Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
A jaka cena bylaby za ten mostek ?? Tabliczka znamionowa alternatora jest w zdjęciu poniżej: http://img240.imageshack.us/img240/1985/...
Oczywiście trudno było kupić mostek (DER2000) i go wmontować? Poza tym mechanizm usterki jest prosty-zdechający aternator przepala lampkę kontrolną ładowania.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
a jaka cena za używany mostek
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe , nie zamieniałem ale musi podejść bosch z starego eskorta diesla.P
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min. Myślę że te 18 zwojów przy podłączeniu szeregowym to może być trochę mało. Mam jeszcze kilka takich, mogę spróbować. Mostek będzie zewnętrzny, sterowanie wirnika także, poprzez PWM.
czy takie napięcie (13v) jest bezpośrednio na alternatorze? jeśli tak to może siedzieć mostek prostowniczy.
No zazwyczaj kwiczy stojan. Ale powiem prawdę, że awarie stojana w Boschu rzadko się trafiają. Natomiast tam był ten kłopot, że miejsca gdzie kontaktuje mostek pokrywały się takim szarawym nalotem, to chyba tlenek aluminium i nie było dobrej przewodności na styku radiator diod minusowych-obudowa.
Jaki alternator ,jak bosch albo pierścienie albo mostek prostowniczy/ przeważnie przebija jedną główną diodę/.P
Kolega domellus ma racje w razie uszkodzenia ktorej kolwiek diody wymienia sia caly mostek.
Niestety w tym wypadku wymienia się cały mostek prostowniczy.P
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Tak na mojego nosa do wymiany mostek prostowniczy. A jaki masz alternator, Bosch czy Delphi?
Powietrze jest zasysane od strony mostka.
Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.
Krótko-mostek sprawdzałeś po odlutowniu uzwojenia, czy z uzwojeniem?
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
wygląda na mostek ewentualnie uzwojenie
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, Już się zaczynają "super porady". Jak będzie przerwa na tym przewodzie to kontrolka nigdy nie zaświeci. Do szkoły ludzie, do szkoły. Po zapaleniu kontroli akumulatora ładowania nie ma. Masz walnięty regulator, mostki w Boschu są nie do zdarcia.
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.
A skąd jesteś ? Ja kupuję w Bendix Bosch. a zdaje mi się że w zapasach mam coś do wskazanego modelu.
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
Wartało by napisać czy masz alt Bosch czy Delco-Remy.Jak ten drugi to na 100% uwalony mostek.
"w tych alternatorach padają tylko mostki natomiast przy dużym przebiegu brak szczotek i pierścieni ślizgowych." a nie spotkał się kolega z uszkodzonym wirnikiem?
Mam jeszcze pytanie jakie w tym alternatorku diody występują bo całego mostka nie mogę dostać???
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
ładowanie za niskie - jak najbardziej uzasadniona reklamacja możliwe że uszkodził się mostek prostowniczy więc jeśli nie wymieniali wcześniej to mogą zażądać pokrycia kosztów mostka (moim zdaniem jest to uzasadnione) ale za robociznę nie powinieneś płacić
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Jeśli chodzi o Bosch'e 0120335008 i 0123115010 (są w starszych micrach) to nie będzie pasowała wtyczka ale to te same terminale i można przy odrobinie wysiłku podłączyć to "na krótko", wymiary są ok. Regulator w Cargo ma nr 234612, nr na mostek nie znam, chyba że zna ktoś nr oryginalny mostka to poszukam.
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
sprawdz diody prostownicze w mostku
Ja używam starych w których skończyły się szczotki. Możesz się przejść po firmach które naprawiają alternatory i prawdopodobnie dostaniesz za friko . Chodzi o taki regulator http://www.iparts.pl/czesc/regulator-nap...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Składałem alternator Hitachi w Corsie i co mogę powiedzieć - mostek, regulator i stojan identyczne jak oryginał, bez problemu się wpasowały. Tak samo miałem z rozrusznikiem - oryginał Robert Bosch - spalony wirnik, "chińczyk" - popękana głowiczka - bez problemu chiński silnik podszedł do glowiczki i przekładni Bosch. Koleś u którego się zaopatruję w...
Alternator Bosch, Delco Remy, czy Valeo (był też taki w V-B). Jak Delco to na start do wymiany mostek.
Zobacz na mostki prostownicze w obu, pierścienie wytrzymują więcej, regulator jest niezniszczalny, w Bosch'ach leci jak sieczka.
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
Szukam zamiennika tego mostka: https://autoczescizielonki.pl/mostek-pro... https://obrazki.elektroda.pl/9094214600_... Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Po pierwsze. Nie wolno odlaczac alternatora od obciazenia podczas jego pracy. Taki wystepek prawi ezawsze konczy sie usterka regulatora, oraz mozka prostowniczego. Skoro elektryk stwierdzil na stole, ze wszystko jest ok, a powiedzial ze cos w aucie, to niech sprawdzi dokladnie mase ukladu elektrycznego. Jak rozumiem z kontrolka wszystko ok? W alternatorach...
domex32 Jestem z Bydgoszczy i muszę stwierdzić że wiedza elektryków zajmujących się naprawami altenatorów jest na bardzo niskim poziomie. Mimo niedzieli mam zdiagnozowaną usterkę, padł mostek prostowniczy. Nie bawię się w naprawy, jutro z rana zamontują nowy alternator. Dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc. Pozdrawiam.
Jeżeli na alternatorze jest napięcie takie jak na akumulatorze to mostek prostowniczy do wymiany.P
Witam, Mam W211 2,6 V6 z 2003 r. Przypadkiem podpiąłem odwrotnie kable głównego akumulatora. Zmieniony tylny SAM, moduł akumulatora BSG, zmienione bezpieczniki. Padły diody w alternatorze (oryginalny Valeo), kupiłem drugi alternator Bosch i po założeniu nowego regulatora napięcia ładowanie jest w około 14,0 - 14,2 V tylko gdy wcisnę hamulec i pompa...
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Proponuje sprawdzić mostek prostowniczy. Też lubi się psuć.
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Alternator Boscha? Wtedy trzeba wyjąć mostek prostowniczy, czasem jedna dioda go ogranicza.
Mostek cały wymień,a jak już się upierasz na wymanę diod samych,to od poloneza,standardowy rozmiar 1\2 cala,ale nie wiem co z gniazdem się stanie po wyprasowaniu starych.
Ale ile wynosi napięcie na zaciskach akumulatora przy zapalonym silniku? I jaki masz alternator; Bosch, Valeo, czy Delco-Remy? Pytam, bo jedna V-B na 100 miała Bosch, jedna na 200 Valeo. Królował Delco-Remy z jego nieodłączną awarią mostka, choć praktycznie każda na ten czas powinna go mieć już wymieniony. Mało który oryginalny przetrwał więcej niż...
Wiem ze było już wiele tematu na temat alternatora ale na moje pytanie nie ma nigdzie odpowiedzi. To tak odpoczatku moja astra 93r, 1,6 nz posiada alternator boscha 55 A i ostatnio po całej nocy stania na dworzu rano ledwo co zapalał wiec pomyślałem ze to wina akumulatora ale przeciesz moj akumulator ma dopiero 1,5 roku wiec stwierdziłem że to wina...
Czy tam siedzi ten ruski alternator czy magneton z mostkiem bosch? Odpal powłanczaj odbiorniki i zmierz napiecie na wyjściu alternatora.
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
Jeżeli to 6-cio diodowy mostek to może być też uszkodzona dioda ujemna. Lampka od ładowania normalnie gaśnie, przy małym obciążeniu alternatora w miarę poprawne napięcie, a przy obciążeniu większym gwaltownie spada. Rozbierz, pomierz i będzie wszystko jasne.
Chyba przez 10 lat kupiłem kilkanaście akumulatorów Kozak do różnych aut (w tym intensywnie użytkowanych diesel) i zawsze było wszystko OK, zazwyczaj wytrzymywały 5–6 lat bez żadnej ingerencji. Pamiętam, jak znajoma kupiła do Yaris 1.0 2002 akumulator Hart (czeski Bosch-Varta) i od początku jakby dobrze nie przyjmował prądu, ciągle był niedoładowany...
Nie musi tam być sygnał prostokątny, może iść przemienny wyprostowany z dodatkowego mostka, tak to zrobiłem w swoim testerze regulatorów F00M; może go tu pokażę aby ktoś sobie taki zrobił. Wazne, aby był dodatkowo tłumiony do masy. Bez tego sygnału regulator nie załączy pełnego wzbudzenia, ale dla orientacyjnego oszacowania może go nie być.
Może i nie wiem co to jest korozja elektrochemiczna. Ale wiem, że montaż poprzez "plastikowe" koszyczki łożysk tocznych to zły pomysł. I jest głównym skutkiem awarii takiej jak w tym przypadku. Wiadomo wyjąć alternator może każdy. Rozebrać go też może każdy. Wymienić regulator, mostek a nawet wyjąć uzwojenie tez może każdy. Ale do naprawy gniazd łożysk...
Witam Kolega nie napisał jaki alternator ale sadząc po samochodzie to Bosch po pierwsze musi świecić kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka później sprawdź klemy na akumulatorze czyste mają być ,przewody z alternatora na rozrusznik lub akumulator , no jeszcze mostki między silnikiem a karoserią (przewód , lub taka plecionka płaska). Mogą być też...
Witam Problemem jest alternator(BOSCH 0 124 515 013) w tym że autku.Ładowanie jest ale bardzo słabe dochodzi do 5 A ale główny kabel prądowy okropnie sie grzeje i jest ogromny opór alternatora pasek aż piszczy.wypaliło obudowę plastikową od bezpieczników na akumulatorze bezpiecznik sie nie przepalił tylko przegrzał. Uzwojenie OK, wirnik OK, Mostek OK...
Szczotki mają ok 10mm. Wyjełem mostek bo nie widac diód wzbudzenia żeby sprawdzic wszystkie odczepy uzwojeń i tylko na pierwszym i ostatnim jest zwarcie reszta ma brak jakiej kolwiek przewodności z oczkiem wzbudzenia na regulator. Więc z tego wnioskuję że może coś słynni konstruktorzy w tym kierunku poszli.
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Wymień mostek, tylko diody + mogą powodować taką usterkę. Teraz mi się przypomniało - miałem niedawno identyko usterkę w jakiejś reno. Wyłączałeś stacyjką to pobór prądu był w normie, ale wystarczało wyłączyć na światach mijania lub włączyć na chwilę światła to pobór wzrastał do około 4 A. Wtedy winny był regulator. Ładowanie wynosiło 14,5 V. Alternator...
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
Hej Mam takie pytanie, dla kogoś kto może spotkał podobny problem. Otóż sprawa tyczy się alternatora Bosch o numerze 0 123 335 003. Wyposażony jest on oryginalnie w regulator Bosch o numerze 1 197 311 213. Dobrano mi w sklepie regulator Hella 5DR 004 242-05. Teraz w czym problem, otóż oryginalnie Bosch (no i w zasadzie wszystko co widać w katalogach)...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Alternator dzisiaj założony, w bagażniku na aku jest 14,2V ładowanie, jest mniejszy lżejszy, są do niego tańsze części, mostek czy regulator Boscha można kupić. Szkoda, że fabrycznie na zacisk B1+ i B2+ nie ma takiej samej długiej śruby do przykręcenia przewodu bo tu miałem dodatkową robotę.
Witam,problem jak w temacie.Na stole probierczym ładuje jak należy ale po zamontowaniu spowrotem w samochodzie nie.Ale od początku.Na warsztacie padła diagnoza uszkodzony mostek altka,więc go wymieniono na włoską podróbę.Po ponownym montażu okazało się że dalej ładowania brak.Zaczęła się więc przepychanka pomiędzy Demontażystą a gościem który przekładał...
Dzięki za pomoc, dopiero teraz miałem czas odpisać. Jeśli chodzi o alternator używany to kupiłem na znanym portalu aukcyjnym i okazał się w jeszcze gorszym stanie niż mój, dlatego zdecydowałem się podjąć regeneracji. Żeby dostać się do środka nie wystarczy odkręcić te cztery śruby, trzeba jeszcze odciąć od mostka prostowniczego druciki idące od stojana,...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Jak masz Boscha, to mostek zmienisz, jak Valeo, to przy diodach wprasowanych w obudowę może być tam problem. Jak nie masz wprawy, kup alternator.
witam! Jak w temacie,co Wy na taki zestaw: pionieer w 2ohm pod mostek zx3t2d 2ohm.Jak tanio :D i wystarczająco zasilic to prądem.Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Dodam, żę auto to bmw e36 coupe, z silnikiem 1.8 is 140km.Nie wiem jaki alternator tam siedzi.
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
z pewnego zrodla wiem ze ma te 130W przy 4R przy 14.4v, co do roznicy to mamy 270W przy 8R a nie przy 4R... wiec moc bedzie wieksza przy 4ohm... tylko wlasnie nie wiem jak jest z nim... czy on pracuje w mostku czy nie? nie wiem w kazdym razie wiem ze to zadziala na wiekszosc monoblockow np http://allegro.pl/item127102898_profesjo...
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Delco nie sa złe jeżeli założysz porządny mostek. Kupi Boscha i za chwilę będzie wymianiał przecięte pierścienie.
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
witam szanownych forumowiczów.posiadam auto marki opel omega B 20,16V r.1994.alternator bosch 70A.otóz akumulatorek ma 1rok i zauważyłem że 4 cele zaczynają zmieniać barwę elektrolitu.zaznaczam że pojazd jest użydkowany głównie w mieście na krótkich odcinkach i jest po prostu nie doładowany.regulator napięcia ładuje prądem od14,00 do13,8V na światłach.w...
To inne łożyska. Miłej wymiany, aby rozpołowić Valeo trzeba odciąć końce uzwojenia od mostka. Są zgrzewane, jeżlei nie wiesz jak je później dołączyć to po sprawie. To tylko jedna z niespodzianek, jest ich więcej. Wolę zrobić 3 bosche za tą samą ceną co jedno valeo. Ps-szczelinomierz, aby ustawić stojan tez będziez pożyczał?
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
W Skodach Bosch aż sie nie chce się wierzyć ale w poniedziałek sprawdzę w katalogach "BENDIKS" lub "HC PARTS" czy jakoś tak (bo wiem że starsze roczniki Skody to miały własne mostki SKODY podobne do LUCASA czy ELMOTA). Ogólnie to dzięki za dołączenie na forum i podzielenie się własnym doświadczeniem. Jak bym mógł spytać skąd masz te linki albo jak do...
mam takowe do prostownika boscha po 8 zł szt. napisz cile potrzeba i ewentualnie które (+) czy (-). diody 50A. ewentualnie cały mostek prostowniczy, podaj tylko numer z alternatora. kontakt 602486095
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Tak, to koluszko "gra" z tym wąsem jednej fazy. Te mostki uszkadzają się sporadycznie, gro usterek tam, to regulator. Jeżeli już się decydujesz na wymianę mostka, gdyż rzeczywiście jest uszkodzony, to bezwzględnie wyczyść miejsce styku w tylnej tarczy łozyskowej; tam gdzie mostek przylega "plecami". Tam ma się lśnić, gro problemów ze zbyt słabym ładowaniem...
Peiying 1K76D ma koło 900- 1 kw przy 1 ohm - real Z sonic 15 '' wycisłem z tego 142 db, co do Boschman 990 atx miałem ZX3- T2D to jest ten sam wzmacniacz ( mostek real 650 - 700rms ) z yakuza 15'' - 140,4db. Co do 1K76D to przy 1 ohm już swoje pobiera i jak ma być dobrze to alternator minim. 90A ( kable i zała reszta to już nie wspomnę. ) 1K76D można...
wlasnie skonczylem sie z tym... bawic. wyjalem alternator. ciezko jest odczytac jego oznaczenie. na tabliczce wyczytalem Made in germany K1 przerwa i 23/55 reszta jest nieczytelna. wydaje m isie ze to bosch bo na rysunku z ksiazki serwisowej on wyglada najbardziej podobnie. sprawdzilem rezystancje wirnika wynosi 3.2 ohm czyli tyle co Magneti Marelli...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
mostek prostowniczy alternator bosch alternator mostek mostek alternator
głowica tosca naprawa zaworu zwrotnego radia wojskowe
oprogramowanie vordon oprogramowanie vordon
Deck MDS 506 nie wyłącza się po Standby - diagnoza i naprawa Migająca czerwona dioda na Arduino GIGA R1 WiFi - awaria Mbed OS