Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Od zawsze. Wystarczy odkręcić wspornik czujnika położenia wału i przesunąć go w lewo, lub prawo. Jedyny problem to jedna śróba, która ma okrągły łeb.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
zamiast bawić się modułem z malucha, który nie dość, że wymaga tych występów na kole, to jeszcze ogranicza obroty, łatwiej i prościej zbudować cdi
Chciałbym się właśnie tego dowiedzieć. Mam CC700 z gaźnikiem oraz alarm Exodus z możliwością blokowania obwodu max 10A. Moja propozycja to masa elektronicznego modułu zapłonowego Nanoplex. Czy mogę tam podpiąć blokadę??
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
Problemu nie rozwiązałem. Ktoś zaproponował, aby dwa moduły zapłonowe Nanoplex połączyć równolegle do cewki. Wypróbuję takie rozwiązanie.
Moduł zapłonowy Nanoplex zastosowany w tym pojeździe ma ogranicznik obrotów.Powyżej 7000 obr\min przestaje generować iskrę.
Poczytaj o module zapłonowym nanoplex montowany był w cc 700 i 126p el tam kąt przyspieszenia zależny jest od podciśnienia w kolektorze ssącym
Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu Dodano po 0 Nanoplex- moduł zapłonowy! nie doczytałem do końca pierwszego postu
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Tak, racja. Ale jak poszły na zwarcie to jest po akumulatorze. Zresztą nie ma co gdybać dopóki Autor nie sprawdzi połączeń i alternatora bo tak to jest wróżenie z fusów. Elektroniki w maluchu było niewiele (w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego); regulator częstotliwości pracy wycieraczek, moduł zapłonowy Nanoplex (ale to chyba od EL-a w...
Niemiła niespodzianka to będzie jak odetniesz zapłon przy powiedzmy 6500rpm, silnik nadal będzie się kręcił i zasysał mieszankę, ta nie spalona trafi do wydechu i po spadku obrotów znów pojawi się iskra, która zapali to co w cylindrach i to co w wydechu Roz....li tłumik ze sporym bum jak się ładnie uda a jak słabiej to będzie tylko bum. Ale przecież...
Dzień Dobry, Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może informacje na temat diagnostyki / protokołu komunikacyjnego Fiatowskich modułów zapłonowych typu Nanoplex/Digiplex? Stałem się niedawno posiadaczem Fiata 126p w wersji ELX z modułem zapłonowym Nanoplex i jestem zainteresowany diagnozą tego modułu (jakkolwiek prymitywna ona może być ). Ten...
Witam. Przeszczepiłem zapłon bezstykowy z cc700 do silnika bmw m52b20. Auto jeździ. W zapłonie z cc700 występuje moduł zapłonowy Nanoplex med w różnych wersjach ( 210,211,213) Wersja z najszybszym odcięciem zapłonu ma odcięcie przy 6500 obr/min. Chciałbym mieć odcinkę przy 5500obr/min. Prawdopodobnie mam dwie opcje; 1. Zaprogramować moduły Nanoplex...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
Zgodzę się z tobą dla mnie też to jest śmieszne że autor piszę w temacie EL przecież to jak byk znaczy ELEGANT więc zapłon jest rozwiązany na module zapłonowym NANOPLEX. Więc raczej aparat zapłonowy odpada. Może być też problem z pompą ale nie było by mocy lub brak wysokich obrotów bo by się dusił na nich Zgodzę się że problem jest w stacyjce. Ale co...
Interesuje mnie wszystko co się da z paru powodów: 1. bo jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem takiego cc ;) 2. mam pewne wątpliwości co do sprawności jego (nanoplexa) działania 3. mam splanowaną głowicę, a do kompletu należałoby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu. Także interesuje mnie wszystko w temacie tego nanoplexa, szczególnie jeśli dałoby się...
W elegancie nie było aparatu zapłonowego tylko moduł bodajże NANOPLEX jak dobrze pamiętam
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
Witam jestem nowy na forum długo szukałem lecz nie znalazłem tematu odpowiadającego mojemu problemowi ;( Mianowicie posiadam eleganta z 97 roku i mam z nim taki problem czasem mu coś odbija i ma nie równą pracę silnika jak jadę zaczyna szarpać i potrafi zgasnąć jakby paliwa nie dostawał bez różnicy czy jest zimny czy ciepły silnik. Dodam że kable wn...
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
Sprawdż cewke zapłonową i moduł zapłonu NANOPLEX .Nie szukałbym przyczyn w gażniku tylko w elektryce
Witam u mnie problem jest następujący. Zimny zapala (oczywiście mowa o AISAN - ie) bez żadnych problemów. Natomiast po przejechaniu różnej ilości kilometrów raz 10, raz 15, a wczoraj nawet 60 zgaśnie i już nie odpali dopóki nie ostygnie. Po ostygnięciu z reguły godzinkę odpali znów lecz tym razem przejedzie już mniejszą ilość kilometrów. Po przeczytaniu...
witam wszystkich. Mam takie pytanie czy może się zepsuć elektroniczny moduł zapłonowy w cinquecento 700 ( Nanoplex 210) bo tak mo powiedział mechanior czy jeśli moduł byłby uszkodzony silnik nadal działa czy już wogule pada? U mnie działa ale mechanior stwierdził że działa w trybie awaryjnym czy moduł ma tzw tryb awaryjny? Dziękuję z góry za wszystie...
Witam. Posiadam fiata 126p el 97r. Mam problem z duszeniem się silnika, tzn. nie chce wejść na obroty i dosłownie się dusi czy to na ciepłym silniku czy zimnym różnicy nie ma. Wyczyściłem cały gażnik, świece są nowe, iskra jest, paliwo podaje. Czy to może być moduł zapłonowy? Jest w nim nanoplex med 213A. Pomoże ktoś?
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
Ale to jest uno z aparatem zapłonowym,czy ma tylko rozdzielacz i moduł nanoplex?No i jeszcze było uno na Boschu Motronic-cewka podwojna.Napisz co to na model.
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on padnięty może być padnięty. Chodzi Ci o ten cały nanoplex?
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych. 1. zielony kabel 2. biały kabel 3. czarny...
Od uciśnięcia dźwigienki zaworowej nie gasł by przy dodawaniu gazu. Czy moduł zapłonowy ma porządne zasilanie i masę? Sprawdzić żarówką 45W (reflektorową).
Zdaje się, FL nie miał modułu nanoplex, tylko podwójną cewkę, więc zasil cewkę zapłonowa bez stacyjki i kręć rozrusznikiem..
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Witam Szukam w internecie ale bez skutku schematu instalacji elektrycznej dla fiata 126p z modułem med 213a. Wiem ,widziałem że były linki a większość na forach wygasła:( chyba z przedawnienia. Chciałbym podłączyć instalacje elektryczną ( silnik został wymontowany i będzie używany w innym celu) teraz trafiłem ten moduł zapłonowy i chcę go podłączyć...
Kup koło 126p i odwzoruj, to trzeba dokładnie zrobić. Tylko że nanoplex steruje jedną cewką a tu trzeba dwiema cewkami lub aparat zapłonowy.
Nie pasuje. Samara miała wyzwalanie hallem, nie czujnikiem indukcyjnym. W dodatku nanoplex wprowadza krzywą wyprzedzenia KWZ, która w samarce realizowana jest aparatem odśrodkowym. Będzie za to pasował cewkomoduł z każdego VW, pod drobnej przeróbce. No i odcięcie - w 126p był jeden impuls na obrót wału, tu będziesz miał 2 - czyli odcinka przy 3,5tys.
Opis układu zapłonowego NANOPLEX i sposób jego sprawdzania jest w książce "Naprawy samochodów FIAT 126P" ROK WYDANIA 1996 autorzy Klimecki i Zembowicz .
Zobacz jak wygląda napięcie na module zapłonowym w czasie rozruchu sinika rozrusznikiem. Tu szukaj przyczyny.Jak spadnie bodajże do 8 volt to nanoplex głupieje, dlatego gubi iskrę a jak dostanie czasem zapłon to strzeli.
raczej większość kabli będzie tak jak trzeba więc zanim poucinasz to rozplącz te kable i obierz z peszli i się okaże czy jest jak na schemacie :) https://www.otomoto.pl/oferta/modul-zapl... tu masz chociażby... choć drogawo, kiedyś to się na złomie wyciągało praktycznie za darmo "a weź se, to i tak nic nie waży"
Skoro działa poprawnie na oryginalnym gaźniku, to szukaj przyczyn w gaźniku z CC. Przy zbyt ubogiej/bogatej mieszance silnik będzie kichał. Zwróć uwagę że w maluchu był dolot z wentylatora dającego niewielkie nadciśnienie. Spróbuj na dolocie od CC (opory na filtrze, powietrze niewymuszone). Zapłon możesz sprawdzić pod lampą stroboskopową. Zwróć uwagę...
Nigdy w życiu cewka od elektronika czyli modułu nanoplex nie będzie współpracowac z platynkami. Musisz kupić taką jak ze zdjęcia w Twoim linku albo butelkową wg nr powyżej.
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
To nie ma różnicy czy to FOS, WEBER czy Aisan. Klapki mają zamykać się do końca a między nimi a ścianką gardzieli nie ma być uszczerbień ani luzów. Ssanie otwiera pierwszą gardziel o kilka mm. Jeśli ssanie nie działa - gardziel jest zamknięta lub otwarta na stałe. To właśnie jest cała sprawa z linką ssania dlatego o niej wspomniałem. Jeśli chodzi o...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Witam Wszystkich. Mam silnik z Visy,dwucylindrowy,w układzie"boxer",brakowało jednak do niego całego układu zapłonowego.Polecono mi zamontowanie kompletnego układu z Fiata 126p EL z modułem Nanoplex MED-213.Montaż wykonał zawodowy mechanik,wszystko podłączone jak w maluchu,jest iskra......ale silnik ani mru,mru....Układ paliwowy jest dobry,zresztą silnik...
ok sprawdzę ale wątpię żeby było to. Wiem że czasem jak nie chciał palić wyjmowałem kość z kopułki wkładałem i przeważnie odpalał. Jak rozumiem masz Kaszlaczka z roku 94 w wersji el. Czyli masz układ zapłonowy Nanoplex (bezstykowy - elektroniczny). Ten wtyk o którym wspominasz to 7 pinowe złącze modułu. Sprawdź przewód podciśnienia od gaźnika do czujnika...
Czyli jednak od vw moduł odpada. Ja mogę tylko złożyć czujnik i czerpać sygnał bezpośrednio z wału (+ jakieś koło z znacznikami mogę dołożyć tylko) a to mi eliminuję regulację mechaniczną. Czyli zostaje z dostępnych i tanich rozwiązań włoski nanoplex i jego rozwinięcia??? Czy może ktoś robił jeszcze moduły do wolnossących silników z mapą oprócz tego...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Nie będzie lepiej chodził.Poza tym musi być wymienione koło zamachowe na takie od modelu z tym zapłonem współpracujące gdzie z tego koła w trakcie odpalania silnika i jego pracy przez czujnik są zczytywane impulsy sterujące zapłonem elektronicznym w jakim momencie ma pojawić się iskra na poszczególnym cylindrze.Zabuduj zapłon tyrystorowy pracujący z...
Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze...
Witam. Zlecę wykonanie takiego układu. Jest on mi potrzebny do testowania elementów układu zapłonowego( kabli, świec itp) w zmiennych warunkach. Rys. 2.5. Budowa układu zapłonowego Nanoplex MED210A. 1-akumulator, 2- wyłącznik zapłonu (stacyjka), 3-cewka zapłonowa, 4- świeca zapłonowa, 5- przełącznik podciśnieniowy, 6- złącze masowe, 7-moduł elektroniczny,...
Ale te cylindry nie palą chyba wszystkie na raz? Bo nanoplex z malucha, obsługuje zapłon co 360'. Jak był zrobiony zapłon w tym silniku? Co ile występuje zapłon? Jak wygląda oryginalny układ zapłonowy? Wrzuć zdjęcia. Możliwe, ze zamiast nanoplexa z maluch, będziesz potrzebować digiplexa z cc 900. A swoją drogą, jakiej produkcji jest ten silnik i jakie...
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Witam. Z tym kondensatorem to nie głupi pomysł, szkoda tylko, że zmieniłem Malucha z '93r. na '98r. gdzie mam Nanoplex'a. I powiem szczerze, że ten starszy lepiej odpalał... BTW. Zanim zaczniesz pobierać prowizje za schemat przeczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... drugi post jeszcze raz. Pozdrawiam, Piotrek.
Jeden impuls na obrót wału to trochę za mało do zmiennego wyprzedzenia zapłonu. Koło do nanoplexa ma np. 3 zęby.
Przewód między przerywaczem a cewką - lubi się nadłamać. Dalej kondensator i przerywacz w aparacie zapłonowym. Czyżbym był niewidomy ?? Ale kondensatora ani przerywacza ja tam nie widzę w żadnym z dwóch maluchów które posiadam i chyba raczej oczy mnie nie mylą bo jest tam zapłon elektroniczny nanoplex z czujnikiem wału a nie mechaniczny z przerywaczem....
Witam, prosze o pomoc. Posiadam uno 1,4 nanoplex na rozdzielaczu, pb lpg i wystepuje w nim takie krótkie szarpniecie podczas przyspieszania, jakby coś zahamowało silnik na ułamek sekundy, przypominajace strzał, ale cicho. Sadze ze gdyby tylko wylaczyc zaplon to szarpniecie byłoby łagodniejsze. To zdarza się w każdych warunkach, na pb i lpg, podczas...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
Witam Przy kostce czujnika położenia wału jest w termokurczu zacisnieta złaczka miedziana często tam sie woda dostaje potem śniedzieje i takie są efekty ze silnik gaśnie albo nie daje sie uruchomić jest jeszcze druga taka złączka przy kostce nanoplexa ale ona rzadko jest powodem usterki . A padanie modułów zapłonowych i cewek w EL to są tylko bajki...
==>elektrit Sam generator nie wystarczy ale można wysterować nim prymitywny układ zapłonowy Ja np. z łady samary, orginalnie hallotronowy teraz 555-ciowy. Jeżeli chodzi o gołą cewkę a nie z modułem który kontroluje prąd. Ostatnio przydarzyło mi się w ELEGANCIE niepali strzela czasami i co: iskra niebieska zawsze występująca ale zajebiście spóżniona...
Witajcie - rzecz odnosi się do motocykla m- ki Junak, stan praktycznie oryginał z wyjątkiem elektryki. Tu pojawia się sedno problemu: trzeba stworzyć od podstaw układ zapłonowy, wykorzystując obudowę oryginalnego iskrownika, padło na CDI, ze względu na prostotę wykonania w wersji DC (z akumulatorem). Opanował ktoś może sposób regulacji KWZ w funkcji...
Nie jestem ekspertem od maluchów, ale tam, gdzie jest elektroniczny zapłon, nie ma regulator odśrodkowego, bo korekta KWZ po obrotach może być robiona programowo. W "normalnych samochodach", ale bez elektroniki, były i ciężarki i regulator podciśnieniowy. Korekta po obciążeniu jest zawsze na podstawie podciśnienia. Nanoplex istotnie ma ją tylko 2-punktową....
wytczka jest taka sama jak od modułu zapłonowego VW Golf II,passat B3
Witam. Czy ktoś z państwa podjął by się wykonania kompletnego układu zapłonowego do motocykla Dniepr ? Może ktoś ma taki zestaw to chętnie kupię. Zapłony oferowane na rynku są dość zawodne. Myślałem nad modułem nanopleks z fiata cinquecento. Mam nawet taki moduł jednak brakuje mi wiedzy jak się do tego zabrać. Pozdrawiam serdecznie
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Ale słuchaj, z czujnika do modułu idą dwie cienkie żyły. Też myślałem, że mogły się przerwać. Ale sprawdziłem miernikiem i są drożne na odcinku od czujnika do nanoplexa. Ba, nawet czujnik podmieniałem, ale nic mi to nie dało. A jak sprawdzić, czy cewka działa jakoś na krótko? Bo kupiłem nową, ale może mam takiego pecha, że i ta jest wadliwa? Bo do cewki...
zapłonowy nanoplex moduł nanoplex honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy
radio alpine stacje radiowe awaria pliku rejestru hannspree telewizor
Epson Stylus SX415 - Drukuje Nieprawidłowo: Rozwiązania Wskazówka prędkościomierza Ford Focus MK2 spada do zera - przyczyny i rozwiązania