Tak jest od tego alternatora.P
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Sprawdzałeś mostek?
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Ja bym się pokusił o sprawdzenie mostka na alternatorze bo coś tu nie gra. Za małe napięcie ładowania.
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
350-500W kolba da rade.
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
kontrolka żarzyła się słabiutko, zauważałem to tylko w nocy.
Akumulator ktory uzylem do testow byl padaka , dalem drugi i po podlaczeniu widac ze alternator stawia opór ale napiecie stoi 12.5 i ani drgnie teraz pytanie czy wiertarka daje rade go rozkrecic do odpowiednich obrotow (pisze ze ma max 900rpm ale pod obciazeniem kto wie)co do stykow to napewo ich nie pomylilem.
Witam. Potrzebuję uzyskać pomoc odnośnie nazwy części którą zamieściłem na zdjęciu,jest to mostek znajdujący się na alternatorze w peugeot 307 2.0 benzyna 2006r , potrzebuje zakupić taką ponieważ ta jest pęknięta. https://obrazki.elektroda.pl/1246508900_... https://obrazki.elektroda.pl/1941463100_...
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
To zależy do jakiej mocy alternatora, do 80-90 są 50A, do 100-120 są 70A , 140-150 są 110A oczywiście i w mostkach i luzem. P
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
8 diod, nissan terrano.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Dopiero zauważyłem że tej jednej nie ma ,więc tak ja mówisz koronka prawa lub lewa.P
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Strzelam na szybko, że masz uszkodzony mostek alternatora, ja tak miałem u siebie. Naładowałem akumulator i po 2 dniach stania samochodu nie mogłem go odpalić. Ale to oznacza że musiał być pobór prądu, a autor mierzy i nic nie znajduje.
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
Pojemności nie pokaże, ale po prądzie można oszacować stan akumulatora. Mój pokazuje jeszcze pulsację ładowania, oceniając mostek alternatora i napięcie podczas pracy rozrusznika..
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Wymień mostek. Te alternatory ładuja bez wtyczki jak są sprawne. A mostki wiadomo g.... warte
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Ta drabina z tych diodek to chyba jakiś żart producenta? :D Nie masz przypadkiem jakiegoś mostka z alternatora, może być nawet z demontażu, aby diody w dwóch fazach były sprawne. Co do przełącznika to możesz wstawić jednotorowy, wystarczy mała przeróbka. Ten przełącznik łączy uzwojenia szeregowo na 24 V, a równolegle na 12 V. Połącz je w szereg, następnie...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Robione u nas i przeznaczone na reeksport (spłata licencji) oraz sprzedawane u nas w systemie dewizowym (pewex/baltona) miały alternator. Rocznik 1983 bez problemu mógł mieć M. Marelli (z zielonym deklem mostka).
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Daj zdjęcie tego alternatora. Wystarczy wymienić mostek na arc6020 trzeba jedynie przełożyć śrubę z M8 ma M6 z oryginalnego Alternatora.
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Wykorzystujesz jeden mostek cały i połowę drugiego. Łączysz na podstawie rysunków połączeń mostka alternatora (narysuj sobie mostek alternatora z sześcioma diodami i mostek z czterema, to zobaczysz). W sumie to łatwiej było od razu kupić mostek trójfazowy i miałbyś jeden.
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
... mostek prostowniczy od alternatora ... jest na napięcie, jakie daje alternator (12 lub 24V). Dla MEW musisz dać mostek na napięcie 3 razy wyższe, niż najwyższe, jakiego się spodziewasz z Twojej prądnicy: jeżeli to ma być np. 50V, to mostek na więcej, niż 150V.
możliwe że tańsze będzie dopasowanie alternatora od innego samochodu. zmierz otwory i rozmiar koła i popatrz w anonsach lub w allegro. czasem można kupić alternator za śmieszne pieniądze.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Kurzownica to poprawna nazwa tego urządzenia, do piaskowania się nie nadaje Ja tym czyszczę alternatory , mostki , egr, może trafiłeś na niedorobioną wersje. Oczywiście korund i 10bar na zasilaniu.
Ten z kwadratową do ładowania potrzebuje tylko napięcie po zaplonie na ig. Jak jest stary to pewnie uszkodzony. Psują się mostki często.
No to może ładowanie wziąć z przed mostka alternatora, ładować będzie tylko wtedy gdy alternator będzie się obracał.
A nie masz mostka, alternator rozrusznik?
Albo mostek,będzie taniej.
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka?
Po prostu niepotrzebnie narysował mostki Gretza ponieważ układ pokazuje zastosowanie podwójnych diod na fazę, więc dlatego pokazałem mostek alternatora z takim samym układem.P
Po co? Jeździ, to jeździ.. Stawiam na 100? regulator, a możliwe, że mostek w alternatorze. Chcący wymieni nawet mostek bez ściągania alternatora...
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
O dajcie spokoj. Alternator kupilem za 100zl. Przedzej bede kombinowac z wymianą diod mostka niz kupowal caly.
To masz zwarty mostek B+ do D+ czyli śmietnik.
Witam. Może ktoś polecić jakiś dobry sklep z częściami do alternatorów? Potrzebuję mostka prostowniczego do alternatora Mitsubishi 95A. Nigdzie nie mogę go znaleźć.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Witam, elektryk do mojego mocno już zużytego (przez uszkodzony mostek alternatora) dolał wody (jak stwierdził był "przesuszony) i teraz podczas ładowania z akumulatora dochodzą sycząco bulgoczące dźwięki. Co to może oznaczać? czy można go dalej bezpiecznie ładować (dźwięki słychać także po odłączeniu prostownika.)
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Miałem na myśli, że w oryginalnym, japońskim mostku wszystkie diody są gabarytowo identyczne. Chińskie podróby wyglądają tak, jakby też miały 8 diod, ale co za problem zrobic imitację diody :-) Chyba wstawię taki 6-diodowy mostek, tylko cały czas mnie zastanawia po co są te dwie dodatkowe diody. Jakiś sprzedawca przekazał mi, że przy tym zamienniku...
Z tego co się orientuję to alternator nie posiada typowego mostka prostowniczego,to jest troszkę inny układ. Kup taki mostek , na allegro około 4zł.
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki. Nieprawda. Przeanalizuj sobie schemat ośmiodiodowego mostka a zobaczysz że nawet przepalenie się jednej diody z mostka powoduje bardzo dużą niesymetrię napięcia na wyjściu, te dwie diody nie zastępują w żaden sposób roli przepalonej diody. To rozwiązanie...
Drogi Kolego....cudów nie ma . Alternator o którym piszesz jest samowzbudny i w związku z tym musi mieć na pewno 6 szt diod prostowniczych dużej mocy i 3 szt małych diod 1 amperowych do obwodu wzbudzenia , czyli razem musi być łącznie 9 .
Trzeba zmierzyć spadek napięcia na przewodach na początek, by mówić że tak ma być i jest on "intelygent" Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia. Pełna regeneracja ale co wchodziło w skład to mi nie powiedzieli. Nie jest inteligentny. Ma...
Upalony mostek i alternator wtedy buczy.
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura. bardzo pouczający i pomocny post
mostek prostowniczy alternatorze sprawdzić mostek alternatorze mostek prostowniczy alternatorze bosch
komora rezonansowa rozdrabniarka gałąź resetowanie onkyo
manta odwrócony ecc85 przestrojenie
Brak napięcia w trybie MIG, tryb MMA działa poprawnie Kalibracja czujnika położenia sprzęgła w Toyota Yaris 1.3 VVT-i