Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Sprawdź rezystancję czujnika położenia wału. I to najlepiej we wtyczce modułu zapłonowego.
Czy ktoś ma dokumentację tego scalaka? Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Jest tylko w chipdocs ale chcą za rejestracje prawie 100$. Scalak ten stosowany był w modułach zapłonowych do "maluchów" firmy obrem. Z góry dzięki za pomoc!
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
tak to bywa z wynalazkami - jeden z wielu drobiazg wystarczy, aby cały układ się przypalił. Kiedyś też bawiłem sie w maluchu w prawie identyczne rozwiazanie, chociaż nie pamiętam szczegółów. Po jakichś kilku tygodniach, przy upale padł (zamontowany w komorze silnikowej na błotniku, jak wiadomo jest tam spore ciepełko. Później kupiłem za grosze gotowy...
taki szybki przegląd dał wynik http://moto.allegro.pl/item595501443_czu... a ta tarcza to jest na kole pasowym ( tam gdzie zwykle są znaczniki do ustawiania zapłonu w zwykłym maluchu) normalnie ten czujnik jest montowany na korpusie silnika, ma tam przewidziane otwory, w twoim nie wiem jak go zamocować
Spróbuj zamienić miejscami kable od czujnika dochodzące do modułu, pamiętam, że w maluchu jak podłączałem na krótko to było to istotne
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Tak jak w temacie poszukuje schematu elektrycznego tejze czesci czyli modułu zapłonowego od malucha. Dzieki za wszelką pomoc.
Dla pop&bangs trzeba przeprogramować sterownik silnika ( było w Maluchach coś takiego jak komputer?) tak aby po zdjęciu nogi z gazu był odcinany zapłon. Po dodaniu gazu znowu następowało spalanie i zgromadzona w wydechu mieszanka spala się wybuchowo . To tak najprościej. Był moduł zapłonowy ale nie programowalny. W maluchu strzelało się wyłączając...
Witam, niedawno kupiłem malucha z 85r, niestety wiadomo jak coś takiego działa gdy jest zimno, mam zrobiony moduł zapłonowy na tranzystorze IRF 840 (znalazłem go tu w jakimś temacie o maluchu), i mam pytanie, czy trzeba usunąć drut oporowy? Oraz, czy wystarczy jeden moduł? jeżeli ma byc jeden to jak działa cewka w maluchu że daje iskrę na 2 cylindry?...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Można było również zostawić aku i włożyć moduł zapłonowy podpinając go pod platynki-miałem kiedyś taki w maluchu ale i tak co jakiś czas trzeba było przerwę ustawiać Obecnie bezstykowy z eleganta i to jest to przy tym nic się nie robi tylko lać paliwo i jechać Interesowało by mnie cos takiego ale w wsk 175 bo ona bez aku nie odpali no chyba że po modach...
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Skoro nie chcesz "na stałe" przerabiać instalacji, zrób możliwość odłączania modułu... W trasie padnie elektronika, przechodzisz na mechaniczne sterowanie zapłonem... Miałem kiedyś w "maluchu" taki moduł produkcji rosyjskiej, z dodatkowym przełącznikiem do odłączania elektroniki. W motorynce oczywiście też można go zastosować!
Wygląda na to, że jednak będzie wina wałka rozrządu :[ szlag mnie trafia bo to już trzeci wałek w ciągu 20tys km (fabryczny). Wczoraj zaczął stukać popychacz. Czy te wałki są naprawdę tak niskiej jakości?? Czy jest jakaś przyczyna dla której padają jak muchy... Jeśli chodzi o głowicę to była robiona, uszczelka nowa, a pompa paliwa jest bodajże taka...
Kolesie na giełdzie samochodowej mają takie cuda do maluchów starego typu zrobione na wzór aparatu z 126el
Miałem to samo z moim maluchem przerywał, szarpał, gasł. Wymieniłem sensor połozenia wału ,moduł zapłonowy i tez nic nie pomogło. Okazało sie że były przepalone kable które wychodzą ze stacyjki wymieniłem kable i maluszek pali na dotyk.
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
W paru przejrzanych przeze mnie wątkach padła informacja o odłączeniu kondensatora - i to wszystko? Ja, ani w maluchu, ani w FSO-1500 nie odłączałem kondensatora na aparacie zapłonowym i silnik działał poprawnie z modułem GL-100 (bez literki A).
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Witam. Mam moduł zapłonowy od Fiata 125 i chcę go podłączyć do malucha (układ zapłonowy rozdzielaczowy). W jaki sposób można go podłączyć? Chodzi mi o schemat podłączeń do instalacji zapłonowej.
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Albo nie zauważylem albo tam są same schematy na samych lm... A mi potrzebne żeby stabilizował mi napięcie w całym motoroweże bo w tylniej lampie mam diody a moduł zapłonowy i ceka długo na 20V nie wytrzymaj. Może coś takiego jak regulator w maluchu (do alternatora) by był tylko zmienić diode zenera z 7,5V(taka tam jest orginalana i Bdx53C i daje 14,5V)...
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Witam wszystkich. Ja wykonalem moduł zapłonowy do swojego fiat 126. Czujnik był indukcyjny, trzy zęby na filtrze odśrodkowym (czyli wale korbowym) tak jak w maluchu EL po modernizacji. Procek AT89C51 z zegarem 6MHz i to wystarczy do obsługi do 7000tys obr/min silnika. Przełącznik podcisnienia pod przepustnica. Procesor mial wpisane dwie krzywe dla dużego...
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
Witam. Chciałbym wykorzystać moduł zapłonowy nanoplex med211a oraz cewkę zapłonową (taki jak w 126p elegant) do motocykla (dwa cylindry 4-sów układ cylindrów widlasty kąt 90st. korbowody na jednym czopie). Problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić sterowanie aby iskra była wtedy gdy potrzeba.W maluchu na kole pasowym z którym współpracuje czujnik...
Ja to miałem założone w maluchu i fso1500 bez żadnych dodatkowych przeróbek. Umieszczony był w ciągu chłodnego powietrza, bo paru kolegom nawalił jak był umieszczony w komorze silnika w gorącej strefie. Jaki plus z jego zastosowania - styki przerywacza niezniszczalne innych zalet przy sprawnym układzie zapłonowym nie zauważyłem.
Mam już cewke od malucha i takie coś co rozdziela iskre na dwie swiece i teraz mam pytanie jak wygląda moduł do malucha?
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
w maluchu można pobrać 12v z kabla co idzie do rozrusznika na pewno nie braknie Ci tam prądu jest on bardzo gruby tylko nie wiem o jaki + ci dokładnie chodzi: czy o taki co jest cały czas czy o taki co jest po przekręceniu stacyjki Ale w ogóle to po co szukać daleko jak do samej cewki wn dochodzi plus po przekręceniu stacyjki ? :) pozdrawiam
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
Impulsator vape oryginalny Moduł zapłonowy odblokowany dc prad stały 4 pin Cewka maluch lub cienias
Kolego jacek-1988 , wczytaj się dokładnie w to co napisałem. Cały czas pisałem o przerwie między elektrodami świeć. Pytałeś również czy to może zaszkodzić modułowi, więc napisałem, że nie. Natomiast napiasłem czego nie lubią właśnie moduły w tych samochodach, to jest wysokiej temperatury panującej w komorze silnika i dlatego ja je przenosiłem bliżej...
to tam są dwie cewki zapłonowe albo jedna i aparat zapłonowy? wydaję mi się, że niema to znaczenia czy jest V czy rzędowa 2, w V oba korbowody są na tym samym czopie wału, a w maluchu/cc700 oba cylindry tez pracują razem (nie przeciwsobnie) więc wydaję mi się że maluchowy zapłon będzie pasował zależy tylko w którą stronę kręci się silnik, wtedy trzeba...
mam taki problem wymienialem silnik w maluchu z 91 r i kupilem silnik od eleganta i problem w tym ze stary silnik mial aparat zaplonowy a ten od eleganta nie ma aparatu zaplonowego potrzebny jest modul do niego zeby zapalil i go kupilem ale mam problem z podlaczeniem tego modulu moze ktos z was wie jak go podlaczyc albo jak ktos ma dokladny schemat...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
sprawdź tą iskre tak jak w maluchu najlepiej wtedy gdy już ci motor padnie zdejmi też pokrywe filtra i obserwuj w trakcie kręcenia rozrusznikiem czy wtryskiwacz podaje paliwo ( pstryka) jeśli podaje a iskry brak to tak jak kolega wcześniej napisał zawęzi to zakres poszukiwań ja typował bym moduł zapłonowy
Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób: - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry, - rozpocznę regulację...
Skoro działa poprawnie na oryginalnym gaźniku, to szukaj przyczyn w gaźniku z CC. Przy zbyt ubogiej/bogatej mieszance silnik będzie kichał. Zwróć uwagę że w maluchu był dolot z wentylatora dającego niewielkie nadciśnienie. Spróbuj na dolocie od CC (opory na filtrze, powietrze niewymuszone). Zapłon możesz sprawdzić pod lampą stroboskopową. Zwróć uwagę...
Mogę jaśniej. Tak jak napisałem, prawdopodobnie ta cewka na której przerywa może dawać trochę niższe napięcie - na granicy napięcia potrzebnego do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze, wtedy może dochodzić do sytuacji, że nie za każdym razem iskra przeskakuje szczególnie na wolnych obrotach. Zmniejszenie odstępu między elektrodami na świecy...
Witam Wszystkich. Mam silnik z Visy,dwucylindrowy,w układzie"boxer",brakowało jednak do niego całego układu zapłonowego.Polecono mi zamontowanie kompletnego układu z Fiata 126p EL z modułem Nanoplex MED-213.Montaż wykonał zawodowy mechanik,wszystko podłączone jak w maluchu,jest iskra......ale silnik ani mru,mru....Układ paliwowy jest dobry,zresztą silnik...
Stary, a po co się tak bawić? Wywalasz ten moduł, aparat masz zwykły na platynki. Zakładasz cewkę od malucha, i piatka zasuwa aż miło.
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
Zamontuj sobie moduł zapłonowy z cewką lub sam moduł od golfa 3, minimalne przeróbki a efekt tego będzie dużo lepszy niż modu zapłonowy od eleganta bez osprzętu Jeśli jest to wersja FL malucha, wiązka silnika posiada przewód rezystorowy na zasilaniu cewki
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
Cześć, Mam pewien nietypowy problem z maluchem (EL z roku 1994). Auto nie chce zapalić za pomocą rozrusznika, natomiast na zapych chodzi jak szwajcarski zegarek, pracuje równo, bez przerw i nie brak mu mocy jak na to auto. Przy próbie odpalenia rozrusznik żwawo kręci silnikiem, jednak jedynym efektem jest co kilka chwil mniej lub bardziej efektowny...
Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM. A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje,...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Z maluchem to jest ubaw po pachy. Są dwa rodzaje cewek: - wysokoprądowa (ok jednego Oma oporności na stronie niskiego napięcia) - niskoprądowa (ok 3-4 Omy oporności). Do niskprądowej można użyć aparatu zapłonowego z przerywaczem, będzie działać Do wysokoprądowej mamy dwie możliwości - kabel oporowy lub nie. Kabel oporowy stosuje się po to, aby podczas...
Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ? Nie ma, bo nie ma prawa mieć. Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. Włóż np DET3 to sobie wystroisz mapę jaką będziesz chciał.
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
tak 213A jest ze 126p ale wkładali do malucha też 210A i 211A więc wydaje mi się że podejdzie
Witajcie! Tak czytam te wasze posty i widzę że oprócz mnie jest pełno osób które kombinuja ze swoimi zapłonami i utykają elektronike gdzie sie da:)) Ja mam zamiar w swoim kobuzie (WSK 175) zastosować modul zapłonowy ,ten niby do malucha sterowany stykiem ale ja bym chciał go sterować elektronicznie najlepiej transoptorem! Więc mam do was gorącą prośbę...
Jak zrobić opór w przewodach - 1 0hm oraz 1,5 ohm? można rezystory 12v 1 ohm tam wspawać jeżeli takowe są? czy taki "od cewki malucha" szukać? czy jakąś żarówkę po drodze wsadzić i potem mierzyć opór multimetrem?
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Proszę kolegów o wyjaśnienie czy jest możliwość zastosowania tego układu w silniku motoru Dniepr. Jest to dwucylindrowy silnik 0,75l, jedna cewka - jeden przerywacz. Iskra pojawia się dwa razy w ciągu jednego cyklu w każdym z cylindrów. Z braku oryginalnej cewki zapłonowej jest zastosowana od malucha. Co do wykonania kolegi: zakładajmy że to tylko prototyp...
Ty nie masz modułu tylko podwójną cewkę zamiast rozdzielacza.Tak jak masz teraz zrobione możesz jeździć bez potrzeby wymiany na wyżej wymienioną cewkę.Kiedyś tak się właśnie przerabiało maluchy zanim zastosowali te badziewne podwójne cewki co się ciągle psuły.
Witam!! Mam malucha rocznik 89, moduł zapłonowy, tzn tranzystor zamiast kondensatora, i taki oto problem, po przejechaniu paru kilometrów, ok 5 zaczyna szarpać, jakbym wciskał i puszczał gaz. Na wolnych obrotach chodzi idealnie, jak w czasie jazdy wcisne sprzegło i zrobie przegazówke to też sie kręci, ale pod obciążeniem przerywa. Zatrzymam sie, pochodzi...
dzis probowalem od malucha albo cc i daje jakas iskre ale nieregularnie i chyba za pozny zaplon bo bo blokuje przy gornym punkcie
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Szukam dobrego programu do cinqueccento 700, gniazdo posiada 3 wtyki do niego są podłączone dwa kabli podobne gniazdo diagnostyczne posiada Fiat 126 el. Czy jest to taki sam program czy inny niż w Fiacie cc 700 Cc 700 ani malucha nie zdiagnosujesz przynajmniej ja tak sadze . Te wtyczki sa do modułów zapłonowych a nie do kompa . A cc 700 nic pozatym...
Witam. Do junaka koniecznie musi być to moduł z automatyczną regulacją kąta wyprzedzenia.Założyłem moduł od MZ jednak nie zdawał on egzaminu.Motocykl kiepsko wchodził na obroty i był słaby.Po wymianie na zapłon z przyspieszaczem od razu się poprawiło.Co prawda nie jest bezstykowy ale jak na razie nie mam z nim problemów.Zastosowałem kompletny aparat...
Oryginalny moduł zapłonowy wyzwala raz jedną, raz drugą cewkę w zależności czy dostaje z hallotronu narastające, czy opadające zbocze sygnału prostokątnego. Trabant to nie maluch i rozwiązanie z iskrą traconą się nie sprawdzi, dwucylindrowy dwusuw napełnia mieszanką 2 cylinder w momencie zapłonu na 1, więc zbędna iskra mogła by zapalić jeszcze nie sprężoną...
Procek wieszać sie może najprawdopodobniej od zakłuceń pochodzących z układu zapłonowego oprocz zaplonu to alternator jest zrodlem nawiekszych zaklocen w samochodzie - mojego doswiadczenia wynika ze wiekszym niz zaplon
Da się, ale musisz wymienić koło pasowe, na model z zębami (od el), rozwiercić dwa otwory w deklu rozrządu na tulejki ustalające wspornik czujnika, wytoczyć korek-zaślepkę aparatu zapłonowego. Oczywiście trzeba zamontować moduł, cewkę czujnik i wiązkę od el. Pamiętaj o wymianie kabla oporowego do cewki na zwykły
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Najprościej: podłącz obrotomierz od malucha (lub inny od dwucylindrowca czterosuwa) . Cały układ połączeń jak w przerywaczowym zapłonie, zasilanie, podświetlanie, a przewód nr1 (impulsy) podłącz do (obojętne której) cewki zapłonowej od strony modułu zapłonowego. Mam tak podłączone w seicento 1100 i działa znakomicie.
MAP MAPem ale TPS też musi być, jak już robisz to przynajmniej zrób moduł zapłonowy i bezrozdzielaczowy zapłon (wyeliminuje Ci to sporo problemów z zakłóceniami EM), samo wysterowanie cewek to już żadna filozofia w porównaniu z ICM, dwie podwójne cewki z malucha "eleganta" to też nie majątek. MAP - czujnik podciśnienia MAF - przepływomierz TPS - czujnik...
Witam, mam silnik z quada 150ccm, ale nie posiadam do niego elektroniki i moje pytanie (może głupie, pierwszy raz mam do czynienia z 4-suwem) czy da się go odpalić bez modułu cdi i dlaczego nie? To cdi to to jest moduł zapłonowy który reguluje podawanie napięcia na cewkę zapłonową, dobrze myślę? Mam schematy, wiem jak to podłączyć ale, chcę lecę po...
Ten przewód z cewką, to taki cudowny wynalazek rzemieślników. Przewód oporowy miał zdaje się 1.5 lub 2 omy, ale tu sobie ręki nie da uciąć. Natomiast ten przewód z diodą włączało się między wyjście elektromagnesu rozrusznika, czyli tam, gdzie się pojawia napięcie w czasie rozruchu, a bezpośrednio cewkę z pominięciem drugu oporowego. I działało to tak,...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to...
nie nie nie, chodzi o STATYCZNE POCZATKOWE wyprzedzenie, takie ktore ustawia sie ruszajac czujnikien / calym aparatem w samochodzie gdy silnik wylaczony. W ten sposob caly wykres przesuwa sie gora/dol. Mape zaplonu i tak ma modul zaplonowy, a regulujac kat poczatkowy wyprzedzenia zmieniam tylko jego polozenie /gora/dol/ w moim a-grupowym maluchu zaplon...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. Czy posiadał by ktoś schemat połączenia cewki zapłonowej modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału od fiata 126p. Chciałem cały ten układ zamontować do motoru WSK 175. Potrzebuje tylko wiedzieć jak one są połączone a nie mam możliwości przekopania instalacji od jakiegoś malucha. Z góry dzięki za pomoc.
Piorom - dobrze ,ze dopisałeś , że jest na" Piotrze z Burga" , bo czytam te posty i sprawdzam w mądrym"oknie"i za cholere nie wychodzi mi sterownik. W tych niemieckich "Maluchach"często mają slaby kontakt wsuwki na cewce zapłonowej , ale jak pisze , Kwok , zapłon ma też duże znaczenie. Pozdrawiam.
Miałem podobny problem w Kymco Grand Dink 250 i wysiadła cewka zapłonowa, ale tak trochę, rano wyjeżdżałem na miasto nie wiem czy się zagrzewała, czy co, ale po jakimś czasie gasł i pchanie z powrotem tylko zostawało. Tymczasowo cewka z malucha na 12V podłączona i awaria znikła. Może u ciebie też to być.
Fajna cena jak za dwa tranzystory z 5 rezystorów jedna dioda i maleńki radiator. Polecam zrobić coś samemu choćby ten opisany na tym forum (moduł do malucha) i jeżeli z instalacja 6V to zmienić rezystor 330Ω 1W zmienić na 150Ω 1W i tyle powinno starczyć. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... (zaplon.jpg) P.S. Na innym forum rozebrali...
Gaźnik z malucha też można założyć, ale dużo roboty przy tym, a jeżeli już masz od Bisa to ten pasuje na kolektor pod Aisana bez większych przeróbek. Musisz dorobić tylko uchwyt pod pancerz linki gazu, a reszta do usunięcia, tak jak kolega napisał powyżej. Nie musisz usuwa bezpieczników i innych rzeczy od centralki, wszystko może pozostać na swoim miejscy...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
aparat zapłonowy maluchu honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy bezpieczniki maluchu
uszkodzony sensor dioda voltage kamera chmura
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Audi A1 2014 – serwis startowy po rejestracji, obsługa, rozrząd, S tronic, diagnostyka VCDS Renault Espace 2.0 dCi - brak dźwięku pompy paliwa