Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
Jak di się lekko kontrolka świeciła to masz uszkodzoną diodę w mostku pomocniczym, takich alternatorów to już trochę skręciłem
Jak w temacie, alternator nie znanego producenta i nie mogę nigdzie wyszukać takiego typu. Dodaję kilka zdjęć, i proszę o każdą podpowiedź. W starym poleciały główne diody. Zdjęcia marnej jakości ale to już coś. Za pomoc z góry dziękuję.
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Jóźku da się, i to jest najczęstsza przyczyna że umierają. Albo przegrzejesz uzwojenie tak że aż wytopi podzwojniki albo poleci mostek. Alternator to źródło napięciowe a nie prądowe, zawsze będzie dążył do uzyskania napięcia circa 14V.
A także najczęściej przebicia diod w mostku alternatora. Więc nawet jeżeli był dobry to już nie jest.
Szukam zamiennika tego mostka: Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Witam Czy da się na podstawie zdjęcia stwierdzić czy mostek na zdjęciu jest do tego auta? Alternator 100A, Hitachi.
Witam a poco łonczyć mostki jak można zbudować z 6 pojedyńczych diod.Zobacz jak to jest zrobione w mostku 3 fazowym alternatora .Pozdro
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Witam Mam na stole alternator z Opla Omegi B z silnika V6 o max prądzie 120A. Jest to alternator marki BOSCH. Mam pytanie jakie w mostku prostowniczym zastosowano diody wysokopradowe i niskopradowe ? Na diodach wzbudzenia (niskoprądowych) pisze coś takiego: GP300-700 9740 Google nie nie pokazują na temat tych diod.
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Witam. Mam takie pytanie ile amperów wytrzymują diody prostownicze z mostka od alternatora z malucha?? Chciałbym ich użyć do spawarki żeby zespawać mały kawałek aluminium ( prąd 60-90A) Posiadam 2 mostki czyli w sumie 12 diod.
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Spaliły mi się trzy diody w mostku alternatora LR170-420. Niewiem co kupić bo na nim jest napisane tylko tajemnicze 633(razem 9 diodek - trzy w normalnej obudowie i sześć przymocowanych na stałe do blachy). Szukałem IHR633 ale niema czegoś takiego. Szukałem IXR633 ale wygląda zupełnie inaczej. Ktoś napisał, że na elektrodzie jest dużo materiałów na...
Problem może być w lichym połaczeniu przewodu D+ z mostkiem (ten niebieski wychodzący z regulatora). Trzeba odciąć tą kątową złaczkę konektorową i przylutować przewód do języczka wychodzącego z mostka.
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Alternator Bosch 140A. Spaliło diodę w mostku (zwarta), przynieśli alternator do naprawy, prostownik wymieniłem, założyli i telefon, że ładowanie słabe i alternator się grzeje. Kazałem przyjechać. W końcu ona się tak nie uszkodziła, bo miała taki kaprys. Podczas pomiarów okazało się, że prąd czerpany z alternatora (na zimnym silniku) wynosi około 90A,...
Jest tak-uszkodził się alternator, rozebrali sobie, kupili mostek i przyniesli do złożenia. Patrzę, i za diabła nie pasuje mi jedna dioda wzbudzenia- nie spotkałem sie, aby w 11 diodowym mostku jedna z diod szła na środek gwiazdy i dwie na fazowe, zawsze środek gwiazdy był bez diody wzbudzenia. Nie ma starego mostka aby sobie przyrównać. Widział ktoś...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka. Drugim problemem było...
W Fiat często jest tak że kabel od masy jak pisze Alfred_92 i alternatora do rozrusznika do klemy się trzyma oczko a można kręcić ręko w kółko.... :) Za nowe kable z oczkami dasz 50zł w hurtowni elektrycznej. Kabel do klem ( masa i do rozrusznika ) 50mm2 a mostek do alternatora 16mm2 i oczka jakiś 8mm Cu i prasa.... to ci zaprasują w hurtowni pewnie...
Jest regulator koło kierownicy i wydaje się, że jest ok. problem jest inny tu gdzie zaznaczyłem na czerwono brak kabla który wychodzi z alternatora prawdopodobnie ma on nr 15 i potrzebuje schematu lub zdjęcia jak podłączyć go wewnątrz alternatora (tzn. do mostka alternatora) aby była możliwość podłączenia kabla od regulatora.
Witam, Panowie jaki powinienem zastosować mostek do ww. alternatora? Na znanym portalu aukcyjnym są 6-cio i 9-cio diodowe. Oznaczenie alternatora: QY13E6 Delco Remy
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego transformatorka ( napięcie międzyfazowe ok. 35V ) jednak...
Skoro brak napięć to wychodzi że zasilanie padło. Zobacz bezpiecznik (sprawdź), trafo , mostek itd.
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
sprawdz diody prostownicze w mostku
Bardzo przepraszam ale napisałem wyrażnie że "przy okazji" chcę wymienić łożyska, a problem leży prawdopodobnie w uszkodzonej jednej z diod mostka alternatora więc demontaż wydaje mi się konieczny.
Zapewne według informacji elektrit-a. Ale jeśli jescze trochę się pobawisz to dołożysz regulator a może i mostek prostowniczy.
to lichy elektryk, uszkodzony mostek prostowniczy.
Dzięki Kolego viper555 To chyba takie, bo taki kabelek idzie do regulatora:) A jak je się sprawdza, bo normalne diody to wiem, a to jak? to działa jak mostek prostowniczy?
mczapski, przecież widzisz diodę wlutowaną we wspornik szczotkotrzymacza, ponad łącznikiem łączącym wspornik z mostkiem.
Wzbudzenie ładowania ok? Sprawdz diody w mostku alternatora( te małe).
A diody w mostku sprawdzone?
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Czy mostek prostowniczy z alternatora załatwi sprawę stabilizowania napięcia z 18V do 12V? Dodano po 3 Zwykłe 1,9d tak na pompie rotacyjnej,MB na rzędowej nie potrzebuje nic :) A to dla tego chcą ich zakazać, do nic nie potrzebują do jazdy tylko ropę i kopniaka. A komputer?
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
No przez to zamienione połączenie akumulatorów przy próbie odpalenia (nie ma siły, tak właśnie musiało być) - stopiła się także izolacja na przewodzie do rozrusznika. Rozbebeszyć tunel, na kanał i posprawdzać, centymetr po centymetrze cały przewód od klemy poprzez rozrusznik do alternatora. Do tego remont alternatora bo spalił się co najmniej mostek...
Nawinąłem trafo 14,7 wolt 50A . wystarczyło to do rozruchu samochodów do których jest wykonany. Zastosował em uzwojenie z linki 4mm². Chodzi mi o motory 1.4 i 1.6. Wiem, że gotowy mostek typu gretza nie da rady. Chce kupić diody 100A ponieważ musi być jakiś zapas. Nie chcę po szrotach kupować alternator. Chodzi mi o 4 diody żeby je połączyć w mostek.
Dzisiaj wyjąłem zakupiony alternator. Regulator oraz mostek rzeczywiście nowe. Zamieniłem regulator do starego alternatora. Ładowanie wróciło. Po pięciu minutach spadek napięcia przy jednoczesnej zmianie pracy silnika i kontrolka ładowania. Po czym cyklicznie ładowanie wraca i za jakiś czas ewidentnie silnik inaczej pracuje i powtórka. Rozumie ktoś???
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Tzn zrobic jakis mostek prostowniczy lub cos podobnego zeby wytworzyc prąd stały potrzebny do ładowania? Dodano po 1 bo zalezało by mi najbardziej na tym by ta prądnica działała bez wzbudzenia Dodano po 2 a cos takiego??? Pkt 8.2, 10.11 regulaminu. Popraw pisownię!
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Alternatory wiadomo większość to do 140-150 A. Oczywiście tylko 12V. Nie chce Przełączania hebelkami bo to by było najprościej ale jestem ambitny 😉. Poza tym widać kiedy dokładnie alternator w razie czego siada. Z reguły są to testy w miarę krotkie pod pełnym obciążeniem. Czasem naprawiam alternatory ale to czasem upierdliwe. Wymieniasz mostek...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Chodzi ci pewnie o ten alternator nawijany płaskownikiem, siedzi też w mazdach. Ja piaskuję mostek i wymieniam diody, wsadzam 70-amperówki 1/2 cala. Regulatory tam nie padają, tylko mostki.
nic tam nie wstawisz, kupić nowy mostek.
Dlaczego się nie da? Kiedyś jako "wynalazca" funkcji transformatora podłączyłem odpowiednio nawinięty transformator do dwóch odczepów z alternatora w maluchu i miałem około 230v... A gdyby tak z dwóch odczepów przemiennego zrobić przez mostek prostowniczy napięcie symetryczne? Wiem, że będzie to dawać to napięcie przemienne, ale nie wiem jak wpłynie...
mogę dostać cały mostek w serwisie toyoty. w serwisie boscha nie maj a nawet mostka w katalogu części o diodach nie wspomnę. mostek w serwisie kosztuje około 200 zł a za tyle to ja mam używany alternator. Tak ze kolego z tym słabym szukaniem nie trafiłeś!!!!
W październiku ubiegłego roku dokonałem naprawy alternatora w wykwalifikowanym warsztacie, wymienione części to szczotko trzymacz i mostek prostowniczy. Alternator oddałem do naprawy z powodu niskiego prądu ładowania(12.4V), a w chwili gdy oddawałem go do warsztatu przestał ładować. Dzisiaj znowu mam problem z ładowaniem alternatora, prąd ładowania...
Chyba tak zrobię, sprawdzenie całego alternatora to 70 zł wraz z wymontowaniem w firmie która się specjalizuje w takie rzeczy. Podejrzewam że to będzie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. W razie uszkodzenia naprawiają w tej cenie plus dopłata za częsci użyte. Tylko naświetlę im żeby sprawdzili dobrze mostek.
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
Jeżeli jest to alternator Derco Remy to musisz wymienić cały mostek. Nie ma możliwości wymiany jednej diody. A poza tym, jeżeli ulega uszkodzeniu jedna dioda, to najprawdopodobniej reszta też ulegnie uszkodzeniu. To tylko kwestia czasu. Aby zaoszczędzić sobie niepotrzebnej pracy radzę wymienić cały mostek. Pozdrawiam.
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Wydaje się, że spadek 0,3 V na połączeniach technicznych może być dopuszczalny (zależy jeszcze od poboru energii). Natomiast nawet całkowity brak masy na którymkolwiek elemenci pojazdu nie moze być przyczyną grzania się alternatora. Natomist skłaniałbym się do uszkodzenia diody w mostku prostowniczym albo zwarć wewnętrznych na uzwojeniach. Tylko nie...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
Mogę podpiąć amperomierz szeregowo, ale czy wytrzyma moment rozruchu? Bo później to już luz, ale boję się o rozruch czy go nie spali Wepnij amperomierz i zmostkuj jego styki. Gdy odpalisz samochód rozłącz mostek i będziesz miał amperomierz wpięty bez ściągania klemy na pracującym silniku.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Alternator na stół i do roboty, coś mi się zdaje że i mostek i regulator będzie do wymiany chyba że wina w wirniku. Sprawdzić czy kontrolka w ogóle świeci
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase....
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Sterowanie PWM. Saly, rozberz termianal B+, tzn odkręć ten kątowniczek i zobacz czy nie ma śladów korozji jak idzie do mostka, poza tym zobacz czy dobrze kontaktuje styk regulatora, pod tą śrubą na torxa (z grzybkiem) DziadzioMiecio, dam Ci schemat testera, zrobisz sobie, przyda ci się w robocie :) Tylko muszę go zrysować na "ładnie", bo teraz to same...
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Przyjrzałbym się jeszcze kostce stacyjki i okablowaniu silnika, w tym połączeniu masowemu silnika z nadwoziem. Do demontażu mostka nie trzeba odkręcać alternatora. W maluchu to kupa roboty i da się tego uniknąć. Bo pewnie on dostał przy jeździe z urwanym przewodem prądowym. Do sprawdzenia też regulator napięcie - to jest metalowy bloczek na korpusie...
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).