora, i taki oto problem, po przejechaniu paru kilometrów, ok 5 zaczyna szarpać, jakbym wciskał i puszczał gaz. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, jak w czasie jazdy wcisne sprzegło i zrobie przegazówke to też sie kręci, ale pod obciążeniem przerywa. Zatrzymam sie, pochodzi...
Można było również zostawić aku i włożyć moduł zapłonowy podpinając go pod platynki-miałem kiedyś taki w maluchu ale i tak co jakiś czas trzeba było przerwę ustawiać Obecnie bezstykowy z eleganta i to jest to przy tym nic się nie robi tylko lać paliwo i jechać Interesowało by mnie cos takiego ale w wsk 175 bo ona bez aku nie odpali no chyba że po modach...
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Bo bardzo zależy mi na niezawodności. Aha, liczyłem na to że uda się wstawić potencjometr i płynnie regulować napięcie. To się troche kłóci bo taki potencjometr to pierwszy kandydat do rozregulowania w wyniku drgań, do tego ten rezystor wpływa tylko na jedne z przekaźników. Co do niezawodności urządzenia elektromechanicznego - raczej słaba w porównaniu...
Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM. A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje,...
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
tak jak pisałem trudno określić w "czym" to będzie liczy się jedno układ zapłonowy optoelektroniczny robiony gdzieś koło poznania przez jakiegoś gościa toleruje cewki w tych granicach które podałem. Układ ten pracuje z cewką o tej rezystancji ale teraz jest konieczność zastosowania go do cewki podwójnej. O samym układzie nic powiedzieć nie mogę bo wszystko...
Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. Mogłeś zrobić sześć wpustów. Dlatego muszą być dwa czujniki do tego dwa moduły i dwie cewki, gdyż jedna cewka nie podoła dwóm modułom. Chodzi o czas załadowania i rozładowania cewki. Nie bym był tego taki pewien Napięcie i indukcyjność wyznaczają szybkość narastania...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
No to już trochę jaśniej, wcześniej pobieżnie oglądając układ zapłonowy wziąłem moduł cut off i cewkę za 1 zespól ale już wczoraj zauważyłem, że tylko są obok siebie zamocowane, wobec tego co napisałeś myślę, że dobrym eksperymentem by było stałe podpięcie elektrozaworka przepustnicy do plusa po stacyjce i obserwacja co będzie. Mam też pytanie odnośnie...
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
najfajniejsze są wystawki elektrośmieci, jak tylko na jakąś przypadkiem trafię to przegrzebuje wszystko i zawsze się trochę ciekawych gratów trafi, z najciekawszych to znalazłem kilka laptopów, piłę spalinową i kosiarkę :) wiadomo, zawsze jak już zmieniać to najlepiej na największy jaki pasuje p&p :) ja do swojej Astry Kombi teraz też założyłem...
mozesz sobie założyć 2 cewki zapłonowe i dwa czujnika halla i po problemie . A tak serio to czasami w palcu zatopione sa rezystory. A za duzy prad iskry niszczy przewody i wypala świece . Jeśli chcesz robić jakiś tunning zapłonu to jak bedziesz miał dobra iskre (ze bedzie jak słońce dawać) to wsadź 4 elektrodowe świece . osobiście powiem ze gra jest...
Który rok tego malucha pewnie filtr paliwa dziurawy i puszcza syfy do gaznika i zapycha dysze wolnych obrotów i sprawdz pompke czy olej się nie dostaje do paliwa tz czy membrana szczelna i czy to EL czy ELX bo tam jest cut off i jak moduł nie bedzie wiedział czy przepustnica zamknieta czy otwarta to bedzie sobie sam dodawał obrotów na ssaniu jak to...