Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Uszkodzony moduł, nanoplex. Ktoś kiedyś podłączył odwrotnie akumulator. Cewka do sprawdzenia przy okazji, bo po tych próbach mogła wyzionąć ducha chciaż wtedy rczej by zwierała na pierwotnym i żarówka świeciłaby słabiej.
http://obrazki.elektroda.pl/5683735900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9210288100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6357270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5798059800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9440509500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4823629300_1... Dodano po 43 to są schematy...
MED213A ma kąt wyprzedzenia zapłonu 10st. MED210 i 211 ma kąt 4st. Dodatkowo mają inne mapy zapłonu, ale pinowo są zamienne.
Tak mam moduł nanoplex 213a ten nowszy ale właśnie rozwiązałem przyczynę na kole pasowym ułamał mi się jeden bolec. Ten co zczytuje czujnik i przez to wyszedł ten cały ambaras
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
Witam! Szukam schematu jak podłączyć ten moduł do zwykłego zapłonu pod nowszą cewkę tą czarną.proszę o pomoc. NANOPLEX MED 213A http://obrazki.elektroda.net/57_12614841... http://obrazki.elektroda.net/96_12614841... http://obrazki.elektroda.net/10_12614841...
Zwarcie pin 3 do masy przełącza mapę zapłonu. Normalnie robi to czujnik podciśnienia. Podejrzewam, że to właśnie jest owo programowe przełączanie zapłonu... albo raczej przełączanie programu zapłonu.
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Witam. Słyszałem że można założyć tzw. "moduł sportowy" ( gl-100/200 ) do Fiata 126p . Tylko moje pytanie brzmi tak jak to wygląda z podłączeniem gdy jest oryginalny moduł nanoplex?
modułem Nanoplex Podaj konkretny model (symbol) tego modułu.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Nowy typ, moduł nanoplex.
zamiast bawić się modułem z malucha, który nie dość, że wymaga tych występów na kole, to jeszcze ogranicza obroty, łatwiej i prościej zbudować cdi
Nagminne w el było łamanie się kabla łączącego wtyczkę, a właściwie gniazdo czujnika położenia wału z modułem nanoplex Zobacz jak to u Ciebie wygląda przy samej kostce
Można do starszego malucha założyć koło pasowe z zębami od el-a, zamontować czujnik, moduł nanoplex i mieć idealny, sterowany mikroprocesorem zapłon, tyle, że jak praktyka pokazała silnik wcale nie ma lepszych osiągów ani kultury pracy
Hall miałby 3 przewody, to pewnie zwyczajne czujniki indukcyjne. Jeśli tak, to można się pokusić na wlepienie modułu nanoplex z malucha, albo CDI ze skutera.
Chciałbym się właśnie tego dowiedzieć. Mam CC700 z gaźnikiem oraz alarm Exodus z możliwością blokowania obwodu max 10A. Moja propozycja to masa elektronicznego modułu zapłonowego Nanoplex. Czy mogę tam podpiąć blokadę??
eee, bez sensu. Załóż kolo pasowe z EL i moduł nanoplex.
Dawno mnie nie było. Na wstępie dziękuję koledze heniek07 za wyczerpującą odpowiedź. Będę jednak zmieniał silnik na nowszy właśnie z EL na zapłonie elektronicznym, ponieważ ten mój okazał się zatarty. Znalazłem schemat i wydaje się to bardzo proste do podłączenia, czego się obawiałem. 😁 Mam moduł Nanoplex, cewkę czujnik podciśnienia. Lecz przy...
Zdaje się, FL nie miał modułu nanoplex, tylko podwójną cewkę, więc zasil cewkę zapłonowa bez stacyjki i kręć rozrusznikiem..
Ale to jest uno z aparatem zapłonowym,czy ma tylko rozdzielacz i moduł nanoplex?No i jeszcze było uno na Boschu Motronic-cewka podwojna.Napisz co to na model.
ustawia się bazę poprzez przesunięcie mocowania czujnika, ale w niewielkim zakresie, w zasadzie nie ma potrzeby korygowania nastaw fabrycznych. Kąt zapłonu można jednak przestawić urządzeniem Fiat-Lancia -Tester podpiętym do złącza diagnozy modułu Nanoplex
Nigdy w życiu cewka od elektronika czyli modułu nanoplex nie będzie współpracowac z platynkami. Musisz kupić taką jak ze zdjęcia w Twoim linku albo butelkową wg nr powyżej.
Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu Dodano po 0 Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Masz moduł nanoplex, tak? Więc on współpracuje TYLKO z dedykowanym sobie kołem impulsowym które posiada trzy, odpowiednio rozmieszczone wypustki, które informują moduł o położeniu wału, jego prędkości obrotowej. Znaczniki te są rozmieszczone pod ściśle określonym kątem. I ich brak lub zmiana położenia spowodują wadliwą pracę modułu. Jeszcze raz NIE...
W elegancie nie było aparatu zapłonowego tylko moduł bodajże NANOPLEX jak dobrze pamiętam
Witam Również chętnie zapoznam się z informacjami na temat protokołu komunikacji z modułem. Jestem zainteresowany diagnostyką modułów digiplex 2 i digiplex 2S stosowany w Uno/Tipo/Tempra (bliźniacze moduły z nanoplex i digiplex). Jakby autor uchylił trochę tajemnicy w jaki sposób można by wykonywać diagnostykę przy pomocy PC i interfejsu z linią K byłbym...
to co mi ten fachman pie - - - -y jak to w końcu jest może przy czyna tkwi gdzie indziej nie w module?
Sprawdż cewke zapłonową i moduł zapłonu NANOPLEX .Nie szukałbym przyczyn w gażniku tylko w elektryce
Jeżeli nie wina cewki lub świecy to masz coś źle z mechaniką silnika, np podparty zawór. W module nic nie grzeb, jest ok.
Skoro moduł, to pewnie elegant. Więc sprawdź dokładnie przewód od czujnika na kole pasowym do modułu. moduł to nanoplex i pełną jego dokumentację wraz z opisem podłączenia i sprawdzenia znajdziesz bez trudu w sieci ( w książkach od malucha i cinquecento).
Cały czas na jednym pracuje, dobra jutro sprawdzę moduł
Moduł zapłonowy Nanoplex zastosowany w tym pojeździe ma ogranicznik obrotów.Powyżej 7000 obr\min przestaje generować iskrę.
Moduł Nanoplex do wymiany, ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik wału. Ponadto jeśli świeci się kontrolka oleju na wolnych obrotach, to znaczy że silnik powoli się kończy - jakąś tam poprawę (niewielką) może dać wymiana pompy oleju. Coś jest z temperaturą bo latem szybko się nagrzewa i długo nie pojeżdżę a teraz gdy jest zimniej trochę dłużej się nim...
Wykrecilem gaznik i mam luz 1-2 mm czyli nowy gaznik musze kupic? Przy takim luzie to gaźnik powinien być nie do ustawienia. Pewnie, że do wymiany. Choć kiedyś to się regenerowało :D Wy sobie wszyscy żartujecie? Luz rzędu 0,5 milimetra kwalifikuje gaźnik do wyrzucenia. A to że przerywa -brak paliwa, stare zużyte świece, uszkodzony moduł nanoplex.
Witam Wszystkich. Mam silnik z Visy,dwucylindrowy,w układzie"boxer",brakowało jednak do niego całego układu zapłonowego.Polecono mi zamontowanie kompletnego układu z Fiata 126p EL z modułem Nanoplex MED-213.Montaż wykonał zawodowy mechanik,wszystko podłączone jak w maluchu,jest iskra......ale silnik ani mru,mru....Układ paliwowy jest dobry,zresztą silnik...
Poczytaj o module zapłonowym nanoplex montowany był w cc 700 i 126p el tam kąt przyspieszenia zależny jest od podciśnienia w kolektorze ssącym
Witam, zakładam nowy temat gdyż nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi na moje pytanie a nie chcę wydawać pieniędzy na marne, otóż jest ono takie czy moduł nanoplex niebieski od fiata 126p pasował by do mojej samarki, na zdjęciu są one praktycznie identyczne tyle że nanoplex ma odcięcie zapłonu przy 7tyś/obr. (niebieski) no i fiacik miał 2 cylindry a mój...
Czyli wszystkie tłoki na raz osiągają GMP? I wszystkie odpalają w tym samym momencie co 360'? Czy parami? Jak są ustawione tłoki? Jak pracują cylindry? Jedna strona DMP, druga GMP? Czy pierwsza para jest obrócona względem drugiej o 180'? Obawiam się, ze będzie problem z obciążeniem modułu nanoplex dwoma cewkami połączonymi równolegle. Ona mają0.8 oma...
Witam, czy ktoś posiada dokumentację do tego cacka?? Dokładne dane to Magneti Marelli Nanoplex MED 210 A. Będę wdzięczny za info :)
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
No niestety... Gaźnik nowy po regeneracji... Nie odpala dalej... Nie ma iskry! a była... gdy go sprawdzałem na gaźniku kolegi. Jak sprawdzić cewkę i moduł? Moduł mam nanoplex med 210A Niestety, iskry ni ma... Wcięło... Czy jest możliwość by świece były uszkodzone i nie dawały iskry?? Istnieje taka ewentualność? Są w prawdzie nowe, Bosch... ale... Kolego...
Niemiła niespodzianka to będzie jak odetniesz zapłon przy powiedzmy 6500rpm, silnik nadal będzie się kręcił i zasysał mieszankę, ta nie spalona trafi do wydechu i po spadku obrotów znów pojawi się iskra, która zapali to co w cylindrach i to co w wydechu Roz....li tłumik ze sporym bum jak się ładnie uda a jak słabiej to będzie tylko bum. Ale przecież...
https://obrazki.elektroda.pl/7949272800_... https://obrazki.elektroda.pl/4648442800_... Dzień Dobry Wieczór, Temat wraca niczym bumerang, a ja znalazłem chwilę żeby przedstawić kolegom dalszy ciąg. Niniejszym również informuję że nie padłem ofiarą pewnej choroby o której teraz głośno (jak na razie :D). W tym odcinku...
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Nanoplex liczy zęby koła fonicznego (czas pomiędzy impulsami) i na tej podstawie generuje iskrę, czyli machanie czymś metalowym przed czujnikiem nie spowoduje powstania iskry, musi być oryginalne koło. Podłączenie czujnika jest istotne, zamiana kabli sprawi, że iskra będzie "w krzakach" i silnik nie zapali Złącze diagnostyczne i czujnik podciśnieniowy...
Nie, tam jest nanoplex, nie ma przerywacza, więc impulsy z kabla biegnącego od modułu do cewki, pytanie czy ten obrotomierz da się zaprogramować do silnika 2 cylindrowego z pojedynczą cewką, druga kwestia, to szybkościomierz i jego przełożenie
Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze...
Witam. Posiadam fiata 126p el 97r. Mam problem z duszeniem się silnika, tzn. nie chce wejść na obroty i dosłownie się dusi czy to na ciepłym silniku czy zimnym różnicy nie ma. Wyczyściłem cały gażnik, świece są nowe, iskra jest, paliwo podaje. Czy to może być moduł zapłonowy? Jest w nim nanoplex med 213A. Pomoże ktoś?
Witam jestem nowy na forum długo szukałem lecz nie znalazłem tematu odpowiadającego mojemu problemowi ;( Mianowicie posiadam eleganta z 97 roku i mam z nim taki problem czasem mu coś odbija i ma nie równą pracę silnika jak jadę zaczyna szarpać i potrafi zgasnąć jakby paliwa nie dostawał bez różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik. Dodam że kable wn...
Witam . Sprawdź stacyjkę czy w momencie startowania podaje napięcie na cewkę. Czy na pych zapala? Tak jak kolega pisze wcześniej często łamał się przewód od czujnika do modułu, dokładnie go sprawdź na przejście.
Witam u mnie problem jest następujący. Zimny zapala (oczywiście mowa o AISAN - ie) bez żadnych problemów. Natomiast po przejechaniu różnej ilości kilometrów raz 10, raz 15, a wczoraj nawet 60 zgaśnie i już nie odpali dopóki nie ostygnie. Po ostygnięciu z reguły godzinkę odpali znów lecz tym razem przejedzie już mniejszą ilość kilometrów. Po przeczytaniu...
Skoro działa poprawnie na oryginalnym gaźniku, to szukaj przyczyn w gaźniku z CC. Przy zbyt ubogiej/bogatej mieszance silnik będzie kichał. Zwróć uwagę że w maluchu był dolot z wentylatora dającego niewielkie nadciśnienie. Spróbuj na dolocie od CC (opory na filtrze, powietrze niewymuszone). Zapłon możesz sprawdzić pod lampą stroboskopową. Zwróć uwagę...
Jakie sporo? Tam jest tylko moduł i trochę osprzętu do niego. Sprawdź sobie zasilania na nim. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone? Moduł jest taki sam jak w cc 700, czyli nanoplex. Nie piszesz, gdzie i jak zrobił to zwarcie.
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
Witam. Sprawdzić podkładkę pod gaźnikiem czy nie pęknięta? Źle wyregulowany gaźnik. Moduł zapłonu nie ma tu nic wspólnego z obrotami silnika.
Kup koło 126p i odwzoruj, to trzeba dokładnie zrobić. Tylko że nanoplex steruje jedną cewką a tu trzeba dwiema cewkami lub aparat zapłonowy.
Moja rada poszukaj odpowiedniego gaźnika, używkę kupisz za grosze. Gaźnik jest powiązany z czujnikiem podciśnienia jeden wężyk oraz pochłaniaczem par paliwa drugi wężyk. Mało tego potrzebujesz też odpowiednie moduły sterujące, jeden to firmy nanoplex było ich trzy rodzaje Ty potrzebujesz MED 213A (to ten sterujący pracą silnika) drugi to moduł cut -...
Jak masz napięcie na pinie numer 7 z modułu zapłonu to od razu go wymień pasuje z 700 Cinquecento.
Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. No gdzie. Żaden z nich nie miał funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów na podstawie jednego czujnika. Chyba że to ja o czymś nie wiem? Nawet nanoplex - ten potrzebuje trzech znaczników na kole fonicznym. Pozostaje dopasować 7-mio pinowy moduł...
Witam wszystkich, mam problem z tak banalna konstrukcja jaka jest Fiat126el. Wiem ze temat z zaplonem już był kilkakrotnie poruszny ale jakos mój problem jest nieco inny niż poruszane. Problem polega na tym ze nie mam iskry i nie wiem juz co moze byc przyczyna. Sprawdzilem wszystko w ukladzie zaplonowym, sprawdzane byly 2 rozne cewki i moduly, rezystancje...
Czyli jednak od vw moduł odpada. Ja mogę tylko złożyć czujnik i czerpać sygnał bezpośrednio z wału (+ jakieś koło z znacznikami mogę dołożyć tylko) a to mi eliminuję regulację mechaniczną. Czyli zostaje z dostępnych i tanich rozwiązań włoski nanoplex i jego rozwinięcia??? Czy może ktoś robił jeszcze moduły do wolnossących silników z mapą oprócz tego...
Zobacz jak wygląda napięcie na module zapłonowym w czasie rozruchu sinika rozrusznikiem. Tu szukaj przyczyny.Jak spadnie bodajże do 8 volt to nanoplex głupieje, dlatego gubi iskrę a jak dostanie czasem zapłon to strzeli.
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
ok sprawdzę ale wątpię żeby było to. Wiem że czasem jak nie chciał palić wyjmowałem kość z kopułki wkładałem i przeważnie odpalał. Jak rozumiem masz Kaszlaczka z roku 94 w wersji el. Czyli masz układ zapłonowy Nanoplex (bezstykowy - elektroniczny). Ten wtyk o którym wspominasz to 7 pinowe złącze modułu. Sprawdź przewód podciśnienia od gaźnika do czujnika...
raczej większość kabli będzie tak jak trzeba więc zanim poucinasz to rozplącz te kable i obierz z peszli i się okaże czy jest jak na schemacie :) https://www.otomoto.pl/oferta/modul-zapl... tu masz chociażby... choć drogawo, kiedyś to się na złomie wyciągało praktycznie za darmo "a weź se, to i tak nic nie waży"
To nie ma różnicy czy to FOS, WEBER czy Aisan. Klapki mają zamykać się do końca a między nimi a ścianką gardzieli nie ma być uszczerbień ani luzów. Ssanie otwiera pierwszą gardziel o kilka mm. Jeśli ssanie nie działa - gardziel jest zamknięta lub otwarta na stałe. To właśnie jest cała sprawa z linką ssania dlatego o niej wspomniałem. Jeśli chodzi o...
Witam. Mam silnik z CC 700. Muszę jeszcze dokupić moduł zapłonu. Jest tu ktoś zorientowany czy zadziała moduł zapłonu z citroena albo volkswagena? Z tego co zdążyłem wyczytać, to w tych układach różnice są w parametrach cewek i kątach wyprzedzenia zapłonu. Ale niektóre różnice są minimalne. Czy jeszcze coś je różni? Na razie mam gaźnik z podciśnieniem,...
Są dwa! Microplex odmiennie od digiplexa lub nanoplexa korzysta z dwu czujników-prędkości wału i położenia wału (TDC sensor i RPM sensor).Problem zazwyczaj w nich-skorodowane złacza. Interesuję cię komponenety B54 i B55.W za;aczniku wsio co ci do szczęścia potrzebne.
W cc 700 był system nanoplex, który obsługiwał jedną cewkę, a w 900 digiplex, który już załatwiał cztery cylindry. Te systemy miały przełączane kąty wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem, czy sprawdziły by się przy tym silniku. Elektrit, a czy ten moduł z escorta (starego, gaźnikowego ma się rozumieć) miał jakoś zapisane krzywe wyporzedenia? Napisz coś więcej...
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Nanoplex ma wprogramowaną "na sztywno" mapę zapłonu i przestawianie czujnika kompletnie nic nie da, on oblicza punkt zapłonu na podstawie 3 występów na kole fonicznym Drugi problem jest taki, że w tym module jest ogranicznik obrotów, co przy szybkim wałku będzie tylko przeszkadzać
wytczka jest taka sama jak od modułu zapłonowego VW Golf II,passat B3
W tym maluchu zastosowano system nanoplex, znany z samochodu cinquecento 700. Więc możesz się posiłkować dokumentacją do cc. W tej wersji o zapłonie decyduje czujnik magnetoindukcyjny umieszczony przy kole pasowym. Nie pamiętam, czy wspornik tego czujnika ma możliwość regulacji. Ważna jest natomiast odległość czoła czujnika od występów (trzech) na kole...
Witam, prosze o pomoc. Posiadam uno 1,4 nanoplex na rozdzielaczu, pb lpg i wystepuje w nim takie krótkie szarpniecie podczas przyspieszania, jakby coś zahamowało silnik na ułamek sekundy, przypominajace strzał, ale cicho. Sadze ze gdyby tylko wylaczyc zaplon to szarpniecie byłoby łagodniejsze. To zdarza się w każdych warunkach, na pb i lpg, podczas...
Zasilania modułu do sprawdzenia, zasilanie cewki. Przewody od czujnika do modułu. Masy na silniku i masa modułu przykręcana po prawej stronie, koło modułu.
Witam. Zlecę wykonanie takiego układu. Jest on mi potrzebny do testowania elementów układu zapłonowego( kabli, świec itp) w zmiennych warunkach. Rys. 2.5. Budowa układu zapłonowego Nanoplex MED210A. 1-akumulator, 2- wyłącznik zapłonu (stacyjka), 3-cewka zapłonowa, 4- świeca zapłonowa, 5- przełącznik podciśnieniowy, 6- złącze masowe, 7-moduł elektroniczny,...
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
Ale, że tłumik czy nanoplex ? A poszczególnie to tłumik coś da? Bo to by było tak: polerowane kanały wydechowe, pusta puszka po kacie, brak środkowego(czy pusta puszka?) Pusty końcowy. Myślałem o module. Co do przerabiania wydechu to ja nie byłbym taki prędki. Moim zdaniem trzebaby to poprzeć obliczeniami, na których ja się niestety nie znam. Ewentualnie...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Czołem Panowie i Panie, zaczynam bawić się w mechanikowanie, hobbystycznie i postanowiłem, że zacznę od silnika z malucha. Udało mi się dorwać silnik od FL podobno z 98 roku razem z uciętą wiązką i nanoplexem. A więc problem jest taki, że kręci, ale nie odpala. Znalazłem schemat podłączenia nanoplexu - pospinałem wszystko, jest iskra. Gdy podleję benzyny...
Witam. Z tym kondensatorem to nie głupi pomysł, szkoda tylko, że zmieniłem Malucha z '93r. na '98r. gdzie mam Nanoplex'a. I powiem szczerze, że ten starszy lepiej odpalał... BTW. Zanim zaczniesz pobierać prowizje za schemat przeczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... drugi post jeszcze raz. Pozdrawiam, Piotrek.
Kolega Kubagert dobrze zorientowany w temacie :) Mam kilka pytań. To złącze o którym piszesz podobno jest linią dwukierunkową, jeżeli tak to co można zapodać MED'owi? Książka podaje mówi, że to złącze umożliwia samodiagnostykę modułu, to prawda? Dalej, czytałem tu na forum że można wprogramować do MED'a własną charakterystykę-wie Ktoś jak to zrobić?...
Cześć. Temat Nanoplexów był już szeroko poruszany ale mam jak myślę dość specyficzny problem. Od razu nadmięnię że mój pojazd to traktorek samoróbka z silnikiem malucha, dlatego instalacja elektryczna jest uproszczona do minimum. Opis problemu: Przepalił mi się kabel zasilający (+12V po stacyjce) robiąc zwarcie do masy. To był początek moich problemów....
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
==>elektrit Sam generator nie wystarczy ale można wysterować nim prymitywny układ zapłonowy Ja np. z łady samary, orginalnie hallotronowy teraz 555-ciowy. Jeżeli chodzi o gołą cewkę a nie z modułem który kontroluje prąd. Ostatnio przydarzyło mi się w ELEGANCIE niepali strzela czasami i co: iskra niebieska zawsze występująca ale zajebiście spóżniona...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
#8-O Dobre! Czasem warto się pośmiać! - Kolega powie to mojemu kuzynowi, kupił na allegro (nowe!) cewkę, moduł, moduł cut-off a potem.... potem sprzedał auto na wagę gdyż dalej nie palił, bo mniej za niego dostał, jak zapłacił za części. Co do jakości nowych się nie wypowiem, ale maluch którego miałem jako dawcę, przelatał na nanoplexie 120k km, no...
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Ale słuchaj, z czujnika do modułu idą dwie cienkie żyły. Też myślałem, że mogły się przerwać. Ale sprawdziłem miernikiem i są drożne na odcinku od czujnika do nanoplexa. Ba, nawet czujnik podmieniałem, ale nic mi to nie dało. A jak sprawdzić, czy cewka działa jakoś na krótko? Bo kupiłem nową, ale może mam takiego pecha, że i ta jest wadliwa? Bo do cewki...
http://www.republika.pl/marlisz/html_doc... tu jest mały schemacik pod koniec strony znajdziesz
moduł zapłonowy nanoplex nanoplex schemat zapłonowy nanoplex
twingo kontrolka silnik rezystor objętościowy cooler master zasilacz naprawa
identyfikacja elementu falownik elektronix
Problem z wyłączeniem wzmacniacza Philips FR-731/00 Przegrzewanie się dławicy na jachcie - przyczyny