i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
Sprawdzałem lampą i kąt zapłonu jest wyprzedzony o około 6 stopni. Też tak podejrzewałem że może coś z zapłonem, lecz gdy jest ciepły to odpala super. Może coś jest ze ssaniem? Kiedyś jak było ok odpalałem i obroty rosły na 1800 i jak się trochę zagrzał to wskazówka opadała na 900 obr/min. Czy wie ktoś jak sprawdzić czy działa ssanie?
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Przy nagarze w kolektorze ssącym miałbyś już problemy z pracą na biegu jałowym. Podaj powód pomiarów na hamowni. Jakaś diagnostyka była wykonywana? Odczyt pamięci usterek ? Długo auto masz? Świeżo kupione? Braki mocy wystąpiły od czasu ..... ?
a po co miałby to odłączać??? czyżby silnik był wykończony??na mrozie odpala elegancko moc też ma więc nie wiem :(( po to by dolot powietrza doładowanego nie syfił się olejem i nie zapychał nagarem kolektor ssący wraz z wnętrzem obudowy zaworu EGR zwłaszcza jeśli EGR nie jest zaślepiony oraz aby pozbyć się ewentualnych wycieków oleju z obudowy zaworu...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Można z powodzeniem zaślepić, w silniku ALH EGR jest sterowany podciśnieniowo a nie elektrycznie więc sterownik silnika nie będzie robił problemów, zaślepić EGR można na kilka sposobów, programowo jednak nigdy się EGR nie wyłączy całkowicie więc wystaczy zabieg czysto mechaniczny; taki zabieg da czysty i wolny od nagaru kolektor ssący jak i wnętrze...
Kolego sprawdż nagar w kolektorze ssącym (może też być pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym), podciśnienia, rozrząd (oczywiście może być przyczyną problemów) i przewód elektryczny do czujnika (MAP sensora). Jeśli to wszystko jest w porządku, to kasujesz błędy (dobrym testerm- może egzaminer?) i musi działać. Na razie nie mam innych pomysłów, jeśli mi...
silnik suchy instalacja itd wszystko ok kierowca tak jak pisałem czy przy jeździe delikatnej czy ostrzejszej pali tyle samo więc kierowca odpada. Rozrząd sprawdzony wszystko tak jak powinno być. Pompa cała po regeneracji i jest tak jak było przed czyli pali 21L wtryski są świerzo po przeglądzie i są ok jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagar...
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Kolektor ssący nie wykazuje zarzucenia nagarem?
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
Witam mam problem z nowo zakupionym audi , jest problem z silnikiem auto delikatnie kuleje na wolnych obrotach auto szarpnie przy 1800 obr. nie skacze obrotomierz po odczytach wyswietlil sie blad 16688 cylinder 4 misfire detected P0304 za duza rezystancja i 17658 ful level too low P1250 i 16947 system voltage too high P0563 ,swiece wymienione brak poprawy...
Czy przed zdarzeniem kosa pracowała poprawnie, w jakich warunkach, czy zjawisko wystąpiło nagle czy po czasie? To pierwsze uruchomienie w tym sezonie (kosa po zimie)? Opisz dokładniej. Mieszanka paliwa właściwa (paliwo świeże)? Zbiornik paliwa czysty? Filtr powietrza czysty? Filtr paliwa dobry? Odpowietrznik drożny? Świeca sprawna (jaki ma kolor po...
Witam, posiadam passata b6 z 2.0FSI kod BVY 150KM. Samochód dotarl do mnie z niepalącym silnikiem. Vag pokazał błąd z egr... po odłączeniu go silnik normalnie zapala i na ssaniu pracuje ładnie :) natomiast gdy obroty spadną szarpie budą jakby chodził na 3 cylindry... na lekko wciśniętym gazie ok 1300 obrotów chodzi idealnie. Obecnie błąd jest ze wspomnianego...
Kolego przepraszam zaszła mała pomyłka.Weź kawałek wężyka i spróbuj ustami pociągnąć zawór erg,a ten drugi wężyk jest do klapek w kolektorze ssącym lubią nagarem zarosnąć i auto się muli,a jeśli chodzi o zapowietrzanie to będziesz wiedział zaś
Witam.Z tego opisu wynika,że niema drożności w tym połączeniu,czy jest tam siatka zabezpieczająca przed( przedmuchem) oleju do kolektora ssącego?,jeśli jest to jest zawalona nagarem,trzeba przemyć i udrożnić zasysanie z odmy. Pozdrawiam.
KOlektor ssący może być zakitowany nagarem.
Witam. Miałem na myśli impuls ciśnienia powietrza który idzie z kolektora ssącego do przetwornika. Sam mam model W 202 C 200 CDI z 1999r,a co przeżyłem to moje ;zatkany katalizator,kolektor ssący kilogramy mazi ,nagaru a zawsze po tych usterkach był tryb awaryjny.
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Odkręć obudowę zaworu EGR od kolektora ssącego i sprawdź ile masz nagaru wewnątrz kolektora bo możliwe, że prześwit z oryginalnego zrobił się na taki, że tylko palec będzie można włożyć : http://img687.imageshack.us/i/kolektor2p...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz. Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar. Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie. Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały. Kolega ROBEK podał Ci powody czemu...
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
Ściągnij jeszcze kolektor ssący i zobacz czy zawory ssące nie zarosły nagarem.
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.
Coś się dostało pod zawór jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam...
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
Witam wszystkim. Mam problem z powracającym błędem P2196 sygnał mieszanki za bogatej. Wymieniłem już EGR na nowy, jak i cięgno z silniczka klap wirowych na kolektorze ssącym bo miałem błędy P2006, P2004 i P 2015. Wyczyściłem cały kolektor ssący bo było w nim pełno nagaru. Zrobiłem adaptacje przepustnicy, EGRa i silniczka klap. Teraz mam problem z błędem...
Czy klapy wirowe kolektora ssącego działają, tzn. nie są zablokowane od nagaru?
Turbo na gruszkę. Trochę czasu już z tym walczę, dlatego map sensor nowy plus wsadzony drugi kolektor ssący bo stary był zabity nagarem, elektrozawór n75 nowy oryginał 170zł dałem nie pomogło niestety, wężyki podciśnieniowe też ogarnięte i sprawdzona pompa wakum wakuometrem, sprawdzona gruszka pod kątem dziur i trzyma podciśnienie. Na śrubkach przy...
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
WSZYSTKO OK. Prześledź sterowanie zaworu EGR, do puki nie wciśniesz gazu na tyle aby EGR się zamknął, nie ma doladowania, dopiero jak sterowanie egr spadnie do 5 % i ten się zamknie, to wzrasta doładowanie, normalne, spaliny lecą do kolektora a nie na turbo, aby się upewnić, zdejmij i zaślep wężyk od EGR (podciśnieniowy) i spróbuj wtedy zlogowac grupę...
Na jakim zaworze i jak? Przez gruszkę rozumiesz to na pompie? Ona jest rozbieralna i czy da się ją naprawić? Jak sprawdzić układ egru? Kolektor ssący mam wyczyszczony, trochę tam nagaru było. Proszę o dokładniejsze opisy, bo inaczej mogę sobie nie poradzić.
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Witam. Spalanie stukowe w samochodach opla to żadna nowość tylko tyle że twój problem tkwi gdzie indziej niż w czujniku, pewnie jak by był zepsuty to twój silnik był by już na złomie. Częste przypadki w oplach: Spalanie stukowe Przyczyna : kolektor ssący zabity nagarem. Jeżeli ktoś ma pojęcie na temat spalania stukowego to już wie dlaczego tak się dzieje...
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
Kolejne auto naprawione. Tradycyjnie zamiast zacząć od rzeczy prostych typu n75 to odkręciłem całe kolektory z turbiną. Zawór WG był sprawny, kolektor ssący jak i EGR zawalone nagarem. Problemem okazał się n75, który był w 50% uszkodzony, ponieważ bywały dni, że auto działało normalnie i to mnie zbiło z tropu. Po wymianie na nowy i zaślepieniu EGR auto...
Witam dwie możliwe przyczyny czujnik t. cieczy (ma mieć 2-3kΩ przy zimnym silniku 200-300Ω przy ciepłym silniku) lub regulator wolnych obrotów taka "gruszka" przy kolektorze ssącym często pomaga wyczyszczenie go z nagaru. Warto tez sprawdzić czy z przewodu podciśnienowego do zaworu regulacji cisnienia paliwa nie przelewa sie paliwo (zaw. ten...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Wszystko co kolega wyżej i kolektor ssący Tu się zgodzę w 100%, klapki, malutki prześwit w nagarze, zalepiony nagarem czujnik doładowania.
Dobra panowie byłem w serwisie Renault i nic nie znaleźli powiedzieli że brak błędów i wszystkie parametry ok. I tak to jest, nie jest ok bo wiem jak auto jeździło przed tą usterką. Ostatnio jadąc na trasie włączyłem z ciekawości na momentowe spalanie, więc na 5 biegu i gazu na 100% momentowe nie jest wyższe jak 10,5 L zaś na niższych biegach normalnie...
Pisałeś, że odpalałeś silnik plakiem. Może być tak, że nagar, który się gromadzi w zaworze egr, pod wpływem temperatury popuścił zawór i jakiś czas będzie ok, ale moim zdaniem problem prędzej czy później wróci. Jakbyś zaczął już coś kręcić przy silniku, to zajrzyj również do kolektora ssącego i zobacz ile tam jest nagaru. Zapewne będzie go dużo, więc...
wie ktoś może czy bardzo ciężko jest się dostać do kolektora ssącego żeby wymienić uszczelkę w sinterce?? bo nie mam konkretnego fachowca w okolicy, pojechałem ostatnio do jednego pseudo fachowca i miał pozaglądać gdzie ciągnie lewe powietrze i po tym że okolice przepustnicy i kolektora ssącego są dalej całe w nagarze, stwierdzam że nawet nie zajrzał,...
Po pierwsze, czy błąd G40 występuje na pracującym silniku ?, bo, że na zgaszonym to normalne 2. To jest ten silnik z plastikowym, "zawiniętym" nad pokrywę zaworów kolektorem ssącym ?, jeśli tak, to trzeba wyjąć tłoki i oczyścić pierścienie olejowe z nagaru, który je zablokował
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Co do sztangi to na zgaszonym silniku i ręką skok około 1,5-2 cm albo zdejmujesz wężyk ten co idzie do gruchy i albo strzykawką albo ustami. Nagar na egr to zdejmiesz wąż którym powietrze idzie w kierunku kolektora ssącego(aluminowe,, coś'' przykręcone do głowicy silnika) i w miejscu gdzie spaliny które idę do powtórnego spalania spotykają się z powietrzem...
Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się...
Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru...
Współczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z nagarem po części z tego powodu, że wtrysk bezpośredni nadmiernie wychładza silnik (drugą składową jest pobierany olej). Współczesne silniki mają problem z nagarem ze względu na połączenie EGR z oparami z odmy w kolektorze ssącym (eliminacja co najmniej jednego z nich usuwa problem). Gaźnikowe...
Witam Citroen Berlingo 1,9D rocznik 2001 51KW . Wymieniałem świece żarowe dwie były spalone,lecz gdy zdemontowałem kolektor ssący zauważyłem w jednym z czterech otworów dużo nagaru i do tego mocno zaoliwionego ,w pozostałych otworach było sucho, również świeca żarowa po wymontowaniu z tego właśnie cylindra był mocno zaoliwiona . Zastanawiam się co może...
Jak odma jest podłączona do kolektora ssącego to sprawdził bym drożność, czy nie jest zakitowany nagarem. Pompa wyjątkowo wrażliwa na paliwo, Na wejściu paliwa do pompy jest zawór regulujący wewnętrzne ciśnienie w pompie i sitko. Czy zatkany powrót paliwa z pompy mógłby być powodem dużego dawkowania, warto to sprawdzić. Angielskie silniki Perkinsa robione...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
Witam mam problem zAstrą j 2012 1,4 turbo 120KM.Przebieg 68 tys kilom Auto trochę stało.Po zakupie podczas jazdy ok 100kilom miałem delikatne przerwy ,w pracy motoru,zapalił sie Check Engine.Po podłączeniu do kompa -błąd P0171.Wyczyściłem przepływkę,sprawdziłem wszystkie kostki el,wymontowałem przepustnicę z kolektora ssącego(oczyściłem lekki nagar),dmuchałem...
Witam,dziś złożyłem do kupy silnik,wymieniłem uszczelniacze wtrysków oraz wyczyściłem przy okazji kolektor ssący,straszny widok tyle tam się nazbierało nagaru. Dowiedziałem się też że przyczyną zapowietrzania jest też filtr paliwa dokładnie jego nieudolna plastikowa obudowa,więc wyczyściłem ją na zewnątrz benzyną ekstrakcyjną,dokładnie wysuszyło mi...
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie nie nie mogę go odpalić pierwsze myślałem ze może ma problem...
Dziś wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia przeczyściłem przepływomierz cały, ale to cały układ dolotowy od filtra po przez turbinę razem z kolektorem ssącym z oleju i nagaru. Sprawdziłem ciśnienie doładowania dochodziło do 2 Bar albo nawet powyżej nie jestem pewien dokładnie, bo wskazówka na manometrze wychodziła poza skale. W celu testu pojechałem...
Na odległość trudno coś więcej doradzić, wydaje mi się że (przynajmniej tak to wygląda na filmie) przepustnica nie domyka się całkowicie. Spróbuj jeszcze przeczyścić ją dokładnie, może jakiś nagar jest. Wracając do kolektora wydechowego sprawdziłeś wizualnie czy nie ma pęknięć a uszczelki nie przedmuchuje?
Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem...
Witam, wiem że temat wielokrotnie poruszany na różnych forach przez wielu ludzi jednak chyba nikt nie miał takiego problemu jak ja, że już nie wiedział gdzie szukać, nawet w konsultacjach z mechanikiem. Sprawa wygląda tak, samochodzik nie ma mocy ponieważ turbina się nie załącza (cięgno gruszki wgl nie pracuje). Jest założona nowa turbina, nowy zaworek...
Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły. Paliwo chyba słabej jakości. Wyczyściłem wszystko, usunołem nagar z tłoka tylko chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Czy strzałka na tłoku powinna być w strone kolektora ssącego czy wydechowego. Obawiam się, że pomyliłem kierunki i strzałka jest w strone wydechu...
Błędy p1336 i1340 to wypadanie zapłonu, dlaczego? Świece do sprawdzenia jak wyglądają, a następnie podmieniłbym sterownik silnika. Błąd sondy to przypuszczam nagar na sondzie spowodowany braniem oleju przez silnik - czy mylę się? Nagar na 4-tej świecy - branie oleju - błąd p01340. Ja zrobiłbym tak, sprawdził kompresję na poszczególnych garach, wymienił...
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
Dziś wyczyściłem zaworek n 18 i egr (egr był strasznie zasyfiony w ogóle nie pracował a teraz śmiga jak złoto). Wyczyściłem jeszcze kolektor ssący bo był prawie zapchany nagarem i przemyłem przepływomierz i jak turbina nie pracowała tak nie pracuje. Podaję numer sterownika i wstawiam logi nie wiem czy dobrze zrobiłem te logi VAG Number 028 906 021 BD...
Ale jesteś uparty. Zawory można zdemontować po odkręceniu metalowej klapki, która jest za tłumikiem. Trzeba zdjąć okrągłe zabezpieczenia na trzpieniach zaworu. Pęknięty kolektor ssący ( rurka plastikowa ) tłumaczy nierówną pracę silnika. Wszystkie połączenia, gaźnik - cylinder muszą być szczelne. Nagar można czymś zeskrobać np. nożem. Stan cylindra...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
Ad-rem. Zużyte prowadnice zaworowe, brak luzu na zaworach, nagar na powierzchni przylgni zaworów, zbyt wczesny kąt otwarcia zaworów powoduje dla zaworów ssących wepchnięcie spalin do kolektora ssącego. Paliwo które tam oczekuje zostaje podgrzane i rozmieszane ze spalinami. Powoduje to obniżenie temperatury spalania (coś jak EGR). Pierwszy objaw to wzrost...
Nie wiem który typ egr jest w Twoim silniku? Właśnie w 2012 roku w którymś tygodniu produkcji byla zmiana egr, chodzi o emisje spalin. U mnie jest ten nowszy. Czyt. Droższy :( Umiejscowiony jest z tylu silnika pod kolektorem ssącym z elektrycznym aktuatorem. Ja osobiście zdemontowalem cały kolektor z tą rurką o którą pytasz, jest ona po prawej stronie...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Dzień dobry. Opiszę Wam krótką historię awarii mojego samochodu Opel Corsa 1.3D 90KM. Otóż - Objawy samochodu zaczeły się szarpaniem , brakiem mocy silnika oraz nierówną pracą. Oddaliśmy samochód do mechanika który stwierdził, że wszystkie wtryski są do regeneracji. Jeżeli tak mechanik mówi, to znaczy , że tak jest. Zadzwoniłem więc do mechanika bo...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Masz po prostu wysłużony zawór regulacyjny biegu jałowego,typowe z Endura E.To jest to co jak masz kolektor ssący,jest zamocowane na takim króćcu,dochodzi do tego wtyczka z dwoma kablami.Jak masz wprawę da się to regenerować,namoczyć w płynie do usuwania nagarów,ewentualnie w denaturacie. Nowe to koszt około 530 zeta,więc warto kombinowac.
Witam W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od...
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Witam, Mam ten sam problem. U mnie objawia się to problematycznym odpalaniem na ciepłym silniku. Muszę dodawać gazu i dłuzej kręcić. Na zimnym, pali na dotyk. W serwisie wykryto usterki modułu ERG. Czy oprócz wymiany tego modułu, można ten element jakoś przeczyścić ? Czy to coś mi pomoże ? W serwisie mówili, że nagar się tam zbiera i element do wymiany....
To syczenie wydobywa się z węża prowadzącego z pokrywy zaworów do kolektora ssącego. jest tam taki trójnik z odejściem na serwo hamulców. W trójniku tym jest takie przewężenie które zapycha się od nagaru . Sprawdź i wyczyść. Dodatkowo w pokrywie zaworów w miejscu odpowietrzenia silnika (część odmy) znajduje się okrągły element który ma cztery wyjścia...
Kompresji jeszcze nie udało się sprawdzić, ale motor zrobił się niesłychanie żwawy. Nie wiem ile popełniłem błędów robiąc to na co się zdecydowałem i pewnie koledzy zaraz mnie wypunktują, ale opiszę co zrobiłem. Bez demontażu turbosprężarki zdjąłem osłonę kompresora i umyłem łopatki tegoż kompresora. Okazało się że łopatkach zalegał nagar. Było go tam...
Witam ponownie po pewnej przerwie, zacznę od 2-giego problemu. Wydaje się być rozwiązany. Przypadkowe gaśnięcie silnika na chwilę obecną nie zdarzyło się po przejechaniu kilkuset kilometrów w cyklu mieszanym (bardziej miasto). Pomogło czyszczenie kolektora ssącego+przepustnicy+sinika krokowego (było trochę sadzy, nagaru, ogólnie niezbyt czysto) - hmm,...
Skrótowo jest to zawór dozujący spaliny do kolektora ssącego. Nie pamiętam jak to wygląda w VM, ale szukaj właśnie na kolektorze ssącym. Tam jest chyba siłowniczek podciśnieniowy, a pod nim stalowa rurka łącząca się z kol. wydechowym. Ten zaworek często zapycha się nagarem/olejem. Mógł paść też elektrozaworek sterujący nim. Jutro będę w pracy to spojrzę...
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
szczerze mówiące to już myślałem o tym że siadła głowica, ale wydaje mi się że raczej mało prawdopodobne że tak od razu zawory wypaliło. dobrze pali ładnie sie wkręca, tylko brak mocy, fakt że dziś jak wyjąłem kolektor dolotowy to bardzo dużo nagaru było, tak jak by ktoś jeździł kiedyś bez filtra powietrza, bo normalnie olej z piaskiem, a dziwi fakt...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Dzięki , zacząłem od tego: P2001-001 M16/6 (throttle valve regulation part),throttle valve position reliability [P0638] P2001-001 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy), wiarygodność pozycji przepustnicy zawór [P0638] P2001-002 M16/6 (throttle valve regulation part),PWM-signal:limit 2[P0638] P2001-002 M16 / 6 (część regulacji zawór przepustnicy),...
Witam i proszę o jakieś rady bu już brak mi sił i pomysłów... Sytuację postaram się opisać w skrócie bo wyszła by z tego 12 tomowa powieść. Jechałem autem ( lipiec 2017 ) nagle auto zaczęło hałasować i dudnić w czasie dodawania gazu. Okazało się u mojego mechanika że kawałek nagaru odpadł z zaworu ssącego lub kolektora i wpadł pod ten zawór powodując...
Od czujnika temp. można się odczepić. W tym modelu nie ma nic do gadania, działa tylko jako wskaźnik. Kolega napisał że się nie "włancza i ma zrobione na krótko" Do sterowania wentylatorem służy drugi czujnik zamontowany z dołu chłodnicy. A że w trakcie jazdy nie pracuje wentylator i temp. utrzymuje się na 90st jest ok. Ten typ tak ma ze względu na...
nagar kolektor nagar kolektor wyczyścić mercedes kolektor ssać
głośne wirowanie pralki podłączyć pilot renault słuchawki przerywają
telewizor technika przyciski kenwood ddx4015bt
Brother DCP-115C - Błędy podczas drukowania zdjęć Oprogramowanie autorskie producenta kamery 4G: co to znaczy?