najczestrza przyczyna braku iskry w tych modelach jest: - uszkodzony modul zaplonowy - czujnik polozenia walu (mimo ze jego opornosc jest ok) - skrzynka bezpiecznikow - brak zasilania sewki i modulu
modul zaplonowy do wymiany
Ja umiem, ale ty kompletnie nie myślisz!
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Do sprawdzenia, moduły zapłonowe, czujnika Halla, sterowniki, wszelakiego rodzaju czujniki indukcyjne w aucie, ale potrzeba do tego wykresu, z którym można co nie co porównać, jeśli takie posiadasz to jak najbardziej słuszna droga.
mam problem palil palil i przestal brak iskry cewke sprawdzilem masy i zasilanie dochodzi zostal czujnik halla i modul zaplonowy ( modul zaplonowy motorcraft ) jak to mozna ewentualnie sprawdzic ?
Witam. Robilem juz ta przerobke w swoim maluchu, wystarczy zamiast tego kondziola 220 uf wstawic 470 uf i odrbobine podregulowac. Co do zaplonu nie wiem gdzie to wpiac w elegancie ale poszukaj kabelka ktory laczy modul zaplonowy z czujnikiem na silniku. Ten kabalek to odpowiednik laczenia cewki a aparatem w starszym typie. Powodzenia
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Dziś dokładnie przejrzałem samochód i: Czujnik halla sprawny Świece mokre Cały aparat zapłonowy również sprawny. witam , kloego wyglada na to ze modul zaplonowy siedzi
mam taki problem ze:jak mowi wlasciciel twierdzi ze jechal i nagle mu samochod zgasl..jak potem sie okazalo nie ma iskry ..auto ma gaz i auto alarm..gaz jest odlaczony ale na cewce jest zasilanie tylko jest rzecz ktora mnie nie pokoi ze na cewce jest wtyczka trzy pinowa i na wszystkich trzech pinach po przekreceniu stacyjki pojawia sie +12v i to jest...
Może ktoś wie co oznaczają dane oznaczenia na złączach tego modułu zapłonowego? http://obrazki.elektroda.net/63_12723060...
witam, mam taki sam samochod i taki sam problem:/ i nei ma znaczenia czy na zimnym silniku z rana czy na cieplym po przejechaniu 30km, czasem pali czasem nie. trzeba pokrecic go 3-5 razy i wtedy lapie. i tez filtr paliwa przeszedl mi przez mysl, co ile powinien byc wymieniany taki filtr?? byl wymieniany z 5 lat temu juz troche czytam te wszystkie fora...
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Jeszcze lepiej,w kole pasowym jest cz.polozenia walu(4przewody,cz.to hall)wszystkie przewody z czujnika ida do modulu zaplonowego pod cewkami(masa,+8V i dwa sygnaly)Pod pompa wody jest cz.walka(tez hall,masa,+8V i sygn)Sygnaly referencyjne generuje modul zaplonowy.Schemat tego sprzeta masz tu:
Piszę ostatni post. Moze któraś osoba też bedzie miała podobny problem. Jeśli wymianiłeś te rzeczy co ja: kable zaplonowe, swiece, modul zaplonowy, komputer sterujacy, czujnik halla, czujnik polozenia wału, czujnik temperatury, filtry paliwa oleju, olej. i twoje auto nie chce jechać. Zobacz czy ktoś nie dorobił ręcznie jakiegoś przekaźnika tak jak w...
Mam również problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha XV 500. Ktoś maczał już w nim paluchy i na jednej świecy jest bardzo słaba iskra która czasami zanika. Jeśli uda ci się sprawdzić swój moduł to podziel się wiadomościami jak to zrobiłeś. Może wiesz kto ma do sprzedania taki moduł lub byłby w stanie go naprawić?
Witam. Zajrzyj tutaj: http://felicia.autokacik.pl/
do cewki napiencie dochodzi mam pytanie czy jak padl modul zaplonowy[wzmacniacz iskry] a dziala czujnik halla czy powinno byc slychac otwieranie wtryskiwaczy i moze ktos ma jakis schemat wtrysku do tej toyoty co dalej sprawdzac?
Mam pytanie do cardiaga o co chodzi z tym zalewaniem? Czujnik połozenia walu sprawdzalem miescil sie w granicach. Modul zaplonowy raczej jest dobry. Moze sie myle, ale czujnik temperatury podpiety jest pod modul i komp. Jak pokaze za duza temperature moze odlacza zaplon choc to dosc glupie by bylo. Mnie najbardziej zastanawia jednoczesne wlacznie wentylatora...
jeśli ktos posiada taki schemat prosze o przesłanie na e-mail filip666-1992(at)tlen.pl
Witam .podpowiem jak w prosty sposob rozpoznac czy modul czy Hal ,wysunac przewod wysokiego napiecia z aparatu zaplonowego wlozyc swiece w koncowke przewodu , do głównej kostki aparatu zaplonowego wsadzic kawalek przewodu pod ,, +.0.-. zero wwlaczyc zaplon dosunac koncowke przewodu do masy tylko nie na stale lecz przerywajac powinla się odezwac iskra...
Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
A zasiliłeś czujnik halla?
OK schemat masz poniżej, oporniki trzeba bedzie dobrać w zależności od użytego optotranzystora i napięcia zasilania. Tranzystor BC327 powinien być wystarczający.
Tańszym okazało sie kupno od Ukraińców nowego modułu.
w tym ukladzie nie wystepuje czujnik spalania stukowego ale modul zaplonowy jest sprzezony z stycznikiem biegu jalowego tego w silnikczku krokowym sprawdz ten stycznik i swiece a konkretninie wspulczynnik temper. czy nie sa za cieple
komputer był podmieniany a objawy były takie same, mysle ze istotne jest tez to ze na postoju nie ma zadnych objawow tylko podczas jazdy tzn obciazenia silnika, sprawdze te czujniki i modul zaplonowy, prosze jeszcze o podpowiedz w sprawie tego co jest w skrzyni serdeczie dziekuje i prosze o dalsze porady. narazie walcze z tym ze musze codziennie jexdzic...
Auto nie ma modułu zapłonowego. Jest cewka, sterownik ECU oraz czujnik wału. Bez podpięcia pod komputer nic nie wskórasz. No chyba że masz dodatkowy alaram.
moduł
Cewka, moduł zapłonowy, czujnik, funkcja "szukaj", jest sporo możliwości.
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Witam Poszukuję schematów i opisów do modułów zapłonowych jestem początkujacy i sam nie mam aż tak dużego pojęcia o zaprojektowaniu i zbudowaniu układu jednak potrafię zbudować cuś na podstawie schematu. Na allegro panowie sprzedają takowe moduły jednak są ona każdy inny i nie chcą udostępnić schematów bo po co przepłacać skoro samemu można zbudować....
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
,przepływka też A gdzie on ma przepływomierz??
witam,jezeli chodzi tylko o problem z odpaleniem mimo iz rozrusznk kreci,to trzeba sprawdzic modul zaplonowy(np. tak dzieje sie o oplach,lub daeewo) czujnik polozenia walu korbowego,czy jest stan plynu chlodzacego
moj kadett (c1,6nz 91r.) od czasu do czasu nie chce odpalic (nie ma iskry) [dzieje sie to jak zostawiam go na godzine lub dwie pod szkola, albo nawet na 10 minut pod sklepem - wtedy zostawiam go na noc i zazwyczaj rano odpala; podczas jazdy nic sie nie dzieje] - mial zmieniany niedawno modul zaplonowy w aparacie zaplonowym wiec to chyba nie to. mechanik...
Witam nawiązuje do tematu problemu z uruchomieniem pojazdu opel astra 1600cm produkcja 92r i podobne lata z systemem zaplonowyn typ delko czy jakos tak podobnie w kazdym badz razie moduł zaplonowy znajduje sie w aparacie zaplonowym i posiada kilka zacisków wystepuja najczesciej 2 typy usterki 1; brak iskry zaplonowej o ile sprawdzimy kopulke i cewke...
To sie stalo po wymianie wiazki elektrycznej bo opona mi wystrzelila i rozerwala mi wiazke od komputera i bylem zmuszony do wymiany wiazki. Wymienialem juz komputer, cewke zplonowa ,czujnik polozenia walu ,Modul zaplonowy "EDIS4",licznik . Obrotomieerz pokazuje obroty zadurze o 2 np mam obroty na obrotomierzu 5000 a rzeczywiscie mam 2500 . Jest mozliwosc...
O ile się orientuje to jeż powinien mieć około 5 omów.jjjjeżeli jest to gażnik /a chyba tak/ to nie kompa tylko moduł zapłonowy. Czujnik temperatury rozłącza jeża /przekażnik/ gdy silnik osiągnie ok 35 stopni .P.
modul zaplonowy wymienilem i nadal to samo. Czy moze to byc czujnik Halla?? Ciezko mi stwierdzic usterke dlatego ze auto jak postoi kilka godzin chodzi dobrze dopiero po przejechaniu kilku kilometrow znowu nawala.
Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową. Pzdrawiam. a czy to moze byc wina tego modulu ze wciaz sie psuja czujniki hala ?? i za co jest odpowiedzialny ten modul bo wsumie na moj rozum to ten modul odpowiedzialny jest za seterowanie tego czujnika i prawidlowym sterowaniem cewki zaplonowej...
Powiedz mi bo nie pamietam czy w aparacie masz tez modul zaplonowy czy on byl montowany dopiero w C16NZ ??? Jesli jest on w aparacie to go wymien ...!!!!!
Sprawdź moduł zapłonowy oraz czujnik położenia Gmp
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
jednak iskry nie ma , gosc twierdzil ze byla. Sprawdzilem kable ok , czujnik 260ohm , tylko byl z innego silnika i troche podtarty. Czytalem ze po podlaczeniu diody led pod czujnik powinna blyskac. Podczas krecenia rozrusznikiem wlacza sie pompa paliwa , czyli chyba czujnik pol walu ok. Prawdopodobnie uszkodzony modul zaplonowy na scianie grodziowej....
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka) http://obrazki.elektroda.net/97_12231056...
witam, wymienilem swiece (NGK), kable (BOSCH), kopulke (BOSCH), palec (EPS), wczesniej byla wymienana (bo sie popsulo i nie bylo iskry) cewka i modul zaplonowy ten w aparacie i dalej to samo, kompletnie zero poprawy. Co robic... moze to cos z tym czujnikiem indukcyjnym w aparacie zaplonowym?
Moduł zapłonowy lub czujnik położenia wału.
a jak już zgaśnie to sprawdź czy w tym momencie ma iskrę -jak nie ma ta sprawdź okablowanie do modułu zapłonowego -czujnik położenia wału korbowego -najlepiej go wykręcić i zobaczyć czy niema opiłków metalu jak masz iskrę - użyj coś w spraju i zapodaj do kolektora tylko ostrożnie jak zakaszle no trzeba szukać po stronie paliwa napisz jaki rocznik może...
W samochodzie marki GEO model prizm zastosowany jest system z toyoty i wyskakuje mi kod 14 co podpowiada mi ze wzmacniacz zaplonu. O co tu dokladnie chodzi czy o jakis modul zaplonowy ktory jest przy cewkach ? Czy np o czujnik obrotow? Dodam ze zamochod potrafi zgasnac podczas jazdy i po paru minutach odpala i smiga dalej. Jakies podpowiedzi ? przypuszczam...
dolacze sie- bo nurtuje mnie jeden problem] czy ktos jest w stanie mi odpowiedziec -skad ECU wie w ktorym momencie ma otworzyc wtryskiwacze ??? -wiadomo ze musi to nastapic przed zaplonem . Auto w moim przypadku posiada czujnik halla w aparacie zaplonowym i dzieki temu modul zaplonowy wytwarza iskre w odpowiednim momencie ale jaki element ukladu wtryskowo...
Powiedzcie co moze byc przyczyna, posiadam vectre i do 3 tys obrotow nie przyspiesz jak powinna, gwaltowne przycisniecie pedalu gazu powoduje ze nie przyspiesza tylko zwalnia:(, stopniowe pozwala na przyspieszenie ale tez nie tak jak kiedys. bylem u elektronika nic nie wykazalo nic sie na desce nie swieci. podmienialem modul zaplonowy, nowe swiece ,przewody...
Niestety, moj Fiacik pojechal do serwisu autoryzowanego. Niestety klient nie kupil nowego modulu bo kosztuje ok 1100 zl. Zobaczymy co mu powiedza w serwisie :) Podsumowujac wymienilem: swiece, kopulke, palec rozdzielacza, podstawialem przewody WN. Sprawdzilem dokladnie wszystkie masy, zasilania, sygnal z czujnika na kole. Podstawiany byl modul zaplonowy...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Łapać serwisówkę: http://www.4shared.com/office/9rpmvuCV/M... Wynika z niej że moduł jest typu DC-CDI, więc dobranie zamiennika nie będzie prostą sprawą. Co prawda są na Allegro chińskie moduły, ale ich jakość wykonania i działania pozostawia wiele do życzenia. Jak już to moduł...
nie wiem gdzie ten czujnik jest na walku ,nic nie widac ,cewka i modul jest w srodku aparatu zaplonowego jest to typ silnika D14A4,przegladam cale forum i nie moge znalezc modelu z tym silnikiem ,moze podpowiesz gdzie mam szukac tej czujnik .
A jaki przebieg ma silnik? Może to kwestia dużego zużycia silnika. Jeżeli silnik dobry to najpierw sprawdź silnik krokowy, to dosyć częsta usterka w Oplach i daje takie efekty. Czesc. Przebieg 185 tys km.Raz pali a raz nie.czytalem ze to moze byc czujnik temperatury,modul,cewka zaplonowa. Ale ze nie od przebiegu. pozdrwaiam
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Witam, Jesli cewka jest zasilana i nie ma na jej wyjsciu iskry, to najczestsza statystycznie przyczyna jest padniety modul elektroniczny na aparacie zaplonowym. Impulsator pada bardzo rzadko. Pozdrawiam, Georges
Do sprawdzenia:instalacja,przekaźniki,bezpi... zapłonowy,sterownik,czujniki.
Klemy na akumulatorze, przewód masy, kopułka, palec, kable do modułu zapłonowego, czujnik przepustnicy, czujniki temperatury, itp. zrobił je i powiedział ze to wina wody w baku i że to ona rzekomo zablokowała krokowca chociaż nie wiem jak i czy jest to możliwe Ja też sobie tego nie wyobrażam ;) Jak włączysz stacyjkę, jakieś kontrolki świecą? Kręci rozrusznikiem?
Myślę, że to będzie problem z modułem zapłonowym ew. czujniki halla ale to mniej prawdopodobne.
Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy albo czujnik halla w aparacie zapłonowym Proponuję sprawdzić czujnik
Takie objawy daje uszkodzony modul znajdujacy sie pod cewka zaplonowa.Ale rowniez, tak jak bylo u mnie czujnik Halla w aparacie zaplonowym.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Witam . To jest moduł czujnika oleju .Gdy masz mały poziom oleju ,czujnik przez moduł ocina iskrę zapłonową.]Linkhttps://archiwum.allegro....
Panie Kolego przyczyną gaśnięcia twojego pojazdu może być moduł zapłonowy, lub czujnik hala w aparacie zapłonowym.
Witam, mam te same objawy, wymienione zostały już - ECU - Moduł cewki zapłonowej - Czujnik położenia wału - Przepustnica - Akumulator oraz sprawdzone wszystkie masy i cały czas brak efektu. Jutro spróbuję wymienić świece tak jak opisał kolega piotrn007 - ostatnia deska ratunku ;)
Doszedłem do tego ,że za zasilanie m.in. układu zapłonu i sterowanie pompy paliwa odpowiada moduł , który znajduje się w komorze silnika pod komputerem. Modułem tym steruje komputer, po podaniu masy na moduł (na tym wejściu , które jest podłączone do komputera ) zaczyna pracować pompa paliwa i pojawia się zasilanie na module zapłonu ale samochód nie...
Można też przecież poszukać na auto złomach elektronicznego zapłonu z eleganta, wszystko będzie wtedy pasować i układ nie będzie wymagał zbyt dużych regulacji. Do zainstalowania takiego układu zapłonowego potrzebne były by: moduł zapłonowy, czujnik położenia wału korbowego, koło pasowe silnika (to z zębami dla czujnika położenia wału), czujnik podciśnienia...
Juz podmienilel modul zaplonowy narazie pracuje silniczek jak potrza... Zmierzylem rezystancje na pin 1 i pin 5 modulu zaplonowego... Rezystancja czujnika walu wynosi 800 ohm i ruszajac wiazka elekrt. nic sie nie zmienia... Zobaczymy co czas pokarze czy bedzie wariowal dalej czy uspokoii sie....
A jaki kolega ma aparat zapłonowy? Z wysoką czy niską kopułką. Bo jeżeli z wysoką to czujnik zapłonu jest w aparacie zapłonowym. Mi to wygłąda na uszkodzenie modułu zapłonowego, lub czujnika zapłonu.
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
Moze byc wyświetlacz 2 x 16. Kontrakton - to bedzie wpiete pomiedzy moduł zapłonowy a czujnik - czyli w silniku benzynowym jest czujnik halla.
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
Dla informacji kolegow mechanikow, ten silnik nie ma aparatu zaplonowego z walkiem - tutaj jest modul zespolony z cewkami i wszystko sterowane ze sterownika.
Mam to samo tylko w Vectrze i podejrzewam modul w aparacie zaplonowym, u mnie iskra jest a wtryskiwacz nie podaje paliwa mimo tego ze pompa pracuje. Wymienione mam czujnik Halla, przewody wysokiego napiecia oraz kopulke i palec w aparacie zaplonowym. Jak jest zimny to nie chce zapalic a cieply pali na dotyk. Ignacy Dodano po 13 Mam to samo tylko w Vectrze...
https://obrazki.elektroda.pl/5437232700_... Dzieńdobry, pacjent nissan micra k11-1999r, posiada aparat zapłonowy z modułem zapłonowym, czujnikiem optycznym z tarczką i cewką. Jak sprawdzić bez wyjmowania aparatu zapłonowego czy jest dobry, wiem że używa się do tego diodki na 2przewodach, odkręca się kopułkę i gdzie przyłożyć końcówki...
Cewka zapłonowa, moduł bądź czujnik. W sieci masz serwisówkę do GSX i tam będzie opisane jak sprawdzić wszystko.
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
Witam. Pacjent jak w tytule. Mk3 1.8 90km Silnik odpala, chwilę utrzymuje wolne obroty normalnie, a po dodaniu gazu lub poczekaniu chwili gaśnie. Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa, uszczelka pod przepustnicą, kopułka i palec oraz kable. Świec nie ruszam bo są nowe nie dawno założone. Po odpięciu czujnika halla gaśnie od razu. Podobnie po odpięciu...
Wiązka oryginalna, była trochę styrana ale ogarnięta, tutaj jest cewka osobno,moduł zapłonowy oraz czujnik w aparacie 2 pionowy. Korzystałem z tego schematu niby wszystko się zgadza ale cały czas brak iskry. https://obrazki.elektroda.pl/2129079300_...
co do szarpania i gaśniecia to moduł zapłonowy,lub czujnik w aparacie ,zakładając,że instalacja w porządku.Błąd 35 to poszukałbym czy nie łapie lewego powietrza.
Witam Mam dziwny problem z moją Polówką [ 6N 1.3 B ] otóż jak podczas jazdy dodam gazu a obroty są powyżej 3 tys to auto gaśnie a gdy jeżdżę "normalnie" to auto śmiga, dodam że dwa może trzy lata temu był zmieniany filter paliwa, świece, przewody do świec, cały moduł zapłonowy, czujnik halla, cewkę zmieniałem miesiąc temu, pompka paliwa działa a bynajmniej...
Posprawdzaj masy i zasilania na module elektronicznym, Ciągłość przewodu od czujnika wału, pewnie sterka jest w okablowaniu, zobacz też mikrowyłącznik i jego okablowanie przy gaźniku, jeśli taki masz. Albo masz zły moduł zapłonowy albo czujnik jest zły lub źle zamontowany, za daleko od wału.
Sprawdz czujnik połozenia wału , moduł zapłonowy, i czujnkik temp . Dodano po 1 tylko przerywanie silnika zaczęły się na jesieni tego juz nie skomentuje
T5, do modułu jest wpięty drugi czujnik, czyta on z koła zamachowego i ma okrągłą wtyczkę. To jest czujnik prędkości obrotowej silnika do celów diagnostycznych. Nie ma wpływu na pracę silnika. Ta wtyczka powinna być umiejscowiona wewnątrz okrągłego złącza diagnostycznego (lewe nadkole, obok modułu zapłonowego).
a czy ktoś wie gdzie mógłbym kupić i za ile jakiś moduł zapłonowy z czujnikiem optycznym?? tylko żeby napewno po podłączeniu wszystko działało!!! a może ktoś wie czy ten schemat tutaj jest dobry i mógłby mi coś takiego złożyć??
Odpal i leć ręką po przewodach pod maską, może znajdziesz ten felerny. Nie wiem jaką tam masz wersję, ale zacznij od takich rzeczy jak czujnik położenia wału, czujnik halla, cewki/moduły zapłonowe, może wysunięty jakiś przekaźnik w skrzynce itp. Coś innego przy okazji też przygasa czy tylko silnik? Pozdrawiam
ten powinien być lepszy, sorki http://www.allegro.pl/item595501443_czuj...
jak też iskry brakuje to zerknij na czujnik wału,ewentualnie kostka przy module zapłonowym.
Sprawdź rezystancję czujnika położenia wału. I to najlepiej we wtyczce modułu zapłonowego.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Panowie, czujnik położenia wału OK. Dziś założyłem drugi. A gdzie jest umieszczony sterownik? Cewka nowa, moduł zapłonowy OK, czujnik położenia wału i bezpieczniki OK. Co może być nie tak? Samochód chodził, a nagle przestał... Jest mi bardzo potrzebny bo do pracy mam 20 km. Może być możliwe ze sterownik padł? Gdzie on się znajduje?
Jest cewka i kopułka. Jest jednostka sterująca układ zapłonowy i jak cewkę podłączyć pod ten moduł zapłonowy wraz z czujnikiem położenia wału?
pytanie czy chodzi o czujnik obrotow wału czy czujnik w głowicy okreslajacy pol tloka pierwszego cylinndra ? ten drugi z tego co wiem po odpaleniu nie pracuje natomiast czujnik obrotow wału po zblizeniu don srubokreta powoduje uruchomienie pompy (komputer stwierdza ze jest zapotrzebowanie na paliwo)czyli wyglada na to ze pracuje modul zaplonowy jest...
Dzięki za odpowiedzi. Tym autem jeździł chyba czarownik voodoo. Dziś odpalił bez problemu i pojeździł na tym trzecim module, na którym wczoraj chodził 2 min. Będę sprawdzał przewody. Edit. To nie moduł zapłonowy tylko czujnik Halla robił co chciał. Wymieniłem kopułkę razem z czujnikiem zanabytą na szrocie i po sprawie.
Pod cewkami zapłonowymi jest moduł elektroniczny który steruje cewkami. W trybie awaryjnym zapłon wyznaczany jest z czujnika położenia wału. W trybie normalnym przetworzony w module zapłonowym sygnał z czujnika położenia wału wraca na sterownik (styk B5), a ze sterownika przychodzi sygnał momentu zapłonu (D4)
Moduł jest przy module zapłonowym. Ten większy, 5-pinowy.
witam, mam problem z sterowaniem wtrysku w fiacie uno 1.4 , a mianowicie do wtrysku dochodzą dwa przewody stały plus (działa wraz z pompka paliwa) i masa która powinna być sterowana przez sterownik... Problem jest taki że autko nie zapala bo nie dostaje sygnału (masy) do wtrysku. przewód ten jest cały, bez przerwy i biegnie bezpośrednio do sterownika......
modul zaplonowy cewka modul zaplonowy astra modul zaplonowy schemat
samsung konfiguracja telewizor równania kirchhoffa matryca polowy
uprawnienia odbiór instalacji alarm domowy
Wymiana podświetlenia pokrętła Amica 6226CE3.434E Zasilanie ECU w Mercedes Sprinter 412 - diagnostyka