Ja taki nagar i brud czyszczę mieszaniną preparatu liqui moli do czyszczenia nagarów z nitrem lakierniczym.
Ja już to przerabiałem. 90% to zapieczone kierownice w turbo. Możesz sprubować rozruszać dźwignie na turbinie, ale to pomaga na krutko i zaraz będzie znowu to samo. Polecam kupić uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy. Wyciągnąć turbo rozebrać zamoczyć w nafcie i wyczyścić nagar który się zebrał na kierownicach, efet gwarantowany. Przy okazji wyczyścić...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Opel Astra H 1,7 CDTI 2011 r. W jaki sposób można wyczyścić z nagaru i smoły kolektor? Wyczyściłem fizycznie EGR, przepustnicę (dojście bardzo łatwe). Jak wyczyścić kolektor bez wymontowania go? Czy można jakąś chemią?
Brud w kolektorze to nagar z EGR, normalka, można wyczyścić. Zanieczyszczenia mechaniczne w paliwie - bardzo źle, lepiej unikać, pracę przy tym traktować sterylnie. Pęcherz powietrza jeśli stoi np. w załamaniu przewodu jak w poziomnicy to nie problem, nie powinny bańki krążyć w obiegu.
Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz. Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar. Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie. Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały. Kolega ROBEK podał Ci powody czemu...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
-kolektor dolotowy był zawalony nagarem i jest wyczyszczony, Musisz sprawdzić szczelność odlotu i kompresję.
Wałek ładny gładź nigdzie nie wytarta, kolektor miałem na wierzchu normalny nagar wyczyściłem szczotą drucianą ile się dało i przedmuchałem powietrzem Dodano po 3 W sumie obydwa kolektory bo są razem skręcane i to dwa razy.
Tak, niech oberwie płaty nagaru i wciągnie je do cylindrów. Super porada. Jak nie widziałeś kolektora z CDTI, to daruj sobie takie porady. Kolektor wyjąć i fizycznie wyczyścić na błysk. To jedyne co pomoże.
Witam, W mojej Alfie 156 1.9JTDm 16V 150KM 2005r. wielokrotnie pojawiał się komunikat Motor Control Failure i w pierwszej fazie komputer odłączał turbinę a po kolejnym uruchomieniu pracował w trybie awaryjnym, który potrafił po kilku dniach samoistnie zniknąć. Przyczyną problemu okazał się czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Wystarczyło...
W silniku Y22DTR trzeba przy okazji zdemontować cały kolektor ssący.Składa się on z 2 części.W jednej z nich znajdują się przepustnice (8 szt.) i trzeba je wyczyścić.Jest tam sporo nagaru.Przy okazji nie radzę dodawać gwałtownie gazu w tym silniku.Widziałem jak się taki silnik rozleciał po tym jak urwał się łańcuch.W tym silniku są 3 łańcuchy.
Witam wszystkim. Mam problem z powracającym błędem P2196 sygnał mieszanki za bogatej. Wymieniłem już EGR na nowy, jak i cięgno z silniczka klap wirowych na kolektorze ssącym bo miałem błędy P2006, P2004 i P 2015. Wyczyściłem cały kolektor ssący bo było w nim pełno nagaru. Zrobiłem adaptacje przepustnicy, EGRa i silniczka klap. Teraz mam problem z błędem...
I jeszcze pytanie czy można ten układ jakoś wyczyścić, czy to nic nie da i szkoda czasu na to? Można , oczyszczenie kolektora i reszty elementów z nagaru. Potem kontrola efektów . Element sterujący - można pokusić się o próbę regeneracji , ale nowy nie kosztuje majątku .
Jeśli podejrzewasz że to silniczek krokowy to prawdopodobnie czyszczenie nic nie da. To jest jednopunktowy wtrysk? Trzebaby wymienić cały silniczek. Nie napisałeś ile ma przebiegu bo może tak być że już padł. Zastanawia mnie tylko skąd nagar przy przepustnicy? Czyżby spalał ci mieszanke już w kolektorze ssącym?
witam, Panowie sorry że odgrzewam kotleta,ale wierze że u was znajdę podpowiedź,więc posiadam leona 1.9 tdi ARL 2003r i podlaczam wskaznik boost wpinając się w egr.I tu zaczeły się schody bo po odkręceniu egr,zobaczyłem jak jest zawalony nagarem,więc zaczynam akcje z egr-em czyli podwójne zaślepienie,czyszczenie,zmiana bloku 3 w vag-u na max. Przy okazji...
jak tuleja nie porysowana od pękniętego pierścienia to śmiało można same pierścienie wymienić, oczywiście tłok trzeba wyczyścić porządnie z nagaru. to nie jest silnik z formuły 1, tylko technologia przedwojenna Panewki też warto wymienić, tylko nie wiadomo czy to nominał czy któryś już szlif... no i uszczelniacz tulei też do wymiany
Jaka jest ta kompresja? Uszczelki wymienione, nie znaczy szczelne. Może być pęknięty kolektor. Zaworów nie da się sprawdzić, jedynie wzrokowo ocenić ich stan i ewentualnie wyczyścić z nagaru, jeśli pomoże to sprawa jasna. Rozrząd wymieniony zgodnie ze sztuką? Można jeszcze wtryski zamienić miejscami.
Witam. Mam problem z nie równą pracą silnika wv t4 2.5Tdi 88km. Postanowiłem wyczyścić turbinę kolektor zawór EGR wszystkie węże od turbo łacznie z uszczelnieniem turbosprężarki. Na wszystkich tych cześciach był duży nagar. Zostały wymienione wężyki podciśnienia na nowe. Po złożeniu silnik zaczął pracować dziwnie w kabinie czuć szarpanie i strasznie...
Na jakim zaworze i jak? Przez gruszkę rozumiesz to na pompie? Ona jest rozbieralna i czy da się ją naprawić? Jak sprawdzić układ egru? Kolektor ssący mam wyczyszczony, trochę tam nagaru było. Proszę o dokładniejsze opisy, bo inaczej mogę sobie nie poradzić.
Witam, zakupiłem Opla Astrę 2.0DTL z 1999r. Przyjechałem do domu i chciałem zrobić jej przegląd. Rozebrałem kolektor dolotowy, wyczyściłem cały nagar, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia. Auto odpaliło ale pracuje tak jakby na 3 gary. Tylko co może być powodem takiego działania jak przed czyszczeniem było wszystko ok? Strasznie dymi i nie...
Witam po krótkiej przerwie, zdemontowałem kolektor ssący, wyczyściłem dokładnie cały kolektor kanały odlotowe w głowicy wyczyściłem specjalnym środkiem do czyszczenia egr, środek sporo rozpuścił nagaru który dostał się na tłoki, zaczoł em kręcić ręcznie wałem i sporo tego syfu uciekło przez otwór od świecy żarowe resztę wydmuchałem spręrzonym powietrzem...
Witam, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze w 2.0TSI EA113 CDLA 265km Przebieg 109tys 15tys km wymieniony rozrzad (pasek+lancuch) Cewki, N75, N80, DV, PCV, HPFP 10tys km temu wyczyszczony nagar, wszystkie nowe uszczelki kolektora, wtryski czyszczone Wszystkie części ori ASO Po zdiagnozowaniu wypadania zaplonu wymienione ponownie swiece, stare po 15tys wygladaly...
Witam. Proszę o pomoc w diagnozie. Wv Caddy 2004r BJB 1.9 TDI. Problemem jest brak mocy i delikatne dławienie podczas ruszania. Zdarzają się jednak momenty gdy jedzie normalnie. Najczęściej do 1,5 tys obrotów jest ten brak. Turbo po regeneracji w tamtym roku, dolot uszczelniony, intercooler wymieniony. Miałem problem z zaworem EGR i bardzo często zbierał...
Kilka tygodni po zadaniu tego pytania padła mi uszczelka pod głowicą. W sumie niezły szmelc tam pchali. Oryginalna "uszczelka" to produkcyjny bubel ale to nie w tym temacie. Po wymianie uszczelki objawy dławienia znikły. Nie jest to oczywiście wina uszczelki, lecz jak myślę pomogły czynności wykonywane pobocznie - związane z tym mozolnym zajęciem (jak...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Witam panowie, przychodzę do was z prośbą. Może już ktoś się spotkał z takim czymś, między innymi chodzi mi o Forda C-Maxa 2005 r. 1.8 benzyna/gaz QQDB. Wchodził na obroty po dodaniu gazu i nie chciał zejść. Był uszkodzony przewód gumowy od kolektora ssącego, który prowadzi do separatora oleju. Po wymianie już było okej, ale jest jeszcze jedna przyczyna,...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Witam dwie możliwe przyczyny czujnik t. cieczy (ma mieć 2-3kΩ przy zimnym silniku 200-300Ω przy ciepłym silniku) lub regulator wolnych obrotów taka "gruszka" przy kolektorze ssącym często pomaga wyczyszczenie go z nagaru. Warto tez sprawdzić czy z przewodu podciśnienowego do zaworu regulacji cisnienia paliwa nie przelewa sie paliwo (zaw. ten...
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
WSZYSTKO OK. Prześledź sterowanie zaworu EGR, do puki nie wciśniesz gazu na tyle aby EGR się zamknął, nie ma doladowania, dopiero jak sterowanie egr spadnie do 5 % i ten się zamknie, to wzrasta doładowanie, normalne, spaliny lecą do kolektora a nie na turbo, aby się upewnić, zdejmij i zaślep wężyk od EGR (podciśnieniowy) i spróbuj wtedy zlogowac grupę...
Też brałem taką możliwość pod uwagę. Rozkręce jutro dolot i zobaczę jak wygląda czy jest nagar. Słyszałem o pewnym specyfiku do czyszczenia kolektora Liqui Moli pro-line 5168. Może warto w razie czego tym wyczyść?
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Jakiś czas temu padła turbina i olej dostał się do układu. Czy wyczyściłeś z nagaru cały dolot? Kolektor ? że ktoś nie dokręcił jednej ze śrub na zaworze EGR i lewe powietrze się dostawało. Raczej odwrotnie, spaliny miały niższe ciśnienie i ilość w proporcji do powietrza. Logi zrobię sam mam kabel i oprogramowanie :) I co z nich wywnioskowałeś? Jaka...
Dość typowy problem. Instalacja gazowa Impco, filtr gazu z zaworem odcinającym sterowanym podciśnieniem w kolektorze. Na początek sprawdź czy po zakręceniu rozrusznikiem przycisk na środku reduktora robi się twardy (znaczy to że zawór w filtrze podaje gaz). Jak nie to rozbierz i wyczyść mieszalnik, reduktor i filtr. Jeśli membrany zmęczone życiem, to...
Witam,dziś złożyłem do kupy silnik,wymieniłem uszczelniacze wtrysków oraz wyczyściłem przy okazji kolektor ssący,straszny widok tyle tam się nazbierało nagaru. Dowiedziałem się też że przyczyną zapowietrzania jest też filtr paliwa dokładnie jego nieudolna plastikowa obudowa,więc wyczyściłem ją na zewnątrz benzyną ekstrakcyjną,dokładnie wysuszyło mi...
Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły. Paliwo chyba słabej jakości. Wyczyściłem wszystko, usunołem nagar z tłoka tylko chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Czy strzałka na tłoku powinna być w strone kolektora ssącego czy wydechowego. Obawiam się, że pomyliłem kierunki i strzałka jest w strone wydechu...
Jak wybijesz stare tuleje , wyczyścisz z brudu, nagarów i innych syfów gniazda tulei , to wchodzi bezproblemowo , tylko nie zapomnij o gumowych oringach na tulejach . Wystarczy trochę zwilżyć gumki olejem i gniazda tulei a potem przez kawałek twardej deseczki wbić. Wchodzi bez większych problemów.
Napisze kolejność dokładnie po kolei ,bo trochę namieszałem ,daruje sobie kolektory ,listwę wtryskową,listwę świec , przewody , rozrząd i resztę. 1) zdjąłem osłonę głowicy 2) spuściłem płyn z chłodnicy 3) odkręciłem głowice 4) spuściłem olej w takiej kolejności Zorbie jak radziłeś wleje stary olej tylko przeposzczę go przez jakieś sito , odpalę na parę...
Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru...
Ostatnio robiłem grande punto 1.9 multijet z DPF objawy podobne do 2000-2500 nie chciał się wkręcać zero mocy powyżej tych normalnie. co się okazało puściła plecionka za kolektorem wydechowym choć nie było jakoś zbytnio jej słychać w miedzy czasie DPF się wypalał, więc silnik podawał więcej paliwa co spowodowało więcej nagaru. Po wspawaniu nowej plecionki,...
Witam, pomóżcie, Auto to ASTRA f 1994 monowtrysk C14NZ, 8 zaworków. wczoraj podczas ruszania spod świateł zgasła mi astra F,kombi no i już nieodpalił. Paliwo jest dostarczone do wtrysku, pompa paliwa działa, iskra jest bo sprawdzałem, aparat zapłonowy działa, nagar wyczyściłem , kable wymieniłem, oraz czujnik temperatury w kolektorze dochodzącym też...
Egr wyczyszczony nie dawno byłem u znajomego mechanika żeby mi sprawdził auto przed przeglądem wspominał że z turbiny leje czy to może mieć coś z tym wspólnego. Po zdjęciu węża z kolektora zauważyłem spory nagar solista konsystencja sporo tego tam jest.
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
Czy to cofanie się powietrza powoduje taki charakterystyczny odgłos "tu-tu-tu-tu" (https://m.youtube.com/shorts/ggTEtjTzJQ... czy może być też bezobjawowe? Bo nic takiego nie słyszę. Klapa gasząca jest otwarta w pełni, jak nawet zdejmę z niej wężyk podciśnieniowy nic się nie zmienia. Kolektor rzeczywiście był zawalony nagarem po dach (zostało może 1/3...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie nie nie mogę go odpalić pierwsze myślałem ze może ma problem...
Witam tak jak w temacie posiadam od miesiąca honde accord 7 2.2 diesel ,po paru dniach od zakupu chcialem wyprzedzic pojazd jadący przede mną wciskam pedał gazu a tu jakby stracił moc conajmiej o 40 koni ,początkowo myslalem ze to turbo sie nie załącza ale słychać jak zaczyna gwizdac od 1500obrotów, nie wiem co to może być,dodam jeszcze że jadąc równym...
Jezeli chodzi o silnik to sprawdz klapki na kolektorze ssacym. Nie wiem czy sam dasz rade, bo wyjecie takiego kolektora wcale nie jest latwe. Sa punkty serwisowe co tym sie zajmuja. Klapki mozesz kupic uzywane ze szrotu lub z ogloszenia. Nastepna sprawa to kiedy zawor EGR. Ta czesc potrafi bardzo czesto po paru latach zapchac sie nagarem i traci moc....
nagar kolektor nagar kolektor ssać nagar palnik
rozgałęźnik gniazdo excel usuwać wiersz czujnik wiatraka chlodnicy
samsung np900x3c piekarnik samsung
Daewoo Nexia 1.5 8V SOHC – numery wtryskiwaczy, OEM 96180352, zamienniki GM/Delphi Subiekt GT – zapisywanie szerokości kolumn, ustawienia list, InsERT, reset po zamknięciu