Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
Obroty powinny być zbliżone do nominalnych przy pracy jako silnik. Wysokoobrotowe silniki wymagały by przekładni i małych strat w tej przekładni co w warunkach amatorskich trudno zrealizować. Wolnoobrotowy silnik o dużej liczbie par biegunów mógł by być bezpośrednio napędzany wiatrakiem. Silnik krokowy hybrydowy, 200 kroków na obrót użyty jako prądnica...
Ktoś wie jak tym się steruje? Sterownik chn Sterownik silnika DC MOSTEK H BTS7960 43A Sterownik silnika / Mostek typu H zbudowany na 2 chipach BTS7960 przeznaczony do silników o mocy do 43A. Pozwala on na sterowanie kierunkiem orz prędkością obrotu. Moduł wyposażony jest w radiator który schładza cały układ. Moduł jest kompatybilny z Arduino oraz innymi...
Jak sterownikiem do rolet, sterować bramą? Są takie sterowniki do rolet na aledrogo: Sterownik Rolet WiFi Dopuszkowy Procentowy Tuya Smart Inteligentny Sterują one silnikami na prąd zmienny 230 V. Podają fazę na styk 1 albo 2 i roleta się zamyka albo otwiera. Może ktoś zna jakiś tani sposób jak tym sterować silnikiem bramy wjazdowej 24 V. Jest coś,...
Witam wszystkich, projekt powstał na przełomie marca/kwietnia tego roku w wyniku zapotrzebowania na pompkę perystaltyczną potrzebną przy realizacji pracy magisterskiej. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z elektroniką (nie licząc podłączania diod z rezystorem i prostych zasilaczy na LM7812) a tym bardziej z mikrokontrolerami. http://obrazki.elektroda.pl/2272591900_1...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Wiele wskazuje właśnie na blokadę mechanizmu. Należy więc spróbować zobaczyć, czy da się to podnosić/opuszczać poprzez ręczny obrót jakiegoś wałka/trybu itp. Może być też tak, że uszkodzeniu uległ sterownik. Coś musi załączać silnik i zmieniać polaryzację napięcia zasilania. Może to być np. mostek H na tranzystorach dla silnika DC. Warto byłoby więc...
Jeśli chodzi Ci o to żeby serwo pracowało jak zwykły silnik DC, to wywal cała elektronikę ze środka, przylutuj tylko dwa wyprowadzenia od silnika na zewnątrz i tyle. Sterujesz później przez mostek H, bo bezpośrednio z uC się nie da.
Po wymianie kondensatora dalej było obciążenie, postanowiłem sprawdzić napięcie na prostowniku (które okazały się za niskie), efekt: zdechły dwie diody w mostku, pomogła wymiana na nowy mostek prostowniczy o podobnych parametrach z nowym kondensatorem. Po tym zabiegu magnetofon ruszył, silnik od razu łapie obroty, odtwarza i przewija ładnie i równo....
to silnik unipolarny , link do projektu jest właśnie do takiego silnika masz przyklejony temat o silnikach krokowych poczytaj sobie o sterowaniu takimi silnikami , budując zamek na mikrokontrolerze może uda Ci się wygospodarować wolne 4 porty , realizując sterownie w programie mikrokontrolera zastanów się czy może nie łatwiej zastosować przerobione...
Logo Zasilane jest z napięcia 24V. Dodatkowo stosuje zasilacz 12V na sterownik z PWM i Mostek H - dopiero wtedy idzie połączenie na silnik. Dodam że samo sterowanie załącz/wyłącz Prawo/Lewo działa bez zarzutu. Masy obu zasilaczy są ze sobą połączone bo powodowało to błędy przy wykrywaniu stanu wysokiego na wejściach. Do pomiaru obrotów silnik nie był...
Witam, mam silnik prądu stałego 24V. Poszukuję schematu albo teorii w jaki sposób wykonać coś takiego: impuls rozruchowy, jeden obrót tym silnikiem (360 stopni) i stop. Bez udziału elementów mechanicznych typu krzywki, krańcówki. Chodzi o to aby powtarzalność tego obrotu była precyzyjna, tzn. aby po wykonaniu np. tysiąca takich obrotów punkt na osi...
Potrzebny Ci i poszukaj na forum mostek H rzadsza nazwa (X), układ który da Ci PWM - jakiś mikrokontroler, niektóre mają sprzętowe PWM, w niektórych cała procedurę PWM trzeba napisać od początku, ale nie jest to trudne możesz podejrzeć ściągnąć, albo w Twoim przypadku gdy chcesz regulować prędkością przez potencjometr to wystarczy Ci jakiś układ który...
Witaj ! sugeruję uszkodzenie styków rewersyjnych w programatorze Proponuję zmierzyć napięcie między Zerem a fazą wychodzącą z elektroniki(noga triaka) i między zerem a silnikiem , oczywiście wtedy gdy pralka nie może ruszyć . Jeśli są różnice w pomiarze to padł programatorek (napewno nie tani ) , może to występowć dopiero po pewnym czasie pracy . A...
To oznacza, że masz 2 niezależne cewki, one mają w sumie 4 końcówki, i prąd ma płynąć na zmianę między jedną i drugą parą końcówek, do tego zmieniając kierunek: (1) para 1+, (2) para 2+, (3) para 1-, (4) para 2-, i tak w kółko; jeśli zamienisz miejscami (2) i (4), to będzie się kręcić w przeciwną stronę. Nie jest dla mnie jasne określenie ilości kroków...
Witam mam problem, znalazłem używaną piłę do drewna pojechałem ją obejrzeć i stoi ona pod plandeką na dwore od 3 lat widać ze dość szczelnie zakryta nie uzywał jej od budowy domu przy którym przycinała suporexy. Podobno ktoś przekładał tam wtyczke na koniec jej uzytkowania i sytuajcja wyglada tak że po jej uruchomieniu silnik robi dosłownie pół obrotu...
Witam,mam taki problem szukałem szukałem,i znaleźć nie mogę,może coś błędnie wpisuję bo już sam się pogubiłem.Chodzi mi o schemat,bądź gotowy moduł do kupienia sterownika takiego jak w serwomechanizmach do silnika DC.Silnik chciałem podłączyć z przekładnią,powiedzmy najprościej żeby zabardzo nie mieszać chce podłączyć silnik od wycieraczek na 12V pobór...
Wczoraj na forum zadałem pytanie o sterownie silnikiem DC przez mikrokontroler, uzyskałem podpowiedzi, temat niestety został usunięty, proszę więc o sprawdzenie, czy układ jest poprawny. Mam za zadanie wykonanie sterownika silnika DC 12V. Będzie to wykonane na sterowniku (mikrokontroler) wyjście na pin 5V. Pierwszy pin steruje ruchem silnika w prawo,...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Enkoder_ink... praktycznie tarcza z otworami lub naniesionymi polami powodujące przerwanie wiązki promieniowania podczerwonego co daje impuls , zależnie od ilości pół lub otworów enkoder wysyła określoną ilość impulsów na jeden pełny obrót tarczy , tarczę enkodera umieszcza się na osi silnika odpowiedni układ kontroluje...
Witam, drodzy forumowicze -------------------- Wprowadzenie -------------------- Tworzę sterownik silnika krokowego bipolarnego. 2x mostek H, jak na obrazku (pokazałem tylko 1 mostek). Domyslnie sterowanie 5V. Początkowo, przy zasilaniu 12V wszystko było wporządku, atmega sterowała nim jak należy, jednocześnie zapewniając chopperowanie, dzięki bocznikowi...
Rozpocząłem trudną pracę nad uruchomieniem tego magnetofonu, po pierwsze pracę nad mechanizmem, który z pozoru jest trudny, ale po dokładnym rozebraniu jest to bardzo proste rozwiązanie z wykorzystaniem bezpośrednim rolek, zębatek i pominięciem pasków. Mechanizm został sprawdzony łącznie z dwiema płytkami sterującymi pracą silników. Pod znakiem zapytania...
Witam Wszystkich! Tak więc w sobotę trafiłem do fachowca od silników. Ten sędziwy pan po wysłuchaniu mojej historii nawet nie chciał sprawdzać silnika, tylko jednoznacznie zawyrokował przebicie w wirniku. Sam wirników tego typu nie przewija, tylko oddaje do specjalistycznego zakładu w Ciechanowie - tam przewijają, wykonują nowy komutator i wyważają,...
Przede wszystkim należy zastosować mostek typu H (H bridge) - na 4 (lub 6) tranzystorach. Jego sterowaniem będą się zajmować dwie linie portów mikrokontrolera, wg tablicy stanów: PD.0 PD.1 stan ------------------------------ H H silnik stop L H obrót w prawo H L obrót w lewo L L stan zabroniony! Pomocny link: http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/tu...
Witam wszystkich serdecznie, od niedawna zacząłem interesować się platformą Arduino. Postanowiłem więc zrealizować projekt samochodu na zdalne sterowanie swojego pomysłu. Zbudowałem więc pilot oraz samochód na początku na płytkach stykowych, oba są oparte na Arduino Pro Mini 16 MHz. W ich skład wchodzą: Pilot: - moduł joystick analogowy ps3 5V (dwa...
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
Zastosowałem z pełnym powodzeniem układ AVT-1007 oczywiście po wymianie triaka na mocniejszy i dodanie układu Gretza do sterowania silnikiem DC robota wieloczynnościowego Mesco w zamian za firmowy regulator ROS-53.
Tak podłączony jak na zdjęciu, będą wyższe obroty. Jeśli zdejmiesz mostki i w ich miejsce do tych zacisków podłączysz zasilanie to będą niskie obroty. Przy niskich obrotach nie montuje się mostków.
Jakby C1 dostał zwarcie to mógłby być problem. Zbyt duży prąd bramki i ewentualne uszkodzenie rezystorów. A tak to bez C1 to może być problem z wyzwalaniem. Parę mA musi być aby triak zadziałał, co przy dużych rezystancjach staje się problematyczne. Po to jest C1, żeby dostarczyć ten impuls na bramkę kiedy diak wyzwoli. Jakiś drobny dławik wypadałoby...
Tak. Ogranicza Cie prąd 2A, wiec zastanów sie czy nie lepiej wziąć mocniejszy. Myślę że z podłączeniem dasz radę, w razie czego pisz. pamiętaj tez o zabezpieczeniu przekaźnika diodą shotkky, a jeśli wydajność prądowa urządzenia z którego będziesz nim sterował jest niewystarczająca użyj tranzystora.
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Wszystkie układy PWM rozwiązują ten problem. W tym wypadku układ z mostkiem H będzie najlepszym rozwiązaniem.
Witam - bardzo dobrze że wszystko ładnie działa , natomiast jak podepniesz się pod silnik to podczas lewych obrotów silnika dioda nie będzie świecić ( należało by dać mostek gretza .
Poszukaj czegoś takiego co sie nazywa "mostek H". Znajdziesz na pewno jak sterować kierunkiem obrotów silnika.
Witam .Nstan.rolkama srednice 40 mm drutu innego nieposiadam musze jeszcze pokombinować z zasilaniem i doprowadzić do równomiernego obrotu rolki ,potencjometr jest do oporu i tu już nieda sie nic podkręcić .Dziękuję za odpowiedż. Spróbuj bez regulatora bezpośrednio podłącz silnik pod mostek prostowniczy a zobaczysz czy można uzyskać większe obroty...
Wygląda na to, że transformator ma naddatek mocy, więc nic się z nim nie stanie. Do zasilania szczotkowego silnika DC nie jest konieczna stabilizacja i filtrowanie źródła zasilania, pod warunkiem, że nie zależy nam aż tak bardzo na stabilnych obrotach.
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
TAK, tylko mostki. Mam nadzieję że w tej konfiguracji silnik pracuje poprawnie.
Dla wysokiego napięcia, czyli dla niskiego będzie to 99%. No to po prostu trzeba zasilać strony High Side z przetwornic izolowanych (nie tyle muszą być izolowane, co takie najłatwiej kupić i zastosować). Przy sterowaniu silnikiem DC z użyciem mostka H używasz jednej gałęzi mostka do ustalenia określonej polaryzacji silnika (kierunku obrotów) i przebiegu...
Kol kortyleski miał nosa. Silnik dwubiegowy. Jeśli nie potrzebujesz zmieniać obrotów podłącz pod jedne zaciski bez żadnych mostków. A jesteś pewien że to przełącznik gwiazda trójkąt a nie bieg 1 bieg 2?
Mostki zmienisz na równoległe do osi jeśli obroty będą w stronę przeciwną do zakładanej.
Sprawidzić ? Wszystko po kolei... Zdejmuj obie pokrywy napędów i podepnij silnik bezpośrednio pod mostek prostowniczy - ale bez wypinania centrali (na niej są kondensatory wygładzające napięcie zasilania silnika). Jeśli silnik ruszy pełną mocą - winna centrala - np tranzystor mocy kluczujący silnik do minusa, przypalone styki przekaźników kierunkowych...
DD najszybsze obroty: Zasilanie 3u, 3v, 3w Mostki 3u+1v+2v, 3v+1w+2w, 3w+1u+2u YY pośrednie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2u, 1v+2v, 1w+2w, 3u+3v+3w D Niskie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2v, 1v+2w, 1w+2u Tak bedzie chyba ok.
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Poprzez np. autotransformator 230/115 V~. Odpowiedniej mocy transformator zasili i silnik i lampę. Dla silnika dajesz mostek prostowniczy (oraz ewentualny regulator z modulacją szerokości impulsów do regulacji obrotów elektrowrzeciona), a lampę podłączasz bezpośrednio do wyjścia 115 V~.
A czy wkrętarka ma płynną regulację obrotów :?: jeśli tak to i tak podłączenie pod silnik przez mostek to nie trafiony pomysł. Może poszukaj wyłącznika z wyjściem na LED
zmienić biegunowosc silnika Jaki szacunkowy pobór prądu? bo można np.: L293 + NE555 i szczypta elementów biernych. Zamiast L293 można samemu zmajstrować mostek H ale czy jest sens...? Pozdr.
Jest to moje pierwsze zetknięcie z elektroniką, stąd moje naiwne pytania i rozumowanie. To potwierdza moje domysły i przesądza sprawę: odpuść sobie.
W tamtym temacie krzysiek7 tak napisał, ale tak być nie musi. W tamtym temacie odniosłem się do postu #5, tam inny użytkownik dopisał się w tym samym temacie z innym silnikiem. Tytułowy silnik to był Dahlander, ten z postu #5 już nie. Aby więcej te dwa posty w tamtym temacie nie myliły, to wydzieliłem ich do oddzielnego tematu. Pierwsze próby były...
Jak tak to praktycznie nienaprawialne. Naprawialne w bardzo prosty sposób. Ten silnik który samorzutnie zmienia obroty, podłączyć poprzez mostek Gretza. Chyba ze tam są silniki BLDC, to wtedy faktycznie jest problem.
Jaki silnik, jaki układ połączeń. Mostki na stałe?
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Nie pewne, czy spotkasz taki przełącznik w dobrym sklepie elektrycznym, czy hurtowni, choć może trzeba wybrać się do sklepu i spytać. Jeśli jest to jednorazowa potrzeba, to wystarczy przełożyć mostek łączeniowy tak, jak pokazuje to ostatnie zdjęcie.
Dużo lepszy jest tranzystor IGBT. Układ zwykle wygląda tak: mostek pełnookresowy (6 diod), szeregowo dławik i za dławikiem równolegle rezystor i tranzystor.
To do czego innego mogę wykorzystać ten silnik?
(at)jpserwis Wyjaśnilem. Warystor się nie pali - warystor zwiera, oczywiście przy odpowiednim doborze bezpiecznika. Dodano po 7 Buduję czasem takie układy, ale bez warystora, bo mam sieć 110 VAC i to do mocy ~ 500 W. Przy przewatowanym triaku i mostku (80 -100%), są wieczyste :D
A rozwiązanie polegające na zastosowaniu "mostku H". Poczytaj o tym bo gdzieś na elektrodzie pisali o takim połączeniu.
Potrzebuje 2 takie ponieważ są 2 wiatraki, ale na allegro jest jeden, jeśli założę jeden o mocy 600W na dwóch mostkach prostowniczych równolegle wpiętych (grzeją się) to będzie dobrze? Będzie dobrze. Mostki jak wyżej pisałem potrzebują radiatora.
Przy takich prądach nie możesz wzorować się na piko. Poczytaj o mostku H.
A nie myślałeś, żeby wykorzystać do tego mały uC (mikrokontroler)? Nie musiałbyś stosować przekaźników, tylko tranzystory. I do tego mały mostek H na 4 tranzystorach i masz dzięki temu sterowanie obrotów silnika lewo prawo. + jeden rezystor dzięki któremu odczytywany będzie prąd i gotowe. To tylko moja skromna propozycja.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Najpierw doprowadź obszar tabliczki zaciskowej do porządku. Poszukaj odpowiednio oznaczonych przewodów tak jak na schemacie. Nie wiem jak doprowadzisz do porządku bo tabliczka zaciskowa ma ułamany jeden zacisk. Mostki to blaszki które ktoś usunął z tego silnika.
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
Mostek prostowniczy sprawdzałeś? Z tego co widzę to jest silnik prądu stałego. Podłącz go pod akumulator, powinien ruszyć ( nie z pełnymi obrotami). Jakie elementy są zamontowane na radiatorze?
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Wystarczy taki banał jak Arduino z dołączonym mostkiem H. Prosty program z PID-em i jest pełna stabilizacja prędkości od zera do maksimum...
Regulator jest, ta kreska po prawej idzie na układ regulacji. 110V jest po prostowniku, to napięcie wyprostowane, sprawdzałem na innym mostku, obroty silnika na maxa, cewki nieobciążone. A co do diod, to w układzie przewodzą 2 diody, więc napięcie rozkłada sie po połowie, a może się mylę?
ale czy by takie coś wytrzymało taki prąd? ilu amperowy by on musiał być żeby go nie przeciążać ? Nieistotne. Prąd silnika płynie tylko przez tranzystory mostka H ogarniającego kierunek obrotów i prędkość. Mały przełącznik (w zasadzie dowolny) byłby tylko do wyboru kierunku.
Ty natomiast ograniczyłeś się do pracy prądnicowej, która sama w sobie generuje takie samo napięcie jak napięcie zasilania Właśnie autor pytał o przepięcia przy hamowaniu i te zjawiska są najistotniejsze. Jeśli silnik daje SEM 10V a wypełnienie PWM ustawimy na 20% to ile pojawi się na zasilaniu mostka? 50V i to nie na mikrosekundy, ale na tak długo...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Jeszcze jedna uwaga do układy z AVT, patrząc na schemat, brak kondensatorów polipropylenowych na każdej parze tranzystorów pół mostka!
Mógłbyś podać zdjęcie kompletnej instalacji z tym kupionym mostkiem i bezpośrednio podłączonym silnikiem? Masz możliwość zmieryenia natężenia prądu? Czy przy podłączeniu silnika bezpośrednio do prostownika odłączyłeś całkowicie sterownik obrotów wkrętarki? Rafikus
Dolutowałem kabel od silnika i to samo. To co mam zrobić? Kupić nowe silniki czy kupić czujnik obrotów?
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
(at)rafcio_21 A co ty byś chciał zrobić z ty przekaźnikiem na PCB? Przecież on nie jest przystosowany do lutowania. Wiem ze nie jest i dlatego szukam biblioteki mam takie przekaźniki i chce je wykorzystać bo potrzebuje żeby wytrzymały duże prądy około 35 A działały by jako mostek h do zmiany obrotów silnika 1000W 36V .
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Obroty zmieniane są dzięki temu, że masz mostek H - w skrócie mostek taki umożłiwia zmianę polaryzacji napięcia doprowadzonego do silnika - jeśli zmienisz polaryzację na przeciwną to silnik kręci się w przeciwną stronę. Z kolei PWM umożliwia skrócenie czasu, przez jaki mostek jest włączony (enable) - czyli czasu przez jaki może płynąć prąd. A ponieważ...
bo pojęcie o elektronice mam raczej blade. To może jednak nie są dobre te tranzystory :) A tak na poważnie, możesz to rozrysować i komuś może się układ skojarzy. Swoją drogą jak chodzi na pełnych obrotach, a sterowanie z układu jest przez transoptor i powinno być pwm, to tak trochę dziwne. Mi raczej wygląda na zwarcie sterowania i zasilanie silnika...
będą przepięcia i zwracanie części energii do zasilania mostka (przez diody), jeśli tej energii będzie dużo napięcie zasilana mostka może wzrosnąć nadmiernie, wtedy trzeba by ją gdzieś rozpraszać . Stosuje się rezystor dużej mocy dołączany do szyny DC gdy napięcie na niej przekroczy określony próg.
Masz 4 zakresy napięciowe (spory zakres regulacji napięcia) i jest to bardzo dobre trafo do migomatu. Można będzie nim spawać wszystko a jakimi średnicami drutu to uzależnione będzie od wielkości trafa (jego mocy). Uzwojenie dodatkowe nie za bardzo nadaje się do zasiania silnika ,elektrozaworu gdyż zmienia się w zależności od zakresu(chociaż na upartego...
Mostek H na tranzystorach - jaki jest maksymalny prąd silnika?
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Wyjścia sterownika mają ok 0,5 A. Ja bym nie ryzykował podłączeń bezpośrednich. Do tego albo dodatkowy przekaźnik półprzewodnikowy albo mostek H - sterownik silnika DC. W drugie opcji prócz sterowania prędkością przez PWM masz też możliwość sterowania kierunkiem obrotów.
Nabijarka jest zasilana z 230 V prąd idzie na mostek prostowniczy (brak oznaczeń na silniku i mostku) , do przełącznika i na silnik.
Może nie silnik a mostek H jest uszkodzony. Sprawdź prawe i lewe obroty silnika pod zasilaczem.
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal?
Z tego co pamiętam w Bizonie były dwa rodzaje wskaźników. Jeden pokazywał tylko obroty a drugi miał dołożony licznik motogodzin. Nadajnik obrotów z trzema wyjściami realizuje 2 funkcje dla tego drugiego typu wskaźnika. Jedno wyjście napięciowe do wskaźnika obrotów (napięcie powinno rosnąć proporcjonalnie do liczby obrotów). Druga wyjście impulsowe (zwierane...
Wykorzystanie przekaźnika to średni pomysł - szybko się zużyje, a i będzie stosunkowo głośny. Zastosuj lepiej mostek H.
Z silnikiem krokowym, to bedzie wzglednie proste... Musisz posiadac gotowy sterownik silnika, ktory pozwoli Ci nim obracac.. Nastepnie, piszesz prosty program, ktory bedzie odpowiednio wysylal impulsy do sterownika i po "odliczeniu" do 20, zatrzyma sie... Mniej wiecej taki pseudokod: for (int i=0; i<20; i++) FunkcjaWywolujacaJedenObrot();.....
ejsli chcesz zmieniac obroty silnika to wnioskuje, ze to ma byc silnik pradu stalego a w zwiazku z tym poszukaj i poczytaj cos takiego jak mostek H. Z ukladem troj fazowym mozesz poprostu rozbudowac ten mostek.
Pod U1 i U2 podepnij to. Teraz będziesz miał obroty w lewo przy takich mostkach
Miernik podepnij po diodach, jest to pewnie mostek gretza i wpinaj się pomiędzy + a -. Rezystor i PR mogą być połączone szeregowo między + a miernik. PR wypadałoby ustawić jakimś miernikiem obrotów ( zrobić walidację ). Ten zły start jest spowodowany napięciowym sterowaniem silnika (autotransformator)i brakuje momentu obrotowego ( zlikwidował by to...
Nie ryzykowałbym tego. To jest prosty regulator fazowy na triaku. Brak izolacji galwanicznej, wkrętarka pewnie ma regulator obrotów na mosfecie i szpilki wysokiego napięcia ubiją wszystko we wkrętarce. Ja teściowi do mało wymagających prac złożyłem zasilacz na trafie z UPS mostek 50A, kilka kondensatorów i trzy metry przewodu 2,5mm. Działa mu to już...
(at)gumisie Dławik 500µH dla 50Hz ? On nie ma praktycznie żadnego znaczenia. (at)camel12890 Sprobuj połączyć silnik przez mostek diodowy.
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
regulator obrót mostek zmiana obrót mostek zmiana kierunek obrót mostek
promiennik olejowy sterowanie napędu gramofonu bosch mikroprzełącznik zmywarka
Diagnostyka wtryskiwaczy benzynowych: Wypięcie wtyczki na pracującym silniku Samsung UE55TU8500U - Jak naprawić wygładzający się ekran?