Konkretnie w trzech miejscach - obie ścieżki bezpiecznikowe na zasilaniu i shunt-rezystory. Podejrzewam, że jak ściągniesz radiator to zobaczysz że mostek także poległ. Swoją drogą rezystory dość ciekawie uszkodzone... Wyzwolenie RCD może sugerować uszkodzenie (przebicie) w silniku - co mogło pociągnąć za sobą uszkodzenie elektroniki. Próbujesz kręcić...
wystarczy 8 lub 16 Wystarczy. czy nie można użyć zwykłych silniczków o wysokich obrotach lub użyć jakiegoś innego silnika (tani) Byleby działał. Musisz wypróbować. Z wysokoobrotowym (znaczy - bez przekładni?) bym uważał. bez użycia sterownika (mostek H). Sam mostek H nie jest sterownikiem. Jeśli zakładasz, że silnik kręcić się będzie tylko w 1 stronę,...
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Podpiąłem to przez mostek prostowniczy trójfazowy do inwertera Deye z możliwością podłączenia turbiny wiatrowej. Hamulec ma w razie nieodbierania mocy przez falownik po osiągnięciu zadanego napięcia rozwierać stycznik, który załączy...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Zastanawiam się, czy takie coś sensownie by działało - do istniejącej instalacji PV on-grid (falownik 8 kW, 2 stringi * 8 paneli * 450W) równolegle generator wiatrowy (Ista Breeze 2 kW 350V - na Allegro mają) przez mostek 3-fazowy na 6 diodach. Panele PV (około 300V DC na całym stringu) również jako ogranicznik napięcia - spora powierzchnia odprowadzania...
Witam. Przedstawię całą sytuację: za działanie silnika odpowiada stycznik nr 1. Chciałbym go hamować poprzez podanie prądu stałego. Wiem, że potrzebny mi do tego będzie na pewno transformator oraz mostek Groetza jako prostownik. Chciałbym zbudować układ na stycznikach w taki sposób aby po wyłączeniu stycznika silnika nr 1 (czyli stycznika od silnika)...
Zdecydowanie lepiej zastosować gotowy mostek. Zrobić dobry mostek na mosfetach to sztuka. Większości się wydaje że wystarczy podpiąć fety do AVRka, ale niestety takie proste to nie jest. Przekaźnik równolegle służyłby do hamowania. Nie wiem czy to dobry pomysł - łatwo spalić mostek przypadkowym zwarciem. Te mostki też dobrze hamują, a na pewno same...
Witam. Szukam sposobu jak najszybszego zahamowania przeciwprądem silniczka DC pod zmiennym obciążeniem tak by zbytnio nie przekroczyć prądu nominalnego ( ok. 1A). Sterowany jest pwmem z uC na mostek H. Czy ma sens pomierzenie "na sucho" napięcia indukowanego przez silnik przy konkretnych prędkościach? Są jakieś inne metody?
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Widziałem UHU, bardzo dopieszczony schemat. Chyba nic tańszego się jednak nie wykombinuje. Pytanie teraz jak hamować ten silnik? Równolegle do silnika przekaźnik?
Mostkiem H zasila się silnik na napięcie AC a nie DC. DC też. Silnik na napięcie stałe (DC) można zasilać pojedynczym tranzystorem IGBT sterowanym sygnałem PWM. Ale wtedy nie będzie mógł hamować ani nawracać. A przy połączeniu mostkowym już może.
Jeżeli dobrze zrozumiałem to podłączając 3 grzałki na zmiennym przed mostkiem prostowniczym to tak jak bym podłączył jedną na stałym ?? A czy nie lepiej by wtedy było pościć jeden stator przez mostek do aku a drugi na grzałki bez mostka ?? Czy oba statory przez mostek a grzałki dodatkowo załączać przed mostkiem na zmiennym ?? Czy ma jakieś znaczenie...
Mam rower elektryczny z silnikiem 250W 36 V w przednim kole. Silnik ma 3 uzwojenia laczone w gwiazde. Po zwarciu tych 3 przewodow silnik dość mocno hamuje. Pomysl jest taki żeby wykorzystać jak najlepiej ta energie. Zrobilem wiec mostek na 3 fazy , obciazylem go 2,5 ohm potem 1 ohm a na końcu 0,3 ohma, tu już było hamowanie prawie jak na zwarciu. Do...
W całym układzie nie ma śladu sygnału PWM( mostek sterowany jest 1 0) a co do stabilizatora dodany jest tam po to aby nie sterować bezpośrednio tranzystorami portem mikrokontrolera. Co do grzania się to są całkiem zimne dopiero jak zaczynam hamować go ręka zaczyna się grzać dość obficie:)
Witam serdecznie, mam pytanie bardziej natury naukowej niż technicznej. Mam pewien układ z mostkiem H do sterowania silnikiem z prądem Imax 3A na napięcie 24V. Mostek jest zbudowany na mosfetach P/N i drivery ich bramek są złożone z elementów dyskretnych (stan zabroniony wykluczony przy użyciu bramek logicznych). Ogólnie całość działa poprawnie jednak...
Jedyne programy jakie mogę wybierać to działanie odbiorników: 1. Działanie stałe 2. Działanie czasowe (regulowane godziny pracy) 3. Działanie załączane przez czujnik zmierzchu. Mogę też ustalić ilość RPM turbiny zanim zacznie hamować od 100 do 2000RPM ale to nic nie zmienia, bo turbina praktycznie się nie kręci przy żadnym ustawieniu. Na samej turbinie...
Jeżeli rozmawiamy o falownikach zasilanych 3x380V to muszę nadmienić że nie chodzi tu o napięcie 540V bo prawda jest taka że „czoper” (czyli 7- tranzystor ), który przez nasz rezystor o którym tu się rozpisujemy jest równolegle wpięty w szynę DC falownika. I właśnie ten tranzystorek zaczyna być kluczowany (załączany) w większości falowników...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Czyli dla 2m/s mamy ca. 5W, nie do pogardzenia. Interesuje mnie tylko: Przy jakiej prędkości wiatru nieobciążony generator osiąga próg 13V, a przy jakiej da np. 0,5A (at)13V? Dla wyjaśnienia: pisałem o energii (mocy wiatru) z 1m². Turbina (piszę turbina bo typów jest mnóstwo i np u mnie oznacza to 60 litrowe beczki po oleju :D) ma max. sprawność...
A ja Ci opowiem moją własną historię.... ....ESP w prywatnym samochodzie. Każdy ma jakąś swoją historię. Gdybyś przeczytał moje pierwsze zdanie (albo całość) to nie wyrwał byś jednego zdania z całego kontekstu. ABS, BAS, ESP, TCS i jeszcze kilka magicznych skrótów poprawiają bezpieczeństwo a ja sam obecnie posiadam auto które jest naćpane tego tupu...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Witam! Używasz trochę "egzotycznych" jednostek: CFM to "cubic feet per minute" czyli stopa sześcienna na minutę, wiec cały przepływ 30,87CFM to 0,81m3 na minutę, czyli 40,85m3 na godzinę, a 0.345 inch H2O to 0,345 cala słupa wody, czyli 9mm (to dość mało! Pewnie wentylatory z komputera? Będą ZA SŁABE dla odprowadzenia...
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Jeżeli dodamy w pętli for pomiędzy funkcjami analogwrite opóźnienie około 2 ms aby złagodzić zatrzymanie, ale aby było nadal w miarę szybkie, silnik podczas zatrzymywania generuje podwyższone napięcie, które przez mostek cofa się przez chwilę do zasilacza. Przy łagodnym zatrzymywaniu problem przepięć nie występuje. Silnik DC podczas hamowania nie generuje...
same diody nie cofną ci energii do sieci w przypadku hamowania, natomiast mostki tyrystorowe potrafią to zrobić muszą być odpowiednio połączone i sterowane. Generalnie mostek sterowany da ci możliwość regulacji napięcia ale regulacje napięcia można też uzyskać odpowiednią zmianą współczynnika PWM przebiegu. Pozdrawiam.
Witam - prawdopodobnie jeden układ mostka H nawalił ,można to sprawdzić zamieniając miejscami wtyczki i sprawdzić czy inna strona hamuje .
Witam mam pytanie dotyczące tego układu niestety nic nie mogę poszukać w sieci po tych symbolach podejrzewam ze to jest mostek prostowniczy który hamuje silnik trój fazowy.Jeszcze nie zaglądałem do tej maszyny z której to jest wymontowane.Wiem tylko ze szlifierka nie chciała wystartować elektryk wymontował ten układ i szlifierka działa tylko po wyłączeniu...
Bo rezystor wpina się pod zaciski DC (+ lub -) i R (też + lub -, zależy od oznaczeń producenta falownika) i to pod warunkiem, że falownik ma wbudowany czoper hamowania. Jak nie masz zacisku R to falownik nie obsługuje rezystora bezpośrednio. Na DC+ i DC- masz pełne napięcie mostka zasilacza, bez względu na aktualny status falownika. V.
Nie ma tu prostego rozwiązania. Zahamować możesz szybko zmieniając polaryzację zasilania. Momentu trzymającego łatwo nie uzyskasz. Trzeba by zastosować enkoder na osi silnika i sterownik z mostkiem H i sterowaniem PWM w jednej gałęzi mostka. Wtedy można by realizować hamowanie po zadanej rampie i zatrzymanie prawie w miejscu silnika przez zadawanie...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Odnośnie falownika jednofazowego (mostek H). Jak sterować IR2110 podczas hamowania? Myślałem o takim układzie, żeby w momencie hamowania załączyć rezystor hamujący pomiędzy (+) a (-) poprzez jakiś tranzystor IGBT oraz w tym samym momencie odłączyć zasilanie poprzez zamknięcie tyrystorów w mostku Gretza. Prąd hamowania zamknie się wtedy poprzez rezystor...
Trochę nie tak. Weź ten schemat z Linku i dodaj wejściowe tr. najlepiej BS170 ( ew. npn ) źródło na masę, dren do bramek MOS-ów górnych a bramka przez ok. 10Ω do uPC ( jak npn to bazę przez np. 470Ω ). Q3 nie ma niezbędnego mu oporka do +Uz 10k. MOS-y nie potrzebują diod DS, wszystkie są z nimi zintegrowane. Potrzebne są do bipolarnych, ktoś...
podłącz w mostek H http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... a hamowanie poprzez zwieranie silnika
Witam Masz schemat mostka z hamowaniem do sterowania PWM.
Najlepiej trafo 24V 10A + mostek prostowniczy - hamuje bardzo efektywnie i trzyma potem.
Czy ktoś ma wiedzę lub jakąś literaturę na ten temat? Nie interesuje mnie hamowanie przez falownik, tylko zastosowanie transformatora i mostka. Jak to się liczy?
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
Wydaje mi się, że gdy przekształtnik pracuje jako falownik i zasila silnik wtedy te diody nie mają znaczenia. Zgadza się. Jednak gdy na zaciski wyjściowe podasz napięcie ( praca prądnicowa silnika ), pracują jak zwykły mostek.
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Nic nie musisz stosować "pomiędzy". Kleisz coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/6187704900_... a, b - wyjścia mostka tranzystorowego, c, d - jw., ale mostka przekaźnikowego. Jeśli chcesz podłączyć napęd, to wersja I układu styków jest z czymś, co od biedy można nazwać hamowaniem elektrodynamicznym. Zwarcie końcówek niektórych rodzajów...
Witam. Jak odbywa się hamowanie przez taki mostek? Z noty aplikacyjnej wynika, że jeśli podam stan wysoki na pin od lewych obrotów i od prawych obrotów to silnik się zatrzyma. I tak się dzieje. Jaki sposób tutaj hamowania jest zastosowany? Jak to się odbywa? Przypomina mi to trochę wkrętarkę.
Jeśli te wyłączniki są przystosowane do pracy bezpośrednio z silnikami i działają krzyżowo, to powinny pasować. Sam schemat w tej postaci błędny. Dlaczego silniki są na stałe podłączone do stałego plusa? To ma być podłączone "na krzyż", czyli w układ mostka H. Wyłączniki szyb dodatkowo jeszcze po puszczeniu zwierają oba wyjścia do masy, co daje dodatkowe...
No to musisz jeszcze poczytać o mostku H. Wszystko ko czym napisałeś możliwe jest za pomocą tego mostka (zmiana kierunku, hamowanie, regulacja prędkości za pomocą pwm). Są także specjalne drivery u układy do mostków H. Napisz co masz za silnik a na pewno padnie kilka propozycji i przykładów takich układów.
Wiem, skierował mnie tam jeden z forumowiczy Elektrody używający "argumentu" że zły układ na 6-ciu bipolarnych jest dobry i jest stamtąd ( jak widzę, na Diodzie nikt nie ma zamiaru poprawić ewidentnych błędów ). Do swych doszedłem z drugiej strony - adaptowałem zasady z mych mostków na wysokie napięcia d.mocy na IGBT do niskich napięć i prądów. Np....
Czy mierzysz na zasilaniu mostka czy na silniku to różnica może nie jest duża, jeśli potrzeba tylko wykryć przeciążenie mechaniczne. Mierząc na silniku widzisz dodatkowo np. prądy hamowania mostkiem, kierunek prądu itp., ale nie musi być to potrzebne w Twoim projekcie. Ale generalna zasada dla obu wariantów, by wybrać dla konwersji ADC takie parametry...
Kolego Derka 01 przy padniętym mostku przerwany został obwód jednej fazy a co za tym idzie hamowanie grzałkami (2400W 48V) zmniejszyło się o 1/3 i to dało śmigłom pole do popisu. Ten sam zestaw przetrwał 25m/s w kwietniu tego roku.
Witam Ciągły prąd możliwy do pobrania za mostkiem prostowniczym będzie podlegał szeregu ograniczeniom. Jeden z nich to na przykład równoważna ilość ciepła wydzielonego w uzwojeniach prądnicy. Jeśli dla każdej fazy mamy prąd ciagły 29A, to za mostkiem (zakładając że każda z faz będzie obciążona przez 1/3 T) będzie można pobrać 50A (29A*sqrt(3)). Innym...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Wyłączenie stycznika K1 powinno przerwać podawanie napięcia na cewkę przekaźnika (sygnał do niego jest przewleczony przez styk pomocniczy K1), a on powinien jeszcze przez jakiś czas być załączony korzystając z energii zgromadzonej w kondensatorze przy nim. Tak to mogło działać.
(at)techmezszymonkazmier Zazwyczaj moduł mocy składa się z mostka trójfazowego, modułu IGBT oraz z czopera hamowania. Jeśli przemiennik nie jest w stanie wyhamować napędu nawet gdy posiada rezystory hamowania to może oznaczać, że uszkodzony jest czoper hamowania ( tranzystor który zwiera szynę DC do rezystorów).
czujnik hamować powietrzem hamować hamować odzysk
zawirowania powietrza suszarka suszyć wymiana kondensatorów zasilacz
radio makita monitoring zewnętrzny kamery
Ładowarka do hulajnogi – migająca zielona dioda po podłączeniu do gniazdka, Xiaomi, Segway, Motus Skoda Felicia 1.3 LX 1999 – wymiana żarówek podświetlenia prędkościomierza i temperatury