http://img218.imageshack.us/img218/2898/... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Tu na fotce widać gdzie jest ten czujnik.
Gdzie w Fordzie Mondeo- silnik 2.0 TDDI jest umiejscowiony czujnik położenia wałka rozrządu? Nie ma go nad kolektorem dolotowym , tak jak w wersji z silnikiem TDCI
Chyba chodzi ci o map sensor jest w kolektorze ssacym.
sprawdz czujnik temp, płynu chłodzącego w kolektorze dolotowym
I jest to czujnik ciśnienia. Nie wiem za co dokładnie jest odpowiedzialny ale czy mógłby mi ktoś napisać co się dzieje w momencie wadliwej pracy tego czujnika? Niebieskie djody na spryskiwaczach nie chcom wtedy świecić.
Przy nadkolu masz elektrozawór który załącza się tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Zobacz szczelnośc tych przewodów, a dodatkowe powietrze pobiera przy kolektorze , często jest tam problem z przepustowością.
Przepraszam, że tak późno ale temat został wyjaśniony. Przyczyną falowania obrotów był alternator. Naprawiony i problem znikł. Wtryski i czujniki nie miały na to wpływu.
Witam potrzebuje najlepiej zdjęcia kostki od czujnika temperatury powietrza dolotowego który znajduje się w kolektorze sącym ewentualnie kolejności i kolorystyki przewodów . W 'starej' kosce nie były odziwo zAcisniete przewody i się wysunely z niej.
luknij na czujnik położenia wału (koła zamachowego) poniżej kolektora wydechowego przykręcony jednym trx 30
Czasami zamienniki cewki mogą robić takie numery. Można kupić za parę groszy używany oryginał i sprawdzić czy jest różnica. Czy "wilgotna" pogoda ma jakiś wpływ na to zachowanie? Może pojawia się jakieś zwarcie przy czujniku temperatury. Te strzały dochodzą z okolic kolektora, bloku czy osprzętu?
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Z przodu samochodu od strony pasażera, na takiej metalowej rurze, która łączy intercooler z kolektorem. Przykręcony od góry na dwa Torx'y. Najlepiej wyciągnąć całą rurkę. Pozdrawiam, DTRQ
to co widze to wygląda mi na czujnik cisnienia (podcisnienia) w kolektorze dolotowym i z tym powinnobyc podłączone a to wolne miejsce czesto jest tak zakonczone
Czujnik temperatury nie zaszkodzi sprawdzić. Ale wiele innych rzeczy może to powodować, np. rozszczelnienie kolektora dolotowego. Czasem niesprawny układ zapałonowy reaguje na temperaturę...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
czyli mozliwe jest ze spala benzyne razem z gazem a jaki silnik i czy wtrysk wielopunkt.? mialem podobny przypadek w mondeo uszkodzony byl regulator cisnienia paliwa peknieta membrama i paliwo przedostawalo sie do kolektora poprzez przewod podcisnienia
Dziękuję za podpowiedź. Cały dolot oprócz IC został zdemontowany i sprawdzony, łącznie z turbiną, która też została rozebrana. Przepływomierz podmieniony. Czujnik między IC i EGR podmieniony. Wydech łącznie z 'katalizatorem' i kolektorem tez sprawdzony. Niestety usterki nie znalazłem.
Witam, sprawdz EGR i sterowanie nim. EGR jest na kolektorze ssącym i może się zacinać a zawór nim sterujący zamocowany jest na ściance grodziowej razem z czujnikiem różnicy ciśnień (który też często pada). Pozdrowionka
Ostateczie nie doszedłem do przyczyny tej usterki, wiele elementów sprawdzałem, poprawiałem i wymianiałem i przez jakiś czas objaw kompletnie ustąpił, ale powrócił. Radzę dobrze sprawdzić obwody podciśnienia - to mi poradził człowiek skutecznie naprawiający systemy oparte na EEC IV, najlepiej to czujnikiem podciśnienia wtedy będzie widać co się dzieje...
Programowałeś wtryskiwacze? Jak masz rozwalone koło to może powodować, że czujnik spalania stukowego odbiera głupoty. Możesz spróbować podłożyć pod czujnik jakąś cienką podkładkę miedzianą? Jest z tej strony co kolektor ssący ale poniżej na bloku silnika między 2 a 3 cylindrem chyba.
Witam Czy ktoś próbował podłączyć sie pod sygnał czujnika map w Mondeo? Trudno mi określić który to jest kabel ponieważ w moim samochodzie ten czujnik posiada 4 kable a nie 3. Jako ciekawostkę dopisze że czujnik oprocz pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym takie mierzy temperature stad 4 kabel. Stad moje pytanie pod który kabel z tych 4 trzeba sie...
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze. Można podłączyć sprzęt i zrobić pomiar, co jest podawane podczas pracy silnika przez ten czujnik. Chociaż pewnie dobrze go na próbę podmienić bo różnie może być. Jak pisałem może winowajcą być turbina.
Do tego jest łatwy dostęp, jak ścięgniesz plastikową osłonę z góry silnika to jest mniej więcej centralnie za kolektorem ssącym z trzema przewodami [url=http://www.google.pl/search?hl=pl&q...
Przecież na zimnym silniku zawór powinien być zamknięty. Nie do końca. Zawór EGR pracuje cały czas, otwiera się i zamyka przy stałych obrotach , natomiast po dodaniu gazu zamyka odcinając gazy wylotowe od kolektora ssącego. Temperatura spalin nie powinno być stała i mierzy to jeden z czujników bodajże przed filtrem i w przypadku usterki tego czujnika...
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
Samochód Mondeo MK4 TDCI 2.0 2K7 z automatem Aisin. W sobotę byłem go umyć, potem zrobiłem z 30km w mieście i w drodze powrotnej zatrzymałem się na światłach. Z wciśniętym hamulcem stałem w oczekiwaniu na zmianę na zielone i w pewnym momencie silnik zgasł i po ok. 1s sam się uruchomił, po tym sygnał dżwiękowy z deski rozdzielczej + zapalona ikonka ESP...
Przyznam się że nie pamiętam układu w tym aucie,ale przyczyny szukałbym błachej.Być może jest jakiś problem z podciśnieniem lub z klapą od gaszenia .Sprawdź jak szybko pompa vaku robi podciśnienie ,czy ma to związek z obrotami silnika Dodano po 2 Taki objaw miałem ostatnio w oplu movano problemem był czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym.objawy...
Raczej 3 ,bo 4 to śruby mocujące ;) . Przewody idą do sterownika silnika a on jest za ścianą grodziową pod schowkiem pasażera. Czujnik nr. 3 pomimo, że ma 4 piny (czujnik MAP i czujnik temperatury) do sterownika podpięte są tylko 2 piny, te od czujnika temperatury. Nie wiem co za geniusz to wymyślił ale element MAP w tym czujniku nie służy do niczego....
GPIgrzegorz nie pamietam czy w tym samochodzie był przepływomierz powietrza, jeżeli tak to to może być przyczyną złej mieszanki. Zrób diagnostykę, bo może czujnik temp. silnika źle wskazuje. Z tego co piszesz, wydaje mi się że zalewa Ci silnik paliwem. Sonda lambda nie wchodzi w grę, bo reguluje mieszankę nie w tak dużym zakresie żeby Ci wzrastał poziom...
wyskakuje błąd o nazwie CZUJNIK STEROWANIA DOŁADOWANIEM Jest to czujnik MAP - czujnik ciśnienia w kolektorze (zintegrowany w tym aucie z czujnikiem temperatury), na Allegro po ok 120 zł http://moto.allegro.pl/listing.php/searc... dostępne także w ASO. Wymienia się w 15 minut, zlokalizowany jest na rurze ssącej tuż...
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Zawór wolnych (nie bocznikowy, ani krokowy) jest pod kolektorem ssącym. Dostaniesz się do niego od dołu, lub od strony akumulatora (kiepski dostęp). - ale to nie to. Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu, a nawet dwa. Jeden na moduł drugi na deskę. Jakie ciśnienie sprężania?
kolego kup sobie najtańszy moto starter, odpal sinik i na wolnych obrotach spryskaj starterem okolice kolektora ssącego i przepustnicy jeżeli silnik będzie zmieniał pracę to znaczy ze gdzies ssie lewe powietrze,możesz też obejżec wiązkę przy czujniku tps tam często kable się rozpadały,dalej mycie nastawnika wolnych obrotów ktury jak kolega Amonsul podpowiada...
Witam Panowie mam podobny przypadek,rano ja chcę odpalić loteria -uda się nie uda,pierwsze odpalanie powoduje że auto faluje na obrotach zbliżonych ok.500-600 i albo wskoczy na 1200-1300 albo zgaśnie. Jeśli zgaśnie zostaje w zasadzie druga próba przy wciśnięciu gazu i jeśli odpali i go przytrzymam na obrotach po kilkunastu sekundach pracuje już normalnie,jeśli...
Witam. Wstawilem BC107B, ale dalej to samo. Nie wiem co mam jeszcze sprobowac. Dla pewnosci spytam czy prawidlowo zamontowalem kondensator i tranzystor. Kondensator jest wstawiony bialym paskiem w kierunku resystora 100kohms. Tranzystor wstawilem plaska czescia do kondensatora i wnioskuje ze srodek to baza, lewy to kolektor i laczy 105R a prawy to emiter...
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Czarne świece,gaśnięcie i obroty do 4000 tyś. czyli: 1.złe świece(źle dobrana wartość cieplna) 2."zgłupiał komputer"(a mało kto chce i potrafi profesjonalnie-komputerowo zdiagnozować mondeo ze względu na "dość niestandartowy system PWM i ogólnie brak precyzyjnych informacji na ten temat",jak to mówią "czarna magia")czasem wystarczy tylko zdjąć klemę...
Dowiedziałem się, że właśnie ten IMRC (aktuator klap kolektora ssącego), w tej nowszej jest elektroniczny (sterowany przez ECU), a w starszej na podciśnienie. Ale podobno cały dolny kolektor dolotowy przekłada się tylko ze starszej wersji i jeśli chodzi o spasowanie, podobno wszystko się zgrywa (gdybym się mylił proszę o sprostowanie mnie). Cały moduł...
Witam, małe pytanie o mondeo mk4 tdci , wystąpił błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza, na dolocie do kolektora ssącego są dwa czujniki od góry i jakiś jeden od dołu, który to czujnik temperatury zasysanego powietrza i jak sprawdzić czy na pewno to on nie działa? Dziękuje
EGR to nic innego jak "zawór" łączący kolektor wydechowy z dolotowym. Powinno działać to tak że, po odpuszczeniu pedału gazu EGR po chwili uchyla się i dopalane są spaliny. Ogólnie mówiąc. Załóżmy że, to co wskazuje komputer byłoby prawdą to miałbyć cały czas otwarty EGR a tym samym ECU sypał by błędami a fizycznie miałbyć brak doładowania i samochód...
Czujnik temperatury powietrza : 20stopni 35-40kΩ,100 stopni 1,9-2,5 kΩ. i wyzsza temperatura tym mniej. czujnik chłodziwa tak samo( ten podpięty do kompa benzynowego bo jest jeszcze ten do wskaźnika). CZujnika cisnienia w kolektorze nie masz ( map) ale masz za to czujnik ciśnienia wylotowego (EPT) ale to chyba nieistotne. Jesli masz czasem...
Mam takie pytanie bo w dieslach to ja się nie zbyt orientuje, czy korektor dawki turbo to to samo co "elektryczny zawór przestawiacza:?? Chodzi tu o mondeo 1.8TD z 94r. Wiem że ten zaworek przestawiacza jest napewno martwy gdyż właściciel (znajomy) aby auto pracowało równo na biegu jałowym zaryglował element wykonawczy w pozycji wysuniętej. Nie było...
Przydał by się vacuometr, czyli prościej taki odwrotny manometr prezentujący wartość podciśnienia. Zaślep EGR przy wejściu na kolektor ssący, oraz odłącz i zaślep połączenie z servem hamulcy /uszkodzone servo = "lewe powietrze"/. Ogólnie połączenia, powinno pozostać 1 i na nim wpinamy czujnik oraz mierzymy wartość podciśnienia. nie powinno nadmiernie...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Zgadza się. Ale EGR wpuszcza do kolektora bardzo gorące spaliny. Siłą rzeczy mieszając się z chłodnym powietrzem całość tej "mieszanki" ma wyższą temperaturę niż powietrza na dworze. W silnikach Duratec-HE czujnik IAT zintegrowany z MAP umieszczony jest za EGR(patrz zdjęcie). Widać to również na komputerze. Gdy EGR podaje spaliny temperatura powietrza...
hmm.. wężyki od listwy do dysz w kolektorze jak mają 25 cm to max ... i tu mogło by chodzić wydaje mi sie o spadek ciśnienia przy szybkim dodawaniu gazu ... natomiast nie sądzę ze temp. zewn. mogłaby mięć na to wpływ. Tu ewidentnie jest coś na rzeczy z tą temp. (może jakiś czujnik - choć po podpięciu do komputera żadnych uszkodzeń nie można znaleźć)...
cewka jest okey była sprawdzana na innym fordzie,nasze podejrzeni:|a padaja juz na komputer,praktycznie wszystkie czujniki juz podmienilismy z podobnego forda,nie udało nam sie z komputerem gdyz nie mamy o podobnym symbolu 95BB itd(mamy dwa inne i z immobilajzerem),rozrzad jest okey,kompresja,wtryski,jutro jeszcze raz zdejmiemy kolektor ssacy,moze cos...
Zawór sprawdziłem jest OK. Ponadto wymieniłem do tej pory: -świece -przewody -cewkę -sondę lambda -czujnik temperatury -całą przepustnice powietrza wraz z czyjnikiem położenia -czyszczony był przepływomierz powietrza -resetowany komputer i nic, usterka jest nadal. I jeszcze jedno, zdjąłem przepustnice i zajrzałem w kolektor, tam jest cholernie brudno...
Właśnie wróciłem z garażu sposób na zalezienie tej blokady jest następujący wykręciłem wtrysk w gniazdo sadziłem sztywny pręt i kręciłem kołem zamachowym, pręt zszedł w dół znak pisakiem na pręcie następnie kręciłem dalej pręt poszedł do góry i znak flamastrem jeden obrót kołem to dwa cykle góra dół, następnie wyjąłem pręt wtrysk podłączyłem do przewodu...
Czujnik ciśnienia jest na dole na róże jeśli dobrze pamiętam ale on nie powinien wywoływać takich efektów. Co zostało po skasowaniu i próbie odpalenia? Może dolot do silnika zatkany, kiedyś zostałem poproszony do samochodu w którym zacięła się przepustnica gaszenia a mechanik głowice zaczął ściągać. Sprawdzić dolot (ściągnąć przy kolektorze wąż gumowy)...
A tego to ja nie pamiętam , już dawno było sprawdzane, ale czujnik temp.płynu był zmieniany na nowy i bez efektów. Jakoś w przyszłym tygodniu zmieniony będzie kolektor na cały i zobaczymy czy coś to dało. Dodano po 6 Zauważyłem do tego ...to już dano ale myślałem że to od stlu jazdy że autko więcej pali...obojętne czy Pb czy lpg...pali dużo...przykładowo...
Ford mondeo 1.6 16V zetec 1997 LPG Problem z uruchomieniem zimnego silnika przy startowaniu silnik odzywa sie jednak nie zapala po czym milknie i można kręcić aż akumulator padnie. W momencie kiedy startujemy na wtryskiwaczach można wyłapać do 3 impulsów potem kaplica zero sterowania oczywiście emulatory odpięte, masy na sterownik dołożone. Następna...
niewiem gdzie w silniku diesla w endura-de 1.8TD jest czujnik spalin?u siebie nie widziałem nic takiego, może nowsze modele silników wysokoprężnych je maja jak np duratorq forda, ale raczej watpliwe by diesle miały sondę lambda w kolektorze wylotowym bo niby poco? w dieslu pompa wtryskowa wytwarza cisnienie paliwa i to dzieki temu cisnieniu ropa jest...
Nie spotkałem się z takim przypadkiem szczerze mówiąc. Ja też nie spotkałem się z takim przypadkiem. W sterowniku był błąd Lini 5V? W sterowniku silnika były zarejestrowane błędy z układu świec żarowych i z zaworu EGR. Nie było błędu z lini 5V. Z reguły zwarcie na tej linii uniemożliwia rozruch a nie komunikacje. Jeżeli jest całkowite zwarcie na napięciu...
Witam ! Mam problem z mondkiem 2.0 TDCI 115KM 2002r listopad A mianowicie od dluzszego czasu po wcisnieciu mocniej pedala gazu ,wlacza mi sie nasza ukochana kontrolka swiec zarowych . Autko traci moc . Po wylaczeniu i wlaczeniu z powrotem silnika auto jedzie normalnie do ponownego wcisniecia mocniej pedalu gazu . I tak naokraglo . Do tego klekocze i...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Witam Ja mam forda mondeo z tempomatem oraz artykuł jak zamontować tempomat w fordzie mondeo może coś Ci to pomoże. Artykuł nie jest mój ale myślę że autor się nie pogniewa za udostępnienie go. Artykuł dotyczy montażu układu sterującego prędkością (tempomat) do samochodu Ford Mondeo 1993-2000. Wstęp W tym artykule postaram się przedstawić sposób montażu...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
witam motor po remoncie, pierscienie, zawory, uszczelki, lancuch i sterta innych rzeczy. jest to ten smieszny silnik z tymi klapkami przy kolektorze ssacym- ktore zreszta wywalilem bo sie urywaly, jestem na etapie zamawiania zestawu naprawczego.po zdjeciu glowicy okazalo sie ze byly wypalone zawory. lpg sekwencja. nowe swiece. kable tez byly kiedys...
mondeo kolektor kolektor mondeo kolektor ssący mondeo
yamaha filtr paliwo uziemienie wbijane wystrzelenie poduszki
problem hałasu spawarka problem hałasu spawarka
Zbyt krótkie przełożenie 5. biegu w Renault Laguna Kolor kabla biegu wstecznego Skoda Fabia 2