Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Witam. Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody. Pozdrawiam Ale żeby pomierzyć diody, to muszę odlutować chyba cały mostek prostowniczy od uzwojeń, czy nie? Bo wolałbym to zrobić raczej...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Samo sie nie naprawi a z tego co piszesz to ładowanie masz za małe albo nawet wcale go nie masz , powinno byc max , 14,5 v .Wymien ten mostek i sprawdz ładowanie nie zapomnij spradzic pozostałych zeczy , szczotki , stojan i td. :D
Problem rozwiązany, wymieniłem mostek prostowniczy na nowy i napięcie, które zasila obrotomierz wskoczyło z powrotem na 12v ;) Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się tematem
Witam. Znajomy posiada opla astre H 1.7 2011r.Pojawił się problem z ładowaniem aku -został wymieniony mostek prostowniczy w alternatorze i problem ustapił.Jednak po kilku dniach rozładował się akumulator przy sprawnym już alternatorze.Sprawdziłem jaki jest pobór prądu przy zamkniętym alarmie i wyszło 0,20 A więc zbyt dużo !Sprawdzając co jest przyczyna...
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Witam. Znajomy posiada opla astre H 1.6 2011r.Pojawił się problem z ładowaniem aku -został wymieniony mostek prostowniczy w alternatorze i problem ustapił.Jednak po kilku dniach rozładował się akumulator przy sprawnym już alternatorze.Sprawdziłem jaki jest pobór prądu przy zamkniętym alarmie i wyszło 0,20 A więc zbyt dużo !Sprawdzając co jest przyczyna...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Wszystko wskazuje na to ,że jednak głównym powodem usterki był mostek prostowniczy na alternatorze oraz regulatro. po odłączeniu całkowicie alternatora wszystko wróciło do normy . Bardzo dziękuje za pomoc
Witam Mam nie typowy problem z alternatorem w fiat panda 1.1 Samochód jeździł i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania. Oczywiście alternator został wyjęty rozebrany i wyczyszczony. W alternatorze zostały zmienione: mostek prostowniczy oraz regulator napięcia. Alternator został zamontowany i teraz grzeje się okrutnie a na zaciskach akumulatora...
a sprawdzileś ładowanie (napięcie) może mostek prostowniczy na alternatorze
Z twoich opowieści wynika że masz uszkodzony mostek prostowniczy w alternatorze i pewnie regulator(części nie są drogie)
a da się to jakoś naprawić czy muszę wymienić cały mostek prostowniczy przy alternatorze :?: Dodano po 7 i jak ewentualnie to sprawdzić czy to zwarcie diody plusowej w mostku prostowniczym
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
kolego ja miałem kiedyś taki sam problem okazało się ze miałem za duże ładowanie wymieniłem stabilizator i mostek prostowniczy w alternatorze i po kłopocie
skąd wiesz ze prąd jest pobierany stale?? w poprzednim aucie uszkodzony miałem mostek prostowniczy w alternatorze i tez rozładowywał akumulator
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
Diod nie mierzy się rezystancją.Skoro po wymianie nie działa to źle coś zrobiłeś albo nie taki mostek kupiłeś np.
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Witam Proszę o pomoc padł mi mostek prostowniczy w alternatorze elektryk wymienił mostek {sam wybudowałem i zabudowałem alternator} Obecnie po uruchomieniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania a napięcie ładowania 18.5V już wydałem 200zł a elektryk twierdzi że to jeszcze regulator jak go wymienić samemu?czy to skomplikowane?Jaka może jeszcze być przyczyna...
Jeżeli na alternatorze jest napięcie takie jak na akumulatorze to mostek prostowniczy do wymiany.P
Padnie ci znowu mostek prostowniczy ,spróbuj na miejscu znaleźć drugi alternator, a co najmniej drugi regulator.
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
Podstaw sprawdź kable masowe pomiędzy alternatorem a silnikiempotem silnik do nadwozia i akumulator nadwozie jeżeli są zaśniedziałe to odkręć i wyczyść lub wymień na nowe jeśli to nie pomoże to raczej leży mostek prostowniczy (diodowy) w alternatorze ale spradzenie i ewentualna wymiana raczej zleć elektrykowi
Między czasie, odłączyłem zupełnie alternator, to znaczy ściągnąłem pasek, oraz odłączyłem jego zasilanie, i na desce rozdzielczej nadal nie zapaliła się lampka informująca o braku ładowania. Rozumiem że mostek prostowniczy jest w alternatorze więc raczej tą sprawę można wykluczyć, przynajmniej na tym etapie. Kolega pisał o przekaźnikach w prawym słupku,...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Witam, jak rozebrać ten alternator w celu wymiany pierścieni ślizgowych komutatora? Wykręciłem cztery śruby zaznaczone na zdjęciu, ale dalej coś jakby trzymało. Czy w tym modelu trzeba rozpinać mostek prostowniczy żeby go rozpołowić? Pamiętam żę kiedyś wymieniałem pierścienie w alternatorze poloneza i wystarczyło odkręcić te 4 śruby. Alternator to VALEO...
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
Witam. Ostatnio wymieniałem w alternatorze (Fiat Cinquecento 704ccm) łożyska, szczotki oraz mostek prostowniczy z diodami. Zaciekawił mnie jeden element, który jest montowany do alternatora i podłączany do mostka. W żadnym innym cieniasie tego nie widziałem, dodatkowo podobny element jest podpięty pod cewkę. Fiacik jest po dziadku, ale auto miało jeszcze...
Cześć, problem wygląda tak. W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (komunikat o używaniu nieoryginalnej ładowarki, w innym autach działa wyśmienicie), a wskazania przepływki to totalna loteria. Dzieje się tak tylko po odpaleniu auta. W tym celu wymieniłem mostek prostowniczy i regulator w alternatorze DELCO 140A,...
Napewno diody będą lepsze od mostka.Jakby się grzały,daj jakiś wiatrak.W alternatorze są intensywnie chłodzone.A napięcie trochę małe. 14.4V jak kolega wyżej napisał musi być. A diody dałeś dwie czy cztery?
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Tam "spacjalista" na postawione przeze mnie zagadnienie jak w temacie zaleca odwijanie zwojów z uzwojenia aż prostownik pokaże w końcowej fazie ładowania max 14,5V... No..ale tyle to ja mam na alternatorze i ładowarce modelarskiej... więc o co kaman ? Już pisałem, specjalnie dla Ciebie, że mam taki sam prostownik. To jest solidna, porządnie zaprojektowana...
Witam Jeżeli kolega o myśli o migomacie to na Allegro jest wyprzedaż przetwornic Ok 300zł (2000W 220V) a w OBi MIG 125 kosztuje 690zł .I będzie w domu i w samochodzie .A jeżeli chodzi o spawarkę to jeśli masz oddzielny alternator to go pasuj do auta - pakuj prostowniczy mostek 3fazowy(diody najlepiej USSR min150A) ,wzbudzenie z akumulatora -ustaw prędkość...
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
witam ten alternatop nie posiada własnego regulatora a należy go dodączyć tak ze stacyjki wyczodziszz wejścia oznaczonego 15 do regulatora 15 z regulatora 67 do alternatora 67 (szczotki) i na alternatorze dowinno być jeszcze jedno nieoznaczone wyjście na alternatorze na kontrolkę tylko są dwie wersje tego wyjścia pierwsze możes bezpośrednio podłączyć...
albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator kumpel mechanik tez mówił że to może być dioda czy można ją wylutować z innego alternatora...
Alternator z koparki Hitachi 24 V 50A - alternator marki Mitsubishi A4TU5486 Co może być przyczyną nadmiernego ładowania - alternator po podpieciu do maszyny ładuje odrazu 26-27V i prądem ponad 60A Stojan przezwojony Mostek prostowniczy - nowy Regulator napięcia - Orginał - nie wymieniony ze względu na to ze nie ma zamienników a o originale nie ma mowy-nie...
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia, łożyska, sprzegło) i właśnie po tej naprawie zaczęło...
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować. Skoro regulator nie służy tutaj do regulacji ładowania akumulatora, to do czego służy? Skoro w alternatorze pozostawiono uzwojenie...
Przeczytałem co napisałeś i powiem że jak mi zakładali instalację gazową to najpierw kazali mi pojechać na wymianę oleju i świec i kosztowało mnie to bardzo dużo 900 zł. świece podwójnie platynowane Mopara o oleju nie wspomne bo jego ceny nie pamiętam a za instalację zapłaciłem 3100 zł. Cała zabawa założenia zamkneła się w 4000 zł. no i przegląd. Miałem...
Akumulator wyciągnięty z auta i podłączony jest pod prostownik.W miedzy czasie sprawdziłem w 3 sprawnych autach jak wyglądają napięcia na postoju i podczas pracy silnika.Pisząc o konkretnych wartościach jakie zmierzyłem musimy pominąć fakt ,że mój miernik zaniża wskazania o 1V .Na 3 aku pokazuje 11.4-11.6V + 1V w pamięci :-) czyli w normie,odpalamy...
Witam. Problem jest następujący. Wymieniając akumulator zupełnie przypadkiem doszło do odwrotnego założenia klem na akumulatorze ("+" na "-", "-" na "+"). Doszło niestety do zwarcia, w wyniku czego spaleniu uległo większość diod prostowniczych w alternatorze samochodu (samochód to Polonez '99 r., GSI, MPI). Na szczęście mostek prostowniczy dało się...
Przy alternatorze jest to obojętne czy w lewo czy w prawo będzie ładował tylko gorzej z tym wiatraczkiem co go chłodzi bo jest zrobiony tak ze w jedną chłodzi a w drugą nie, tylko w prądnicy musiało być zachowane w którą strunę kreci w alternatorze nie. A co do zapłonu polecam zwykły na przerywacz i do cewki butelkowej, to co proste jest najmniej awaryjne...
12v:):):) co to za pomiar ?? jezeli aku jest sprawny to po wlaczeniu zaplonu nie powinno spadac napiecie ponizej 12,35V a po uruchomieniu silnika powinno byc 14,3 V jezeli jest wiecej to zle a jezeli jest mniej to jeszcze gorzej jezeli udalo ci sie zmierzyc napiecie na alternatorze po odpieciu aku to dowod na to ze laduje ale zle jezeli napiecie wzroslo...
Mam toroida 12 V 5 A, czy dokładając do niego mostek prostowniczy będzie to spełniało rolę prostownika? Bardzo uczona dyskusja, ale bez urazy, wprowadzająca tylko zamieszanie, bo przy tych parametrach trafo, a szczególnie napięcia (12V~), nie ma żadnych szans na przeładowanie akumulatora kwasowego. Ładowanie akumulatora takim prostownikiem będzie trwało...
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Jak dobrze poszukasz to spokojnie znajdziesz jakiś sprawny silnik elektryczny z hybrydy na alledrogo, byle na magnesach trwałych. Problemem będzie dopasowanie reduktora by pracując jako generator z prędkością jaką da twoja "turbina wodna" dawał napięcie odpowiednie do falownika. Alternatory na pierwszy rzut oka wyglądają jako zdatne do takiego zadania,...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Alternator jest 6 czy 9 diodowy? Interesuje mnie ilość diód na mostku prostowniczym.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Mam pytanie czy można zastosować mostek prostowniczy od alternatora do MEW,jak jest na 12V? teoretycznie nie powinno być problemu,ale wolę zapytać bardziej doświadczonych.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Witam. Może ktoś polecić jakiś dobry sklep z częściami do alternatorów? Potrzebuję mostka prostowniczego do alternatora Mitsubishi 95A. Nigdzie nie mogę go znaleźć.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Szukam zamiennika tego mostka: https://autoczescizielonki.pl/mostek-pro... https://obrazki.elektroda.pl/9094214600_... Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
Musisz rozebrać alternator i zrobić wyprowadzenie z jednego z trzech wyjść ze stojana, przed mostkiem prostowniczym.
Witam Popsuł mi się mostek prostowniczy. Jest tam sześć takich małych płaskich kwadratowych diód o wymiarach 5x5x2 mm. Jakie to są diody i czy można je zamienić na jakieś inne standardowe np 1N4005 Pozdrawiam
Można jeszcze z bardzo dobrym skutkiem zespawać nimi, np. kable miedziane w instalacji elektrycznej Ciekawe zdanie. Mam zgrzewarkę zrobioną w/g projektu z wyświetlaczem i regulacją czasów przerw i pracy. Chciałem nią zgrzać miedziany drucik diody 1mm do blaszki miedzianej 1mm w mostku prostowniczym alternatora. Problem w tym że miedź nie chce się zgrzewać....
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
w tych alternatorach padają diody ,przeważnie nic więcej ,chyba najbardziej wadliwe mostki prostownicze .
to lichy elektryk, uszkodzony mostek prostowniczy.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Sprawdź diody w altku. Tu masz prawidłową odpowiedź.Zwarta dioda plusowa w mostku prostowniczym alternatora.
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Witam Miałem identyczny przypadek, z identycznymi wynikami pomiarów napięcia na akumulatorze w Fordzie Taurusie kilka lat temu. Przyczyna : odlutowała sie jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora. Napięcie w instalacji zawsze za niskie, a kontrolka ładowania gasła natychmiast po uruchomieniu silnika.
Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Rozrysuj schemat mostka [Wiem bardzo prosty] i na tej podstawie wykonujemy 8 pomiarów, cztery w kierunku przewodzenia i cztery w kierunku zaporowym, dla każdej diody, nawet pomiar na mostek w jednej obudowie, z w tedy...
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Zwarta/przebita dioda + w mostku prostowniczym alternatora Na próbę odłącz od niego kabel B+ (tylko nie odpalaj !) i zobacz czy przestanie świecić
Jeżeli ci klęka, to prawdopodobnie masz gdzieś ciągłe obciążenie przy wyłączonym kluczyku. Zmierz prąd przy wyłączonej stacyjce. Czasami uszkadzają się diody w mostkach prostowniczych alternatora i pada akumulator. Pozdrawiam.
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
mostek prostowniczy alternatorze bosch mostek alternatorze sprawdzić mostek alternatorze
sprzedam dozymetr kodowanie linków bascom inkey
philips rozciągnięty obraz dynaxo dynacook
Podwójny obraz w telewizorze VES315WNDA - przyczyny i rozwiązania Instrukcja obsługi kuchenki Amica GHGL64112