ale mi chodzi o moment rozruchowy a nie obrotowy to sa 2 rozne rzeczy
RPi nie wysteruje silników bezpośrednio, ponieważ nie ma możliwości wyduszenia 100mA z pinu. Musisz jeszcze dokupić drivery do tych silników. Sporo tego w sklepach i nie opłaca się budować od podstaw. Ile będzie tych silników? Jak chcesz to zasilać? Musisz uwzględnić albo spory zapas wydajności prądowej zasilacza na moment rozruchu silników, albo napisać/zrobić...
Ja mam ciut starszy model i przeszło 6lat używam. Nie było z nim żadnych problemów. Wygodny, prosty w obsłudze, obsługuje wszystkie typy akumulatorów, robi testy przy obciążeniu (moment rozruchu silnika), mierzy pulsację i co najważniejsze pod kątem klienta generuje wydruki z wynikami pomiarów. Polecam
To nie ma znaczenia dla rozruchu silnika.
Jakiej mocy jest silnik kosiarki, bo może sam moment rozruchu silnika uszkodził agregat. Masz świadomość, iż jest to podróba markowego agregatu o mocy znacznie zawyżonej. Poszukaj w internecie informacji na temat przybliżonej mocy Twojego agregatu oraz jakiej mocy silnik może on uruchomić ( moc rozruchu min. 3 razy większa).
Moment oczywiście będzie mniejszy niż przy rozruchu bezpośrednim, ale jak dużo mniejszy to już zależy od dobranej nastawy.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
BC313 u mnie dokładnie tak jest podłączone (stały 12v + 12v po stacyjce). Problem w tym że moment rozruchu silnika zbiega się z chwilą gdy laser zaczyna czytać płytę (zwykle mp3 więc trwa to dłuższą chwilę), następuje chwilowy spadek napięcia i... wywala Error CD. Dlatego chcę właśnie zmienić sposób podłączenia i kabel spod stacyjki podłączyć...no właśnie...
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Rozpocznę z twojego trzeciego pytania . Amperomierze na prąd więcej 10A zazwyczaj wykorzystują się z bocznikem. Względem prostownika z rozruchem silnika. Rozrusznik samochodu, zależnie od mocy silnika, w moment puszczenia zużywa prąd 200-300A. Przy napięciu 12V to wymaga użycia transformatora 2,4-3,6 KW i diod na odpowiedni prąd. Myślę nie ciężko przedstawić,...
Przełączenie gwiazda - trójkąt służy do ograniczenia prądu rozruchu. Praca przy połączeniu w gwiazdę powoduje że silnik ma mniejszy moment.
Jeżeli silnik jest połączony w trójkąt, należy przpiąć go w gwiazdę, z tym że przy takim połączeniu zmniejsza się moment rozwijany przez maszynę przy rozruchu ...pozdrawiam Chyba odwrotnie. :idea:
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Jeśli tak, kiedy to miało miejsce? Kiedy? Generalnie stara zasada jest taka, że nie uruchamia się silnika na włączonych światłach. Nagraj moment rozruchu, jak brzmi to przygasanie, z widokiem na zegary oraz na silnik. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku np. uruchomienie silnika po całonocnym postoju, czy również na ciepłym?
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
A czy moment ten ma jakiś wpływ przy rozruchu takiego silnika?? oczywiście że silnik z większym momentem , będzie wymagał innych parametrów zasilania niż z mniejszym momentem I jak sie ma on do mocy?? analogicznie im większy moment tym większa moc silnika , tylko jest male ale w silnikach krokowych dość trudno jest określić moc ponieważ charakterystyka...
Moment obrotowy jest taki jak wyliczyles , nie ma tu nic dziwnego. Przejdz wyobraznia przez te parametry ktorych uzywasz do wyliczen i porownaj je ze stanem faktycznym (parametrami) rozruchu.
Właśnie silnik z wyłącznikiem odśrodkowym ma większy moment podczas rozruchu, gdyż dołącza dodatkową pojemność co skutkuje przepływem większego prądu.
Przyjdzie wiosna, zrobi się ciepło to będzie startował. Już taki urok tych tanich kompresorów. Te silniki mają mały moment rozruchowy.
1. Po pierwsze olej w niskich temperaturach gęstnieje. 2. Niski moment obrotowy silnika na rozruchu 3. Jeżeli ten chińczyk nie ma problemu ze startem to pewnie nie jest tak spasowany jak bardziej firmowy stanley. Myślę że przy -10 C też nie wystartuje. 4. Trochę może pomóc zaworek odprężający na sprężynce jak w pompie VDC orginalnej (na trójniku).
Tak, ten silnik nie ma dużej mocy. Z uwagi na przekładnię w pralce (ok. 6:1), to tym samym moment jest wystarczający, by obrócić pranie w bębnie. 4A to prąd nominalny silnika. Na rozruchu jest większy, potem nawet mniejszy.
Przegląd instalacji kiedy był robiony? Poluzowane, utlenione złącza i po włączeniu odkurzacza napięcie siada. Jeżeli przygasają silnie w czasie odkurzania to dzwoń po elektryka bo może być nieciekawie :( Jeżeli przygasają minimalnie (ledwo zauważalnie) tylko w momencie załączenia odkurzacza to nie musisz się przejmować - zjawisko spowodowane jest poborem...
przy tym "brzęczeniu" próbowałem mupomóc kluczem 19 żeby wyeliminować problem z kondensatorem. I ruszył? Wydaje mi się, że to będzie kondensator. Kondensator pracuje cały czas, a nie tylko przy rozruchu. Jeśli jest słaby to silnik traci swój moment obrotowy. Wystarczy, że na ślimaku pojawi się większy opór i zatrzyma się wszystko.
Witam. Kondensator pracy w przypadku silnika 1f ma za zadanie wytworzenie wirującego pola magnetycznego w maszynie przy obciążeniu znamionowym. Przy rozruchu silnika aby moment rozruchowy był duży jest dołączony drugi kondensator rozruchowy dzięki któremu mamy w czasie rozruchu pole magnetyczne wirujące kołowe zapewniające duży moment rozruchowy. Bez...
Witam serdecznie.Nie dopisałem, że na moment rozruchu trzeba wyłączyć silnik "dawcy"by nie ciagnąć przy dłuższym kręceniu pradu z alternatora.Nie podejrzewam by ktoś chciał kręcić dłuzej niż kilkanaście sekund.Pozdrawiam.
Chciałem się was zapytać czy moge podłączyć silnik 12 V 100mA do zasilacza 12V 1A? Możesz podłączyć. I czy oznaczenie na zasilaczu np.1A, 1,2A to oznacza prąd maksymalny? Dokładnie tak, to maksymalny prąd który można pobrać z zasilacza. I dojakiego kolwiek zasilacza na odpowiednie napięcie moge podpiąć silnik rc czy nie? Odpowiednie napięcie i wydajność...
Potencjometr napięcie przez co obroty. Potencjometr o mocy kilkuset wat? "gratuluję" pomysłu. Potrzebujesz elektroniczny regulator obrotów silnika, poszukaj w gogle. Pomijając moment rozruchu, impedancja silnika 500W/24V jest przynajmniej o dwa rzędy wielkości większa niż opór wewnętrzny akumulatora o pojemności 50Ah. Jeżeli nie zrobisz zwarcia, akumulator...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
dzięki za podpowiedź , jutro będę rozbierał wszystko i sprawdzał. Czytałem trochę o budowie i działaniu przepływomierzy i nie podejrzewał bym przepływki , ze względu na budowę i działanie nie powinna mieć wpływu na rozruch silnika, w pierwszej sekundzie uruchamiania silnika ona nie bierze udziału. Przepływomierz ma wpływ już po uruchomieniu silnika...
A jaki czas tego podmagnesowania powinno się ustawić (może jest jakiś wzór zależnie od mocy silnika) oraz o ile zwiększa to moment rozruchowy? Czy są jakieś negatywne skutki użycia tej funkcji (poza wydłużonym czasem rozruchu oczywiście)? Podmagnesowujesz po to aby zmniejszyć prąd rozruchowy (silnik ma łatwiejszy start, coś a la silnik szeregowo-bocznikowy)....
o ile z zabezpieczeniem (rys. "Zabezpieczenie 1", oraz "Zabezpieczenie 2") czyli zasilanie transformatora 230V i wyjście z transformatora, to chyba może być termik (taki jak na 3 fazy, tylko odpowiednio podłączony) Bezpiecznik. To ma być zabezpieczenie przeciwzwarciowe. to mam problem z DC. Chciałbym coś podobnego wiem, że są takie termiki na AC/DC(...
Łączysz w trójkąt silnik, jest wtedy na 3*400VAC Jak inaczej to silnik ma mniejszy moment, bo za mały prąd magnesujący. Dla falownika nie był by to problem, ale dla silnika z obciążeniem nominalnym w momencie rozruchu. Silnik mógłby nie wystartować.To tak w skrócie.
Witam Mam jedno pytanko na temat wyłącznika silnikowego. https://tech-world.pl/wylacznik-silnikow... https://new.abb.com/low-voltage/pl/produ... Na podanych przykładowych stronach www fajnie opisują czym sa i jak działają takie wyłączniki. Ale jednej rzeczy...
Rozumiem o czym mówisz. Ale to bez sensu. Jak to możliwe że dany wentylator (powiedzmy) przy określonej prędkości obrotowej stawiał opór momentem X, a potem nagle o połowę mniejszym. No właśnie teraz zauważyłem że przy zmianie momentu krytycznego. Zmienia się też jakby siła pola magnetycznego. A tak się zastanawiam czemu właśnie używa się tej metody,...
Do oszacowania charakterystyki silnika potrzebne są: Moment bezwładności 'wirnika' z uwzględnieniem pełnego obciążenia. Zakładane prędkości, czas rozruchu, przyspieszenie. Oszacowanie oporów powietrza bo te będą tu taj dominować - powodzenia. Jakieś opory tarcia łożyskowania również wystąpią trzeba oszacować. Do tego w zależności od kąta nachylania,...
Witam.Możesz ewentualnie zamiast wyłącznika rozruchowego podpiąć zwykły wyłącznik dzwonkowy i w ten sposob na moment rozruchu podawać napięcie na uzwojenie rozruchowe,starsze pralki tak niegdyś miały fabrycznie montowany przycisk do rozruchu
Można to opisać inaczej, silnik indukcyjny ma swoją specyficzną charakterystykę momentu: https://obrazki.elektroda.pl/6433284500_... W czasach kiedy nie było falowników wektorowych po prostu było wiadomo że do niektórych obciążeń taki silnik się nie nadaje, zwłaszcza tych które wymagają wysokiego momentu do rozruchu albo moment się...
Będzie się niestety przegrzewał, a przy prędkości obrotowej 140 rpm na wale silnika moment obrotowy będzie znikomy. Taka opornica jaką posiadasz, służy WYŁACZNIE do ROZRUCHU ! Przede wszystkim przegrzeje sie ta nieszczęsna opornica. Ten układ, ma na celu zmniejszenie prądu rozruchu, a nie regulacji obrotów. Możesz taką regulację (180 rpm) zrealizować...
A ja mam pytanie: jaki jest powód stabilizacji napięcia dla silnika? Bo ja widzę same wady takiego rozwiązania: - w momencie rozruchu duży pobór prądu ("prawie zwarcie") naraża stabilizator na uszkodzenie, - w momencie rozruchu silnik będzie miał mniejszy moment obrotowy, - koszty, - niepotrzebna komplikacja; - im więcej elementów tym większe prawdopodobieństwo...
Co Wy opowiadacie, przecież kolega napisał, że kontrolka zapala się na moment przy rozruchu ciepłego silnika a to jest normalny objaw świadczący o zasilaniu sterownika. Usterka m.in. czujnika stopu jest sygnalizowana migającą kontrolką świec żarowych a nie świecącą stale.
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Obstawiam za duży luz zaworu wydechowego. Powoduje nie uruchomienie a raczej nie upuszczenie ciśnienia na wolnych obrotach, przy odpalaniu mechanizm odprężnika na moment uchyla zawór wydechowy aby dało się go zapalić szarpakiem. Wiem bo tak miałem i bardzo często się tak dzieje.
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Gra nie warta świeczki. To może wiesz skąd w projektach są obliczenia takie co pisałem? Dodano po 1 A moment silnika - moment obciążenia = moment dynamiczny. Chyba bezwładność tutaj nie pasuje.
W momencie rozruchu silnika lusterka zaczynaja sie składac po czym natychmiast po odpuszczeniu kluczyka spowrotem sie rozkladaja. Jest możliwe takie chwilowe działanie, gdyż przez moment następuje zmiana polaryzacji. Dodatkowo nie wiem czy taka opcja tez jest prawidłowa. Otwieram auto, lusterka się rozkładaja, zostawiam drzwi kierowcy otwarte. Mija...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Tak się zachowuje alternator który nie ma wzbudzenia. Wystarczy przegazować by zaczął ładować i do momentu zgaszenia jest ok. Powiedz mechanikę inny sprawdził czy jest wzbudzenie na jednym z przewodów wtyczki na alternatorze. Tam powinien być "plus" po zapłonie lub w momencie rozruchu silnika.
Jak sam sobie odpowiedziałeś, tak i jest. Jest to modyfikacja silnika pierścieniowego w którym usunięto pierścienie i wprowadzono tzw. klatkę, jedną lub dwie. Przez to ma mniejsze straty w miedzi ale i brak możliwości kształtowania charakterystyki Ms=f(s). Moment początkowy przy rozruchu tego silnika jest mały ale prąd rozruchu duży.
Mam dokładne dane silnika. Prąd i moment rozruchowy. Wzór który znalazłem wykorzystuje R i X oraz cos fi silnika w rozruchu? Może jest jakiś inny? Wykorzystujący właśnie moment i prąd rozruchowy.
Schemat identyczny.Tak jak wcześniej napisałem dołóż rezystor-u mnie 15k od minusa -Vs do potencjometru.Takie zjawisko które występuje ma sens tylko w przypadku silników-zwiększony moment w czasie rozruchu. W przypadku żarówek to zjawisko jest niepożądane.
Klimatyzacji bez czynnika nie uruchamiaj. Odepnij kostkę, powinny być tam trzy piny, zwierzasz je między sobą, nic się nie uszkodzi, nie spali. W momencie rozruchu silnika może zaiskrzyć. Jakie przewody przychodzą do wtyczki? Cienkie czy grubsze? Uważaj na palce, jak ruszy wiatrak, bo tam ciasno.
Kondensator wystarczy że będzie miał 4,7 mikrofarada . Większy kondensator da wprawdzie trochę większy moment obrotowy w momencie rozruchu , ale silnik będzie się silniej nagrzewał . Kondensator faktycznie musi być rozruchowy . Pojęcie " rozruchowy " określa parametry pracy ( np. prąd jaki może płynąć przez kondensator . Zastosowanie kondensatora z...
Witam, Czy moment obrotowy silnika trójfazowego zasilanego z falownika może być większy od nominalnego momentu tego silnika? Konkretnie chodzi mi o przykład rozpędzania dużej bezwładności silnikiem o mocy 30 kW, którego moment wynosi 195 Nm. Załóżmy że znam bezwładność napędzanego bębna, zakładając stały moment obrotowy w czasie rozruchu równy 195 Nm...
Silnik lodówki ma 2 uzwojenie - roboczą i rozruchową.Rozruchowa wykorzystuje się tylko dla rozruchu silnika w moment włączenia do sieci, a potem odłącza się rozruchowym przekaźnikom. Jeśli przekaźnik sprawniy i wszystko podłaczono poprawnie, a silnik nie obraca się i buczy, to to wskazuje na uszkodzenie ( może być zwarcie w uzwojeniu czy jego uszkodzenie)
Witam, mam pytanie. Czy istnieją na rynku silniki krokowe uzyskujące duży moment na wale silnika (potrzebne do rozruchu dużej masy - ok. 40 kg)? Chodzi o to, aby na charakterystyce w zakresie obrotów od 0 do ok. 3800 pps uzyskiwano moment o wartości większej, niż 95Nm. Prosiłbym o ewentualne podanie linka do katalogu/firmy, gdzie znajdę takie silniki....
Przed zakupem, zastosowaniem falownika ważne jest sprawdzenie tabliczki znamionowej tak jak pisał kolega wyżej jeżeli silnik jest na napięcie 220/380 można zastosować falownik na 230V ale moc jest bardzo istotna dlatego że ja spotkałem się z max. mocą tych falowników na 7,5 kW. , oprócz tego bardzo istotną rolą jest określenie momentu rozruchu czy bardzo...
To źle ci się zapamiętało, bo żadne przemagnesowanie w żadnym przypadku i jakiejkolwiek postaci silnika asynchronicznego - nie występuje. Przy obniżeniu napięcia i pozostawieniu częstotliwości na 50Hz zmienia się moment rozruchowy. To tyle. No chyba że mówimy o rozruchu silnika prądu stałego.... ale to kompletnie nie ta lekcja.
Witam, przełączenie uzwojeń w/w sposobem spowoduje zmianę z silnika szeregowego na silnik bocznikowy. Silnik szeregowy ma większy moment obrotowy przy rozruchu od bocznikowego co jest istotne w wyciągarce. Tym niemniej jednak można spróbować. Pozdrawiam
Jakoś ruszała... "Dopuszczalna moc trójfazowych silników indukcyjnych o wirniku klatkowym włączanych bezpośrednio do sieci elektroenergetycznej: - przy włączeniu bezpośrednim do sieci 400V - 5,5 kW - przy włączeniu do sieci 400V za pomocą przełącznika gwiazda/trójkąt - 15 kW" Więc powinieneś zastosować włącznik gwiazda/trójkąt, jeśli konstrukcja silnika...
Na obiekcie mam trzy silniki 15kW/400V każdy. Sposób połączenia każdego silnika to trójkąt. Ze względów technologicznych silniki zostały zabezpieczone przez UPS, UPS ma moc 100kVA/100kW, technologia beztansformatorowa, falowniki IGBT. Silniki uruchamiają się stopniowo, w najgorszym wypadku gdy dwa pracujące nie dają rady wchodzi trzeci. UPS daje sobie...
Wszyscy Ci piszemy, że ograniczenie prądu rozruchu w tym silniku jest praktycznie niemożliwe. Uściślając: Jest możliwe ale nie do wartości jaką chce osiągnąć autor tematu - czyli aby moc w momencie rozruchu była równa mocy znamionowej silnika. Raczej moment, mocą się tak nie operuje.
Dlatego w takich silnikach stosuje przełącznik gwiazda/trójkąt (Y/Δ). Połączenie w gwiazdę (Y) zmniejsza prąd rozruchowy, podczas gdy trójkąt (Δ) pozwala na pełne wykorzystanie mocy silnika. Nie tylko z tego powodu. Rozruch w Δ jest tak gwałtowny, że może spowodować uszkodzenie maszyny napędzanej. Nadmierny moment obrotowy (łożyska, sprzęgła, koła...
Moduł zasilany będzie cały czas to wiem, ale muszę jeszcze zapytać o jedną rzecz, co z momentem rozruchu silnika, podłączę go bezpośrednio z bezpiecznikiem pod + i - z AKU, nic mu się nie stanie? Szkoda zepsuć.
przekaznik odciązenia kontaktu x gniazdo 1 , czyli rozłaczanie pewnych obwodów elektrycznych w momencie rozruchu silnika
Odnośnie samych silników to już musisz sobie sporo poczytać, choćby w sieci, lub jeśli masz jakieś książki do maszyn elektrycznych. Jest możliwość startu przenośnika przy pełnym obciążeniu? Jeśli jesteś w stanie określić na jaki silnik by trafił moment obciążenia przy rozruchu to musisz znaleźć silnik o większym momencie rozruchowym, bo co z tego że...
Jeżeli masz jak piszesz potężne koło, to musisz uwzględnić jego moment bezwładności. Może się okazać że moc wymagana na kręcenie nim jest niewielka w porównaniu z mocą potrzebną na odpowiednio szybki rozruch i silnik się będzie przegrzewał nim wejdzie na właściwe obroty (no chyba że planujesz sprzęgło rozruchowe, ale pewnie nie). Do obliczeń zwykle...
Tylko, że rozruch takiego silnika trwa ułamki sekund, i on już wystartował. Gdyby "namyślał" się w którą stronę ruszyć, to wtedy trzeba by szukać przyczyny w układzie elektrycznym silnika, więc i kondensatorze. Owszem masz rację, ale nie do końca. To jest silnik z fazą rozruchową pojemnościową - tak się to nazywa. Oczywiście silnik taki startuje natychmiast...
Juz mnie chyba skleroza bierze, bo nie pamietam dokladnej nazwy, ale to jest silnik z regulacja obrotow do rozruchu ciezkiej-masywnej maszyny o ciezkich elementach wirujacyc do rozruchu ktorej potrzebny duzy moment obrotowy ale niekoniecznie duza moc, dlatego grube uzwojenie. No i sporo paskow klinowych na kole. Te ruchome szczotki dzialaja jak reduktor,...
Dla sprawdzenia zdatności do użytku silnika bez obciążenia 6-7uF na każde 100W mocy .Dla puszczenia( rozruchu ) silnika z obciążeniem należy na moment puszczenia zabezpieczyć krótkotrwałe podłaczanie rozruchowego kondensatora, pojemność którego do 2 razy więcej za roboczy.
Witam To co proponujesz zda egzamin. Tylko jak w asynchronie wyprowadzisz na zewnątrz silnika uzwojenia wirnika. Chyba że masz na myśli silnik pierścieniowy, a wtedy do wirnika możesz "zapiąć" rezystory, tyrystory, tranzystory, źródła napięcia. Każdy z tych elementów powoduje przesuwanie się ch-ki pracy silnika , możesz nawet uzyskać moment krytyczny...
Słabym próbkowaniem miernika (co pół sekundy). Zelżenie od tego w który moment rozruchu próbka trafia , im bliżej początku załączenia rozrusznika tym prąd większy.
W przypadku napięć 400/690 połączenie w gwiazdę daje 3-krotne zmniejszenie prądu pobieranego przez silnik podczas rozruchu, jak i √3mniejszy moment. Moc silnika podłączonego w ten sposób jest chyba 2 razy (obroty troszkę niższe) niższa niż podana na tabliczce. Teoretycznie silnik może pracować w gwieździe z mocą na wale niższą niż 50% tej z tabliczki....
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Potrzebne mi są przebiegi momentu i prądu podczas rozruchu silnika pierścieniowego. Co prawda dzisiaj facet z maszyn nam rysował, ale ten "(at)#$%" tak tak nabazgrolił na tablicy że sam z tego nic nie wiedział, a jutro z tego kartkówka. Proszę o pomoc :)
tak więc to uzwojenie stosuje się przy wykorzystaniu silnika trójfazowego do zasilania z sieci jednofazowej polepsza charakterystykę momentu silnika w chwili rozruchu i na tym zalety się kończą, ale na tym skończę. Jak w takim silniku powstaje wirujące pole magnetyczne? Są dodatkowo jakieś kondensatory do przesuwania tej jednej fazy? Może jakiś schemat...
Witam. Po czyszczeniu zbiornika w tymże samochodzie silnik zaczął odpalać ,ale na krótki moment. Pompa paliwa natomiast pracuje w czasie rozruchu ale przestaje pracować w czasie pracy silnika. I na dodatek świeci się kontrolka awarii silnika.
Doszedłem do wniosku że moment przemieszczenia sprzęgła Tz to to samo co moment generowany przez silnik T1 albo to to samo co moment generowany przez maszynę obciążającą T2. Witam, ano tak musi być, bo takie są nieubłagane prawa przyrody (fizyki). Natomiast logika, jako jedna z gałęzi Nauki, jest zawsze bardzo przydatna. Masakra z tego przedmiotu jest,...
Masz (nie tylko Ty) manię prześladowczą ,czy uwielbiasz teorie spiskowe.?Nie przyszło Ci do głowy ,że filmujący mógł nie przewidzieć ,że trafi na takich sceptyków? Może chciał się popisać swoją zabawką i to był główny motyw. Na takiej ,że mam wystarczającą ilość wyobraźni ,aby przeanalizować oddziaływanie na siebie linii pól magnetycznych . Silniczek...
Wtryskiwacze regenerowane rok temu, od tamtego czasu lane jest paliwo uszlachetniane tylko z BP. Dodano po 1 Jak można zdiagnozować wytłuczoną panewkę w sposób nieinwazyjny tzn. nie demontując połowy silnika? Jeśli panewka, to dlaczego przez moment stukanie po rozruchu ustaje?
Grzeję na dwa razy i pali od strzała Nie ma sensu tak robić, można ew. poczekać 5-10s od zgaśnięcia kontrolki do próby rozruchu, moment zgaśnięcia kontrolki świec sygnalizuje jedynie optymalny moment do rozruchu, świece grzeją nadal i grzeją jeszcze przez jakiś czas nawet po uruchomieniu silnika.
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu gwarantujący po pierwsze ruszenie silnika i po drugie rozruch bez poślizgu Stąd...
Wyobraża sobie kolega jaki byłby prąd rozruchu w momencie załączenia silnika 5.5 kW na 230V?
W takim razie co tak strzela w tej puszcce w momencie rozruchu silnika? Styczniki tak uderzają przy załączeniu.
OK. Jak to zrobić za pomocą jednego włącznika (grzałka + silnik)? Zadanie polega na załączeniu silnika na krótki moment (oraz grzałki na stałe - czasu zwolnienia przycisku) w momencie wciśnięcia przycisku.
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
Brzęczenie jest normalne. Jednak poza samym podłączeniem softstartu powinieneś go jeszcze ustawić. Zdrowo jest, gdy moment startowy urządzenia jest ustawiony tak, aby w momencie podania zasilenia wał zaczął się trochę obracać, postaraj się zlikwidować brzęczenie przy braku ruchu wału silnika. Warto jest też odpowiednio ustawić czas narastania napięcia...
W momencie rozruchu silnika napędowego rolety powstaje zakłócenie przedostające się do sieci zasilającej. To zakłócenie destabilizuje pracę czujnika ruchu lampy.
Krótka analiza:) Rośnie obciążenie --> rośnie moment obciążenia rośnie obciążenie --> rośnie prąd Napięcie = constant wraz ze wzrostem obciążenia maleje sin(fi) Q = 1,7*U*I*sin(fi) Pobór mocy biernej rośnie BO sin fi zmienia się od ok 1 do 0,5, a prąd rosnie wielokrotnie (zależnie od mocy silnika) pomijam moment rozruchu, w którym pobór mocy biernej...
Gdybym chciał aby sprężarka włączała się nieco częściej i zostsowałbym taki sofstart jak niżej to pomógłbym jej czy bardziej zaszkodził: Podczas rozruchu silnik ma wysoki moment obrotowy aby szybko pokonać opory i "dojść" do znamionowej prędkości. W sprężarce nie ma dużych mas bezwładności (koła zamachowe, pasy transmisyjne czy przekładnie) które mogłyby...
Jest to mechanizm jazdy mostem suwnicy w tym układzie jest nastawnik opory i silnik ale schematu nie będę miał bo suwnica ma ponad 70 lat i wszystko z niej zagineło. W sumie mam takie pytanie czy zmniejszenie oporności będzie skutkowało zwiększeniem momentu rozruchu silnika?
Co do zębatki to ta którą mam założoną jest ewidentnie za mała bo zębatki się nie zazębiają. Jest regulacja na łożu silnika przesunąć można łoże i ustawić luz międzyzębny w granicach 0,1mm. Od spodu podwozia śruby w podłużnych rowkach. chodzi o to ze potrzebny jest do tego zestaw baterii Akumulator tylko do zasilania odbiornika i serw. jak jest rozwiązana...
Ok dzięki za pomoc. Ostatnie pytanie odnośnie cewki gaszenia. Cewka gaszenia ma 2 uzwojenia.Mocniejsze ma dostać prąd tylko w momencie rozruchu silnika żeby wciągnąć rdzeń.Drugie słabsze ma prąd po zapłonie i ma za zadanie utrzymać rdzeń w pozycji wciągniętej. Pytanie które uzwojenie jest mocniejsze? Jak to sprawdzić?
Witam! Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę ... Obawiam się, iż informacja do czego jest mi potrzebny silnik szeregowy wywoła huragan śmiechu, ale co mi tam: Pracuję z grupą na systemie podziemnym Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Z racji istnienia tam torów o rozstawie 600mm konstruujemy mały wózek torowy do przewozu towarów (płytki chodnikowe,...
To, o czym piszesz, to zalecany prąd ładowania. Jeżeli podłączysz do akumulatora silnik wymagający 5A prądu, to on tyle sobie weźmie (w normalnych warunkach). Jest jeszcze parametr opisujący zdolność dużego wydatku prądowego akumulatora w momencie rozruchu (czyli napędzania silnika rozrusznika), to są duże prądu, szczególnie w autach z silnikiem diesla.
Takie rozwiązanie jest stosowane w układach o zmiennym obciążeniu na starcie maszyny. Załączenie trójkąta na 2 lub 3 sek. ma na celu pomiar prądu rozruchu ( obciążenia silnika), gdy jest niższy od max. to następuje przełączenie na gwiazdę w celu zmniejszenia prądu rozruchu. Przy max obciążeniu maszyny startuje od razu z trójkąta aby zapewnić jak największy...
Panowie wiedzę, ze dużo tu gadania, Zacznijmy od tego co jest zawarte na tabliczce znamionowej, jeśli jest to połączenie przy normalnej pracy w gwiazde to nie ma żadnego przełącznika a jeśli jest to trójkąt to można go zastosować ale nie trzeba jeśli maszyna nie ma ciężkiego rozruchu jak np. koła zamachowe, wentylatory, przekładnie itp. ja mam silnik...
Po zdemontowaniu układu wyłącznika termicznego(prądowo-przeciążeniowego) silnika 1-fazowego o nazwie TRIPUS IP 54.Jest umieszczony przy włączniku pilarki. Poszukuje do niego schemat wraz z momentem rozruchu silnika i pracy.
moment rozruchu kondensator rozruchu silnika akumulator rozruchu silnika
włoskie radio ustawienia ekran laptop 800x600 szukać czujnika temperatury
briggs kompresja philips 22dc711
Lokalizacja bezpieczników w Peugeot Partner 1.6 HDI 2013 Zmiana zakresu fal FM na europejski w radiu FIAT VP2 NAFTA