zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
kris ale te 5 mm, może troszkę więcej, bo na oko. nie ma możliwości naciągnąć na blokadę. Nawet złożyłem górę przy zablokowanych wałkach i dół bez blokady, próbowałem naciągnąć na blokadę bo akurat obrót trzeba zrobić w prawo, to za pomocą przedłużki przy bardzo dużej sile nie idzie tego naciągnąć Dlatego tak jak napisałem, pasek jest nieco krótszy...
Akumulator posiadam taki czy jest dobry czy warto go wymienić?Pozdrawiam Akumulator jak akumulator choć firmy takiej jeszcze na oczy nie widziałem. Podładuj go na noc do 13,8V, odłącz od ładowania i zostaw na 2 dni w takim stanie, nie podłączając nic do niego. Jeśli przez ten czas napięcie na nim spadnie poniżej 12,6V to będzie to oznaczać, że akumulator...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
kolego masz prawdopodobnie uszkodzony przełącznik w kierownicy a ładowanie musisz zmierzyc na akumulatorze na odpalonym silniku sprawdz naciąg paska alternatora
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
Układ kierowniczy nie jest powiązany ze skrzynią biegów, tam nie ma co piszczeć w sumie. Ja bym sprawdził naciąg paska alternatora na początek. Zazwyczaj on piszczy gdy dostanie wilgoci.
Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
Naciąg paska alternatora można zrealizować po podniesieniu pokrywy silnika. Należy poluzować nakrętkę na krzywce zamocowania alternatora i delikatne przesunąć go i oczywiście należy nakrętką zablokować alternator. Zbyt duży naciąg jest niewskazany, cierpią na tym łożyska i oczywiście sam pasek. Po wymianie paska to piszczenie jest objawem zupełnie naturalnym,...
Sprawdź napięcie na alternatorze, bo może to być problem z przewodem plusowym do alternatora albo masowym do silnika. I jeszcze sprawdź naciąg paska napędu alternatora.
Sprawdziłem też zgodnie z Waszymi sugestiami naciąg paska na alternatorze, jest naprawdę mocno naciągnięty. Co z tego? skoro nie zaniosłeś alternatora do profesjonalnej firmy do naprawy.. Pierścieni sam nie wymienisz.
Nie wiem tylko czemu wybrałeś alternator najtrudniejszy w zamontowaniu ( i późniejszym regulowaniu naciągu paska). Naciąg paska to żaden problem przy odrobinie myślenia. Najprostrzy naciąg paska można zrobić stosując między innymi rolkę napinacza z samochodu osobowego, śrubę do tej rolki, kawałek płaskownika i sprężynę. Da się też bez sprężyny.
SŁuchaj kolego prawdopodobnie twój akumulator mógł stać dość długo w hurtowni i był niedoładowany ale jeśli alternator nie doładowuje go to jest możliwa taka sytuacja jak opisujesz. Zanim oddasz go do reklamacji sprawdź następujące rzeczy: 1. Ładowanie alternatora bez i z włączonymi światłami (14,2V i 14V) 2. Naciąg paska alternatora. 3. Stan klem czy...
Na pracującym silniku ,nie wolno odłączać akumulatora, grozi to uszkodzeniem alternatora.By sprawdzić poprawne ładowanie ,sprawdź naciąg paska klinowego( to jedna z przyczyn słabego ładowania). Druga sprawa to naładuj akumulator, gdyż gdy jest znacznie rozładowany, takie napięcie może być, mimo że alternator jest sprawny.
Witam Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania związanego z napięciem paska alternatora w w/w pojeździe. Dwóch mechaników którzy oglądali samochód uznali, że ten ma dość nietypowe rozwiązanie. Zgodnie z tabliczką znamionową silnik w samochodzie to AGR. Nie mam pewności czy silnik nie był wymieniany. Do posta załączam zdjęcie zgodnie, z którym w miejscu...
Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia. Oczywiste jest że sprawdzałem na odpalonym silniku i przy różnych obrotach.Silnik...
sprawdź napięcie na alternatorze i na aku na wolnych obrotach i pod obciążeniem, a następnie porównaj, sprawdź naciąg paska od alternatora, zobacz czy przewody od alternatora nie są zaśniedziałe, posprawdzaj masy. ostatnio czytałem podobny wątek na forum opla corsy albo seata leona, nie pamiętam dokładnie. Pozdrawiam
... Naciąg paska wyregulowano zgodnie z instrukcją. Pozdrawiam Krzysiek. To znaczy jak? Jesli drga, to naciag jest niewlasciwy, napinacz dynamiczny uszkodzony lub zablokowane wolne kolo alternatora (jesli jest).
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
Za mocno dokręciłeś śruby i lub za mocno został napięty pasek .Podkładki dystansowe są w różnych grubościach zakładasz je pomiędzy dwa talerze stanowiące koło pasowe w ten sposób ustawiasz naciąg paska. W wersjach maluchów z prądnicami przy zerwaniu paska chłodzenie silnika można był uzyskać przez włożenie 1 zł (stare) pomiędzy dwa zaciski regulatora...
no a co z tym piszczeniem? altek czy rolka? sprawdzałeś bez paska klinowego czy dalej piszczy?
Witam, problem wygląda nastepujaco, po odpaleniu zimnego auta ładowanie ksiażkowe 14,2V mierzone na slupkach akumulatora. Po przejechaniu 200 - 300 km spada do 12V (mierzone na slupkach akumulatora i na samym alternatorze) i niżej. Aż do rozladoania akumulatora. Pobór pradu nie jest zwiększony. Co bylo robione: Wymiana akumulatora na nowy, potem na...
Jeżeli wykonałeś "obsługę " alternatora , o której piszesz i naciąg paska prawidłowy , to; źle przetoczone pierścienie , jeszcze nieukształtowane szczotki , akumulator niedoładowywany.
sprawdź najpierw naciąg paska
Przykręcić alternator do wspornika, nałożyć pasek klinowy i wyregulować naciąg (naciąg paska reguluje się albo alternatorem albo napinaczem to chyba w zależności od wersji) podłączyć przewody do alternatora, podłączyć akumulator. Ustawić zegarek i radio bo prawdopodobnie się skasują ustawienia gdy akumulator będzie odpięty. Należy pamiętać ze przy wyjmowaniu...
Witam Państwa! Około dwóch miesięcy temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i pasek od alternatora. Pasek z tego co wiem, jest o 3 mm dłuższy niż oryginał. Kłopot polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam silnik, pasek się ślizga wydając przy tym świst budzący wszystkich sąsiadów:) Czasami piszczy nawet przez pierwsze kilkaset metrów jazdy,...
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
Jeżeli kolega zgłasza problem z kontrolką ładowania "żarzeniem" to proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić masę silnika tj. połączenie (-) akumulatora do silnika jak również karoserii i proponuję to zrobić rzetelnie bo można się zdziwić co potrafią zrobić lata i występujące warunki na jakie te newralgiczne połączenie są narażone (rozkręcić klemy...
Witam A może wina stoi po stronie paska napędzającego alternator ( słaby naciąg lub zużycie ) Pozdrawiam i powodzenia
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
A jeszcze jedna sprawa tak się dzieje jeśli jest nie prawidłowy naciąg paska bądź się ślizga pasek.
Sprawdź naciąg paska klinowego - od tego bym zaczął :)
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
ten alternator nowy ma średnice koła pasowego takią samą jak stary?sprawdz naciąg paska klinowego może być za lużny i ma mniejsze obroty alternator stąd poślizg i mniejsze napięcie.Jaki ma napinacz?I jeszcze jedna rzecz od kontrolki ładowania na pulpicie powinien być jeden osobny cieńki kabelek sprawdz to czy nie jest obluzowany,przerwany itp bo wtedy...
Napięcie powinno być od 13,5 do 14,5 Volta. Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze będzie niższe. A i po założeniu zregenerowanego alternatora akumulator powinien być odpowiednio naładowany, w oplach czasami paliły się diody jeśli akumulator był rozładowany. Sprawdź naciąg paska klinowego, jak będzie za luźny to alternator przy obciążeniu będzie...
Witam W samochodzie Fiat Siena (silnik 1.4; rok prod.1999; ok.70 tyś. km) jest zablokowan oś alternatora - po uruchomieniu silnika ślizga się pasek klinowy. Naciąg paska jest dobry. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ewentualnie w jaki sposób można najprościej wymontować alternator z tego auta ? Będę zobowiązany za wszelką pomoc
Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A Pod warunkiem odpowiednich obrotów silnika, jak to już napisano powyżej. Ponieważ naciąg paska klinowego odbywa się za pomocą zmiany czynnej średnicy koła pasowego wentylatora/generatora, to czym bardziej zużyty pasek, tym mniejszy współczynnik obrotów silnik/odbiornik. Przestrzegam...
Jeśli pasek i naciąg paska jest prawidłowy i ładowanie masz właściwe to pozostaje tylko sprawdzić stan kół pasowych. Piszczenie pojawia się przy zawilgoceniu i tak jest przy dłuższym postoju. Pozdrawiam
Do mactronic - "poza skalę" tzn. jak mu się przygazuje to wskazówka skacze do pełnego wychylenia obrotomierza, czyli poza skalę pomiarową. Regulator i naciąg paska chyba OK, bo ładowanie ma w normie (13,7V przy załączonych światłach). Dzięki wszystkim za odpowiedzi, będę szukał winy po stronie alternatora. Pozdrawiam !!!
ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze bedzie ok a na aku jest mniej to wyczyść...
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
sprawdz naciąg paska pomiar nap. przeprowadz w ten sposób:jeden pomiar na zacisku B+ alternatora względem masy allternatora silnika karoserii i oczyw. akumulatora , następną serię pom + akum. i masy jak wyżej. Oczyw. włącz wszystkie odbior. i srednie obr.-wyniki powinny pomóc w postawieniu diagnozy
Dziękuję za kolejne odpowiedzi. Zrobiłem już pomiary. Pobór prądu: (ustawienie miernika jak na zdjęciu nr3 http://obrazki.elektroda.pl/4766720600_1... ) 0,02 - 0,03 Na tym drugim ustawieniu 20m nic nie szło, licznik wskazywał error. Teraz jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania, to po włożeniu naładowanego akumulatora jak pierwszy raz przekręciłem...
Dlaczego koło pasowe na wale było wymieniane?, naciąg paska prawidłowy?, a trakcie postoju nie słychać hałasu przy różnych prędkościach obrotowych silnika?. Tak marginesem to co za mechanik, który nie jest pewny swojej diagnozy.
Witam. Mam pytanie. wymieniłem w poniedziałek pasek alternatora ten dwu rowkowy ze względu na piszczenie. Po dwóch dniach okazało się że pasek spadł i przy tym "ściągnoł " również pasek napędu wspomagania i klimy. Podczas zakładania paska naciąg był właściwy obu pasków. Co mogło sie przyczynic do tej awari?? zauważyłem też, że brakuje brzegów na kole...
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
P rzepraszam bicia już nie ma cały czas , w tym siedze , naciąg paska rozrządu jest nowy a sprężyna naciągająca pasek pompy z pod alternatora trzyma bardzo mocno . N ie mam pojęcia co to może być i czy pasek od pompy wodnej idzie nad czy pod kołem pompy , bo pasek ma nacięcia na stronie zewnętrznej i czy koło to powinno być gładkie czy mieć jakieś...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
proponowałbym na początek sprawdzić naciąg paska:D Dodano po 5 tzn naciskając palcem na wentylator alternatora (ten przy kole pasowym) jeśli będzie się luźno kręcić nie obracając wałem należy podciągnąć oczywiście na luzie pozdro
jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale...
Kiedyś miałem podobny problem z CINQACENTO gasł zaraz po odpaleniu. Okazało się że pompa była nieszczelna i paliwo wracało do zbiornika zostawało tylko tyle że chodził pare sekund. Wymieniłem w niej mębranę i wwszystko było OK. Ale "cienias" miał pompę mechaniczną sterowaną popychaczem. Niewiem czy to Ci w czymś pomoże ale od czegoś trzeba zacząć. Sprawdź...
Sprawdz jaki jest pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i stacyjce max 20-30mA jeśli więcej to trzeba szukać (radio ,alarm itp) stan paska klinowego i naciąg Po uruchomieniu auta włacz swiatła dmuchawę i sprawdz ładowanie powinno być około 14V jeśli jest inaczej sprawdz napięcie na zacisku + alternatora i akumulatora powinno być identyczne jeśli...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Kolego Eugeniusz - zastosowanie przekładni pasowej cvt Otóż wyobrazi sobie kolega ,że przekładnię pasową cvt w prymitywnej wersji widzi kolega kilka – kilkadziesiąt razy dziennie. A gdzie ? – a w fiaciku 126p . przy czym jest ona wykorzystana do naciągu paska klinowego silnik-prądnica+wentylator . jeśli kolega dokładnie się przyjrzy to zrozumie...
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
Objaw typowy dla braku ładowania. Problem z alternatorem lub układem wzbudzenia, (żarówka w desce rozdzielczej). Sprawdź naciąg paska, jeśli prawidłowy, należy sprawdzić alternator pod kątem zimnych lutów, ale to już musisz jechać do elektryka, z Twoją wiedzą sam nie dasz rady.
Ostatnio zapaliła się kontrolka akumulatora jednak I na postoju i po odpaleniu silnika akumulator ma ok pomiary no i jest nowy. Sprawdzony naciąg paska alternatora? .( Nie powiem do końca ponieważ po dosłownie sekundach zniknęły i nie pojawiły się) I do tego spadek mocy. Czystość połączeń masy do sprawdzenia. Pomiędzy akumulatorem a silnikiem i nadwoziem....
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
napiecie ladowania zalezy od regulatora . sprawdz naciag paska alternatora
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Sprawdź naciąg paska alternatora, następnie sprawdź stan akumulatora: poziom elektrolitu, klemy, stan naładowania. Nie zaszkodzi naładowanie akumulatora prostownikiem (w wolnym czasie). W okresie zimowym 126p ma problem z doładowaniem akumulatora... Powodzenia.
Sprawdź naciąg paska alternatora. Napięcie 13,8V jest wystarczające do prawidłowedo ładowania akumulatora, ale może być za niskie dla progu zadziałania kontrolki, przyczyną mogą być również diody
ja tez mam problem z tym autem ale u mnie to slaby naciąg paska alternatora, ale w silnikach isuzu 1,7TD wystepowaly alternatory marki HITAHI i byly dziwne bo napiecie z nich nie przekraczało 13V wiec moze masz taki alternator
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Naciąg paska.
sprawdź 'naciąg' paska napędzającego alternator
Naciąg paska dobry?
sprawdz naciag paska od alternatora mozliwe ze sie slizga i zamiast wzrastac obroty maleja
W tej hondzie albo naciąg paska się reguluje alternatorem albo jest rolka na sprężynie którą się płaskim kluczem luzuje i pasek ściąga.
Kolego sprawdź naciąg paska, szczotki alternatora i przewód doprowadzający zasilania ze stacyjki ( + 12 V po kluczyku) do alternatora. Proszę następnie sprawdzić, czy alternator generuje właściwe napięcie.
ile to ma amper??? 900?? Dodano po 1 moim zdaniem wymień ten akumulator co masz lub sprawdz alternator albo naciag paska alternatora to bedzie lepsze niz dokupowanie jakis tam pompek Dodano po 1 te 900 amper to chyba przy zwarciu bezposrednim za pomoca nadprzewodnika
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Rozumiem że bez osłuchania trudno jest ustalić przyczynę.W necie znalazłem dokładnie taki sam opis usterki ale na rażie nie udało mi się skontaktować z właścicielem. Dzisiaj pojechałem do znajomego mechanika z kilkudzieśięcio letnim doświadczeniem, przetestował auto i powiedział że tu nie ma nic do roboty bo ten silnik 16V tak chodzi. Zato znalazł piszczącą...
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Sprawdź przewody WN i naciąg paska klinowego napędzającego alternator.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
A sprawdziłeś naciąg paska klinowego na alternatorze? (powinien lekko uginać sie przy nacisku)
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Kondensator potrzebny to minimum 0,5F, ale polecam zacząć od sprawdzenia alternatora, naciąg paska klinowego i czy na alternatorze jest kondensator, jakie napięcie ładowania ma na alternatorze, akumulatorze, przy wzmacniaczu. Powinno być takie samo. Jeśli w czasie jazdy nie zauważasz migania
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
cos z ładowaniem. Sprawdzic naciag paska, sprawdzic klemy, + na alternatorze, masy.
Kolego ,metodę na kciuka to polecam stosować tylko na pasku "pomocniczym" ,czyt. do alternatora. Przy braku przyrządu można sprawdzić naciąg paska rozrządu ( w niektórych silnikach) poprzez próbe przekręcenia go o kąt 90 st. Ale zaznaczam że najodpowiedniejszym i wskazanym jest przyrząd ponieważ ma wtedy kolega najbardziej wiarygodne wskazanie napięcia...
Sprawdź (po mechanikach), czy alternator jest właściwie zamontowany w aucie oraz naciąg paska. Ponadto zbadaj dokręcenie przewodów przy alternatorze a także klem akumulatorowych.
naciąg paska naciąg paska pralki paska alternatora
utlenia alkohol zmiana czasu letni zimowy wieża philips mechanika
zmywarka whirpool wgranie plików rozruchu
Piekarnik sam zmienia temperaturę i włącza się - co robić? BL602L20 binary files: Boot2, partition table, firmware images, flashing with BLDevCube and bouffalo-cli