Ja bym się pokusił o sprawdzenie mostka na alternatorze bo coś tu nie gra. Za małe napięcie ładowania.
Tak jest od tego alternatora.P
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Dopiero zauważyłem że tej jednej nie ma ,więc tak ja mówisz koronka prawa lub lewa.P
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
możliwe że tańsze będzie dopasowanie alternatora od innego samochodu. zmierz otwory i rozmiar koła i popatrz w anonsach lub w allegro. czasem można kupić alternator za śmieszne pieniądze.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach. Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Sprawdzałeś mostek?
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.pl/2261327700_1... Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego...
Trzeba zmierzyć spadek napięcia na przewodach na początek, by mówić że tak ma być i jest on "intelygent" Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia. Pełna regeneracja ale co wchodziło w skład to mi nie powiedzieli. Nie jest inteligentny. Ma...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Będzie pasować ale lepiej najpierw sprawdzić stary mostek. Naprawa przez wymianę wszystkiego jak leci metodą prób i błędów nigdy nie prowadziła do dobrych rezultatów.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Nie rozpędziłeś go za mało?.Sprawdź jak jest podłączony i zasilany regulator .Porównaj stary mostek i nowy ,jego wyprowadzenia.Do sprawdzenia jeszcze sam stojan.Z jakiego powodu masz uszkodzony mostek diodowy,czy teraz po złożeniu kontrolka gaśnie?.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
Alternator do sprawdzenia. Prawdopodobnie mostek zaniemógł.
byłem i kupiłem ten mostek. wymontowałem alternator i zawiozłem do wymiany mostka. sprawdzili czy na bank tylko to i była trafna decyzja co do wymiany. zobaczymy jak sie bedzie teraz sprawowało to urządzenie
Może uszczelniacz leje , tarcza jak się napije oleju to kiedy jest zimna może jakoś chodzić przy ciepłej będzie się bardziej ślizgać. Bo na bani to można łańcuch w rowerze naprawiać a nie rovera. Teraz masz do sprawdzenia sprzęgło, wysprzęglik, uszczelnienie wału i skrzyni, do wymiany mostek i regulator jeśli nie cały alternator.
czy takie napięcie (13v) jest bezpośrednio na alternatorze? jeśli tak to może siedzieć mostek prostowniczy.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Jeżeli dioda ładowania się zapala to niekoniecznie musi to być przedstawiony na rysunku mostek. Trzeba sprawdzić uzwojenie wzbudzenia, diody tego uzwijenia oraz szczotki alternatora
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Sprawdź prąd wzbudzenia na alternatorze , zasilanie licznika , mostek / diody / w alternatorze .
Przyjrzałbym się jeszcze kostce stacyjki i okablowaniu silnika, w tym połączeniu masowemu silnika z nadwoziem. Do demontażu mostka nie trzeba odkręcać alternatora. W maluchu to kupa roboty i da się tego uniknąć. Bo pewnie on dostał przy jeździe z urwanym przewodem prądowym. Do sprawdzenia też regulator napięcie - to jest metalowy bloczek na korpusie...
Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
A nie masz mostka, alternator rozrusznik?
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
Skoro brak napięć to wychodzi że zasilanie padło. Zobacz bezpiecznik (sprawdź), trafo , mostek itd.
Według tego postu http://www.forumsamochodowe.pl/alternato... nie można do alternatora 55A dawać mostka 70A bo alternator nie wytrzyma. Tu jest opis jak sprawdzić rezystancję. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
viper555 nie pamiętam jakiej marki mam alternator ale wyjaśnij mi jak się sprawdza ten mostek albo diodę.
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Często przyczyną połączenie alternatora lub mostek prostowniczy.Do sprawdzenia masa silnika.
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Zwarcie w instalacji odpada,jedynie zostaje wyjęcie alternatora ,rozebranie go i sprawdzenie stojana i oczywiście mostka prostowniczego.
wina w mostku, na bank.
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Alternator ma wzbudzenie przez żarówke, sprawdż mostek prostowniczy i jego obwód.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
raczej wyjałbym alternator i sprawdził mostek i regulator.
Nazwa części: Terminal alternatora
350-500W kolba da rade.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Witam! Poprostu zdemontuj alternator i sprawdź omomierzem mostek prostowniczy, bez sprawdzenia to nieda się określić. Mogą być uszkodzone oba elementy. Pozdrawiam.
alternator (mostek)
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Mostek po wymianie (zwarte diody),teraz świecą wszystkie kontrolki i nie gasną ( przy uruchomionym i wyłączonym silniku). Poprawa jest taka że nie świeci kontrolka ładowania przy kluczyku w pozycji zerowej . Czyżby uszkodzony nowy mostek ? Alternator nie chińczyk.
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
Moim zdaniem alternator jest nadmiernie obciążony, albo faktycznie nie ma właściwego chłodzenia. Sprawdź, czy alternator ma wszystkie łopatki wentylatora, może obraca się on luźno na osi wirnika.
Moze być rozrusznik, może być padnięta dioda zaporowa w alternatorze, trzeba sprawdzić mostek, ew. wymienić regulator.
Zdemontować alternator i go sprawdzić. Może brak szczotek, może uszkodzony mostek.
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
mostek alternatorze mostek prostowniczy alternatorze sprawdzić diody alternatorze
fronius licznik energii interfejs obrotów licznik działce
sterbox konfiguracja internetu ustawienie zapłonu kosiarce
Zasilanie przekaźnika 410 w VW Polo 2000 1.0 MPI Opis pinów przekaźnika 410 VW w samochodach Volkswagen