Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Tak jest od tego alternatora.P
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Dopiero zauważyłem że tej jednej nie ma ,więc tak ja mówisz koronka prawa lub lewa.P
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
bardzo pouczający i pomocny post Cieszę się. Wypowiadający się powyżej ma dużo racji, dodatkowo może być zakładany kiepski mostek-licha podróbka. A co ja napisałem wcześniej? nadmierne obciążenie alternatora najczęściej jest spowodowane wadliwym akumulatorem (który posiada zwarcia na niektórych celach) uszkodzone łopatki bym wykluczył bo jeśli obracały...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Dzięki za tak szybką reakcję :) Uff, to dobrze, że tylko te dwie śruby trzymają alternator, bałem się, że będę musiał tą trójkę śrub też wykręcać. Za link też dziękuję, przeczytałem, na pewno się przyda. No, bez 16 zdecydowanie to nie będzie możliwe, na szczęście klucz można kupić :-). Być może faktycznie sobie nie poradzę, ale ryzykuję niewiele a zaoszczędzić...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
czy takie napięcie (13v) jest bezpośrednio na alternatorze? jeśli tak to może siedzieć mostek prostowniczy.
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
100% padł mostek w alternatorze jest to jedyne miejsce nie zabezpieczone idzie na pełne zwarcie. Reszta przeważnie jest zabezpieczona bezpiecznikami oraz diodami na zmianę polaryzacji. Auto powinno odpalić brak będzie ładowania. slawo1
Witam Właśnie skończyłem składać alternator BOSCHa 120A. Chciałbym go teraz sprawdzić czy działa OK. Ma on dwa zaciski: D+ oraz B+ z czego B+ to zacisk prądowy. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami: Wiadomo alternator trzeba sztywno zamocować. Trzeba przekazać moment obrotowy (zasymulować obroty silnika), myślałem tutaj, żeby wykorzystać do tego celu...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam, Jak można sprawdzić na stole , co dokładnie zepsuło się w alternatorze? Wygląda na to ,że nie ma ładowania, po odpaleniu silnika jest cały czas 11,9 -12 V gdy włączam światła i dodaje gazu to samo. Proszę o pomoc
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
Witam wszystkim chciałbym zapytać jak sprawdzać alternator, piszcie jeżeli coś jest nie tak w moim. Diody są ok, wylutowałem wszystkie i sprawdziłem je przez żarówkę. powiedzcie czy tak powinno być jak na rysunkach??
Witam Jak najszybciej i najprosciej sprawdzic Alternator od Fiata 126-p jezeli jest juz wymontowany z samochodu??????,dostałem znaczna ilosc i chcialbym przebrac i odłozyc te sprawne i lepsze.PROSZE O POMOC,Z GORY DZIEKUJE
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Witam, Mam taki alternator jak na zdjęciu. Z tyłu są 2 złącza. Do jednego (mniejszego) idzie bardzo cienki przewód, coś jakby wyzwalający/sygnałowy, a do większego złącza podpina się bardzo gruby, czerwony przewód. Alternator jest aktualnie wyjęty z auta, bo miał małą dysfunkcje. Pytanie brzmi: Jak sprawdzić czy alternator działa, zanim zamontuje go...
Witam. Jak mozna sprawdzic czy regulator ktory lezy na stole warsztatowym jest sprawny uzywajac do tego np zasilacza, transformatora, miernika, zarowki czy czegokolwiek. Chodzi glownie o to w jaki sposob przeprowadzic pomiary aby stwierdzic czy reg. jest sprawny i czy daje np 14.4 i jak to sie ma do jego rzeczywistej pracy, czy ten pomiar bedzie wiarygodny...
Witam . W alternatorze został wymieniony mostek , regulator. Ładowanie jest a kontrolka nadal świeci . Ma ktoś jakieś pomysły jak elektrykę można sprawdzić . Dodam że kostka jest 3 pinowa .
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania....
a da się to jakoś naprawić czy muszę wymienić cały mostek prostowniczy przy alternatorze :?: Dodano po 7 i jak ewentualnie to sprawdzić czy to zwarcie diody plusowej w mostku prostowniczym
Sprawdzałeś mostek?
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Witam. Jestem posiadaczem Kia Sportage z 1999 roku. Problem z ładowaniem powstał po tym jak syn podłączył odwrotnie akumulator (mnie przy tym nie było). Kupiłem nowy mostek i regulator, poskładałem, zamontowałem do samochodu i jak podłączałem klemy to tylko coś sykło w alternatorze. Na regulatorze są oznaczenia L i F i nie wiem czy tutaj nie pomyliłem...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego...
najpierw sprawdź alternator (musisz go niestety rozebrać i odłączyć uzwojenie żeby sprawdzić mostek prostowniczy) jeśli chodzi o uzwojenie to jedyne co możesz sprawdzić to czy jest jakiś opór pomiędzy nim a masą (rdzeniem w którym uzojenie siedzi) nie powinno być żadnego przejścia ale jak sądzę możesz sobie skrócić męki i wziąć ten altek który dawał...
No przeciez Sigi napisał. Tzreba zdjąć taką czarną plastikowa osłonkę. Wylutować cały mostek i sprawdziś diody. A z tym miernikiem to przełacz na DC i zobacz co ci wskazuje bo na AC chybapowinien dwa razy więcej czyli 2*14,5=29 V. POszukaj na forum informacji o alternatorze w 126 i na pewno znajdziesz odpowiedzi na pytania. A wogóle dlaczego chcesz...
Alternator z koparki Hitachi 24 V 50A - alternator marki Mitsubishi A4TU5486 Co może być przyczyną nadmiernego ładowania - alternator po podpieciu do maszyny ładuje odrazu 26-27V i prądem ponad 60A Stojan przezwojony Mostek prostowniczy - nowy Regulator napięcia - Orginał - nie wymieniony ze względu na to ze nie ma zamienników a o originale nie ma mowy-nie...
Witam. Jestem nowy na forum ale już kilkukrotnie przeszukiwałem fora pod kontem mojego problemu z autem: Opel Astra G 1.7 DTi Isuzu 2003 r. 142 tyś. Piszę ponieważ od ok pół roku mam problem ze wspomaganiem kierownicy (tak sądzę) - pompa wspomagania elektryczno-hydrauliczna TRW 2. Opis sytuacji: około pół roku temu po raz pierwszy zaświeciła się lampka...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Kup se drugi,zamontujesz sam http://moto.allegro.pl/item204333579_ren...
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
350-500W kolba da rade.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
mostek alternatorze mostek prostowniczy alternatorze sprawdzić diody alternatorze
orcad cadence stm32f3 timer subwoofer dibeisi
Ekspres Philips EP5365 - Kod błędu 1 i problem z młynkiem Schemat obwodu stacyjki Citroen C3 - szczegóły