Dioda wzbudzenia
350-500W kolba da rade.
Tak jest od tego alternatora.P
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
8 diod, nissan terrano.
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Sprawdzałeś mostek?
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
http://obrazki.elektroda.net/45_12786974... http://obrazki.elektroda.net/45_12786974...
Kurzownica to poprawna nazwa tego urządzenia, do piaskowania się nie nadaje Ja tym czyszczę alternatory , mostki , egr, może trafiłeś na niedorobioną wersje. Oczywiście korund i 10bar na zasilaniu.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
A jakie są objawy tego uszkodzenia?Może coś bliżej?Czy to jakieś dziwne dzwięki czy poprostu przestał ładować bez ostrzeżenia?
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Jeżeli na wtyczce masz 12 V to przy sprawnym alternatorze a braku sterowania miałbyś napięcie około 13,7 V. Tak jak pisał Trojan333 najczęściej diody do wymiany (cały mostek).
radek3p ! Jeśli Twój mostek jest na 24V, to jest nadzieja (ale nie 100%!), że wytrzyma. Jeśli dasz mostek na 12V, to przygotuj się do remontu elektrowni. Zwróć uwagę na fakt, że w alternatorze mostek jest BARDZO dobrze chłodzony! Czy Twój też będzie miał takie warunki?
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Daj zdjęcie tego alternatora. Wystarczy wymienić mostek na arc6020 trzeba jedynie przełożyć śrubę z M8 ma M6 z oryginalnego Alternatora.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Wymieniłbym wszystkie trzy diody wzbudzenia i zmierzył uzwojenia stojana, zakładając, że przyczyna tkwi w alternatorze (nierównowaga mostka), a nie w instalacji do tablicy.
Nazwa części: Terminal alternatora
http://obrazki.elektroda.net/67_12570688... Może Ci pomoże.P
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Samo sie nie naprawi a z tego co piszesz to ładowanie masz za małe albo nawet wcale go nie masz , powinno byc max , 14,5 v .Wymien ten mostek i sprawdz ładowanie nie zapomnij spradzic pozostałych zeczy , szczotki , stojan i td. :D
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
Dolutuj po dowolnie który pręt stojana, no pod te "wąsy" wychodzące z mostka.
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
Ja bym się pokusił o sprawdzenie mostka na alternatorze bo coś tu nie gra. Za małe napięcie ładowania.
Kabelki poza wiążką służą do połączeń pod zegarami, oraz taki gruby z szeroką końcówką oczkową to chyba mostek między alternatorem a rozrusznikiem,
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Sprawa jest prosta wymieniasz mostek i po problemie kupisz u każdego dostawcy części. Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Diod nie mierzy się rezystancją.Skoro po wymianie nie działa to źle coś zrobiłeś albo nie taki mostek kupiłeś np.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Albo mostek,będzie taniej.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Wszystko się okaże po rozebraniu alternatora. Mostki padają to fakt, ale regulator też. Do tego trzeba by uszczelnić pompę vacum. Tak że jak zdemontujesz to ocenisz.
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
sprawdz w alternatorze mostek diodowy wzbudzenia
alternator (mostek)
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
Witam. Może ktoś polecić jakiś dobry sklep z częściami do alternatorów? Potrzebuję mostka prostowniczego do alternatora Mitsubishi 95A. Nigdzie nie mogę go znaleźć.
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Robione u nas i przeznaczone na reeksport (spłata licencji) oraz sprzedawane u nas w systemie dewizowym (pewex/baltona) miały alternator. Rocznik 1983 bez problemu mógł mieć M. Marelli (z zielonym deklem mostka).
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Wyrywasz alternator ,mostek z regulatorem kpl. zestaw i simmering plus oring,pompy. Za ok 250zł-300zł przeważnie masz zrobione w warsztacie. Bez kanału ,podnośnika nie podchodz do roboty.
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
A co może być złego w tym alternatorze mostek, regulator, uzwojenie..??
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Po wypięciu kostki stacyjki w dalszym ciągu usterka występuje. Napięcie mierzone na akumulatorze przy włączonym silniku 14,4V więc to chyba nie alternator (mostek).
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
To masz zwarty mostek B+ do D+ czyli śmietnik.
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Trzeba zmierzyć spadek napięcia na przewodach na początek, by mówić że tak ma być i jest on "intelygent" Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Alternator był w regeneracji Pytanie, czy sprawdzono/wymieniono mostek, bo na nim też potrafi być spadek napięcia. Pełna regeneracja ale co wchodziło w skład to mi nie powiedzieli. Nie jest inteligentny. Ma...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Jak chcesz wymieniac diody na wzbudzeniu to musisz wszystkie trzy wymienic inaczej dlugo to nie bedzie dzialac.jak chcesz to moge zalatwic cały nowy mostek tylko podaj nr z alternatora...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Wykorzystujesz jeden mostek cały i połowę drugiego. Łączysz na podstawie rysunków połączeń mostka alternatora (narysuj sobie mostek alternatora z sześcioma diodami i mostek z czterema, to zobaczysz). W sumie to łatwiej było od razu kupić mostek trójfazowy i miałbyś jeden.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Wydaje mi się, że to nie prąd (obciążeniem była żarówka reflektorowa), tylko zmiany napięcia na wejściu (alternator ma tylko mostek). Noo! Ale, że za spawarkę może robić :) Niesamowite...
mostek alternator prostownik mostek alternator mostek diodowy alternator
pobieranie zablokowane gniazdka angielskie windows schowek
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Schemat serwisowy Disney Medion MD 2772 – gdzie znaleźć dokumentację radia? Schemat serwisowy radio-CD Disney Medion MD2772 – gdzie znaleźć dokumentację?