zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
kris ale te 5 mm, może troszkę więcej, bo na oko. nie ma możliwości naciągnąć na blokadę. Nawet złożyłem górę przy zablokowanych wałkach i dół bez blokady, próbowałem naciągnąć na blokadę bo akurat obrót trzeba zrobić w prawo, to za pomocą przedłużki przy bardzo dużej sile nie idzie tego naciągnąć Dlatego tak jak napisałem, pasek jest nieco krótszy...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Akumulator posiadam taki czy jest dobry czy warto go wymienić?Pozdrawiam Akumulator jak akumulator choć firmy takiej jeszcze na oczy nie widziałem. Podładuj go na noc do 13,8V, odłącz od ładowania i zostaw na 2 dni w takim stanie, nie podłączając nic do niego. Jeśli przez ten czas napięcie na nim spadnie poniżej 12,6V to będzie to oznaczać, że akumulator...
kolego masz prawdopodobnie uszkodzony przełącznik w kierownicy a ładowanie musisz zmierzyc na akumulatorze na odpalonym silniku sprawdz naciąg paska alternatora
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Kupiłem sobie nowy alternator do mojej C-330 ( jak na zdjęciu ) Niestety mam problem z podłączeniem. Wiadomo, że gruby kabel + podłączyć należy do zacisku nr 3 na zdjęciu. Niestety zastanawiają mnie zaciski 1 i 2. do którego powinienem podłączyć przewód kontrolki ładowania ? Po co tam są dwa zaciski ?
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam. Potrzebuje jakiś schemacik lub zdjęcie jak podłączyć alternator do c360 3p. Które kable zaizolować, proszę aby ktoś mi powiedział wszystko od A do Z. Z góry Wielkie dzięki ;)
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
witam mam problem po kupnie golfa wymienilem wszystkie paski na nowe firmy gates pasek alternatora po przejchaniu 10 tys km rozcignał sie i juz go bardziej nie moge naciagnac czy to moze jakas wada np napinaczy albo czegos innego ze nie moge bardziej naciągna czy moze felerny pasek ? jaką firmę byście mi polecili(jaka najlepsza) bo pasek strasznie piszczy...
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Czy jakas dobra osoba pomoze mi w podlaczeniu takiego alternatora do ciagnika.W zaden sposob nie moge uzyskac z niego ladowania https://obrazki.elektroda.pl/4184012100_...
Układ kierowniczy nie jest powiązany ze skrzynią biegów, tam nie ma co piszczeć w sumie. Ja bym sprawdził naciąg paska alternatora na początek. Zazwyczaj on piszczy gdy dostanie wilgoci.
Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
Naciąg paska alternatora można zrealizować po podniesieniu pokrywy silnika. Należy poluzować nakrętkę na krzywce zamocowania alternatora i delikatne przesunąć go i oczywiście należy nakrętką zablokować alternator. Zbyt duży naciąg jest niewskazany, cierpią na tym łożyska i oczywiście sam pasek. Po wymianie paska to piszczenie jest objawem zupełnie naturalnym,...
Sprawdź napięcie na alternatorze, bo może to być problem z przewodem plusowym do alternatora albo masowym do silnika. I jeszcze sprawdź naciąg paska napędu alternatora.
Na pracującym silniku ,nie wolno odłączać akumulatora, grozi to uszkodzeniem alternatora.By sprawdzić poprawne ładowanie ,sprawdź naciąg paska klinowego( to jedna z przyczyn słabego ładowania). Druga sprawa to naładuj akumulator, gdyż gdy jest znacznie rozładowany, takie napięcie może być, mimo że alternator jest sprawny.
Sprawdziłem też zgodnie z Waszymi sugestiami naciąg paska na alternatorze, jest naprawdę mocno naciągnięty. Co z tego? skoro nie zaniosłeś alternatora do profesjonalnej firmy do naprawy.. Pierścieni sam nie wymienisz.
SŁuchaj kolego prawdopodobnie twój akumulator mógł stać dość długo w hurtowni i był niedoładowany ale jeśli alternator nie doładowuje go to jest możliwa taka sytuacja jak opisujesz. Zanim oddasz go do reklamacji sprawdź następujące rzeczy: 1. Ładowanie alternatora bez i z włączonymi światłami (14,2V i 14V) 2. Naciąg paska alternatora. 3. Stan klem czy...
Nie wiem tylko czemu wybrałeś alternator najtrudniejszy w zamontowaniu ( i późniejszym regulowaniu naciągu paska). Naciąg paska to żaden problem przy odrobinie myślenia. Najprostrzy naciąg paska można zrobić stosując między innymi rolkę napinacza z samochodu osobowego, śrubę do tej rolki, kawałek płaskownika i sprężynę. Da się też bez sprężyny.
Witam Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania związanego z napięciem paska alternatora w w/w pojeździe. Dwóch mechaników którzy oglądali samochód uznali, że ten ma dość nietypowe rozwiązanie. Zgodnie z tabliczką znamionową silnik w samochodzie to AGR. Nie mam pewności czy silnik nie był wymieniany. Do posta załączam zdjęcie zgodnie, z którym w miejscu...
Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia. Oczywiste jest że sprawdzałem na odpalonym silniku i przy różnych obrotach.Silnik...
sprawdź napięcie na alternatorze i na aku na wolnych obrotach i pod obciążeniem, a następnie porównaj, sprawdź naciąg paska od alternatora, zobacz czy przewody od alternatora nie są zaśniedziałe, posprawdzaj masy. ostatnio czytałem podobny wątek na forum opla corsy albo seata leona, nie pamiętam dokładnie. Pozdrawiam
... Naciąg paska wyregulowano zgodnie z instrukcją. Pozdrawiam Krzysiek. To znaczy jak? Jesli drga, to naciag jest niewlasciwy, napinacz dynamiczny uszkodzony lub zablokowane wolne kolo alternatora (jesli jest).
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
Za mocno dokręciłeś śruby i lub za mocno został napięty pasek .Podkładki dystansowe są w różnych grubościach zakładasz je pomiędzy dwa talerze stanowiące koło pasowe w ten sposób ustawiasz naciąg paska. W wersjach maluchów z prądnicami przy zerwaniu paska chłodzenie silnika można był uzyskać przez włożenie 1 zł (stare) pomiędzy dwa zaciski regulatora...
no a co z tym piszczeniem? altek czy rolka? sprawdzałeś bez paska klinowego czy dalej piszczy?
Witam, problem wygląda nastepujaco, po odpaleniu zimnego auta ładowanie ksiażkowe 14,2V mierzone na slupkach akumulatora. Po przejechaniu 200 - 300 km spada do 12V (mierzone na slupkach akumulatora i na samym alternatorze) i niżej. Aż do rozladoania akumulatora. Pobór pradu nie jest zwiększony. Co bylo robione: Wymiana akumulatora na nowy, potem na...
Jeżeli wykonałeś "obsługę " alternatora , o której piszesz i naciąg paska prawidłowy , to; źle przetoczone pierścienie , jeszcze nieukształtowane szczotki , akumulator niedoładowywany.
sprawdź najpierw naciąg paska
Witam Państwa! Około dwóch miesięcy temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i pasek od alternatora. Pasek z tego co wiem, jest o 3 mm dłuższy niż oryginał. Kłopot polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam silnik, pasek się ślizga wydając przy tym świst budzący wszystkich sąsiadów:) Czasami piszczy nawet przez pierwsze kilkaset metrów jazdy,...
Przykręcić alternator do wspornika, nałożyć pasek klinowy i wyregulować naciąg (naciąg paska reguluje się albo alternatorem albo napinaczem to chyba w zależności od wersji) podłączyć przewody do alternatora, podłączyć akumulator. Ustawić zegarek i radio bo prawdopodobnie się skasują ustawienia gdy akumulator będzie odpięty. Należy pamiętać ze przy wyjmowaniu...
Witam na 100% alternator , impuls dla obrotomierza brany jest z alternatora , sprawć naciąg paska jeśli się ślizga to też jest taki objaw.
Jeżeli kolega zgłasza problem z kontrolką ładowania "żarzeniem" to proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić masę silnika tj. połączenie (-) akumulatora do silnika jak również karoserii i proponuję to zrobić rzetelnie bo można się zdziwić co potrafią zrobić lata i występujące warunki na jakie te newralgiczne połączenie są narażone (rozkręcić klemy...
Witam A może wina stoi po stronie paska napędzającego alternator ( słaby naciąg lub zużycie ) Pozdrawiam i powodzenia
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
A jeszcze jedna sprawa tak się dzieje jeśli jest nie prawidłowy naciąg paska bądź się ślizga pasek.
Sprawdź naciąg paska klinowego - od tego bym zaczął :)
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
ten alternator nowy ma średnice koła pasowego takią samą jak stary?sprawdz naciąg paska klinowego może być za lużny i ma mniejsze obroty alternator stąd poślizg i mniejsze napięcie.Jaki ma napinacz?I jeszcze jedna rzecz od kontrolki ładowania na pulpicie powinien być jeden osobny cieńki kabelek sprawdz to czy nie jest obluzowany,przerwany itp bo wtedy...
Napięcie powinno być od 13,5 do 14,5 Volta. Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze będzie niższe. A i po założeniu zregenerowanego alternatora akumulator powinien być odpowiednio naładowany, w oplach czasami paliły się diody jeśli akumulator był rozładowany. Sprawdź naciąg paska klinowego, jak będzie za luźny to alternator przy obciążeniu będzie...
Witam W samochodzie Fiat Siena (silnik 1.4; rok prod.1999; ok.70 tyś. km) jest zablokowan oś alternatora - po uruchomieniu silnika ślizga się pasek klinowy. Naciąg paska jest dobry. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ewentualnie w jaki sposób można najprościej wymontować alternator z tego auta ? Będę zobowiązany za wszelką pomoc
Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A Pod warunkiem odpowiednich obrotów silnika, jak to już napisano powyżej. Ponieważ naciąg paska klinowego odbywa się za pomocą zmiany czynnej średnicy koła pasowego wentylatora/generatora, to czym bardziej zużyty pasek, tym mniejszy współczynnik obrotów silnik/odbiornik. Przestrzegam...
Jeśli pasek i naciąg paska jest prawidłowy i ładowanie masz właściwe to pozostaje tylko sprawdzić stan kół pasowych. Piszczenie pojawia się przy zawilgoceniu i tak jest przy dłuższym postoju. Pozdrawiam
Do mactronic - "poza skalę" tzn. jak mu się przygazuje to wskazówka skacze do pełnego wychylenia obrotomierza, czyli poza skalę pomiarową. Regulator i naciąg paska chyba OK, bo ładowanie ma w normie (13,7V przy załączonych światłach). Dzięki wszystkim za odpowiedzi, będę szukał winy po stronie alternatora. Pozdrawiam !!!
ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze bedzie ok a na aku jest mniej to wyczyść...
sprawdz naciąg paska pomiar nap. przeprowadz w ten sposób:jeden pomiar na zacisku B+ alternatora względem masy allternatora silnika karoserii i oczyw. akumulatora , następną serię pom + akum. i masy jak wyżej. Oczyw. włącz wszystkie odbior. i srednie obr.-wyniki powinny pomóc w postawieniu diagnozy
P rzepraszam bicia już nie ma cały czas , w tym siedze , naciąg paska rozrządu jest nowy a sprężyna naciągająca pasek pompy z pod alternatora trzyma bardzo mocno . N ie mam pojęcia co to może być i czy pasek od pompy wodnej idzie nad czy pod kołem pompy , bo pasek ma nacięcia na stronie zewnętrznej i czy koło to powinno być gładkie czy mieć jakieś...
naciąg paska naciąg paska pralki naciąg paska kosiarka
tablet zmiana rozdzielczości tłusta naczynia bezpieczniki fiacie
transformator mikrofonowy sterować wentylator potencjometr
Fiat Panda II 1.1 2004 – pod który bezpiecznik podłączyć kamerę samochodową zasilaną po zapłonie? Audi A6 C6 2.4 BDW – zaśniedziałe kable a kontrolka EPC, typowe usterki wiązki