Czesc A co z tym starym jest nie tak??
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
A możeby tak naciągnąć pasek alternatora ... Pozdrawiam
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Kto pryska pasek klinowy WD 40. Może zamiast główkować naciągniesz pasek alternatora lub jeżeli nie trzyma profilu i jest wypracowany to do wymiany.Sprawdz jak wygląda koło pasowe na alternatorze.
naciągnij pasek na alternatorze i będzie oki
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Naciągnij dobrze pasek alternatora.
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
miałem podobny problem,auto jechało dopóki się nie zagrzało.wtedy wszystko się zaczynało.przy wałczonych światłach spadały obroty silnika do zera,a kiedy zgasiłem samochód już nie zapalił,a następnego dnia nie było problemu z rozruchem. .próbowałem wszystkiego. a okazało się ze przyczyną tego wszystkiego był za słabo naciągnięty pasek alternatora(klinowy).po...
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Naciągnij/ zmień pasek alternatora i będzie gitara. I to szybko. Bo w końcu braknie ci prądu i będzie płacz.
Może zbyt mocno naciągnięty jest pasek alternatora albo zapieczone (zatarte) łożysko alternatora?? Stawiałbym jednak na zbyt osczędną mieszankę lub regulację przerwy na świecach.
Panowie, przestańcie wymyślać niestorzone rzeczy. Śrubki urwało, bo bez pojęcia było to złożone - zbyt mocno naciągnięty pasek. Kółko alternatora składa się z dwu połówek, pomiędzy którymi powinny być podkładki - nimi ustawiało się prawidłowe napięcie paska. Gdyby śrubki wytrzymały, to popękało by same kółko.
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Moim zdaniem za słabo naciągnięty pasek, lub zjechane koło alternatora i nie idzie dalej naciągnąć. Zaczął bym od tego.
OK. Naciągnę pasek alternatora od początku. Co to znaczy MIkro V? Dzisiaj znów sprawdzałem dokładnie pobór prądu przy wyłaczonej stacyjce, włączałem/wyłaczałem różne urządzenia aż doszedłem do wniosku że centralny zamek zachowuje się nie tak jak trzeba. Coś jest z siłownikiem zamka od przednich drzwi od strony pasażera. Rozruszałem siłownik palcami...
zacznij od naprawy alternatora. W twingo to prościzna. Może wystarczy tylko naciągnąć pasek?
Jakie napięcie na akumulatorze, gdy wyższe obroty silnika? Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Koło pasowe alternatora możliwie małej średnicy do danego paska.
Pasek naciągnięty
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Na szczęście, to nie była upg. Po wymianie wężyka od chłodzenia który wspomniałem powyżej auto chodzi bez problemu. Nie rozbierałem Fast Idle Control Valve bo sprawdziłem ten element zgodnie z książką serwisową i wychodzi na to że działa ok, tak samo Idle Control Valve. Ciekaw jestem w jaki sposób pęknięcie tego wężyka mogło spowodować missfire i niemożność...
Naciągnij pasek od sprężarki.
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
.... mam tez taki problem ze wskazowka od obrotomierza jest poprostu opozniona na malych obrotach sie nie rusza dopiero po wkreceniu na duze obroty cis tam idzie do gory.. jak temu zaradzic??;| Naciągnij pasek klinowy od alternatora lub wymień na nowy !
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Porusza się lekko tylko gdy alternator nie jest obciążony np. światła wyłączone a akumulator naładowany. Włączenie świateł czy innych odbiorników powoduje taki w zrost oporu jaki stawia alternator że potrafi spalić się pasek napędowy...
Pasek alternatora za słabo naciągnięty.
W podobnej sytuacji piszczy pasek alternatora (naciągnąć) bo przy niskich obrotach jeszcze nie ma dużego oporu, przy wyższych też, alternator daje największy opór przy średnich obrotach (dla stałego obciążenia elektrycznego).
Za długi pasek. Tanio, podaruj sobie takie posty i nie pisz bzdur! Dla przypomnienia: Pasek naciągnięty
Przypadkiem nie z alternatora ? Pasek dobrze naciągnięty ?
chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie... Prawdopodobnie pasek klinowy się Ślizga. najczęstsza przyczyna to to ze nie jest naciągnięty albo któreś urządzenie się zaciera np alternator. EDIT enauto był szybszy :)
Witam Państwa Samochód mój escort1.8 turbo gdy chodzi na wolnych obrotach pali mu się lampka ładowania więc został naciągnięty pasek od alternatora który przechodzi po pompie wspomagania i na wale.Po naciągnięciu paska samochód ma problemy z odpaleniem a z okolic pompy wspomagania z paska aż leci dym bo na pompie wspomagania wogóle nie chce się kręcić...
nie wiem co ma wspomaganie do alternatora i napięcia :) oprócz paska który to wszystko napędza :) naciągnij ten pasek i będzie ok przynajmniej powiano :) napinacz jest na alternatorze
cześć, Bolek, proponuje prawidłowo naciągnąć pasek klinowy
pasek naciągnięty?
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
Sprawdziłeś chociaż naciągnięcie paska, ładowanie na alternatorze albo masę?
Ten silnik nawet po odpaleniu grzeje świece żarowe dopóki nie osiągnie 60°C, a świece powodują duże spadki napięć. Inną przyczyną może być kończący się akumulator, źle naciągnięty pasek i w końcu alternator.
Przyczyną piszczenia na 90% jest nie naciągnięty pasek. Ponieważ kiedy alternator zaczyna wytwarzać napięcie, to większość elektroniki w samochodzie jest zasilane właśnie z niego. Powodem tych przygasających żarówek może być to, że pasek raz mocniej pokręci tym alternatorem, a raz słabiej, co powoduje skoki napięcia. Po rozgrzaniu się silnika/paska...
może.... pasek napędzający alternator trzeba naciągnąć ale lepiej się szarpnąć i wymienić zwłaszcza ze śmierdziało...
projekt użyteczny sam ostatnio walczyłem z alternatorem - a raczej trzema włóż naciągnij pasek sprawdź znowu rozłóż przełóż regulator łącznię dwa dni walki a mógłbyś zamieścić schemat obciążenia i wzbudzenia
Czy nie są za krótkie,jak pierścienie ślizgowe wyglądają.Mocno mruga ta kontrolka?. Sprawdź miernikiem ile ładuje,jakie napięcie jest na alternatorze(gruba śruba +),i na klemach akumulatora.Czy pasek masz dobrze naciągnięty.
Auto zaniedbane nie jest bardziej mocno doinwestowane wszystko robione na bieżąco nawet sam alternator ok. rok temu był regenerowany tylko ostatnio pękł mi wąż przez co rozlał się płyn i zaczęły się te cyrki (oczywiście wyczyściłem wszystko) pasek wydawał się naciągnięty dobrze zdjąłem alternator szczotki są jak nowe więc je wykluczam pasek profilaktycznie...
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Jak dużym? Obrócisz nim bez pociągnięcia za sobą wału silnika?
Wczoraj pozaglądałem co się dzieje na spokojnie i wiesiek3d miałeś racje ślizgał się pasek ale sprężarka nie była przyczyną jego piszczenie po prostu sprężyna napinacza paska alternatora strzeliła i pasek nie był dobrze naciągnięty. Dzięki za pomoc:)
Troszeczkę szybko poleciały, ale zanim ktoś Tobie odpowie, to moja rada, by pasek nie był za mocno naciągnięty, bo to jest przyczyną szybkiego padania łożysk. Czasami zdarzy się brak smaru w łożysku, ale to zdarza się bardzo, bardzo rzadko.
Nie rozbiera się fabrycznych zabezpieczeń łożysk. Nie dodaje się smaru. Jeśli przegrzałeś łożyska, znaczyć to może, że pracowały pod zbyt dużym obciążeniem, czyli zbyt mocno naciągnięty był pasek.
A moze to gwizcze /slizga się/ pasek na alternatorze, jest za mało naciągnięty, lub zużyty.
Jedna rada -wymień pasek naciągnij żeby nie piszczał reszta w porządku.P
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
witam mam pytanie czy dam rade naciagnac pasek alternatora bez kanalu ford modeo 1997r 1,8td interesuje mnie jak zapalaja te silniki w zime i jakie powinny byc swiece zarowe
Problem rozwiązany okazało się, że pasek ślizgał się na kole alternatora i dlatego napięcie tak skakało. Po naciągnięciu paska w odpowiedni sposób, ładowanie wynosi 14,5V Dziękuję wszystkim za pomoc.
Czym sie zakończy ?? :) Wielokrotne odpalanie auta bez sprawnego układu ładowania kończy się zawsze rozładowaniem akumulatora i prawdopodobnym uszkodzeniem rozrusznika. Zastanawiam się co ciebie tak rozśmieszyło. czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie jakiś przeciągły dźwięk? Stojan z uzwojeniami jest dosyć ciepły,...
jeśli chodzi o to piszczenie to najpierw bym sprawdził czy pasek jest naciągnięty, mogą też piszczeć łożyska w alternatorze
Może zbyt mocno naciągnięty?
Opisz jak zachowuje sią lampka od ładowania przed i po uruchomieniu silnika Jeżeli będzie luźny pasek tak jak pisze elektrit to po chwili pracy silnika z zapalonymi światłami koło pasowe od alternatora mocno się rozgrzewa. (ja się też raz nabrałem i wyciągnąłem z auta dobry alternator sprawdziłem naciągnąłem pasek i było ok)
Witam. Urwał mi się pasek klinowy od alternatora w aucie Citroen C5 2.0 hdi 2008r i mam problem z jego założeniem. Poluzowałem napinacz, założyłem pasek i nie mogę naciągnąć napinacza żeby wskoczył na swoje miejsce. Chyba coś źle robię tylko co? Może mi ktoś doradzić jak sobie poradzić z tym problemem.
Witam. Od kilku dni czasem mam problemy z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Czasem odpala bez problemów a czasem dopiero za drugim, trzecim razem. Do tego dziś kilka razy zaczął piszczeć chyba pasek klinowy i raz zapaliła kontrolka ładowania silnika zaraz po odpaleniu. Problemy te raczej nie występują przy rozgrzanym silniku. Co może być ich przyczyna?...
Jedna osoba musi dodać gazu druga podnieść maskę i słuchać! Przyczyn może być wiele. Sprawdź na początek układ ssący czy nie ma "dziur". Możliwe również że, pasek jest nie naciągnięty od alternatora (może czasami miga kontrolka od ładowania) lub przy rozrządzie jakąś rolka domaga się wymiany!
Jak już to pasek osprzętu i nie klinowy, a wieloklinowy. Pasków klinowych nie stosuje się w motoryzacji od lat '90-tych. Skoro stoi u "mechanika" to niech szuka co uszkodził, bo powinien pracować i bez tego tego paska. Może alternator "stoi" i nowy, dobrze naciągnięty pasek uniemożliwia uruchomienie silnika... ale na to mechanik by raczej wpadł. Jeśli...
DziEkuję za przydatne podpowiedzi jak uporać się z moim problemem... Odpowiedź PASEK klinowy. Wymieniłem i poprawiłem naciągnięcie... Alternator ładuje :D Bez Waszej pomocy nadal bym szukał problemu w innych miejscach. Pozdrawiam
problem polega na tym że od jakiegos czasu swieci mi sie lampka ładowania. nie było wczesniej zadnych problemów - no a wziela i sie zapaliła :) wymieniłem regulator napiecia na nowy, sprawdziłem szczotki - są ok, pasek naciągnięty, alternator według wskazań miernika produkuje prąd - 17 v (na odłaczonych klemach) przy około 3,5 tys obrotów. na nizszych...
Nic nie zawoź tylko podjedź autem do tego fahury i sprawdzi wszystko i zadecyduje co robić.Ale pasek możesz sam naciągnąć. Pozdrawiam.
Jak pasek jest słabo naciągnięty to piszczy, ewentualnie zużyte koło pasowe alternatora. Nie można też wykluczyć czegoś co siedzi w alternatorze. Jak się zdejmie pasek to bez oporów się wirnik w alternatorze kręci, nie słychać łożysk?
jeśli to o czym mowa wyżej sprawdziłeś to sprawdź po prostu pasek musi być tak naciągnięty, że jeśli obracasz kołem pasowym alternatora ręką to na wyłączonym biegu obraca się również silnik pasek nie może się ślizgać ale nie może być napięty zbyt mocno aby nie uszkodzić łożysk pozdro
Nie da się tego totalnie usunąć od tak po prostu. Połączenia wszystkie, czyste klemy, dodatkowy kabel do alternatora, porządnie wyczyszczona masa i dołożona dodatkowa, nowy pasek alternatora, prawidłowo naciągnięty. Jak przygasa Ci na wolnych obrotach to tak już będzie, na niskich obrotach alternator nie ma dużej wydajności. Zmierz napięcie po odpaleniu...
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
Na średnich na plusowym przewodzie około 13,3V po zdjęciu pinu kontrolki ładowania również. Zastanawia mnie czemu ten alternator taki gorący się robi od razu. Pasek nie ejst zbytnio naciągnięty. Podłącze jeszcze akumulator jutro rano do prostownika, ale wątpię że coś to da. Nie wiem gdzie szukać usterki.
A czy jest możlwiość że to przez kiepsko połączone uziemnienie? Możliwe, że jest problem z masą alternatora, wtedy napięcie przysiadało by także bez podłączonego wzmacniacza. Sprawdź te napięcia dla różnych warunków pracy samochodu. Może pasek napędzający alternator jest słabo naciągnięty. Ale podstawa to pomiary napięć.
Tak dzisiaj na spokojnie się zastanowiłem i obstawiam, iż przyczyną może być pasek rozrządu. Ponieważ auto stało na mrozie aż zapiekł się alternator, a pasek był tak naciągnięty że rozrusznik ledwo kręcił. Tylko zastanawia mnie czy czujnik położenia wału był by wstanie odłączyć pompę paliwa i iskrę?
Czy pasek jest dobrze naciągnięty?
Kolego, a jak tam wyglądają pierścienie na wirniku,są gładkie czy mają już rowki od szczotek wytarte. No i pasek jest naciągnięty tak jak powinien byś czy troche luźnawy?
Witam. Mam Forda Fiestę 1,3 1994r. Nie wiem co się dzieje, świeci mi kontrolka z ładowania, a gdy ładowanie sprawdzam to jest ponad 14V. Ostatnio w alternatorze zostały wymienione diody i szczotki i wszystko było ok, ale po pewnym czasie zaświeciła się kontrolka. Wymieniłem też pasek, ale nic nie dało, a jak zapalam samochód piszczy tak jakby pasek...
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Witam Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc na początek witam wszystkich. Zalogowałem się na forum, gdyż mojemu samochodzie coś dolega a ja nie jestem w stanie określić co. Objawy-w taką pogodę jak jest w ostatnich dniach-temperatury poniżej wakacyjnych auto zaczyna mi piszczeć ( pisk podobny do nie naciągniętego paska alternatora lub popsutego...
Pasek dobrze naciągnięty. Ładowanie 14.4V Masa wychodzi na obudowę alternatora? bo nie widziałem "dodatkowego" kabla. sprawdzę to
Ok to jutro spróbuję naciągnąć pasek ewentualnie wymienię a jak nie to kupię nowy alternator jak zrobię to napiszę czy pomogło!Pozdrawiam:)
Ehh, az wstyd sie przyznać. Naciągnąłem pasek i po kłopocie...
Nie posiadam haka... Fakt faktem kupiłem nowe żarówki Tungsram 90+ ale juz jakies 3tyg. temu i działało wszystko... W lewej tylnej lampie faktycznie widać ewidentnie zwarcie pozycji z kierunkowskazem lewym dziwi mnie jednak dlaczego po włączeniu prawego kierunkowskazu zaczyna sie to dziać... Kolega mi mówił żebym pasek alternatora naciągnął bo wg. niego...
Witam, na alternatorze napięcie ładowania mam około 9 V (pasek oczywiscie naciągnięty) Czy to moze byc wina regulatora, czy od razu zabierac sie za diody ? Zmiana obrotów nie daje zmian, akumulator dosc rozladowany..
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
-pasek naciągnięty prawidłowo -może źle podłączyłem zaciski do alternatora ?? stary alternator był z regulatorem do niego dochodziły 3 kable B+ i jeden szedł na lampkę -generalnie co mogło by sie zepsuć w tym alternatorze ??
Sorry,a co mocno naciągnięty pasek ma do piszczenia?Bo piszczał będzie luźny pasek.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Sprawdź pasek wielorowkowy, jego naciągnięcie? Może się ślizga (spalenizna)? Po jego poluzowaniu sprawdź łożyska alternatora.
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Mam podobny problem jak autor posta. Po odpaleniu silnika delikatnie ćmi mi się kontrolka ładowania. Popytałem tu i ówdzie i konkluzja była następująca - kółka pasowe są już wyślizgane i klasyczny pasek od alternatora (11x950) jest za wąski i należy kupić szerszy, założyć, naciągnąć i powinno być ok. Kupiłem pasek 13x950, założyłem, naciągnąłem i problem...
Oczywiście, że jestem uprzejmy powiedzieć - to jest diesel - Citroen C15. Zupełnie mi nie przyszło do głowy, ze to przez świece może być taki objaw. Tylko ze to sie odnosi do punktu 1, prawda? No chyba ze w czasie jazdy swiece zaczynają grzać? Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty
częstą przyczyną była korozja tej sprężystej blaszki łączącej regulator z diodami mostka... Pasek naciągnięty? W tych alt wycierało się koło pasowe...
Witam Fiat Ducato (244) 2.0 JTD 2003r. Jak ktoś wie, to proszę o pomoc. I najlepiej podanie od razu długości paska. Oczywiście w instrukcji do samochodu tego nie ma, ba nie ma nawet w indeksie słowa alternator. Już dwa paski się upiekły, być może za mocno były naciągnięte. Mogłem sobie zapisać przy demontażu alternatora jak to było założone, ale wtedy...
naciągnąć pasek naciągnąć pasek rozrząd naciągnąć pasek klinowy
połączenie kapilary drżeć silnik dioda selenowa
reset ekspresu delonghi reset ekspresu delonghi
Bezpiecznik 10A do Mitsubishi Colt 1.3 2006 - Wymiary i Typ Hyundai i40 - Automatyczne światła dzienne i tylne