Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Dzisiaj wyjąłem zakupiony alternator. Regulator oraz mostek rzeczywiście nowe. Zamieniłem regulator do starego alternatora. Ładowanie wróciło. Po pięciu minutach spadek napięcia przy jednoczesnej zmianie pracy silnika i kontrolka ładowania. Po czym cyklicznie ładowanie wraca i za jakiś czas ewidentnie silnik inaczej pracuje i powtórka. Rozumie ktoś???
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
Daj jeszcze zdjęcia tego alternatora. Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to jakie masz napięcia? Musi ładować ;awaryjnie;, jeśli nie to coś w alternatorze siedzi. Czasem mostek siada, a że więkoszość robi alternatory na pamięć to takie sprawy pomija. Dodano po 1 i koło pasowe, więkość też robiąc alternatory tego nie sprawdza (nie ma jak) a potrafią...
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zgłębieniu wiedzy na temat diod stosowanych w alternatorowych mostkach prostowniczych. Interesuję mnie produkcja ich, jakimi metodami pomiarowymi są one testowane po produkcji, charakterystyki, karty katalogowe, ogólnie wszystko o nich? Wdzięczny byłbym jak ktoś by naprowadził mnie na lekturę w tym kierunku, może...
A mocne i Tanie są np diody wyciągnięte ze starego alternatora lub kupione nowe diody "alternatorowe"
Cześć wszystkim! Mam pytanie czy jakiś elektro mechanik wlutuje mi diody z drugiego alternatora do mojego od mitsubishi bo ulegly uszkodzeniu a zanim zamowie to kilka dni minie a pilnie samochod mi potrzebny. A mam drugi alternator sprawny tyle że nie pasuje do mojego auta.
Witam a poco łonczyć mostki jak można zbudować z 6 pojedyńczych diod.Zobacz jak to jest zrobione w mostku 3 fazowym alternatora .Pozdro
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Myślę, że w takim zastosowaniu zdecydowanie najprościej i najtaniej będzie zastosować jednak diody Schottky. Sterowanie MOSFETów musi odbywać się dość ściśle synchronicznie. O ile w przypadku przetwornicy nie stanowi to problemu (dodatkowe uzwojenie w najgorszym przypadku), to w przypadku alternatora jest tylko kłopot. Na dokładkę koncentrujesz się...
Witam mam taki sam problem jak na początku postu, po naprawie alternatora [diody z mostkiem i regulator napiecia] zostały wymienione kosztowało mnie to 220 zł z naprawą. teraz po tyg jazdy znowu to samo, alternator padł i wspomaganie po przekręceniu na pierwszy stopien zapłonu kluczykiem zaczyna[rozpędzać sie] wydaje taki dzwięk i pracować, co jest...
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka alternatora nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności...
Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Nie do końca jest tak pięknie , silnik prądu stałego tak ale nie z magnesem trwałym jako stojan tylko z osobnym uzwojeniem stojana tak aby istniała możliwość regulacji prądu wzbudzenia . Przy magnesach w stojanie wartość napięcia będzie rosła proporcjonalnie do obrotów co...
Witam. Może ktoś polecić jakiś dobry sklep z częściami do alternatorów? Potrzebuję mostka prostowniczego do alternatora Mitsubishi 95A. Nigdzie nie mogę go znaleźć.
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Jest regulator koło kierownicy i wydaje się, że jest ok. problem jest inny tu gdzie zaznaczyłem na czerwono brak kabla który wychodzi z alternatora prawdopodobnie ma on nr 15 i potrzebuje schematu lub zdjęcia jak podłączyć go wewnątrz alternatora (tzn. do mostka alternatora) aby była możliwość podłączenia kabla od regulatora.
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
To jest typowe japońskie rozwiązanie (jak np. w Toyotach), dlatego u nas jest trochę trudne w naprawie. Alternator może mieć mostek sześcio lub ośmiodiodowy bez diod wzbudzenia. To jest alternator obcowzbudny czyli zasilanie regulatora bierze po stacyjce (IGN), ale może też wymagać napięcia z akumulatora (B). W regulatorze prócz przekaźnika nie masz...
Mam problem z alternatorem Lucas - oczywiście nie ładuje. Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć takiego modelu mostka prostowniczego (nr z mostka: 83633A i 4579) Ktoś już w nim grzebał i zamontował regulator 15RAa 14V. Wszystko podłączone jest według schematu (zaznaczyłem na czerwono diody, których końcówki są "odlutowane" w tym jedna z nich wyrwana):...
Mam takie amatorskie pytanie do fachowców od alternatorów-czym rozlutowujecie mostek diodowy od uzwojeń stojana? Muszę to zrobić ale moja stara Lutola 100W nie daje rady..
Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że wiatraczek(wew. alternatora) który jest bliżej paska napędzającego i rolki obraca się - natomiast ten od strony regulatora napięcia stoi w miejscu. Jest to nie możliwe ponieważ wentylatory są zgrzane z wirnikiem po drugie w tych alternatorach padają tylko mostki natomiast przy dużym przebiegu...
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
No przez to zamienione połączenie akumulatorów przy próbie odpalenia (nie ma siły, tak właśnie musiało być) - stopiła się także izolacja na przewodzie do rozrusznika. Rozbebeszyć tunel, na kanał i posprawdzać, centymetr po centymetrze cały przewód od klemy poprzez rozrusznik do alternatora. Do tego remont alternatora bo spalił się co najmniej mostek...
Nawinąłem trafo 14,7 wolt 50A . wystarczyło to do rozruchu samochodów do których jest wykonany. Zastosował em uzwojenie z linki 4mm². Chodzi mi o motory 1.4 i 1.6. Wiem, że gotowy mostek typu gretza nie da rady. Chce kupić diody 100A ponieważ musi być jakiś zapas. Nie chcę po szrotach kupować alternator. Chodzi mi o 4 diody żeby je połączyć w mostek.
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Witam. Od paru lat noszę się z poniższym pomysłem. Od teraz mam środki na wykonanie tego pomysłu. Zanim zlecę wykonanie silnika chciałbym zaciągnąć opinii i poznać Wasze uwagi na ten temat. Pytanie: gdybym zainstalował w miejsce alternatora silnik elektryczny BLDC co pozwoli nie tylko napędzać układ ale i odzyskiwać energię na przykład hamowania by...
Tzn zrobic jakis mostek prostowniczy lub cos podobnego zeby wytworzyc prąd stały potrzebny do ładowania? Dodano po 1 bo zalezało by mi najbardziej na tym by ta prądnica działała bez wzbudzenia Dodano po 2 a cos takiego??? Pkt 8.2, 10.11 regulaminu. Popraw pisownię!
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Alternatory wiadomo większość to do 140-150 A. Oczywiście tylko 12V. Nie chce Przełączania hebelkami bo to by było najprościej ale jestem ambitny 😉. Poza tym widać kiedy dokładnie alternator w razie czego siada. Z reguły są to testy w miarę krotkie pod pełnym obciążeniem. Czasem naprawiam alternatory ale to czasem upierdliwe. Wymieniasz mostek...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Jak di się lekko kontrolka świeciła to masz uszkodzoną diodę w mostku pomocniczym, takich alternatorów to już trochę skręciłem
Dlaczego się nie da? Kiedyś jako "wynalazca" funkcji transformatora podłączyłem odpowiednio nawinięty transformator do dwóch odczepów z alternatora w maluchu i miałem około 230v... A gdyby tak z dwóch odczepów przemiennego zrobić przez mostek prostowniczy napięcie symetryczne? Wiem, że będzie to dawać to napięcie przemienne, ale nie wiem jak wpłynie...
mogę dostać cały mostek w serwisie toyoty. w serwisie boscha nie maj a nawet mostka w katalogu części o diodach nie wspomnę. mostek w serwisie kosztuje około 200 zł a za tyle to ja mam używany alternator. Tak ze kolego z tym słabym szukaniem nie trafiłeś!!!!
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
Jeżeli jest to alternator Derco Remy to musisz wymienić cały mostek. Nie ma możliwości wymiany jednej diody. A poza tym, jeżeli ulega uszkodzeniu jedna dioda, to najprawdopodobniej reszta też ulegnie uszkodzeniu. To tylko kwestia czasu. Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnej pracy radzę wymienić cały mostek. Pozdrawiam.
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
Mogę podpiąć amperomierz szeregowo, ale czy wytrzyma moment rozruchu? Bo później to już luz, ale boję się o rozruch czy go nie spali Wepnij amperomierz i zmostkuj jego styki. Gdy odpalisz samochód rozłącz mostek i będziesz miał amperomierz wpięty bez ściągania klemy na pracującym silniku.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Alternator na stół i do roboty, coś mi się zdaje że i mostek i regulator będzie do wymiany chyba że wina w wirniku. Sprawdzić czy kontrolka w ogóle świeci
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Sterowanie PWM. Saly, rozberz termianal B+, tzn odkręć ten kątowniczek i zobacz czy nie ma śladów korozji jak idzie do mostka, poza tym zobacz czy dobrze kontaktuje styk regulatora, pod tą śrubą na torxa (z grzybkiem) DziadzioMiecio, dam Ci schemat testera, zrobisz sobie, przyda ci się w robocie :) Tylko muszę go zrysować na "ładnie", bo teraz to same...
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Przyjrzałbym się jeszcze kostce stacyjki i okablowaniu silnika, w tym połączeniu masowemu silnika z nadwoziem. Do demontażu mostka nie trzeba odkręcać alternatora. W maluchu to kupa roboty i da się tego uniknąć. Bo pewnie on dostał przy jeździe z urwanym przewodem prądowym. Do sprawdzenia też regulator napięcie - to jest metalowy bloczek na korpusie...
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Jeżeli twierdzi że na stole działa zmierz napięcie przy wyjściu z alternatora , napisałeś że ładuje tylko 13,6 ale gdzie to zmierzyłeś pewnie na klamrach akumulatora może jest jakaś strata na kablach po drodze do aku a kontrolka może urwałeś jakiś kabelek przy altku.Swoją drogą miałem przypadek gdzie padł i mostek i regulator jednocześnie .
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: W Twoim silniku, przebiegi czasowe napięć indukowanych o częstotliwości znacznie większej niż sieciowa (50Hz)...
Przeczytaj mój post i poprzedni autora, ale ze zrozumieniem ! Jak powiedziałem, że na każdą cewkę trzeba dać diody , to stwierdził, że lepiej mostek za każdą cewką Jak dasz mostek to będziesz miał zwykłe jednofazowe rozwiązanie.
Chyba tak zrobię, sprawdzenie całego alternatora to 70 zł wraz z wymontowaniem w firmie która się specjalizuje w takie rzeczy. Podejrzewam że to będzie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. W razie uszkodzenia naprawiają w tej cenie plus dopłata za częsci użyte. Tylko naświetlę im żeby sprawdzili dobrze mostek.
(SKF) takie powinno być jest "ciasne na minus wewnątrz" Fabrycznie są zgrzewane wąsy do mostka. Podstawowy błąd naprawiaczy montaż tego łożyska "na oko".
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Sprawdz jeszcze raz diody w mostkach magneti mareli lubia sie odpalac diody napiecie pod obciazeniem wskazuje ze to ktoras z diod i nie masz pelnego ladowania
no wlasnie wiem :( tyle ze altek jest zrobiony (lozyska,szczotki,tulejki...nawet mostek z diodami) i nie pomoglo:(
Witam ! Posprawdzałem i faktycznie później pakowali regulatory napiecia do komputera. Zrobilo się zatem nowe pytanie. Z tym poprzednim alternatorem ciągle się coś działo i w miedzy czasie wymieniałem też właśnie regulator. Chciałbym go zastosować do regulowania tego nowego alternatora. Nie bardzo wiem jak podpiąć jeden przewód. Na rysunku są odpowiednio...
Tam to chyba komplecik szedł: mostek + regulator. A jak będziesz już go miał rozbebeszonego, to zrób kontrolnie rentgena...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Raczej puść na zewnątrz uzwojeń dopasowywując długość wyprowadzeń do mostka bo każdy zwój a żłobkach może Ci dodać bądź ująć napięcia z fazy.
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Jeżeli był obrotomierz to miał swój styk, był na samym dole tej czarnej osłony mostka, w tym miejscu co są na niej przetłoczenia zasłaniające śruby mocujące mostek. Ale zrób inaczej-zdejm tą osłonę i przylutuj kabel do bylektórego wyprowadzenia stojana.
Jóźku da się, i to jest najczęstsza przyczyna że umierają. Albo przegrzejesz uzwojenie tak że aż wytopi podzwojniki albo poleci mostek. Alternator to źródło napięciowe a nie prądowe, zawsze będzie dążył do uzyskania napięcia circa 14V.
Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc chyba masz ustawiony zakres 20 A wtedy taki wynik na wyświetlaczu wskazuje na wartość 90 mA. Jeśli rzeczywiście płynie 90 mA, to taki prąd raczej...
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Czy to napięcie na kondenstorach uszkodzi radio ? Wszystko zależ od parametrów radia, jaki ma zakres napięć zasilania... Czy może jest tak, że po podłączeniu radia jego obciązenie zredukuje wartość napięcia spowrotem do wartości takiej jak za mostkiem gretza? Nie zredukuje o tak dużą wartość napięcia.... Zakres napięć to mniej więcej tyle co napięcie...
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Witam mam problem z alternatorem od bułgara.Na początku wcale nieładował okazalo sie ze nibylo styku miedzy mostkiem a bolcem.Teraz ładuje ok 40V alternator nie ma regulatora.Mam pytanie czy to jest prawidlowe ładowanie i regulator w raku wyreguluje na 14,5.czy cos jest wnim nim uszkodzone.nie mam możliwości go zamontować bo przyniesiono mi sam alternator.