Co do tematu to cewka zapłonowa do wymiany, częsty temat w motorynkach , pali ładnie rozgrzeje się motor zgaśnie a już po chwili iskra jest i tak w koło. Co do braku kompresji to jeśli zapaliła to nie powinna gasnąć od tak sobie dla kaprysu jedynie słaba będzie . Przy braku kompresji to i ciężko z uruchomieniem silnika by było.
Uszkodzona cewka zapłonowa ta pod kołem magnesowym lub kondensator. Rozgrzewa się i po iskrze. Sprawdź czy zaraz po takim zgaszeniu na pewno jest iskra. Bywa że czas spędzony na czyszczeniu gaźnika wykręcaniu świecy jest wystarczający do ochłodzenia cewki i motorynka zapali. A naprawiającemu się wydaje że to na pewno gaźnik albo świeca.
Możesz sprawdzić jakie daje napięcie, wbijasz zmienny zakres 200 i mierzysz.
Cewka w simku (pod magnetem) daje dosyć wysokie zasilanie na cewke zapłonową. A niewiem jak w motorynce. spróbuj to sie dowiesz:) Pod cewkę zapłonowa motorynki mógł by próbować podłączyć ta z simka, ale nie pod cewkę od świateł.
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
jaki aparat w motorynce?!! o co chodzi? o moduł czy cewki?
Sprawdź cewkę zapłonową w iskrowniku.
Kondensator wymień.
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
U mnie był to ok. 1mm. To bardzo mała odległość, jakiekolwiek niedokładności powodują obcieranie. Warto starannie obejrzeć miejsca, gdzie koło magnesowe może obcierać - w poszukiwaniu obtartych punktów. Ja na przykład musiałem szlifować nabiegunniki cewki zapłonowej, gdy kupiłem tzw. "prywatną" - Rometowskiej nie dostałem. Dodano po 1 A światła są -...
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Najczęściej uszkadza sie moduł zapłonowy . Poczytaj na podobne tematy jest sporo postów na forum.
Hmmm, to już trzeba pokombinować. Musi być cewka i przerywacz. Z doświadczenia wiem, że bardzo ładnie zakłócają odbiór przejeżdżające motorynki itp. wynalazki "motoropodobne". Można poćwiczyć z cewką zapłonową od samochodu (oczywiście eliminując kondensator). Z kablówką powinno być łatwiej, z własnego gniazda można wysłać zakłócenia wszystkim sąsiadom....
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Bardzo fajny układzik... powiedz mi jak z równością pracy silnika ?? Według mnie w motorynce też możesz to zamontować pod warunkiem że masz przystosowany do tego zapłon... tzn jeżeli masz zapłon z cewką itp to śmiało możesz go założyć.
Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału? Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie. Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na...
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
a będzie to szybko chodziło bo na kondensatorach to musiało by się ładować (porównuje to do lampy błyskowej z aparatu) Dodano po 2 ale dzięki już wiem o co chodzi Dodano po 2 próbowałem tak zrobić ale coś nie działa ja robiłem to na cewce wn z motorynki nie wiem czy ona pasuje
Chodzi Ci o napięcie w cewkach ?? 3 Cewki - 2 zasilające (po 6V każda) i 1 cewka zapłonowa napięcie skok. 9V :D nie wiem co to znaczy ale tak jest napisane ;p..może napięcie skokowe ?? A z natęrzeniem to nie mamp ojęcia jak jest.. musze kupić nowy miernik ;/
Witam, Chciałbym zrobić moduł zapłonowy do motorynki Pony301. Zamierzam bazować na układzie: http://obrazki.elektroda.pl/8120657000_1... Zamiast układu opóźnienia zamierzam wstawić mikroprocesor, który mierzyłby prędkość obrotową wału. Wraz ze wzrostem prędkości wału szybciej wyzwalałby cewkę zapłonową za pomocą układu wykonawczego....
Witam , otóż w Sobotę wymieniłem w mojej motorynce pierscienie i wszystkie uszczeli gdy już wszystko poskładałem przejechałem się na niej z 500 m wyłączyłem ją i za jakieś 30 minut już nie chce wchodzić na obroty już wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową iskra jest świetna jak i kompresja , zapłon jest bardzo dobrze ustawiony tak samo przerywacz...
Najwyraźniej. Niedawno ściąłem wielorowek na wale i kupiłem silnik od Ogara, tydzień monster garage na balkonie i silnik zamontowany. Ten silnik ma wieksza moc, wszystko fajnie, ale nie mogę podłączyc elektryki. Nie ma dwóch cewek elektrycznych, jest tylko zapłonowa. Jakbym się zaopatrzył w cewki to jak to wszystko dalej podłączyć, bo teraz nawet świateł...
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Ogólnie z ciekawości chodzi mi o to czy można zrobić bezstykowy zapłon cdi na oryginalnym kole magnesowym, i wywaleniu wszystkiego oprócz cewki zapłonowej i świetlnej. świetlną przewinąć na 12v, dodać impulsator i transformator i moduł zapłonowy. Jedna osoba zrobiła cdi używając tych rzeczy. I teraz nasuwa się pytanie, skoro oryginalne koło nie ma czujnika...
Witam, chcę zrobić światła w swoim NOWYM crossie. Jakie potrzebuję żarówki? Jak to podpiąć?? Od silnika jest podpięty moduł zapłonowy (3 kable w tym masa). Zostały jeszcze 2 kable wolne. Słyszałem że potrzebny jest regulator napięcia. Jeśli od cewki świetlnej tak jak w motorynce nie można pociągnąć prądu bezpośrednio to jak? Podkreślam, że nie mam ani...
Między masą a przerywaczem 0,8 Ω, masa-wn bez fajki 7,1Ω, przerywacz-wn 7,1Ω bez zmian wszystkie pomiary przeprowadzone bez połączeń z układem. Co myślicie nad założeniem cewki od motorynki,komarka. http://obrazki.elektroda.pl/8852718800_1...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Witam wszystkich serdecznie!! W moje ręce wpadł ostatnio silnik radziecki zaburtowy , 2T, z 1979r. Silnik ma dość słabą kompresję bo 5,9bar ( według książki norma 7,9bar ) Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Pierwszy problem jaki napotkałem to nie ma żadnych tłoków...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
cewka motorynka motorynka cewka motorynka cewka zapłonowy
symbol czujnik magnetyczny ukrywanie arkusza at9100 tuner cisza
pralka samsung zawiesza pralka samsung zawiesza
Króciec serwisowy lodówki: ssawny czy tłoczny? Nabijanie R600a, R134a, port Schradera Aktualizacja oprogramowania Pioneer VSX-934: instrukcje i wskazówki