No to może być problem bo występuje tylko z turbiną, mimo że jest demontowalny.
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
Tłumik pulsacji ciśnienia. Czy potrzebny - chyba tak.
Jak się nie mylę to wystarczy wymienić. Myślę że "mądrzejsze głowy" napiszą jak jest w rzeczywistości.
a tam nie jest czasem zwykły zawór na pompie jako immo ??? . w starym mondeo tylko zawór na pompie się zmieniało i po temacie
Zawór upustowy ciśnienia paliwa :)
sprawdz czy nie ginie prad na zaworze przy pompie
Brzmi jak coś z wałkiem, zaworami? Zrób sekcję filtra oleju.
Jaka diagnostyka? sprawdź zawór na kompie.
Mondeo ma 2 zawory serwisowe, od niskiego jest przed prawym, przednim kołem, trzeba odsunąć nadkole od zderzaka. Zawór jest na osuszaczu. Co do wycieku to pojawić się może praktycznie wszędzie, zarówno na kompresorze,złączach, przewodach aż po skraplacz(bardzo często) Czynnik nabija się nie na ciśnienie ale na odpowiednią ilość wagową do układu. Jeśli...
Dokładnie, wałek. Miałem tak w 2 przypadkach, nowy nieoryginalny wałek nie pozwala na opróżnienie hydropopychaczy przez co podpierają zawory po chwili pracy
No to sprawdź ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, PCM zablokuje rozruch. Może ciśnienie skacze na granicy. Wtedy podejrzenie pada na zawór regulacyjny pompy.
Lańcuch może nie przeskoczył, ale bardziej bym obstawial na poluzowanie się śruby na wale lub jednym z wałków. Które zawory pogieło? Są ślady na tłokach?
W załączniku- co prawda od Renówki, ale zawór ten sam.
Nie ma w nim zadnego silnika krokowego.Ta nazwa obejmuje (niesłusznie)każdy element w samochodzie który jest odpowiedzialny za sterowanie napełnieniem podczas biegu jałowego.W mondeo jest zawór powietrza biegu jałowego a nie silnik krokowy.
to norma w mondeo i nie jest to wada tylko założenie konstruktorów chodzi o to że komp podtrzymuje obroty przez chwilę w oczekiwaniu na zmianę biegu
Rozbierz to jeszcze raz, wytrzyj dokładnie i najlepiej przez lupe zobacz czy nie ma jakiegoś pęknięcia. Może nieodpowiedni rozmiar oringa założyłeś i dlatego dalej cieknie?
A widzisz błędów nie ma ,a samochodzik chory. Do sprawdzenia z elektryki: TPS ECT sensor MAF Mechanika: kompresja lewy luft problem z zacierającymi sie zaworami.
Witam ustawić się nie da bo są luzy ustawiane hydrauliczne .....więc z tego co piszesz to klawiatura do wymiany.
Gdzie znajduje się zawór rozprężny klimatyzacji w Fordzie Mondeo 2,5l V6 mk2 i jak go się demontuje?
CZYLI NIWY ZAWÓR ?
Np mogą to byc wtryski, uszczelniacze na zaworach, olej w dolocie.
Sprawdż przewody podciśnienia i zawór sterujący
Dziękuję za odpowiedź. Facet przy sprzedaży wspominał coś, że chyba jakiś zawór.
silnik do remontu zawory
dzięki za pomoc ale okazało się że zawór egr jest pęknięty
Zużywają się gniazda i części zaworów które do nich przylegają. Co jest nie bezpieczne dla silnika, bo jak całkiem luzu zabraknie to nie domykające się zawory szybko zostaną wyplute przez wydech.
Na początek podgląd parametrów ciśnienia zadanego i rzeczywistego. Jaka jest wartość podciśnienia na zaworze?
Zawory przycisnąłeś.
A co chciałbyś usłyszeć?Jak membrana sprawna i mechanizm sprawny to nie przychodzi tam nic.Bo pewnie jest to odpowietrzenie.Jak już to był jakiś kapturek albo jakiś filterek jak np z zaworach elektro pneumatycznych.
masz jeszcze jedno pytanie - jakie są wartości luzów na zaworach wydech i ssanie ?
zawór od mondeo podejdzie,ale trzeba go zamontowac odwrotnie.
wczoraj regulowalem nia troche Ciekawe co regulowałeś ? Ta śruba jest ustawiona przez producenta zaworu scv w fabryce. Teraz musisz kupić nowy zawór scv
W takim razie rozrusznik, pompa wtryskowa, nic innego mi do głowy nie przychodzi... Może bardzo rozwalony kąt wtrysku? Któryś zawór się wiesza? Smar zamiast oleju?
Nr 1. to zawór biegu jałowego często błędnie określany jako silnik krokowy. Nr.2. to twój zawór Egr-u .
Witam wszystkich, ze schematu instalacji forda widać że razem z tym zaworem równolegle jest wpięta dioda (zaporowo). Czy ktoś się orientuje czy ta dioda jest w samym zaworze (jako monolit) czy jest wpięta w instalację auta ? Z tego wynika kolejne pytanie => czy sprawny zawór ma swoja rezystancje (12-14 ohm) w obie strony na swoich zaciskach, czy jednak...
Same zawory plus uszczelniacze, uszczelka i nowy zestaw rozrządu i jeździ z powrotem. Na tłokach zostaną tylko ślady po zaworach.
auto jezdzi dalej z tą wada prawdopodobnie jest to zawór EGR
Ja widziałem w kangoo 1.2 z lpg na plastikowym kolektorze 4 zawory upustowe w razie "W". Oczywiście przyklejone poxsipolem.
oraz sprawdzić zawór ERG :)
hmmm rozrząd niby na znaki, ale za szybko kręci. hmmmm nie podwiesiły sie zawory??
Nie rozwiązane bo zawór bocznikowy to też inaczej krokowiec
Dochodzi po zapłonie napięcie na zawór pompy?
tak tylko ten zawór ze zdjęcia po prawej stronie pochodzi od forda z 2001r.
Bezpieczniki 100% ok Dodano po 18 napięcie do bezpiecznika b4 dochodzi . Po jego wyjęciu i włożeniu cyka jakis przekaźnik po chwili puszcza. Ale pradu na zaworze nie ma.
Problem dotyczy spadku mocy już od 1500 obrotów po odpaleniu drugi raz, czyli zresetowaniu. Zazwyczaj wraca do normy. Myśleliśmy, że to zawór zwrotny spalin, ale na razie nie ma pewności.
Sprawdź elektro-zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej, powinien iść do niej przewód dwu żyłowy, w czasie pracy jest na nim napięcie, możesz sie na niego wpiąć dioda led + opornik na ≈12V, może nie masz styku gdzieś na łączkach i zawór się zamyka odcinając paliwo.
Jest to mondeo mk3 2006 rok 2.0 tdci 130 km Przy pompie wody jest taki zawór nazywają to mały termostat Ale niestety nie jestem w stanie na 100% powiedzieć czy może on mieć taki wpływ. jeżeli pompa, nagrzewnica, i termostat są w porządku może jeszcze klapy ciepłe/zimne albo ten zawór.
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
Witam, Mam Forda Mondeo, 2008, 2.0 TDCi Zetec 140km Jak go zostawie na wzniesieniu (tyłem do dołu) to pali dopiero za 2-4 razem albo wogóle i trzeba go odpalać plakiem. Jak go zostawie na płaskim to pali za pierwszym, ewentualnie drugim razem. Wcześniej na płaskim palił zawsze za pierwszym razem ale jest coraz gorzej. Rozrusznik kręci. Poczytałem troche...
Jakie zawory się otwierają?
Rozepnij wtyczkę do tego zaworu, zobacz czy wtedy zgaśnie. Jeśli nie -rozwarstwiony grzybek, czyli zawór do wymiany...
Może skrzywiłeś zawór (zawory) zdarza się
jak się wypalają to się zmniejsza nie masz się czym przejmować
Witam. Tak tylko zapytam - miałem podobnie w mondeo MK2 1,6 wypaliło zawór wydechowy.Winowajca był LPG źle zestrojony. Ale polatał kilka dni na samej benzynie i się "naprawił" dotarł - starczyło mu do końca jego życia. Pozdrawiam. Znowu nabazgrałem za późno - kolega wyżej był szybszy.
Tak psują sie. Na próbę zamień zawory miejscami. Ale w czym masz problem ? Zawór kosztuje 30zł.
Problem z zaworami. Na szczęście skończyło się na poruszeniu szkiełkiem. Dziękuje za pomoc !
Witam, sprawdz trójnik gumowy na głowicy i zawór EGR. Miałem takie same problemy w Mondeo 1.6 16 v '94 r. Zawór EGR zaślepiłem i wymieniłem ten nieszczęsny trójnik gumowy i wszystko wróciło do normy. Pozdrowionka
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
A luzy zaworowe ktoś tam sprawdzał? Wymontuj wszystkie szklanki popychaczy i przyjrzyj się uszczelniaczom na zaworach. Ssący zimny:0,22-0,28 Wydechowy zimny:0,27-0,33
Szanowni Panowie u mnie jest podobny przypadek w mondeo MK2 mam ominięte immo ale chce ponownie go założyć jak było w oryginale, ale zawór stop został odcięty i wymieniony na zwykły,mam stary i czy teraz jest ważne jak połączę kabelki które wychodzą z tego oryginalnego zaworu ? (3 czarne) i jeszcze jedno czy pominięcie immo ma wpływ na ładowanie ?
CCisnienie powinno być pomiedzy 28 a 34 bary. Stanisław ma racje, zawory do roboty.
witam często taki objaw wywołany jest niedomykaniem zaworów. Problem znany w Mondeo do 97r.Wymienia się 8 popychaczy i zawór nadmiarowy oleju.kosz w ASO ok 2500zł
zabezpieczone zawory ssace i wydechowe przed wypaleniem na gazie. W tych silnikach z zaworami raczej nie ma problemu,ale to co powiedziałeś mimo wszystko jest ciekawe.
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
panowie dzięki za podpowiedzi. Zaciągne go w poniedziałek na kompa to może coś się dowiem. Tak z ciekawości o jakich kosztach mówimy? Diagnostyka to zależy od serwisu 50-100zł. Jeżeli sterownik pompy (na 99%) plus zawór na pompie zależy od serwisu 400-1000zł.
W ubiegłym tygodniu miałem mondke 1,8TD, Zawór na górze goły.
Optima nie współpracuje poprawnie w silnikach z egr wiec w tym aucie nie będzie dobrze mimo że jezdzi jak marzenie i zawory leca jak marzrnie.
A chociażby w zaworze regulacyjnym, czy samym czujniku ciśnienia.
Witam, sprawdziłem tą wiązkę do tego zaworu. Prąd na tej wiązce jest. Podłączyłem zawór który był w tej pompie, no i nie działa. Nie rusza się. Nie wiem jak wygląda sytuacja z oryginalnym zaworem ale domyślałem się że pewnie to samo. Zamówię nowy zawór i dam znać.
zobacz czy jak będzie słaby turbina po przygazowaniu pompuje poznasz to pęczniejącym przewodzie gumowym podłączonym do turbiny. jak nie będzie pęczniał to trzeba sprawdzić zawór sterujący zbijaniem ciśnienia
W Fordzie Mondeo miałem identyczny objaw , a powodem był wypalony zawór.
No jest olej, panowie. Nowość, z dziś.. Pojechałem do auta, kreciłem rozrusznikiem a znajomy odkrecał nakretki od przewodu paliwa do wtryskliwaczy kazdy po kolei i okazało się, że do jednego wtryskiwacza paliwo dopływa dopiero po długim czasie krecenia silnikiem, i wtedy zaczyna łapac i strasznie na biało kopcic. Co jest grane? Pompa siada, czy jakiś...
A jak wyglądają tłoki po tym spotkaniu z zaworami?Jak wyglądają komory spalania?Czy sprawdzałeś tłoki ile wystają z bloku?Może korba przygięta?Nie wiem,tam my przyszło na myśl.
Cała głowica poszła do regeneracji a zawory wydechowe do kosza.
Olej czysty a jaki zapach? Do sprawdzenia ciśnienia oleju i sterowanie zaworami skrzyni biegów. Może tarczki się skończyły? Skrzynia raczej będzie do remontu lub wymiany. Bardzo nieudana konstrukcja. :/
Ok, spróbuję zrobić. Może do soboty mi sie uda. Póki co jakieś inne sugestie?? Dzisiaj spotkałem się z opinią, że może poduszka na silniku.... . Nie chce mi się wierzyć, bo na ciepłym tego nie ma. Zaślepka EGR dała tyle, że dużo mniej kopci,czyli zawór zepsuty. Pozdrawiam
Nie sprawdzałem tych dwóch rzeczy ale założyłem że pasek jest dobry, może przeskoczył ale raczej napewno nie pękł bo to silnik z rozrządem kolizyjnym więc tłoki spotkały by się wtedy z zaworami. Jutro będę wiedział więcej ale czekam na jeszcze inne sugestie...
tam zawory są ustawiane płytakmi czy już hydraulika?
Posprawdzaj przewody przy uszczelnieniach. Jak nie pomoże , to zamontuj wężyki przejrzyste - będziesz widział gdzie pojawia się powietrze. Jak kolega radzi - zawór zwrotny , jak najbliżej pompy.
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
czyszcenie przepływomierza plus wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (razem z rurką w kształcie litery "L" ). zawór biegu jałowego to ostateczność
Wypalone zawory jak to w zgazowanym fordzie...
Mój mondelasek (zdjęcie obok) prześmigał na mieszalniku ponad 150000 km palił 10 na setkę po mieście (motorek 1.6) i pewnie śmigał by dalej ale ktoś go sobie wziął (bez mojej zgody oczywiście). Żadnych problemów minimalny spadek mocy, trzeba jednak pamiętać o zaworach i świeczkach (tylko motokrafty platynki) i już.
Teraz pytanie brzmi jest pęknięta dźwigienka zaworowa i czy po konflikcie zawór jest cały czy krzywka powinna pęknąć po kolizji ma słabszy punkt? Żeby ocalić zawór z góry dziękuję
W tej pompie występują 2 zawory jeden na głowicy miedzy przewodami wysokiego ciśnienia oraz zawór przestawiający kąt zapłonu na dole pod głowicą. Tak wynika ze schemayu pompy Vp 44 który znalazłem w necie. Analogicznie na rysunku nazywają się zawór regulacji dawki oraz zawór początku tłoczenia
mondeo mk1 1,8 td Witam mam problem z saniem nie działa mam dziwny objaw gdy włacze klime ssanie chodzi natomiast przy zimnym silniku nie działa chodzi kulawo dopuki nie złapie temperatury sprawdziłem wszystkie przekazniki przy aku chce dalej kopac w skrzynce pod kierownica moze ktos miał podobny problem zaznaczam ze elektro zawór jest sprawny
To sterowniki odpadają ,synchro też, zasilania też. To w takim razie trzeba ustalić dlaczego jest niskie ciśnienie podczas rozruchu może ? Teraz cęgi i sondy na zawór SCV. I dokładna kontrola czujnika ciśnienia paliwa.
Po pierwsze podłącz mocny zasilacz, by na rozruszniku nie urywał komunikacji. Ja pod zawór podłączam zasilacz z regulowanym wypełnieniem. Reguluję i patrzę co się dzieje, by określić czy to zawór czy czujnik. Zapowietrzenie wyeliminowałeś?
witaj jeżeli zalewa a jest iskra to widocznie iskra nie jest zgrana ze zaworami sprawdż rozrząd czy się ni eprzestawił nie wiem jak ale można sprawdzić czujnik położenia wału pozdrawiam
Wiązki nie prześwietlałem ale na zaworze mam 5 v, a jak to jest na odpiętym zaworze powinno coś nabić ciśnienia czy nic.
Kłopoty z obrotami na niskich to w tdci najczęściej wypracowane wtryski. Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy, jest tania, szybka i prosta, a mówi wiele o wtryskiwaczach. Jeżeli okaże się, że przelewy są już za duże, a przebieg wtryskiwaczy wynosi ponad 150-200kkm, to warto wymienić nie tylko zaworki przelewowe, ale także rozpylacze. Wymiana tylko...
PPrzyciera się tłoczek w zaworze odcinającym paliwo,albo pekła sprężynka.
Nie chcę Cię wprowadzać w błąd i nie wiem, czy w mondeo jest tak jak w Oplu, ale w tym drugim jeśli nie działa czujnik położenia wału, to silnik zapali po paru sek kręcenia z czujnika wałka, oczywiście wtedy sterownik ma problem z ustaleniem punktu zapłonu i silnik nie pracuje prawidłowo. Akurat nie mam na hali forda i nie mam jak sprawdzić. Ale niech...
Po 2 miesiącach spokoju znów walnął mi zawór wolnych obrotów,może ktoś mi wyjaśni dlaczego po strzale na gazie ponownie uszkodził się ,,krokowy"?.Wcześniej jak strzelił gaz to spadał jakiś wężyk ale od kiedy zacisnąłem na nich opaski to chyba gdzieś to ciśnienie musi mieć ujście...tak mi się wydaje...uszkodzeniu uległa w zaworze taka plastikowa harmonijka...
Widział któryś z was krokowy w tym silniku? A owszem widział!!! albo na sterownik pin83 przychodzi podświetlenie bagażnika...a nie zawór regulacyjny biegu jałowego
Mogli wykrzywić zawory przy wymianie uszczelki... sprawdź ciśnienie na tłokach...
Od jakiegoś czasu powietrze dmuchawy stale wieje na szybę,nie można zmienic kierunku nawiewu np. na nogi czy na gorną częsc kokpitu.Zauważyłem że w moim aucie słabe jest (chyba) podciśnieni w układzie pneumatyki sterującej zaworami w kanałach nadmuchu.Potrzebowałbym schemat pneumatyki ale ten w komrze silnika tego auta.Proszę o pomoc!
PCM musisz doprogramować (PATS)
Sprawdź szczelność dolotu - szukaj śladów oleju, jest zawsze wyciskany z dolotu przez nieszczelność. Może być uszkodzony EGR (sterowanie lub sam zawór). Wtrysk (wtryski) - też możliwe...
zawora mondeo mondeo zawora benzyna zawora zawora wydechowy
lodówka duże zużycie śmigła elektrowni wiatrowej bosch sterownik silnika
Wycieraczki nie działają w Mercedes ML W163 - przyczyny i rozwiązania Przewód centralnego zamka w Iveco 2015 - lokalizacja i identyfikacja