Brud w kolektorze to nagar z EGR, normalka, można wyczyścić. Zanieczyszczenia mechaniczne w paliwie - bardzo źle, lepiej unikać, pracę przy tym traktować sterylnie. Pęcherz powietrza jeśli stoi np. w załamaniu przewodu jak w poziomnicy to nie problem, nie powinny bańki krążyć w obiegu.
Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz. Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar. Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie. Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały. Kolega ROBEK podał Ci powody czemu...
Opel Astra H 1,7 CDTI 2011 r. W jaki sposób można wyczyścić z nagaru i smoły kolektor? Wyczyściłem fizycznie EGR, przepustnicę (dojście bardzo łatwe). Jak wyczyścić kolektor bez wymontowania go? Czy można jakąś chemią?
Ja taki nagar i brud czyszczę mieszaniną preparatu liqui moli do czyszczenia nagarów z nitrem lakierniczym.
Wałek ładny gładź nigdzie nie wytarta, kolektor miałem na wierzchu normalny nagar wyczyściłem szczotą drucianą ile się dało i przedmuchałem powietrzem Dodano po 3 W sumie obydwa kolektory bo są razem skręcane i to dwa razy.
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
Witam, zakupiłem Opla Astrę 2.0DTL z 1999r. Przyjechałem do domu i chciałem zrobić jej przegląd. Rozebrałem kolektor dolotowy, wyczyściłem cały nagar, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia. Auto odpaliło ale pracuje tak jakby na 3 gary. Tylko co może być powodem takiego działania jak przed czyszczeniem było wszystko ok? Strasznie dymi i nie...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Też brałem taką możliwość pod uwagę. Rozkręce jutro dolot i zobaczę jak wygląda czy jest nagar. Słyszałem o pewnym specyfiku do czyszczenia kolektora Liqui Moli pro-line 5168. Może warto w razie czego tym wyczyść?
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Witam, W mojej Alfie 156 1.9JTDm 16V 150KM 2005r. wielokrotnie pojawiał się komunikat Motor Control Failure i w pierwszej fazie komputer odłączał turbinę a po kolejnym uruchomieniu pracował w trybie awaryjnym, który potrafił po kilku dniach samoistnie zniknąć. Przyczyną problemu okazał się czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Wystarczyło...
W silniku Y22DTR trzeba przy okazji zdemontować cały kolektor ssący.Składa się on z 2 części.W jednej z nich znajdują się przepustnice (8 szt.) i trzeba je wyczyścić.Jest tam sporo nagaru.Przy okazji nie radzę dodawać gwałtownie gazu w tym silniku.Widziałem jak się taki silnik rozleciał po tym jak urwał się łańcuch.W tym silniku są 3 łańcuchy.
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
Witam, pomóżcie, Auto to ASTRA f 1994 monowtrysk C14NZ, 8 zaworków. wczoraj podczas ruszania spod świateł zgasła mi astra F,kombi no i już nieodpalił. Paliwo jest dostarczone do wtrysku, pompa paliwa działa, iskra jest bo sprawdzałem, aparat zapłonowy działa, nagar wyczyściłem , kable wymieniłem, oraz czujnik temperatury w kolektorze dochodzącym też...
Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły. Paliwo chyba słabej jakości. Wyczyściłem wszystko, usunołem nagar z tłoka tylko chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Czy strzałka na tłoku powinna być w strone kolektora ssącego czy wydechowego. Obawiam się, że pomyliłem kierunki i strzałka jest w strone wydechu...
Witam. Mam problem z nie równą pracą silnika wv t4 2.5Tdi 88km. Postanowiłem wyczyścić turbinę kolektor zawór EGR wszystkie węże od turbo łacznie z uszczelnieniem turbosprężarki. Na wszystkich tych cześciach był duży nagar. Zostały wymienione wężyki podciśnienia na nowe. Po złożeniu silnik zaczął pracować dziwnie w kabinie czuć szarpanie i strasznie...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Najprawdopodobniej przycina się klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jak już uruchomisz silnik i będzie pracował z takimi objawami to pociągnij np. śrubokrętem do siebie za ucho metalowego pierścienia sprężystego na szybkozłączce łączącej obudowę zaworu EGR z wężem powietrza doładowanego i następnie wyjmij wąż z obudowy...
-kolektor dolotowy był zawalony nagarem i jest wyczyszczony, Musisz sprawdzić szczelność odlotu i kompresję.
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Guzik prawda, w tym modelu jest oryginał Valeo egr zawor bez chlodnicy, zaraz jak jest klapka przepustnicy to jest zawor egr, wyjscie jedno spalin rurą gietką metalową do kolektora chyba trafia wydechowego to pozniej. Chlodnicy brak. Mega duzo sadzy i smoły, chyba spalanie zle, dawka powietrza zla, wyczyszczę i sprawdzę co dalej, moze jakis analizator...
Witam ponownie, Dziękuje kangurek123 za szybkie zainteresowanie i odpowiedz:) Tak jak Napisałeś jest to niezłe ustrojstwo przez tą wszędobylska elektronikę w tym aucie. Tez powiem ze w serwisie ASO dopiero mechanicy sie uczyli na nim co to może być:) No ale sie nie dziwie, za dużo takich objawów chyba nie mieli. Co do tego przepływomierza, jutro to...
Witam mam problem zAstrą j 2012 1,4 turbo 120KM.Przebieg 68 tys kilom Auto trochę stało.Po zakupie podczas jazdy ok 100kilom miałem delikatne przerwy ,w pracy motoru,zapalił sie Check Engine.Po podłączeniu do kompa -błąd P0171.Wyczyściłem przepływkę,sprawdziłem wszystkie kostki el,wymontowałem przepustnicę z kolektora ssącego(oczyściłem lekki nagar),dmuchałem...
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
jak tuleja nie porysowana od pękniętego pierścienia to śmiało można same pierścienie wymienić, oczywiście tłok trzeba wyczyścić porządnie z nagaru. to nie jest silnik z formuły 1, tylko technologia przedwojenna Panewki też warto wymienić, tylko nie wiadomo czy to nominał czy któryś już szlif... no i uszczelniacz tulei też do wymiany
Witam wszystkim. Mam problem z powracającym błędem P2196 sygnał mieszanki za bogatej. Wymieniłem już EGR na nowy, jak i cięgno z silniczka klap wirowych na kolektorze ssącym bo miałem błędy P2006, P2004 i P 2015. Wyczyściłem cały kolektor ssący bo było w nim pełno nagaru. Zrobiłem adaptacje przepustnicy, EGRa i silniczka klap. Teraz mam problem z błędem...
Na jakim zaworze i jak? Przez gruszkę rozumiesz to na pompie? Ona jest rozbieralna i czy da się ją naprawić? Jak sprawdzić układ egru? Kolektor ssący mam wyczyszczony, trochę tam nagaru było. Proszę o dokładniejsze opisy, bo inaczej mogę sobie nie poradzić.
Tak, niech oberwie płaty nagaru i wciągnie je do cylindrów. Super porada. Jak nie widziałeś kolektora z CDTI, to daruj sobie takie porady. Kolektor wyjąć i fizycznie wyczyścić na błysk. To jedyne co pomoże.
Witam, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze w 2.0TSI EA113 CDLA 265km Przebieg 109tys 15tys km wymieniony rozrzad (pasek+lancuch) Cewki, N75, N80, DV, PCV, HPFP 10tys km temu wyczyszczony nagar, wszystkie nowe uszczelki kolektora, wtryski czyszczone Wszystkie części ori ASO Po zdiagnozowaniu wypadania zaplonu wymienione ponownie swiece, stare po 15tys wygladaly...
I jeszcze pytanie czy można ten układ jakoś wyczyścić, czy to nic nie da i szkoda czasu na to? Można , oczyszczenie kolektora i reszty elementów z nagaru. Potem kontrola efektów . Element sterujący - można pokusić się o próbę regeneracji , ale nowy nie kosztuje majątku .
Jaka jest ta kompresja? Uszczelki wymienione, nie znaczy szczelne. Może być pęknięty kolektor. Zaworów nie da się sprawdzić, jedynie wzrokowo ocenić ich stan i ewentualnie wyczyścić z nagaru, jeśli pomoże to sprawa jasna. Rozrząd wymieniony zgodnie ze sztuką? Można jeszcze wtryski zamienić miejscami.
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Witam. Proszę o pomoc w diagnozie. Wv Caddy 2004r BJB 1.9 TDI. Problemem jest brak mocy i delikatne dławienie podczas ruszania. Zdarzają się jednak momenty gdy jedzie normalnie. Najczęściej do 1,5 tys obrotów jest ten brak. Turbo po regeneracji w tamtym roku, dolot uszczelniony, intercooler wymieniony. Miałem problem z zaworem EGR i bardzo często zbierał...
Witam dwie możliwe przyczyny czujnik t. cieczy (ma mieć 2-3kΩ przy zimnym silniku 200-300Ω przy ciepłym silniku) lub regulator wolnych obrotów taka "gruszka" przy kolektorze ssącym często pomaga wyczyszczenie go z nagaru. Warto tez sprawdzić czy z przewodu podciśnienowego do zaworu regulacji cisnienia paliwa nie przelewa sie paliwo (zaw. ten...
Jakiś czas temu padła turbina i olej dostał się do układu. Czy wyczyściłeś z nagaru cały dolot? Kolektor ? że ktoś nie dokręcił jednej ze śrub na zaworze EGR i lewe powietrze się dostawało. Raczej odwrotnie, spaliny miały niższe ciśnienie i ilość w proporcji do powietrza. Logi zrobię sam mam kabel i oprogramowanie :) I co z nich wywnioskowałeś? Jaka...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Napisze kolejność dokładnie po kolei ,bo trochę namieszałem ,daruje sobie kolektory ,listwę wtryskową,listwę świec , przewody , rozrząd i resztę. 1) zdjąłem osłonę głowicy 2) spuściłem płyn z chłodnicy 3) odkręciłem głowice 4) spuściłem olej w takiej kolejności Zorbie jak radziłeś wleje stary olej tylko przeposzczę go przez jakieś sito , odpalę na parę...
Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem...
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
Przed chwilą sprawdzałem szczelność obydwu elektrozaworów czyli tego na butli i tego z filtrem i każde jego odłączenie powodowało natychmiastowe wyłączenie silnika więc są szczelne. A właściwie to nie wiem jak on to stwierdził skro wymieniał tylko filtr w elektrozaworze i chwile syknęło gazem po zluzowaniu twardych przewodów...no i nie zaproponował...
WSZYSTKO OK. Prześledź sterowanie zaworu EGR, do puki nie wciśniesz gazu na tyle aby EGR się zamknął, nie ma doladowania, dopiero jak sterowanie egr spadnie do 5 % i ten się zamknie, to wzrasta doładowanie, normalne, spaliny lecą do kolektora a nie na turbo, aby się upewnić, zdejmij i zaślep wężyk od EGR (podciśnieniowy) i spróbuj wtedy zlogowac grupę...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru...
Dość typowy problem. Instalacja gazowa Impco, filtr gazu z zaworem odcinającym sterowanym podciśnieniem w kolektorze. Na początek sprawdź czy po zakręceniu rozrusznikiem przycisk na środku reduktora robi się twardy (znaczy to że zawór w filtrze podaje gaz). Jak nie to rozbierz i wyczyść mieszalnik, reduktor i filtr. Jeśli membrany zmęczone życiem, to...
Witam,dziś złożyłem do kupy silnik,wymieniłem uszczelniacze wtrysków oraz wyczyściłem przy okazji kolektor ssący,straszny widok tyle tam się nazbierało nagaru. Dowiedziałem się też że przyczyną zapowietrzania jest też filtr paliwa dokładnie jego nieudolna plastikowa obudowa,więc wyczyściłem ją na zewnątrz benzyną ekstrakcyjną,dokładnie wysuszyło mi...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Tu znalazłem jeszcze takie objaśnienie na fotkach https://www.hg-motorsport.de/shop/produc... Czyli wychodzi na to że odpowietrzenie ze skrzyni korbowej jest do pokrywy zaworów a z tym zmodyfikowanym zaworem PVC ujścia gazów nie ma nigdzie z pokrywy zaworów? Co w takim...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
Standard, elektryka sprawna, ale zacina się mechanicznie. Mi takie czyszczenie pod plastikiem wytrzymało na 100km. Więc próbowałem wyjąć, ale był tak zapieczony że prędzej bym go połamał. Po zdjęciu przepustnicy można go wyczyścić od środka. W moim przypadku płyn do mycia silników + szorowanie szczoteczką kilka razy (z każdej strony na otwartym i zamkniętym)....
Witam tak jak w temacie posiadam od miesiąca honde accord 7 2.2 diesel ,po paru dniach od zakupu chcialem wyprzedzic pojazd jadący przede mną wciskam pedał gazu a tu jakby stracił moc conajmiej o 40 koni ,początkowo myslalem ze to turbo sie nie załącza ale słychać jak zaczyna gwizdac od 1500obrotów, nie wiem co to może być,dodam jeszcze że jadąc równym...
Witam, wiem że temat wielokrotnie poruszany na różnych forach przez wielu ludzi jednak chyba nikt nie miał takiego problemu jak ja, że już nie wiedział gdzie szukać, nawet w konsultacjach z mechanikiem. Sprawa wygląda tak, samochodzik nie ma mocy ponieważ turbina się nie załącza (cięgno gruszki wgl nie pracuje). Jest założona nowa turbina, nowy zaworek...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie nie nie mogę go odpalić pierwsze myślałem ze może ma problem...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem i potrzebuje pomocy. Silnik odpala za pierwszym obrotem, na wolnych obrotach pracuje idealnie, problem pojawia się przy około 2000 do 3000 obr/min,przy dalszym dodawaniu gazu silnik kopci na czarno i nie wchodzi dalej na obroty(dym raczej nie pachnie spalonym olejem tylko chyba pochodzi z nieprzepalonej...
Dziś wyczyściłem zaworek n 18 i egr (egr był strasznie zasyfiony w ogóle nie pracował a teraz śmiga jak złoto). Wyczyściłem jeszcze kolektor ssący bo był prawie zapchany nagarem i przemyłem przepływomierz i jak turbina nie pracowała tak nie pracuje. Podaję numer sterownika i wstawiam logi nie wiem czy dobrze zrobiłem te logi VAG Number 028 906 021 BD...
To syczenie wydobywa się z węża prowadzącego z pokrywy zaworów do kolektora ssącego. jest tam taki trójnik z odejściem na serwo hamulców. W trójniku tym jest takie przewężenie które zapycha się od nagaru . Sprawdź i wyczyść. Dodatkowo w pokrywie zaworów w miejscu odpowietrzenia silnika (część odmy) znajduje się okrągły element który ma cztery wyjścia...
Ostatnio robiłem grande punto 1.9 multijet z DPF objawy podobne do 2000-2500 nie chciał się wkręcać zero mocy powyżej tych normalnie. co się okazało puściła plecionka za kolektorem wydechowym choć nie było jakoś zbytnio jej słychać w miedzy czasie DPF się wypalał, więc silnik podawał więcej paliwa co spowodowało więcej nagaru. Po wspawaniu nowej plecionki,...
Witam W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od...
Witam, od kilku dni borykam się z problemem nagminnych notlaufów na 4 i 5 biegu na różnych obrotach. Czasami przy 2500rpm, czasami przy 3000, a czasami zdarzały się sytuacje kiedy to na czwórce było ok, a zanim wrzuciłem piątkę turbo było w trybie awaryjnym. Wyciągnąłem turbinę na stół i chciałem ją rozebrać, ale część gorąca była tak zapieczona, że...
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
Witam W aucie zapala się kontrolka silnika i dodatkowo kontrolka EPC, przy obrotach do 2200 podczas jazdy szarpie, auto odpala bez problemów i gdy jest zimny silnik problem szarpania pojawia się dopiero po przejechaniu 2-3kilometrów. Po podłączeniu do komputera wyświetla błąd nr 17961 - Czujnik MAP, bardzo zła wartość>słaby przepływ dolotu, wydechu,...
Witam wszystkich którzy dotrą do tego postu. Z góry dzięki za chęć pomocy. Opel Astra G 1.4 Z14XE 90KM czysta benzyna Mam problem z moją gablotą mianowicie tak jak w tytule, auto się toczy, nie jedzie. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat o bardzo podobnych przypadkach jednak moja historia z tą usterką delikatnie się różni. Zacznę od początku, opel...
witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia...
Witam. Mam Peugeot'a Partner'a 1.9d 2004 r. Problem dotyczy silnika - pewnego dnia jadąc samochodem wyskoczył "check engine", w tym samym momencie silnik zaczął pracować zdecydowanie głośniej, spalanie wzrosło ok. 2 krotnie , silnik po odpaleniu jest szczególnie słaby i głośny. Podjechałem do znajomego zczytać błędy na warsztacie. Są to błędy stałe...
kolego ja tylko kupiłem tą jedną taka mała w kształcie jajka bo z jednej strony turbiny jest króciec a z drugiej powierzchnia płaska tam gdzie olej wychodzi z turbiny czyli z dołu to właśnie tą....pod kolektory nic nie kupywałem tylko posmarowałem taka pastą co mi kolega pozyczył na wysokie temperatury.Może i wyczyścili z nagaru a wżery zostały lub...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam. Mam mały problem z doładowaniem w t5 2.5 axe. oryginalny przebieg 164tyś km,auto znam od nowości. Auto wpadało w tryb awaryjny i przekraczało limit doładowania,był też delikatnie pęknięty kolektor na harmonijce. Kolektor został wymieniony,Turbo zdemontowane i wyczyszczone chociaż nagaru było bardzo mało. Niestety jeździ jak jeździł. brakuje mocy...
nagar kolektor nagar kolektor ssać nagar palnik
alpine error naprawa pilota sharp krzyżak pralka whirlpool
sterowanie przekaznika transoptorem sterowanie przekaznika transoptorem
Ustawienie rozrządu Peugeot 807 2.0 HDI 136 KM Regulator obrotów: żarówka działa, silnik nie zmienia prędkości