Silnik pierścieniowy ma mały moment rozruchowy przy zwartych pierścieniach.
Jaki jest cel tej modernizacji bo generalnie softstart nie zastąpi silnika pierścieniowego. Silnik pierścieniowy po wtrąceniu rezystancji w obwód wirnika ma zmienioną charakterystykę i większy moment rozruchowy w porównaniu z pracą ze zwartymi pierścieniami. Sofstartem momentu rozruchowego nie zwiększysz, więc jeżeli silnik nie ma odpowiedniego zapasu...
Silnik pierścieniowy należy do do silników asynchronicznych. Przy wtrąceniu oporu w obwód wirnika zwiększa się mu moment rozruchowy i rośnie poślizg. Może to być nawet pewna regulacja prędkości obrotowej pod obciążeniem. Jeśli w obwód wirnika podamy prąd i rokręcimy wał do prędkości (ilości obrotów) równej częstotliwości sieci przez pary biegunów i...
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, bo potrzebuje dobrać rezystor rozruchowy .Tak aby moment rozruchowy był maxymalnym. P-1,5kW 220/380v 6,5/3,8A 42v/25A n-1375obr/m cos-0,78 Dopiero go kupiłem wcześniej był inny - 1kW, ale dzisiaj się nie wybrzydza bo o pierścieniowe trudno w dobrej cenie.
Witam! Mam problem "zawodowy". W trakcie modernizacji suwnicy przerobiono klasyczny napęd z silnikiem pierścieniowym, stycznikami i opornicą poprzez zwarcie silnika w klatkę i zastosowanie falownika. Wszystko jest w porządku, do pewnego obciążenia, powyżej którego silnik ma zbyt mały moment i ciężar "ucieka" mu w dół powodując jednocześnie przeciążenie...
Jeśli chcesz zmienić charakterystykę to zmień silnik na pierścieniowy i baw się rezystancjami dodatkowymi, możesz też z użyciem autotransformatora lub falownika. Dostosowanie silnika do wzoru to robienie sobie zbędnej roboty bez gwarancji sukcesu. Zostaje albo liczyć na producenta albo samemu wykreślić charakterystyki albo cieszyć się tym co jest w...
Celem stosowania silnika pierścieniowego i rezystorów rozruchowych nie jest jak sie niektórym zdaje mozliwość regulacji obrotów silnika a mozliwośc rozruchu silnika obciązonego duzym momentem. Dzięki rezystorom przy załączeniu mamy mozliwość łagodnego startu silnika pobierającego mały prąd rozruchowy z sieci. Po rozpędzeniu silnika na poszczególnych...
Ja ciągle jestem za silnikiem klatkowym i falownikiem, może być nawet 960obr/m co da ci monstrualny moment na starcie, praktycznie taka sama regulacja jak silnik pierścieniowy czyli moment rozruchowy= moment krytyczny. Bo przy falowniku nie występuje taki stan jak rozruch. Porównaj koszta a się przekonasz.
Z zastosowaniem softstartów do silników pierścieniowych trzeba byc ostrożnym. Przeważnie i tak trzeba zostawić jedna sekcję oporu rozruchowego bo przy zwartych pierścieniach okaże się często, że silnik nie ma momentu rozruchowego. Falownik można użyć dla pierścieni zwartych ale trzeba przedtem sprawdzić stan izolacji aby nie spalić silnika.
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Mentor II jest urządzeniem (napędem) tyrystorowym, tak wyczytałem w necie, tylko czym on steruje? Mentor II steruje najprawdopodobniej wzbudnicą, która jest niczym innym jak silnikiem prądu stałego, potrzebnym w tym układzie do produkcji prądu stałego którym zasila się wirnik w czasie pracy synchronicznej. Czy w wirniku będzie klatka rozruchowa? Po...
Witam Silniki klatkowe stosuje się praktycznie wszędzie, do napędów które nie wykonuja ciężkich rozruchów (a i to nie reguła bo są silniki dwuklatkowe i głębokożłobkowe które do takich rozruchów się nadają) i nie ma konieczności regulacji prędkości w przypadku zasilania bezpośrednio z sieci (chyba że zasila się taki silnik z falownika). Dawniej silniki...
Ten "rozrusznik" posiada tylko 1 rezystor, bez zmiennej rezystancji? Jak chcesz to Ci moge porobić obliczenia dla poszczególnych rozruchów, momentu itp.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze zrozumiałem jest potrzebny do rozruchu (chodzi tu o manipulację prędkością i jego zatrzymaniem ?) czy czymś więcej bo silniki o stałym obciążeniu dalej są podpięte pod zasilania. No przecież to nie jest tak, że podłączysz...
Powinien pracować jak zewrzesz mi wyprowadzenia wirnika ale stosować go jako "krótkozwarty" jest chyba raczej niezasadne - tracisz w tym momencie zalety ztosowania silnika pierścieniowego (chociaż niestety konieczny jest "rozrusznik") jakim jest możliwość uzyskania momentu rozruchowego równego momentowi znamionowemu. Jeśli silnik napędza stosunkowo...
Witam Temat szeroki jak rzeka. Po pierwsze założenia 1. moment rozruchowy mniejszy od krytycznego 2.moment przełączania większy przynajmniej o 20 % od momentu obciąż. 3.prąd rozruchowy mniejszy niż 2,5 raza prąd nominalny 4.prąd przełączania większy przynajmniej o 20 % od prądu obciążenia. Musisz założyć ilość stopni rozruchu i to co wyżej napisałem....
Silniki trójfazowe to silniki synchroniczne. (...) Chcąc uzyskać możliwość sterowania prędkością obrotową takiego silnika należy mieć możliwość sterowania częstotliwością napięcia zasilającego. I po to właśnie jest falownik. Umożliwia sterowanie prędkością obrotową silnika poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Klatkowy albo pierścieniowy...
Witam! Jeżeli masz taki silnik to musisz wiedzieć, że go wyposaża się w rozruszniki, a więc zestawy oporników, które włączane są w obwód wirnika. Przy właściwie dobranych oporach rozrusznika można uzyskać porządany przebieg ch-ki momentów prądu, a prąd rozruchowy nie przekracza 2,5In. Po zakończeniu rozruchu i osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej...
Mi to też bardziej pasuje pasuje na silnik Schrage-Richtera. W silniku pierścieniowym poprzez dołączanie dodatkowych rezystancji z tego co tam piszą powodują "zmianę jego charakterystyki (zwiększają w pewnym zakresie moment rozruchowy)" a tutaj jest regulacja obrotów. Problem polega na tym że nie wiem od jakiego uzwojenia wychodzą te dodatkowe zaciski....
Sterowanie prędkości silnika dwufazowego może odbywać się tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Natomiast zmianę kierunku obrotów można uzyskać poprzez zmianę kierunku podłączenia jednego z uzwojeń. Zmieniając częstotliwość napięcia trzeba zmieniać jednocześnie jego wartość . Przy mniejszej częstotliwości napięcie musi być też mniejsze,...
Witam! Wykonałem układ do płynnej zmiany wartości rezystancji w obwodzie wirnika silnika pierścieniowego poprzez okresowe rozwieranie jego obwodu. Jego podstawowe elementy to: -mostek trójfazowy włączony za oryginalnym rezystorem rozruchowym; -blok czterech równolegle pracujących tranzystorow MOSFET 800V/34A, okresowo przewodzących wprostowany prąd...
Cześć! Do czego potrzebny Ci ten wzór? Przypuszczam, że to jakieś zadanie szkolne bo w praktyce takie zastosowanie jest pozbawione sensu. Rezystory rozruchowe stosuje się w przypadku silników prądu stałego i silników indukcyjnych pierścieniowych. W przypadku silników klatkowych stosuje się przełączniki gwiazda/trójkąt, autotransformatory, lub sofstarty...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Najbardziej powszechny rozruch to przez włączenie rezystancji dodatkowych ,wpływa to na zmniejszenie prądu rozruchu a także na zwiększenie początkowego momentu rozruchu.Zmiana rezystancji w obwodzie wirnika nie zmniejsza wartości momentu,co jest rzeczą ważna.Najczęściej stosuje się dołączanie stopniowe rezystancji.Można też regulować poprzez przemiennik...
Dla zainteresowanych przedstawiam zasady oznaczania typu silnika. Budowa części literowej symbolu: - pierwsze miejsce-litera S oznacza silnik indukcyjny - drugie miejsce- litera B oznacza budowę chronioną, litera C oznacza budowę okapturzoną, litera Z oznacza budowę zamkniętą. - trzecie miejsce- litera J oznacza wirnik klatkowy, litera D oznacza wirnik...
Ale tego - przedmiotowego - silnika nie da się tak podłączać do powszechnie istniejącej w Polsce sieci trójfazowej o napięciu międzyprzewodowym o napięciu 400V, ponieważ jest on skojarzony w gwiazdę dla napięcia nominalnego 380V. No tak, przecież to wyżej napisałem. Pomysł z grzałkami zły - musiały by mieć kilkadziesiąt kW każda - inaczej spadek napięcia...
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
witam robie sobie projekt z przedmiotu naped elektryczny. Chodzi o dobór silnika, dobranie rezystorów rozruchowych obliczenie czasu w którym silnik osiągnie określoną prędkosć. A ten silnik poprzez jakąś przekładnię podnosi określony ciężar. wszystko mniej wiecej wiem jak zrobic, bo mam identyczny projekt, tylko z innymi zadanymi wartościami. no i stanąłem...
moment rozruchowy silnik moment rozruchowy silnik jednofazowy moment rozruchowy
farel suszarka zielona dioda mruga wzmacniacz skrzynie scania
przekaźnik rozrusznika lublin przekaźnik rozrusznika lublin
Zamiennik stabilizatora LT1083: porady i alternatywy Czas schnięcia zaprawy szamotowej przed paleniem