Witam. Robilem juz ta przerobke w swoim maluchu, wystarczy zamiast tego kondziola 220 uf wstawic 470 uf i odrbobine podregulowac. Co do zaplonu nie wiem gdzie to wpiac w elegancie ale poszukaj kabelka ktory laczy modul zaplonowy z czujnikiem na silniku. Ten kabalek to odpowiednik laczenia cewki a aparatem w starszym typie. Powodzenia
Ja umiem, ale ty kompletnie nie myślisz!
witam, wymienilem swiece (NGK), kable (BOSCH), kopulke (BOSCH), palec (EPS), wczesniej byla wymienana (bo sie popsulo i nie bylo iskry) cewka i modul zaplonowy ten w aparacie i dalej to samo, kompletnie zero poprawy. Co robic... moze to cos z tym czujnikiem indukcyjnym w aparacie zaplonowym?
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Do sprawdzenia, moduły zapłonowe, czujnika Halla, sterowniki, wszelakiego rodzaju czujniki indukcyjne w aucie, ale potrzeba do tego wykresu, z którym można co nie co porównać, jeśli takie posiadasz to jak najbardziej słuszna droga.
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Może ktoś wie co oznaczają dane oznaczenia na złączach tego modułu zapłonowego? http://obrazki.elektroda.net/63_12723060...
moduł
,przepływka też A gdzie on ma przepływomierz??
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
Witam. Zajrzyj tutaj: http://felicia.autokacik.pl/
jeśli ktos posiada taki schemat prosze o przesłanie na e-mail filip666-1992(at)tlen.pl
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Moduł jest przy module zapłonowym. Ten większy, 5-pinowy.
Sprawdź rezystancję czujnika położenia wału. I to najlepiej we wtyczce modułu zapłonowego.
A zasiliłeś czujnik halla?
OK schemat masz poniżej, oporniki trzeba bedzie dobrać w zależności od użytego optotranzystora i napięcia zasilania. Tranzystor BC327 powinien być wystarczający.
Wygląda na zwykły transoptor szczelinowy, podobne widziałem w stareńkich stacjach dysków elastycznych.
T5, do modułu jest wpięty drugi czujnik, czyta on z koła zamachowego i ma okrągłą wtyczkę. To jest czujnik prędkości obrotowej silnika do celów diagnostycznych. Nie ma wpływu na pracę silnika. Ta wtyczka powinna być umiejscowiona wewnątrz okrągłego złącza diagnostycznego (lewe nadkole, obok modułu zapłonowego).
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Jezeli czujnik wału ma rezystancje x Ω to jest dobry.Sprawdź czy moduł steruje cewke zapłonową .Potem rozdzielacz zapłonu.:idea:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Łapać serwisówkę: http://www.4shared.com/office/9rpmvuCV/M... Wynika z niej że moduł jest typu DC-CDI, więc dobranie zamiennika nie będzie prostą sprawą. Co prawda są na Allegro chińskie moduły, ale ich jakość wykonania i działania pozostawia wiele do życzenia. Jak już to moduł...
Odpal i leć ręką po przewodach pod maską, może znajdziesz ten felerny. Nie wiem jaką tam masz wersję, ale zacznij od takich rzeczy jak czujnik położenia wału, czujnik halla, cewki/moduły zapłonowe, może wysunięty jakiś przekaźnik w skrzynce itp. Coś innego przy okazji też przygasa czy tylko silnik? Pozdrawiam
ten powinien być lepszy, sorki http://www.allegro.pl/item595501443_czuj...
jak też iskry brakuje to zerknij na czujnik wału,ewentualnie kostka przy module zapłonowym.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
modul zaplonowy do wymiany
Witam Poszukuję schematów i opisów do modułów zapłonowych jestem początkujacy i sam nie mam aż tak dużego pojęcia o zaprojektowaniu i zbudowaniu układu jednak potrafię zbudować cuś na podstawie schematu. Na allegro panowie sprzedają takowe moduły jednak są ona każdy inny i nie chcą udostępnić schematów bo po co przepłacać skoro samemu można zbudować....
Sprawdz czujnik połozenia wału , moduł zapłonowy, i czujnkik temp . Dodano po 1 tylko przerywanie silnika zaczęły się na jesieni tego juz nie skomentuje
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Moduł zapłonowy niech sprawdzi wpierw.
Cewka, moduł zapłonowy, czujnik, funkcja "szukaj", jest sporo możliwości.
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Sprawdź moduł zapłonowy oraz czujnik położenia Gmp
Witam.Oczywiście że może to być wina modułu,ale ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik sterujący zapłonem przy kole pasowym oraz połączenia wszystkich przewodów w układzie zpłonowym.
w środku jest cewka i moduł CDI. Jak czujnik dobry to cewka (to ze zdjęcia) padła.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Sprawdz czujnik "położenia wału" w jednej wersji masz go w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym,wtyczka nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany,ale ja mysle ze ze masz inny model ,w tym wypadku czujnik masz nad kolem zamachowym jest podlaczony...
modul zaplonowy cewka modul zaplonowy astra modul zaplonowy schemat
lodówki bosch opinie samsung galaxy bialy schemat wtyczki zmieniarki
zmywarka elektrolux zasilacz bz2030
Objawy uszkodzenia sterownika LPG: diagnostyka i naprawa Raspberry Pi 5 nie wykrywa dysku NVMe - przyczyny i rozwiązania