Można. Trzeba podać tylko zasilanie na jeden z pinów i puścić alt na obroty, np wiertarką. Ja tak robię.
Nie no wybaczcie ...zamknę.
A może by tak sprawdzić podczas pracy prąd ładowania jaki płynie z alternatora do akumulatora.
AdamG123, nim się zacznie pisać to trzeba wiedzieć co. Alternator w mondeo jest obcowzbudny. Wpierw proponuję sprawdzić czy regulator jest zasilany ( na cienkim czerwonym kabelku ma byc plus zasilania), później proponuję umasowac śrubę opisaną jako "Ground here to test" i zobaczyć czy będzie ładowanie.
A np. Taki tester do akumulatorów. https://obrazki.elektroda.pl/8155075500_... Dodano po 2 Każdy warsztat powinien mieć taki tester do sprawdzenia akumulatora i zrobienia testu obciążeniowego czy akumulator nadaje się do użytku czy już nie?
Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też. No i pasek klinowy który to napędza alternator, i nie tylko.
Skoro jesteś pewien że nie ładuje to wyciągaj alternator do sprawdzenia.
Cześć, panowie czy w mondeo mk3 2.0 TDCI (2002) siedział tylko jeden rodzaj alternatora (prawdopodobnie visteon). Szukam numerów łożysk ale alternator nie ma żadnych naklejek- prawdopodobnie czynniki atmosferyczne ją usunęły. Pacjent rozebrany- 6303 czyli standard w sumie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
W samochodzie jest jeszcze alternator i trzeba go sprawdzić.
Zbyt duże obciążenie sprawdź alternator.
trudno by kogoś położył alternator od mondeo z takiego rocznika. Wirnik nie był przetaczany? Kontrolka ładowania świeci?
czerwony kabelek od alternatora do sterownika silnika sprawdzić.
Jak to nie wiesz co to za mondeo? Już ci mówie-MK I A dlatego, że obrotomierz ma pędzony z alternatora.
Alternator do sprawdzenia.
W skrzynce bezpieczników pod maską masz bezpiecznik alternatora 3a. Jeśli jest ok to sprawdź czy we wtyczce alternator masz na czerwonym kablu +12v to ten bezpiecznik. Jeśli jest ok to zostanie sam alternator.
Jeżeli tylko podświetlenie, to pewnie alternator padł.
Regenerować. Pasuje także od mk3 diesel. Jeszcze jedno pytanie: masz koło jednokierunkowe na alternatorze?
Ładowania brak. Alternator i instalacja sterująca nim do sprawdzenia.
Czy jesteś pewien ,że masz ładowanie ? Może wystarczyło by sprawdzić czy alternator jest sprawny
Jak mogę to sprawdzić
Podaj parametry obydwu alternatorów, wtedy będzie można sprawdzić. Zazwyczaj na obudowach znajdują się tabliczki znamionowe.
Wyciągaj alternator i go rób.
naładuj akumulator prostownikiem zapal go , sprawdź jakie jest napięcie ładowania mierzone na akumulatorze i na alternatorze gruby przewód idącym od akumulatora - alternatora utlenia się przy alternatorze .
M-C-S : czy jesteś pewien że D+ to plus po zapłonie????? Dodano po 2 Jeszcze podpowiedz skąd zwykły użytkownik Mondeo ma ma mieć i umieć sprawdzić alternator na stole probierczym?
Witam I chciałbym sprawdzić koledze alternator od forda mondeo 1.8td ale nie wiem jakie ma wyprowadzenia. Śruba 6mm -zacisk + Bat. mała kostka -jedna wsuwka -prawdopodobnie wyjście W obrotomierza duża kostka na cztery wyjścia na regulatorze napięcia i tu mam problem alternator taki jak na tej aukcji w allegro. http://moto.allegro.pl/item146550452_alt...
miałem przypadek w mondeo - klient wymienił alternator z 60A na 70A, ładowanie było a kontrolka świeciła, kodu błędu niestety nie pamiętam
Pulsowaniu winny jest alternator.
coś jest nie tak z instalacją elektryczną Co zrobiłeś, prócz wymian alternatorów, by znaleźć przyczynę tych problemów? Coś przejrzane, sprawdzone, zmierzone?
Tak jak wcześniej pisałem, w Fordach mamy "Inteligentny" system ładowania akumulatora który nadzoruje ładowanie zależnie od ustawień BMS, przeliczanych sobie stan aku, stan odbioru prądu przez auto i innych sobie wiadomych cudów :). Czasami może być i ponad 15V, ale z reguły nie przekracza 15,2-15,5V a czasami może być w okolicach 13V. Często regenerowane...
Jeśli to Mondeo III to alternator 110A - odpowiedni Hifonicsów szukaj na allegro używki często się pojawiają w dobrych cenach albo : Hifonics Titan TXi-1500D - 1280zł
W pierwszej kolejności to kółko alternatora do sprawdzenia, a konkretniej sprzęgło jednokierunkowe w nim.
Masy kolego sprawdzone?
Przegnity kabel alternator - akumulator, lub uszkodzony alternator. To pierwsze możesz sam sprawdzić wizualnie.
Przewód gruby ma podawane zasilanie cały czas i przewód wzbudzenia/cienki czerwony lub pomarańczowy/ w trzy pinowej wtyczce też ma cały czas nawet na postoju.Jak dla mnie to padł alternator moja rada nie zakładaj żadnych zamienników bo są problemy.
Kolega autoas dobrze radzi prawdopodobnie regulator do wymiany co nie zwalnia z dokładnego przyjrzenia się alternatorowi
Zwal pasek i sprawdź sprzęgło alternatora, rolki. Sprawdź napięcie ładowania dopiero później pytaj. Trochę własnej inicjatywy.
Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
Nie mam miernika cęgowego żeby wykonać taki pomiar, mam tylko multimetr uniwersalny a ten ma zakres tylko do 20A. Tylko cęgowy wchodzi tutaj w grę. Może ktoś ma i by sprawdził? 1.8 TDCI w Mondeo MK4 miały mocniejsze alternatory.
To muszę rozbierać dalej :/ akumulatora starcza mi na jakieś 25km po czym nie chce już nawet odpalić, sprawdzić pierw ciaglasc przewodów? Czy pierwsze co to alternator?
Sprawdziłem na sprawnym tdci. Skoki napięcia są dość duże, ale w sprawnym jest tak samo. W ostateczności podmienię alternator
Sprawdziłem jaki alternator jest seryjnie w mondeo. Jego podana moc to 60-90A. Czy to wystarczy? Akumulator mam 55ah - nowy.
Masz diesla, jeśli jest często odpalany na krótkie dojazdy akumulator może paść- alternator nie nadąży go doładować. Tak zakładam. Dlatego wystąpił problem z rozruchem. Do sprawdzenia pozostają i tak dwie sprawy- napięcie ładowania z alternatora i bezpieczniki.
Na dobry początek zmierz napięcie na akumulatorze powinno na wolnych obrotach przekraczać 13,8V a nawet osiągać 14,4V . Następnie włącz światła , ogrzewaną szybę itp. odbiorniki elektryczne i ponownie zmierz napięcie powinno pozostać takie samo. Jeśli tak jest to na początek proponował bym obejrzenie alternatora , czy nie sterczy od niego jakiś przewód...
W Mondeo prądem zarządza moduł GEM. Nieprawda Alternator sterowny jest z PCM, zaś kontrolkę gasi ICM na polecenie PCM. Pewnie regulator podróba i w tym problem. Sprawdził bym jeszcze te trzy przewody idące do regulatora, ale stawiam na to, że albo ni ma pierścieni, albo zły regulator.
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
Gumy nie zdejmiesz, jest na stałe zatopiona ośka w gumie.
W focusie tak kable padają w Mondeo jeszcze nie spodkałem. Alternatory Visteona trudne w regeneracji, ale 90% przypadków to koniec miedzi w szczotkach, podstawą napawy to NIE wymienianie orgnialnego regulatora, na rynku sama chińszczyzna. Alternatora nie sprawdzi się na stole bez specjalnej przystawki, więc niektóre zakłady na ślepo sprzedają i liczą,...
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
sprawdź kontorlkę od ładowania i jej podłączenie w wielu fordach w mondeo tez jak dobrze pamietam wzbudza ona alternator do pracy
Nie może to być winą bezpiecznika, należy zacząć od sprawdzenia połączeń przy alternatorze, a następnie sprawdzić szczotki. Pozdrawiam.
Pożycz od kolegi ,wujka,taty sprawdź nie top kasy w ciemno. Napisz jaki wynik.
W jaki sposób sprawdzić alternator...Pomiar napiecia ładowania : 14,4 V
Sprawdź akumulator i alternator za pomocą zwykłego miernika. Chodzi o ładowanie.
Po krótce: Marka-Ford mondeo mk1 1.8td 96r. Alternator Motorcraft Problem: Ładuje ale dopiero pow 2000 obr./min. Wymienione części na fabrycznie nowe: Szczotkotrzymacz, regulator napięcia, rolki ślizgowe,płytka diodowa(prostownicza) Wydane 150zł i nie wiem ile to już popołudni w garażu. Poradźcie co dalej, co i w jaki sposób sprawdzić, jak sprawdzić...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Rozciagnij go , on gnije przy wtyczce lub 20-30cm od niej . Będzie ładował wtedy 13,9V i świecić będzie lampka akumulatora. Bardzo często ten przewód ulega awari.
A jakie jest napięcie akumulatora pod obciążeniem? Podłącz do niego jakieś urządzenie na 12 volt i wtedy sprawdź. Może to być żarówka lub kilka.
Tak. Szczotki muszą mieć stały kontakt z pierścieniami. Sprawdź ja na bicie promieniowe. Może trzeba je przetoczyć.
problem polega na tym, że przełożyłem alternator do mojego forda z explorera I, poza korpusem i kostką niczym się nie różni ale do regulatora napięcia idzie 3-pionowa kostka. W explorerze jest owalna a w mondeo kanciasta. kostke mam tylko nie wiem jak ją przerobić bo pozostają dwie kombinacje zakładając, że przewód środkowy bedzie dalej na środku. Da...
A jak są połączone w instalacji samochodu? Ja mam wrażenie (ale to trzeba sprawdzić), że D+ alternatora powinno być połączone z B+, a do regulatora napięcia podłącza się DF - jakoś tak się podłączało prądnicę, więc jeśli regulator ma działać tak samo, to i alternator powinien być tak podłączony, zresztą oznaczenia do tego pasują, D+ i DF to pewnie końce...
Tak mi się wydaje że radyjko powinno mieć własny stabilizator napięcia, więc może podłącz sobie jakieś drugie i sprawdź czy to będzię działać. Jak tak to z alternatorem nic nie ruszaj.
Wentylator jeśli chodzi ci o nawiew to filtr pyłkowy pewno zasyfiony jest i liści ma pełno i jakiś liść wpadł do wentylatora lub wentylator ma uszkodzenia mechanicze, jak kontrolka ładowania świeci to miernikiem trzeba na akumulatorze napięcie sprawdzić, jeśli nie ma to alternator się kończy.
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Tam jest 3 pinowa kostka wchodząca w regulator napięcia, sprawdź czy któryś kabel nie ugnił (pierwszy jest połączony z pojedynczym stykiem w alternatorze= diody wzbudzenia, drugi to 15, trzeci lampka kontrolna ładowania )
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam Mam problem z fordem mondeo mk5 2019 r. silnik 2.0 ecoblue, samochód był zakupiony z delikatnym uszkodzeniem przodu. Problemem jest świecąca się kontrolka ładowania oraz check engine, kody błędów to P00E1 U0264 U012D U030F. Akumulator jest nowy, BMS zresetowany. Na początku nie było ładowania, po wymianie silniczka żaluzji, który jest połączony...
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
(...) ternatora do niego, kupiłem już dwa też oczywiście od Forda Mondeo 14v 220A taki jak był umnie jest ładowanie takie jakie powinno być lecz ciągle pokazuje się komunikat problem z ładowaniem, czy nie da się tego komunikatu zlikwidować? Czy nie ma możliwości i muszę kupić w salonie Forda. Pozdrawiam Robert Witaj Robert, Rozumiem Twoją frustrację...
Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok....
Aby sprawdzić ten "inteligentny" regulator z Focusa czy Mondeo, i nieważne, czy Magneti Marelli czy Visteon nie są potrzebne żadne przystawki czy cudawianki. Zresztą w Maździe też.
Witam, postanowiłem zbudować generator prądu z alternatora z Forda Mondeo MK3, niestety nie wiem który pin do czego służy. Jeśli ktoś wie byłbym wdzięczny za odpowiedź, na dole załączam zdjęcie gniazda w alternatorze
Dzięki sprawdzę, odepnę jeszcze alternator, myślałem o tym tylko ten błąd wskakuje podczas kręcenia i zapisuje się przed odpaleniem auta.
Sprawdź prostownik w alternatorze, dla próby orientacyjnie odkręć kabel od B+ i zobacz czy anomalia dalej występuje.
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
aby elektronika mogła się uszkodzić od napięcia niższego niż 22 V Tu nie do końca się zgodzę bo już miałem usterkę na Mondeo gdzie alternator dawał 18-20V i uwaliło PCM. Żarówki oczywiście też przestawały chodzić. Ale jak to w życiu :) w każdej regule są wyjątki.
Wiesz co Kolego sprawdziłem wszystko... Alternator mam z Valeo więc nie jest chiński. Co do ładowania aku wszystko jest okey. Akumulator jest w bardzo dobrej kondycji. Komputer nie wskazywał żadnych innych błędów poza właśnie jednym, mianowicie z tym alternatorem. Zastanawiałem się również czy gdzieś, jakieś końcówki nie stykają się dobrze bo zaśniedziały...
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Dla swojego spokoju sprawdź czy główna masa silnika jest poprawna. Jest przy alternatorze, potem zwyczajnie napraw auto, bo to najprawdopodobniej nie jest wina masy.
Sprawdź napięcie paska napędu alternatora, zdejmij pasek, oceń jego zużycie, poruszaj kołem alternatora czy nie ma luzów. Podczas pracy gdy hałasuje sprawdź czy pasek nie "biczuje" po kołach pasowych.
No i o to chodziło jaki silnik.Tam jest alternator obcowzbudny,produkcja motorcraft.Pierwszym objawem w Mondeo Diesel że jest coś nie tak z alternatorem to dziwne zachowanie obrotomierza.Jeżeli to mondeo ma przejechane pomiedzy 140-a 170 kkm to na 100% ma do wymiany pierścienie slizgowe jak i szczotki.I ważna uwaga-trzeba zwrócić uwagę na czy nie kapie...
masa ,słaba i nie ma odprowadzenia ciepła ,typu elektroda z spawarce ,dotkniesz jest zwarcie i się czerwieni nie dotkniesz się pali spoiwo. masa związana z akumulatorem.
A co ?, vss zamienia się w generator fali prostokątnej ? Bzdury o silniczku krokowym pominę milczeniem Sprawdź alternator, odłącz od niego kable (wszystkie) i przejedź kawałek bez ładowania
z tego co wiem to tylko w benzynach mondeo miały sprzegło alternatora Jeśli wiesz lepiej, to po co się pytasz? Nie wpadłeś na pomysł żeby obejrzeć i ewentualnie wymienić pasek? nie pytałem o sprzęgło alternatora
Ok fajnie, w taki razie będę szukał alternatora Forda Mondeo MK1 1.8 bądź 2.0 benzyna.
Witam, Silnik na wolnych obrotach faluje cały czas, wystarczy włączyć przednią i tylną szybę ogrzewaną i zaczyna pracować jak należy. Wymienione zostało: - dwie pompy -sterownik pompy -sterownik silnika -koło ze sprzęgłem na alternatorze -sprawdzone wtryski Ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł ? Dziękuje
Czy myślisz że alternator przez chwilę będzie pobierał prąd ??? .Wydaje mi się że jak byłby uszkodzony to cały czas by miał zwarcie . Nie mniej jednak sprawdzę . Jakieś inne propozycję mają koledzy ??
Witam, jestem posiadaczem Forda Mondeo Mk3 2.0 TDDi 115KM z 2001r. Posiada on "inteligentny" fordowski układ ładowania, który reguluje napięcie w zależności od włączonych odbiorników, stopnia naładowania akumulatora i innych czynników. Ostatnio zauważyłem, że ładowanie zawsze wynosi 14,5 - 14,7 V, niezależnie czy na dworze -5 czy +15, czy akumulator...
Witam Sprawdź ładowanie i pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonych odbiornikach. Według mnie to albo alternator już nie wyrabia albo coś znajda ci akumulator na zgaszonym silniku.
Po rozbiórce okazało się, że jednej szczotki prawie już nie ma, a pierścień ślizgowy jeden nadawałby się do toczenia, a drugi (na którym już się zjechała szczotka), jest zużyty do samego plastiku. Kolega napisał, że pierścienie mogą być do wymiany. Nie wiem jak to zrobić i czy jest to możliwe w domowych warunkach. Jutro mam mieć inny wirnik, ale jeszcze...
Wymieniłem: -czujnik położenia wału -czujnik położenia wałka rozrządu -nowa pompa wraz z czujnikami i zaworkami -nowe wtryskiwacze -pełna oraz szczera regeneracja alternatora oraz rozrusznika -nowe sprzęgło kompletne -sprawdzenie poprzez elektronika wszystkiej elektroniki w samochodzie Można dodać parę innych elementów mniej kosztownych, tj: konektory,...
Jest uszkodzony alternator.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Falowanie Mogło być nawet wynikiem złej pracy alternatora chyba .
jak się rozgrzeje nie odpala dopiero jak ostygnie odpala Do sprawdzenia czujnik położenia wału a i zapaliła mi się kontrolka braku ładowania pomimo że ładowanie jest na poziomie 14V alternator wymieniona 2 dni temu niestety woda też go załatwiła. Do sprawdzenia wiązka w pierwszej kolejności.
Czy ten alternator będzie nadawał sie do mojego mondeo 1.8 Td z roku 1993 ? http://www.allegro.pl/item438249190_mond...
W tym modelu pospolite sa wycieki z pompy wprost na alternator.
Samochód niestety jedzie lawetą w poniedziałek do elektromechanika. Przypuszczalna usterka uszkodzony sterownik silnika lub problem z rozrządem. W sumie rozrząd był wymieniany 24 tys km temu w ASO więc pewnie sterownik. Odbiegając od tematu bardzo pechowy rok , w Toyocie wywaliło wtrysk w styczniu , w Mondeo padł alternator dwa tygodnie temu a teraz...
Cześć! Od niedawna mam problem w moim Mondeo MK4 2.5T Hatchbacku, przy przyspieszaniu i czasem przy hamowaniu na ułamek sekundy gasną ksenony, a na ekranie wyświetla się jakiś błąd. Jest to tak szybkie, że nie do końca jestem w stanie stwierdzić, co tam jest napisane, ale chyba coś ze światłami od rejestracji. Nie zawsze gasną, ale najczęściej przy...
mondeo alternator alternator mondeo alternator scania sprawdzenie
licznik civic peszel metalowy radio clarion zmieniarka
pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw
SmartPSS offline - przyczyny i rozwiązania Nissan Clarion radio wyświetla PHONE po odpięciu akumulatora – tryb TEL-MUTE, usterka Bluetooth