W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem. Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.
Jak nie są uszkodzone/stopione itp to oczywiście, że możesz. Kolega CameR częściowo wytłumaczył jak to zrobić. Miernik i kontrolka w dłoń i sprawdzasz. Czerwony to z reguły stałe zasilanie 12V. Czarny to często masa, żółty czy pomarańczowy plus po zapłonie. Włącz awaryjne i zobacz czy nie pojawia się napięcie w takt pracy na przewodach o jednakowych...
Czy jest to możliwe, żeby zamontować w nim przynajmniej centralny zamek, elektryczne sterowanie lusterkami i szybami? Ile to pracy, materiałów i jakie są tego mniej więcej koszty? Dziękuję z góry za podpowiedzi. Moim zdaniem jeżeli w samochodzie niema klimatyzacji, to pierwszą potrzebą będzie zamontowanie "elektrycznych szyb", wszystko inne jest mało...
Tak, analogicznie jak z zielonymi i niebieskimi. A masz w ogóle zamek na kluczyk z prawej strony?
Na starcie jeden pilot nie działał, po wymianie baterii działa. Z centralką nie było problemów. Ze 2 razy się zdarzyło, że rozpięły się połączenia przy siłowniku - te tulejki.
Podepnij pod biały i brązowy w ten sposób http://obrazki.elektroda.net/91_12809024... Poza tym zmień prowizję za załącznik .
Anusek, dostałeś na PW to samo co kiedyś Norbert.
Ja wywalam plastik przy cięgle.Siłownik na blaszce i potem blaszkę do poszycia drzwi.Blaszka wygięta że siłownik od poszycia odsunięty jest na ok 2 cm.Góra blaszki jest przykręcona do takiego skosu przy ryglu a dół praktycznie się opiera o wzmocnienie po kasetą,te co idzie wzdłuż drzwi.Drut będzie krótki,kształtujesz go do cięgna i w miarę długim wkrętakiem...
Powinieneś na początek zapytać sprzedawcę. Mają obszerną bazę rozpisek do samochodów. Chętnie też udzielają pomocy telefonicznie. Wysłałem ci instrukcję na PW.
Nie pamiętam jak są zrealizowane światła awaryjne akurat w Nubirze, jeśli jest tak jak piszesz to faktycznie trzeba separować, natomiast pytanie autora brzmiało "czy złączyć oba przewody" i na nie odpowiedziałem, ad włącznika awaryjnych to chyba mi umknęło. pozdr
Golf III ma fabrycznie centralny zamek pneumatyczny: pompka znajduje się w bagażniku, a w drzwiach są siłowniki do których doprowadzone jest powietrze wężykami. Jeśli w tej chwili otwierają się tylko drzwi kierowcy to znaczy że centralny nie działa. Szukaj pompki po prawej stronie w bagażniku i sprawdź czy podczas zamykania / otwierania jej silniczek...
Przykręcam na wierzchu długim blachowkrętem.
Często w autach jest w środku przycisk od centralnego żeby zamknąć i otworzyć auto.
Sterownik zamka uniwersalny a tył trzeba obadać co dolega.Raczej siłownik umiera, też może być uniwersalny.
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
wszystkie podłączenia na liczniku kierunki: złącze zielone B2 piny 3,4,5,6 i złącze B1 piny 21,22 sterowanie zc: złacze zielone pin M1 cienki zielony lub zielony z niebieskim (masa na zamknij i na otwórz sterowanie na 1 przewodzie) + i - to chyba znajdziesz :)
Widze że kolega marcin troszkę filozofuje :) Diody separujące ( zwykła dioda prostownicza), stosowane są w systemach alarmowych w celu odseparowania od siebie przewodów podłączonych od alarmu do instalacji samochodowej. Chodzi oto że np. światła kierunkowskazów podłącza się jednym przewodem z alarmu do dwóch przewodów w aucie, jeśli się niezastosuje...
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
http://obrazki.elektroda.pl/8866300800_1... Witam jedno zdjęcie się zachowało . Musisz zdemontować zamek, wiercisz w ruchomym białym elemencie otworek przez który przekładasz cięgło tym końcem z łepkiem . Wycinasz w plastikowej osłonie otwór przez który wyjdzie prosty pręt. Montujesz zamek .Pręt doginasz na końcu.
Może trochę własnej inwencji ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
nieprawda posują uniwersalne siłowniki tylko że po zdjęciu tapicerki trzeba zdemontować szybę i zdjąć blachę z drzwi jest trochę grzebania ale uniwesalne da się napewno założyć sam to robiłem już chyba z trzy razy
Zgadza się
w odpowiedzi na twoj text Chodzi mi o to gdzie podłączyć zasilanie, gdzie prowadzić kable od zasilania, - nigdy nie robilem corsy ale podpowiem ci tak: 1. albo ciagniesz kabel + bezposrednio od aku a - bierzesz z karoserii 2. albo szukasz jakiegos wolnego kabla w okolicy skrzynki bezpiecznikow(calkiem mozliwe ze nawet masz tam wolny bezpiecznik na...
Wszystko da się zrobić. Ale montowanie oryginalnego centralnego będzie znacznie bardziej skomplikowane. Musiałbyś położyć instalację, sterowniki, wymienić zamki na takie z siłownikami. Zamek klapy (na kluczyk) też jest inny zdaje się. Dodatkowy siłownik na klapkę wlewu paliwa. W tych rocznikach zdaje się, ze zamki mają kontakt z CAN, zależnie od wyposażenia...
Witam Chińczyk to trzeba żółty i żół-czarny do masy podłączyć i będziesz miał sterowanie - bo pierw laczyles z +12v ??? A co do sterownika nie znalazłem rozpiski dla tego modelu ale trzeba sprawdzić co występuje na 3i 4 jest 12v ??? Zewrzeć przez żarówkę do masy działa zamknięcie i otwarcie ???
Znowu brak danych auta - bo samo "124" to nie wszystko! Z dopisku, że brak jest oryginalnego pilota (a nie "orginalnego") wnioskuję, że jest to wersja po roku 92. Tak więc auto ma odbiorniki sygnału podczerwieni emitowanej przez kluczyk, sygnał jest wzmacniany w odbiorniku i dociera do modułu InfraRed umieszczonego w pobliżu pompki pod tylnym siedzeniem....
Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków: . Tak, tylko diody zamontuj katodą w stronę lamp.
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Nie ma problemu zadzwoń do Tymex Andrzej Tymiński, Zwycięzców 22, 03-936 Warszawa tel 022 616 26 94 zestaw na 4 drzwi kosztuje 180 zł
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
Jak nic nie znajdziesz to daj zdjęcie PCB od góry i od dołu to Ci napiszę co i jak. Zdjęcie wtyczki z kolorami przewodów by się przydało.
W 2012 jest Zielona kostka przednia body Kierunki niebiesko czarny 18 i niebiesko biały 19 sterowanie zamkiem zwykła masa i opornik 1k niebiesko żółty 53 otwarcie paki 27 jak na jednym przewodzie odseparować diodami.
dorabialem specjalnie blachy bo tam jest ciezko zalozyc lepiej kupic sobie przystosowane do seicento jest mniej problemow i lepiej chodza bo uniwersalne maja za dlugi skok i uszkadzaja sie zebatki
w załączniku opis
Ale bym musiał ciągnąć przewody do kierunkowskazów przez cały samochód przecie masz z tyłu kierunki , co ty wymyślasz?????
prawidłowo założone nie wpłyną na nic,przecież te urządzenia po montażu zasilasz autonomicznie,nie mają żadnego połączenia z innymi modułami pojazdu. Dodano po 1 PS do użytkowników Octavii - czy sygnał dźwiękowy powinien sygnalizować otwarte drzwi od kierowcy?? gdyż mam sygnalizacje od pasażera i obu tylnich drzwi a od kierowcy tej sygnalizacji brak...czy...
nie plusem, tylko masą , zamykanie dajesz bezpośrednio na żółto-niebieski a otwieranie dajesz na przewód ze swojego sterownika ten rezystor i tak samo do żółto niebieskiego, 200 i 220 om też idzie
jak się za to zabrać W podanym przez Ciebie linku do Allegro (który zgodnie z regulaminem zostanie usunięty) jest adnotacja: "Dla naszych klientów po zakupie wysyłamy na e-mail schemat, który przedstawia sposób podłączenia w konkretnym modelu pojazdu." Wystarczy użyć [Szukaj], np: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... dwa ostatnie posty opisują co i jak.
Sterownik który masz posiada sterowanie siłownikami.Opis masz i tam widać gdzie się wpiąć ze sterowaniem masą.Przerób na przekaźnikach wewnątrz na sterowanie masami i podłącz się wedle opisu który posiadasz,dla pewności skontroluj to żaróweczką.
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Sprawdź probówką żarówkową na których kablach będziesz mieć sterowanie masą
http://obrazki.elektroda.pl/3668425900_1... A tu gdzie zaznaczyłem nie ma miejsca? Siłownik nie musi ciagnąć, można go obrócić i może pchać
Tak, takie.
blach nie ruszaj bo będą cyrki z mechanizmem szyb,przednie drzwi -siłownik kręcisz do blachy pod oryginalnym cięgnem w zasadzie na dole drzwi prawie na pełnej długości cięgna,tylne drzwi-siłownik nad cięgnem mniej wiecej w połowie drzwi,jest tam taka wytłoczka w tapicerce.
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
Nie można jak masz rygiel a jest awaria,po to jest rygiel
zamontujesz uniwersalny,ale musisz kupić siłowniki sześciokilowe bo zamki ciężko pracują,ja kupuję takie płaskie langeforda-fajnie się je montuje i od razu kup oryginalne przelotki na drzwi boczne i tył,bo z uniwersalnymi jest rzeżba,w serwisie można kupić takie przejścia za ok.60zł.
Robiłem, nie ma problemów,z przodu siłowniki przykrencasz do zamka na jedną śrubę jest otwór i musisz wyciąć troche plastiku.
Żółty i żółto-czarny podłącz do masy.
do Pandy jest kpl.silniczków -rozwiązanie optymalne z normalnym trzeba mocno kombinować (może żle działać )
nissanie 350z jestem w stanie dołożyć taki sterownik jak srpi mini? Tak potrzebny chyba już jest jakiś moduł, który rozmawiał by z autem po CANie. Nie proszę o pomoc w podłączeniu tego do auta. Sterowanie impulsami masy Za schowkiem po stronie pasażera 20-pinowe złącze Pin nr 4 i pin nr 7
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
Astra jest prosta jak drut tylko trochę upierdliwa.A co do alarmu to ja nie przepadam za tymi wynalazkami z allegro i to jeszcze z kraju wielkiego muru.
Było kilka wersji centralnego, w załączniku masz wszystkie wraz z keyless, musisz dopasować do tego co masz w aucie.
1) Prawdopodobnie pod kierownicą, ale to nie na 100Procent 2) samo okablowanie nie będzie pasować na pewno na kostkę ale przewody da się spiąć z nowym sterownikiem. BX 10 to prosty sterownik( plus,minus,zamyk,otwier, no i wyjście na kierunki.
Napisz jaki masz samochód, czy jest oryginalny centralny czy dokładany, elektryczny czy pneumatyczny. Co do drugiej części jest tak jak piszesz. POZDRAWIAM
Mam primere 93 i u mnie jest orginalny centralny w dżwiach kierowcy ,podłanczałem się tylko do kabli.
Radził bym ci oryginalne silniki do szyb bo wywalasz stary mechanizm wkładasz nowy w to samą miejsce i gitara, a te uniwersalne też działają nawet dobrze bo mam takie same z domykaniem, ale wolno chodzą ,i dokłada się je do mechanizmu tego co masz w drzwiach do tej korbki. A sterownik będzie nadawał się każdy praktycznie nie musi być akurat dedykowany...
Witam,jezeli,masz punto 3 drzwiowe to ci moge sprzedac oryginalne silowniki zintegrowane razem z zamkami,tylko by musial zorganizowac sobie sterownik do centrala i to wszystko polaczyc w calosc. Pozdrawiam
Kolego, pozostałe informacje są do znalezienia po dogłębnej lekturze forum, do czego zapraszam. Wnioskując z kolegi pytań, raczej blado widzę samodzielny montaż. Proponuję to jednak komuś zlecić, a to, że jest kolega teraz W Angli niczego nie zmienia i nie będziemy z tego powodu robić extra przyspieszonego kursu montażu.
Są wersje bez centrala.Miałem okazję się z takimi egzemplarzami spotkać.Co do uniwersalnego centrala to ktoś na forum napisał,że się da zamontować.Poszukaj.Ja osobiście dałem sobie spokój,jak mi klijent na zamek przyjechał.Są centrale specjalistyczne do odpowiednich modeli.Na forum to widziałem ale nie wiem gdzie.Po prostu szukaj :D
ZAŁĄCZAM OPISKĘ
Podepnij pod sterowanie z pokrywy bagaznika wylaczniki w sa tylko na zamkach wychodzi tylko kabelek
Masa i rezystor. Resztę doczytaj sam. Daję wędkę:)
Próbowałem przez różne oporniki podać mase na ten sam kabel i też nic Być może wybrałeś "zły kabel". Na 100% masa przez rezystor - otwiera, czysta masa - zamyka i domyka szyby. może jakaś konkretna wartość? Zdemontuj panel z przyciskiem zamknij/otwórz w drzwiach i zmierz jaka jest tam rezystancja. sygnał otwórz, i sygnał zamknij To nie jest dobry pomysł,...
Gdzie ten przewód podłączyłeś dokładnie? Co na nim się pojawia?
Otwieranie podłącz przez rezystor 180 ohm
działa tylko z przycisku w kabinie Podłącz dodatkowy sterownik pod wiązkę przewodów przycisku zamka w kabinie. Lub Zielone złącze LF w "Body", pin 59, Sterowanie parametryczne. https://obrazki.elektroda.pl/4609029200_... Zdjęcie zapożyczone z internetu aby ułatwić lokalizację.
witam, montaż sterownika centralnego zamka sterowanego pilotem w samochodzie opel Corsa D 2007 - fotorelacja pdf. w załączeniu. jeśli temat w nieodpowiednim miejscu to przepraszam. pozdrawiam
Instrukcja ( translator). U mnie zadziałało.
W artykule mojego autorstwa przedstawiłem krok po kroku przebieg samodzielnego montażu centralnego zamka w Tico. W poradzie zawate zostały wskazówki oraz pomocne informacje do montażu CZ w Tico - polecam przeczytać przed podjęciem decyzji o wykonaniu tego udoskonalenia własnymi siłami.
optymalnym rozwiazaniem bedzie montaz prostego autoalarmu - praktycznie wszystkie mają mozliwosc sterownia centralnym zamkiem - a połączysz przyjemne z pożytecznym - cena niewiele większa od samego sterowania centralnego - 100zł za alarm (giełda/allegro) + montaż (zależy jeszcze jaki masz ten centralny w swoim aucie)
W którym miejscu dokładnie jest ta kostka. I skąd zasilanie do centralki? Mogę prosić o jakieś foto. Pozdrawiam
W polo IV zamki centralne elektryczne a nie pneumatyki, nie trzeba rozbierać drzwi , sterowanie zamka to masa i masa+ parametr 180ohm, wszystko nad nogami kierowcy na module pozdrawiam!!
montaż banalny zwykłe najtańsze siłowniki będą pasowały
U mnie ten moduł słychać gdzieś pod deską, ale nie mogę go namierzyć.
Po otwarciu tylko centralnego zamka z kluczyka , czy otwarciu drzwi? Jest możliwość zrobienia tego podświetlenia tak żeby działało jak z przodu? Może jakiś w zamku mikro styk sygnalizuje (podaję napięcie) po otwarciu drzwi? 1. Działa po otwarciu drzwi 2. Oczywiście, nie pamiętam dokładnie, ale musisz mieć stały plus, masa do lampki właśnie z zamka...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... ten wątek.
Dzieki, silownik montowales moze poziomo. Moze ktos ma jakies fotki? Podany przez Ciebie link dotyczy drzwi z tyłu, a z przodu troche inaczej to wygląda.
najtaniej to tak jak napisałeś przykleić elektronikę z działającego pilota do pętli immo, a do sterowania centralnym dołożyć radiowy sterownik zamka centralnego
Chciałbym użyć uniwersalnego, którego można zaprogramować Nie da się skopiować kodu tego pilota - kod zmienny. Pozostaje nowy oryginał, albo montaż dodatkowego "uniwersalnego" radiowego sterownika centralnego zamka.
Masz przycisk centralnego zamka w kabinie?
Drzwi przesuwne mogą napsuć krwi.
https://obrazki.elektroda.pl/8929492000_...
Kolega wyżej napisał jak sobie poradzić z montażem centralki tak aby wszystko działało jak należy.
..., ewentualnie możesz dorzucić sobie sterowanie radiowe. ... Masz wszystko co potrzebujesz, wg schematu , który zamieściłeś sterowanie pilotem jest w komplecie. (na początku myślałem, że instalujesz alarm i chcesz dodatkowo założyć centralny zamek)
Jak wszystko zostanie prawidłowo podłączone to nic się nie będzie dziać.
Kolego możesz to zrobić. Drewno w tym przypadku będzie izolatorem. Dobrze było by na drewno zamontować profil aluminiowy stosowany przy taśmach LED i w niego wkleić taśmę LED. Ogólnie technologia LED nie lubi wysokiej temperatury, ale w tym przypadku nie powinno być problemu, bo nie kleisz do rury CO.
Kompletny zamek centralny dedykowany do FORD FUSION po 2002 w wersji 4Drzwi kosztuje 380zł. (centralka + przewody instalacyjne + komplet oblachowania + siłowniki 4szt + instrukcja montażu + foto + opis)
czy będzie trzeba coś zakodować? Jeżeli centralny zamek działa prawidłowo "z kluczyka" w drzwiach oraz przycisku na panelu drzwi, to niczego nie musisz programować. zamontować dodatkową centralkę zamka Czy istnieje możliwość podłączenia tej centralki bez ingerencji w komputer, Montaż centralki bezkluczykowej w Golf V Jaką dokładnie centralkę chcesz...
W nowszych alarmach widziałem zworki które należało przeciąć w zależności od typu i ustawień centralnego.
No może jakiś wymiennik płytowy ale jeśli ostro palisz to wystarczył by kominowy.
Pod przyciskiem ogrzewania szyb jest jedynie zaślepka. Zestaw z allegro kosztuje około 40-50zł bez siłowników. Dokupić siłowniki to koszt około 10zł za sztukę. Lub, taki zestaw: Linki wygasające usunąłem.
Nie działa wcale czy tylko z kluczyka ?
Już gotowe. Okazało się, że zimny lut w zamku drzwi kierowcy był uszkodzony, po zlutowaniu wszystko działa. Temat do zamknięcia.
1998 A140 Classic oryginalnie jest pneumatyczny zamek Sprawny ale działa tylko z kluczyka Witam. Rocznik podaj tego Mercedesa? I oryginalnie jest tam pneumatyczny centralny zamek. Popsuty, czy brak całkowity?
witam a ja mam problem bo nie dziala mi centralny z pilota i wydaje mi sie ze to jest wina sterownika ale nie wiem gdzie on jest!!! mam cordobe 1 z 1999r. prosze o pomoc.........
seicento montaż centralnego montaż sterowania centralnego montaż centralnego astra
philips 42pfl pilot małe obroty wentylatora wyskakiwać reklama
kompresor einhell parrot ck3100 aktualizacja
Listwa progowa do drzwi balkonowych Roto - jak znaleźć? Wymiana pękniętego ekranu w telewizorze Manta LED 32LHN89T