W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem. Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.
Tak, analogicznie jak z zielonymi i niebieskimi. A masz w ogóle zamek na kluczyk z prawej strony?
Rurki lepiej prowadzić "na ścianie" czy raczej wkuwać w ściany by szybciej wysuszyć ściany... Jeśli dotyczy to ścian zewnętrznych to prowadząc instalację w bruzdach raczej załóż otulinę izolacyjną. Przesuszenie ściany może spowodować zmianę punktu rosy i zamiast suszenia będziesz miał zaciąganie wilgoci.
Na starcie jeden pilot nie działał, po wymianie baterii działa. Z centralką nie było problemów. Ze 2 razy się zdarzyło, że rozpięły się połączenia przy siłowniku - te tulejki.
Ja wywalam plastik przy cięgle.Siłownik na blaszce i potem blaszkę do poszycia drzwi.Blaszka wygięta że siłownik od poszycia odsunięty jest na ok 2 cm.Góra blaszki jest przykręcona do takiego skosu przy ryglu a dół praktycznie się opiera o wzmocnienie po kasetą,te co idzie wzdłuż drzwi.Drut będzie krótki,kształtujesz go do cięgna i w miarę długim wkrętakiem...
Podepnij pod biały i brązowy w ten sposób http://obrazki.elektroda.net/91_12809024... Poza tym zmień prowizję za załącznik .
Właściwie tak jest, jak piszesz. W najprostszej wersji podłączasz trzy przewody, plus, minus i sterowanie. Jeśli ktoś nie myślał, albo centralny jest niefabryczny, to cztery, bo wtedy sygnały zamknij otwórz będą na osobnych przewodach.
Czy jest to możliwe, żeby zamontować w nim przynajmniej centralny zamek, elektryczne sterowanie lusterkami i szybami? Ile to pracy, materiałów i jakie są tego mniej więcej koszty? Dziękuję z góry za podpowiedzi. Moim zdaniem jeżeli w samochodzie niema klimatyzacji, to pierwszą potrzebą będzie zamontowanie "elektrycznych szyb", wszystko inne jest mało...
nie wystarczy jeden, każdy z nich pojedynczo do lewego i prawego kierunku, nie ma wspólnego przewodu od wyłącznika awaryjnych. diody możesz zostawić. przem27 nie pisz bzdur koledze.
Anusek, dostałeś na PW to samo co kiedyś Norbert.
Widze że kolega marcin troszkę filozofuje :) Diody separujące ( zwykła dioda prostownicza), stosowane są w systemach alarmowych w celu odseparowania od siebie przewodów podłączonych od alarmu do instalacji samochodowej. Chodzi oto że np. światła kierunkowskazów podłącza się jednym przewodem z alarmu do dwóch przewodów w aucie, jeśli się niezastosuje...
Golf III ma fabrycznie centralny zamek pneumatyczny: pompka znajduje się w bagażniku, a w drzwiach są siłowniki do których doprowadzone jest powietrze wężykami. Jeśli w tej chwili otwierają się tylko drzwi kierowcy to znaczy że centralny nie działa. Szukaj pompki po prawej stronie w bagażniku i sprawdź czy podczas zamykania / otwierania jej silniczek...
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
Przykręcam na wierzchu długim blachowkrętem.
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
nieprawda posują uniwersalne siłowniki tylko że po zdjęciu tapicerki trzeba zdemontować szybę i zdjąć blachę z drzwi jest trochę grzebania ale uniwesalne da się napewno założyć sam to robiłem już chyba z trzy razy
Witam. Można dołożyć centralny zamek sterowany twoim alarmem.
w odpowiedzi na twoj text Chodzi mi o to gdzie podłączyć zasilanie, gdzie prowadzić kable od zasilania, - nigdy nie robilem corsy ale podpowiem ci tak: 1. albo ciagniesz kabel + bezposrednio od aku a - bierzesz z karoserii 2. albo szukasz jakiegos wolnego kabla w okolicy skrzynki bezpiecznikow(calkiem mozliwe ze nawet masz tam wolny bezpiecznik na...
Sterownik zamka uniwersalny a tył trzeba obadać co dolega.Raczej siłownik umiera, też może być uniwersalny.
Zajrzyj [url=http://www.a1electric.com/golf.htm] tu . Porada wprawdzie dotyczy elektrycznych szyb, ale na zdjęciach masz pokazane, jak zdjąć poszycie drzwi.
http://obrazki.elektroda.pl/8866300800_1... Witam jedno zdjęcie się zachowało . Musisz zdemontować zamek, wiercisz w ruchomym białym elemencie otworek przez który przekładasz cięgło tym końcem z łepkiem . Wycinasz w plastikowej osłonie otwór przez który wyjdzie prosty pręt. Montujesz zamek .Pręt doginasz na końcu.
Nie ma problemu zadzwoń do Tymex Andrzej Tymiński, Zwycięzców 22, 03-936 Warszawa tel 022 616 26 94 zestaw na 4 drzwi kosztuje 180 zł
Zgadza się
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Witam, siknij WD40 i pozostaw na kilka godzin, po tym zabiegu ja psikam wazeliną w spreyu, kluczykiem do przodu do tyłu kilka razy i powinno zatrybić.
Jak nic nie znajdziesz to daj zdjęcie PCB od góry i od dołu to Ci napiszę co i jak. Zdjęcie wtyczki z kolorami przewodów by się przydało.
Ten moduł to zapewne BCM - komputer zawiadujący wszystkim co masz na wyposażeniu w samochodzie. Znajduje się w kabinie tam gdzie złącze diagnostyczne pod klapką po lewo od kierownicy . Po odkręceniu klapki zauważysz urządzenie z kilkoma kostkami z przewodami. Jednakże w zależności od wyposażenia możesz mieć tzw biedną wersję softu . Ja u siebie - też...
prawidłowo założone nie wpłyną na nic,przecież te urządzenia po montażu zasilasz autonomicznie,nie mają żadnego połączenia z innymi modułami pojazdu. Dodano po 1 PS do użytkowników Octavii - czy sygnał dźwiękowy powinien sygnalizować otwarte drzwi od kierowcy?? gdyż mam sygnalizacje od pasażera i obu tylnich drzwi a od kierowcy tej sygnalizacji brak...czy...
Znowu brak danych auta - bo samo "124" to nie wszystko! Z dopisku, że brak jest oryginalnego pilota (a nie "orginalnego") wnioskuję, że jest to wersja po roku 92. Tak więc auto ma odbiorniki sygnału podczerwieni emitowanej przez kluczyk, sygnał jest wzmacniany w odbiorniku i dociera do modułu InfraRed umieszczonego w pobliżu pompki pod tylnym siedzeniem....
wszystkie podłączenia na liczniku kierunki: złącze zielone B2 piny 3,4,5,6 i złącze B1 piny 21,22 sterowanie zc: złacze zielone pin M1 cienki zielony lub zielony z niebieskim (masa na zamknij i na otwórz sterowanie na 1 przewodzie) + i - to chyba znajdziesz :)
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków: . Tak, tylko diody zamontuj katodą w stronę lamp.
Powinieneś na początek zapytać sprzedawcę. Mają obszerną bazę rozpisek do samochodów. Chętnie też udzielają pomocy telefonicznie. Wysłałem ci instrukcję na PW.
W 2012 jest Zielona kostka przednia body Kierunki niebiesko czarny 18 i niebiesko biały 19 sterowanie zamkiem zwykła masa i opornik 1k niebiesko żółty 53 otwarcie paki 27 jak na jednym przewodzie odseparować diodami.
Witam Chińczyk to trzeba żółty i żół-czarny do masy podłączyć i będziesz miał sterowanie - bo pierw laczyles z +12v ??? A co do sterownika nie znalazłem rozpiski dla tego modelu ale trzeba sprawdzić co występuje na 3i 4 jest 12v ??? Zewrzeć przez żarówkę do masy działa zamknięcie i otwarcie ???
dorabialem specjalnie blachy bo tam jest ciezko zalozyc lepiej kupic sobie przystosowane do seicento jest mniej problemow i lepiej chodza bo uniwersalne maja za dlugi skok i uszkadzaja sie zebatki
nie plusem, tylko masą , zamykanie dajesz bezpośrednio na żółto-niebieski a otwieranie dajesz na przewód ze swojego sterownika ten rezystor i tak samo do żółto niebieskiego, 200 i 220 om też idzie
Kable masz mieć połączone jak było a masę(tylko przez żarówkę) podajesz na czerwony z fioletem aby zamknąć i jasno niebieski z brązowym aby otworzyć wg opisu który podałeś.Profilaktycznie włącznik drzwiowy wciśnięty,zapłon wyłączony. Gdy nie zadziała weź kontrolkę i podawaj masy na ten moduł aż znajdziesz lub na kable wychodzące z drzwi kierowcy. Dodano...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... dwa ostatnie posty opisują co i jak.
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
Aby bagażnik otwierał się z pilota moduł musi mieć dodatkowy kanał.
blach nie ruszaj bo będą cyrki z mechanizmem szyb,przednie drzwi -siłownik kręcisz do blachy pod oryginalnym cięgnem w zasadzie na dole drzwi prawie na pełnej długości cięgna,tylne drzwi-siłownik nad cięgnem mniej wiecej w połowie drzwi,jest tam taka wytłoczka w tapicerce.
Robiłem, nie ma problemów,z przodu siłowniki przykrencasz do zamka na jedną śrubę jest otwór i musisz wyciąć troche plastiku.
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Ale bym musiał ciągnąć przewody do kierunkowskazów przez cały samochód przecie masz z tyłu kierunki , co ty wymyślasz?????
Może trochę własnej inwencji ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
zamontujesz uniwersalny,ale musisz kupić siłowniki sześciokilowe bo zamki ciężko pracują,ja kupuję takie płaskie langeforda-fajnie się je montuje i od razu kup oryginalne przelotki na drzwi boczne i tył,bo z uniwersalnymi jest rzeżba,w serwisie można kupić takie przejścia za ok.60zł.
Gdzie ten przewód podłączyłeś dokładnie? Co na nim się pojawia?
W artykule mojego autorstwa przedstawiłem krok po kroku przebieg samodzielnego montażu centralnego zamka w Tico. W poradzie zawate zostały wskazówki oraz pomocne informacje do montażu CZ w Tico - polecam przeczytać przed podjęciem decyzji o wykonaniu tego udoskonalenia własnymi siłami.
Mikrostyk w drzwiach kierowcy nawalił.
jak się za to zabrać W podanym przez Ciebie linku do Allegro (który zgodnie z regulaminem zostanie usunięty) jest adnotacja: "Dla naszych klientów po zakupie wysyłamy na e-mail schemat, który przedstawia sposób podłączenia w konkretnym modelu pojazdu." Wystarczy użyć [Szukaj], np: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
do Pandy jest kpl.silniczków -rozwiązanie optymalne z normalnym trzeba mocno kombinować (może żle działać )
Często w autach jest w środku przycisk od centralnego żeby zamknąć i otworzyć auto.
Tak, takie.
W załączeniu instrukcja montażu ZC Cobry
Rezygnujesz z kierunków, montujesz centralkę w drzwiach, pół godziny i po robocie.
W takim wypadku żółto/czarny do masy, biało/czarny razem z pomarańczowym do pinu 6, a do drugiego końca przeciętego przewodu podłącz biały. Na tym rysunku z przekaźnikiem jest chyba błąd. Wydaje mi się, że nie ma połączenia pomiędzy 30 a 87a. Jest to raczej nieudolnie narysowana kotwiczka przekaźnika. Żółty do pinu 23.
http://obrazki.elektroda.pl/3668425900_1... A tu gdzie zaznaczyłem nie ma miejsca? Siłownik nie musi ciagnąć, można go obrócić i może pchać
Żółty i żółto-czarny podłącz do masy.
golf to dosc proste auto w montażu centralnego zamka niema udziwnień a wrecz ulatwienia. każdy z zamków ma ddzielne "oczko"do zamontowania cięgna w miejsce orginalnego pneumatycznego Z tylna klapą jest różnie jesli ma wyjscie pod centralny orginalny to ok, jesli nie to trzeba kombinowac. Oczywiście siłowniki 3,5kg czyli te najbardziej popularne daja...
Nie można jak masz rygiel a jest awaria,po to jest rygiel
w załączniku opis
Masa i rezystor. Resztę doczytaj sam. Daję wędkę:)
centralny zamek wygooglowalem ze potrzebny jest do zamykania opornik 1k. Czyli wpina sie w ta sama linie zamykanie i otwieranie ? Tak, ale 620 Ohm.
Zamek masz zapewne specjalizowany więc powinna być instrukcja,czy czegoś nie rozumiem?
Drzwi przesuwne mogą napsuć krwi.
Sprawdź probówką żarówkową na których kablach będziesz mieć sterowanie masą
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
Dzieki, silownik montowales moze poziomo. Moze ktos ma jakies fotki? Podany przez Ciebie link dotyczy drzwi z tyłu, a z przodu troche inaczej to wygląda.
Astra jest prosta jak drut tylko trochę upierdliwa.A co do alarmu to ja nie przepadam za tymi wynalazkami z allegro i to jeszcze z kraju wielkiego muru.
..., ewentualnie możesz dorzucić sobie sterowanie radiowe. ... Masz wszystko co potrzebujesz, wg schematu , który zamieściłeś sterowanie pilotem jest w komplecie. (na początku myślałem, że instalujesz alarm i chcesz dodatkowo założyć centralny zamek)
Dzięki za info ale czy sterowanie z kluczyka pozostanie?
Centralny zamek za 49zł http://obrazki.elektroda.pl/5561637000_1... Szukamy prądu i wlutowujemy się (czerwony kabelek) http://obrazki.elektroda.pl/4533442500_1... rozprowadzamy przewody http://obrazki.elektroda.pl/6329804000_1... mocujemy siłowniki na dole drzwi http://obrazki.elektroda.pl/6344799500_1...
na przewodach sterujących Odłącz je i zobacz co masz na tych przewodach do których się podpiąłeś.
Nie działa wcale czy tylko z kluczyka ?
Kolega wyżej napisał jak sobie poradzić z montażem centralki tak aby wszystko działało jak należy.
Kompletny zamek centralny dedykowany do FORD FUSION po 2002 w wersji 4Drzwi kosztuje 380zł. (centralka + przewody instalacyjne + komplet oblachowania + siłowniki 4szt + instrukcja montażu + foto + opis)
W nowszych alarmach widziałem zworki które należało przeciąć w zależności od typu i ustawień centralnego.
1) Prawdopodobnie pod kierownicą, ale to nie na 100Procent 2) samo okablowanie nie będzie pasować na pewno na kostkę ale przewody da się spiąć z nowym sterownikiem. BX 10 to prosty sterownik( plus,minus,zamyk,otwier, no i wyjście na kierunki.
400-jest zabawa z przednimi drzwiami-tzw,MASAKRA-ale do zrobienia.
Pod przyciskiem ogrzewania szyb jest jedynie zaślepka. Zestaw z allegro kosztuje około 40-50zł bez siłowników. Dokupić siłowniki to koszt około 10zł za sztukę. Lub, taki zestaw: Linki wygasające usunąłem.
U mnie ten moduł słychać gdzieś pod deską, ale nie mogę go namierzyć.
Proszę bardzo.Pamiętaj najpierw mierz, potem podłączaj. Jeśli auto ma pilota, to najlepiej założyć alarm bezpilotowy.
Witam wszystkich, w przyszłym tygodniu trafi do mnie Fiorino 1.4 z 2013 roku, 3 - drzwiowy, bez drzwi przesuwnych. Niestety samochód nie ma centralnego zamka więc nie ma również siłowników zamontowanych a zależy mi żeby wszystkie drzwi otwierały się z pilota, zdecydowanie przyśpieszy mi to prace. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki zestaw powinienem...
Kolego niema problemu znajom mój też montował i powiedział ze nie ma problemu miłej zabawy:)
Wszystko jest ok mam taki z demobilu co mi został centralny. Problem jest taki że tam jest mało miejsca i nie wiem zbytnio jak co poprowadzić. Podpowiedzieli mi jeszcze znajomi że czasami opel montował zamki już gotowe pod centralny tylko że nie instalował wiązki. Jeżeli montowałeś już w nim centralny na uniwersalnym siłowniku to poproszę o info gdzie...
ale do klapy ni jak tego wkleić nie mogę do klapy w oryginale jest pneumatyczny To akurat jest bez różnicy, bo sama zasada poruszania zamkiem jest identyczna w "pneumatyku" i w "elektrycznym",problem w zamontowaniu napędu do klapy polega na tym że w volkswagenowatych,montują w klapach inne zamki do wersji bez central zamka,i aby go tam zamontować trzeba...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... ten wątek.
Mam primere 93 i u mnie jest orginalny centralny w dżwiach kierowcy ,podłanczałem się tylko do kabli.
założysz uniwersalny bez żadnego problemu,rozbierzesz drzwi popatrzysz i założysz.
Kolego, z twojego opisu nie jesteśmy raczej w stanie niczego wywnioskować. Skoro wcześniej wszystko było ok to raczej kolegi ingerencja w instalację doprowadziła do takiego stanu. Posprawdzać czy wszystkie przewody w okolicy skrzynki bezpieczników są dobrze zamocowane w swoich gniazdach, czy gdzieś nie ma zwarcia do masy. Potem nie pozostaje nic innego...
Jaka elektronika???Wsadz kluczyk do zamka klapy i zaobserwuj jak pracuje blokowanie i odblokowywanie mozliwosci otwarcia klapy.Da sie tam wsadzic silownik uniwersalny,trzeba troche pomyslec
Na przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Napisz jaki masz samochód, czy jest oryginalny centralny czy dokładany, elektryczny czy pneumatyczny. Co do drugiej części jest tak jak piszesz. POZDRAWIAM
Witam! Czeka mnie montaż centralnego 2 drzwi do w/w autka,czy podejdą tam uniwersalne,czy trzeba coś strugać i kombinować?
klient udal sie do ASO gdzie nabyl pilot orginalny koszt??-350zł dziekuje i temat zamykam!!
Nie ma problemow z zamontowaniem centralnego uniwersalne silowniki
Witam Jak na razie montaż centrala odłożyłem na wiosnę
Witam Da się. Ja wyciągnąłem blaszki łączące zamek z kluczykiem i tam pręt od siłownika.
seicento montaż centralnego montaż zamka centralnego montaż centralnego astra
zawór gazowy piekarnika skrzynka bezpieczników laguna husqvarna wysoki obrót
Biawar ME-1500 - Grzałka nie działa, dioda świeci Zatarte koło taczki - jak naprawić?